Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Z tego co widać na zdjęciach jest to odma - układ opowietrzenia skrzyni korbowej. Jeśli tam zauważyłeś jakiś wyciek to raczej nie jest to płyn chłodzący tylko olej.
Ten otwór jest po to by minimalna ilość płynu mogła wyciec w razie awarii uszczelnienia , większy wyciek kwalifikuje pompę do wymiany.
W korku zbiorniczka wyrównawczego są dwa zaworki i trzeba sprawdzić czy one działają. Po to by sprawdzić skąd jest wyciek nie trzeba zalewać przegotowanej wody.Wapń nie zdąży się odłożyć w układzie chłodzenia.
Uszczelniacz/klej hydrauliczny do gwintów. Nawet wkręcenie na pakułach szpilki też powinno dać radę.
To jest osłona pompy płynu chłodzącego, pod osłoną jest olej silnikowy, cieczy chłodzącej tam nie ma. Pompa jest napędzana przez koło zębate i można ją wymienić niezależnie od rozrządu. Jeśli się zużyła i przepuszcza płyn chłodzący to płyn będzie w silniku. Sprawdź korek wlewu oleju czy nie wytrąca się parafina. Jeśli tak jest, poziom płynu będzie spadać....
nowy oring 032121119J
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
Na postoju z otwartym korkiem w zbiorniku płynu jeśli dodamy gazu czy wydobywają się bąble z płynu w zbiorniku. UWAGA przy otwieraniu można się oparzyć.
Witam. Mam problem z moim VW GOLF 4 - gdy odpalam silnik i robię parę kilometrów i potem odstawię auto i chcę je uruchomić następnego dnia zapala mi się kontrolka o niskim poziomie chłodziwa i faktycznie gdy zajrzę do zbiorniczka poziom znacznie się zmniejszył. I tu jest moje pytanie cóż to może być, chciałbym nadmienić że chciałem sprawdzić gdzie mógł...
W tych autach często cieknie z rury co wchodzi do bloku w miejscu przykręcenia pompy. http://obrazki.elektroda.net/6_127291198...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Wbija się ostry punktak w środek zaślepki, podważa na boki i zaślepka wychodzi. Do wbicia nowego tego "kapsla", trzeba mieć odpowiedniej średnicy kołek stalowy, robiący za stempel - raz stuknąć i siedzi. Zamykam.
Witam mam problem z nagrzewnicą podczas jazdy wywaliło mi płyn chłodzący do środka na wycieraczkę od strony pasażera,i nie wiem czy to nagrzewnica poszło czy przewody,proszę o podpowiedz jak wyciągnąć w miarę prosty sposób nagrzewnicę mam ogrzewany garaż i kanał powinienem sobie poradzić.Dzęki
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Witam serdecznie, Mam problem z dogrzewaczem w mazdzie 5 (D5WZ CAN). Otóż rok temu dogrzewacz był serwisowany - remont generalny, wyczyszczony i wszystko działo jak należy. Odpalał praktycznie bezwonnie i bezdymnie - super. W trakcie tego roku zdarzył się przeciek - płyn chłodzący wyciekał przez otwór w obudowie - takie okienko z komory, gdzie zamontowane...
Hej! Sorki,że się tak długo nie odzywałem. Więc tak, wymieniłem nowy korek i tak przejechałem już z 50 km i nic płynu w ogóle nie ubywa, nic nie leci... andrzej 7773 -> Niestey to nie z tego otworka o którym piszesz kapie/kapało, tylko z góry silnika.Po otwarciu maski jak jest zawór 3drożny gdzies w jaego okolicach... tadeuszgr -> Termostat sprawdzałem...
Termostat, obudowa. Łatwe do zauważenia
Spawanie na zimno CX-80. Sprawdzone, podstawa, dobrze oczyścić miejsce klejenia.
Węże od układu chłodzenia na gorącym silniku nie są jakieś tam bardzo twarde ,wydaje mi się że są w normie a i płyn chłodzący jest normalnego koloru i nie miesza się z olejem. Wszystko wygląda na to że jest w porządku a jednak płyn ubywa i co 3tyś. km muszę dolać ok 200ml.Zawsze jak zapali mi się kontrolka że brak płynu to dolewam do połowy normy i...
Na filmiku wyraźnie jest widoczny wyciek z pod rurki wychodzącej z pompy cieczy chłodzącej do chłodnicy, jest ona uszczelniona za pomocą oringu, również widoczne jest że ta rurka nie jest w dobrej kondycji, a jest bardzo cienka ścianka, więc jeśli nie jest przegnita to niedługo przegnije. Należy wymontować rurkę i wymienić oring, a jeśli zajdzie potrzeba...
Prawodpodobnie pompa wody padła/uszczelniacz? Co do objawów to nie wiem, najpierw napraw pompe wody/uszczelniacz. Sprawdzić błędy komputerem/wypipkać zależy co i jak. Zobaczymy co powie, ogolnie powodów może być dużo, dlatego narazie zobaczyć co powie sam komputer silnika a potem brać sie za dalszą diagnostyke/naprawy.
witam wszystkich mam pronblem z mercedesem vario 815 ubywa mi płyn chłodzący nigdzie nie widać ubytku żadnej mokrej plamy pod autem wymieniłem pompe wody nagrzewnice i zaworek ogrzewania bo tam też był wyciek plynu dolewam około 15 litrów tygodniowo auto robi 400km dziennie po postoju po 2 godz. jest jescze cisnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to...
ZA mało informacji żeby diagnozować wrażenia dźwiękowe na odległość . Teoretycznie ta maź na silniku to nie smar z przegubu tylko płyn chłodzący z pod uszczelki głowicy
Z elektroniką bywa różnie, zdążają się mikropęknięcia czy zimne luty które tylko w określonych warunkach się ujawniają. U ciebie skupił bym się na instalacji elektrycznej, połamane przewody, skruszona izolacja, zaśniedziałe wtyczki. W starszych Oplach przewody już pozostawiają dużo do życzenia. Pooglądałem sobie te wszystkie wtyczki i przewody no i...
Prawdopodobnie może to być wyciek z elementu woskowego który reguluje ssanie w zależności od temperatury płynu chłodzącego bądź też z przewodów doprowadzających płyn do niego.
Jeżeli masz nieszczelność (nawet niewielką) to największe ubytki będą przy rozgrzanym silniku (wzrasta ciśnienie), i jeżeli wyciek jest na lub z silnika w mgnieniu oka płyn odparowywuje. Jest to trudne do wyłapania. Postaraj się dobrze obejrzeć silnik i znaleść "suche zacieki" świadczące iż z tego miejsca może następować wyciek. Pozdrawiam.
Teraz na poważnie ;). Wymacaj wykładzinę pod nagrzewnicą czy sucho, potem zdejmij osłonę rozrządu i pompę wodną obejżyj i rurę gumową za pompą. Jak to nigdzie z tych miejsc to znaczy że wyciek musi być gdzieś na wierzchu. PS Domyślam się że chodzi o tego oplowskiego diesla.
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
Cieknie płyn chłodzący na alternator lub wiązkę czy czujnik i stąd problemy. Zdiagnozować i usunąć wyciek a potem "się zobaczy"
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
w serwisie brak wolnych terminów, czy może dam radę sobie z tym poradzić sam? Tymczasowo możesz poruszać spustem góra > dół, może się oczyści. Chyba, że masz zamiar sam to naprawić, ale wtedy trzeba spuścić płyn chłodzący z układu i najlepiej zdemontować pompę.
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Witam W moim seicento zauważyłem, że mam mocno skorodowane obejmy tylnych tulei przedniego wahacza (widoczne na zdjęciach). W sklepie oraz na internecie sprawdzałem i cena jednej obejmy dochodzi do 100 zł. Gdzie można zakupić takie obejmy za rozsądną cenę ? Drugie pytanie dotyczy wycieku w okolicach filtra oleju, wygląda jakby wyciekał płyn chłodzący...
ściągnąłem zbiorniczek wyrównawczy , wężyk przelewowy zatkałem całkiem a do dolnego podłączyłem pistolet i dmuchnąłem aż węże były twarde jak kamień , myślałem ,że może to coś pomoże pokazać gdzie jest wyciek ale nic z tego . Teraz to w 90% myślę że to uszczelka , nigdzie indziej nie widzę rozwiązania. zastanawia mnie tylko jedno ,bo tak dzisiaj w pracy...
Witam Słaby płyn chłodzący w układzie doprowadził do przymrożenia całego układu chłodzenia. Po rozmrożeniu pojawił się olej i to w dużym wycieku w okolicach pompy wodnej, która napewno została uszkodzona. Po odkręceniu przewodów wodnych od retardera tam też leci olej razem z wodą. Proszę o odpowiedź od czego mógłbym zacząć naprawę.
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Jak uszczodzona pompa wodna to tak będzie że na wolnych nie pompuje płynu . Może ktoś z kolegów to potwierdzić ? Może być tak, jeżeli wirnik się ukręcił. Natomiast sam wyciek może być na pompie wody (zużycie uszczelniaczy wewnętrznych) i plam nie ma, a płyn ginie gdyż odparowuje. Tym samym uszczelnieniem może również zaciągać powietrze.
Witam. Proponuję najpierw umyć silnik, potem zlokalizować wyciek. Jak leci z otworu bagnetu to może być zatkane odpowietrzenie silnika ( tzw. odma) lub poziom oleju jest za wysoki (tu może być płyn chłodzący w oleju).
Wiem ,że tico jest małe ale nie można tam głowy wsadzić i spojrzeć?pewnie płyn hamulcowy albo chłodzący ucieka.sprawdz czego ubywa
Uznam że nie widziałem tego nie miłego wpisu.. Nie wiem co Ty tam zobaczyłeś, co Ci się tam dymi/pali/kurzy ale takie rzeczy nie mają się tam prawa dziać, bynajmniej nie powinny. Pod tą pompą jest obudowa termostatu, według mnie masz gdzieś tam wyciek i to właśnie owy płyn chłodzący paruje.
Witam ponownie szanownych czytelników , po odkręceniu obudowy filtra powietrza okazało się że , olej się dostał nawet do kanałów dolotowych powietrza tuż nad zaworami . Część loeju odessałem . Zaznaczę że olej był na 4 z 8 kanałów ,licząc od strony zbiorniczka na płyn chłodzący . Pytanie jak sprawdzić czy olej niedostał się nad tłoki ,bo wyczytałem...
Witam, co do płynu wiatrak ok? termostat? odpowietrz układ chłodzący po pierwsze, a wyciek może być w trakcie jazdy także gdy stajesz już nie widać go, miałem tak w swoim, z zapaleniem podobny objaw świece do wymiany po odpaleniu można odnieść wrażenie jakby był zapowietrzony od tego zacznij sprawdź wtryskiwacze a i czy olej turbina nie przedostaje...
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
Witam. W mojej Astrze leje się płyn chłodzący z zaworu nagrzewnicy.Po wymontowaniu i zassaniu podciśnienia zawór zaskakuje. Proszę o pomoc.
Podstawowe pytania -(-płyn w zbiorniczku , ubył , zamarzł ,z olejem) (olej w silniku jaki stan na miarce bagnecie barwa) --(silnik jak pracuje równo ) radził bym wstawić do ciepłego garażu na parę godzin potem wypchnąć i powoli nagrzewać lub pod chmurką powoli nagrzewać i patrzeć co będzie się działo UWAGA ! w silniku musi być płynny olej i kontrolka...
płyn chłodzący wyciek wyciek płyn chłodzący silnik wyciek płyn chłodzący pompa
czujniki ruchu bezprzewodowe schemat lodówka polar flashowanie booting
Zastępowalność superkondensatorów wyższą pojemnością: analiza i wyzwania Reset watchdoga w centrali Slican IPL - co oznacza?