Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Wbija się ostry punktak w środek zaślepki, podważa na boki i zaślepka wychodzi. Do wbicia nowego tego "kapsla", trzeba mieć odpowiedniej średnicy kołek stalowy, robiący za stempel - raz stuknąć i siedzi. Zamykam.
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Wedle tego co podałeś + do tego kod silnika
Przecież widać nawet po wystającym fragmencie że uszczelka pod głowicą się rozpada ze starości. Wspomogło ją też w tym nie dbanie o jakość płynu chłodzącego i mycie silnika żrącymi środkami.
Prawodpodobnie pompa wody padła/uszczelniacz? Co do objawów to nie wiem, najpierw napraw pompe wody/uszczelniacz. Sprawdzić błędy komputerem/wypipkać zależy co i jak. Zobaczymy co powie, ogolnie powodów może być dużo, dlatego narazie zobaczyć co powie sam komputer silnika a potem brać sie za dalszą diagnostyke/naprawy.
uklad odpowietrzony. Kto go odpowietrzał i jak ? Tam są silniki robione przy współpracy z BMW. Dodano po 1 Z naszego forum elektrody: "Miałem ten sam problem już myślałem że będę zrzucał głowice ale udało się opanować sprawę Sprawdź korek płynu chłodzącego ten co jest zamontowany na obudowie termostatu . Jeżeli luźno się zapina (brak oporu sprężyny)...
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Witam. Ze zdjęć które dołączyłeś widać że wyciek jest nie z uszczelki pod głowicą, a być może z przewodu gumowego nad wyciekiem. Zauważ że nad miejscem które zaznaczyłeś jest lekka plama na samej głowicy, którą zaznaczyłem na czerwono, tak jakby coś kapało z powyżej, i wyciek ten rozlewa się na blok silnika który zaznaczyłem na zielono a ty zaznaczyłeś...
To jest obudowa termostatu niewykluczone że podczas mocnego pompowania płynu chłodzącego przy 5 tyś obrotów silnika uszczelka nie trzyma i dlatego cieknie. Trzeba zakupić uszczelki spuścić płyn i wymienić bo jak puści całkowicie to możesz mieć większy problem. Tam jest jeszcze opaska, spróbuj lekko dokręcić.
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
Witam mam podobny problem z wyciekiem płynu chłodzącego Reno Magnum 480 mack. płyn kapie z odmy na rozgrzanym silniku /próbowałem jest słodki/ tzn jakieś 4 litry na tydzień może ktoś doradzi gzie szukać
Witam posiadam Merivke j.w. z lpg(Stag) od pewnego czasu borykam się z wyciekami płyny chłodzącego. Zaczęło się od przecieków na wężach przy opaskach zaciskowych powymieniałem i ustało ale tylko na jakiś czas, następnie zaczęło cieknąć spod obudowy termostatu no to wymieniłem termostat na nowy bo w starym była ukruszona obudowa(rowek w który wchodzi...
Twórca tematu nie określił jaka podłoga - ale skoro twierdzi, ze wyciek "spod silnika" to podłoga w garażu - trudno, żeby spod silnika ciekło do wnętrza auta :D A niebieski bo pewnie taki był zalany i taki wyciekł z silnika.
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Temat bardzo stary. Już dawno o nim zapomniałem ale widać nikt nie wpadł co to mogło być. Sam sobie poradziłem po kilku dniach rozważań. Jako dość mało obeznany w temacie mechaniki aut jakoś sobie poradziłem. Problemem był wyciek płynu chłodzącego z modułu nagrzewnicy. Coś się rozszczelniło. Nie pamiętam już dokładnie co ale w module nad przekładnią...
Ominięcie chłodnicy nie sprawia w tym silniku problemu. Radzę zrobić tak jak ja ażeby na zapalonym silniku odkręcać śruby z połączenia chollodniczki spalin i zaworu EGR . W trakcie odkręcania zauważyłem wydobywająca się wodę z powietrzem. Po wykręceniu chlodniczki próba szczelności. Woda pod ciśnieniem na szczelno i okazało się że faktycznie puszcza...
Przepraszam za pomyłkę chodzi mi o płyn chłodniczy Dodano po 9 Zrobiłem może z 400 km i wzięło mi prawie pół zbiorniczka/ płynu chłodzącego , sprawdzałem przewody i są jakby popuchnięte , widać małe naloty na łączeniach czegoś takiego podobnego do smaru. Temp silnika ciągle 80 stopni , nie zmienia się ani na krótkiej ani na długiej trasie . Tak jak...
Auto nie traci na mocy nie dymi na biało, chyba, że jest wilgotno, silnik raczej nie piszczy po wyłączeniu objaw wycieku płynu pojawił się nagle, sprawdzę jeszcze po południu olej, obroty są w porządku ogrzewanie też - chyba, że jest bardzo mało płynu lub jego brak, wtedy też bardzo grzeje się silnik - zapala światełko stopu i wys. temperatury silnika...
Witam jestem,po wyciągnięciu nagrzewnicy,oraz złożeniu.Podpowiedz dla tych którzy to będą robili,proponuję rozkręcenie deski rozdzielczej ,tunelu ,oraz wszystkich plastików ,jest po prostu lepsze dojście ,aby wymontować nagrzewnicę.Aby odkręcić deskę na podszybiu są dwie śruby,od komory silnika dwie jedna od strony pasażera ,druga obok węży wchodzących...
POMOCY Dzisiaj rano podczas jazdy w 18 stopniowym mrozie zapaliła mi się kontrolka płynu chłodzącego i znacznie "podniósł" się wskaźnik temperatury. Miało to miejsce po przejechaniu ok. 30 km. Auto jak w temacie 1997 rok produkcji na gaz. Po otwarciu komory silnika zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku natomiast znajdował się on w wielu miejscach...
Część wszystkim. Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki....
tam w miejscu w ktorym przecieka jest jakis zawor cisnieniowy ze sprezyna i to on przepuszcza na uszczelce. Przesmarowałem uszczelke zeby sie uszczelniła i ładnie wskoczyla na swoje miejsce oczysciłem blok silnika z osadu. Przeczysciłem gniazdo tego zaworu i tez delikatnie przesmarowałem. I narazie wyglada na to że to załatwiło problem. Ten zawór ma...
A więc poszło bez ściągania głowic. Po opuszczeniu miski olejowej delikatnie dało się ściągnąć pokrywę. Z założeniem też trochę trzeba pomanewrować ale się da. Nawiasem mówiąc dziwna to konstrukcja. Ten oring zescalony jest z rurką, która idzie wzdłuż silnika pod kolektorem ssącym w kanale wodnym. Koszt takiej rurki z uszczelniaczem to chyba jak pamiętam...
Witam, od jakiegoś czasu wycieka mi płyn chłodzący, na początku wyciek był mały potem się powiększał. Pewnego dnia podczas jazdy wskazówka temperatury silnika poszybowała w górę na czerwone pole, na konsoli zapaliła się kontrolka stop-u i wysokiej temperatury silnika. Zatrzymałam auto poczekałam, aż ostygnie i okazało się, że brak jest płynu chłodzącego,...
Tak jak kolega pisze zatrzaski skorodowane, wyciek chłodziwa z boku chłodnicy. Wymieniłem na nową i na razie jest ok. Zobaczę jeszcze w późniejszym czasie czy nie będzie jeszcze uciekać ale na razie jest dobrze po rozgrzaniu silnika do 90 stopni płynu nie ubyło. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam. Temat można zamknąć.
Witam, mam problem z focusem mk1 1,6 benzyna z LPG. Wczoraj podczas jazdy autostradowej w deszczu przez około 200km zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika. Normalnie stoi pionowo a kilkukrotnie w kilka sekund powędrował na czerwone pole na maksa. Gdy za pierwszym razem zauważyłem ten skok szybko zdjąłęm nogę z gazu i się zatrzymałem myśląc że...
To ,że unosi się poziom płynu na odkręconym korku uznaj za normalne ,jeżeli na przykręconym jest ok,sprawdż nagrzewnicę ,może szyby parują?lMoże byc tak ,że jest drobny wyciek na gorący silnik i odparuje lub chłodnica od strony której nie widac po owarciu maski.Zazwyczaj jest tak,że wyciek następuje po nagrzaniu silnika bo zwiększa się ciśnienie w układzie...
Witam Mam pytanie odnośnie wycieku płynu chłodzącego spod ostatniej uszczelki głowicy wygląda na to ze puszcza z ostatniego kanału głowicy (nad filtrami paliwa),można zaryzykować z wyjazdem w trasę czy lepiej wymieniać uszczelkę?Samochód załadowany i obowiązkowo muszę ruszyć w niedziele. Półtora roku temu były wymieniane wszystkie trzy uszczelki ,głowice...
no i zabrałem się za asteroida:) zlokalizowałem rurkę która biegnie do bloku silnika (rurka ze zdjęcia zdjęcie na pierwszym poście . Rurka zaznaczona na zdjęciu ( ta dolna) biegnie od pompy wodnej własnie do bloku silnika (do turbiny?). Obok widoczna jest czarna obudowa. muszę ją zdjąć aby dostać sie do tej rurki przy pompie, dostęp bardzo utrudniony....
Witam! Jeśli na uruchomionym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i będzie tam "bulgotać", i uchodzić ciśnienie (UWAGA: może być gorące), a po zgaszeniu silnika powyższe ustanie, to masz albo uszczelkę pod głowicą do wymiany, albo głowica (bardziej stawiam na uszczelkę). Może być też przyczyną termostat (Zablokował się), ale wtedy...
Witam serdecznie forumowiczów, Ostatnio miałem małą awarię samochodu, a mianowicie, podczas jazdy zaczął uciekać mi płyn z chłodnicy. Pierwszym objawem, że coś jest nie tak był wskaźnik temperatury silnika, który przekroczył połowę skali i rósł. Pop zatrzymaniu auta i otworzeniu maski okazało się, że jest wyciek płynu chłodzącego z dolnego węża. Dzisiaj...
Witam .Auto jeżdziło "koło komina" i było wszystko ok , płynu w układzie chłodzenia ubywało ale w granicach zwykłej eksploatacji - jakiś litr na półtorej roku.Niestety zaszła potrzeba przejechania dalszej trasy , ciurkiem jakieś 600km i następnego dnia po powrocie auto się rozciekło . Byłem przekonany że to pompa ale zdjąłem osprzęt , dostałem się do...
Jak wentylator jest sprawny, a się nie załącza to sprawdź czujnik od temperatury płynu chłodzącego który załącza wentylator. Znajdziesz go po przewodach od wentylatora. A co do temperatury płynu chłodzącego to skąd wiesz że jest zadurza jego temperatura jak nie masz wskaźnika temperatury. Normalna temperatura cieczy po rozgrzaniu silnika to około 90...
uuuu Dzieki kolego właśnie znalazłem w końcu coś o Rover na forum Rover Bardzo ogólnie: - ubytek płynu chłodniczego - konsystencja oleju przypominająca majonez/cappuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju) - tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego) - wyciek płynu chłodniczego...
Witam Samochód Peugeot 607 2007r 2.0 hdi 130KM Ostatnio silnik zagrzał się do ponad 90stopni i wylało mi płyn chłodniczy. Okazało się że nie działał wentylator chłodnicy. Wymieniłem termostat (bo było podejrzenie że termostat nie włączał wentylatora) oraz później wentylator bo faktycznie nie działał. Problem: Aktualne temperatura silnika podczas jazdy...
Witam. No pięknie rozwijacie temat,,o niczym". Co nie którzy nawet nie znają budowy silnika -(1,7TD opel) a udzielają porad. Można tak powiedzieć że pompa (kl.WOPOR)jest częścią rozrządu,napędzana paskiem,-rolka,napinacz wymiana POMPA co drugi pasek -brak jakichkolwiek możliwości ,,podejrzenia ,,MISTRZUNIO 1991"-OK-ale nie zawsze-uszkodzenie przy kanale...
Witam . Ja widzę to tak że jest to przyczyna w cylindrach . Zobacz czy podczas pracy silnika na odmie niema śladów płynu lub podejrzanej mazi . A to że nie zaobserwowałeś na miarce obecności płynu nic nie tłumaczy bo może to odparować . Aby sprawdzić czy z cylindrami wszystko ok. to należy wymontować miskę olejową i wprowadzić niewielkie nadciśnienie...
zobacz także czy silnik nie jest mokry bo jeśli tak mogła ci siąśc uszczelka pod głowicą No i tego się właśnie obawiam :-( , a nie wiem jak sprawdzić uszczelke pod głowica... Płyn "sączy się" gdzieś w okolicach zaworu trójdrożnego, tak jakby pod cewką ( z tym, w okolicach 3 śrub mocujących zawór jest suchuteńko) to tak jakby przciekał przez scinkę...
Koledzy i kolezanki. Mam kilka pytań dotyczących układu chłodzącego w WV golf 2 1991 1,8. Gdzie znajduje sie termostat? nie mam pojecia? czy przy pompie wodnej? Czy znajduje sie w układzie jakiś odpowietrznik? czy ktoś moze mi narysować jaka jest zasada działanie tego układu? Dlaczego z pompy wodnej wychodzą az trzy weze? Mam takie objawy: Cisnienie...
moze byc bardzo mala nieszczelnosc spowodowana np zle dokrecona opaska czy popekanym ze starosci wezem -bedzie sie to nasilac dopiero po zagrzaniu silnika kiedy wzrosnie cisnienie w ukladzie , ale wyciek moze byc niewidoczny bo plyn bedzie natychmiast odparowywal. W warsztatach do diagnostyki tego maja specjalne urzadzenia montowane w miejsce korka...
Witam, jak w temacie Seat Ibiza 1.9 TDI 130KM 1998r. Kolego kubers80 , określ się skąd w Twojej Ibizie silnik TDI o mocy 130 KM z 1998 roku - jakiś swap silnika ASZ, AWX itp. czy też podniesienie mocy starego, poczciwego AFN-a i kto to robił - czy Ty sam ? Skoro wentylatory się włączają to dlaczego zadajesz pytanie o termostat i pompę wody, wentylatory...
Pocenie się dla starego silnika to zjawisko normalne, szczególnie dla F...a. Jeśli jest tak jak piszesz i oleju nie ubywa oraz olej jest czysty, nie robi się jasno brązowa emusja to ja bym jeździł, bo koszt naprawy przekroczy koszt smaochodu. Koszt uszczelki to 50zł, zdjęcie glowicy 400-600zł. Pytanie czy spaliny mają kolor niebieski? jak tak to silnik...
Witam! A moim zdaniem zbiorniczek płynu chłodzącego jest do wymiany. Jest pęknięty lub się rozkleił. Po osiągnięciu przez silnik temp. ok.70 stopni się rozszczelnia i wywala wodę oraz się zapowietrza. Ot cała sprawa. Koszt zbiorniczka to jakieś 26 zł. Uszczelki pod głowicą też tylko roboty więcej za którą trzeba zapłacić. Decyduj sam. Ja stawiam na...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Która wersja ???? Mechanik opisał "TXT" Aktualizacja internetowa z zeszłego roku. IDC4 problem jest taki że wywala płyn z AdBlue Nie bede pisał co się ''wywala" ..... Określ to po normalnemu .... wersja silnika ??? Wersja silnika nie wiadomo nie można się dostać. Silnik "Euro 6 prototypowy" 7,2L z katalogu(jakiegoś). model silnika/Samochodu DXI340...
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
zaprowadz do mechanika, ktory ma pojecie, niech sprawdzi czy nie ma wycieku, jak nie wycieka z ukladu chlodzenia zrobi Ci test na obecnosc co2 w ukladzie. ps jedz do innego mechanika, ten u ktorego byles juz powinien to zrobic
kolego odkreć korek od wlewu płynu chłodzącego niech ktoś kręci silnikiem jezeli woda bedzie bulgotac to znaczy ze uszczelka poszła posprawdzaj wszystkie czujniki temperatury to jest podstawa
A gdzie on się znajduje? Przyznam się że ze mnie mechanik jak z robotnika baletnica :D Miałem też problem z wyciekiem płynu chłodzącego silnik który dzisiaj załatwiłem. Czy to może być z tym związane?
Wiecie co? Woda nie może się teleportować z zamkniętego układu chłodzenia silnika. Stawiam na mikroprzecieki na złączach przy których grzebali kolesie od gazu. Płynu pod samochodem nie widać bo wycieki są na tyle nieznaczne, że nadążają odparowywać. Od kiedy u siebie wszystko podociągałem a niektóre złączki wymieniłem, nic przez rok nie ubyło. Do dzieła!!!
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
vw 2.0 tdi przebieg 240 tys. Wycieka płyn chłodzący tylko podczas pracy silnika . Cieknie z okolic chłodnicy oleju . Dokładnie miejsca wycieku trudno zlokalizować, czy to chłodnica oleju do wymiany ?
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Witam. Proszę o poradę może ktoś robił. Kierowca zjechał Peugeot Boxer 2,2hdi 2016r, auto zgasło i już nie odpaliło. Okazało się, że nie ma płynu chłodzącego a przy próbie odpalenia słuchać metaliczne stukanie z silnika. Opłaca się robić czy lepiej wymiana? Proszę o poradę
To żadna obudowa tylko pompa wody, do wymiany To tylko osłona, która służy właśnie do wymiany pompy. Niestety przy wymianie pompy trzeba jednocześnie wymienić olej w silniku. Po spuszczeniu płynu chłodzącego około 1 litra zostaje w rurze dolotowej i ten płyn spłynie przez misę olejową po wyjęciu pompy. Dodano po 1 Ni tam nie przepuszcza, jak zdejmiesz...
Witam. Co to jest "teostat" może termostat? Płyn wyrzuca jak się silnik nagrzeje czy podczas pracy nawet na zimnym?
Witam , ostatnio miałem problem z wyciekiem płynu chłodnicy. Co ciekawe żadna lampka nie świeciła się "temperatury płynu chłodzącego ". Przejechałem bez płynu ze 50 km i tylko wentylator chodził głośno. Zastanawia mnie to ,że przy uruchamianiu silnika nie świeci mi nawet na sekundę Lamka "temperatury płynu chłodzącego" ani poziomu płynu. Co myślicie...
Jeżeli jak napisałeś w #1 wentylator kręci to sprawdziłbym pompę płynu chłodzącego bo prawdopodobnie nie pompuje.
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Na razie nic nie zrobiliśmy przy silniku. Zalałem tec2000 i ciśnienie silnika trzyma. Tylko cały czas wciąga 2 litry płynu chłodzącego na 100 km. Pytanie, co się z płynem dzieje, nigdzie nie ma wycieków, przynajmniej ich nie widać. Olej nie zmienił swojej konsystencji.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Po odkręceniu nakrętki zbiorniczka wyrównawczego, z parą wodną wypłynął płyn chłodzący, który nie wyleciał wierzchem otworu nakrętki (Nie wiadomo którędy), po ostygnięciu silnika przy ponownym zalaniu płynem chłodzącym nie widać miejsc przecieku, ani wycieku. Co może być przyczyną?
Wycieków płynu chłodzącego to nie masz na silniku? To jak poleci do kopułki to już samo nie wyschnie.
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Witam Podpinam się do tematu, posiadam Toyota Corolla Verso 2,2 wersja 177KM, u mnie pojawia się ubytek płynu chłodzącego jedynie gdy nawiew ustawiony jest na ciepłe wartości ( zużycie około 1L na mniej więcej 300 km ), gdy ustawię zimne powietrze płynu chłodzącego nie ubywa. 3 niezależnych mechaników wykluczyło uszczelkę pod głowicą, nie stwierdzili...
Też mam wyciek płynu chłodzącego w innym modelu VW. Ponieważ na brzegach chłodnicy były ślady płynu (różowy zaschnięty osad) pomyślałem, że tu jest nieszczelność i wymieniłem chłodnicę. Okazało się, że płynu ubywa nadal i to nieraz w szybkim tempie. Sprawdziłem chłodnicę i jej gumowe przyłącza - wszędzie sucho. Podłożyłem pod silnik duży arkusz kartonu...
Sa przy tym silniku chlodniczki / wymienniki ciepla narazone na takie wycieki ? A moze wystepuja kanaly wodne / rozszczelnienia na powierzchni kasety czolowej silnika ?
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Ciągnik stracił moc, z tłumnika wydobywa się biały dym, z układu ubywa płynu chłodzącego (bez wycieków). Co może być tego przyczyną? Naprawa silnik. Może tylko uszczelka pod głowicą.
Testu na Co2 jeszcze nie robiłem. To zrób . wyciek płynu z tyłu silnika Patrzyłeś dokładnie z kont wycieka Czyżby padła uszczelka pod głowicą z przedmuchem do kanału chłodzącego? Zrób test . To coś wyjaśni
Witam , mam pytanie dotyczące kontrolki ciśnienia oleju . Kilka dni temu przegrzałem silnik z powodu wycieku płynu chłodzącego przy kolektorze . Zostało to naprawione , lecz teraz przy włączeniu zapłonu ,nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju , dopiero gdy silnik jest nagrzany , kontrolka świeci przy włączeniu zapłonu , czyli tak jak powinna . Moje...
Witam wszystkich. Posiadam MAN TGM i mam problem z chłodnicą pośrednią intercoolera. Co 50 000 km auto przyjedzie i chłodnica siada. Wymieniłem już piątą chłodnicę i tak co 50 000 km się dzieje. Czy ktoś ma na to pomysł? Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc AI: Czy sprawdzałeś inne elementy układu chłodzenia, takie jak pompa wody, termostat albo...
Wlej nową oliwę nawet z górką.One dość dobrze tolerują lekkie nadwyżki. Być może jak docierałeś to jeździłeś spokojnie,więc olej nie znikał.Teraz kręcisz i popija. Większość silników,a szczególnie te mniejsze ma tak ,że jak oleju jest mało to zaczyna znikać w zastraszajacym tempie. Spotkałem się z tym wiele razy i scenariusz był ten sam. Przed wyjazdem...
Piszesz, że wycieku nie było ale nie wiadomo, czy napełniony układ chłodzenia. Przyznaję, że AX już dawno nie kojarzę i nie wiem, czy lamka oznacza niski poziom, czy też przegrzanie silnika. Ale zakłądam, że chodzi o poziom płynu, czyli układ jest zapowietrzony co jakby potwierdza brak ciepła na nagrzewnicy. A skoro tak to dolewanie, odpowietrzanie...
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
Jak masz wodę zamiast płynu w aucie to w razie wycieku może momentalnie odparować i nie będzie żadnego śladu - szukaj gdzieś widocznego. Od dołu silnika przy wałku napędzającym pompę wody jest specjalny otworek ( jeśli dobrze pamiętam kształt podobny do prostokąta) którym ma wypływać ciecz chłodząca w razie uszkodzenia uszczelnienia pompy - sprawdź...
A płyn chłodzący znika? Są jakieś wycieki, silnik gdzieś się poci? Komputer pokazuje jakieś błędy?
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Podejrzewam na 99,9% metalową rurka płynu chłodzącego która idzie przy misce. Numer forda 1063222 Dasz rade wymienić sam.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Witam Jestem posiadaczem Fiata Grande Punto 1,2 8V z fabryczną inst. lpg Tartarini rok prod. 2007. Mam 2 problemy, ubywa mi płyn chłodzący, a nie widzę wycieków, do silnika też się nie dostaje, z rury wydech też. czy może dostawać się do gazu przez nieszczelności w reduktorze. Są zestawy regeneracyjne do reduktora-parownika ,czy mogę sam to wymienić,...
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Jak z chłodnicy się leje to wymienić na nową. Parownik zamarza gdy nie ma w nim płyny chłodzącego z układu silnika. Może nie być wystarczającej ilości oleju w skrzyni, dlatego biegi ciężko wchodzą.
Witam serdecznie posiadam vw passata 1,8 benzyna, gaz z 2000r kod silnika ADR. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodzącego. Nie są to znaczne ubytki. Zobaczyłem że jest wyciek z tyłu silnika, nakapane na skrzyni biegów. Domyślam się że to króciec. Zakupiłem już https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...
Zrób nim paręnaście km aż do osiągnięcia temperatury roboczej a potem się zatrzymaj, pozostaw silnik na biegu jałowym, podnieś maskę i obserwuj węże przy silniku oraz korek zbiorniczka wyrównawczego - gdzieś zauważysz wyciek. Jeśli masz skrzynię automatyczną to obserwuj również chłodnicę EGR z tyłu silnika.
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czujnik czterokońcówkowy ma w sobie w rzeczywistości dwa czujniki, jeden steruje komputerem silnika, a drugi wskazówką w liczniku. Podobny przypadek miałem w Octavii z silnikiem 2.0 AQY. Ciężko było uruchomić zimny silnik bo czujnik od silnika miał zbyt małą rezystancję. Komputer silnika...
Witam Zrobilem remont silnika, cala gora nowa, po przejechaniu 30k km dolalem 25 l oleju oprocz tego dymi z odmy i przy zimnym silniku kapie ciecz, napewno nie olej, jest to chyba plyn chlodzacy. Jaka to moz byc przyczyna ?
W jakim silniku? 2.0 DTI? W tym silniku pasek albo rolka może przetrzeć blok silnika, ale nie wiem czy może doprowadzić do wycieku płynu. Nie kojarzę czy są w tej okolicy przewody metalowe którymi może być doprowadzony płyn do nagrzewnicy. Pompa w tym silniku ma komorę na ewentualne delikatne przecieki przez uszczelnienie mechaniczne. Teoretycznie minimalny...
Tobie chodzi o tem wody czy oleju bo ja już w końcu Ciebie nie rozumiem. Temp. wody na wskaźniku będzie wyższa w zależności od rozgrzania silnika tak że to jest naormalna sytuacja.
wyciek płynu chłodzącego wyciek płynu układu chłodzącego wyciek płynu chłodzącego pompy
iskrzenie silnika odkurzacza 32lg3000 pilot kondensator mniejszy zasilacz
Wszystkie diody świecą w bojlerze Ariston Pro1 Eco 120V Audi 100 C3 – stały plus na silniczku krokowym N71, KE-Motronic, przekaźnik J17, objawy i diagnostyka