Wykręciłem rure z łącznikiem, niestety, łącznik jest caly, siatka jest lekko pęknięta, ale w środku rura jest cala i nie ma tez przedmuchu przy gazowaniu, wiec to nie to. Gdzie szukać jeszcze przyczyny głośnej pracy?
Możliwe jest że z innych pojemności będą pasowały,najlepiej wyciągnąć półoś i ją dopasować na miejscu.Co do osłony mechanik musi oszacować stan osłony przegubu jeśli jest ok zostawiłbym oryginał.
Jak "majstrowałeś" wyciągnąłeś półoś z osłony razem z uszczelnieniem. Jeśli po zmontowaniu z powrotem nic nie cieknie nic nie kombinuj, oczywiście poza dolewką oleju. W tym rozwiązaniu połączenia półosi ze skrzynią nic nie będzie "klikać".
Dobra amorki wymienione. Z drugiej strony półoś dało radę wyjąć ręką ale tu mechanik, który wymieniał mi łożysko posmarował smerm miedzianowym wieloklin. Mam jeszcze pytanie odnośnie nakrętek na półosie otóż mądra książka pisze aby je wymienić za każdym razem ale widzę że moje są takie ładne i one są takie samo blokujące więc jest sens nowe kłaść? Drugie...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Wyskoczył pierścień zabezpieczający mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jak wyciągniesz lewą półoś to go zobaczysz.
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
Witam ! Mam takie zapytanie : Wycieka mi olej z przedniego mostu przy lewym krzyżaku. Czy aby zlikwidować ten wyciek muszę rozbierać mechanizm różnicowy, czy wystarczy tylko wyciągnąć półoś z obudowy mostu i wymienić uszczelniacz przy krzyżaku czy jest tam jeszcze jeden od strony mechanizmu różnicowego ? Dziękuje za odpowiedzi.
Zdejm opaskę z osłony wewnętrznego przegubu wyciągnij półoś ze środka zdejm zabezpieczenie potem element z pierścieniami i zmieniasz osłonę.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Łatwiej będzie wyciągnąć półoś niż babrać się. Trzeba odkręcać mechanizm różnicowy od skrzyni. A potem złożyć wszystko. Wycieki gwarantowane!
dzisiaj zauważyłem, że mam wyciek z uszczelniacza skrzyni z lewej strony. Wiem już jak wyjąć półoś z piasty natomiast co muszę zrobić żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby wymienić uszczelniacz ?
Witam ! Mam 2 problemy: 1. Jak wymienić simering 40 72 w c 330 ? Ściągnąłem koło, zwolnice, wyciągnąłem półoś i co dalej ? 2. Są po 2 szczęki przy tylnych kołach.. jedna dłuższa, druga krótsza, która ma być z przodu a która z tyłu ? Z lewej strony... dzięki za info..
heh bardzo śmieszne :D wytargałem całość. I to jest niemożliwe tak ciasno półoś do przegubu wchodzi że trza było do imadła włożyć jeden rozciągnął zabezpieczenie a drugi prał młotkiem. Ale dosłownie prał... wątpie żebym to na aucie rozebrał... a nawet nie było tak źle całość wyciągnąć. Jeszcze się okazało że agenty ze sklepu złą gumę mi opchnęli.. o...
Półoś wygląda oki, przegub raczej też dobry z górnej półki. Jutro wyciągnę półoś i na warsztacie zobacze jak to wchodzi i wygląda na zewnątrz. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. Czy przegub wewnętrzny powinien chodzić tył przód w stronę koła czy to może być przyczyną ??
W jaki sposób wyciągnąć półoś lewą, krótką? Mogę wyciągnąć obydwa przeguby z krzyżakiem a kielich ani drgnie. Czy można wspomóc się jakimś narzędziem mniej lub bardziej profesjonalnym ?
Obracałem go na wszystkie sposoby i chu.. Brakuje mu bardzo mało, ale za nic nie wyjdzie. Nie wiem jak wam się to udało. Będę musiał chyba wyciągnąć półoś
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Półoś mam już wyjętą tylko ten przegub sprawił mi problem Jutro spróbuję podważyć go breszką. Widzę że stosujesz hardkorowe metody. Ja normalnie wyciągam całą półoś z przegubami. Czy ja wiem czy hardkorowe po prostu wiedziałem jak wyciągnąć półoś z przegubu a nie wiedziałem czy przegub jest jakoś inaczej zabezpieczony niż półoś więc wolałem najpierw...
Jeśli jest tak samo jak w Peugeocie 206, a tak mi się wydaje to trzeba odkręcić nakrętkę od przegubu zewnętrznego i wyciągnąć półoś z piasty koła. Ze strony skrzyni przegub nie jest prawdopodobnie przykręcony i można go po prostu wyciągnąć. Po wyciągnięciu przegubu trzeba wymienić simering. Trzeba wcześniej spuścić olej w peugeocie była to śruba która...
Od dołu, odpiąć akumulator, odkręcić przewody, odkręcić śruby i wyciągnąć. Możliwe że półoś będziesz musiał wyciągnąć ale oleju nie musisz spuszczać ze skrzyni.
Witam. Potrzebuje pomocy a mianowicie wymieniałem prawy przedni wahacz w nubirze i przez przypadek wyciągnąłem półoś prawą ze skrzyni, niby włożyłem ją na swoje miejsce jednak teraz nie ma napędu na lewe koło. Jak to można naprawić i dlaczego lewe koło się nie kręci skoro wypadła prawa półoś?
Wyciągnij lewą półoś i rozbierz przeguby, umyj, nasmaruj i powinno przejść.
Witam, czyli muszę szukać piasty z tylnego mostu a czy jak wyciągnę półoś z piasty to dalej się będzie wszystko trzymało? a może mi kolega podesłać jakieś zdjęcie takiej piasty bo szuka ale nie za bardzo wiem jak ona wygląd. Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/7600697200_1...
Witam, problem rozwiązany wymieniłem pòłoś to po pierwsze po wyciągnięciu okazało się że był spory luz ale mniejsze z tym założyłem nówkę cała 30 min roboty po sprawie,jazda próbna i hmmm efekt nieco lżejszy niż był ale jednak jest więc wracam z jazdy próbnej zmieniam koła na lato i teraz auto jedzie jak po szynach stabilnie nie ściąga jest ok....
Odkrec przegub przy skrzyni i przy kole, odkręc łącznik stabilizatora i wyjmiesz półoś Wyciągnąłem półoś bez odkręcania łącznika stabilizatora a mianowicie pod drążkiem kierowniczym. Bez kanału bym tego nie zdemontował tj. z 2 śrubami imbusowymi miałem problem ale jakoś poszły, od góry bez szans by to odkręcić od strony koła też duże ryzyko, więc tylko...
Można też od dołu wyjąć, ale wtedy musisz mieć podnośnik i trzeba półoś wyjąć. Od góry bez podnośnika, tylko trzeba się trochę powyginać :D
Witam wszystkich. Podczas wymiany łożyska amortyzatora przez przypadek wyciągnąłem półoś ze skrzyni biegów i troszkę oleju wyciekło. Chciałem uzupełnić ubytek ale nie mogę zlokalizować śruby do kontroli poziomu oleju. W necie nic nie znalazłem (na temat tych aut jest bardzo mało informacji) chyba że źle szukałem. Związku z tym proszę kogoś o pomoc w...
To już musisz sam zdecydować co łatwiej zrobić czy wyciągnąć klimatyzację czy półoś , na dodatek nie piszesz jaki silnik ale obstawiam że diesel.P
Przewody dochodzące do rozrusznika są przy rozruszniku, skoro zdjąłeś osłonę i zauważyłeś rozrusznik oraz znaki świetlne, to przewodów nie sposób nie zauważyć. Do wyjęcia rozrusznika trzeba prawą półoś wyciągnąć, czyli olej ze skrzyni też zlać trzeba. Część śrub od góry można odkręcić, generalnie dostęp nie ciekawy.
A trzeba wyciągać półoś, łatwiej będzie wyciągnąć i wyczyścić wszystko? Dołem wyciągamy wszystko?
Tak ten "trybik" winny, a dokładnie pierścień ABS. Policz ile ma zębów, udaj się do sklepu lub na google i zakup nowy. Półoś wyciągnij, oczyść dokładnie przegub, i delikatnie nabij nowy pierścień.
Mam niebieska tubkę, posmarowane, zacisk złożony. Pokusiło mnie by jeszcze zmienić osłonę przegubu, pomine fakt, że wyciągnąłem cała półoś, mam natomiast pytanie, czy te osłony są z "gównolitu", który się nie rozciąga czy poprostu nie mam siły w rękach by przeciągnąć to przez lejek? https://obrazki.elektroda.pl/5107908500_...
Raczej cała półoś wyciągnięta ze skrzyni biegów. Wydaje mi się, że lepiej niech zrobi ci to mechanik bez rozbierania i założy od strony przegubu tak jak przykładowo na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/2923584500_...
Trzeba kielich wbijać, obracać i próbować wybijać w innym położeniu. Jak się wyciągnie z drugiej strony półoś to będzie widać za sworzniem satelitów koniec tego kielicha i możliwe ze też druciane zabezpieczenie.
Ok, to już teraz będę wiedział. Nie da się wyciągnąć półosi bez rozgrzebania skrzyni w drobny mak. W 126P. Dziękuję za poradę.
ok już sobie z tym poradziłem później wrzucę foto jak to wygląda. Niestety to nie koniec moich problemów mianowicie wyciągnąłem tę półoś z pochwy ale jedno z łożysk na których ona pracuje zostało właśnie przy tym dekielku który muszę ściągnąć i nawet nie chce drgnąć. Jak mam je zdjąć tak żeby go nie uszkodzić ? Nie ma nawet takich ściągaczy https://imageshack.com/i/0yvw7fj...
Wyciągnięcie półosi wydaje się najlepszym wyjściem
Witam Chciałbym wyciągnąć silnik z CC 700. Muszę go opuścić razem ze skrzynią biegów i tu pojawia się problem. Nie mam kanału w garażu. Skrzynia biegów zchodzi razem z półosiami i tu pojawia się problem. Moge wyciągnąć silnik na kanale u znajomego jednak po zdemontowaniu półosi auto zostanie unieruchomione (bez przednich kół), a naprawa silnika zajęła...
Zaraz, zdecydujmy, czy mamy do czynienia z dieslem, czy z benzyną, bo ja miałem na myśli silnik 2,5 V6 24V benzynowy i pojedynczy kabel wychodzi z diod wzbudzenia i wraca do regulatora napięcia. Współczuję wkładania i wyciągania alternatora w tym silniku, trzeba do tego wyciągnąć prawą półoś i przednią część wydechu
Odkręć 8 śrub od półosi, wyciągnij pół oś, w środku jest nakrętka dwunastokątna o ile dobrze pamiętam na nasadkę 65. Nakrętka ma zagniatane zabezpieczenie, po odkręceniu ściągniesz całą piastę z bębnem.
Wymontuj półoś prawą to go wyciągniesz
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Witam, kupiłem spracowanego Renault Mastera 2 (2001r). Chce go przywrócić do życia, ale jest problem. Sprzedawca powiedział, że łożysko w przedniej prawej piaście jest już dawno do wymiany i faktycznie tłukło ostro nawet przy 15km/h. Po zdjęciu piasty okazało się, że łożysko jest ok. Ustaliłem, że samo kręcenie prawym kołem powoduje, że silnik ze skrzynią...
Witam, a więc po wymianie sprężyn i amortyzatorów nabawił się mój samochód usterki: podczas przyśpieszania na 1,2,3 biegu auto wpada w wibracje, od 1 do 3 się stopniowo zmniejszają i na 4,5 już nic nie czuć... Co może być nie tak? Czy przy wymianie amortyzatora z przodu mogłem wyciągnąć ze skrzyni półoś i po montażu już nie weszło na swoje miejsce?...
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Przyspawaj się do tego i wyciągnij ciągnąc za elektrodę.
Nie trzeba rozpoławiać skrzyni. Trzeba odkręcić podporę półosi od silnika i wysunąć z frezu krótką część półosi, a następnie w środku flanszy jest śruba po odkręceniu trzeba ją wyciągnąć i wymieniać w komplecie czyli flansza+ półoś.
Na dzień dobry musisz wyciągnąć półosie. Dobrze ci radzę przeczytaj mój poprzedni post i zrób to co tam napisałem.
Chcę wymienić lewą półoś w Renault Espace 4 z automatyczną skrzynią. Wyciągnąłem już ją z piasty, ale jak wyciągnąć ze skrzyni? Tam nie ma żadnych śrub do odkręcania, wchodzi od razu do skrzyni, widać tylko jakiś kielich. Może ktoś podpowiedzieć, jak ją wyciągnąć?
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Może i racja żeby jechać do mechanika ,ale po ostatniej wizycie mam mały uraz do nich ,bo jak zauważyłem gdy interes się kręci to idą na hurt a nie na jakość i wyręczają się uczniami przy nawale pracy ,a uczeń może i ma prawo się pomylić ,zapomniałem powiedzieć że przy tym kole była też wymiana sworznia zwrotnicy góra i dół ,więc dlatego sądzę że półoś...
Witam.Tak jak w temacie ,interesuje mnie czy muszę wyciągnąć półośkę , czy jest jakiś inny sposób
Witam Jak w temacie borykam się z biciem półosi napędowej prawej (długiej) . Półoś wyciągnąłem z auta i oddałem do sprawdzenia na ewentualne skrzywienia itd. Okazało się, że półoś jest bdb stanie oraz nie posiada żadnego bicia. Właściciel serwisu wrzucił mi ją na tokarkę i faktycznie kręciła się prosto. Moje pytanie jest następujące, czy bicie półosi...
Witam. Trochę z innej beczki wózek Linde h30d deutz 3 cylindrowy 1990r. POTRZEBUJE porady jak wyciągnąć półos z przodu? Jak jest zabezpieczona, Piasta przednia jest tzw. "Lita " nie ma śruby centralnej, potrzebuję uszczelnić polos
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Witam. Mam pytanie odnośnie Linde H30D 1990 Jak wyciągnąć przednia polos?. Z góry dziękuję za komentarze.
Tylko z poziomu gleby jak to określiłeś najlepiej zwalic kata potem masz dojście do rury sącej i odkręcasz ją a do wyciągnięcia turbiny musisz wymontowac półoś.
Długo masz to auto? Może to po wypadku jest auto i któreś z miejsc mocowania zwieszenia nie zostało właściwie wyciągnięte tzw.odtworzone do stanu pierwotnego.Dlatego jeśli skręcisz na full kierownicą w którąś stonę to może tak się dziać. Słyszałem o takich przypadkach
Żeby ściągnąć zwolnicę z pochwą to trzeba rozdzielić hamulce(wykręcasz kołki i trzeba wycofać ten wałek z mechanizmu hamulca) . Bo tak w ogóle trzeba ściągnąć prawą pochwę bo blokada jest z prawej strony. Później odkręcasz kabinę od podpory na pochwie. Podnieś ją z 10 cm nad tą podporę. Odkręć pochwę od bloku skrzyni i wyciągnij do siebie. Wyjdzie tylko...
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Powodzenia z wymianą :) Czemu powodzenia? :) Aż tak strasznie to nie wygląda ;) Mam 306 HDI i wiem jak tam turbo jest zamontowane, dlatego powodzenia, bo najlepiej wyciągnąć silnik. A bez wyciągania silnika to półoś trzeba wyciągać i dostęp od kanału.
Musisz podnieść lekko przód, zwalić koła, odkręcić zwrotnice, wyciągnąć półosie, odkręcić wszystkie cięgna, podstawić lewarek pod silnik ,odkręcić wszystkie części ,które będą przeszkadzały przy wyjęciu skrzyni, odkręcić łapę ,odkręcić skrzynię od silnika.Po wyjęciu spuść olej i umyj skrzynię myjką. Jeżeli nigdy nie rozbierałeś skrzyni na drobno to...
2,4 jest dość prosty, ja mam 2,5 TDI to nie chcę doradzać w tym czego nie jestem pewny. Jak będziesz miał wyciągniętą skrzynię biegów wymień przeguby, dobrym kawałem jest to że komplet zewnętrzny, środkowy i półoś kosztuje tyle samo co sam zewnętrzny. Silnik 2,4 nie ma komputera ograniczającego moc (przyspieszenie) to jak jest kierowca lubiący buta...
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
Musisz udać sie do blacharza żeby pomieżył ci wszystkie wymiaryauta czy coś sie nie przesuneło podczas wypadku.Często jest tak że po wypadku coś źle wyciągną i potem są takie problemy że coś drży albo źle sie autko prowadzi lub jak w twoim przypadku wypina sie półośka.Obejrz jeszcze dokładnie półoske może jast krzywa lub wykruszył sie rowek w którym...
OK a czy ma położenia pośrednie tzn jak zmienisz podciśnienie z -0.3 na 0.35 to czy sztanga się ruszy. Ma płynie reagować na zmiany podciśnienia bez skoków skoki 1 mm to już dramat dla regulacji VNT. Niestety nie byłem tego w stanie dziś sprawdzić bo duża strzykawa którą kiedyś to robiłem gdzieś się zapodziała lub ktoś "pożyczył". Postanowiłem, że...
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
Czy w VW Passacie B5, aby wymienić simering prawej półosi, trzeba wyciągnąć skrzynię biegów?
Witam wyciągałem skrzynie z T4 dziesiątki razy i nie słyszałem większych bzdur. Kolego całom te operacje wykonuje w3.5 do 4 godz. i jest to bardzo fajna robota jestem mechanikiem od 13lat jak ktoś opowiada takie pierdoły że trzeba silnik wyciągnąć to zmień kolego warsztat Dodano po 47 Na początku trzeba rozpiąć dolne wahacze * następnie podstawić podstawke...
a może ktos sie orientuje czy w srodku w tym przegubie jest jakis seger zeby wyciagnac z wieloklinu półoś ??
jest troche roboty ale da się wyciągnąć górą,półosie rozłączyć,filtr powietrza wyjąć,podstawa akumulatora,skrzynie odłączyć od silnika i odsunąć odkręcić docisk i koło zamachowe.Linka musi wyjść troche trzeba pociągnąć bo jest tam oring gumowy i ciasno siedzi
Dostałeś już odpowiedź że problem jest z Lock-up-em. Skrzynia wykrywa jego uślizg mimo iż powinien spiąć na sztywno. W aucie jak pisałeś jest zrobiony program nie wiadomo ile Nm zostało dodane. Może być tak że od nadmiaru Nm sprzęgło lock-up-u w konwerterze już spłonęło i zostaje regeneracja konwertera. Na razie zdjął bym program i zobaczył czy pomoże...
Witam Pacjent to Opel Astra F 1.4 8V 60 KM 1996r. w sedanie. Problem pojawił się około miesiąc temu z dnia na dzień, tylko podczas skręcania w prawo coś stuka chrupie jakby blacha o blachę, na luzie, na biegu i z gazem i bez dawania gazu. Dodam że tylko na krzywej drodze, jak jest równo nic nie stuka więc myślałem że może to być coś z zawieszeniem....
Witam, posiadam Renault Lagune I 2.0 8v 94r. Problem wygląda następująco, ruszając na skręconych kołach nagle coś zaczeło strzelać w kołach, że aż lekko podskakują, na początku myślałem, że jest to przegub, lecz po wymianie dalej jest ten sam problem, dodam że ostatnio wymieniałem sprzęgło i musiałem wyciągnać półoś która wchodzi do skrzyni na takim...
Panowie mam problem, wyciągnołem półoś i nie dam rady dobrać się do tego oringu (uszczelniacza), nie wiem jak wyciągnąć tą część ze skrzyni, która się łączy z przegubem i za którą jest moja usterka. Jak to jest zamocowane? Próbowałem pukać ale nie idzie (chyba, że nie mam serca dobrze uderzyć). Proszę o pomoc kogoś kto to ściągał kiedykolwiek
Już wyjąłem. Trzeba -odmontować samonapinacz -odkręcić prawą półoś krótką -popuścić ramę podsilnikową ( stabilizator popuścić) -opuścić silnik na przedniej poduszcze ( górną łapę odległościową trzeba odmontować). Można by powyższego nie robić gdyby się odmontowało płytę nośną pompy wspomagania, ale lichy dostęp do śrub. Można by też odmontować wspornik...
Przy większej konstrukcji można by zamontować cały zespól napędowy wyciągnięty z auta (jakaś Fiesta, czy inny mniejszy silnik), wtedy z półosi można by napędzać te gąsienice, a sterować za pomocą tarcz hamulcowych, rozdzielając układ i dając dwa pedały - przyhamowując lewą półoś, moment obrotowy przez dyferencjał byłby przekazywany na półoś prawą i...
Witam. Nie wiem, czy w dobrym dziale pisze, ale z góry przepraszam. Mianowicie mam do wymiany osłonę przegubu przy kole z lewej strony (audi a3 2003 > 2,0 tdi 140 koni). Problem polega na tym, że dzisiaj już wszystko praktycznie zrobiłem, ale nie mogę zbić przegubu z półosi. Ciężko było na zamontowanej półosi pukać, więc odkręciłem 6 śrubek i wyciągnąłem...
Ale kolega chce ściągnąć(wyciągnąć) ze skrzyni czy z półosi?
Może półoś trafiona Raczej przy półosi były by "artefakty" przy zmianie biegów. A auto podaje: Biegi zmieniają się bez wciśnięcia sprzęgła przy odpalonym silniku. Może być i wałek, ale tak jak pisałem trzeba wyciągnąć i będzie wszystko widać.
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
Aktualizuje ten temat. Niestety nie poradziłem sobie z tym. Mechanicy od fordów twierdzą że to może felgi, a może opony, a może to i to. Nic nie pomogli a skasowali za kolejne wyważanie bez sensu. Oddałem auto do zakładu który naprawia półosie aby sprawdzili je. Niby wyciągnęli i sprawdzili że wszystko jest okej z nimi. Tak więc albo oni źle to sprawdzili,...
Tak przy skręconych kołach osłona ma wklęśnięcia i jest zapadnięta. No to podobnie robi jak jest za bardzo wyciągnięta. Po fotce widac jakby półoś była za krótka. I warto się nad tym zastanowić. Teraz siedzi w innym uno, tam mogło być dobrze, a Twój może się rozlazł na dole i jednak jest za krótka ? g107r napisał: Albo to słoik towotu w środku smaru...
Witam. Musze wymienić uszczelniacz półoosi i stanąłem na jej wyciągnięciu. Odkręcone 4 śruby do skrzyni i 2 od podpory naped licznika wymontowany , a ona się ociąga z wyjściem. Jak ona jest zabezpieczona w skrzyni?
Problemem okazal sie wewnetrzny krzyzak, ale nie z mojej winy, jak pisalem wczesniej nie wyciagalem pol osi ze skrzyni podczas Nie wiem jak można wyciągnąć skrzynie razem z półosiami w clio???
Witam Silnik 1.6 bluehdi 75KM przebieg 33 tys km po wymianie półmiski(wymieniona gdyz półoś zrobiła małą dzióre).Wymienił ją mechanik.Półmiska podtrzymuje wał korbowy. Półmiska wyciągnięta z innego silnika.Panewki zostały stare czyli oryginalne od tego silnika. Po skręceniu ciężko się obracał na kole pasowym ale ruszył. Po odpaleniu jak jest zimny pali...
No tak łatwo to on tego nie wyjmie i sprawdzi, trzeba trochę porozkręcać... Może mała wskazówka, jak teraz można swobodnie wyciągnąć i włożyć przegub do skrzyni, to prawdopodobieństwo braku segera bardzo wzrasta. Tylko jak będziesz wkładał ją w skrzynie to porządnie wepchnij żeby ten seger załapał. To też :) Przecięcie jest po to, by przy wkładaniu...
Pomocy ! W Lagunie II 1.6 benzyna , padła skrzynia. Ukręciła się półoś - już nie pierwszy raz - w związku z czym wyrobiły się frezy - zarówno na półosi, jaki i te, które są w skrzyni. Mechanik powiedział że po 3, czy 4 naprawie nie da rady już zespawać , ani zespolić tych elementów. Po ostatniej wizycie w warsztacie przejechałem 100 metrów, po czym...
Wszystko zależne od warunków technicznych. Silnik najlepiej wyciągnąć wraz ze skrzynią. Do odkręcenia: 1. Wydech 2. Półosie 3. Sprężarka klimatyzacji (może jest możliwość, że nie trzeba czynnika spuszczać) 4. Przewody paliwowe 5. Przewody chłodzenia silnika 6. Przewody układu wspomagania (idące do pompy, bądź tak samo jak przypadku punktu 3) 7. Wiązką...
Kolego cichy 34 a po co wyjmować półoś jak ja chcę wymienić tylko uszczelniacz od strony wału napędowego. Co do tego mostu to z tyłu ma dekiel przykręcony chyba na dziesięć śrub , według mnie to tylko oddzielić wał napędowy a pużniej to nie wiem czy jest śruba nakrętka żeby wyciągnąć tą część co łączy się z wałem napędowym czy muszę zdjąć tylną pokrywę...
Most złożony. Półosi nie dało się wyciągnąć od tak. Blokowaly je jeszcze wkręcane od góry śruby blokujące oprawy łożysk. Po ich wykręceniu wyszło wszystko. Dziękuję za pomoc.
Zakładam do uchwytu półoś, toczę na średnicę mocowania piasty, toczę powierzchnię przylegania. Tarcza jest mocowana tą stroną która idzie do piasty, dokręcić śrubami- wystarczą 2 szt. O tym że czyści się tarczę w środku chyba nie muszę pisać. Metoda ma wadę- po każdym wyciągnięciu z uchwytu do następnego toczenia trzeba splanować powierzchnię montażu....
Skrzynia wyciągnięta, zagadka rozwiązana - wytarte frezy na półosi i w koronce mechanizmu różnicowego. Poza tym pęknięta obudowa skrzyni. Ktoś może się orientuje czy taka koronka jest gdziekolwiek do kupienia?
Problem jest następujący: Wczoraj podczas demontażu półosi z przegubem wewnętrznym (od skrzyni biegów) zrobiłem z nim jakiś dziwny manewr (max. skręt i potrząśnięcie itp.) i wypadła z niego kulka. Ten manewr jest niemożliwy do wykonania w aucie tylko na zewnątrz. Po złapaniu się za głowę i krótkiej chwili zadumy doszedłem do wniosku że można w ten sposób...
Wymieniłem BSM i rozrusznik, na razie wszystko działa. Nie trzeba kodować. Kilka ciekawostek, może się komuś przyda: -BSM kupiłem (95 zł + przesyłka) z nowszego modelu Berlingo (2010) o nieco innych numerach seryjnych. Nie robi to problemu. -Wymiana całego rozrusznika wiąże sie z wyciąganiem półosi. Na szczęście konstrukcja rozrusznika umożliwia wykręcenie...
Witam, mam problem z moim chryslerem. A mianowicie od jakiegoś czasu pojawił się szum jakby padło łożysko w kole. Sprawdziłem łożysko i ono jest OK, odkręciłem półośkę, po jej wyciągnięciu w skrzyni zauważyłem straszny luz tam gdzie ona się łączy że skrzynią, cały ten element ma ogromny luz, chodzi w górę i w dół po prostu coś się zużyło. I teraz pytanie,...
Witam. Zakupiłem Volvo S40 1,8 16V z 2005r bez silnika, skrzyni biegów, sterownika i półosi. W serwisie w Szwecji wyciągnęli z kasty uszkodzony silnik (kompletny) ze skrzynią biegów, sterownikiem i półosiami. Prawdopodobnie koszt naprawy był nieopłacalny i dlatego sprzedali tylko karoserię. Mam pytanie: w jaki sposób uzyskać kod silnika żeby wszystko...
wyciągnąć półoś skrzynia półoś półoś wyciągnąć stojan
zrobić aerograf blokować szyba wkładki zaworowe
class zapowietrza dławik przypalony
Pralka wiruje głośno i rzuca bębnem na boki - przyczyny i rozwiązania Szybkie rozładowywanie baterii w wadze łazienkowej