nowy oring 032121119J
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
witam napisz jakie ilości płynu ubywają z układu chłodzącego i czy oglądałeś dokładnie chłodnice, z kąd jest wyciek, powinieneś zauważyć na lamelkach przebarwienia w kolorze płynu ( w zależności jaki masz wlany) zielonkawe, lub różowe
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Niestety nie bardzo było jak coś wykombinować, mały odcinek elastycznego węża i plastik pod kątem uniemożliwiały dołożenie jakiegokolwiek kroćca. Wszystkie elementy były połączone na stałe, więc kupiłem używkę i wymieniłem całość. Temat do zamknięcia.
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Ciągnik stracił moc, z tłumnika wydobywa się biały dym, z układu ubywa płynu chłodzącego (bez wycieków). Co może być tego przyczyną? Naprawa silnik. Może tylko uszczelka pod głowicą.
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Wiecie co? Woda nie może się teleportować z zamkniętego układu chłodzenia silnika. Stawiam na mikroprzecieki na złączach przy których grzebali kolesie od gazu. Płynu pod samochodem nie widać bo wycieki są na tyle nieznaczne, że nadążają odparowywać. Od kiedy u siebie wszystko podociągałem a niektóre złączki wymieniłem, nic przez rok nie ubyło. Do dzieła!!!
Nie ma magicznych, jedynie szukanie kożuchów, takiej jakby pianki która się tworzy w miejscu bardzo małego wycieku, lub stosowanie pompki podłączanej zamiast korka i pompowanie w układ powietrza tak aby płyn sam nam powiedział gdzie wychodzi. Zaraz będą mówić o głowicy, ale poczekaj sprawdź wszystko inne, uszczelkę zawsze zdążysz wymienić.
Jaki masz kolor płynu chłodzącego?W takim kolorze szukaj nalotu na wężach płynu chłodzącego, chłodnicy itd.Nalot oznacza wyciek.
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Witam To jest taki dodatek do płynu chłodzącego ,który uszczelnia głównie chłodnice jeżeli są malutkie nieszczelności i jest on środkiem doraźnym nie na dłuższą metę.Jeżeli masz wycieki na pomie wody to nie radze tym sposobem usuwać tę usterkę tylko wymień pompę będzie to najrozsądniejsze wyjście.Możesz to połączyć z wymianą paska rozrządu jeżeli cię...
Zapowietrzony układ oraz prawdopodobnie zawieszony termostat
Nie nie ma wycieku, tylko nie został zlokalizowany. Czasem ciśnienie nie pomaga bo doszczelnia układ. Niedawno sprawdzając klimatyzację przypadkiem znalazłem wyciek ze złącza chłodnicy silnika, bo ktoś wcześniej dodał kontrast UV do płynu chłodzącego, więc to też może być jakiś sposób.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Wody czy płynu chłodzącego? Płynu nie ubywa z układu?
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Termostat założony nówka Mahle, wentylator się włączył na postoju samochodu jutro sprawdzę układ pod kątem CO2 jak mi przyjdzie tester.
Taka droga wymiana rozrządu? To co tam jest takiego skomplikowanego. Mój bierze 60zł/godz. to rozrząd wymienia się 4godz. :O Płyn chłodzący trzeba uzupełnić nowym bo wycieka. Ile będzie kosztowało przeczyszczenie układu chłodzącego z uzupełnieniem płynu wspomagania i chłodzenia?
Witam. Cieknie z reduktora czy z trójników, plastykowych? Podjechać do gazowników na wymianę trójników lub węży gumowych. Może wystarczy wyregulować autko, a może reduktor się "kończy". Płynu jest dość w zbiorniczku? Nie jest jest układ zapowietrzony?
Jak mogę sprawdzić czy się układ odpowietrza, może to wina korka na zbiorniku wyrównawczy, jak sprawdzić ten korek czy nie jest zatkany
Witam. Mam problem z Citroenem zx 1,6 1993r. Po włączeniu ogrzewania zaczyna mi parować ze wszystkich wentylatorów szaro-czarny lekko tłusty dym. Dołem pod deską cieknie na wycieraczkę (jakby ze schowka od strony pasażera) zabrudzony płyn chłodniczy. Mam nowa chłodnicę, nagrzewnica tez jest cała od spodu. Czy to może być wina jakiegoś nieszczelnego...
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Sprawdź jeszcze czy czasem płyn nie jest wydmuchiwany przez ciśnienie z uszkodzonej uszczelki lub uszkodzonej głowicy- przy zimnym silniku i odkręconym korku naczynia wyrównawczego zapal silnik i obserwuj czy nie pojawią się bąbelki w płynie.Jeżeli tak to najprawdopodobniej płyn w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie jest wydmuchiwany przez rurkę przelewową...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Przede wszystkim trzeba by poprawnie zdiagnozować i poszukać przyczyny a nie tylko usuwać skutki. Co do odmy, to proponuję sprawdzić filtr powietrza np. Co do ubytku płynu chłodzącego, to też da się to zdiagnozować, ale z tym lepiej podjedż do kogoś kto się na tym zna (próby szczelności, próba na zawartość spalin w układzie chłodzenia itp.) i kto ma...
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Zobacz na trójniki pod którą jest podłączona instalacja gazowa do układu chłodzącego. Może tam cieknąć, dotknij czy nie są mokre. Po jeździe postaw samochód na suchym i zobacz po paru godzinach czy nie ma plamy.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
. Zauważyłem , że płyn spływa po takim czarnym pojemniku podobnym do rozrusznika . Znajduje się on naprzeciwko tego wiatraka chłodzącego Pewnie chodzi o filtr oleju. Zobacz czy nie cieknie z przewodu sztywnego układu chłodzenia który wchodzi do pompy cieczy właśnie nad filtrem oleju. Często tam się rozszczelnia w tym silniku.
A co z uszczelnieniem układu chłodzenia? Czy ten środek (wiórka) rzeczywiście pogarszają odprowadzenie ciepła czy mogę je spokojnie wsypać? Wie ktoś coś na ten temat?
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
To że masz spieniony płyn w zbiorniczku to może byc powodem uszkodzona uszczelka ponieważ masz na niej przedmuchy i częśc kompresji przedostaje się do układu wodnego w głowicy co powoduje wzburzenie płynu chłodzącego i w konsekwencji pienienie się tego płynu. Tak oczywiście przy zdjęciu głowicy uszczelka musi być wymieniona na nową.
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc. Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i...
A więc poszło bez ściągania głowic. Po opuszczeniu miski olejowej delikatnie dało się ściągnąć pokrywę. Z założeniem też trochę trzeba pomanewrować ale się da. Nawiasem mówiąc dziwna to konstrukcja. Ten oring zescalony jest z rurką, która idzie wzdłuż silnika pod kolektorem ssącym w kanale wodnym. Koszt takiej rurki z uszczelniaczem to chyba jak pamiętam...
Jak z chłodnicy się leje to wymienić na nową. Parownik zamarza gdy nie ma w nim płyny chłodzącego z układu silnika. Może nie być wystarczającej ilości oleju w skrzyni, dlatego biegi ciężko wchodzą.
Napełniłem chłodnicę, a kontrolka znaczy wysoką temp. cieczy chłodzącej. A nazwy tego specyfiku nie pamiętam, ale wiem, że można go używać również do układu wydechowego lub nawet pieca. Tak przynajmniej było na opakowaniu ;). Ile razy tak mniej więcej trzeba będzie odpowietrzać, bo przyznam, że o odpowoetrzaniu nie pomyślałem...
Miałem ten sam problem- z tym że ogrzewanie było ,,słabe". Wymiana uszczelki załatwiło problem. Oglądając starą dało się zauważyć miejsca podssysania płynu chłodniczego, oraz ubytki w drugą stronę (ciśnienie z cylindra dostawało się do układu-słabe grzanie) . Możliwy wyciek na nagrzewnicy -jednak w takim wypadku miał by kolega problem z pocącymi się...
Też mam wyciek płynu chłodzącego w innym modelu VW. Ponieważ na brzegach chłodnicy były ślady płynu (różowy zaschnięty osad) pomyślałem, że tu jest nieszczelność i wymieniłem chłodnicę. Okazało się, że płynu ubywa nadal i to nieraz w szybkim tempie. Sprawdziłem chłodnicę i jej gumowe przyłącza - wszędzie sucho. Podłożyłem pod silnik duży arkusz kartonu...
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
Witam NA początek uzupełnij poziom płynu chłodzącego i poszukaj wycieku a potem napisz jaki wynik i ile płynu weszło Ci żeby osiągnąć stan....
Wyciek na szynie CR - pewnie wtrysk lub kilka, ewentualnie zawór bezpieczeństwa. TCU to błąd załączania przystawki ZBR 111 poziom płynu chłodzącego ZBR 4523 ciśnienie w układzie kierowniczym
Spróbuj jak wcześniej zasugierowano sprawdzić stan połączeń węży i obejrzyj dokładnie silnik (najlepiej na rozgrzanym podczas pracy, jest wtedy duże ciśnienie w układzie i łatwo zaobserwować ewentualne wycieki przez widoczną parę wodną.)
Witam od ok. miesiąca w moim Masterze 2.5dCi ubywa płynu chłodzącego, raczej układ jest szczelny ponieważ nie dopatrzyłem się żadnych wycieków. Wczoraj wymieniałem świece żarowe i dwie pierwsze od rozrządu po wyjęciu były mokre nie wiem czy na pewno był to płyn. Dwie pozostałe świece były suche. Czy te objawy są wystarczające do zdecydowania się na...
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem znikanie płynu chłodzącego. Zawsze zalewałem zielony Borygo. Niestety będąc w trasie nie dostałem dokładnie takiego i uzupełniłem brak płynu wlewając jakiś niebieski płyn chłodzący. Następnego dnia po przyjrzeniu się dokładnie wszystkim rurom gumowym zaobserwowałem różne wycieki spowodowane albo przegryzieniem albo pękniętą...
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Witam, mam pytanie czy po takiej wymianie płynu chłodzącego w przyszłości coś się może wylać/popsuć? Oto co zrobiłem: 1. Wylałem całą ciecz 2. Za pomocą sprężarki usunołem wszystkie zabrudzenia z układu 3. Rozebrałem i wyczyściłem bloko-pompkę (w środku było coś na wzór nagaru) 4. Złozyłem pompkę 5. Za pomocą strzykawki napełniłem układ do pełna i odpowietrzyłem...
Wszystkie trzy opcje są możliwe, turbo jak by sadziło olejem, miałbyś go od groma w IC. Więc przypuszczalnie może sadzić w wydech. Uszczelniacze rób na 100%. Problem masz w tym, że góra silnika dostała temperatury, zapewne nie było też studzenia turbiny. Ale tu powinien studzić ją nieco olej. Może ocalała. Ja stawiałbym na uszczelniacze zaworów, jakby...
Jak dymi na niebiesko to raczej pali olej i tu był bym skłonny do wypowiedzi kusiu27. Ale dziwne rzeczy dzieją się z płynem chłodzącym. To że w układzie chłodzącym zbiera się ciśnienie to rzecz normalna, ale to że go ubywa to już nie jest normalne. Nie masz czasem wycieku płyny chłodzącego? nie ma śladów od spodu, a może masz słodki zapach w środku?...
Ci "lepsi"czarodzieje kupują niebieski płyn który w magiczny sposób zmienia kolor na inny gdy oprócz kontaktu z oparami płynu chłodzącego ma kontakt ze spalinami.Spore ułatwienie diagnostyki.Zawsze możesz użyć nosa (specyficzny zapach płynu w spalinach).A na początek dobrze odpowietrz układ.
Termostat do wymiany ? To jest cały czas "gdybanie" bo wyciek płynu nie został zlokalizowany. Podejrzewam, że jest problem z obiegiem chłodziwa. Ale żeby określić jasno, gdzie jest zator/nieszczelność, trzeba doprowadzić do wycieku, bo wtedy będzie wiadomo, na jakim odcinku układ chłodzenia ma awarię. Przecież można pojechać tym samochodem gdzieś z...
Termostat też niby wymieniłem, Co to znaczy " niby , to w końcu wymieniłeś, czy tak zwyczajnym wizualnym świecie wymieniłeś termostat?. Dostrzegłem też że co jakiś czas muszę dolać płynu chłodzącego Sprawdzić szczelność układu chłodzącego, ale też nie sprawdza się na niby . Bo to jest normalne, że jak brak płynu to silnik zaczyna się grzać mocniej,...
witam kolego jak zdejmiesz pokrywę to odezwij się bo u mnie tez tak sie dzieje.... płyn ubywa czasem i w zbiorniczku jest tłusta maź. mechanik tez tlumaczyl to tym ze ktoś mógł ściągać głowicę i nie wypłukać układu ale wymieniłem na nowy zbiorniczek płynu chłodzącego i dalej jest czarny od mazi....kolego jak będziesz miał juz ten problem zakończony...
jest to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. Mechanizm jest taki - przy suwie sprężania powietrze próbuje .................. z cylindra gdzie tylko się da. Od góry trzymają zamknięte zawory, od dołu tłok i pierścienie. Więc jak tylko znajdzie się jakaś szczelinka w uszczelce głowicy (albo np. pęknięcie samej głowicy) sprężone powietrze pod znacznym...
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Sytuacja wyjaśniła się przypadkowo. (Udało sie bez wymiany uszczelki pod głowicą) mianowicie pod czas wymiany filtra od gazu został odkręcony zbiorniczek od płynu chłodzącego okazało się że jest malutkie pęknięcie i to tam wywalało ciśnienie a wraz z ciśnieniem płyn. Zbiorniczek uszkodził się prawdopodobnie że starości....
To ,że unosi się poziom płynu na odkręconym korku uznaj za normalne ,jeżeli na przykręconym jest ok,sprawdż nagrzewnicę ,może szyby parują?lMoże byc tak ,że jest drobny wyciek na gorący silnik i odparuje lub chłodnica od strony której nie widac po owarciu maski.Zazwyczaj jest tak,że wyciek następuje po nagrzaniu silnika bo zwiększa się ciśnienie w układzie...
Ja miałem ten sam problem w moim passacie. Co dwa tygodnie musiałem dolewać ok.1/2 litra płynu chłodzącego. Wreszcie dopatrzyłem się pęknięcia plastykowego króćca wody zamocowanego do głowicy. Znajdziesz go umiejscowinego zaraz za pompą wtryskową. Trudno wypatrzyć ten wyciek, bo jak silnik chodzi na biegu jałowym to prawie nic nie widać. Dopiero po...
Tak to my możemy pomagać w nieskończoność.... Pytasz o możliwe żródła wycieku .... , prawie jak wspomniał przedmówca zostały wymienione wszystkie elementy układu chłodzenia... . Tylko w przedostatnim poście raczyłeś łaskawie poinformować wszystkich ,, pomagaczy" że auto ma jeszcze zamontowaną instalacje LPG ( wielkie dzięki ) , .... a to , a raczej...
Kolego też tak miałem i tracił płyn przez uszczelkę pod głowicą. Jeżeli zobaczysz, że uszczelka pod głowicą ewidentnie się poci od strony kanału olejowego w okolicy kolektora wydechowego to zainwestuj w nową uszczelkę, O dziwo płyn nie dostaje się do oleju. Po wymianie uszczelki problem zniknął. Niestety trzeba będzie bulnąć ok 350 zł z robocizną. Nie...
Witam. Mam Fiata uno fire 1.0 97 rok. Problem jest taki ze ucieka mi płyn/woda z układu chłodzacego. Jak zostawie auto na dłużej to mam plame z płynu( w okolicach paska rozrzadu ) i pusty zbiornik płynu a czasem mi nie ucieka i jest pełny zbiornik i mam sucho. Nie mam typowych objawów jak przy popsutej pompie wody czyli nie mam metalowego swistu ( takie...
Powiem tak. Nalałem do układu wody z kwaskiem żeby wyczyścić z kamienia bo bardzo słabo grzał w środku przejechałem jakieś 10km i przyjechałem żeby spuścić to i wtedy zauważyłem że woda dość mocno kapie z przodu auta. Po dokładnych poszukiwaniach znalazłem to miejsce właśnie spod tej zaślepki która jest powyżej filtra w bloku silnika
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
Miałem podobny przypadek w moim CC. Płyn wydostawał się przy nakrętce z kopułką mocującą kolektor wydechowy do kadłuba silnika. U mnie była skorodowana i dziurawa kopułka, (u Ciebie może być też luźna) a ta nakrętka musi być szczelna i dobrze dokręcona, bo zaślepia też układ chłodzenia. Znajdziesz ją właśnie tuż pod zaworem trójdrożnym - nad rurą wydechową....
Wydostaje się też biała para z odmy, wszystko po rozgrzaniu, czy to ma jakiś związek z tulejami pompowtryskiwaczy ? Dodano po 3 Ubywa ok 5 litrów na 4000 Km mazi nie stwierdziłem, w oleju ani w deklu pokrywy zaworów a dolewałem płyn już z 3 razy czyli ok 15 Litrów. Dodano po 2 Mam odczucie że ten wyciek staje się bardziej obfity. Dodano po 44 A czy...
Mam pytanie dzisiaj pojawił się komunikat z informacją o niskim stanie płynu chłodzącego. jak samochód ostygł dolałem do MAX na wyrównawczym ale po kilku kilometrach znów pojawił się komunikat i jak niestety jak był gorący do dość dużo płynu uciekło dołem na wysokości chłodnicy. im bardziej silnik stygł tym mniej płynu uciekało mimo dolewania aby nie...
Co do zdjęć to chyba jestem ślepy bo nic nie widzę, ale ... już latka lecą :) Drugim problemem jest to, że wskazówka od temperatury płynu chłodzącego dosyć szybko wskakuje na te 90 stopni oraz co jakiś czas lata w dół i w górę, raz nawet była na czerwonym polu. To zainteresuj się szybko poziomem płynu w układzie i/lub wymianą termostatu. W tym zbiorniczku...
Nie włącza się klimatyzacja. Pojazd - Golf 4 1998r 2.3 AGZ Klimatyzacja - oryginalny climatronik Przy próbie włączenia lub wyłączenia klimatyzacji przyciskiem ECON bądź ustawieniem temperatury na najniższą obroty silnika wzrastają i obniżają się.To jest pełna reakcja na uruchomienie i wyłączenie klimatyzacji. Cewka nie zasprzęgla kompresora. VCDS widzi...
Koledzy i kolezanki. Mam kilka pytań dotyczących układu chłodzącego w WV golf 2 1991 1,8. Gdzie znajduje sie termostat? nie mam pojecia? czy przy pompie wodnej? Czy znajduje sie w układzie jakiś odpowietrznik? czy ktoś moze mi narysować jaka jest zasada działanie tego układu? Dlaczego z pompy wodnej wychodzą az trzy weze? Mam takie objawy: Cisnienie...
Dziwne, że w krótkim okresie czasu "zniknęło" tyle płynu. Jak by ubywało to jeszcze bym rozumiał i szukał nieszczelności. Ale tak to już głupi zupełnie jestem. Może macie jakieś sugestie czego szukać, gdzie i jak? Teraz upały i różne "dziwne" rzeczy się dzieją. W Stilo mojej ślubnej wyciekł cały płyn. Na szczęście miałem z górki pod dom i dojechałem...
Nie miał płynu chłodzącego to znaczy : -nie było w zbiorniczku tylko -brakowało więcej tego płynu ? Czy chodziło o "płyn" w klimatyzacji ? Źle sie wyraziłem. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym był oczywiście. Nie było praktycznie "chłodziwa"(około 30 gram było) w układzie klimatyzacji. Przed nabiciem klimy, a po włączeniu klimy wtedy syczało.
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Jesli sprezarka jest rozszczelniona to bedzie ci pchać płyn razem z powietrzem w układ.
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
Witam ale to jednak i tak może wskazywać na uszczelkę pod głowicą szlam w oleju i ciężko wchodzi na obroty a wyciek z nagrzewnicy poprostu pojawił się po drodze ,najprawdopodobniej ciśnienie z cylindrów jest pompowane do ukladu chłodzącego i nagrzewnica się rozszczelniła więc możesz odłączyć przewody od nagrzewnicy spiąć na krótko i sprawdzić czy przewody...
Może być uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub zwichrowana głowica, jeśli silnik się przegrzewał na skutek np. małej ilości płynu chłodzącego. Usterkę tę należy niezwłocznie usunąć, gdyż obecnie nieszczelność sprowadza się do faktu przedmuchu podciśnieniem spalin z komory spalania do układu chłodzenia. W przyszłości , gdy nieszczelność powiększy...
Witam. Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu. Moje auto to Opel Calibra z 1992r. Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku. Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem,...
Witam! Jeśli na uruchomionym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i będzie tam "bulgotać", i uchodzić ciśnienie (UWAGA: może być gorące), a po zgaszeniu silnika powyższe ustanie, to masz albo uszczelkę pod głowicą do wymiany, albo głowica (bardziej stawiam na uszczelkę). Może być też przyczyną termostat (Zablokował się), ale wtedy...
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Pocenie się dla starego silnika to zjawisko normalne, szczególnie dla F...a. Jeśli jest tak jak piszesz i oleju nie ubywa oraz olej jest czysty, nie robi się jasno brązowa emusja to ja bym jeździł, bo koszt naprawy przekroczy koszt smaochodu. Koszt uszczelki to 50zł, zdjęcie glowicy 400-600zł. Pytanie czy spaliny mają kolor niebieski? jak tak to silnik...
Witam serdecznie forumowiczów, Ostatnio miałem małą awarię samochodu, a mianowicie, podczas jazdy zaczął uciekać mi płyn z chłodnicy. Pierwszym objawem, że coś jest nie tak był wskaźnik temperatury silnika, który przekroczył połowę skali i rósł. Pop zatrzymaniu auta i otworzeniu maski okazało się, że jest wyciek płynu chłodzącego z dolnego węża. Dzisiaj...
A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest woda? Ile? Jaki ma kolor? Są w zbiorniczku bąble podczas pracy silnika? Plamy oleju? Pomacaj węże prowadzące do chłodnicy. Wąż głowica-chłodnica powinien być gorący. Wąż wychodzący z chłodnicy powinien być wyraźnie chłodniejszy, ciepły. Czy chłodnica gorąca czy zimna? Bo jeśli zimna może to wszystko...
koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km. Objawy usterki: Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z...
Witam. Auto postało w ciepłym garażu. Olej - ok. Dokonałem pomiaru pozostałego w układzie płynu - wskazanie - 15 stopni. Poprzez wąż (silnik - chłodnica) wylałem możliwie maksymalną ilośc płynu i dolałem nowego (- 37 stopni). Uruchomiłem silnik i trzymałem obroty na ok. 2000 - 2500 aż do załączenia wentylatora. Wyłączyłem silnik. Następnie uzupełniłem...
przez uszczelke może płyn przedostawać sie do komory spalania i do układu wydechowego :D
Układ przeważnie się rozszczelnia na łączeniu rur aluminiowej i miedzianej. Miałem podobny przypadek lecz w innym modelu mechanik chłodniarz napełnił lodówkę gazem i lodówka poprawnie działał przez trzy dni a później i tak musiałem kupić nową. Skoro chłodniarz ci tak powiedział to wiedział co mówi. Wnioski sam wyciągnij z tego co napisałem
Sprawdź pod korkiem od oleju czy od spodu nie ma "majonezu".Ubytek 2-3cm na 800km to wcale nie tak mało.Tłuste plamy na płynie w zbiorniku wyrównawczym mogą też być spowodowane niedokładnym wypłukaniem układu chłodzenia i obecność pozostałości oleju sprzed wymiany.Tak czy inaczej robota przy uszczelce jak i późniejsze tłumaczenie "mechanika" niestety...
Witam. To znów kolejny temat o tym parchu... Niestety. Otóż przedstawię problem od początku. Jakiś czas temu w aucie poszła uszczelka pod kolektorem dolotowym, przez co podczas jazdy płyn chłodniczy zalał cylindry i auto zaczęło dymić, po zgaszeniu- nie odpaliło bo płyn zablokował cylindry. Po spuszczeniu płynu, wymianie uszczelki i ponownym zalaniu...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam wszystkich. Może ktoś pomoże. Chodzi o układ chłodzenia a szczególności płyn chłodzacy. Co chwile muszę dolewać okoł 2 cm do 3 cm płynu. Przewody wszystkie sprawne, Korek w zbiorniczku wymieniony na nowy. Co2 sprawdzone pozytywnie. Przy pompie sucho. Oleju w zbiorniczku czy osadu brak. A ciągle muszę dolewać. A jak doleję to w zbiorniczku jest...
wyciek płynu chłodzącego matiz wyciek płynu chłodzącego wyciek płynu chłodzącego pompy
działanie hamulca silnika elektrycznego indukcyjność łuku karta zabezpieczona zapisem
alternator rozładowuje akumulator skasować citroen
Ekspres Zelmer ZCM11X nie działa po podłączeniu Usterka obwodu „A” świecy żarowej Iveco – diagnostyka i naprawa