Coś tam ci wysłałem zobacz.
Nie grzeb auta. Zdejmij osłonę kolumny kierownicy, wyjmij przełącznik kierunkowskazów, rozbierz go i na pewno znajdziesz usterkę. Obstawiam pierwszy z brzegu. Do naprawy pottzebna grubsza igła do usunięcia pozostałości i jakaś cienka, tępa blaszka żeby naprawić. Trochę zagadka ale żebyś zaoszczędził parę ładnych stówek to musisz pogłówkować. Jesteś...
następnego dnia zastałem rozładowany akumulator i wycieraczki w pozycji pionowej (nie ma opcji, żebym zostawił je włączone, Nic, kolego, na razie nie wymieniaj. Widzę, że auto nie było podłączone do kompa. Też miałem przypadek z losowym zatrzymywaniem wycieraczek w pozycji pionowej i to cykanie, rzadkie, ale było. To wygląda na błąd komunikacji z COM...
Czasem wystarczy zamknąć maskę silnika a jak nie to, może być czujnik klapy. Ostatecznie moduł komfortu, zdarza się zimny lut.
Zatarty mechanizm .
Zatarte na sworzniach.
Pompka jest na tym samym bezpieczniku, co wycieraczki. Zasil na krótko i będziesz wiedział.
Proponuje odłączyć wtyczkę od manetki wycieraczek, jeżeli się wyłączą to masz winowajcę.
W przełączniku.
Zrób zdjęcie swojej skrzynki przekaźnikowej. Silnik ma 2 biegi ale raczej wina będzie po stronie przekaźnika. Skrzynka chyba taka sama jak w golfie 3 więc dolny rząd, drugi od lewej.
Może być że nie współgra pokrywka z stykami.
Jednym słowem wygląda że silniczek wycieczek zakończył swój żywot.
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
A co widzi w parametrach włącznika?
Nie będzie czasówki bo tym sterowała elektronika w czujniku. A żeby zadziała szybka prędkość to zewrzyj styki 8 i 9.
Przedstawiony opis sugeruje uszkodzenie styków ślizgowych wewnątrz silnika wycieraczek, a dokładnie w przekładni zintegrowanej z silnikiem. Styki przerywają w przypadkowym momencie i pomimo podania napięcia silnik nie pracuje lub zatrzymuje się . Lecz zanim zmienisz silniczek upewnij się, czy masz napięcie na kostce do niego.
czujnik deszczu w stopce lusterka przyklejony bezpośrednio do szyby. Elektronicznie przyciemiane lusterko ma czujnik z przodu i z tyłu obudowy lusterka, są to niewielkie łezki. Czujnik deszczu nic nie jest elektrycznie powiązany z przyciemianym lusterkiem.
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
Być może że jest zwarty przełącznik parkowania przy silniku. W wylaczniku wycieraczek przy pozycjj wyl. podawana jest masa a z siliczka może iść + na ten przewód, z zasilania służacego do parkowania.
działa spryskiwanie szyby tylnej?
Wstaw na próbę zaporowo diodę z kontrolką.
Wina przełącznika.
Witam serdecznie. Robiłem to bez wyciągania silnika. Zdjąłem tylko pokrywę przekładni. Wystarczyło dogiąć styki. Są bardzo cienkie. Pozdrawiam.
Silnik wycieraczki pin 1 stała masa 31 pin 4,5 prąd z przekaźnika BSM piny c1 oraz c9 bezpiecznik f17 pin 2 z BSI pin a9 Jest jeszcze komunkacja VAN BSI C6 C8 oraz BSM D5 d1 nie mam dokładnie kolorów kostek.
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Ktoś próbował nasmarować ten mechanizm i za dużo w silniku pogrzebał. Kup używany kompletny mechanizm i powinno być ok. Nie było problemów z wycieraczkami we fiacie.
Prawdopodobnie dźwignia wlaczajaca do wymiany
Panowie, o co się spierać, mirek_adept sprawdzi to powie co znalazł. Nikt tu nie jest jasnowidzem i nikogo nie będą rostrzeliwać za błędne przypuszczenia co do charakteru usterki. Na warsztacie nikt wam nie każe diagnozować samochodu przez telefon a tym bardziej na maila, macie auto i robicie. Nasz kolega sprawdzi bezpieczniki od wycieraczek i spryskiwaczy,...
Przekaźnik 19 lub 99 zależy jaki masz,są zamienne oraz Bezpiecznik nr.5.
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki,spotkałem się w fabii że opis na plakietce się nie zgadzal ze stanem faktycznym.
Musisz rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, ze 3 śrubki od spodu, i pewnie 2 z przodu po bokach - jak przekręcisz kierownicę o 90 stopni to zobaczysz dwa trochę schowane wkręty zaraz za nią. Kostka stacyjki trzyma się stacyjki na śrubce ? Po "drugiej" stronie kluczyka, czyli przy kluczyku na razie nie gmerasz. Sprawdź też dokładnie czy bolec ze stacyjki,...
Przekaźniki od wycieraczek są w tej skrzynce nad grodzią. Trzeba torxem odkręcić pokrywę.
Reduktorze obrotów silnika wycieraczek !
kolega a pierwszy bieg wycieraczek ci dziala? bo wydaje mi sie ze nie... typowa usterka albo masz nie zamknieta maske albo ulecial ci kabelek od mikrowylacznika przedniej klapy ktory jest w zamku... w 5 cale sterowanie leci na kanie nie ma obciazen na manetka i poprostu nie zuzywaja sie jak w mk1 mk2 mk3 itd... :)
Podmień przekaźnik na inny i sprawdź, czy będzie okej. Skoro był błąd od przekaźnika to chyba należy od niego zacząć ? Rozbierz go i sprawdź czy nie są wypalone już styki. A może sama cewka świruje. Dużo nie kosztuje - nowy zamiennik.
uszkodzony przekaźnik w module sterującym wycieraczkami
Chyba mniejszy problem sprawdzić wszystkie, nie sądzisz. Post jakiego można się spodziewać tu na forum. Żeby tylko nabić punkty. Problem rozwiązany, bezpieczniki były w porządku, koszt naprawy 0 zł i godzina spokojnej pracy.
Temat ogarnięty. Przy niedzieli się trochę nudziłem więc ... miernik w ręce i zacząłem mierzyć sygnały/napięcia między manetką a BSM. Okazało się, ze przy wyłączonym spryskiwaczu z manetki i tak przychodziło kilkaset omów (nie powinno być nic). Rozebralem manetkę, w środku na suwnicy oczywiście standartowo smar ale..... rozsmarowal się między scieżkami...
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Z (x)zasilane są światla i wycieraczki.Może być kostka przypalona stacyjki ,i jak da się mijania,to (x)zanika.Tak też może być ,co za problem sprawdzić X-a. O tym cały czas piszę że to może być przyczyna. Dodano po 1 Jak jeszcze zanikają wycieraczki ,to przecież dużo wyjaśnia.
o to chodzi?
Wycieraczki przednie sa zasilane z bezpiecznika F17 na BSM, a tylna z F11 na BSI.
tak wartosci ok, silnik do wymiany nie sa takie drogie, ostatnio klient nowa kupil za 350zl produkcja Topran. (wiem china, ale dziala ok) pozdrawiam
Jak cyka to masa lub silnik
FOcus 2006 czyli focus II, a tam są inna skrzyni z bezpiecznikami.
Witam. Pozwolę się podpiąć do tematu i proszę o poradę. U mnie jak w temacie, tylna wycieraczka po załączeniu zapłonu działa non stop. A może od początku. Zalało mi tylną wycieraczkę, a że była ona już przeze mnie rozebrana (zardzewiała zatarta ośka, po wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodziła chyba 4 lata) postanowiłem nie bawić się w suszenie, tylko...
Witam. Nie pamiętam dokładnie, ale miałem SC 1100 i tak samo problem z wycieraczkami jak Ty. Powstał, gdy żona włączyła wycieraczki gdy były przymarznięte do szyby. Pojechałem do serwisu Fiata z tym, bo w SC jest sterownik wycieraczek, ja go wymontowałem i on był uszkodzony. Takie czarne pudełko , w środku elektronika, to było z 15 lat temu, ale pamiętam...
U znajomego na mrozie poszedł dym z silnika wycieraczek.Co najdziwniejsze że wycieraczki działają.
Nie może być VIC a to z prostej przyczyny, a mianowicie jeżeli jest tak jak piszesz że wycieraczki nie działają na wszystkich prędkościach, to przy najwyższej prędkości wycieraczek obwód wycieraczek odbywa się bez jakiejkolwiek ingerencji VIC-a.Jest to wówczas zwykły obwód elektryczny jak z jakiegoś duzego fiata. Sprawdź obydwa przekaźniki tzn. G236...
Zasilanie powinno wychodzić z skrzynki komory silnika .Sterowanie z uch ,tak trzeba ściągać kokpit z góry.
Brak masy.
Myślę że, bordnetz nie był by taki wredny i akurat tylko działanie wycieraczek (i to tylko przednich) by nie działało. Sprawdzałeś może ten wątek przytoczony powyżej? Tam jest na temat bezpieczników, może u Ciebie też jest jakiś nieopisany a ma wpływ na zasilanie. Zawsze warto sprawdzić 2 razy bezpieczniki, może akurat popłaci.
Zatartę prowadnice mechanizmu wycieraczek, jeśli masz trochę doświadczenia sam to zrobisz. https://www.google.com/search?source=hp&...
Zanim zaczniesz ciąć jakieś kable, wypnij kostkę z tyłu tablicy bezpieczników i zobacz czy przewód czarny/fiolet ma zwarcie do masy. Jeżeli ma zwarcie do masy to żadne cięcie i podawanie napięcia z boku nic nie da. Jeżeli przewód nie będzie miał zwarcia zmierz wtedy w gnieździe tablicy z którym innym pinem (może być w innym gnieździe) łączy się pin/bolec...
A gdzie szukać tego przekaźnika ?
Witam jezeli chodzi o tylna wycieraczke to sprawdz,bezpiecznik ,przekaznik i manetke
Masz schematy -przejście zasilania przekaźników (111) masz na drugim schemacie (6112 WI) - UEC w komorze silnika .
Sprawdzić pomierzyć włącznik, czy podczas działania wycieraczek i przy pozycji wyłączony czasami nie zwiera obwodu zadziałania wycieraczek.
Moze siadly styki w przelonczniku,albo tez sam przekaznik,jedna z tych dwoch rzeczy.Po przelonczeniu na czasowe sprawdz czy idzie napiecie na przekaznik,tak bedziesz mogl w ten sposob wykluczyc przeloncznik.
Sprawdź czy na bezpieczniku nr 33 10A masz napięcie po przekręceniu stacyjki (dla pewności możesz sprawdzić na zapalonym silniku), jeśli nie ma to sprawdzamy kostkę stacyjki pin 75 lub na przekaźnik -J59- (100) (chyba gniazdo nr 7) gdy prąd jest, bezpiecznik dobry to sprawdzamy napięcie na ośmiu pinowej wtyczce przy przełączniku (pin nr 8 przewód czarno-żółty),...
wszystko jest na jednym? Dokładnie tak własnie w Sienie jest. Zobacz schemat ;)
Cześć. To, że słychać z przekaźnika nie oznacza, że on działa poprawnie, styki wewnątrz mogą być przypalone lub skorodowane, a przez to brak połączenia, a czasami może styki są sklejane i stąd ta ciągła praca. Spróbuj najpierw wymienić przekaźnik od wycieraczek. Pozdrawiam.
Może przekaźnik jest uszkodzony.
Witam. Co było przyczyną? Udało się rozwiązać?
a maska domknięta ?
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Przewody w przelotkach idących do klapy sprawdzałeś ? Piszę na przykładzie GOLF4 , bo tam takie cuda też się działy.
Mogę te fotki wrzucić na inne forum ? Klient przeszedł sam siebie, na pewno robił to ze szwagrem i pili przy tym flaszkę, ch.., że nie zapala, ale za to wycieraczki działają :D
Witam .Czujnik jest przy zamku maski. Musisz się dobrze przyjrec.
Bo taki objaw jakby zasilania na powrocie wycieraczek nie było
W każdej chwili ci padmą silniki. https://www.youtube.com/watch?v=Dro4oUYy...
Wyjmij akumulator i zobaczysz taką małą skrzyneczkę schowaną obok. Są tam takie duże bezpieczniki. Wilgoć na nie oddziałuje. Są tam puste miejsca i właśnie wtedy one się przydają żeby przełożyć bezpiecznik w nieskorodowane miejsce.
Jak silnik z radiatorem to nie ma przekaźnika.
może tkwić problem w silniczku wycieraczek Tutaj szukaj.
Tam manetka przekręcana?
Witam..mam podobny problem w Captiva i nie wiem jak za to sie zabrac...wycieraczki działają tylko na 3 biegu i nie zasuwaja jak powinny czasami zadziała 2 bieg i zatrzymują się gdzie chca...czy ktos mial taki przypadek?
A wycieraczki działają?
pewnie trzeba rozebrać przekładnię tam powinien być wyłącznik na tym dużym trybie
Podbijasz kolego ten temat i podbijasz. A co zrobiłeś ze swojej strony? Podłączałeś auto do komputera serwisowego? Są jakieś błędy w tym sterowniku? Robiłeś zalecane testy czujnika? W tym przypadku najlepszy byłby Star Diagnose - komputer specjalnie do Mercedesa. Sprawdzałeś kodowanie wyposażenia czy nie ma jakiegoś błędu? Czujnik był fabrycznie? Jest...
Jedna z trzech blaszek w silniczku wycieraczek podwinęła się i robiła zwarcie, silniczek wymieniony wycieraczki działają.
Dowolny tester->stan sterownika->problemy napotkane podczas przesyłania kodu rozblokowania. Dodatkowo błędy w BSI. Jeżeli wycieraczki działają w trybie awaryjnym, jak i światła świadczy to o tym, że przekaźnik silnika (moduł BSM) nie otrzymuje żadnej informacji przesyłanej siecią multipleksową z modułu BSI. To standardowe zachowanie. Interesuje cię...
chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu Musisz zdjąć ramiona wycieraczek. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny? Nie wiem ile kosztuje, jest wymienny razem z silnikiem.
Witam kolegów. Mam kłopot z zasilaniem tylnej wycieraczki we Fiacie Brava 2000rok. Nie dochodzi napięcie do silniczka, sprawdzałem bezpieczniki i wszystko ok. Przednie wycieraczki działają i jest ok. Pytanie mam takie, jak puszczone są przewody zasilające, bo wydaje mi się, że ni idą tym flexem w klapie bagażnika tylko jakoś inaczej. Styki są w klapie...
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót. Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
Zacznij od bezpieczników. Posłuchaj też czy przekaźniki działają.
Witam mam tem sam problem nie działa pompka spryskiwaczy a wycieraczki działają co to może być wszystko sprawdzone bezpiecznik od spryskiwacza nr 2 10a ktoś coś podpowie co się mogło stać nagle zniknęły spryskiwacze mam polo 2011r jakiś przekaźnik do spryskiwaczy jest jak tak to gdzie go szukać ??? A jak by ktos miał schemat instalacji tego problemu...
to by się zgadzało 519 steruje wszystkim ,być może z vw będzie to samo ,numer części by się przydał ,a schemat masz ?Na pewno wszystkie bezpieczniki ok?
Przekaźnik oznaczony na obudowie jako 19
Tak, jak odłączę manetkę do wycieraczki nie działają.
Dzięki za pomoc. A czy poradzę sobie sam z wymianą lub czyszczeniem manetki? Czy to wyższa szkoła jazdy? CZy do wymiany manetki trzeba zdjąć kierownicę i air bag?
Kostka stacyjki do wymiany.
pracują automatycznie pewna chwile później same się zatrzymują Ale włączają się samoczynnie czy dopiero jak ruszysz dźwignio ?
Styk w samym silniczku,jak koło ślimacznicy.Ale wpierw nalezy sprawdzic przekaźnik pracy interwałowej wycieraczek.
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Sprawdź przełącznik czy nie jest uszkodzony, a w module BSI czy przekaźnik się nie zawiesił.
Czyli że jest możliwość że faktycznie nadwyrężyliście masę próbując kręcić auto rozładowanym akumulatorem. Przepatrzeć trzeba w komorze silnika, czy gdzieś się coś nie upaliło.
Przekaźnik w UCBIC Dokładnie, tam nie ma żadnego 3-go biegu, są dwa i pierwszy jest od pracy przerywanej i wolnej ciągłej, drugi to praca szybka, a oba biegi idą z osobnych przekaźnik?w.
To przełącznik zespolony pod kierownicą do sprawdzenia.
Masz czujnik deszczu?
octavia działają wycieraczki wycieraczki działają wolno wycieraczki działają jedną prędkością
wykres matlab pralka whirlpool słabo wiruje montaż front zmywarka
Lokalizacja czujnika wysokości zawieszenia w Citroen C5 2.0 HDi 2009 Podłączenie przewodów w mikrofonie Yosan 3031 Turbo