Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
http://obrazki.elektroda.pl/7712771800_1... kolega wyżej ma rację z rozrządem natomiast uszczelka jest jak najbardziej dostępna do kupienia ok 40-50zł
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
Samą uszczelkę nadciąć czy co i założyć w dwóch kawałkach to jeszcze nic.Problem jest właśnie z tym że góra i dół trzymają.Albo odkręcasz miskę albo głowicę.W obu przypadkach(o ile to się uda) i tak będzie problem bo są kołki ustalające i trzeba wciskać na chama.A więc najlepiej by było odsunąć obie części co ci pewnie się nie spodoba.
Najczęściej bojlery kapią od dołu. Przeciek od góry może świadczyć o przedziurawieniu w górnej pokrywie zakładając, że bojler jest oblany pianką. Trzeba zdjąć górną pokrywę i sprawdzić, czy tam coś widać.
Tam jest taka gumowa uszczelka, jak oring, tylko prostokątna, jak nie poluzujesz tej śruby poniżej (zamalowanej żółtą farbą) to nastawnik się nie ruszy i nie będzie trzeba go kalibrować
Wygląda na pompę wody ale może to być także uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica. Ściągnąć osłonę rozrządu szukać gdzie cieknie, warto sprawdzić obecność spalin w płynie chłodniczym. Używanie auta z taką usterką to proszenie się o kłopoty, przegrzejesz uszczelkę głowicy o ile jest sprawna.
Oczywiście iż wyciek może być z góry silnika np. spod pokrywy zaworów czy innego miejsca, lecz trzeba go zlokalizować .
Witam, jeżeli kanał olejowy w prowadnicy jest na przestrzał (na przelot) sprawdź sobie pokrywę boczną prowadnicy czy nie jest ona wytarta przez łańcuch, i nie zaślepia ona kanału olejowego, i właśnie tam może być wyciek oleju. Zrób fotki prowadnicy i pokrywy bocznej od środka i podeślij.
Miałem podobnie w 1.6 był olej w przepustnicy . Załozona nowa z ori , przy okazji był usuwany wyciek z pokrywy zaworow zauwazyłem uszkodziny górny slizg łancucha. Auto dostało nowy rozrzad , uszczelke i w/w przepustnice i jest jak nalezy.
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Z odmy?
Silikon np dirko. W skrzyni korbowej jest zawsze jakieś ciśnienie . Poczytaj sobie jak działa odma.
załozy z dwie uszczelki i skasuje ,cwaniaczki mechaniki Chyba mierzysz innych swoją miarą. Żaden szanujący się pompiarz nie zrobi takiego czegoś w tej pompie, kolega wyżej ma rację - oddaj pompę w fachowe ręce bo jeśli nie masz pojęcia to sam więcej zepsujesz niż naprawisz
Odłącz tą plastikową rurkę od pokrywy zaworów i zobacz czy dmucha z jej króćca
Tzn z odmy
Problemem okazał się wał, który miał mniejszą średnicę na wolnym kole rozrusznika. Gdzieś około 1 mm różnicy i koło strasznie latało, co powodowało nietrzymanie uszczelniaczy. Info piszę dla innych, którzy będą się borykać z podobnym problemem, mi pozostaje raczej kupić 2 wały za 150 zł i rozbierać cały silnik, bo wątpię, że uznają reklamację, czy cokolwiek...
Chyba najczęstszym wyciekiem jest z pod pokrywy zaworów prawie każdy opel ma tam wyciek i leje na kolektor jak i parujący olej od samej temperatury silnika .
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
A dziękuję. Udało się. Pralka nie cieknie. wystarczyło przestawić to co podaje wodę...
W jakim stanie są otwory w pokrywie , czy nie obrobione. Kup podkładki miedziane dopasowane do śrub, nagrzej je palnikiem lub na kuchence gazowej, zahartuj w wodzie. Po tym zabiegu podkładki staną się miękkie i uszczelnią pokrywę .
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
Silnik i skrzynia ponoć bez zarzutów Ponoć... ;) Już na gwarancji miał pięć zgłoszeń na uporczywe wycieki oleju z silnika (dwa na wyciek spod głowicy, jedno - wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, jedno - wyciek spod miski olejowej i jedno na wyciek spod pokrywy rozrządu). Do tego jedno zgłoszenie na wyciek z uszczelki miski skrzyni biegów. Pewnie...
Jeśli na mikrostyku nie widać śladów wody to może być rozregulowany, lub uszkodzony albo po prostu wysunął się z miejsca zamontowania. Armatura wodna to ten element do którego podłączone jest zimna woda. Pokrywa to dekiel armatury. Wyciek wody najczęściej ze środka pokrywy. Krople spływają po dźwigni mikrostyku do środka. Koszt pokrywy ok.55zł , mikrostyk...
Do tego uszczelkę pokrywy i uszczelki gumowe górne wtrysków na te "kominy". NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? W tych silnikach EGR robi straszny syf w dolocie także czyszczenia bedzie sporo. 😁 No ale jak ma być idealnie i sucho i czysto to trudno.
Serdecznie dziękuję za pomoc.
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Częste wycieki: Kolektor ssacy, egr , pompa vacum, pokrywa zaworów
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
W K20 przeważnie były 2 miejsca skąd ciekło-uszczelka pokrywy rozrządu i uszczelka pod zaworem sterującym V-TEC.
Uszczelka pokrywy zaworów na dzień dobry do wymiany.Kup zmywacz do hamulców,przemyj i obserwuj.
Olej dostaje się z pod pokrywy zaworów do wgłębienia gdzie znajduje się cewka zapłonowa (dis) i wylatuje tym otworem ... Często te pokrywy są zdeformowane z racji wieku i sama wymiana uszczelki nic nie daje ..
Nic tam nie trzeba wyłamywc, aby wymienić łożysko na wirniku, wybij po prostu wirnik z łożyska , następnie nowe , zabuduj wirnik i tyle. uważaj aby przy demontażu nie uszkodzić szczotek - wyciągnij je jako pierwsze ( ale dlaczego ono ma by wadliwe????) . Tak naprawdę to jeżeli masz słaby udar to najprawdopodobniej jest zużyta uszczelka na tłoku udaru...
Witam. Zauważyłem, że mam wycieki spod pokrywy zaworów. Podobno w moim silniku uszczelka jest zintegrowana z pokrywą i trzeba wymienić pokrywę. Szukając w necie znalazłem niby uszczelki do mojego silnika. Może to ktoś zweryfikować? Silnik to 2.0pb 103kW.
a ile to jest "więcej oleju", bo jak pod korek to normalne że wyrzuci. na aparacie jest o-ring /rozmiar wg. katalogu, ale do sprawdzenia jest też uszczelka pokrywy zaworów. ps. nie straszcie autora że już po silniku
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Uszczelka nie ma dystansów, łatwo ją rozpłaszczyć lecz jeszcze łatwiej urwać ten marny gwint. Jak mało gdzie w aucie, tam potrzeba praktyki lub klucza dynamometrycznego. O wyciekach w 126p napisano morze słów... Jak Kolega Artureklondek trafnie zauważył - niech Kolega spróbuje zidentyfikować olej: powąchać ten z bagnetu silnika i to coś z ziemi: Hipol...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
wymień oring pod cewką zapłonową
Leje się z pod pokrywy zaworów czy głowicy? Silnik chłodzony jest powietrzem, ale i olejem. Gdy było go mało, bardzo szybko się rozgrzewał i dlatego naprężenia powodowały "strzelanie" na połączeniach. Nie jest to w żadnym wypadku zdrowe, ale teraz nie masz już wyjścia. Pilnujesz stanu maszyny i jeździsz dalej. Albo się zatrze szybko, albo będzie pracować...
Przyczyną były oringi te które są na trawersach. Wymieniałem uszczelniacze na trawersach i nigdzie nie mogłem dostać oryginalnych oringów na trawersy. Założyłem takie jakie dostałem w sklepie. Nieoryginalne. I wytrzymały dwa tygodnie, oringi puściły i olej lał się z każdej strony. Oczywiście nie było to łatwe do zlokalizowania ale końcem końców udało...
Bardzo dziwne miejsce tego wycieku. Czy na pewno to tam wycieka, czy może spływa z góry, z pod pokrywy komory spalania? Obstawiałbym wyciek z pod pokrywy. Czy kocioł miał przeglądy serwisowe, a jeśli tak, to kiedy ostatni? Przy braku systematycznych przeglądów i czyszczenia kluczowych podzespołów kotła, może dochodzić do zapchania popiołami drogi odpływu...
Dziuraw zbiorniku. Ponieważ zbiornik jest w piance izolacyjnej, wiec trudno na pierwszy rzut okiem ocenić , gdzie ją szukać. Dziura może być np. u dołu a wycieka górą, bo tam akurat woda znalazła ujście.
Ja stawiam na marny stan silnika. Zużyte / pęknięte pierścienie lub prowadnice i uszczelnienia zaworów. Ni euszczelnisz pokrywy kiedy w komorze ciśnienei podobne do wnętrza cylindra.
Elena1985 to zależy od zdolności manualno technicznych. Po pierwsze fartuch trzeba wyjąć z górnej ramy, czyli po otworzeniu pokrywy siła wyjmuje się go Po drugie trzeba odkręcić wszystkie śruby wokół górnej ramy by ją unieść Po trzecie odkręcić śrubę ściskającą obejme fartucha na zbiorniku. Później fartuch zdejmuje się z zbiornika i rozpoczyna procedure...
(at)arturdip dzięki za radę
Witam.Jak usunąć wyciek ropy spod pokrywy pompy wacum?
Wymyj porządnie silnik i obserwuj dokładnie skąd zacznie cieknąć.To najprostsza metoda
Posiadam pralkę ardo young maria 606, cieknie spod pokrywy wyłącznie podczas pobierania wody do ostatniego płukania (tego z płynem) w jaki sposób sobie z tym poradzić? z góry dziękuję za odp!
wyciek oleju pokrywy wyciek oleju pokrywy zaworów wyciek oleju pokrywy rozrządu
oporność głośnik podłączyć gniazdo zapalniczka wymiana kondensatorów zasilacz
telefonia dalekosiężna mikrokomputer cobra1
Karta WiFi nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP – Windows 10/11, DHCP, sterowniki, reset sieci Microsoft Defender – komunikat „Ochroną przed wirusami i zagrożeniami zarządza Twoja organizacja” w Windows 10/11