czujnik deszczu rosy na szybie czołowej Czujnik deszczu na szybie nie jest odpowiedzialny za tą usterkę, ponieważ jak kolega wyżej napisał, w pierwszym poście zatrzymują się w połowie. Wadą wycieraczek w captivie jest wyłącznik krańcowy znajdujący się w mechanizmie wycieraczek (dokładnie w przekładni ślimakowej), należy go wymienić na taki sam, bądź...
Chciałbym zaznaczyć że mechanizm wycieraczki i wyłącznika krańcowego nie powinien pracować w odwrotną stronę.
Uszkodzony mechanizm krańcowy w tylnej wycieraczce. Do wymiany silnik wycieraczek.
Silnik źle poskładany / zablokowany/ prąd jest przez styki krańcowe które nie są w pozycji zerowej. Wyciągnąć ośkę i poskładać prawidłowo lub źle podpięty mechanizm zablokował silnik .P
Jeśli wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym miejscu to znaczy że BSI nie dostaje informacji że ramię jest w pozycji spoczynkowej. Powodem tego najprawdopodobniej jest uszkodzony wyłącznik krańcowy w mechanizmie wycieraczek lub przerwane połączenie z wycieraczki do BSI.
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości , Dalej odkręcasz płytę grodziową tą czarną , pod...
Poprawnie przylutowałeś wyprowadzenia silniczka? Za zmianę kierunku obrotu silnika odpowiada wyłącznik krańcowy - możliwe, że pomyliłeś piny podczas lutowania (masz tam dwa zielone przewody) lub zmieniłeś biegunowość. Przeanalizuj ten temat (dotyczy X-Trail, ale problem podobny): [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - od postu...
Pewnie w mechanizmie jest wyłącznik krańcowy i on zawodzi(to samo mają skody I)
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu ( bez mechanizmu wycieraczki) uruchomić i zatrzymać....
To znak, że szwankuje mechanizm położenia krańcowego.
Ok, czyli manetka na początek. A co z tym błędem wyłącznika krańcowego? Może wynikać ze złego sygnału z przełącznika? Czy raczej styki w samym mechanizmie silnika wycieraczek nie łączą?
Wyłącznik krańcowy źle pracuje. Mechanizm wycieraczki trzeba rozebrać i naprawić. Te typy tak mają. Wycieraczka pracuje dość energicznie. Aby nie uderzała o uszczelkę to trzeba ramie wycieraczki przestawić na wieloklinie. To czysta bzdura świadcząca o niewiedzy piszącego.
Tutaj jeszcze taka uwaga: mechanizmy korbowe mają z reguły zabudowane jedynie silniczki do napędu tylnej wycieraczki, a wszystkie znane mi mechanizmy przednich wycieraczek używaja silniczka z osią obracająca się o pełny obrót podczas cyklu. Mechanizm korbowy zabudowany jest wtedy na zewnątrz. Łtwo to sprzawdzić wrzucjąc w google frazę "mechanizm wycieraczek"...
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce sterować jedną wycieraczką, to najlepiej zakupić silniczek...
Duże to urządzenie? Ten ruch to "tam i z powrotem" o te 25'? Czy za każdym razem w jedną stronę? Jeśli ruch nawrotny, to sprawę załatwi jakaś przekładnia samohamowna (np. ślimakowa z mechanizmu wycieraczek samochodowych) i dwa wyłączniki krańcowe. Jeśli w jedną stronę, to jakby ten ruch podzielić na jakąś całkowitą dzielną 360, to można to zrobić na...
Jesteś pewien że w twoim aucie sam mechanizm - przekładnia wycieraczek jest sprawna , tzn. chodzi mi o umieszczony w środku przekładni zębatej łącznik krańcowy?? .
Masz trzy drogi postępowania: 1. czysto mechaniczna - zrobić mechanizm, który będzie zamieniał jednokierunkowy ruch silnika na ruch prawo - lewo (nie takie trudne), patrz: mechanizm wycieraczek samochodowych 2. mechaniczno - elektryczna: wyłączniki krańcowe, które to mogą wyłączać silnik lub przełączać mu obroty. Jak zastosujesz silnik dc, to obroty...
Sprawdź czy na jednym z przewodów dochodzących do silnika tylnej wycieraczki po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon masz stały +12V, jeśli tak to masz problem ze stykiem krańcowym w mechanizmie silniczka, jeśli nie to szukaj go, posprawdzaj bezpieczniki, przewody i tp. Przekaźnik czasowy nie ma tu nic do rzeczy bo podaje +12V tylko na chwilę na inny...
Silnik razem z mechanizmem też został podmieniony.Nic to nie zmieniło.Ślizgi w silniku od wyłącznika krańcowego też są dobre nie powycierane i nie nadpalone.Silnik wycieraczek pracuje na najwyższym biegu czy zapłon jest włączony czy nie.Po odpieciu akumulatora i ponownym podłączeniu wycieraczki przestają ciągle pracować i wszystko jest ok do momentu...
Co do drugiego pytania to nie pamiętam dokładnie czy to z tego samego bezpiecznika ale spróbuj wyjąć zapalniczkę z gniazda bo może się ciągle grzeje i robi zwarcie. A co do pierwszego to najprawdopodobniej mechanizm z silnikiem do wymiany. Racja - nie dopisałem, że zasilanie zapalniczki mam odcięte praktycznie od samego początku użytkowania samochodu...
Co do Mercedesa to nie miałem jeszcze na warsztacie z takim problemem, lecz przypuszczam że rozwiazania sa podobne jak w innych samochodach. Tak wiec 99% podobnych usterek to problem z przekaźnikiem ( nadpalone styki) - chodzi o taki wiekszy " moduł" montowany w środku samochodu lub na podszybiu ( gdzieś blisko bezpieczników), lub wyłącznik krańcowy...
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia http://obrazki.elektroda.net/71_12587206... W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik kręci się...
Jeszcze jedno czy klapka ma pozostawać jakiś czas w pozycji otwartej, czy tylko praca otwórz-zamknij? Przyszło mi coś takiego do głowy... http://obrazki.elektroda.net/49_12226474... Kilka słów objaśnienia: -silnik od wycieraczek (praktycznie dowolny byle odpowiednio "silny" polecam z poczciwego Malucha :)) -do osi przekładni ślimakowej dołączysz...
Cześć, Chciałbym Was prosić o poradę w jaki sposób najlepiej podłączyć mój układ który opisuję poniżej. Co do zasady ma to być układ działający w identyczny sposób jak silnik do rolet ze sterownikiem Wi-Fi i załączeniem obrotów góra - dół plus wyłączniki krańcowe w obu kierunkach. Ten przypadek jest dla mnie zrozumiały i łatwy jednak z racji konieczności...
Silnik do wycieraczek jest jak najbardziej ok. ja takim silnikiem napędzałem drzwi przesuwne do pokoju właśnie za pomocą linki w pętli. na osi silnika było koło "pasowe" i tam przewinięta linka na drugim końcu też koło drzwi przymocowane do tej linki jechały lewo i prawo w zależności od kierunku obrotów silnika. ESP musi Ci wysterować dwa przekaźniki...
Panowie, bez nerwów, po co te sprzeczki, doceniam każdy post, jeśli ktoś nie chce bądź nie potrafi pomóc, Ok święte prawo. Skupiam się na tych którzy taką chęć mają. Dodano po 6 Stasiek Mam wrażenie że nie przeczytałeś opisu działania/nie zarknales na poglądowy rysunek mechanizmu. W skrócie, ramiona wracają do pozycji 0 i popychają włącznik krańcowy,...
To jeżeli ruch ma odbywać się na zasadzie: od jednego krańcowego położenia płynnie w drugie i z powrotem, to mozna wykorzystać silnik i mechanizm mimośrodowy, czy też korbowodowy (cos na zasadzie dźwigni do wycieraczek). Wtedy silnik kręciłby się w jednymkierunku, a ramię wykonywało ruch tam i z powrotem (nie byłby to ruch obrotowy ale posuwisto zwrotny...
Witam, jak w temacie, miałem zatarty mechanizm wycieraczek przednich co powodowało że się zatrzymywały w połowie szyby. Po rozmontowaniu nasmarowaniu i złożeniu wszystko ruszyło, ale... zakres ruchu piór zmniejszył się o jakieś 30 stopni, tak, że teraz czyszczona jest tylko środkowa część szyby. Jeździć się da, ale. Wygląda jakby "przestawił" się wyłącznik...
Witajcie :) U mnie w Astrze F też pojawił się objaw podobny do opisywanych przez Was. Wycieraczki zaczęły powoli nie wracać, a po paru dniach wogóle przestały. Wziąłem więc schemat i po analizie doszedłem do wniosku że powodem może być albo przekaźnik czasowy pracy wycieraczek, albo wyłącznik krańcowy przy silniku wycieraczek. Przekaźnik czasowy było...
Dzień dobry. Problem dokładnie jak w temacie, ale od początku... Zaczęło się od spowolnienia pracy wycieraczek(cały czas będzie o przednich). Po zdemontowaniu mechanizmu okazało się że jedno gniazdo jest bardzo brudne, nie można obrócić trzpienia ręcznie. Wyczyściłem, przesmarowałem i zamontowałem.Sprawdziłem działanie na możliwe sposoby, dwie szybkości,...
Awarię powodował wyłącznik krańcowy. Dla wiadomości innych " tam jest taka okrągła blaszka która strasznie zardzewiała a ponieważ stanowi ona Ścieszkę dla styków to wszystko jasne. Ale tak naprawdę problem powoduje tam płyn spryskiwacza. Jest on pompowany przez oś wycieraczki i dostaje się do wnętrz całego mechanizmu. Nie wiem na jak długo wystarczy...
Witam, Brak stalego zasilania na silniku lub uszkodzony wylacznik krancowy w mechanizmie. Pozdrawiam, Georges
Masa tez juz poprowadzona osobno.... niestety dalej to samo. Dodano po 34 Na tej krańcowe ma byc styk NC? Czyli pin sterowniczy zwarty do masy jak jest wyłączona wycieraczka? A po rozebraniu przekładni jak janustawic żeby było prawidłowo? Są jakieś instrukcje? Albo blokady/punkty odniesienia? Dodano po 22 Zauważyłem, ze problem jest podwójny... moj...
a jaki masz patent, żeby ten silnik od cienkocienko nakłonić do pracy po pół obrotu? Silnik od wycieraczek od cienko cienko kręci się o ćwierć obrotu(90st, czyli pi/2) i ma wyłącznik krańcowy, niestety tylko w jednym krańcu, ale coś się wymyśli. Chodzi mi oczywiście o silnik z mechanizmem. Ponawiam pytanie odnośnie zaworu kulowego, jaki musi być, żeby...
Witam, mam podobny problem. Po wygaszeniu pieca gwałtownie zaczyna ochładzać się woda w bojlerze. Żeby woda nie wychłodziła się muszę zawsze ręcznie zamykać zawory kulkowe a to zaczyna mnie irytować. Szukałem na stronach producentów pieców co i niczego nie znalazłem, żeby zabezpieczyć bojler przed wychłodzeniem. Dla elektroników problem pewnie będzie...
15wlan projekt fajny i pokazuje praktyczne wykorzystanie niczego do stworzenia czegoś - "Nadzieja matką wynalazków" ;-) Ja mając jako tako wiedzę w zakresie programowania mikrokontrolerów zrobiłbym to tak: 1) Procesor: Attiny2313 (po co większy/droższy) 2) Układ sterowany pilotem RC5 (czyli odbiornik TSOP/SFH w układzie) 3) Mechanizm wykonawczy - serwomechanizm...
http://obrazki.elektroda.net/57_12621693... Witam Po raz pierwszy pokazuje swoją konstrukcje na łamach forum. Jest to tak jak w temacie mechanizm otwierania bramy panelowej garażowej. Układ sterujący to znany nam wszystkim pomysł http://obrazki.elektroda.net/37_12621693... http://obrazki.elektroda.net/29_12621693... http://obrazki.elektroda.net/26_12621693...
witam mam opla corse b i mam problem z tylna wycieraczka a mianowice niezaleznie od niczego wylaczona wycieraczka tylna a sama wyciera szybe poprostu pracuje a nikt jej nie wlaczyl czasem przestanie ale za chwile znow macha a przekaznik wogole to zalezy jak czasem slychac ze cyka a czasem nic nie cyka a wycieraczka macha co moze byc przycyzna dodam...
Witam Chcę samodzielnie skonstruować napęd do bramy garażowej. Do tego celu myślałem wykorzystać sterownik dwu-kanałowy który za pomocą pilota poda krótki impuls na otwieranie bądź zamykanie bramy. Chce wykorzystać silniczek np od wycieraczek z jakiegoś auta 12V, fotokomórkę w progu, wyłączniki krańcowe. Mam wobec tego kilka pytań 1. Czego użyć by krótki...
Witam Chciałbym poruszyć moim zdaniem ważną kwestię obracania kolektora do słońca. Jak na razie doczytałem do 82 strony i próbowałem wyszukać w całym wątku coś o tym, ale było jedynie parę wzmianek, że to duże koszty, że na silniczku od wycieraczek jakoś, ale nic konkretnego (jeżeli się mylę to już było to przepraszam). Wiele osób pisze również, że...
Obecnie zabieram się do wykonania pracy mag. Mam do zrobienia stanowisko laboratoryjne dźwigu jezdnego który ma być sterowany sterownikiem PLC. WAŻNE!!! Cały model dźwigu ma być zamontowany w gablotce na ścianie. To jest jak na razie jedyne wymaganie promotora co do całego modelu. Mogę robić co chce i jak chce aby to działało super i miało elegancki...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Cześć wszystkim, Użytkuję moja polówkę (SDI, 2004)już prawie 6 lat i niedawno przytrafił mi się problem z wycieraczkami. Jakieś 2 lata temu wymieniłem zatarty mechanizm wycieraczek (częsty problem w polówkach) na nowy i dodatkowo smaruję go co jakiś czas. Często bywa tak, że uruchomienie manetką na którykolwiek bieg, nie uruchamia wycieraczek. Słychać...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić uwagę na fakt, że większo¶ć remontów blacharskich jest przeprowadzana byle jak i jak najmniejszym kosztem....
Witam, Wymieniałem zatarty mechanizm poruszania wycieraczkami na nowy. Wycieraczki nie chodzą tak jak powinny, zastanawiam się czy jest uszkodzony silnik, czy może to mój błąd przy złożeniu. Zgodnie z instrukcją podłączyłem nieobciążony silnik, włączyłem na jednokrotne "wycieranie" szyby, po zatrzymaniu silnika ustawiłem cięgła wycieraczek. Silnik zachowuje...
mechanizm wycieraczki wycieraczki mechanizm wyłącznik krańcowy wycieraczki
drzwi zmywarka candy excel szablon m2022w samsung
zhaoxin kolba miernik częstotliwości pic16f628
Głośnik Sharp nie działa bez zasilania - przyczyny Webasto w Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI - diagnostyka i naprawa