Kod 4311-04: Wyłącznik krańcowy wycieraczek - instalacja wycieraczek/spryskiwacza (Brak sygnału) Do sterownika ZBR nie dociera sygnał z krańcówki wycieraczek lub ten sterownik jest uszkodzony. W pierwszej kolejności do sprawdzenia jest wiązka silnika wycieraczek. Piny wtyczki silnika: 1:Masa 31000 2:Krańcówka 20501 3:Krańcówka 20000 4:Napęd silnika...
Może też byc to wyłącznik krańcowy w silniku wycieraczek. Regulator czasowy wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników "R2"
spotkałem się z tym wiele razy w99% to był uszkodzony silnik wycieraczek a konkretnie wypalone styki wyłącznika krańcowego wewnątrz silnika pozdrawiam
W samym mechaniźnmie wycieraczki jest umiejscowiony wyłącznik krańcowy. Może być nadpalony lub poluzowany w taki sposób, że wyłącza w przypadkowym miejscu.
obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
Albo awarii uległ wyłącznik wycieraczki i mimo ustawienia w pozycję OFF wycieraczka jest nadal zasilana albo zepsuł się wyłącznik krańcowy wycieraczki. To drugie wydaje się bardziej prawdopodobne.
Albo zabrudzone i wypalone styki w wyłączniku krańcowym w obudowie przekładni.
W ciągu kilku miesięcy drugi raz przestały działać mi chwilowo wycieraczki. Podczas dużego deszcze wjechałem do tunelu, więc wyłączyłem wycieraczki. Po wyjechaniu przednie wycieraczki i spryskiwacz przestały reagować. Tylne wycieraczki oraz spryskiwacz działy. Po dłuższej chwili machania dźwignią wycieraczki ruszyły. Gdzie zacząć szukania przyczyny...
Sprawdź wyłącznik krańcowy otwarcia pokrywy silnika.
Szukać w silniku wycieraczek -wyłącznik krańcowy- przewód masowy sprawdzić.
Witam . Taki silnik łatwo sprawdzić (jego działanie).Posiada on jak każdy silnik wycieraczek wyłącznik krańcowy ,by wycieraczki stawały w odpowiednim położeniu.By silnika nie uszkodzić (jego krańcówki),zrób próby zasilając go przez żarówkę reflektorową.Będzie trochę wolniej kręcił,lecz wszystko da się sprawdzić .Prawdopodobne zasilanie to na zaciski...
czujnik deszczu rosy na szybie czołowej Czujnik deszczu na szybie nie jest odpowiedzialny za tą usterkę, ponieważ jak kolega wyżej napisał, w pierwszym poście zatrzymują się w połowie. Wadą wycieraczek w captivie jest wyłącznik krańcowy znajdujący się w mechanizmie wycieraczek (dokładnie w przekładni ślimakowej), należy go wymienić na taki sam, bądź...
A ja myślę, że po usunięciu usterki wyłącznika krańcowego tylnej wycieraczki, wszystko wróci do normy.
Robin161 wskaż tę krańcówkę ... ... Jeżeli to masz to musisz rozebbrać przekłkadnęi i sprawdzić ślizgacze (najprawdopodobniej masz urwany ślizgacz od stałego plusa . Sam piszesz a nie wiesz o czym. To jest właśnie krańcówka. Czyli nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu. Usunięcie usterki...
A może wyłącznik krańcowy w samych wycieraczkach się "skleja" i silniczek ma cały czas podtrzymanie pracy?
W silniku wycieraczek jest wyłącznik krańcowy i on nie łączy 4 dni temu naprawiałem u klienta w astrze 2 identyczne objawy musiałem dolutować blaszkę styku tego wyłącznika i śmiga ok.
Kto montował radio ?? Może masa radia wzięta przypadkiem z wyłącznika krańcowego wycieraczek. Może któryś układ elektroniczny zawarty w sterowniku pracy wycieraczek wzbudza się pod wpływem w.cz. emitowanej przez radio. Nie poinformowałeś jak jest podłączone radio. Czy bezpośrednio do aku czy gdzieś do instalacji w aucie. Jeżeli radia używałeś już wcześniej...
Zerknij w układzie do opóźniania wyłączania. Tam powinien być wyłącznik krańcowy. Wyłącznik główny daje sygnał do układu, wtedy wyłącznik krańcowy wyłącza.
Jeśli po wyłączeniu wycieraczki dźwignią przy kierownicy ramiona zatrzymują się od razu w dowolnym położeniu a 12V dochodzi to uszkodzeniu uległ wyłącznik krańcowy parkowania wycieraczki. Wyłacznik ten jest w przekładni silnika i jest to zazwyczaj zwykły styk który współpracuje z krzywką. Jeśli masz problem z rozebraniem tego to spróbuj może poszukać...
sprawdz wyłącznik krańcowy w silniczku od wycieraczek
To nie wyłącznik wycieraczek, ale tak jak kolega tomekiiwona14 napisał. Przy silniku wycieraczek, a konkretnie przy jego przekładni jest wyłącznik krańcowy (wyłączjący silnik, gdy pióra wycieraczek zejdą do dolnego położenia) i on bardzo często zawodzi (wystarczy by trochę smaru z przekładni dostało się między styki).
Witam. Silnik wycieraczek; -niebiesko-czarny ,stałe zasilanie po kluczyku -czarny masa silnika -niebieski praca ciągła wycieraczek(pozycja 2 wyłącznika wycieraczek) -niebiesko-biały zatrzymanie wycieraczek w pozycji krańcowej ,podawana masa,w pozycji (0) wyłącznika wycieraczek Przełącznika nie pamiętam (bardzo dawno to było) Łatwo prześwietlić przewody...
Chciałbym zaznaczyć że mechanizm wycieraczki i wyłącznika krańcowego nie powinien pracować w odwrotną stronę.
Jeśli wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym miejscu to znaczy że BSI nie dostaje informacji że ramię jest w pozycji spoczynkowej. Powodem tego najprawdopodobniej jest uszkodzony wyłącznik krańcowy w mechanizmie wycieraczek lub przerwane połączenie z wycieraczki do BSI.
Jako pierwsze sprawdź kable w przelotce klapy, następnie wyłącznik krańcowy w przekładni silnika wycieraczki
I oczywiście dodatkowo w takim mechaniżmie korbowym jest sprzężony z nim wyłącznik krańcowy który powoduje że po wyłączeniu zasilania głównym wyłącznikiem w dowolnej chwili, wycieraczki zawsze ustawiają się w typowym krańcowym położeniu.
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
Proponowałbym sprawdzić wyłączniki krańcowe w silniczku
Są tylko 3 opcje. Uszkodzony wyłącznik krańcowy w silniczku wycieraczek, Ta usterka występuje najcześciej a z postu to wynika ponieważ wycieraczaczki nie wracaja smoczynnie na miejsce spoczynku i nie ma trybu czasowego. Moze być również uszkodzony sterownik wycieraczek , zazwyczaj siedzi gdzieś razem z bezpiecznikami w przekażnikami, ale praca tego...
Przekładnia samoblokująca (samochodowy silniczek od wycieraczek), wyłączniki krańcowe, zasilanie 12V co umożliwi awaryjne zamknięcie, powiedzmy akumulatorem z samochodu.
A wyłącznik krańcowy w śilniku wycieraczki sprawny. Kolega tak pisze dla samego pisania? Czytać, czytać i jeszcze raz czytać! sprawdziłem styki na silniczku żadnego wyłamanego wszystkie dociskają! I co to jest śilnik? ;)
Uszkodzony wyłącznik krańcowy, nie działa hamowanie wirnika.
Witam . Do silniczka powinna dochodzić masa (jest bo silniczek pracuje chociaż skokowo). Powinno być zasilanie stałe (oczywiście po kluczyku). Napięcie w impulsie po włączeniu wycieraczki (gdyż pracują czasowo),to podstawowe warunki. Nastepnie należy sprawdzić ośkę czy nie zatarta,zardzewiała,czy lekko się obraca. Jeżeli pracuje skokowo to sprawdź styki...
po wylaczeniu pracy wycieraczek zostaja tam gdzie byly i nie wracaja do dolu ... to jest normalne ??? Według mnie nie ale może masz inne zdanie..czego oczekujesz, miałem 14 lat poldka, układ elektryczny wycieraczek prosty jak instalacja dzwonka w mieszkaniu ale trzeba (schemat masz w mądrej książce) posprawdzać wyłącznik krańcowy, styki włącznika wycieraczki,...
Pewnie w mechanizmie jest wyłącznik krańcowy i on zawodzi(to samo mają skody I)
Wyłącznik krańcowy źle pracuje. Mechanizm wycieraczki trzeba rozebrać i naprawić. Te typy tak mają. Wycieraczka pracuje dość energicznie. Aby nie uderzała o uszczelkę to trzeba ramie wycieraczki przestawić na wieloklinie. To czysta bzdura świadcząca o niewiedzy piszącego.
Stary moduł został pozostawiony tylko i wyłącznie ze względu na wtyczkę, gdyż w tym przypadku nie trzeba było kombinować z inną wtyczką. Wszystkie ścieżki dochodzące do tej wtyczki zostały przecięte. Zachowana została w ten sposób możliwość podłączenia w każdej chwili nowo zakupionego zespołu wycieraczki, gdyby przyszła taka chęć. W moim przypadku wycieraczka...
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
witam elektrit mówisz o wyłączniku krańcowym czyli co trzeba rozebrać całe wycieraczki ( czyli cały silniczek czy tak ) a gdzie szukać tego przekażnika i czy można go jakoś sprawdzić czy jest dobry pozdrawiam i zgury dzięki.
Wypalony zewnętrzny styk wyłącznika krańcowego i wytopiona dziura w plastikowym kółku .
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
A nie lepiej, silniczek 12V (z wycieraczek samochodowych np.Kamaz), przekładnia na pasek gumowy, ośka gwintowana na łożyskach - regulator obrotów. W ten sam sposób rozwiązałem posów drutu nawojowego. Gwint prawy-lewy, krańcowe wyłączniki przełączające z elektromagnesem. Sposób prosty a niezawodny.
Dodam tylko, że po włączeniu zapłonu jeden przewód ma stałe napięcie ( niebiesko czarny)a drugi (niebieski) po włączeniu wyłącznikiem pod kierownicą, pozostałe to czarny masa i niebiesko biały sterujący ( od wyłącznika krańcowego silniczka.
Jak w temacie auto rocznik 2003 przednie wycieraczki i spryskiwacz nie działają.Diagnostyka przez launch w BSI nie wykazała żadnego błedu.Próbując wymusic prace wycieraczek za pomoca Launcha wycieraczki nie robią pełnego obiegu lecz po pół pełnego zakresu pracy.Spryskiwacze wywołane Launchem zachowują sie poprawnie.W parametrach rzeczywistych BSI nie...
Jak to 'odkręcić'? Przecież masz odkręcone. Podważasz śrubokrętem za koniec korby i zejdzie. Po prawidłowym założeniu oś korby pokrywa się z osią założonej na nią dźwigni. To jest krańcowa, dolna pozycja spoczynkowa. A czy ta korba osi silniczka może też mieć wpływ na to,że na auto czasami przestają wycieraczki w ogóle machać? Niestety nie. Patrząc...
Jako serwo pomyśl o wykożystaniu silnika od wycieraczek samochodowych, natomiast jako wyłącznik krańcowy użyłbym dwóch transoptorów wykrywających skrajne położenia ekranu.
Można tak: Wracając do tego schematu, mam prośbę o informacje pod które przewody silnika wycieraczek to podłączyć. Jest ich tam 5, z czego dwa wchodzą gdzieś pod zębatki (czy to są przewody do wyłącznika krańcowego?). Z góry dzięki.
Witam. Mam problem jak w temacie. Dzisiaj w nocy temperatura na zewnątrz spadła do -8°C i rano po odpaleniu mojej Alhambry i włączeniu wycieraczek przednich, zauważyłem że wycieraczki nie chcą prawidłowo pracować. Wykonały tylko około 2/3 swojej drogi w jedną stronę i się zatrzymały. Po wyłączeniu zapłonu, odsunięciu ramion od szyby, ponownym włączeniu...
Co do Mercedesa to nie miałem jeszcze na warsztacie z takim problemem, lecz przypuszczam że rozwiazania sa podobne jak w innych samochodach. Tak wiec 99% podobnych usterek to problem z przekaźnikiem ( nadpalone styki) - chodzi o taki wiekszy " moduł" montowany w środku samochodu lub na podszybiu ( gdzieś blisko bezpieczników), lub wyłącznik krańcowy...
Nie napisałeś czy przy pracy ciągłej po wyłączeniu też występuje ten problem. Z tego co piszesz wygląda na uszkodzenie (zabrudzenie lub wypalenie) wyłącznika krańcowego który znajduje się w mechaniżnie silnika wycieraczki.
Uszkodzone styki wyłącznika krańcowego w silniczku lub przekażnik czasowy.P
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu ( bez mechanizmu wycieraczki) uruchomić i zatrzymać....
Twoja konstrukcja przypomina nieco sterowanie serwomechanizmem z samopowrotem. Stosuje się takie w modelarstwie. Tylko tam zależne od wychylenia manipulatora jest wychylenie serwa. A ty potrzebujesz zwiększać obroty. Podejrzewam, że dałoby się to jakoś spiąć stosując zamiast serwa jakiś regulator strerowany napięciowo lub potencjometr elektroniczny...
Cza włączenia wycieraczek powinien być tak dobrany aby wyłącznik krańcowy zdołał podtrzymać pracę silnika. Na pewno musi to być pełna sekunda albo nawet 1.5
Poprawnie przylutowałeś wyprowadzenia silniczka? Za zmianę kierunku obrotu silnika odpowiada wyłącznik krańcowy - możliwe, że pomyliłeś piny podczas lutowania (masz tam dwa zielone przewody) lub zmieniłeś biegunowość. Przeanalizuj ten temat (dotyczy X-Trail, ale problem podobny): [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - od postu...
Podobne objawy miałem w Astrze. Winny okazał się wyłącznik krańcowy w przekładni. Wytarty styk.
Silnik razem z mechanizmem też został podmieniony.Nic to nie zmieniło.Ślizgi w silniku od wyłącznika krańcowego też są dobre nie powycierane i nie nadpalone.Silnik wycieraczek pracuje na najwyższym biegu czy zapłon jest włączony czy nie.Po odpieciu akumulatora i ponownym podłączeniu wycieraczki przestają ciągle pracować i wszystko jest ok do momentu...
Wyłacznik krańcowy
Zgadzam się z Staszekk7 uszkodzony jest napewno wyłącznik krańcowy. Pewnie wypalony jest styk i nie łączy. Sprawź to. Pozdrawiam
Witam, Przygotowuję się do zrobienia automatycznego sterowania anteną satelitarną w samochodzie kempingowym. Antena będzie obracać się oraz rozkładać góra-doł. Do tego wykorzystałem silniczki wycieraczek z przekładnią ślimakową. Część mechaniczna jest skończona i działa. Chciałbym zastosować wyłączniki krańcowe, które będą się zwierać w skrajnym położeniu...
Schemat kolegi REMUR. zadziała :) . Z małym 'ale' silnik od wycieraczek pobiera trochę więcej niż 1A. Więc zastosuj stosowna diodę. Wyłączniki krańcowe też na stosowny prąd.
I nie znajdziesz ten model nie ma go, w silniku wycieraczki jest zabudowany wyłącznik krańcowy żeby nie włączył się podczas otwartej maski . Dodano po 7 A Kolega T5 już pisał że są sterowane z modułu nadwozia . Skończ już pisać bzdury i tylko w błąd wprowadzać. Po pierwsze schemat co dałeś jest niewłaściwy. Po drugie krańcówka jest w zamku a nie silniku...
Witam, mam problem z tylną wycieraczką w Punto, problem polega na tym że wycieraczka nie zatrzymuje się w pozycji poziomej tylko zatrzymuje się wtedy gdy ją wyłączę. Jest to o tyle drażniące że jak bym chciał sobie spryskać tylną szybę to wycieraczka pracuje tylko w chwili włączenia spryskiwacza, nie wykonuje pełnego cyklu. Pytanie czy to ma tak być?...
Potrzebujesz silnika z przekładnią. Najprościej to chyba silnik od wycieraczek samochodowych. Ma zintegrowaną przekładnie tylko musisz go ewentualnie przerobić żeby kręcił cały czas w jedną strone. Do tego zasilacz 12V i dwa przekaźniki, które będą zmieniać polaryzację napięcia - będzie kręcił w prawo lub lewo. Do tego, jak wyżej napisano, dwa wyłączniki...
beny73-73 chodzi mi tylko o odchylenie ogona gdy napięcie na prądnicy przekroczy zadaną wartość. Jestem w trakcie przeróbki mojego wiatraka po rozwaleniu śmigieł przy silnym wietrze . Robię też sterowanie ogona siłownikiem napędzanym silnikiem od wycieraczek samochowych , jako siłownik przerobię lewarek od poloneza . Całość sterowana sterownikiem "RENPIO"...
Witajcie :) U mnie w Astrze F też pojawił się objaw podobny do opisywanych przez Was. Wycieraczki zaczęły powoli nie wracać, a po paru dniach wogóle przestały. Wziąłem więc schemat i po analizie doszedłem do wniosku że powodem może być albo przekaźnik czasowy pracy wycieraczek, albo wyłącznik krańcowy przy silniku wycieraczek. Przekaźnik czasowy było...
Duże to urządzenie? Ten ruch to "tam i z powrotem" o te 25'? Czy za każdym razem w jedną stronę? Jeśli ruch nawrotny, to sprawę załatwi jakaś przekładnia samohamowna (np. ślimakowa z mechanizmu wycieraczek samochodowych) i dwa wyłączniki krańcowe. Jeśli w jedną stronę, to jakby ten ruch podzielić na jakąś całkowitą dzielną 360, to można to zrobić na...
Trójkąty będą regulowane nie zależnie od wałka napędowego czyli po założeniu np łańcucha i naciągnięciu go dopiero później będę regulował płaszczyznę trójkątów(każdy trójkąt regulowany niezależnie) a łączna długość łańcucha czy paska będzie miała około 3,2-3,5 metra bieżącego . Napęd chcę dać w pozycji pionowej więc nie będzie zwisania czy zsuwania...
Co do drugiego pytania to nie pamiętam dokładnie czy to z tego samego bezpiecznika ale spróbuj wyjąć zapalniczkę z gniazda bo może się ciągle grzeje i robi zwarcie. A co do pierwszego to najprawdopodobniej mechanizm z silnikiem do wymiany. Racja - nie dopisałem, że zasilanie zapalniczki mam odcięte praktycznie od samego początku użytkowania samochodu...
Ja bym zaczął od sprawdzenia wyłącznika krańcowego w napędzie - chyba jest sklejony. No albo jest uszkodzony sam przełącznik.
Wiatam :!: Mam problem dot podłącznia regulatora wycieraczek Nord Elektronik 521 z silnikiem o malucha. :| Nie wiem równierz jak ma być podłączony wyłącznik krańcowy.. (ucięte kable) :cry: jest tam blaszka ktora jest zwarta lub rozwarta z danym stykiem w zależnosci o położenia wycieraczek i nie wiem jak podłączć te blaszki alby wycieraczki zatrzymywały...
Zatarte sworznie,uszkodzony wyłacznik krańcowy.
Powodem tego, że wycieraczki nie wracają ,a tylko zatrzymują się na środku szyby jest wyłącznik krańcowy. 1.wyciagnij silnik. 2.odkręć platstikową osłone (czarny plastik) 3.w środku zobaczysz wiazke przewodów będa polutowane i bedzie mniej więcej coś takiego |,| jest to wlaśnie wyłącznik ktancowy sa do tych bocznych blaszek dolutowane przewody niestety...
Nie jestem pewny, że w twoim modelu jest tak samo ale w Polo z 2006 jest tak, że musisz miec sprawny wyłacznik krańcowy pokrywy silnika bo w przeciwnym razie wycieraczki czasowe nie działają.
Witam. Kilka lat temu wykonałem kilka takich układów regulacji, sobie i znajomym. Problem występował przy piecach miałowych. Podczas wygaszania pieca następowało ochładzanie wody w bojlerze .Napęd jednego zaworu wężownicy bojlera napędzał silniczek od wycieraczek , zamontowane były dwa wyłączniki krańcowe. Elektronika na polskim scalaku UL7523 (termostat...
Jeśli silnik wycieraczki zatrzymuje się w dowolnym miejscu to przawdopodobie iest uszkodzony wyłącznik krańcowy.Proponowałbym wymontować silnik i sprawdzić oraz oczyścić styki w silniku.Oczywiście mogą też być za krotkie szczotki.Często też takie awarie występują wtedy,gdy wycieraczki zostaną włączone,kiedy ich pióra są przymarznięte do szyby.Wówczas...
Witam Jestem bardzo mało rozeznany w rozwiązaniach elektronicznych. Coś szukałem, ale albo nie potrafię znaleźć albo nie odpowiada to mojemu tematowi. Potrzebuję stworzyć układ, który będzie sterował silnikiem 12 V= (prawdopodobnie z wycieraczek samochodowych). Konkretnie miałby realizować zmianę obrotów silnika po przejechaniu wózka napędzanego śrubą...
Szukam rozwiązania problemu związanego z elektrycznie sterowaną roletą. Jest to roleta wewnętrzna z materiału, pierwotnie zwijana i rozwijana sznurkiem. Do napędu użyłem silnika od wycieraczek z przekładnią. Problem w tym żeby zastosować wyłącznik krańcowy gdzieś w pobliżu silnika tak, aby np po 15obrotach wyłączał silnik. Brak możliwości zastosowania...
Uszkodzony wyłącznik krańcowy w obudowie reduktora. Musisz cały reduktor rozebrać, możliwe, że krzywka nim sterująca obraca się luźno na wałku, albo cała ośka wycieraczki obraca się luźno w przekładni lub pióro wycieraczki ma luz na stożku.
Witam. Jestem w trakcie instalowania automatycznego zsuwania i rozsuwania zasłon w mieszkaniu. Do tego celu chciałbym wykorzystać silnik 12V DC z samochodu (wycieraczki, szyby). Silnik będzie wyłączany po dojściu do kreślonych punktów przez dwa wyłączniki krańcowe. Zatrzymałem się na podłączeniu wszystkiego do przekaźnika relpol RM83. Jestem laikiem...
ja mam elektroniczne sterowanie bramą za pomoca pilota z allegro za 40 zl i projektu z ep(tor podczerwieni)na bramie jest odbiornik a na słubku nadajni także jakby ktoś wjechał lub była przeszkoda brama się zatrzymuje i otwiera oprócz tego są wyłączniki krańcowe
Witam, mozna to przerobić, ale jest to trudne mechanicznie. Należy po prostu przesunąć krzywkę działającą na wyłącznik krańcowy o 90 stopni chyba. Z punktu widzenia skuteczności lepiej jednak nie zmieniaś tego, wycieraczka taka powoduje powstawanie zacieków na szybie, a do tego ogranicza (w małym co prawda stopniu) widoczność.
Masz trzy drogi postępowania: 1. czysto mechaniczna - zrobić mechanizm, który będzie zamieniał jednokierunkowy ruch silnika na ruch prawo - lewo (nie takie trudne), patrz: mechanizm wycieraczek samochodowych 2. mechaniczno - elektryczna: wyłączniki krańcowe, które to mogą wyłączać silnik lub przełączać mu obroty. Jak zastosujesz silnik dc, to obroty...
Jeden silniczek do wycieraczek to ok. 70zł na alle*** Słabo szukasz, można znaleźć w cenie poniżej 10 zł plus wysyłka. Trzeba szukać silniczka, którego oś wykonuje ruch obrotowy, nie wahadłowy bo i są takie silniczki. Większym problemem w przypadku silniczka od wycieraczek będzie pobór prądu. Może być potrzebny mały akumulator do jego uruchomienia.
Żadne tu cuda nie są. Czerwony i biały - zasilanie silnika, szary i niebieski na krzywki lub styki sterownicze i hamulec, a czarny do masy. Nie mam żadnego doświadczenia w instalacji wycieraczek, ale domyślam się, że krzywki to wyłączniki krańcowe, tylko pojawia się pytanie czy silnik sam odwróci obroty po otrzymaniu sygnału na stykach szarym lub niebieskim?...
Można zastosować silnik z wycieraczki z auta. Jak podłączysz do 12V to się kręci tak długo jak ma napięcie. Jak zrobisz wyłączniki krańcowe to będzie chodził w określonym zakresie. Silnik jest na tyle mocny że z klapą powinien sobie poradzić.
Witam! Jestem posiadaczem Fiata jak w temacie. Jak większość użytkowników Uno mam problem z wycieraczkami. Przy ciągłej pracy wycieraczki przedniej pracuje ona zbyt szybko by włączyć ją przy mżawce, a na czasowy za wolno. Posiadam programator, a dokładniej układ regulator wycieraczek firmy Unitra Profel PW-1. Czy jest możliwość ominięcia fabrycznego...
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Witam, jak w temacie, miałem zatarty mechanizm wycieraczek przednich co powodowało że się zatrzymywały w połowie szyby. Po rozmontowaniu nasmarowaniu i złożeniu wszystko ruszyło, ale... zakres ruchu piór zmniejszył się o jakieś 30 stopni, tak, że teraz czyszczona jest tylko środkowa część szyby. Jeździć się da, ale. Wygląda jakby "przestawił" się wyłącznik...
Witam Swojego czasu, a było to parę dobrych lat temu robiłem takie masowo, mechaniczne, sterowane impulsowo triakiem, ustawiałeś programy, a póżniej przyciskami w prawo, bądż w lewo sterowałeś siłownikiem z wyłącznikami krańcowymi. Jest to bardzo proste rozwiązanie, przez to niezawodne. Elementem wykonawczym siłownika był silniczek z wycieraczek z malucha.
Witam. Przeglądam internet już chyba z tydzień i nie znalazłem podobnego problemu więc postanowiłem że poproszę o pomoc osoby które mają więcej pojęcia w temacie. Pacjent fiat Panda2 rok 2004 1.1 benzyna z LPG. Problem: Po przekręceniu kluczyka uruchamia się tylna wycieraczka , wykona kilka cykli i zatrzymuje się w dowolnym miejscu. Po odpaleniu silnika...
Jak na 15 latka nieźle :) ale jednak bym ci radził ten przełącznik zamontować gdzie indziej a nie na obudowie zasilacza bo to kiedyś może się źle skończyć ;/ Według mnie ta roleta troszkę za szybko jeździ ale może takie było twoje założenie. A i pytanko nie ma żadnego wyłącznika krańcowego? Bo jeśli refleks zawiedzie to roleta troszkę się pozwija za...
Może podłączę się pod temat, żeby nie zakładać kolejnego. Mam objawy identyczne z tym że w silniku na pewno prawidłowo działa wyłącznik krańcowy. U mnie nie ma drugiego przekaźnika, tego niebieskiego. Jest tylko biały, sprawny, do tylnej wycieraczki, który znajduje się przymocowany tak jakby do kokpitu przy bezpiecznikach. Takie auto już kupiłem, ale...
Hej W moim seicento przednie wycieraczki dzialaja tylko w trybie szybko i w trybie okresowym ( ciągłe trzymanie prawej dźwigni przy kierownicy) W pozostałych trybach czyli; - ruch ciągły wolny - ruch przerywany wolny wycieraczki nie działają Pozatym wycieraczki przy przerwaniu pracy nie wracają do pozycji spoczynkowej - zostaja tam gdzie przerwano ich...
Witam. Do zmiany kierunku obrotów wystarczy przekaźnik termostatu, z dwoma zestykami przełącznymi. Wyłączniki krańcowe trzeba połączyć według schematu. http://obrazki.elektroda.net/76_11955894... Pzdr.
Dzień dobry, od pewnego czasu mam problem z tylną wycieraczką w HB. Uruchamia się czasami samoczynnie podczas: - otwierania centralnego zamka, - otwierania klapy, - dotykania za trzpień wycieraczki, - po prostu sama podczas jazdy. Sprawdzone: Przełącznik pod kierownicą w Lexii - w pozycji 0 jest informacja,że nieaktywny. W pozycji wycierania - w Lexii...
Cześć, Chciałbym Was prosić o poradę w jaki sposób najlepiej podłączyć mój układ który opisuję poniżej. Co do zasady ma to być układ działający w identyczny sposób jak silnik do rolet ze sterownikiem Wi-Fi i załączeniem obrotów góra - dół plus wyłączniki krańcowe w obu kierunkach. Ten przypadek jest dla mnie zrozumiały i łatwy jednak z racji konieczności...
Potrzebuję sterować silnikiem od wycieraczek 12V dc(nawijarka taśmy od rolet w oknie)mam włącznik dwustykowy(góra, dół), silnik, dwa wyłączniki kontaktronowe krańcowe. Chciałbym aby przyciskając" góra" roleta podnosiła się aż do końca lub naciśnięcia ponownego klawisza. Problemem jest tez opóżnienie wyłączenia dolną krańcówką, roleta musi się całkowicie...
O ile dobrze kojarzę w Lublinie były stosowane silniki te same co w polonezie, czyli miały 4,5 lub 6 pinów. Jedno to zasilanie stałe (po stacyjce), drugie to masa, trzecie pierwsza prędkość, czwarte druga, piąte ty styk wyłącznika krańcowego. Szóstego nie pamiętam. Może u Ciebie włączona jest na stałe niska prędkość. Daj zdjęcia złączki to coś wymyślimy.
Jako że szukałem a nie znalazłem to pozwalam sobie na taki temat. Bardzo ale to bardzo powoli modzę sobie taki wiatrak. Jako że nie chcę aby on miał tak duży (długi) ogon to chciałem sobie zrobić obrót realizowany poprzez silnik. Samo przełożenie wiadomo że musi być na tyle małe aby się śmigła nie połamały (siły żyroskopowe) i wykonanie jakiejś tam...
wyłącznik krańcowy wycieraczki mechanizm krańcowy wyłącznik krańcowy podnośnik
backup android wyłącznik przedlicznikowy tranzystor to220
yamaha xt600 tmobile światłowód
Maszynka Philips nie działa z gniazdka – przyczyny i rozwiązania Medion LIFE S64007 (MD 44007) - Funkcje i Specyfikacja