jak jest napęd na linkę to linka biegnie do skrzyni biegów poniżej wybieraka biegów. Wpada tak w dół pionowo
Po ruszeniu zabezpieczenia od wstecznego da się włączyć biegi? W 2 astrach f miałem pęknięta zawleczkę od wybieraka w kostce przy samej skrzyni. Wymiana 2 minuty.
Poci się skrzynia biegów a dokładniej mechanizm wybieraka skrzyni biegów. Do wymiany uszczelniacze. Niestety tam zazwyczaj jest mokro.
jak nie wchodzi 1 i 2 to chyba nadmierny luz na wybieraku (tulejka do wymiany)
Może prościej będzie wyciągnąć wybierak biegów z obudową lewarka?
Wymienione dzięki
tak na marginesie koledzy to olej ze skrzyni pojawia sie u góry gdy wycieka z wybieraka biegów i robi plame
Witam!! Opel astra g 1.4 16v. Rozleciała się skrzynia. Przywiozłem drugą ze szrotu, wymieniłem. Sama skrzynia poszła gładko. Razem ze skrzynią dostałem cięgna wybieraka, ale założyłem ten co mam na aucie. Biegi ręką mogę normalnie wrzucać jak odłącze pręt. I teraz są 2 problemy: 1.Po zablokowaniu gałki biegów i skrzyni tym kołkiem ze sprężynką pręt...
Po regulacji biegi wchodzą lepiej, ale nadal czasami nie mogę zmienić biegu z jedynki. Wymienię jeszcze kostkę wybieraka i sworznie. Na razie dzięki na pomoc.
Sprawdź łącznik wybieraka skrzyni biegów bardzo często się wyrabia i jest problem z wrzuceniem biegów. Jak podniesiesz grzybek przy drążku zmiany biegów i 1 wejdzie bez problemów to na 100% jest łącznik. Szukaj w ASO albo specjalistycznym Opla bo nie robią zamienników.
Sprzegło wyjete, i tak nie idzie wrzucic biegi 1, 2 R cos jak by blokowało, wciskajac bieg rusza sie cały silnik, cos blokuje.... Ale chyba wiem gdzie bład popełniłem odkrecajac srube 13 trzymajaca lozysko ruszylem sprzeglem przez co sie zmianiła pozycjana wybieraku, Ale co z tymi biegami???
Chcesz skrzynie zmienić??? F10 i F13 to oznaczenia skrzyń biegów i powinno być napisane na skrzyni - chyba przy wybieraku biegów
Zanim wyjmiesz lewarek, to zaznacz sobie jego ułożenie na wybieraku skrzyni. Nie będziesz musiał później tego ustawiać, żeby wszystkie biegi wchodziły.
No to by się zgadzało. W serwisie Opla gość powiedział mi, że te elementy przewidziane są na jakies 100kkm ja pierwsze problemy miałem z jedynka i 2ką chyba wlasnie po takim przebiegu i wymienilem ten bolec (trzpień z blachy). On się przeciera po takim przebiegu i się łamie a otwory w wybieraku robią się czasami 1,5x wiekszę. Tam należy też wymienić...
Jutro będą otwarte. Sklepy z częściami moto pewnie też. A jaką śrubę trzeba luzować, skoro to właśnie nadmierny luz wybieraka uniemożliwia ustawienie go w skrajnych pozycjach dla położenia "R" i "5"? http://opelczesci.com.pl/pl/p/KOSTKA-WYB...
Po zdjęciu linki w jedną stronę chodzi ciężko a w drugą (jak cofam sprzęgło do góry) chodzi lekko, mogę palcami ruszać. Jak wciskam stopą to wydaje mi się że chodzi normalnie, nie z oporem. Podciągnąłem linkę tak że jest minimalnie wyżej niż pedał hamulca, jakieś 5 mm na oko. Narazie problem znikł, nie chciałem przedobrzyć żeby linki nie urwać. Czy...
Też postawił bym na olej choć stwierdzam że skrzynie w tej odmianie opla są nieopracowane biegi wchodzą opornie, zgrzytają itp...o jakim przebiegu masz auto???Może podciągnij sobie sprzęgło bo może Ci się już kończyć synchronizatory mogą być już padnięte, jest kilka przyczyn na tą awarię , wybierak może być wyrobiony.sprawdzaj po kolei
Sprawdź w jakim stanie są sworznie łącznika oraz sam łącznik wybieraka z cięgnami. Popatrz też czy pod mieszkiem gałki od zmiany biegów jabłko nie ma za dużo luzu - 1,5mm to już dużo.
Pewnie luz na lewarku za duży -> bolec między wybierakiem a zewn. mechanizmem. Albo regulacja położenia wybierak względem zewn mechanizmu niedobra. Ewentualnie zerwana poduszka pod skrzynią. na astra.auto.pl jest nawet manual jak to sprawdzic / naprawic
witam mam dziwny wyciek oleju wokół odpowietrznika skrzyni biegów oraz kolo linki prędkościomierza przy korpusie skrzyni wszystko dokręcone ostatnio wymieniłem uszczelniacz wybieraka ale olej dalej się pojawia co robic?
hej. Czy polecacie jakiegoś dobrego producenta tłumików do astry? Końcowy tłumik ma 2 dodatkowe odpowietrzenia :D muszę go wymienić. Możecie coś polecić? To samo z katalizatorem, czy można dokupić sam katalizator? Ciężko wchodzi mi bieg nr 1, inne wszystkie wchodzą super. Czy to może być wybierak? Olej wymieniony i niestety jest to samo.
Witam - jeśli wymieniałeś tylko linkę to po co masz regulować wybierak od biegów? , chyba że biegi od początku źle wchodziły ? ,wracając do problemu to masz na cięgna czy pręt(nie znam fachowej nazwy) , jeśli na cięgna to wina może być tylko w lewarku zmiany biegów .
Witam posiadam astre F z silnikiem X16SZR rocznik 1997 z przebiegiem 175tyś km , samochód w rodzinie praktycznie od nowości także przebieg w 100% org. Przejdę do problemu. Podczas jazdy na 5 biegu bieg wyskakuje i ponowne jego załączanie powoduje zgrzyty jedyny sposób to cofnąć do luzu i od nowa załączyć . Bieg wyskakuje podczas przyspieszania i puszczania...
Drodzy koledzy czasami przy próbie wbicia drugiego biegu, w czasie jazdy czuję jakby opór, muszę wtedy cofnąć lewarek i spróbować ponownie, wtedy już najczęściej wchodzi gładko. Drugie wyjście to zamiast powtarzać zabieg ponownego wbijania biegu przy wyczuciu oporu mocniej docisnąć lewarek i wchodzi. To wybierak, krzyżak, czy coś takiego? Czy taką usterkę...
nawet nie wiedziałem że SE ma aż 100 koni! nieźle w sumie to różni się tylko kolektorem ssącym kompletnym z czujnikami i przepustnicą, wiązką i komputerem do tego, mam taki zestaw wykręcony na złomie i komputer stary-bez immo Wałek rozrządu też był troszkę inny Ten silnik był genialny, miał tak fajnie płaski moment obrotowy, że chętnie przyspieszał...
Na łączniku wybieraka biegów masz takie 2 tulejki z blokadą na końcu. Za 10zł kupisz jedną. Wymień a jedynka powinna lepiej wchodzić. A co do oleju to jak poszukasz tu na forum znajdziesz gdzie się dolewa i gdzie jest punkt przelewowy.
Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz: 1. Zaiweszenie z Corsy 1.8 2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm) 3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku ! 4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G. 5. Czeka Cię kodowanie przekładni...
To jest szczelnie zamknięte aluminiową pokrywką z uszczelką i ściąganą rurką do napuszczania czegoś, a część obrotowa jest z simeringami, oczywiście to już takie całkowicie szczelne nie jest, niemniej jednak coś gęstego wypłynąć nie powinno. Zobaczymy jak sprawdzi się olej silnikowy którym posmarowałem teraz, jeśli znów będzie problem zakupię smar sylikonowy...
Pewnie luz na krzyżaku. W ASO i w dobrze zaopatrzonych sklepach są do kupienia sworznie które się wycierają w astrze. Czasem do wymiany jest cały zestaw ale w 99% pomaga wymiana sworznia. Jak zapytasz się w ASO o sworzeń do krzyżaka na wybieraku to odrazu będą wiedzieć o co chodzi. Kosz ok 9-11zł Po wymianie najlepiej wyregulować cały mechanizm.
Wymieniłem rozrusznik, wiązkę również. Mogę potwierdzić, że 55352882 od Z19DTH (150KM) pasuje do Z19DT(120KM). Różnica w obrotach jest kolosalna, od razu widać, że stary niedomagał, a wydawałoby się, że obroty są ok. Nic nie zgrzyta, dodam, że rozrusznik jest świeżo po regeneracji. Chociaż jakiś dziwny dźwięk wydaje przy pracy, jakby turbina, nie wiem,...
Sprawdź sobie poduszki zawieszenia silnika i skrzyni, głównie tylną, oraz cięgła/wałek od lewarka biegów do mechanizmów na skrzyni. Ja mam wałek do wybieraków przy skrzyni, skręcony opaską, przy której można wyregulować działanie lewarka wybierania biegów w kabinie. W oplu nie zaglądałem, ale skoro sprytni ładują "moje" skrzynie, to wiele się nie będzie...
Witam Biegi wchodzą lecz z 5 jest problem, raz wejdzie raz nie, wbija sie 3 zamiast niego. Reszta biegów wchodzi lekko(po wbiciu biegi lata na boki lewarek jakby sie nie trzymal niczego). Jak sie trafi na 5 także oporów nie ma przy wbijaniu. Podejrzewam zepsuty wybierak. Można sprawdzić w domowych warunkach czy ten element jest uszkodzony ? Obejdzie...
Proszę doradźcie koledzy Opel Astra kombi F I 1.4 60 km `97 (identyczny silnik ma Corsa) Problem: bieg 5 i wsteczny bardzo ciężko wschodzą. pozostałe wchodzą bez jakichś większych problemów. Aby wogóle wbić 5 lub wsteczny trzeba bardzo mocno wcisnąć sprzęgło. Co może być przyczyną? - wymieniłem 18 cm łącznik wybieraka skrzyni biegów - wyrzucilem trzpień...
Na razie po kalibracji wybieraków, potem po wachlowaniu na postoju między biegiem pierwszym i drugim (M1 M2 M1 M2 M1 M2 ..) problemu nie mam w ogóle, a minęło już dwa miesišce. Z tego co się dowiedziałem to na 90% problem jest w samej skrzyni, wyrobiony wodzik. Kolega z forum Astry H miał to samo zmienił na manuala a skrzynia mimo wszystko potrafiła...
Stwierdziłem że problem leży po stronie silników krokowych wybieraka, więc wymontowałem je z auta obejrzałem Tm nie ma silników krokowych, zamontowałem z powrotem, od tego momentu auta nie da się uruchomić a N na wyświetlaczu miga i wtedy jest aktywny błąd p1729. , ni ma w domu autodaty , co to za błąd? Przypuszczam że żle włożyłeś mechanizm wybieraków...
Witam w mojej asterce jest podobny ibjaw ostatnio zdażyło sie kilka razy, że podczas wykonywania manewru przy redukcji 2 na 3 w pewnym momecie straciłem biegi niemogłem nic zrobić niepowiem skrzynke mam calą uświnioną w oleju staram to systematycznie ogarniać wracająć do tematu jadąc wruchu miejskim skrzynia, drążek, wodzik, wybierak czy co tam potrafi...
Jak nie będzie za dużych różnic w synchronizacji to może nie wykryć, ale według mnie też szukał bym powodu w dwumasie, tym bardziej że z tego co piszesz to PARTACZE ! no niestety... wybierak przykręcony na 1 zamiast 3 śrub, uszkodzona przepustnica, pozrywane wężyki podciśnienia i nie wiadomo co jeszcze.. a to wszystko co było w okolicy skrzyni biegów......
spróbuj zamiast na P to na N w automatach często zagniwają "inhibitor switche" - takie przełączniki wielopozycyjne na skrzyni tam gdzie jest dźwignia linki wybieraka biegów (pod tą dźwignią) - ten przełącznik mówi komputerowi skrzyni jaka jest pozycja wybieraka, ale też są tam styki w szeregu sterowania rozrusznikiem na pozycjach P i N. Najlepiej to...
jest w ogóle zasilanie na wybierak? na D nie zmienia biegów czyli jedzie cały czas na 4? (ledwo rusza ale jak się rozpędzi idzie normalnie (oprócz lock-upu))? czy jest np 1 bieg wciąż? ja bym zaczął od tego czy kostki wszystkie dobrze podłączone i czy łączą potem sprawdź czy 12V dochodzi do pozycjonera na te sekcje co przełącza jak dochodzi to przełóż...
Człowieku nie ma żadnej blokady. Jeździłem wieloma Oplami począwszy od Kadeta, Astry, Omegi jak i Vectry i wszędzie szło wrzucić 1 (były wyjątki że nie szło ale to jak wyżej napisałem) jak się auto toczyło. Wrzuć na luz i pomachaj drążkiem zmiany biegów na boki i zobacz czy jest sztywno czy ma luz. Jak ma luz to musisz sobie naprawić wybierak i wyregulować...
Witam, Tydzień temu kupiłem Lanosa z dwuwałkowym silnikiem 1,5 / 100 KM. Auto ma rekordowo mały przebieg 68 tys. km (zakup od emeryta rocznik 1927, więc przebieg jak najbardziej realny). Auto pierwsze kilka dni chodziło jak burza, biegi wchodziły jak w nowym samochodzie. Kilka dni temu po uruchomieniu pojazdu rano "na zimno" NAGLE skrzynia zaczęła haczyć....
Witam, Mam problem z moją Astrą 1993r. 1.4 silnik, benzyna bez gazu - przebieg 280tys. Otóż opisze sytuacje, w której zauważyłem problem, rano odpaliłem auto i przejechałem 500m do garażu, zgasiłem go, po okresie 30 minut, odpalając go znowu w czasie rozruchu usłyszałem dźwięk tak jakby zaraz miał zgasnąć, ale tego nie zrobił. Wrzuciłem normalnie bieg...
w samochodach z automatem jest jeszcze tak zwany "inhibition switch" - taki wielopozycyjny przełącznik na dźwigni cięgna wybierania biegów i on często zagniwa w środku i trzeba go rozebrać wymyć i nasmarować - tam są też styki do rozrusznika, żeby nie odpalić na innej pozycji niż P i N. w Astrze już 2 razy go czyściłem, można też zewrzeć na stałe tą...
Witam Posiadam Opla Astrę J z silnikiem 1.4T (103kW/140KM) J z 2011 z przebiegiem 30000km świeżo zakupioną i po przejechaniu ok 500km po zakupie pojawił się problem a mianowicie drgania przenoszące się do wnętrza podczas postoju na rozgrzanym silniku i na biegu z wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym ( skrzynie manualne 6 biegów ) Biegi wybiera się dobrze,...
Witam, wczorajszego pięknego popołudnia wybierałem się w małą podróż niestety moja Asterka zaniemogła. Przed podróżą rutynowo sprawdzam zawsze płyny. Przyświecając sobie latarką nagrałem przypadkowo film z próby odpalenia -> youtube.com/watch?v=namA0HIdHNM wyglądało to mniej więcej tak. Dodam że prędzej od jakichś 2/3 dni Asterka szarpała podczas przyspieszania...
Przyczyn może być tak wiele, że myślę iż nie ma sensu zgadywać. Można szukać, ale lepiej zacząć od podłączenia instalacji pod komputer diagnostyczny. Podjedź do gazownika to sprawdzi Ci na miejscu, mi zawsze kasuje za takie coś z 20 - 30 zł. Jak będziesz wiedział gdzie jest coś podejrzanego będzie łatwiej. Jeśli nie chcesz się na razie wybierać na sprawdzenie...
witam model Astra F 1.6 B+ gaz silnik C16NZ 92r. przebieg 172 000 sedan Wydaje mi sie ze mam za duze spalanie na gazie jest to 10.5L na 100km jazda mieszana ( 0 stania w korkach jako ze mieszkam poza miastem ) czyli z przewagą jazdy w trasie nie jeżdżę "dziko" spokojna jazda do max 100km biegi zmieniane co ok 2000- 2500 obrotów jak mogę zmniejszyć spalanie??...
Witam, zamierzam na dniach kupić pierwszy samochód, mam przeznaczone 6000 zł. Użytkowanie - Miasto, głównie do dojazdu do szkoły i pracy (tygodniowo do 300km) Własne potrzeby: (te ważniejsze) - centralny zamek - elektryczne szyby i lusterka mile widziane - wspomaganie kierownicy - 4/5 drzwiowy - manualna skrzynia biegów - 2/3 w ostateczności Diesel/LPG,...
Witam Od pewnego czasu mam problem z silnikiem. Gdy jeżdżę po mieście max 2000 obrotów wszystko jest ok. Natomiast jak się wybieram w dłuższą podróż i jadę dość szybko obroty w granicach 2000-3000 na początku silnik zaczyna lekko się dławić potem zapala się check engine i jak chcę dodać gazu to terkocze i hałasuje silnik, w ogóle mocy nie ma na 4 i...
A przeguby nie mają luzu ?? może wewnętrzny się zaciera Szczerze mówiąc liczyłem na to, że ktoś ten temat poruszy, bo też mnie zastanawiały przeguby tylko nie wiedziałem czy mogą być one źródłem takiego szumu (na początku napisałem zgrzytu ale szum/wycie to chyba lepsze określenia, gdyż ma to raczej "charakter ciągły", a nie są to jakieś pojedyncze...
Do sprawdzenia podstawowe rzeczy w tym silniku: - Filtr paliwa: w szczególności uszczelka pokrywy - czy nie jest sparciała oraz oringi na wężykach - z biegiem czasu parcieją. Przerabiałem to w kilku Y17DT, przy wymianie filtra paliwa, zmieniam od razu uszczelkę pokrywy obudowy filtra i oringi na wężykach. Auto stało długo, trzeba wziąć jeszcze pod uwagę...
wybierak biegów wybierak astra wybierak biegów mercedes
naprawa modułu pralki kosiarka silnik indukcyjny recovery tablet goclever
piekarnik samsung autocom orginalnu
Błąd B1211 12: Czujnik Halla tylnej klapy bagażnika Mercedes W211 2.2 CDI - Problemy z odmą i ich rozwiązania