-Odkręcasz tę nakrętkę z fotki tak aby ramię było luźne -włączasz zapłon i dajesz impuls, wyłączasz zapłon. -ramiona wycieraczek ustawiasz w pozycji parking -zakładasz ramię na oś silnika i skręcasz -ponownie dajesz impuls i sprawdzasz czy wszystko OK, jeżeli tak to montujesz resztę.
Tak silniki wycieraczek na 24V z ciężarówki lub autobusu, gdzie ramiona wycieraczek są długie.
w kwestii wycieraczek dokręć ramiona bo pogubisz:D
śprawdź czy ramiona wycieraczek na pewno poruszają się bez znacznego oporu bo wygląda na to, że mają wielki opór i w ten sposób może ci przepalać. Rozmontuj ramię ze silnika i poruszaj ramionami.
(at)ladamaniac dobrze radzi, zresztą widać na drugiej fotce że mechanizm jest "rozjechany". To ramię od silnika musi być w jednej linji z górnym ramieniem.
Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót. Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
Możliwe, że uszkodzony jest mechanizm wycieraczek, być może jakieś zębatki są zjechane i dlatego jest jedynie minimalny ruch. Czy przypadkiem w ostatnich dniach kolega nie uruchamiał przymrożonych wycieraczek, albo przysypanych śniegiem? Generalnie bez rozebrania podszybia nie obejdzie się, najgorsze jest ściągnięcie ramienia wycieraczki (przyda się...
Po zdjęciu ramion wycieraczek i plastikowego podszybia.
prawdopodobnie masz zatarty mechanizm wycieraczek ,odłącz go od silniczka (jedna nakrętka) i sprawdź czy można poruszyć wycieraczkami,przeważnie zacierają się końcówki do których przykręcone sa ramiona wycieraczek
Popsikaj jakims penetrantem (WD40 np.) na osie ramion wycieraczek. Czesto tam sie mechanizm zaciera.
A nie prościej ci kupić jakiś siłownik liniowy? Albo servo motor? Albo nawet silnik z wycieraczek od auta? To musi być coś z przekładnią, żeby się nie zamknęło samo. No i musi trzymać. Hydrauliczny OK, ale instalacja hydrauliki, ew wyciek oleju w szklarni. Olej ci się będzie też dobrze nagrzewał tam, jakaś chłodnica oleju... Chyba nie o to chodzi w...
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
Wg mnie uszkodzony silnik wycieraczek skoro ramiona nie wracają do pozycji spoczynkowej,nie będzie rownież wtedy działał program czasowy.
Witam. niestety jak juz wspomnial kolega powyzej zle zalozone ramie silniczka wycieraczek. Nalezy odkrecic ramiona wycieraczek (klucz podajze 13) , nastepnie zdjac oslone podszybia (zewnetrzna :) oczywiscie) , odkrecic silniczek i mocowania ramion silniczka pod oslona podszybia , odkrecic ramie ktore mocowane jest bezposrednio do silniczka i obrocic...
Sprawdź czy jak ruszysz ręką to próbują pracować (zrób to na najszybszej prędkości) jak próbują to zatarte są tulejki ślizgowe pod ramionami wycieraczek. posłuchaj czy słychać przekaźnik o czasówek.
Witam serdecznie Zdemontuj ramiona wycieraczek i wyciągnij podszybie. Popraw na opornicy zaciskane złącze . Ostatnio to robiłem. Pozdrawiam.
Zabezpiecz samochód kartonami , natnij cienka tarcza , lub brzeszczotem czy tam innym multi narzędziem lub dremelkiem tak aby nie naciąć trzpienia . Dostanie trochę temperatury samo puści .
3 przewody - masa, zasilanie silnika i sygnał położenia krańcowego ramienia wycieraczki. Na tym ostatnim powinien się pojawiać sygnał masy po osiągnięciu przez wycieraczkę położenia spoczynkowego.
Rozumiem że chodzi o Berlingo II. Radzę zdjąć ramiona wycieraczek (ostrożnie bo czasami tak mocno siedzą że można urwać - czasami trzeba użyć małego ściągacza). Zdemontować osłony plastikowe na podszybiu. Silnik po prawej stronie pod blachą mocującą. Włączyć wycieraczki i sprawdzić czy się nie grzeje i czy nie czuć spaloną elektryką. Wskazany jest demontaż...
Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni. na dużum kole zembatym , masz ścieżkę ktura podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek. Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta. Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz. Dodano po 4 Czasówka to sterownik impulsowy , i nie ma...
Przekaźnik nie będzie śmierdział,zapach poszedł z uzwojenia na wirniku.Nie spotkałem się z zatartymi sworzniami ramion wycieraczek w starszawych fordach,przeważnie mają takie luzy,że nie ma szansy na zastanie
Witaj. Miałem ten sam problem. Na początku nigdzie nie można było dostać ramię więc kupiłem na all i okazało się że otwór jest za mały. Więc fraz ze stożka wiertarka minuta i psuje ;D Nie chciałem wnikać kogo przerosło zrobienie zamiennika.
Silniczek masz zabudowany w zespole nagrzewnicy w środku w kabinie. Dostęp do niego jest o strony podszybia. Demontujesz ramiona wycieraczki i plastik podszybia.
Odkręcasz ramiona wycieraczek,zdejmujesz uszczelkę która idzie przez szerokość auta,wyciągasz filtr kabinowy i dalej demontujesz podszybie( te czarne osłony)są na zatrzask wciśnięte pod szybą.Przed montażem wyczyść sobie rowek w który zatrzaśniesz ponownie podszybie.
Ta wycieraczka ma przede wszystkim podstawowy błąd konstrukcyjny jakim jest spryskiwacz prowadzony wewnątrz. Część płynu spływa po ramieniu wycieraczki gdzie? ... wprost do silnika. No i to MUSI gnić (jak kolega u góry napisał, ośka się utlenia i coraz ciężej pracuje, w następnym etapie obrywa silnik). Niemiecka robota... choć wykonanie z reguły hiszpańskie.
Źle ustawiony silnik względem ramienia do niego przykręconego. Włącz wycieraczki, niech zatrzymają się same, teraz bez przestawienia silnika, przemontuj tak ramię, żeby były w krańcowym położeniu. Gotowe ;)
zapieczony w tulejkach sworzeń ramienia wycieraka .
Zdemontować ramię wycieraczki, osłonę klapy bagażnika, wymontować silnik wycieraczki, potem już będziesz widział co dalej.
odłącz silniczek od mechanizmu noruszającego ramionami i załącz wycieraczki .wtedy będziesz wiedział czy padła elektryka czy mechanika
Tak wygląda, w śrubie jest otwór na dyszę spryskiwacza. http://obrazki.elektroda.pl/8243018500_1...
Powodów może być kilka: 1. Guma jest twarda. 2. Docisk ramienia wycieraczki - sprężyna jest za słaba (albo zatarty/skorodowany przegub) i pióro wycieraczki nie dolega dobrze do szyby. 3. Docisk pióra wycieraczki - słaby (źle wyprofilowany) i wycieraczka nie dolega w pewnych miejscach do szyby z właściwą siłą.
A jakim momentem powinno się dokręcać ramię wycieraczki do mechanizmu ?
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-ramio...
podiedz do jakiegos mechanika on cos zaradzi
Jak mam to ustawić skoro do wyjęcia mechanizmu musiałem zdjąć ramiona wycieraczek ???? Jeszcze raz nie ma co kombinować, po to producent zrobił oznaczenia aby według nich ustawić. Gdyby to było takie oczywiste nie prosił bym o pomoc
Witam. Zna ktoś może wymiary przednich ramion wycieraczek w Seicento?
Sprawdz sam silnik wycieraczek po odkręceniu dzwigno ramion .Prawdopodobnie klucz13.Czy pracuje wtenczas prawidłowo . Następnie sprawdz jak poruszają sie ramiona wycieraczek [Przesuń ręką ,mogą stawiać opór]
Włącz zapłon i wycieraczki, i słuchaj czy sam silniczek od wycieraczek działa, możliwe że spadło któreś z ramion od mechanizmu wycieraczek(na podszybju)
Ściągacz potrzebny. To ramię jest na stożku.
Potrzebuję numery części do osłon / zaślepkek ramion wycieraczek w następujących autobusach do 1. Irisbus Iliade 2002 rok nr VIN: V N E S F R 1 1 5 0 0 2 1 0 2 5 1 2. Mercedesa Medio (Vario) 2003 rok nr VIN : W D B 6 7 0 3 7 3 1 N 1 0 9 6 6 0 3. Irizar PB 2004 rok, nr VIN: W E B 6 3 4 2 0 0 1 1 0 0 0 5 7 1 Ponadto jeśli ktoś wie gdzie mogę kupić do...
Oryginalna wycieraczka miała plastikowe ramię i ta tuleja była jego częścią, musisz ją usunąć, możesz ją zniszczyć, nie będzie Ci potrzebna. Tak wygląda oryginalne ramię tylnej wycieraczki do Zafiry A. Widać tam wprasowaną tuleję aluminiową, która została Ci na wieloklinie: http://obrazki.elektroda.pl/4670599000_1...
zamocowany pod ramieniem wycieraczki kierowcy, dwupinowy, metalowy coś takiego jak na rysunku kolor inny http://obrazki.elektroda.net/64_11942790...
Dokręcić 13-stką ramiona.
Wymiana mechanizmu wycieraczek w Toyocie Avensis z 2000 roku. Cześć! Z przyjemnością pomogę Ci w wymianie mechanizmu wycieraczek w Twojej Toyocie Avensis z 2000 roku. Poniżej krok po kroku wyjaśnię, jak możesz to zrobić: ### Narzędzia, które będziesz potrzebować: 1. Zestaw kluczy nasadowych 2. Klucz płaski 3. Śrubokręt płaski i krzyżakowy 4. Może przydać...
Więc na bieżąco - leje od wczoraj , auto stoi na dworze i moknie .Rano chcę jechać auto nie pali .I co się okazało leje się woda do środka centralnie z ramienia wycieraczki - przelotka / uszczelka ramienia wycieraczki . No tam pod spodem jest jakiś sterownik nie wiem jaki ale jest . Akumulator nie dał rady . Wszystko mokre . Tak jak już musiałem to...
Spoko. 1. Wyjmij ramiona wycieraczek. 2. Włącz wycieraczki na pierwszy bieg i jak skończą pracę wyłącz zapłon. 3. Zamontuj ramiona wycieraczek pionowo tak, żeby dotykały krawędzi słupków i w tej pozycji dokręć nakrętki. 4. Sprawdź działanie. Koniec
konsole licznik, przekładnie kierowniczą (maglownicę) kolumnę kierowniczą wygłuszenie wewn. i zewn., nagrzewnicę kompletną, mechanizm wycieraczek ramiona wycieraczek, podstawę pod siedzenie kierowcy wraz z hamulcem ręcznym, metalową podstawę pod kierownicę, dywan gumowy, dywan z plastikami na klucze nawiew + rury przewody hamulcowe i przewód od sprzęgła,...
Powiem szczerze, nie znam się za bardzo, ale spróbuję odpowiedzieć. Skrzynia manualna, ESP i ABS posiada. BSI? Królu złoty, nawet nie wiem, co to jest. Nie wiem, czy fotele są z pamięcią. Mogę go przesuwać przód/tył, góra/dół, oparcie całościowo, oparcie na wysokości łopatek, mają grzanie, a fotel kierowcy funkcję masażu. Czy to coś przybliży, nie...
Teraz jesteśmy w domu. Źle założone ramiona wycieraczek. Wykonaj to co CI zaproponował hitek . Ewentualnie, po zatrzymaniu się wycieraczek odkręć ramiona na osi, przestaw je w dolne położenie i ponownie przykręć.
Tam nie ma nic do regulacji poza miejscem spoczynku wycieraczek . Jeśli przed rozebraniem wszystko było OK. to znaczy że coś źle zmontowałeś , lub masz za wysoko ramiona ustawione Pozdrawiam
W mechanizmie i styku podtrzymującym zasilanie do czasu "zaparkowania" ramion w położeniu spoczynkowym.
Silniczek był wymieniany około 2, 3 lata temu, a ramiona wycieraczek chyba nigdy, wiec mozliwe, ze ten odglos to ramiona. Czy sam dam rade wymienic ramiona wycieraczek na inne ? Czy sama wymiana ramion wystarczy? Bo pisaliscie o jakims mechanizmie?
Będę to jednak musiał poprawić. Po kilku dniach wycieraczka zjechała do krawędzi szyby. Wymienię podkładkę na karbowaną, dzięki czemu wycieraczka nie będzie się ślizgała. Jeśli ktoś będzie robił coś podobnego to mam kilka rzeczy, które mnie zaskoczyły. Jeśli komputer pokładowy nie jest w stanie uśpienia i przy pomocy klucza przekręci się trzpień, to...
Wykręć ramie mechanizmu od silnika włącz zapłon włącz i wyłącz wycieraczki jak silnik stanie to ściągnij ramiona w najniższe połozenie i zamontuj ramie mechanizmu wycieraczki. Jeżeli dobrze zmontowałeś to piora wycieraczek zejdą w najnizsze połozenie i zatrzymają się jeżeli nie to musisz skorygować. Jak to zrobisz to ustawisz ramiona wycieraczek żeby...
Sadze, ze sprawa jest dosc trywialna. W tym drugim samochodzie jest po prostu uszkodzona tylna wycieraczka. Konkretnie - brak lub bledny sygnal polozenia krancowego ramienia wycieraczki (styk na kole zebatym wspolpracujacym ze slimakiem). Wycieraczka tylna jest sterowana przez BSI nie w klasyczny sposob (styki pradowe na kole) ale "inteligentnie" -...
Styk F to styk hamowania ramion na dole szyby; Styk C to doprowadzenie prądu do silniczka tak długo, pomimo "wyłączenia" wycieraczek dźwignią przełącznika, by ramiona doszły w położenie spoczynkowe. W tej chwili krzywka na przekładni (to właśnie oznacza linia przerywana na rysunku, mechaniczne przełączanie sobie styków przez silniczek) przełącza uzwojenia...
Zatarte trzpienie ramion wycieraczek zardzewiały silnik czy przekładnia mechanizmu. W tym roczniku mogły nawet kable od drugiego biegu się przetrzeć. Kable do zbadania na zwarcia a mechanizm do do sprawdzenia czy nie zatarty.
Czy ktoś rozwiązał temat opadających ramion wycieraczek ?
Witam. Dzięki za podpowiedz znalazłem tą przyczynę ustawiając ramię wycieraczek w trybie servisowym.co będę mógł śmiało oczyścić szybę z lodu jak i śniegu.POZDRAWIAM.
A ile jeździsz na wstecznym ;)? Nie stresuj się tylną wycieraczka, która jest używana sporadycznie. Tylne wycieraczki możesz spotkać w wersji same pióro, lub pióro z ramieniem. Przy wymianie pióra z ramieniem bywa trochę zabawy jak śruba, trzpień na którym jest osadzona wycieraczka są mocno skorodowane. Na tył kup tańsza, a na przód tak jak chcesz markowe.
Testowałem z otwartą maską,bez założonych ramion wycieraczek.
Warto by sprawdzić czy kąty ramion są właściwe.
Ramię wycieraczki zamontowane jest na stożkowym wieloklinie. Po odkręceniu nakrętki, odchyl ramię wycieraczki od szyby i delikatnie z wyczuciem pokiwaj ramieniem w poprzek a drugą ręką odciągaj korpus który jest na osi. Po kilku, kilkunastu ruchach powinna zejść bez problemu.
Witaj. Miałem ten sam problem. Przyczyną są zatarte ośki ramion pióra wycieraczki przechodzące przez podszybie. Można to rozebrać i wyczyścić ale sugerował bym wymianę mechanizmu (bez silnika). Czyszczenie pomagało na miesiąc a wymiana na nowy nie była kosztowna - ok 80 zł + czas na wymianę. Aby uniknąć komplikacji dokładnie spisz numer części (z obudowy)...
Zdemontuj ramiona wycieraczek następnie to plastikowe podszybie i sprawdź czy niema tam syfu, poszukaj odpływów sprawdź drożność.
Podważ tą blaszkę i energicznym ruchem ściąg że te ramiona. Co ty myślisz, że to tał łatwo schodzi jak wieczko z bobofruta?
Dzieki za porade. Na razie wytargalem Silnik z mechanizmem. Niestety konstrukcja Francuskiej Firmy Valeo. Styki, Mechanizm i sam Silnik juz sie dobrze wykapaly w nieszczelnym ukladzie Mechanizmu. Smar byl jak piasek a kontakty miedzianne zczerniale. Teraz mam problem z wyjeciem Ramion wycieraczek z gniazd. Macie jakies triki na wyciagniecie zapieczonych...
Na chwile obecna nie dam rady zrobic logow z uwagi ze mam rozkopane okolice sterownika wiec i ramiona wycieraczek sciagniete,podszybie. Jak sprawdze wiazke wtedy poskladam i zrobie logi.
A może po prostu zerwało frez w ramieniu wycieraczki? Włącz wycieraczki i przyjrzyj się, czy nakrętka mocująca ramię pracuje w obu kierunkach. Jeśli nie, to tak jak koledzy wyżej pisali, spadła dźwigienka.
Pin2 to sygnał(masa) o pozycji spoczynkowej wycieraczki, pin 1 to zasilanie wycieraczki po włączeniu manetką, UCH przerwie zasilanie jeśli nie wykryje ruchu ramienia wycieraczki( ruch ramienia=zanik masy na kablu sygnałowym z pinu 2) Przerwie też zasilanie jeśli wykryje za duży pobór prądu przez silnik. Jeśli rozumiesz o czym piszę to masz już z górki....
Witam wszystkich proszę o pomoc-ułamało mi się ramię wycieraczki przedniej lewa strona od kierowcy czy jest możliwość zamontowania innego ramienia jeżeli tak to od jakiego samochodu u nas nie ma nic na szrotach do serenek za każdą podpowiedz będę wdzięczny Mirek
Zatarta oś ramienia wycieraczki , cały mechanizm wymieniony . Powód usterki - zbyt rzadko lub wogóle nie używana wycieraczka.
Witam Mam pytanie czy jest jakaś różnica między ramionami wycieraczek poliftowych i przed do Audi A4 B5?? Dodano po 16 Mają lepszy docisk??
Robin161 wskaż tę krańcówkę ... ... Jeżeli to masz to musisz rozebbrać przekłkadnęi i sprawdzić ślizgacze (najprawdopodobniej masz urwany ślizgacz od stałego plusa . Sam piszesz a nie wiesz o czym. To jest właśnie krańcówka. Czyli nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu. Usunięcie usterki...
Sprawdż kolego czy nie masz zablokowanych ramion wycieraczek,jak wypiołeś silnik i chodzi to spróboj ręką poruszszać ramionami wycieraczek , czy swobodnie rusza się cały mechanizm lubi się zacierać, tak że blokuje silnik, tak miałem u siebie.
Witam, model z 2000r, po włączeniu czasowych wycieraczek ramiona idą do góry i zatrzymują się na chwile, potem kawałek i to samo. Przy jednym cyklu zatrzymuje się ze 3 razy. Przy pracy ciągłej jest ok. Odpowiada za to przekaźnik niebieski nagares ltp/6-12. Czy wymiana przekaźnika pomoże czy jest tam coś innego odpowiedzialnego za sterowanie? Pozdrawiam
Troche nie w tym dziale pytasz ale co tam ;) Wentylator jest zamontowany z przodu na zewnatrz kabiny pod szyba. Aby go wymontowac otworz maske, odkrec ramiona wycieraczek i zdejmij plastikowa nakladke. Pod nia jest ukryty mechanizm wycieraczek i wentylator. Wentylator wymontujesz zdejmujac 2 oslony turbinek po dwoch str. silnika i odkrecajac 3 wkrety....
problem polega na tym iż, prawa wycieraczka przy pozycji zerowej nie pokrywa się z czarnym polem przedniej szyby (jest wyżej niż powinna być - zasłania pole widzenia kierowcy). Czy mechanizm wycieraczek można regulować czy jedynym wyjściem z tego problemu jest obniżenie ramienia na wieloklinie?? W jaki sposób połączone jest ramię wycieraczki z trzpieniem...
Wystarczyło przed włączeniem wycieraczek zamknąć maskę .
Witam. Zdjąć wycieraczki. Rozebrać podszybie czy nie obrobiło wieloklin na silniczku lub na ramieniu wycieraczek.
W scani tulejowanie ramion wycieraczek to standart,być może są już na tyle wytarte ,że się kantują pod obciążeniem i listwy łączące zaczepiają o siebie.Koszt mocowań ramion wycieraczek to ok 60 zł szt(są dwie) więcej zabawy z wymianą.
Z powodu dużej liczby zapytań na priv, reaktywowałem temat w celu opisania rozwiązania. Widocznie te modele mają z tym problemy. Przyczyną jest zużywający się styk elementu odpowiedzialnego za "kontrolę" położenia ramion wycieraczek. W napędzie (silniku) jest styk stały, który porusza się po ruchomych ścieżkach umieszczonych na okrągłym talerzyku, napędzanym...
https://obrazki.elektroda.pl/7153157400_... Zębatka blokuje się na trzpieniu przekładni slimakowej tak jak ramię wycieraczki. Przy dokręceniu dociska się do stożka z nacięciami. Czy jak to napisałeś "kręci się w miejscu" chodzi o zębatkę czy wałek wewnątrz niej? Może trzeba po prostu ją dokręcić lub też trzpień może być już na tyle...
Ale co? Pióro tylko czy uchwyt? Napisał "bez wymiany całego ramienia", to chyba chodzi mu o zdjęcie samego pióra wycieraczki z ramienia... Niby końcowka ramienia wygląda tak. https://obrazki.elektroda.pl/6628815000_... To chyba tylko jakoś wciskane.
Takie pryskanie WD z zewnątrz nic nie da, niestety trzeba wyjąć cały mechanizm, rozebrać wyczyścić i przesmarować
Sprawdz przewody także biegnące na obudowie filtra kabinowego między ramionami wycieraczek.
Witam Piszę bo mam problem z moją wycieraczką od strony kierowcy chciałem wymienić ramię wycieraczki na nowe i ułamał mi się ten trzpień kawałek został w śrubie przy odkręcaniu. I teraz proszę o pomoc czy mogę kupić gdzieś takie coś i jak się to fachowo nazywa. Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/4740773800_... https://obrazki.elektroda.pl/1920366300_...
Zmiana samej klapy z innego egzemplarza nie ma znaczenia ,tak samo jak i silniczka wycieraczki ,różnica jest tylko w ramieniu wycieraczki. Pozdrawiam!
Nowy silnik nie popracuje długo,jeśli mechanizm wycieraczek będzie stawiał opór.Proponuję sprawdzić smarowanie przegubów,osi ramion wycieraczek.
Tu trzeba trochę pomyślunku. -Zdejmujesz ramiona z mechanizmu. -Dajesz impuls na wycieraczki lub jakiś bieg, czekasz aż staną. -Zakładasz ramiona w najniższym możliwym położeniu.
Cześć Wykrecasz ramiona wycieraczek z silniczkiem. Pod obudową filtra kabinowego odkrecasz 2x trox 27 mocowanie przewodów stalowych z płynem C hlodniczym. Odkrecasz obudowe filtra kabinowego 4x torx 30 lub 40. Odkrecasz zamocowane przewody klimatyzacji 2x obejmą. Masz już luźne rurki od kliny - odchyl lekko obudowe filtra i zobaczysz gdzie Ci najłatwiej...
Cześć! Klika dni temu zablokowały się w moim aucie wycieraczki przednie Sharan 1.9 TDI 1997 - efekt - po włączniu wycieraczek - tylko lekkie drżenie ramion - minimalnie dół - góra - bez ruchu posuwistego. Czy to może być efekt zapieczonych osi - czy elektroniki - a może uszkodzenie silnika wycieraczek? Sprawdziłem złącze do napędu - OK. S.C.
Jeżeli chodzi o wycieraczki, to najlepiej byłoby odkręcić dźwignie od osi napędowej i sprawdzić czy nie zacierają się trzpienie wyjściowe na ramiona wycieraczek. Opór piór na szybie +opór na trzpieniach= spowolniona praca.
poruszaj ramionami wycieraczek szyby.
Zapieczony{skorodowany}mechanizm na osiach ramion wycieraczek,Rozebrać,wyczyścić,przesmaro... i wymienić oringi uszczelniające.
Robiłem tak: były uruchomione, ale bez zamontowanego ramienia wycieraczki. Ale spróbuję jeszcze raz tak zrobić z zamontowanym ramieniem.Ale jeszcze jedno zauważyłem: jak włączę na raz to wycieraczka pasażera idzie trochę w dół a potem dopiero do góry.
Vcds-a umiałeś podłączyć . Mechaniki to już nie da się podłączyć ! Według moich obserwacji , większość problemów z wycieraczkami wynika z nadmiernych oporów w mechanizmie . Może warto sprawdzić sworznie ramion wycieraczek ?
Zatarte osie ramion wycieraczek!!
Przeważnie na samych sworzniach, tych do ramion wycieraczek. Z tą masą i jej poprawianiem, potraktuj to jako żart.:D Kolega ma zły dzień czy coś.
Hej, Czy jest możliwość w jakiś programowy sposób (Delphi, DDT...) zmienić tryb pracy wycieraczek przednich przy myciu szyby? Obecnie, gdy przytrzymam manetkę do siebie aby szybę spryskać, ramiona wycieraczek robią kilka ruchów (chyba trzy po puszczeniu manetki), chowają się i po dwóch sekundach robią kolejny ruch. I ten jeden, osobny ruch jest niepotrzebny,...
wycieraczki ramiona ramiona zmywarki sztuczny ramiona
tuleja głowicy inwerter naprawa spawarka normy
RTC 2049 usterka w Scania - problem z SVS Scania kod błędu RTC 2049 - problem z zegarem czasu rzeczywistego