Przy słabym akumulatorze tylna wycieraczka tak się zachowuje.
Na video widać, że silniczek jest sterowany po staremu — bezpośrednio stykami prądowymi wewnątrz mechanizmu. Na zdjęciu widać że to wersja ze spryskiwaczem na wycieraczce. Z takimi jest większy problem z korozją. Jeżeli płyn przepływa bezpośrednio przez oś wycieraczki, to często jest problem z uszczelnieniem które puszcza i zalewa wnętrze przekładni...
Zatarło ośkę wycieraczki. Namocz w jakim odrdzewiaczu na noc, a jutro postaraj się rozebrać.
Zwieranie kabli na ślepo jest trochę ryzykowne. Z racji że było chwilę dobrze ostawiam część marki NTY. Uszkodził się w niej styk stopu czyli specjalny styk w mechanizmie który ma przerwać pracę gdy wycieraczka znajdzie się w miejscu stopu. Niestety nowe nie markowe a nawet czasem markowe zamienniki to loteria a nawet czasem dramat.
Podmień BCM, czy BCM widzi przełączenie manetki? Spryskiwacz tylnej szyby działa? Jeśli tak to czy wycieraczka pracuje ze spryskiwaczem?
Usterka typowa jak dla wszystkich tylnych wycieraczek, wiązka, silniczek, mechanizm
Akumulator ile ma lat, czy próbowałeś na innym?
Golf IV to chyba to samo co Octavia 1. W Octavii sterownik tylnej wycieraczki jestt wewnątrz obudowy silniczka. (Numer silniczka 1J6955711C). Może ten temat pomoże: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jak nie "zbudować" , to po prostu wymienić silniczek.
Sprawdź bezpieczniki i kable w przelotce drzwi.
https://obrazki.elektroda.pl/4163714900_... https://obrazki.elektroda.pl/4163714900_...
Jesteś nowy, przeto Ci wybaczę, masz : http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
Wycieraczkę włącza się opcjonalnie na stałe lub włącza się czasowo-impuls spryskiwacza, stąd dwa przewody zasilania silnika.
Sprawdź przewody w przelotce miedzy karoserią a klapa, przewody lubią się tam łamać.
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
Wiązka nadwozie - klapa, gumowa przelotka
Zatarty silnik. Problemy z masą. Zdemontuj silnik, spróbuj odpalić na krótko z akumulatora i sprawdź, czy porusza się normalnie. Połącz klapę z nadwoziem jakimś dodatkowym przewodem o większym przekroju.
Kazdy element obwodu załączania wycieraczki może się do tego przyczynić: Od najgorszego trudnego do zlokalizowania przypadkowego zwarcia przewodu gorącego do plusa już za przekaźnikiem od strony silnika wycieraczki do tego najłatwiejszego w usunięciu jak wymiana przekaźnika. Jeśli w instalacji elektrycznej nie było grzebane to można przypuszczać że...
Nie ma to związku z UCH.
Strzelił bezpiecznik, sprawdz je próbówką
Dziwne W lexi nie znajdziesz na bank polozenia wycieraczki, maksymalnie test wycierania tylnej szyby i to nie mam pewnosci bo autko ma juiz pare latek (kiedys taka mialem pod wieloma wzgledami lepsza od mojej x7) zostaje Ci rozbieranie mechanizmu i sprawdzanie recznie. Nurtuje mnie jeszcze jedno. Sprawdzales czy na kostce wycieraczki pojawia sie napiecie...
Brązowy-masa, czarny z żółtym paskiem-stały plus, szary z jakimś paskiem-plus po wyłączniku, 4 kabel-plus przy wł spryskiwaczu Jak nie masz napięcia na żadnym kablu to do sprawdzenia przelotka klapy i bezpieczniki
A gdzie, pewnie za nadkolem albo zderzakiem.A bezpieczniki sprawdzone.Kable między klapą a budą sprawdzone?
Pewnie przekaźnik.
Prawdopodobnie uszkodził się sterownik wycieraczki podaj zdjęcie silnika to się upewnimy że sterownik . Wiem że chodzi o silnik wycieraczki i właśnie nim steruje sterownik który prawdopodobnie siadł i zobacz czy przy silniku nie ma jakiejś płytki małej . Jeśli masz taki silnik zaznaczyłem gdzie znajduje się sterownik. [i mg]http://obrazki.elektroda.net/74_12687...
Sprawdzales wiazke tylnej klapy? w przelotce miedzy karoseria lubia sie polamac lub powycierac izolacje przewodow i robia sie cyrki.
Gdzie może być problem ? Bezpieczniki sprawdzone? Awaria spryskiwacza i wycieraczki wystąpiła jednocześnie?
W silniczku uszkodzona krańcówka. Przekaźnik daje tylko impuls.P
Najprościej kupić przekaźnik z innego autka albo identyczny jaki masz do sterowania wycieraczkami przednimi. Używaj funkcji szukaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... A jak nie to zbuduj generator na 555 z regulowaną częstotliwością na potencjimetrze....
scoutt83 pisałem wcześniej sprawdż kostki na tylnim słupku, musisz zdjąć osłonę plastikową
Przewody w przelotce buda-klapa lub silnik.
Witam! Mam problem ze spryskiwaczami i wycieraczką tylną, mianowicie gdy włączam spryskiwacz tylnej szyby to działają spryskiwacze przedniej i na odwrót jeżeli włączam spryskiwacz przedni . Natomiast trapi mnie problem zatrzymującej się tylnej wycieraczki, by ruszyła dalej trzeba jej pomóc. Dodatkowe pytania: gdzie znajduję się silniczek od spryskiwaczy?,...
Sprawdź raczej przekaźnik przy silniczku wycieraczki
Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki. W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
o to chodzi?
Wycieraczka idzie z BSI (chyba mi się modele nie pomyliły?). BSI jest cały czas zasilane, tylko uśpione. Jak zostanie wybudzone i program pójdzie odpowiednio w maliny to zupełnie jest techniczna możliwość zadziałania wycieraczki. Co innego gdyby wycieraczka była sterowana zwyczajnie, "elektromechanicznie" czy na czasówce zwykłej. Wtedy taka sytuacja...
Raczej nikt Ci tego nie pokaże, musisz jechać po przewodach od wycieraczki w stronę bsi.
Nie jest ok. Ponieważ ten trzeci przewód odpowiada za powrót wycieraczki we właściwe miejsce.
sprawdz bezpieczniki na klemie akumulatora
Wszystko O.K. - idzie na maila.
Spawdź bezpiecznik nr 4. 72 (4 pin) to nie bezpiecznik a przekaźnik. I nie jest to pin 1, a "L" i na nim pojawia się impuls od spryskiwacza. W klapie powinieneś mieć +12V po stacyjce, mase i ipuls +12V z przekaźnika.
O ile się nie myle ,to w stanie spoczynku powinna być tam masa (brązowy) i trzy "prądy" Jeżeli ten warunek jest spelniony to uszkodzona elektronika silniczka.
Najczęściej są to połamane przewody przy wejściu do klapy. Kabel dający stałe napięcie do silnika wycieraczki jest przerwany przez co wycieraczka dostaje tylko krótki impuls potrzebny do przesunięcia wycieraczki w pozycję w której styk przy silniczku (ze stałym plusem) się załączy.
Wymontuj i zlecić wyfrezowanie jej , czesto na warsztatach bawją się w to i nie drogo
Zacznij od najorostrzej czynności, czyli smarowania wałka np. olejem silnikowym. Jeśli to nie pomoże to zdemontuj cały napęd wycieraczki, rozbierz go na części, przeczyść, nasmaruj i złóż w całość. Powinno pomóc. IMHO usterka mechaniczna, nie na to forum.
Masz cztery przewody do silniczka ; brazowy - masa niebieski lila - plus w momencie spryskiwania czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 zielono zołty - plus z wyłacznika sprawdz czego nie masz
Gucio prawda. Jak macha wycierakiem to silniki mechanika działa. Padł zespół styków na kole napędu wycieraczki. oczywiście wewnatrz przekładni
Witaj Tak to może być wina przekaźnika ja kiedyś miałem w nim wodę która robiła zwarcie. Ale też może być od manetki sterującej. Pozdrawiam
Prawdopodobnie jest zatarta/ zapieczona oś silnika wycieraczki, raczej bezpiecznik by poleciał. Sprawdź czy jest zasilanie.
Sprawdź masy.
Witam jezeli chodzi o tylna wycieraczke to sprawdz,bezpiecznik ,przekaznik i manetke
tylna wycieraczka mercedes voyager tylna wycieraczka sharan tylna wycieraczka
przednia klapa avrstudio timer pilot magic power
bateria parkside electrolux mruga start
Strojenie dyskryminatora FM w Unitra ELTRA T3015 Czujnik wtrysku w Citroën Berlingo 1.9D 2005