Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
To jest siłownik /wysprzęgglik sprzęgła.
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Jak najbardziej. Oczywiście z odpiętą wtyczką na cewkomodule.
Witaj, Z góry przepraszam za brak pl liter ale ich nie posiadam angielski windows. Tak naprawdę, to nie ma w tym nic trudnego: Odkręcasz elementy, które będą utrudniały dostęp do króćca, czyli przewód filtra powietrza, pisze to z głowy ostatnio wymieniałem taki króciec w 2.0, następnie podstawiasz pod spod auta coś, do czego złapiesz płyn chłodniczy,...
Uszczelniacz/klej hydrauliczny do gwintów. Nawet wkręcenie na pakułach szpilki też powinno dać radę.
Sprawdziłem co w ogóle jest dostępne, z marek które można by polecić to wszystko droższe do oryginału, także brałbym OE. 9808646980
Wszystko jest na dole posta.
No właśnie tam gdzie leci, tak na zdrowe rozumowanie.Przetarty przewód , luźne złącze, nieszczelny/ niedokręcony odpowietrznik itp.Siłownik masz zamontowany na zewnątrz skrzyni czy na wałku wewnątrz obudowy sprzęgła? Bo w tym przypadku może lecieć sam siłownik.
To się nazywa odpowietrznik i kosztuje ok 5pln.
W tej okolicy może się pojawić się olej silnikowy, olej napędowy i ewentualnie płyn chłodniczy. Olej ze skrzyni nie ma jak przedostać się na przód traktora, chyba że jest ładowacz i pobiera olej ze skrzyni, ale to mało prawdopodobne.
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
Króciec do wymiany, one pękają od środka i gumowy o-ring przestaje spełniać swoją rolę
nowy oring 032121119J
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
sprezarka??
Znajdź warsztat co dorabia przewody ,niech ci wymienią które trzeba.Bo orginalne z aso to troche drogi gips.
Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Wymień rurki i przestanie lecieć. Skorodowały ze starości.
Na postoju z otwartym korkiem w zbiorniku płynu jeśli dodamy gazu czy wydobywają się bąble z płynu w zbiorniku. UWAGA przy otwieraniu można się oparzyć.
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
sprawdź czy nie ma plamy pod dywanikiem pasażera - może nagrzewnica się rozszczelniła
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
W tych autach często cieknie z rury co wchodzi do bloku w miejscu przykręcenia pompy. http://obrazki.elektroda.net/6_127291198...
Z w/w objawów mamy 99% pewności.
Musisz obadać skąd dokładnie jest wyciek bo może być różnie przewód, uszczelniacze odpowietrznika (ten plastikowy łacznik) albo sam łącznik. Jak już będziesz wiedział gdzie cieknie to będziesz wiedział co wymienić.
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Tam nie ma nic z płynem. Szukaj wyżej, pompa wody, termostat, ew. z boku bloku śruba spustowa, lub któryś brok puścił
Odpowietrzony prawidłowo? BMW e39 odpowietrza się specyficznie, nie jak każde inne auto. Pompa wody sprawna?
Tak ale najlepiej daj zdjęcie z Twojego auta - zbiorniczka z wyjętą pompką i pompki. Zobaczymy czy jej tam nie ma. O tą uszczelkę chodzi. http://obrazki.elektroda.pl/9510972400_1...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Samą uszczelkę nadciąć czy co i założyć w dwóch kawałkach to jeszcze nic.Problem jest właśnie z tym że góra i dół trzymają.Albo odkręcasz miskę albo głowicę.W obu przypadkach(o ile to się uda) i tak będzie problem bo są kołki ustalające i trzeba wciskać na chama.A więc najlepiej by było odsunąć obie części co ci pewnie się nie spodoba.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Wymień oring gumowy tego czujnika
Wbija się ostry punktak w środek zaślepki, podważa na boki i zaślepka wychodzi. Do wbicia nowego tego "kapsla", trzeba mieć odpowiedniej średnicy kołek stalowy, robiący za stempel - raz stuknąć i siedzi. Zamykam.
Witam! Nalej plynu do ukladu i najpierw zlokalizuj wyciek.Usuniecie korektora spowoduje zmiane sterownosci samochodu szczegolnie na lukach.Przewody elastyczne i rurki kupisz bez problemu.Pozdrawiam.Stefan.
Leje się z ośki rozpieraka. I co dostanę medal? Kup sobie nowy zacisk i wymień, tyle w temacie.
Ten plastikowy był wymieniany niedawno To pewnie coś nie pstrykło i masz poprawkę roboty bo tam nie ma innego miejsca do wycieku
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Wedle tego co podałeś + do tego kod silnika
Jakie ceramiczne uszczelnienia??! Zwyczajne oringi i teflon.
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Termostat, obudowa. Łatwe do zauważenia
Pewno gdzieś tam jest chłodnica oleju, należy ją wymontować i wymienić uzczelnienia. Kompresor nie wrzuci oleju do wody. Gdyby była w oleju, wtedy mogła by to być tuleja, ale nie jest.
W króćcu jest tylko oringn nic więcej. Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem To jest metalowa rura nie wąż.
Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Zalej płynem układ nagrzej silnik i co jakieś 5min odkręcaj zaworek ale nie do końca i kontroluj poziom w zbiorniczku.Sprawdż czy na innych wężach od chłodnicy nie ma podobnych zaworów.
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
Gdzie wycieka ten olej? Z pod rurki czy obudowy?
3 torx.
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
wina uszczelki Trochę niepoprawne określenie. Wątpię, żeby uszczelka była czemuś winna. Jak mechanik ją założył tak siedziała i tego są skutki, więc jak już to wina mechanika.
Spawanie na zimno CX-80. Sprawdzone, podstawa, dobrze oczyścić miejsce klejenia.
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Nagrzewnica jest pod kokpitem i bez zdjęcia go się nie da wymienić nagrzewnicy.Podaj więcej danych -model-rok-poj.silnika. http://obrazki.elektroda.net/26_12670398...
No to troche roboty ma ,bo tam hamulce są przy dyfrze i trzeba odkręcac pochwy półosi napędowych. A żeby to zrobic to trzeba wymontowac tylny most.A przy składaniu 30% szansy że nowe uszczelnienie się zetnie,bo angole zle zrobili fazke wejsciową.Więc od razu kup zapasowe uszczelnienia. Jakby co to zadzwon udostępnie książke serwisową bo inaczej mechanik...
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
Kolego, a skąd wiesz, że lampka hamulców nie pali się w związku z kontolką ładowania? A wiesz czemu tak jest?
To jest kruciec i jest on uszczelniany oring-iem. Możesz to wymienić w całości, możesz wymienić sam oring. Dodatkowo, jeśli po zdemontowaniu go, będziesz widział wżery, to je z kolei uszczelnisz silikonem (kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Zmień mechanika a nie uszczelkę pod glowicą
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Witam. Jest to typowy objaw uszkodzenia skrzynki bezpieczników. Dokładniej to wypalają się połączenia lutowane w skrzynce bezpieczników tej pod kierownicą. U siebie miałem to samo, wyciągałem skrzynkę i poprawiałem luty bardzo wydajną lutownicą. Ze względu na budowę trochę pracy z tym jest.
Na filmiku wyraźnie jest widoczny wyciek z pod rurki wychodzącej z pompy cieczy chłodzącej do chłodnicy, jest ona uszczelniona za pomocą oringu, również widoczne jest że ta rurka nie jest w dobrej kondycji, a jest bardzo cienka ścianka, więc jeśli nie jest przegnita to niedługo przegnije. Należy wymontować rurkę i wymienić oring, a jeśli zajdzie potrzeba...
Na bank nieszczelny przewód, wracaj do mechanika, lub jeśli sam grzebałeś musisz pogrzebać raz jeszcze. Płyn do uszczelniania nie poradzi sobie z tym. Odnośnie dymu - nie czuć spalin? Każdy DYM ma swój zapach, spróbuj go określić. st.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
W twoim przypadku wystarczy jak uzupełnisz płyn do właściwego poziomu i będziesz obserwował, co się tam dzieje. W razie zaobserwowania kolejnych wycieków - wymiana, trochę upierdliwa.
Prawdopodobnie uszkodzony siłownik łożyska oporowego (wsprzęglik?). Demontaż skrzyni i wymiana. Zweryfikuj także sprzęgło pod względem zużycia. Pozdrawiam
Kolego najpierw uzupełnij poziom płynu do odpowiedniego poziomu a dopiero potem możemy debatować co się stało.
uklad odpowietrzony. Kto go odpowietrzał i jak ? Tam są silniki robione przy współpracy z BMW. Dodano po 1 Z naszego forum elektrody: "Miałem ten sam problem już myślałem że będę zrzucał głowice ale udało się opanować sprawę Sprawdź korek płynu chłodzącego ten co jest zamontowany na obudowie termostatu . Jeżeli luźno się zapina (brak oporu sprężyny)...
Jedną trasę oblecisz więc raczej nie ma obawy. Ale pasowałoby to naprawić. Jak półtora roku temu było robione to trochę krótko wytrzymało. Może tym razem warto byłoby wyjąć silnik i splanować płaszczyznę bloku. Zwróć też uwagę na tuleje cylindrowe bo potrafiły się oberwać i obsunąć w dół. I wtedy dopiero może narobić się niezłego bałaganu.
To się nazywa "brok", lub po prostu zaślepka.
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
czy długo jeszcze pojeżdże tak jak jest teraz Lepiej to uszczelnic,bo możesz zgubic cały płyn nie zauważając i silnikowi się dostanie,powodem może byc skorodowana rurka i dzisiaj tylko sączy ,a za chwilę może wycieknąc cały płyn.
Olej pod tą osłoną oznacza jedno wymiana regeneracja magla w środku są uszczelnianie które puściły
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Nagrzej maszynę i jak termostat wyłączy grzałkę to podkręć go żeby znowu ją załączył , odczekaj aż "dogrzeje" i wtedy zobacz czy będzie pluła płynem.
jeżeli silnik jest mokry od głowicy w dól to na 99% masz uszczelke do wymiany
Prawodpodobnie pompa wody padła/uszczelniacz? Co do objawów to nie wiem, najpierw napraw pompe wody/uszczelniacz. Sprawdzić błędy komputerem/wypipkać zależy co i jak. Zobaczymy co powie, ogolnie powodów może być dużo, dlatego narazie zobaczyć co powie sam komputer silnika a potem brać sie za dalszą diagnostyke/naprawy.
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
Gdyby to była droga, nietypowa, nieosiągalna chlodnica to co innego. Naprawa tej twojej nie da ci gwarancji że za miesiąc nie puści w kolejnym miejscu.
Co to za płyn pod wycieraczką w kabinie? Wygląda jak z chłodnicy i skąd on tam się wziął, gdzie wyciek? https://obrazki.elektroda.pl/7346059900_... https://obrazki.elektroda.pl/6387904300_...
Jakiś nr VIN to to ma?
Wyciek płynu z uszkodzonego zbiorniczka zapachu montowanego na kratce odbarwił tworzywo na tejże kratce i praktycznie stopił w miejscu kontaktu ramkę radia w Kia, ale odpadające podsufitki, rozpuszczone lusterko, obłażąca kierownica? W takim stężeniu? Eee...
Dzwonił mechanik, że znalazł usterkę, więc zostawiam tutaj dla potomnych. Może komuś się ta informacja przyda. Pęknięta jest ponoć podstawa filtra oleju. Według mechanika zużycie ze starości. 🙂
Dziwny ten przypadek Płyn idzie od zbiorniczka do pompki i abs-u ( jeśli masz ). 1. Po drodze może być uszkodzony przewód tuż przed zaciskami. 2. Kolejne co powinieneś sprawdzić to może nie pozorne ale takie małe coś kalamitka ( jak nie jest dobrze dokręcona to puszcza i wtedy płyn się wydostaje a powietrze dostaje). 3. Prowadnice po których poruszają...
taka pompka co robi ciśenienie w zbiorniku hamulcowym, musisz na pracującym podać ciśnienie ok 1 bar - ruszy.
Pytanie dodatkowe - jeżeli mój tok rozumowania jest właściwy - po wymianie pompy gdy ciśnienie i temperatura wróciła by do normy - wielce prawdopodobne, że wycieki ustaną ? Raczej łatwiej w lotto trafisz niż te wycieki ustaną po wymianie pompy.
Nie jest to przypadkiem rynienka spływu ropy z wtryskiwaczy ? Ale u mnie cały czas już od 3 tygodni cieknie płyn chłodniczy...
Płyn ze zbiorniczka też ubywa, tylko dziwi mnie to, że to co spływa na asfalt to jest takie tłuste, a nie wodne... Muszę się zaopatrzyć w jakiś baniak 5l płynu G12, coś w dobrej ofercie, bo jak to tak spływa, to nic dobrego nie ma sensu wlewać, o ile w ogóle to ma sens. Zastanawiam się, czy gdzieś na kanał nie podjechać i to obejrzeć na rozgrzanym aucie,...
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
To klima a nie układ chłodzenia.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
wyciek płynu astra astra wyciek płynu laguna wyciek płynu
tablet wyświetlacz kolory whirlpool zasilacz avensis sprzęgło
schemat podłączenia różnicowo czujnik temperatury
Same Explorer 2 - Podnośnik nie działa, przyczyny i rozwiązania Jak sprawdzić przetwornik ultradźwiękowy w myjce za pomocą multimetru?