Witam. Uważam że ściągacz jest zbędny , łożyska trzeba wybić. Najpierw wybij to mniejsze, a później -czymś naprawdę solidnym- od drugiej strony to większe, które wyjdzie razem z uszczelniaczem. Prawdopodobnie nie masz prasy więc będziesz zmuszony wbić młotkiem. Uszczelniacz wprowadź prosto, tak , żeby go nie zdeformować. Powodzenia.
Sprawa jest prosta.Wyczyśc szczotką drucianą,podlej WD i walisz porządnym pobijakiem-przecinakiem.Następnym razem nie czekaj z wymianą,aż rozlecą się łożyska.
Za pomoca jakiegos wałka i młotka od strony małego łozyska wybijesz łozysko duże wraz z simeringiem od strony łożyska dużego wybijesz łożysko mniejsze .Wymiana zawsze na nowe łożyska kompletne plus nowy simering.
Wyciągnij tą blachę okrągłą razem z łożyskiem. Wybij łożysko i nabij nowe.
movzx ten biały silikon sanitarny nie trzyma się w ogóle- on nadaje się jedynie do zatykania szpar przed przeciągami. W dodatku długo schnie. A klej do szyb wiąże praktycznie od razu i lepi się do tego plastiku jak szalony. Spraktykowane.
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Jak łożyska zostały w karterach to możesz sobie podgrzać opalarka karteru dookoła łożysk i lekko puknąć w łożyska młotkiem i wyjdą bez problemu. Karteru muszą być solidnie nagrzane. Jak łożyska siedzą na wale to musisz je lekko odbić od wału (przeciwwag) i dalej jak zrobić się szczelina to zakładasz ściągacz. Jak nie masz ściągacza to delikatnie wbijaj...
Po tych fotkach: dla mnie to wygląda że jeszcze nie wybiłeś zewnętrznej bieżni łożyska.
Od strony mniejszego łożyska nawierć dwa otwory ,tak aby wiertło doszło do pierścienia otwory po przekątnej i cienkim wybijakiem napewno wybijesz ,po nawierceniu mozesz prysnąć odrdzewiacz
Tak jak masz na foto.bierzesz miękki metal i łoiszł motkiem w nakrętkę sworzeń wyskoczy.
Zdemontuj krzyżak żeliwny z tyłu zbiornika (trzy śruby fi 8 na zewnątrz oraz trzy śruby fi 6 dookoła - po uprzednim odkręceniu i zdjęciu koła pasowego); wybij łożyska wraz z simmeringiem, załóż nowe (najlepiej na prasie), załóż z powrotem krzyżak i gotowe.
Wiataj . zdejmij opaskę (na inbus ) , wyjmij tylny płaszcz z bębnem , popryskaj trochę odrdzewiaczem , wkręć ósemką śrubkę i stuk puk , w nią i wyjdzie (whirpulowate pralki mają njcząsciej luz na ośce , poczytaj sobie na forum co z tym zrobić) , potem wygrzeb uszczelniacz i wybij łożyska i oki .
najlepiej jak miałbyś kogoś do pomocy wtedy wyciągniecie silnik jedna osoba go przekręci ty ustawisz korbne między 2 deskami (dosyć grubymi, można też lekko podgrzac korbe) a następnie wybijesz łożysko, chybna ze pieprzycie los starego łożyska to możesz je rozwalić w korbie (w humanitarny sposub) i na jego miejsce włożyć nowe:)
Wyjmij tylną cześć zbiornika z bębnem w środku,podważasz śrubokrętem powinno się rozpołowić.Później wybijesz bęben z łożysk. wybić jest lepiej na zewnątrz .
Wyjąłem bęben z obudowy i wybiłem łożysko zewnętrzne. Skoro wymontowałeś bęben to w czym masz problem, albo ja czegoś nie rozumiem? jutro zrobię zdjęcia obudowy i postaram się wkleić, podam też nr seryjny zrób lepiej zdjęcie zbiornika bo obudowa jest klejona. bo masz tam prawdopodobnie zbiornik "blaszaną konserwę" a nie żadną "obudowę klejoną"
Ostatnio wymieniałem łożyska w takiej pralce odkręć śrubę na krzyżakuu ,ściągnij koło powinno zejśc rękoma następnie odkręć śruby na krzyżaku \jeśli nie były wcześniej odkręcane to muśisz mieć dobry klucz/ po odkręceniu krzyżaka podawć go na końcach tylko tak aby mie złamać bo to aluminium napewno zejdzie wybij łożyska wymień na nowe takie jak podał...
Łożyskowanie jest wymienne ale jeśli czekasz za długo to okręci się w zbiorniku i miejsce gdzie jest mocowane jest wyjechane napewno poleciało łożysko to po lewj stronie (przy pasie) - to się czuje (zwłaszcza po zdięciu paska - jest wyczuwalny wyraźny luz)... czy aby je wymienić trzeba otwierać zbiornik? tak zbiornik trzeba otwierać bo nie wybijesz...
Siemer można zamówić jako osobny element nr. kat. 00428662. Łożyska oferują z całą tylną częścią zbiornika, więc trzeba wyjąć kocioł, wybić łożyska, odczytać lub zmierzyć i do sklepu pojechać...
zdemontuj koło pasowe zdejm zabezpieczenie potem odkręć 6 śrub na krzyżaku mocującym bęben wybij stare łożyska nowe traktuj łagodnie lepiej użyć prasy niż młodka pierścien uczszelniający posmaruj smarem poskładaj to wszystkow odwrotnej kolejności powodzenia
witam Demontaż;odkręć tylną pokrywę;zdemontuj silnik główny;odkręć śrubę trzymające koło pasowe duże;odkręc termostat-nie zdejmując przewodów elektrycznych;odkręć wkręty wokół pokywy tylnej zbiornika; wymij pokrywę tylną wraz z bębnem;oprzyj o krawędź tylną pokrywę,a jedną ręką złap po przeciwnej stronie i bij gumowym lub drewnianym młotkiem w oś bębna...
musisz zdemontować cały zespół piorący. wtedy zobaczysz czy można wybić łożyska. jeśli nie to nowy zbiornik. sprawdź powierzchnię na krzyżaku gdzie pracuje uszczelniacz. musi być gładko bez mocnych rowków. Oczywiście uszczelniacz też załóż nowy.
Oczyść delikatnie uszczelniacz to powinieneś bez problemu odczytać jego wymiary, myślę, że po wybiciu łożysk również będzie możliwość odczytania wymiarów. Według katalogu sklepu North są 2 łożyska 6203 i uszczelniacz 30x55x68,5x8/13, ale nie kupuj w ciemno bo jeśli zestaw naprawczy nie będzie pasował to tylko stracisz czas i pieniądze na odsyłanie części.
Witam nie posiadałem sciagacza do łożysk potraktowałem wd40 i odczekać. Następnie wybiłem łożysko z tulejka i kołem plastikowym. Łożysko jedno się rozsypało zostało zewnętrzny pierścien. Trochę się omordowalem przecinakiem ale pomału wyszło. Tylko uważać należy na odlew gdzie przychodza łożyska bo może łatwo pęknąć. Na tulejce jest pierścień i łożyska...
Najpierw chyba trzeba wyciągnąć simering a potem wybić łożyska Taka kolejność. Łożyska 6204 i 6206, simmer. 35X65X10. Jeżeli łożyska w kawałkach, to należy przyjrzeć się dokładnie wałkowi bębna, bo może być nieodwracalnie uszkodzony.
pierścień na bębnie (rys 1) czy to ma zostać czy trzeba zbić Ma zostać, na nim pracuje simmering. I tu mam pytanie są jakieś sposoby jak zbić ten pierścień (rys 2). Wybij najpierw zewnętrzne łożysko i wtedy będzie lepsze dojście, żeby czymś z ostrym kantem - np. rurka - wybić ten pierścień.
To jest czop wału korbowego wciskany w przeciwwagę z siłą 30 ton, młotkiem tego nie wybijesz
No nie całkiem młotek i coś do wybicia starych łożysk Pozdrawiam
Wprawdzie ostatni post dość stary, ale sam to właśnie przechodzę i dla potomnych. Moja kosiarka to NAC S510VHY z 2009r. Oś napędu po demontażu segerów zabezpieczających łożyska należy wybić z gniazd osi kół. Ja chwyciłem imadłem gniazdo osi koła i delikatnie uderzając w oś przekładni najpierw wybiłem łożysko z osią z jednej strony a potem z drugiej....
Najpierw wyjmij te łożyska, a raczej wybij. Nie wiem czy tam jest jeden rodzaj czy kilka. Na tej podstawie możesz dopiero kupić nowe łożyska. W ogóle wiesz jak się do tego zabrać?
Ponieważ wg. producenta wymianie podlega zespół piorący, to nawet katalogi nie obejmują łożysk i siemmeringu. Trzeba otworzyć to, wybić siemmer, łożyska, pomierzyć i udać się do sklepu.
To na pewno został jeszcze pierścień łożyska ten większy tam gdzie była uszczelka za nią jest na pewno ten pierścień musisz go wybić
Metalowy Pręt fi 8-10 , dł 20cm i nie ma opcji zeby nie poszło (młotek 2kg) Ja stosuję rurkę i o 1,5 kg lżejszy młotek i zawsze oba elementy wychodzą bez bólu.
Tuleję trzeba dokładnie wyczyścić, wyskrobać resztki rdzy i kamienia bo inaczej można walić młotkiem aż wypadną kulki z łożyska.
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
Witam, jeśli łożysko się rozsypało a nie wybiłeś go w całości to w w otworze pozostał zewnętrzny pierścień starego łożyska. Teraz raczej trudno będzie to wyciągnąć.
Witam mam mały problem! Mianowicie! Zacząłem budować urządzenie które składać się będzie z obracającego się na silniku ostrosłupa na którego ściankach znajdować się będą lustra. Ostrosłup niewielki może nawet mógłby być prawidłowy trójkątny. Zastanawia mnie jak wyważyć ten ostrosłup żeby nie powybijać łożyska w małym silniku elektrycznym. Poniżej załączam...
Jeżeli wałek jest już równo z łożyskiem, to bym próbował delikatnie wybijać ten wałem z łożyska. Na schemacie widać że na wałku są dwa łożyska. Po wybiciu zobaczy się czy jest tam rowek na zawleczkę czy coś innego.
przy w miarę szybkim tempie to jest około 50 min roboty Dla amatora? Pomyśl następnym razem zanim coś napiszesz. 50' to zejdzie mu na samo wybicie łożysk.
Niestety ale ten model pralki nie jest przeznaczony do wymiany łożysk i naprawa nie jest możliwa. Ewentualnie jak bardzo się komuś nudzi lub jest zdesperowany to może pociąć plastik, wybić łożyska, pomierzyć siemer ing oraz zweryfikować stan krzyżaka.
Bardo dużo mikro iskrzeń idzie pod szczotką. Przy okazji jak już ją rozłożyłem zabrałem się za wannę, wybiłem łożyska i teraz kolejne zapytanie, jakie te łożyska? 😉
Dzięki za podpowieź. ale już wcześniej wyjąłem czujnik i wybiłem łożyska. Teraz tylko kupić części i po kłopocie. Temat uważam za zakończony.
30x53,5x10 uszczelniacz. 6205 łożysko. Ale czy 2 łożyska takie same, to nie wiem. Jak wybijesz bęben, to się dowiesz. Przy pomocy suwmiarki. Ale nr. Nc potrzebny bo było chyba 6 podmodeli. Albo wrzuć zdjęcie tabliczki znamionowej.
Czyli imbusy zakręcić z powrotem. I uderzać w wałek od tyłu żeby go wybić z łożysk? Dokładnie. Tylko nakręć nakrętkę na oś bębna przed wybijaniem.
Nie tylko mniejsze łożysko ale trzeba przebić osłonę pierwszego łożyska (od strony koła pasowego) i przez ten otwór włożyć rurkę WD-40 i zlać drugie łożysko. Pozostawić na kilka dni aby odmokło i dopiero wtedy próbować wybijać bęben z łożysk. Na 99% krzyżak bębna będzie do wymiany po wybiciu z łożysk.
Oczywiście najpierw odkręć blaszkę z drugiej strony - trzy śrubki. Mnie na ogół udaje się wybić to łożysko, bez uszkodzenia tej blaszki(ślizgu). Jak uszkodzisz to kup nową.
ile jest w tej pralce tych lozysk? i czy sa takie same? jaki rozmiar ma simering. oraz prosilbym o wskazowki jak bez uszczerku na zdrowiu wymienic te lozyska :) tzn np. kolejnosc zdejmowania/zakladania lozysk itp. , czy trzeba wyjac beben z pralki itp? Dwa różne łożyska; simmering, to sam zmierzysz/odczytasz. Do ściągnięcia przedni front obudowy pralki,...
tob53 Czym innym jest ściągnięcie koła pasowego, a czym innym jest wybicie łożyska. Można to zrobić na prasie, ale chyba nie kupisz prasy, dla wyciśnięcia jednego łożyska, a zrobić jej też nie jesteś w stanie.
1. Położyć pralkę na przód (po demontażu oringu fartucha, zdjęciu jego z rantu obudowy). Koc jakiś wskazany. 2. Demontaż w kolejności- amortyzatory (od strony zbiornika należy wyjąć plastikowe zawleczki); wiązka przewodów dochodzących do zbiornika; węże dolne i górne (karbowane przy zbiorniku). 3. Wyjęcie sprężyn (góra) od strony zbiornika (sposób demontażu...
A w którym dokładnie momencie wyrzuca bezpiecznik? Może faktycznie grzałka do wymiany? A jeśli ustawisz na samo wirowanie też wybije różnicówkę?
Przyznam że ściągałem łożyka bez ściągacza, bijąc młotkiem z bakelitu (młotek 100-150g) po wałku, trzymając na kolanach za obudowę, wybiłem tak oba łożyska, zakładałem że łożyska i tak wymienię. Prawdopodobnie na wskutek uderzeń młotkiem doszło do przesunięcia wirnika na osi względem komutatora lub odwrotnie. Skutek tego jest taki, ze zostały zerwane...
Witam ponownie! Rozebrałem krzyżak, zdjąłem simmering, wybiłem łożysko i czekam teraz na nowe części zamienne. Dzięki wielkie i pozdrawiam
Trochę mnie zdziwiło po rozcięciu obudowy, że bęben wyszedł z łożyska bez żadnego oporu. Muszę się dobrze przyjrzeć, czy nie jest coś wytarte. Zazwyczaj szybko się nie poddaję więc pewnie zanim pralkę wyrzucę to ją pospawam tworzywem tak jak piszesz i wymienię łożyska. Zastanawiam się jednak nad powodem tego tarcia obudowy bo jak nie zlokalizuję i nie...
Zbyt długo kolego z naprawą zwlekałeś skoro tak to wszystko wygląda. Przyjrzyj się dokładnie w jakim stanie jest krzyżak bębna bo jeśli nie będzie uszkodzony to masz naprawdę mnóstwo szczęścia. Co do wybicia bieżni łożysk to zrób to o czym pisał kolega wyżej.
Zdemontuj pokrywę zbiornika Czyli tylną część zbiornika przez rozkręcenie obejmy łączącej zbiornik z pokrywą Wyjmij pokrywę wraz z bębnem Zdemontuj czyli wybij bęben (delikatnie nie uszkodź wałka) Wybij łożyska i uszczelkę Wymień na nowe łożyska i uszczelkę
Zamiennikiem BA2B jest łożysko CBK-441 BTNG FŁT lub CBK-199 TNG FŁT. Nie zapomnij przed wybiciem/wyciśnięciem bieżni zewnętrznej starego łożyska zdjąć z krzyżaka zabezpieczenie segera.
Wg mnie szarpania wirnikiem co impulsowe zasilanie powoduje, skutkują szybszym wybiciem łożysk.
zakupiłem lepszego Torx 40, odkręciłem, wybiłem łożyska, tylko mam jeszcze pytanie ten uszczelniacz jest z takim kołnierzem, nie wiem czy taki gdzieś dostane, jak nie będzie takiego, można zamiast niego założyć zwykły, uszczelni taki zwykły również połączenia pomiędzy krzyżakiem a zbiornikiem ?
udało mi się ją rozebrać, robię to na raty. Tylko mam problem z wybiciem łożysk. wybiłem środek, a obejma strasznie pordzewiała. Na razie się za to nie biorę, ale jest jakiś magiczny sposób, aby to wybić. http://obrazki.elektroda.net/41_12378345...
zdejmij symering pod nim będzie cyngiel, zabezbieczenie przed wypadnięciem łożyska zdejmij je i wybij łożysko z drugiej strony.pozdro.
Dzięki za pomoc. W piątek rozmontowałem pralkę, a wczoraj wybiłem łożyska i pojechałem do popularnej. Mają jedną zaletę w stosunku do serwisu, a mianowicie łożyska były dostępne od ręki i nie trzeba było czekać tygodnia na dostawę. Po zmontowaniu pralka śmiga aż miło.
Dzisiaj miałem chwile czasu i rozpołowiłem bęben ale dalej nie mogę wybić łożysk - mogę prosić o jakieś wskazówki ??
Zdemontuj koło pasowe które jest nabite na oś bębna, wybij bęben z łożysk przykładając dębową klepkę do osi bębna i młotkiem uderzaj w klepkę aż bęben wyjdzie z łożysk do tego celu możesz także użyć grubego płaskownika z aluminium - w ten sposób nie uszkodzisz końcówki ośki w którą przychodzi śruba dociągająca koło pasowe. Aby wybić łożyska użyj półcalowej...
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
simmering 30X52X10/12 łożysko 6204 zz łożysko 6205 tak na 80 % A wymiana nie jest trudna . Zdejmij pokrywę pralki , przedni panel, przednią obudowę i fartuch. Odkręć śruby wokół obudowy bębna i masz już rozpołowione bez wyciągania zbiornika. odkręć koło zamachowe i delikatnie przez drewniany klocek wybij bęben do środka. wyjmij simmering do środka oraz...
Wybić to czy jak? Będę zgadywał, po drugiej stronie jest silnik . Więc go odkręć i wybij wałek z łożyska które jest na zdjęciu.
Trzeba zdjąc koło , odkręcic i zdjąc obejmę pokrywy zbiornika , wyjąc całośc z bębnem , wybic go z łożysk ( dużym młotkiem przez cos , bo uszkadza się oś ) , potem wyciągnąc simer i wybic łożyska . właśnie mam problem z wybiciem łożysk :(
Nic tam nie trzeba wyłamywc, aby wymienić łożysko na wirniku, wybij po prostu wirnik z łożyska , następnie nowe , zabuduj wirnik i tyle. uważaj aby przy demontażu nie uszkodzić szczotek - wyciągnij je jako pierwsze ( ale dlaczego ono ma by wadliwe????) . Tak naprawdę to jeżeli masz słaby udar to najprawdopodobniej jest zużyta uszczelka na tłoku udaru...
wystarczy znac rozmiar łożysk, są podane na łożysku po wybiciu starych powinno dać się odczytać i wówczas można zamówić za pośrednictwem internetu. muszą to być łożyska wysokoobrotowe
Ale ja nie chcę za dwa dni znowu rozbierać pralki!! Nie zrozumiałeś. Gumowym młotkiem to te łożyska będziesz dwa dni wybijał. To teraz je tylko wyjąć. Tak jak na filmie; młotek (np. 1kg lub 1,5kg) i wybijak. Simmering możesz podważyć dużym wkrętakiem, breszką itp. lub wybić z łożyskiem, ale będzie większy opór.
Dzis w końcu znalazłem chwilę i dopiero przed domem potężnym łomem wybiłem łożysko ze zbiornika - miałeś rację miejsce gdzie siedzi łożysko wyjechane - kupiłem nowy zbiornik. Dzięki za pomoc.
Witam, musisz rozebrać przekładnie cała, i wybić stożek uchwytu z dużym łożyskiem chyba tam jest 6304 i przed tym łożyskiem od strony przekładni jest mały seger który spadł albo uległ zniszczeniu i dlatego teraz wylatuje ( nie zapomnij tez zdjąć tego dużego segera od strony uchwytu przed wybiciem wałka z łożyskiem ),przed demontażem sprawdź jeszcze...
Witam. Do tych łożysk dojdzie uszczelniacz. Może najpierw rozbierz pralkę, następnie wybij łożyska z uszczelniaczem. Wówczas będziesz miał pewność jakie łożyska i uszczelniacz masz kupić. Jak chcesz mieć spokój z tymi łożyskami na pewien czas to kup lepszej jakości. W serwisie to prawdopodobnie będzie drogo.
Stare łożyska wybij jakkolwiek nie ma sensu ich zostawiać. Mimo iż Tobie wydaje sie, że są OK to nie dość że są stare, na 100% mają luz to po złożeniu wyjdzie to na jaw po 30min pracy tokarki - szkoda pracy i czasu. Kup 2 nowe skośne koszt niewielki w porównaniu do możliwości kasowania luzu. Łożyska proste kulkowe zawsze mają luz. Nowe łożyska wciśnij...
W gnieździe łożyskowym od strony komutatora musisz wywiercić otwór fi 5 i wybić wirnik z łożyskiem 607. Może uda się uratować korpus ale małe szanse
PRoducent nie udostępnia wymiarówek, tylko oferuje pół zbiornika: https://north.pl/karta/00248365-wanna-do... Nie mniej łożyska sa wymienialne. Nawet jeśli ktoś Ci rzuci wymiarami to 100% pewności nie będziesz miał. Proponuje, rozbierz, wybij łożyska i siemmer, zwymiaruj i jedź kupić. Czy profilaktycznie wymienić łożyska i szczotki...
Mój dysk wisi dosłownie na przewodzie w pionie i pod kontem, troszkę dołem się opiera o dół obudowy i tak chodzi już dłuższy czas a to z tego powodu że często zmieniam dyski np na linuxa. Właśnie dziś się rano nad tym zastanawiałem czy nic mu nie będzie i tak sobie pomyślałem że chyba jednak mu to przeszkadza a dokładniej chodzi mi o wybicie się łożysk...
Jeżeli sama maszynka pracuje bez zarzutu, to wina jest w osprzęcie (narzędziach). Jeżeli posiadasz ściernice na trzonku, to po zamocowaniu na wiertarce należy ją wydiamentować. W przeciwnym przypadku, przy zbyt dużych obrotach nastąpi "wybicie" łożyska końcówki.
Proszę rysunek http://obrazki.elektroda.pl/2317820800_1... demontujesz obejmę i masz dwie połówki zbiornika .Możesz spokojnie je wybić zewnętrzne łożysko od wewn. natomiast wewnętrzne od zewn.Jest tam jeszcze uszczelniacz który po użyciu wkrętaka montażowego powinien wyjść.Numer PNC TO -8570 806 18603 dotyczy tego rys.
Tylko podstawowe narzędzia i dobry młotek z przecinakiem.
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
Witam forumowiczów. Po którymś razie ktoś w końcu zasugerował że to być może łożyska w bębnie. Zgłębiłem temat i stwierdziłem że bęben jest nierozbieralny. Ale od czego jest YT . Zobaczyłem jak rozciąć bęben żeby można go było spowrotem złożyć. Więc rozciąłem wybiłem łożyska nabiłem nowe. Skleiłem i skręciłem bęben, zmontowałem resztę i jest Ok . Skala...
Zdejmij pokrywy(tylna i góran) koło pasowe obejma pokrywy zbiornika(z tyłu taka duża) wyjmij całą pokrywę z bębnem wyjmij bęben wybij łożyska i simering zamontój nowe łożyska i simering i zmontuj w całość
Odkręciłem i wyjąłem koło pasowe. Nakręciłem nakrętkę na oś bębna i waliłem przeróżnymi młotkami. Jedyne co, to nakrętka zaczęła się ubijać. Kupiłem ściągacz do łożysk, ale za mały, a nawet jakbym miał większy, to nie ma go o co zaczepić. Wpadłem na pomysł wygrzebać z piwnicy ogromny gwintownik od dziadka hydraulika. 2 uderzenia i bęben wybity z łożysk....
po zdemontowaniu koła pasowego zdjąc pierścień zabezpieczający, odkręcić przeciwwagę (jeżeli jest :wink:) odkręcić sześć (lub osiem) śrub mocujących krzyżak wybić oś z krzyżaka (w tym celu wkręcić w oś śrubę i uderzać w nią młotkiem) po zdjęciu krzyżaka wybić stare łożyska, składać w odwrotnej kolejności PS do simmeringu nałożyć dużo smaru a łożyska...
Trochę się z taka kosiarką pomęczyłem, to koło wybiłem za pomocą takiego aluminiowego garnka foto1 , potem łożysko z gniazda koła z pomocą takiego przyrządu foto2.
Łożyska 6204, 6305. Simmering 35x62x10. Na wargi simera wciskasz wazelinę techniczną. Do zdemontowania tylna pokrywa, opaska płaszcza, część suszarki, okablowanie i termostat (od płaszcza), wyjęcie bębna wraz z płaszczem i grzałką, odkręcenie koła pasowego, oddzielenie bębna od płaszcza, wybicie starych łożysk i simera, założenie nowych... dalej wszystko...
A niektórzy mieli by większy problem z wyjęciem krzyżaka niż z wybiciem łożysk.
Siedzi w tym plastiku od obudowy bębna i nic. Mam dalej beben połączony z obudową i nie wiem co mam dalej robić. Witam. Zdjąłeś pokrywę bębna? chyba nie! Musisz ją zdjąć, wtedy zejdzie Ci z ośki bębna i od strony wewnętrznej pokrywy wybijesz łożysko.
Dziękuje wszystkim za cenne porady. Połowicznie udało się wykonać remont. Tzn zdjąć bęben, zmienić jedno z łożysk oraz wymienić zębatkę. Nie było szans na wybicie sworzni, wiec i łożysko wew musiało pozostać. Po umyciu, przedmuchaniu i nasmarowaniu pracuje równo a i luz się zmniejszył dzięki dołożeniu drugiego segera. Myślę ze hobbistycznie popracuje...
SPróbuj wybić lekko "zębatki" z tego łożyska po prawej, bodajże 6204 i wtedy ślimak.
Witam Zatarły się łozka w pralce, rozebrałem wybiłem łożyska, na tulei mosiężnej są wyślizgane rowki od uszczelniacza, którą uszkodziłem przy zdejmowaniu domowym sposobem. Dzwoniłem do serwisu po tulejkę ale nie mają w sprzedaży i moje pytanie czy dorabiać tą tulejkę u tokarza czy nie ma sensu i kupić cały bęben?
Producent wymyślił sobie, że po co oferować łożyska i uszczelniacz jak można sprzedać tylną wannę wraz z ułożyskowaniem: https://north.pl/karta/wanna-tylna-czesc... w Twoim temacie wypowie się ktoś kto zna te pralki bardzo dobrze i pamięta wymiary łożysk i uszczelniacza albo czeka...
Kolega powyżej się napocił ale wprowadza w błąd. Trzeba odkręcić boczną pokrywę (jest tylko jedna), zdjąć pasek z koła i je odkręcić. Widać teraz ułożyskowanie, które masz na tym zdjęciu z north. Odkręcamy 6 śrub i można je wyjąć podważając równomiernie z różnych stron. Przed wybiciem łożyska trzeba wyjąć pierścień segera, który je zabezpiecza. Uwaga!...
Może, a jednak jedno z łożysk wybił młotkiem, więc można to zrobić podobnie w obie strony.
Prlka naprawiona, krzyżak wyjąłem robić odpowiednią dzwignię na rancie obudowy, następnie delikatnie na samej osłonie, na koniec wybicie łożysk. Łozyska były w stanie agonalnym dokumentnie rozsypane, wewnetrzny pierścień musiałem potraktować diaksem, przed założeniem nowych łożyski musiałem mocno przeszłifować ośkę bębna. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Znaleźliśmy przyczynę z tatą. Odkręciła się nakrętka: http://obrazki.elektroda.pl/7292147500_1... Tylko teraz jest problem bo trzeba wyjąć wałek sprzęgłowy i może będzie dostęp żeby zakręcić nakrętkę. Wybiliśmy łożysko ale niestety nie da się wyjąć wałka sprzęgłowego bo blokuje tryb na dole (od przekaźnika)? Trzeba wyciągać całą skrzynię...
Dokładnie jak kolega wcześniej podał, tulejkę i uszczelniacz wybić i jest dostęp do łożysk. W katalogu części to fajnie widać na rysunku. Tablica 24, pozycje: 14, 15.
Witam No faktycznie odpowiednia odpowiedź na moje zapytanie. Miałem na myśli że ktoś mi wskaże miejsce lub post gdzie to jest już opisane. Ale konkretnie to chodzi mi w demontaż tzn wybicie łożyska osadzonego o aluminiowym korpusie, tym przy mocowaniu trzpieni. Próbowałem go wybijać poprzez uchwyt tzn od dołu ale jakoś nie idzie i "czuć" metaliczny...
Pralka działa. Dziękuję wszystkim za pomoc. Parę uwag dla innych. Rozkręcenie pralki nie było problematyczne. Wyzwaniem okazało się odkręcenie bębna, bez dobrego klucza nie da rady. Fachowiec dał sobie radę w kilka sekund. Wybicie łożysk bez grubego stalowego pręta jest raczej niemożliwe (ktoś kto ma wprawę robi to kilkoma uderzeniami młotka: https://youtu.be/BeP2BjKxbUg...
Czy ta pralka ma plastikowy bęben? Jeżeli nie to musisz zdjąć krzyżak i wybić łożyska.
wybicie bolec wybicie simering wybicie bezpiecznika
zapala dioda pomarańczowa airbag kasowanie tracer gamepad
bateria activ energy ściana lodówka
Schemat audio Opel Insignia Grand Sport 2018 Podłączenie LG Therma V 9 kW z Viessmann Vitodens 200