Zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu, wytrzyj wszystko do sucha i odpal bez osłony. Zobaczysz gdzie pojawia się olej, najlepiej wcześniej zagrzej silnik.
Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów. Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km. czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem...
Jakiego znowu płynu? Do spryskiwaczy, hamulcowego, oleju? Nikt tu wróżką nie jest.
Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula. Nie tylko Motula ale także np. Liqui Moly. Kolega jezdził na Castrolu i dolewał co miesiąc prawie pół litra po przejściu na Liqui moly po dwóch miesiącach nic jeszcze nie dolał. Ponad rok mu tłukłem mu do główki że to może być wina oleju... W zeszłym tygodniu zalał Ceratec i po 3 dniach stwierdził...
Taki zestaw polecają na autokąciku... więc chyba jest ok. Pompę wody wymień bo to niewielki koszt, a stara pewnie i tak się rozszczelni jak zaczniesz grzebać przy rozrządzie. Lej półsyntetyk, bo taki ma być do tego silnika, nawet jak ktoś wcześniej lał mineralny to nic się nie stanie. Przy tym przebiegu sprawdź jeszcze luzy zaworowe (regulacja na płytkach)....
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Witam. Wyciek oleju spod pokrywy (pokrywa zaworów razem z wałkami), chciałem to uszczelnić przy wymianie rozrządu. Czy jest tam zastosowana jakaś uszczelka? Czy jest to składane na masie uszczelniającej? Drugie pytanie czy potrzebuje blokady do tego silnika? I jeśli ktoś posiada to momenty dokręcania rozrządu i tej pokrywy zaworów. Z góry dzięki.
Zależy jak jest napędzana , ale to się zdarza przy małym wycieku z pompy rozwala łożysko , opory ruchu rosną i dalej to można dośpiewać . Może takie objawy dawać też wadliwie działający termostat ( zbyt małe otwarcie - też się zdarza )
Jak nie masz żadnych wycieków, silnik nie bierze oleju, to możesz wrócić na półsyntetyk. Wiem, że panuje opinia, że po mineralu nie powinno się już wlewać nic innego, ale jeśli stan silnika jest bardzo dobry, to nie ma przeszkód. Mineralny to powolna śmierć do tego silnika, tym bardziej przy naszych temperaturach zimą.
Błąd ma taki opis: P1773 - Hydraulic curcuit pressure Mechanical failures, low fluid level. Jeśli poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy, coś w środku się rozszczelniło. Ponoć zdarza się wyciek przez czujnik wybranego biegu. Nie jest to więc elektryczna usterka czujnika. Silnik daje się uruchomić? Nie ma na wyświetlaczu komunikatu FPS ON?
Podnosiłem, czy wycieku płynu do silnika niema sprawdziłem i poziom oleju :D drugi samochód który kupowałem w życiu, więc dziękuję za wyrozumiałość. To co ja mam teraz zrobić? Może skoczę na dół, zrobię zdjęcie i wstawię, a wtedy jak szanowny Pan kolega będzie uprzejmy się do tego ustosunkować to będę bardzo wdzięczny :)
Jest jeszcze 318i z dwulitrowym N42B20 lub N46B20, do setki 9,3 sekundy i niskie spalanie Zapomniałeś dodać że to valvetroniki, gorsze toto od dizla jak się zwali nikomu nie polecam. Jakie tam premium, wnętrze ciasnawe, gabaryty przeciętne. W dodatku jedzie się tym jak dorożką po Krakowskim rynku. Dodano po 2 Tańsze koszty utrzymania będzie miał na...
Witam, Ostatnio jechałem na trasie i nagle wysiadły mi wszystkie biegi. Nie było żadnego zgrzytu itp. po prostu przestały wchodzić. Wszystkie linki są podczepione, biegi wchodzą na sucho a po uruchomieniu silnika nie wchodzi żaden (no może przez pierwsze 5 minut tak, ale jak się rozgrzeje to koniec). W skrzyni na pewno nie było oleju wyciekał prawdopodobnie...
Od dłuższego czasu mam problem z wentylatorem chłodnicy. Gdy się załączy a auto stoi np. na luzie - obroty silnika spadają z 900 do nawet 600. Często mam wrażenie że silnik zaraz zgaśnie. Gdy wentylator się wyłączy - obroty wracają do 900. Wentylator jest nowy firmy Magneti Marelli. Niestety - nie od tego Punto. Mój Punto to: 1996r, 55kM, 1.1, 8v a...
Witam. Mam problem z punto I (r. 94, benzyna + LPG, silnik 1.2 8v). A właściwie kilka... Gdy odpalam samochód (nawet gdy silnik jest ciepły) i próbuję jechać auto ma spadki mocy. Cisne mu gaz, a obroty same maleją i nie ciągnie samochodu do przodu, ale gdy puszcze gaz i wcisne go jeszcze raz to znowu go ciągnie i znowu spada, trwa to może koło 200-300m...
A potem zastanowić się, czy kiedykolwiek wlanie lepszego oleju może silnikowi zaszkodzić. Nie był bym tego taki do końca pewny. Nie wiem czy taka sytuacja może nastąpić z olejem silnikowym więc nie będę Cie tu krytykował, ale np. do skrzyń biegów przystosowanych do oleju klasy GL4 nie wolno wlewać _lepszego_ oleju klasy GL5. Cóż z tego, że to jest...
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Coś mi dużo oleju ubywa, dolewam ten półsyntetyk wlałem już 1litre, zrobiłem 800km i mam poniżej minimum, główny wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów został zahamowany, cieknie jeszcze ale raczej minimalnie z pod miski, i nie wiem czy tam na tych oringach jeszcze nie będzie wycieku, muszę wyczyścić silnik, bo z tej uszczelki lało się aż na sam dół....
Witam serdecznie. Fiat punto I 1.2, 94r. auto zarówno na benzynie jak i na LPG nie ważne czy ciepły czy zimny wolno się zbiera i poszarpuje, kicha w wydech, trzeba delikatnie dodawać gazu, gdy wcisnę pedał gazu niemal na maksa do "dechy" samochód muli, traci moc, jedzie ze tak powiem z musu tak jakby zapchane coś było a gdy popuszczam owy pedał auto...
Bardziej bym się zainteresował czy pasek rozrządu jest suchy, jeśli tak a wyciek nie jest duży to bym to zostawił w spokoju. Na tym pasku jeszcze możesz spokojnie pojeździć, wystarczy go wymieniać co 60-80 tys. km. Jeśli wyciek jest uciążliwy (zostając plamy pod autem) a jego usunięcie wiązałoby się z koniecznością zdjęcia pasku to oczywiście należy...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Miałem Punto 75 i byłem na prawdę bardzo zadowolony z tego auta, z silników masz jeszcze 1.2 16V o mocy 86KM lub 1.6 o mocy 90KM (ale ten drugi tylko w starszych egzemplarzach więc nie polecam). Jeśli byś się decydował obejrzyj uważnie podłogę samochodu i progi (łączenie podłogi z progami). Wyciekami oleju spod pokrywy rozrządu się nie przejmuj, są...
Niestety- to prawda. O puncie wolałbym zapomnieć. Kupiłem go (fiata punto II fl- silnik 1242ccm- 60 km) w salonie jako nówkę z przebiegiem 4 kilometrów w 2005r. . Na początku okazało się że drzwi pasażera i bagażnik otwierały się podczas jazdy. Jednak wystarczyła regulacja i było ok. do czasu.. Po 30-40 tys padło serwo hamulcowe i kierownicy (wymiana...
Witam Kupiłem tydzien temu Fiata punto mk2 2001 rok i mam pewien problem co jakiś czas wyskakuje kontrolka "check engine" ale tylko i wylacznie jak samochód jest gorący po podłączeniu do komputera uzyskalem taki oto błąd P0351 Ignition Coil 1 Circuit Wymieniałem cewki i talej to samo ... Ecu jest nowy z 2009 roku czasem jadę i nic, samochód pełen ludzi...
Świeca nie jest nawet obkopcona jest jak nowa. No jak masz okopconą świecę to znaczy że spalanie w tym garku nieteges. W Puntach z silnikami FIRE często są problemy ze świecą w pierwszym cylindrze - niestety w gnieździe tej świecy gromadzi się brud z olejem (przedmuch spod korka, pęknięty wąż odpowietrzenia pokrywy zaworów, wycieki spod pokrywy zaworów),...
Witam. Moja sytuacja wygląda następująco. Posiadam Fiata Punto I z '99 roku, silnik 1.1 55km w gazie. Samochód jest okropny i po roku jeżdżenia i comiesięcznych naprawach mam go serdecznie dość. Z ważniejszych rzeczy muszę wymienić, że po zimie robiłem zawieszenie które po tej zimie będzie już na pewno do remontu, układ chłodniczy (nowa chłodnica),...
Jak się okazało olej wyciekł mi przez wydech jakieś 0,5l. Rozwiązaniem była zamarznięta odma. Dziękuje wszystkim za posty.
To nie silniczek krokowy. Sprawdzilem. W zasadzie po wymianie oleju uutko krztusi sie JEDYNIE gdy mocniej docisniemy gazu. W przypadku stopniowego, plynnego dociskania ladnie przyspiesza. Efekt jest bardziej widoczny na wolnych obrotach np: od 1900 na 2 biegu juz wyraznie czyc serie skokow - jak na rodeo :D. Natomist jak na 2 osiagne okolo 3000 i docisne...
Witam wszystkich. Mam problem z moim klekocikiem a mianowicie, podczas dużych mrozów zapalała mi się kontrolka oleju, ale po zgaszeniu silnika i odczekaniu minuty , gdy zapaliłem gasła. Wczoraj odpaliłem auto w garażu na 15 min. żeby się zagrzało i pojechałem tam i z powrotem do kolegi (trasa 20km) w drodze powrotnej chwile minimalnie zawahały mi się...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
wyciek oleju punto wyciek oleju silnika punto wyciek
klimatyzacja podłączenie honda licznik instrukcja wykrywacz metal monet
ascom zasilacz lodówka hisense
Kod błędu 32317 w Volkswagen Golf GTE - diagnostyka i przyczyny Powiadomienie o otwartym ruszcie na piecu - co zrobić?