W focusie mk2? O ile się nie mylę to spryskiwacz przedni działa po wciśnięciu przycisku na końcu manetki, wycieraczki po przełączeniu dźwigni w dół albo w górę. Tylna wycieraczka to manetka "na siebie", a tylny spryskiwacz jeszcze bardziej na siebie. Wyłączenie tyłu to manetką "od siebie". Silniczek spryskiwacza jest z dwoma wyjściami. Kierunek wypływu...
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Witam. Jak zmienic kierunek obrotu? poniewaz gdy sie zalacza dopycha do maski zamiast na odwrot.
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
Dzieki za porady wynalazlem cos takiego i by mi pasowalo ale czy cos takiego działało by z silniczkiem wycieraczek zeby sie nie popaliło https://youtu.be/wQSi10TVKU8
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
no na razie nie rozebrałem fotela , ale z kazdego wychodzą dwa przewody przełacznik ma trzy piny 0---0---0 i dosrodkowego doprowadzone jest napięcie które jest rozdzielane na prawa strone lub lewą. Wydaje mi się , że moc silnika zblizona jest do silnika od wycieraczek .
Na razie nie posiadam silników bo nie wiem jakie kupić. Myślałem nad silnikami od wycieraczek samochodowych.
Wsadź tam silnik z wycieraczek razem z przekładnią. A jak będzie mało to dwa silniki z przekładniami po obu stronach. Tanio, bezpiecznie, bezproblemowa zmiana kierunku. Same zalety.
Chcesz wykorzystać silnik od wycieraczek a martwisz się o zmianę kierunku? Wykorzystaj cały mechanizm, przecież wycieraczki w aucie pracują jak Twoja dźwignia a silnik chodzi tylko w jedną stronę.
Poprawnie przylutowałeś wyprowadzenia silniczka? Za zmianę kierunku obrotu silnika odpowiada wyłącznik krańcowy - możliwe, że pomyliłeś piny podczas lutowania (masz tam dwa zielone przewody) lub zmieniłeś biegunowość. Przeanalizuj ten temat (dotyczy X-Trail, ale problem podobny): [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - od postu...
Jednak sprawdź te przewody, zmiana kierunku obrotów by miała sens. Z tego co widziałem Twoje poprzednie fotki, też się zastanawiam co się z nimi stało, to myślę że nawet kąt o jaki by się zmieniło miejsce zatrzymania pewnie by się zgadzał. Poza tym styki nie ślizgały by się "pod włos".
Witam, mógłby ktoś opisać, który kabel za co odpowiada? Wg mnie zielony odpowiada za szybkie obroty, czerwony za wolne obroty, czarny masa, a pozostałe 2? http://obrazki.elektroda.pl/2633056800_1... Czy jest możliwość zmiany kierunku bez zmiany biegunów?
Tak, zmiana stacyjki dopiero zalatwila sprawe.
Ja proponuję takie rozwiązanie: Do budzika podłączyć przekładnie od wycieraczek (taką bez zmiany kierunku obrotów) do przekładni szpulka na którą sie nawija stalowa linka (we śnie można całkiem mocno kołdrę na siebie naciągać) a linka przyczepiona do kołdry. Do tego jeszcze wentylator skierowany na śpiącego snem "grobowym" a cały mechanizm umocowany...
Jak wynika ze schematu, zasilanie silniczka i zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą manetki (odpowiednie, oddzielne od wycieraczek styki) a więc trzeba sprawdzić manetkę i przewody. Próbnik z żarówką ewentualnie woltomierz i omomierz i można działać. A może jest oddzielny bezpiecznik pompki.
czy mógł by ktoś dodać foty jak macie polutowane elementy sterowania tak dla nieelektroników, schemat umiem czytać i mniej więcej wiem o co chodzi chciał bym widzieć polutowane te elementy. W poprzednich postach podawaliście namiary na trafa do zasilania mógł by mi ktoś napisać jakie parametry musi spełniać trafo zasilajace silniczek wycieraczek poloneza....
Daj mostek prostowniczy i zastosuj silnik od wycieraczek z jakiejś ciężarówki (24 Vdc) Dodatkowo będzi możliwość zmiany kierunku obrotów.
Silnik komutatorowy DC czyli zamieniasz bieguny zasilania i masz zmianę kierunku. Pamiętaj, że jeśli to w napędzie wycieraczek , możesz zniszczyć mechanizm (zębatkę ślimaka itp.)
Jeśli masz to komuś zlecić to po co ci schemat . Dwa styczniki dwie krańcówki czasówka na stop silnika przed zmianą kierunku.Nie znam tej maszyny może praca ciągła na mimośrodzie coś jak silnik w wycieraczkach.
Lata temu ojciec zmieniał biegunowość w Moskwiczu. dla zwykłego kaprysu że taki układ jest lepszy. Obroty rozrusznika pozostały te same (obróceniu uległo pole zaróno stojana jak i wirnika czyli suma zmian=0. Resztkowe pole magnetyczne prądnicy się przebiegunowało samo- po mocniejszym dodaniu gazu pojawiło się wzbudzenie o odwrotnej polaryzacji pola...
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
Samochód po przejściach. Nie działają wycieraczki, kierunki, klakson, awaryjne, zmiana świateł, czujnik kąta skrętu, który jest w module na kolumnie. Zasilania sprawdziłem, zarówno moduł na kolumnie jak i body są ok. Czy komunikacja między tymi modułami idzie przez gateway? Byłbym wdzięczny za schemat, który wiele by wyjaśnił.
Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu silnika 12 v od wycieraczek od poloneza. Czy jest możliwość sterować obrotami za pomocą 3 pozycyjnego przełącznika kołyskowego 6 pinowego? Przełącznik lewo --> silnik w lewo, przełącznik prawo silnik w prawo. silnik wymaga zmiany biegunowości do zmiany kierunku.
najprościej to wykorzystać silnik od wycieraczek. Napisz coś więcej o projekcie. Pozdrawiam Paweł
Nie znam co prawda kolejności uszkodzeń (czy radio czy wycieraczki padły pierwsze czy może w jednej chwili) ale wycieraczki już działają. Rozebrałem podszybie, wyjąłem mechanizm i wykręciłem z niego silnik. Po zdjęciu pokrywy okazało się że zatrzask trzymający mechanizm ślimakowy opadł i kręcący się magnes spiłował do zera czujnik halla odpowiedzialny...
też nie wiem czy zmiana obrotów lewo/prawo odbywa się poprzez zwykłej zmiany polaryzacji zasilania. Zmiana kierunku obrotów "jakoś" jest zrealizowana bo w mojej 18 letniej mikrofalówce co włączenie talerz obraca się raz w prawo, raz w lewo. A do takiego silniczka od mikrofali mogę dołożyć zasilacz z regulacją? W przypadku tego rodzaju silniczka zwykły...
Układ korbowy zamienia ruch obrotowy na posuwisto - zwrotny, bo gdybym pomyślał o wykorzystaniu jakiegoś mechanizmu od wycieraczek samochodowych zamiast mojego siłownika? Sex Machine budujesz? :D :D
Swego czasu składałem silniki wycieraczek do Fiata Uno (w Sosnowcu), to wiem co piszę. Kierunek obrotów silnika zmienia się, by wycieraczki nie kręciły się w kółko :) Chociaż nie wiem jak to jest w innych samochodach. Jesteś pewien , że na pewno wiesz co piszesz? Bo te styki wcale nie służą do zmiany kierunku obrotów....
Ale stacyjke też podkładałem i bez zmian
Choć najłatwiej dostać silniczek wycieraczki ,to te silniki są prądożerne , w samochodzie prądu pod dostatkiem. Zmianę kierunku obrotów zrobisz na przełączniku , wielosekcyjnym .Schematy są tu na forum.
Kiedyś skonstruowaliśmy w firmie przecinarkę do styropianu drutem grzejnym - napęd mieliśmy podobnie na łańcuchu i zębatkach a silnik 24V z wycieraczek jakiegoś autobusu razem z przekładnią.
Witam Dla uniknięcia zagotowania wody w kotle u mnie napęd klapki przenoszony jest przez sprzęgło elektromagnetyczne ( cewka z rdzeniem od przekaźnika R-15, miałem na 24V=) wspomagane niewielkim magnesem neodymowym, zanik napięcia powoduje, iż sam magnes nie utrzyma klapki, która opada zamykając wlot powietrza. Ten sam efekt wywoła przekroczenie temperatury...
hmmmm nie jestem elektronikiem i dlatego pytam bez podtekstów ja jak musialem cos takiego zrobić musiałem wyprowadzic dodatkowy kabel ze szczotki i dopiero tak chcial działac lewo prawo zmiana biegunów nic nie dawala czy ten schemat wyeliminuje koniczność rozbierania silnika ? Nie. Nie znam wszystkich silników od wycieraczek, te które widziałem były...
Wykonaj diagnostykę lepszym sprzętem i sprawdź parametry modułu SAM. Dodam do tego że światła awaryjne również nie reagują i sygnał dźwiękowy czyli Tomka też nie reaguje patrząc kable wszystko okej w bezpieczników w skrzynce wszystko gra przełącznik od zmiany świateł włączania wycieraczek też został wymieniony
witam Mam problem z przełącznikiem wycieraczek daf xf95 z 2004r. wycieraczki działają tylko na najszybszych obrotach to jest na pozycji 2.Na inne pozycje wogle nie ma reakcji. Nie ma reakcji wycieraczek również na spryskiwacze mimo ,że płyn pryska normalnie. Pozatym przełącznik,czyli kierunki,zmiana na światła drogowe i klakson działa normalnie. Pomóżcie,co...
witam Mam problem z przełącznikiem wycieraczek daf xf95 z 2004r. Wycieraczki działają tylko na najszybszym przełożeniu czyli pozycji 2. Pozycje inne wogóle nie reagują na przełączanie. Nie reagują wycieraczki również na włączanie płynu spryskiwaczy pimo że płyn sie leje normalnie. Pozatym inne funkcje przełącznika czyli klakson,kierunki,zmiana świateł...
Do zmiany kierunku przełącznik https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i dodatkowo włącznik zasilania.
Witam Jest to silnik prądu stałego szeregowy (zapewniony duży moment rozruchowy, prosty sposób zmiany kierunku wirowania wału). Łatwo zaadoptować samochodowy silniczek od wycieraczek. Pozdrawiam
po drodze są jeszcze przekaźniki od zmiany kierunku obrotów. To znaczy w jakim sensie? Najpierw wycieraczki sobie idą „prawo lewo prawo lewo” a za chwile „lewo prawo lewo prawo”? Po czym kierowca poznaje, w która stronę kręci się silniczek?
Witam! Po zmianie kierunku obrotów "+" jest na obudowie. Jak zrobić, żeby "-" był na obudowie, a silnik kręcił odwrotnie jak pierwotnie?
To zrób tak, jak w wycieraczkach samochodowych - silnik kręci się wciąż tak samo, a one chodzą lewo-prawo. Albo poszukaj innego silnika.
Kod wprowadza się pokrętłem widocznym na zdjęciu(ten pod przeł. do wycieraczek)w następujący sposób: -kręcąc tak samo jak stroimy radio ustalamy pierwszą liczbę kodu; -do kolejnych przechodzimy "naciskając" to samo pokręto w kierunku"do siebie" ; -po wprowadzeniu wszystkich cyfr kodu zatwierdzamy przutrzymując pokrętło tak jak przy zmianie kolejności...
Witam! Chcę sterowac silniczkiem od wycieraczek samochodowych za pomocą zestawu modelarskiego do zdalnego sterowania - nadajnik i serwomechanizm. Ponieważ moja wiedza elektroniczna jest bardzo ograniczona prosze o jakies rady. planuje połaczyć mechanicznie serwo z potencjometrem obrotowym ale potrzebuje tez możliwosci zmiany kierunku obrotów w/w silniczka....
Napisałem "pod kierownicą". Zespolony przełącznik kierunków, zmiany świateł krótkie-długie, wycieraczki, tempomat- jeśli jest. Aby się dobrać do niego trzeba zdemontować airbag, najlepiej z odłączonym akumulatorem, koło kierownicy, obudowę przełącznika i pieron wie co jeszcze. Potrzebne narzędzia, których być może nie posiadasz. Na podmianę przydałoby...
Witajcie drodzy forumowicze. Jestem tutaj nowy, piszę pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość. Sporo różnych tematów przeczytałem, sporo czasu straciłem na przeczesywaniu schematów. Do rzeczy. Audi A3, rocznik 1997. Od kiedy pamiętam, tylna wycieraczka działała w bardzo dziwny sposób, a mianowicie - włączam wycieraczkę tylną, czyli manetka w kierunku...
A jak duży jest ten model pływający? Jeśli gabaryty pozwalają spróbuj użyć silnika od wycieraczek samochodowych, ma mały moment obrotowy ale za to jaki silny :D
mam już silniczek od forda mondeo przednie wycieraczki. Jest na prod stały, obroty już ma dobre, zostaje tylko zmiana kierunku obrotów. Tak sobie myślę czy zamiast przekaźnika czasowego można zastosować coś co zmienia bieguny + - co jakiś czas (10 - 20) sekund bo w tedy kierunek obrotów silnika też się zmieni ?? dobrze myślę?? było by to prostsze od...
Silniczek od wycieraczek jak nie zauważyłeś kręci się cały czas w jedną stronę, pic polega na mimośrodowym zamocowaniu mechanizmu na osi silnika.
Masz przełacznik RMS-a pod dzwigienką wycieraczek?Wejdz w diagnostyke i podaj błędy.Z tylu masz żółtą kostke awaryjnej jazdy.Jak prelożysz w tryb COME HOME to jedzie dobrze?
Konstrukcja pompki jest taka, że prawdopodobnie jest wewnątrz jakiś zaworek, lub zaworki, które powodują, że przy zmianie kierunku wirowania silnika ciecz jest pchana w odpowiednie wężyki. Też o tym nie wiedziałem, dopiero uświadomili mnie forumowicze "Octavii". W przypadku samochodu bez wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby jest stosowana inna pompka.
silnik wycieraczka zmiana kierunek zmiana kierunek silniczek wycieraczka zmiana wycieraczka
sonda lambda objaw punto vestel 17ips72 subaru zamek
Pilot do wieży Philips nie działa po wymianie baterii Silnik benzynowy przerywa powyżej 2500 obr/min