Nie jest dla mnie to jasne. O ile kryteria stworzenia arkusza są jasne (bo jest on tworzony na podstawie formularza - i podejrzewam że arkuszy może być kilka) - to na jakiej podstawie ma być wybierany arkusz? Też na podstawie nazwy z formularza? W każdym razie FormulaR1C1 albo Value możesz zastosować do komórki w dowolnym arkuszu, nie tylko bieżącym:...
Nie można usuwać komórek do których odwołują się formuły bo właśnie wtedy pojawia się błąd odwołania. Odwołania również są usuwane. Jeżeli chcesz by odwołanie było cały czas "sprawne" kasuj dane a nie usuwasz wiersz. Jeżeli chcesz aby wybierać różne wiersze w arkuszu docelowym skorzystaj z formuły indeks() i poprzez dodatkową komórkę określającą nr...
No tutaj [syntax=vbnet] 'wprowadzenie dzisiejszej daty do komórki P2 Worksheets("licence").Cells(2, 16).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=TODAY()"[/syntax] za pomocą metody select wybierasz komórkę w ukrytym arkuszu, ale żeby coś do komórki zapisać wcale nie musisz jej wybierać, wystarczy że napiszesz tak: [syntax=vbnet]Worksheets("licence").Cell...
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
A może być w dodatkowym arkuszu cała "baza" nazwisk i przypisanych im specjalności - i tam byś wpisywał nowych a w przedstawionym arkuszu wybierał byś tylko nazwisko. Czy jednak to ma działać ściśle tak jak napisałeś czyli jeżeli wcześniej wystąpiło nazwisko to ma się pojawić obok specjalność jak nie to czyste pole oczekujące na wpis. - jeżeli tylko...
Pytanie: Czy rzeczywiście pracujesz na excelu 5.0 lub 95 ? Chodzi o to że formuła jest trochę długa i przy bezpośrednich odwołaniach do pliku jeżeli plik rapotr.xls ustawisz np na pulpicie to poprzez to że bedzie bardzo długa ścieżka dostępu do tego pliku formuła nie zmieści się w komórce (przekroczy dozwolona długość zapisu dla komórki). Właściwie...
Nie ma znaczenia w którym jesteś arkuszu bo on i tak wybiera arkusze po nazwie stosując metodę select. Ale jak już sobie poradziłeś to możesz ewentualnie wrzucić treść scryptu działającego i zamknąć temat.
W adobe acrobacie wybierasz drukuj w skalowanie strony wybierasz "wiele stron na arkusz" póżniej wybierasz ile stron na arkusz
Lepiej wrzuć arkusze pierw bo nikt na bank nie pamięta co wybierał. A arkuszy pewnie wiekszość nie ma...
Trochę zmodyfikowałem, i tak: W arkuszu NUMERY KONT BANKOWYCH masz kontrahentów i tu możesz dodawać kolejnych, to jest Twoja baza kontrahentów, adresy konta itd. W arkuszu PŁATNOŚĆ w kolumnie PŁATNOŚĆ-SKRÓT wybierasz z listy kontrahentów i wprowadzasz FV. Z resztą sam poćwicz... Nie wiem po co Ci kolumna PŁATNIK:, no zawsze coś tam można wrzucić. ;)
Załączam przykładowy plik excela z makrem liczącym ilośc znaków w zadanym zakresie arkusza. Wynik podawany jest w drugim arkuszu. Makro wybiera kolejno komórki z zakresu, liczy liczbę znaków w poszczególnych komórkach i dodaje narastająco liczbę poszczególnych znaków z zakresu. Arkusz można dostosować do swoich potrzeb, np. wynik podawać w tym samym...
Formatowanie warunkowe: Pierwszy warunek: D2 czerwone, jeśli data mniejsza od dzisiejszej. Podał Ci to już marek003 . Wpisujesz warunek:=JEŻELI(D2<=DZIŚ();PRAWDA;FAŁ... Drugi warunek: D2 zielone, jeśli data większa od dziś i mniejsza od dziś+60. Wpisujesz warunek:=JEŻELI(ORAZ(D2>=DZIŚ();D2<... Obie formuły wpisujesz dla...
A może wykonać kopię całego skoroszytu? Wtedy autofiltr zostanie. Najeżdża się na dół skoroszytu gdzie są nazwy arkuszy, najeżdża się myszką na arkusz który należy przekopiować, wciska się prawy guzik myszy, wybiera się opcję "przenieś albo kopiuj" i zaznacza się okienko opcji "kopiuj". Wtedy autofiltr pozostanie.
Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu. Dziękuję...
Nie napisałeś, w której wersji Excela ma to działać. W każdej wersji to jest standardowy przykład do zastosowania konsolidacji. Nagłówki kolumn trzeba sobie wpisać ręcznie albo skopiować. Potem umieszczamy kursor (komórkę aktywną) w miejscu, gdzie ma być początek wyniku (pod wierszem nagłówkowym w lewej kolumnie) i otwieramy dialog Dane/Konsoliduj....
Witam, Sprubuję jaśniej to wyjaśnić: 1. Mam arkusze nazwane od styczeń - grudzień 2. Wszystkie nazwy kolumn są takie same różnica wartości liczbowych jest tylko w kolumnie N:N każdego arkusza 3. Chodzi o porównanie miesiąc do miesiąca za pomocą ComboBox: - użytkownik wybiera arkusze za pomocą Combobox1 i ComboBox2 - klika przycisk i zostają porównane...
Dzięki wielki wszystko ok Jeszcze was trochę po mecze. A jak przerobić to makro tak żeby działało na zakresach to znaczy z jednego pliku kopiuje np. plik A sheets(1).range("C6:E16";"B19:B20") i żeby te zakresy wklejało mi w tym aktywnym pliku w różne miejsca np. zakres1Plik B Sheets(1).range("H6:J16";"G19:G20"), zakres2 plik B sheets(1).range("M6:O16";"L19:L20")...
Wszystkie strony na jednom arkuszu skoroszytu? Jakym sposobem Wybierasz strony do druku? Lub podaj makiet pierwszej strony
Zależy co umieszczasz w komórce H26. Jeśli liczbę (indeks arkusza) to wystarczy tak, jak napisałem wyżej. Jeśli nazwę (bez cudzysłowu) to lepiej wkb = Range("H26") Workbooks(wkb).Activate lub jednocześnie wybierając arkusz wkb = Range("H26") ark = Range("I26") Workbooks(wkb).Sheets(ark...
Witam, potrzebowałbym makro, które wymuszaloby posortowanie wszystkich arkuszy w pliku. Powinno się ono uruchamiać gdy ktoś bedzie chciał przesortować któryś z arkuszy. Wybiera np Arkusz 3 i chce go posortować rosnąco wg kolumny 1. Wtedy makro wszystkie arkusze też sortuje rosnąco po kolumnie 1. Muszę tak zrobić gdyż mam plik z ok 50 arkuszami które...
Potrzebuję napisać makro do formatowania warunkowego. Chciałabym pokolorować cały wiersz, jeśli spełnione są dwa warunki: - kolumna O > 10% oraz kolumna B zawiera tekst "styczeń", "luty", "marzec" - kolumna O > 15% oraz kolumna B zawiera tekst "kwiecień", "maj", "czerwiec" AI: Jaka wersja programu Excel jest używana? Excel 2024 AI: Czy potrzebujesz...
Wybierasz wielkość i rodzaj czcionki, zmieniasz kolor (podkreślone A na górnym pasku lub Format - Czcionka i wybierasz kolor) na jakiś pośredni, widoczny na białym i na czarnym. Piszesz co chcesz na arkuszu, potem z autokształtów wybierasz np. prostokąt, otaczasz nim tekst (tekst znika przykryty prostokątem). Klikasz prawym na prostokąt, wybierasz Kolejność...
Z braku odpowiedzi można wnioskować, że Święta tuż, tuż :) Widzę 2 rozwiązania: 1) Arkusz pomocniczy z funkcjami wyszukiwania. 2) Makro. Kroki w obu przypadkach: - sortowanie wg kodów - lista bez powtórzeń - wyszukiwanie i składanie ciągów tekstowych (zamienniki) Nie rozumiem tylko do czego potrzebna druga i czwarta tabelka. Żeby znaleźć kod wg zamiennika...
Witam, mam problem z napisaniem makra tzn. wypełniam arkusz pierwszy z niego wypełniają się trzy następne odpowiednimi informacjami, no i zaczyna się arkusz drugi chce wydrukować z drukarki "KMC308 - zwartwit briefpapier" dwie kopie, arkusz 3 działa (bo wybiera standardowa drukarkę), arkusz 4 chce drukować z drukarki "KMC308 - zwartwit CMR" cztery kopie....
no cóż, piszę jeszcze raz: Chodzi to, że są dwa arkusze. Jeden z nich jest zewnętrzny 2 jest wewnętrzny. Celem formuły ma być, aby jeżeli w arkuszu pieszym wybiorę jakąś pozycje, automatycznie zmieniła się wartość w 2arkuszu. W przykładzie pokazane są pary. na prostszym przykładzie: Arkusz 1 -> wybieram z listy -> PIES Arkusz 2 -> automatycznie pojawia...
Bez makra: - zaznaczasz arkusze w których mają być wprowadzone zmiany (CTRL+LPM na kolejnych nazwach arkusza "zakładkach" lub mając aktywny pierwszy arkusz w którym mają być przeprowadzone zmiany, trzymając SHIFT klikasz na nazwę ostatniego arkusza do zmian i zaznacza Ci się "zakres" arkuszy) - mając zaznaczone arkusze, w aktywnym arkuszu dokonujesz...
Otóż to! Mam jeszcze jedno pytanie, wprowadziłem już sobie część tematów. Czy można by dodać jeszcze jedno miejsce w arkuszu 1 które wybierałoby to samo tylko z arkusza nr3? Były by tam różne działy. Próbowałem skopiować tę komórkę w której wpisuje szukane numery, ale nie pozwala na wysortowanie kolejny raz :) Jeszcze raz dziękuję wszystkim na "twórczość"!
Witam, zapewne rozwiązanie znajduje się pod przyciskiem "Wiele" (uwielbiam te tłumaczenia ) Pozdrawiam Takie pisanie dla pisania... Widać, że zakladka wiele jest ustawiona. Problem polega na tym, że pani wybiera 4 strony na arkusz a dokument ma tylko jedną stronę. Osobiście skopiowałbym pdf razy 4 a później skorzystał z tego ->[url=https://www.adobe.com/pl/acrob...
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
W excelu nie ma rzeczy nie możliwych :) Kwestia tylko pomysłu i poświęcenia czasu. Dodawanie komórek pomiędzy arkuszami to nie problem, po prostu piszesz = i wybierasz pomiędzy arkuszami co chcesz zsumować (pojawi się nazwa arkusza oraz !). Lecz jeżeli chcesz sumować komórki zależne od innych okoliczności tak jak opisałeś z marcem i kwietniem to następująco...
Ogarnęłam wystarczyło zdefiniować zmienną i dodać ją do wybieranych arkuszy Dodano po 8 Dzięki wielkie za pomoc Kutool posegregowalam sobie arkusze zgodnie alfabetycznie, w power query zrobiłam spis arkuszy, a potem tak jak wspomniałeś nr karty jako zmienną Na przyszłość muszę pomyśleć jak to w całości zautomatyzować
Krótko i w punktach poprosimy: 1) Czego mamy szukać ? Roku zlecenia, czy zlecenia w roku ? Ale gdzie ? Czy to oznacza, że wybieramy dany rok i wyfiltrowuje nam wszystkie zlecenia z tego roku ? Gdzie się mają "wyświetlać" wyniki: formularz/formatka, arkusz ? Czy może wybieramy dane zlecenie z listy i wstawia nam kursor w komórce z tym zleceniem w wierszu...
Witam, serdecznie przepraszam jeśli coś źle i nie tu gdzie trzeba napisałem ... Proszę o pomoc w temacie: Exel 2007 Potrzebuję stworzyć następującą rzecz: Arkusz 1 komórka A1 - rozwijana lista wyboru ( ok 30 pozycji ) Po wybraniu pozycji z listy np. "Druk" chcę żeby wstawiła się od wiersza 2 tabelka zamieszczona w arkuszu2 ( wcześniej przygotowana )...
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale na wszelki wypadek napiszę: najprostszy sposób polegający na odniesieniu bezposrednim komórek nie wchodzi w grę? Wpisujesz znak "=" się w komórce docelowej, następnie zmieniasz arkusz, wybierasz komórkę, która ma zostać przeniesiona i zatwierdzasz. W ten sposób linkujesz wszystkie pozostałe. Przy odpowiednim ułożeniu...
Cześć, Chciałbym stworzyć makro, które pobiera pewien zakres danych i wkleja do jednego pliku. Chciałbym, żeby to odbywało się automatycznie, gdyż dziennie takich plików jest około 120. 1. Pliki mają zawsze datę na końcu, czyli z dzisiaj było by ...31.10.2011.xls 2. Pliki zawsze są umieszczane w jednym folderze - np. c:\dane\ Zrobienie makra, żeby otwierał...
A co w przypadku jeżeli w dane1 będzie klucz 111, a w dane 2 nie? Potrzebne są dwie pętlę: jedna po unikatowych klientach, a druga po arkuszach dane. Czy klucz ma być wybierany dla wszystkich klientów po kolei, czy też jest podawany przez użytkownika?
czy jest możliwość wklepywania danych w arkusz 1 ,a zbieranie danych w arkuszu 2 Nie. W ten sposób to tylko przy zastosowaniu formularza. Pracy na 1-2 godzinki i potem jeszcze kilka (dni) na testowanie, korekty i usuwanie błędów. Ale tak nawiasem pisząc: W czym różnica? Wybierasz nazwisko, dusisz guzik i możesz pracować. Jeżeli chcesz podejrzeć cały...
Nic podobnego! Arkusze z tabelami punktowania dostępne są na www.arkusze.pl, w zakładce egzamin zawodowy / Egzamin zawodowy Elektryczno-Elektroniczny Symbole E. oraz EE. Wybiera się E.xxx, rocznik i mamy komplet arkuszy.
Zależy to od drukarki,jeśli obsługuje ten typ drukowania to po wybraniu Drukuj przechodzisz na Właściwości drukarki w zakładce funkcje jest opcja Kilka stron an arkuszu i wybierasz sobie ile stron ma byc wrzuconych na akrusz. Pozdrawiam.
Pisałem dzisiaj o 8 00 i miałem arkusz numer 1 ale był wybierany losowo.
W jednej kolumnie wpisujesz wartości osi x (np czestotliwość) w drugiej kolumnie wartości osi y (np wzmocnienie Ku). zaznaczasz obie kolumny i wybierasz kreatora wykresów. Typ wykresu to XY (punktowy) i obierasz odpowiadający ci podtyp. Wykres najlepiej zapisz jako nowy arkusz. Aby czestotliwość była w skali logarytmicznej kliknij na wykresie oś x (częstotliwośc)...
Po pierwsze: Chcesz pobierać dane z kolumny drugiej a w funkcji podałeś zakres jednokolumnowy. Po drugie: ten zapis co stworzyłeś (po powyższej poprawce) będzie działał prawidłowo tylko pod warunkiem że dane w arkuszu Lista będziesz miał posortowane rosnąco. Jeżeli będziesz miał dane "poszatkowane" trzeba dodać 0 na końcu formuły inaczej funkcja wyszukaj.pionowo()...
Ok. Rozumiem ten pomysł, ale załóżmy : - Ja odpalam plik i wpisuję hasło i mogę go wtedy edytować. W czasie kiedy ja włączyłem ten plik i zacząłem go edytować jakiś inny pracownik włączył go i wobec powyższego skoro ja go odblokowałem, nawet na chwilę to ten pracownik też będzie miał ten plik odblokowany? Jeżeli tak, to cały pomysł mija się z celem,...
W której wersji programu jest ta opcja ? Ja mam 10.1.2. i nie ma tej funkcji. W każdej wersji. Z combo, które jest obok napisu "Skalowanie strony" wybierasz "Wiele stron na arkusz" i pojawiają się dodatkowe opcje.
Proponuję rozwiązanie jak w załączniku. Najwygodniej będzie nazwać używane zakresy: użyłem nazwy "lista" na określenie kolumny nazwisk (długość listy trzeba dopasować do potrzeb - edycja w Menedżerze nazw), "dane" to zakres danych liczbowych - w przykładzie zaczyna się w komórce C4 arkusza "dane", "rok" to oznaczenie roku, które umieściłem w komórce...
Istnieja trzy sposoby. Z pomocą VBA ( pisanie kodu ), Formularzy lub Sprawdzanie poprawności. VBA pominiemy. Jezeli dane ( zebrane w kolumnie ) sa w tym samym aktywnym, arkuszu, mozna je szybko wybierać, edytować, za pomocą Sprawdzania poprawności. Recepta: 1. menu Dane/Sprawdzanie poprawności 2. Dozwolone/Lista 3.Żródło - wskazać zakres danych w kolumnie...
Nie ma chyba innej możliwości niż podpiąć to pod zdarzenie SelectionChange. Zmiana nie będzie automatyczna, ale jak się coś robi w arkuszu, to stale wybiera się jakieś komórki, a gdy zmiana następowałaby z kodu, to trzeba pamiętać, żeby na koniec wybrać jakąś komórkę.
Zaznaczasz dane potem wybierasz wstaw>tabela przestawna i zaznaczasz opcję istniejący arkusz wybierając pole G6. Potem przeciągasz: - sprzedawca do pola kolumna - data zamówienia do pola wiersz - kwota zamówienia do pola wartość Plik z tabelą w załączniku 1040196 done
Hmm, to makro przed edycją, działa w miarę poprawnie. Dodałem tylko "*" by działało dla każdego wersji arkusza xls. * " Then[/syntax] [syntax=vb]Sub otworz_pliki2() Dim MyFile As String, arkusz As Worksheet, wkb As Workbook Dim wrs As Long wrs = 1 MyPath = "D:\Dane" MyFile = Dir(MyPath) Application.DisplayAlerts = False 'wyłączymy pytania o schowek,...
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
Staram się rozgryźć. :) Załączam plik przykładowy, tego co chcę zrobić. Na arkuszu Lista, w kolumnie A - wybiera się aplikacje (lista z arkusza Aplikacje) Dalej są liczone ilości licencji dla poszczególnych działów. Jak zobaczysz, w arkuszu WSAD jest więcej kolumn, np OWNER. Jak w pierwszym arkuszu policzą mi się ilości licencji, chcę, żeby gdzieś pokazało...
Dziękuję, za odpowiedź Mam jeszcze pytanie. Widzę że VBA odwołuje się do arkusza 1 tak jak jest ustawiony kolejno. A jeżeli mam kilka arkuszy gdzie występuje wybieranie z listy i we wszystkich chciałbym aby się zmieniała nazwa i w różnych kolumnach?. Jest To wykonalne? Jak dodawać kolejne arkusze do VBA? Nie jestem za dobry w tym programowaniu, ale...
Napisałam proste makro kopiujące zakres komórek z aktywnego arkusza do archiwum. Chciałabym, aby tabela z aktywnego arkusza po zapisaniu do archiwum automatycznie "się wyczyściła". Dodatkowym problemem jest również makro działające w arkuszu "BAZA" - zaznaczam tu dowolne pozycje w kolumnie K poprzez dwukrotne kliknięcie myszy, po czym wybieram przyciskiem...
Kolego dzięki wielkie, REWELACJA! :D . A teraz moje pytanie o którym już wspomniałem. Chodzi dokładnie o funkcję zaznaczoną na SCREENIE. W tym miejscu wybieram arkusz do którego chcę wkleić przefiltrowaną listę. Ogólnie to wszystko jest ok, funkcja działa jak należy, ale... możliwe i raczej na pewno będę dodawał do tej listy nowe arkusze jednak problem...
i podczas robienia wydruku na papier (CAM w PS) przydało by się zrobić np. 6 obrazów na jednym arkuszu jeśli mamy projekt pcb w pliku pdf to otwieramy go za pomocą programu Coreldraw12 i wykonujemy nastepujace czynnosci: - zaznaczamy obiekt czyli nasza płytę i kopiujemy; - następnie wklejamy rozkładając na arkuszu A4; po rozłożeniu na arkuszu wybieramy...
Polecam zaprzyjaźnić się z debuugerem. Pomaga na zgryzoty :D Wstawiasz break ("czerwone kółko") na początku obu funkcji, ale nie przy deklaracji zmiennych (klikając na szarym polu po lewej stronie kodu). Potem robisz jakąś akcję w excelu, np. zmieniasz arkusze, i kiedy program zatrzyma wykonywanie w zaznaczonym miejscu, wciskając F8 przechodzisz kolejne...
Faktycznie, mój błąd, Już poprawione. ( Zmiana "Model1" na "proj1" ). Czyli po wybraniu w kolumnie N arkusza :"koszty" np. model1 i po uruchomieniu makra, z arkusza "koszty" do arkusza "Lista wybierania zapasów" mają być skopiowane komórki, odpowiednio B6:B13 do pierwszej wolnej komórki kolumny D , oraz D6:D13 do kolumny E.
Witam, mam w Excelu do zrobienia zestawienie, które będzie bazować na kilku arkuszach. W każdym z arkuszy mam wspólną kolumnę "zlecenie" o określonej nazwie z dużą ilością wierszy, obok wiele kolumn z odpowiednimi opisami. W drugim arkuszu mam odpowiednio oprócz kolumny "zlecenie" kolumnę "nadzorujący zlecenie" i inne, a w trzecim arkuszu mam rozpisane...
Wykorzystanie przycisku to już makro. Nie ma problemu, ale by pomóc trzeba wtedy już znać "topografię" twojego skoroszytu (przynajmniej nazwy arkuszy które powinny się drukować). Ale może zrób inaczej/odwrotnie Zamiast zmieniać/wybierać dane w jednym arkuszu i "przechodzić" do arkusza który ma być wydrukowany, zrób odwołania do arkusza liczącego z arkusza...
Jeżeli nie ma takiej możliwości, to będę wdzięczny za pomoc przy makro Jak widać w Twoim pliku jest on naszpikowany makrami korygującymi zapis czasu :D w takim układzie proponuję dodać tylko jedno makro (w module uniwersalnym), które podsumuje Ci wszystkie komórki H1 z analizowanego miesiąca - wybierasz np. arkusz "lipiec - suma" i uruchamiasz kod...
Mam pewien problem z przenoszeniem i wyświetlaniem danych do innego arkusza. W załączeniu dodaje plik, na którym na arkuszu nr 1 znajduje się lista osob wraz z numermi NIP. Potrzebowałbym takiej metody, żeby na 2 arkuszu mieć rozwijaną listę wyboru np. kombi i wybierać numerek osoby (z arkusza 1). Po wybraniu numerka, żeby dane wybranej osoby wyświetliły...
W załączeniu propozycja. Po pierwsze skopiuj ją do oddzielnego folderu wtedy pliki załączników (not) będą tworzone również w tym folderze. Wprowadziłem ochronę arkuszy (bez hasła) byś nie namieszał ale mógł ewentualnie coś zmienić - jak wzrośnie ci świadomość execla :) W pierwszym arkuszu właściwie wybierasz tylko działkowca i możesz dopisać uwagi ALE...
Jeżeli nie musi być HTML, a jako załącznik, to proszę. Tu nie chodzi o samo wysyłanie, bo makro , o którym wspominałem spisuje się świetnie. Jego autorem Ron de Bruin - w artykule "Mailing a Single Worksheet in the Body of an E-Mail Message" . Jest tam również podane wysyłanie emaili dla listy w tabeli. Potrzebne by było jakieś makro , lub jego część...
Chyba jednak nie do końca rozumiem. Co dla Ciebie oznacza "lista rozwijana? Czy chodzi Ci o to, że w jakiejś komórce masz taką listę: https://obrazki.elektroda.pl/3840456700_... wybierasz jakiś produkt, a w innych komórkach arkusza chcesz wstawić zdjęcia z tym produktem związane? A po kolejnej zmianie z listy - zdjecia sa usuwane, a...
Makro jest w kodzie arkusza REJESTR - reakcja na zdarzenie Worksheet_SelectionChange (wybor kursorem dowolnej komorki w arkusze REJESTR). Makro pisze w N1 (nazwa 'wiersz') numer wiersza w ktorem zaznaczena komorka. Dalej w PROTOKOL'e formula INDEKS wybiera z tego wiersza dane(w przykladzie tylko wartosc PROTOKÓŁ ODWODNIENIA NR: , reszta dopasuj wg tego)...
Witam, jak w większość w dziale stawiam swoje pierwsze kroki z tworzeniem makr (a w sumie to z ich nagrywaniem). Mam plik z dwoma arkuszami, w pierwszym arkuszu wybieram z listy rozwijanej jeden z trzech rodzajów zapalników (komórka E3) a następnie wpisuje ich liczbę do komórki H3. Chciałbym aby makro kopiowało wartość z komórki H3 do odpowiedniej kolumny...
(at)lanzul Odpada na pewno konwertowanie do exe-a bo wtedy skoroszyt będzie bez możliwości modyfikacji (tak jak read only) Tzn. pierwsza opcja to załóżmy jeśli arkusz był otwarty 10 razy to 11 raz się nie otworzy. Druga opcja jeśli mam y określoną datę to arkusz się nie włączy To tak jak adamas wspomniał Workbooks_Open ale łatwe do obejścia
Nie bardzo rozumiem sens tego zadania, przecież wykonuje się to normalnie przygotowując 4 strony i następnie przy drukowaniu wybierasz "4 strony na arkusz". http://obrazki.elektroda.pl/9332895300_1...
Dziekuje Marku serdecznie Jestem jak widzisz poczatkujacym na tym forum jak rowniez poczatkujacym uzytkownikiem probujacym okielznac excela. Metode z wczytaniem wszystkich danych do odzielnych arkuszy i obracanie nimi zaczalem nawet realizowac, ale... moj zapal polegl po 20tym arkuszu :-) i dlatego wpadelm na pomysl sciagania bezposrednio danych z plikow....
" W jaki sposób dodaje się zmienne NVO/NVI/NCI? " Zmienne są przypisane do konkretnego sterownika i ich ilość zależy od profilu sterownika. Po odpaleniu WorkPlaceTech'a wybiera się odpowiedni sterownik z profilem i przechodzi się do okna programowania gdzie zmienne NVI i NCI znajdują sie po lewej stronie arkusza a NVO po prawej stronie arkusza. Zmienne...
Mam problem z Excelem mam arkusz który w jednym Excelu umożliwia wybieranie pola OptionButton a w drugim juz sie nie da wybierac co moze byc ustawione w tym jednym Excelu co blokuje wybieranie? W temacie nie używamy słowa "problem". Regulamin.
Podałem Ci tylko przykład na liczbach. Chodzi o to, że jeśli najpierw pogrupujesz wiersze a w następnej kolejności posortujesz, to grupowanie wierszy się nie zmieni bez względu na wynik sortowania. W trakcie wybierania nazwisk do grupy licz wiersze do pogrupowania i po umieszczeniu nazwisk grupy w arkuszu, uruchom grupowanie wg. licznika wierszy. Ad....
Maciej - działa doskonale - właśnie tak jak potrzebuję - wielkie dzięki za poświęcony czas i trud! Tak jest super, że w kodzie wybieram w którym arkuszu to ma działać - nie załączyłam pliku bo wydawało mi się, że jeśli dotyczy to całych kolumn i nie mają znaczenia żadne inne dane w pliku niema znaczenia w jakim pliku zostanie to zrobione, bo bez względu...
Na razie to żaden projekt, zaczynam naukę z tym programem i na początek wybrałem z biblioteki bramki 4011 po ustawieniu ich w szereg zajmują dużo miejsca na arkuszu. Próbowałem edycji ale wybrane opcje powiększają lub zmniejszają cały obszar arkusza wraz z schematem i nie wiem jak pomniejszyć wybierane elementy.
Kłopot polega na tym że nadal nie do końca wiem co chcesz. Jeżeli to w pełni zautomatyzujemy i ty będziesz to obsługiwał bezpośrednio na pliku excela to praca kolegi z tym związana nie będzie już potrzebna. (zanudzi się na śmierć :) ) Jeżeli dopuszczasz makra w swoim docelowym pliku "magazynie" to widzę to tak: otwierasz plik wciskasz przycisk np. nowa...
Witaj. Tak w tym stylu, ale : -z możliwością wybierania lub dodawania kolejnych arkuszy -wprowadzania danych kolejno po sobie z poziomu jednego wiersza coś w rodzaju formularza do wprowadzania danych. Mógłby to być po prostu jeden wiersz na Arkuszu1. http://www.coderscity.pl/ftopic862-0-asc... tu znalazłem Userform do wprowadzania danych i było...
Raczej nie mieszaj dwóch rodzajów wytłumienia. Zastosuj jeden. Na przykład wełnę, filc lub gąbkę. Ilość wybierasz na słuch. Weź takie arkusze materiału, aby wchodziły do kolumny na wcisk i dokładaj po trochu aż uzyskach odpowiedni dla Ciebie dźwięk.
Ale to nie zmienia faktu że rozwiązanie zastosowane u mnie będzie zasadne również u autora. O to chodzi, że nie. Dlatego nie, bo w twoim przypadku są dwa obiekty a w przypadku autora wątku mamy do czynienia z jednym obiektem. A tu już arkusz 5-54 dokładnie precyzuje, że uziom powinien być jeden. I nie mam tu na myśli ilości złącz kontrolnych. Więc...
Może nie w temacie ale jaki jest cel kopiowania danych z Excela do Worda ? Jeżeli to częsta operacja to może prościej ustawić sobie wzorcowy arkusz Excela i za pomocą kilku funkcji wyszukaj.pionowo () czy index() oraz list rozwijalnych wybierać co nam jest potrzebne ?
Czy jest taki program to nie wiem.Ja jednak drukuję tak strony.Moja drukrka HP DJ920c umozliwia coś takiego,jest to zawarte w ustawieniach drukowania,mogę tam wybierać ile strn zmieścić na arkuszu (1,2,4) poszukaj może Twoja drukarka tez coś takiego umożliwia. Pozdrawiam :)
Formuła wpisana jest w B21 - zaznaczyłem ją na zielono. Oczywiście jest to tylko przykład. Pliki finalnie znajdują się w różnych lokalizacjach - plik z którego wyciągane mają być dane jest na serwerze i jest plikiem wspólnym dla wielu użytkowników. Jeśli uda się zmodyfikować funkcję to może uda się to osiągnąć bez makra, jednak w razie potrzeby również...
Witam mam kilka pytań i proszę o wyrozumiałość :) 1) jak stworzyć formułę aby działała między arkuszami?? 2) jak się tworzy wybór z listy ... lista np ( 1,2,3....) klikam na komórkę i dostaję listę z której wybieram np1 3) czy mogę zablokować kilka arkuszy tak aby inni użytkownicy ich nie widzieli?? Z Góry Dziękuje
Rozumiem, że chodzi o zabezpieczenie przed przypadkową modyfikacją wpisu, a nie o jakieś "superzabezpieczenie" przed działaniem złośliwym, bo to drugie w przypadku Excela jest raczej niewykonalne. Ponadto niezbyt jasne jest sformułowanie o wypełnianiu kolejnych wierszy. W którym momencie miałaby być wprowadzana ochrona? Na razie moja najprostsza propozycja...
Hej, Czy da się przy użyciu VBA lub jakkolwiek inaczej w Excelu coś takiego: W jednym z arkuszy wybieram nazwę szkoleni oraz ile na dane szkolenie potrzebuję stanowisk - zdjęcie pierwsze. W drugim z arkuszy przy nazwie szkolenia wpisuję ile mam tych stanowisk dostępnych - zdjęcie drugie. Jeśli w pierwszym arkuszu wpiszę przykładowo, że potrzebuję 50...
Nie było nic do rysowania. Tak jak kolega napisał, podłączyć silnik trójfazowy pod 230V. Musiałeś wybrać kondensator (pomnożyć moc silnika * 70, u nas wyszło niecałe 26 uF więc najbliżej był kondensator 40 uF), połączyć układ sterowania (start, stop, zabezpiecznie B6, 1 lampka i na styczniku podtrzymanie na NO) i układ zasilający (zabezpieczenie B10,...
Przecież w samym Excelu masz gotowy szablon faktury, którą przerabiasz jak chcesz. Możesz tam wstawić nawet zdjęcie teściowej :lol: Plik > Nowy > Arkusze kalkulacyjne i wybierasz Faktura. Tak na marginesie to faktura ma być przede wszystkim prosta i czytelna - to nie obraz Salvadora Dali tylko świstek do wypłaty pieniędzy.
Dla mnie (jako niefachowca) wydaje się mocno niestosowne wybieranie najlepszego zdjęcia przez 6 jurorów na jednym formularzu :cunning: Taki system sprawia, że tylko pierwszy będzie oceniał obiektywnie - każdy następny będzie pod wpływem sugestii ocen poprzedników :wink: Sądzę, ze powinieneś jako organizator przygotować odrębne arkusze ocen dla każdego...
Cześć! Jestem totalnie zielony w kwestii Makra w Excelu, a potrzebuję zrobić coś takiego: OPIS: Plik kalkulacyjny zawiera arkusze: 1) Arkusz o nazwie "ZADANIA ALL" - W tym arkuszu znajduje się tabela z kolumnami: A - lp B - Osoba odpowiedzialna -> każda komórka w tej kolumnie jest imieniem i nazwiskiem wybieranym z listy rozwijanej ( osób jest 8) C...
Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO może wystarczy. Wszystko zależy od ścisłej zgodności nazw dopisywanych z tymi już zapisanymi w pierwszym arkuszu. Można w tym celu zrobić listę rozwijaną i wybierać z niej zamiast wpisywać na nowo. Efektywność tego rozwiązania zależy też od liczby pozycji na liście.
Witam, Proszę o pomoc w napisaniu Makra. Informacje: Docelowy plik posiada 10 arkuszy z nazwami miast (załącznik4) Założenia: Makro powinno kopiować nazwiska z arkuszy z nazwami miast (kolumna H) wybierać unikaty, oraz kopiować je do co drugiej kolumny arkusza "Podsumowanie" począwszy od wiersza 9 (czyli pierwsza kolumna od A9, duga od C9 itd.) Przykładowy...
Witam mam taki problem: 1. W userform zrobiłem dwa ComboBox 2. w jednym i drugim są nazwy miesięcy 3. każdy arkusz nosi nazwę miesiąca 4. W arkuszu są tabele z danymi 5. Po wybraniu np. w comboBox1 styczeń, w comboBox2 luty dalej będę porównywać zmiany w arkuszu "luty" w stosunku do "stycznia" Pytanie: 1. Jak w combobox przypisać arkusz? np. wybieram...
ciekawe jestem kto się wybiera na studia na polibude do Gd na elektronika i telekomunikacja...
Witam. Potrzebuję zrobić magazyn stanów w programie open office. Co powinien zawierać: Wejścia i wyjścia materiałów z tego magazynu. Jeden arkusz "MAGAZYN" przedstawiałby stan aktualny. Kolejny arkusz "PRZYJĘCIA" powinien zawierać tabele w której wybieramy materiał który wprowadzamy na stan i jego ilość. Wprowadzenie tych elementów aktualizuje arkusz...
Witam, Próbuję zwiększyć działanie arkuszy poprzez formularze. Mam arkusz z listą sal wykładowych (kolumna A = nr sali, kolumna B = opis sali) i formularz do wprowadzania danych z nowymi salami. Na drugim arkuszu, w nowym formularzu poprzez kontrolkę combobox chciałabym wybierać salę z pierwszego arkusza (Arkusz1!A) z jej opisem (Arkusz1!B) i wpisać...
Całość jest przemieszana wierszami i podzielona na arkusze. Więc lepiej będzie zaimportować wszystko do Ms Access, lub (prościej) w MsAccess zrobić Tabele połączone wybierając arkusze, które chcesz obrabiać. Arkusze można potem dalej modyfikować, a gdy nadejdzie czas analizy - "odpalamy" Access i do dzieła. W MsAccess odpowiednie kwerendy i wszystko...
Mam taki problem z UserForm3: Jest przycisk Otwórz plik -> otwiera plik Następnie lista arkuszy z tego pliku w ListBox1 -> użytkownik wybiera ręcznie które arkusze chce przeliczać (może wybrać kilka) Następnie W userform1 jest stworzony listbox1, do którego wrzucam normalną pętlą poszczególne arkusze z otworzonego pliku Następnie W głównym makrze pobieram...
Witam, nie wiem czy to z racji późnej pory czy nie ale mam problem. Wydaje oczywisty jednak nie mogę sobie z nim poradzić, zatem jeśli ktoś wie to proszę uświadomcie mnie. Mam dane w kilku arkuszach, w tym w jeden z nich za pomocą funkcji FRAGMENT TEKSTU wybieram porównywalny człon, następnie w arkuszu z tabelą przestawną próbuje go wyszukać jednak...
Chcę usprawnić sobie pracę, dlatego pomyślałem o makro. 1) zaznaczam 2 lub więcej komórek w kolumnie A (dla przykładu A14 i A15). 2) klikam scal i wyśrodkuj 3) zaznaczam tyle samo komórek w kolumnie B, C i D (oczywiście zaczynam od tego samego wiersza co w pkt 1, czyli idąc za przykładem wiersz nr 14 i 15) 4) czyszczę komórki z obramowania (w arkuszu,...
Tzn cały czas własnie tak próbuje zrobić natomiast bez skutku wybieram nawet wiekszy obszar i nadal jest to samo.
To tylko sugestia. A może zrobić tylko arkusz ze spisem (protokół likwidacyjny) i jeden arkusz "kwit likwidacyjny". I tak aby wydrukować arkusz musisz "do niego wejść" W arkuszu "kwit likwidacyjny" poprzez pole wyboru możesz wybierać z listy (która odwołuje się do arkusza "protokół likwidacyjny") odpowiedni, likwidowany mebel. Innymi słowy za pomocą...
losowe wybieranie skrócone wybieranie wybieranie ruchem
lotnicze słuchawki schemat przewodów paliwa komunikaty avast
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Czy korek odpowietrzający ma otwór? Pobór prądu falownika Growatt SPF 3500