Uszkodzony mechanizm krańcowy w tylnej wycieraczce. Do wymiany silnik wycieraczek.
Silniczek jak najbardziej będzie poprawnie pracował przy taki podłączeniu jak na schemacie ( bardzo dobrze narysowany). Trzeba tylko zamienić między sobą punkt 1 i 2 (przełącznik ustawiony w położeniu 2 - silnik pracuje na biegu pierwszym w pozycji 3-bieg drugi) Silnik po zamontowaniu i podłączeniu...
Witajcie :) U mnie w Astrze F też pojawił się objaw podobny do opisywanych przez Was. Wycieraczki zaczęły powoli nie wracać, a po paru dniach wogóle przestały. Wziąłem więc schemat i po analizie doszedłem do wniosku że powodem może być albo przekaźnik czasowy pracy wycieraczek, albo wyłącznik krańcowy...
Witam, Wymieniałem zatarty mechanizm poruszania wycieraczkami na nowy. Wycieraczki nie chodzą tak jak powinny, zastanawiam się czy jest uszkodzony silnik, czy może to mój błąd przy złożeniu. Zgodnie z instrukcją podłączyłem nieobciążony silnik, włączyłem na jednokrotne "wycieranie" szyby, po zatrzymaniu...
Witam chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć w jaki sosób silnik od wycieraczek zawsze wraca na miejsce zerowe niezależnie w którym momencie go wyłączymy. Użyłem od golfa parę sztuk do sterowania swojego ramienia W taki sposób, że przekaźnik P1 przykładowo załączony powoduje, że silnik...
Dzień dobry. Problem dokładnie jak w temacie, ale od początku... Zaczęło się od spowolnienia pracy wycieraczek(cały czas będzie o przednich). Po zdemontowaniu mechanizmu okazało się że jedno gniazdo jest bardzo brudne, nie można obrócić trzpienia ręcznie. Wyczyściłem, przesmarowałem i zamontowałem.Sprawdziłem...
Masz trochę roboty ale mogę opisać ci krok po kroku jak to zrobić , Tydzień temu naprawiałem . Musisz dostać się do mechanizmu więc , Demontujesz ramiona wycieraczek , wydłubać zaślepkę odkręcić kluczem 13 ramiona . Demontujesz plastik na przedszybiu podciągając go do góry ( zatrzask na całej długości...
Co do drugiego pytania to nie pamiętam dokładnie czy to z tego samego bezpiecznika ale spróbuj wyjąć zapalniczkę z gniazda bo może się ciągle grzeje i robi zwarcie. A co do pierwszego to najprawdopodobniej mechanizm z silnikiem do wymiany. Racja - nie dopisałem, że zasilanie zapalniczki mam odcięte...
Masa tez juz poprowadzona osobno.... niestety dalej to samo. Dodano po 34 Na tej krańcowe ma byc styk NC? Czyli pin sterowniczy zwarty do masy jak jest wyłączona wycieraczka? A po rozebraniu przekładni jak janustawic żeby było prawidłowo? Są jakieś instrukcje? Albo blokady/punkty odniesienia? ...
Wyłącznik krańcowy źle pracuje. Mechanizm wycieraczki trzeba rozebrać i naprawić. Te typy tak mają. Wycieraczka pracuje dość energicznie. Aby nie uderzała o uszczelkę to trzeba ramie wycieraczki przestawić na wieloklinie. To czysta bzdura świadcząca o niewiedzy piszącego.
Jeśli wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym miejscu to znaczy że BSI nie dostaje informacji że ramię jest w pozycji spoczynkowej. Powodem tego najprawdopodobniej jest uszkodzony wyłącznik krańcowy w mechanizmie wycieraczek lub przerwane połączenie z wycieraczki do BSI.
Zmiana położenia zębatki w stosunku do styczników rozwiązała mój problem. Teraz silnik kręcąc, wycieraczka zaczyna od razu iść w górę i dochodząc do punktu krańcowego zawraca. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Silnik razem z mechanizmem też został podmieniony.Nic to nie zmieniło.Ślizgi w silniku od wyłącznika krańcowego też są dobre nie powycierane i nie nadpalone.Silnik wycieraczek pracuje na najwyższym biegu czy zapłon jest włączony czy nie.Po odpieciu akumulatora i ponownym podłączeniu wycieraczki przestają...
czujnik deszczu rosy na szybie czołowej Czujnik deszczu na szybie nie jest odpowiedzialny za tą usterkę, ponieważ jak kolega wyżej napisał, w pierwszym poście zatrzymują się w połowie. Wadą wycieraczek w captivie jest wyłącznik krańcowy znajdujący się w mechanizmie wycieraczek (dokładnie w przekładni...
Sprawdź czy na jednym z przewodów dochodzących do silnika tylnej wycieraczki po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon masz stały +12V, jeśli tak to masz problem ze stykiem krańcowym w mechanizmie silniczka, jeśli nie to szukaj go, posprawdzaj bezpieczniki, przewody i tp. Przekaźnik czasowy nie ma tu...
Awarię powodował wyłącznik krańcowy. Dla wiadomości innych " tam jest taka okrągła blaszka która strasznie zardzewiała a ponieważ stanowi ona Ścieszkę dla styków to wszystko jasne. Ale tak naprawdę problem powoduje tam płyn spryskiwacza. Jest on pompowany przez oś wycieraczki i dostaje się do wnętrz...
Witam, jak w temacie, miałem zatarty mechanizm wycieraczek przednich co powodowało że się zatrzymywały w połowie szyby. Po rozmontowaniu nasmarowaniu i złożeniu wszystko ruszyło, ale... zakres ruchu piór zmniejszył się o jakieś 30 stopni, tak, że teraz czyszczona jest tylko środkowa część szyby. Jeździć...
Jesteś pewien że w twoim aucie sam mechanizm - przekładnia wycieraczek jest sprawna , tzn. chodzi mi o umieszczony w środku przekładni zębatej łącznik krańcowy?? .
Chciałbym zaznaczyć że mechanizm wycieraczki i wyłącznika krańcowego nie powinien pracować w odwrotną stronę.
Wszystko zależy od konstrukcji mechanizmu napędzanego przez ten silnik. Jeżeli to będzie jakaś zasuwa/klapa, to w krańcowych położeniach nastąpi zahamowanie silnika. Zahamowanie silnika to wzrost pobieranego przez niego prądu, i ten wzrost prądu można w obu krańcowych położeniach wykryć za pomocą czujników...
Witam Po raz pierwszy pokazuje swoją konstrukcje na łamach forum. Jest to tak jak w temacie mechanizm otwierania bramy panelowej garażowej. Układ sterujący to znany nam wszystkim pomysł Filmiki wrzuciłem na serwer: Schemat zastosowany przezemnie ...
Silnik źle poskładany / zablokowany/ prąd jest przez styki krańcowe które nie są w pozycji zerowej. Wyciągnąć ośkę i poskładać prawidłowo lub źle podpięty mechanizm zablokował silnik .P
To znak, że szwankuje mechanizm położenia krańcowego.
Pewnie w mechanizmie jest wyłącznik krańcowy i on zawodzi(to samo mają skody I)
Mechanizm wycieraczek działa w ten sposób, że silnik zawsze obraca się w jedną stronę a ruch nawrotny wycieraczek jest realizowany za pomocą układu korbowego. Układ korbowy (nie silnik) zawsze ma wyłącznik krańcowy ustalający wycieraczki w żądanej pozycji po wyłączeniu zasilania. Jeżeli Kolega chce...
Jeszcze jedno czy klapka ma pozostawać jakiś czas w pozycji otwartej, czy tylko praca otwórz-zamknij? Przyszło mi coś takiego do głowy... Kilka słów objaśnienia: -silnik od wycieraczek (praktycznie dowolny byle odpowiednio "silny" polecam z poczciwego Malucha :)) -do osi przekładni ślimakowej...
Duże to urządzenie? Ten ruch to "tam i z powrotem" o te 25'? Czy za każdym razem w jedną stronę? Jeśli ruch nawrotny, to sprawę załatwi jakaś przekładnia samohamowna (np. ślimakowa z mechanizmu wycieraczek samochodowych) i dwa wyłączniki krańcowe. Jeśli w jedną stronę, to jakby ten ruch podzielić na...
Witam Chcę samodzielnie skonstruować napęd do bramy garażowej. Do tego celu myślałem wykorzystać sterownik dwu-kanałowy który za pomocą pilota poda krótki impuls na otwieranie bądź zamykanie bramy. Chce wykorzystać silniczek np od wycieraczek z jakiegoś auta 12V, fotokomórkę w progu, wyłączniki krańcowe. Mam...
Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce...
Na wstępnie warto przypomnieć, że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Wła¶ciwa i regularna konserwacja blach nadwozia od nowo¶ci jest najlepszym sposobem, aby nigdy nie być zmuszonym do czytania tego "poradnika". Dalej wypada mi zwrócić...
Masz trzy drogi postępowania: 1. czysto mechaniczna - zrobić mechanizm, który będzie zamieniał jednokierunkowy ruch silnika na ruch prawo - lewo (nie takie trudne), patrz: mechanizm wycieraczek samochodowych 2. mechaniczno - elektryczna: wyłączniki krańcowe, które to mogą wyłączać silnik lub przełączać...
Witam Chciałbym poruszyć moim zdaniem ważną kwestię obracania kolektora do słońca. Jak na razie doczytałem do 82 strony i próbowałem wyszukać w całym wątku coś o tym, ale było jedynie parę wzmianek, że to duże koszty, że na silniczku od wycieraczek jakoś, ale nic konkretnego (jeżeli się mylę to już...
To jeżeli ruch ma odbywać się na zasadzie: od jednego krańcowego położenia płynnie w drugie i z powrotem, to mozna wykorzystać silnik i mechanizm mimośrodowy, czy też korbowodowy (cos na zasadzie dźwigni do wycieraczek). Wtedy silnik kręciłby się w jednymkierunku, a ramię wykonywało ruch tam i z powrotem...
Obecnie zabieram się do wykonania pracy mag. Mam do zrobienia stanowisko laboratoryjne dźwigu jezdnego który ma być sterowany sterownikiem PLC. WAŻNE!!! Cały model dźwigu ma być zamontowany w gablotce na ścianie. To jest jak na razie jedyne wymaganie promotora co do całego modelu. Mogę robić co chce...
a jaki masz patent, żeby ten silnik od cienkocienko nakłonić do pracy po pół obrotu? Silnik od wycieraczek od cienko cienko kręci się o ćwierć obrotu(90st, czyli pi/2) i ma wyłącznik krańcowy, niestety tylko w jednym krańcu, ale coś się wymyśli. Chodzi mi oczywiście o silnik z mechanizmem. Ponawiam...
Witam, mam podobny problem. Po wygaszeniu pieca gwałtownie zaczyna ochładzać się woda w bojlerze. Żeby woda nie wychłodziła się muszę zawsze ręcznie zamykać zawory kulkowe a to zaczyna mnie irytować. Szukałem na stronach producentów pieców co i niczego nie znalazłem, żeby zabezpieczyć bojler przed wychłodzeniem....