gdy włączę wycieraczki na czasowe , na 1 stopień i tak dalej to wycieraczki zatrzymują się w rożnym położeniu. To za każdym razem w innym miejscu?
Czyli dobrze przypuszczałem - rozjechane zero mechanizmu. Zrób tak : -włącz czasówkę, gdy wycieraczki staną wyłącz stacyjkę. -odkręć nakrętkę z ośki silnika i unieś do góry ramię (to pod nakrętką) -chwyć za dwie wycieraczki i ustaw je tak jak powinny stać (leżeć) gdy nie pracują -ponownie włącz czasówkę, gdy silniczek stanie wyłącz stacyjkę. -skręć...
Częstą awarią jest uszkodzony wirnik silniczka.
Witam. niestety jak juz wspomnial kolega powyzej zle zalozone ramie silniczka wycieraczek. Nalezy odkrecic ramiona wycieraczek (klucz podajze 13) , nastepnie zdjac oslone podszybia (zewnetrzna :) oczywiscie) , odkrecic silniczek i mocowania ramion silniczka pod oslona podszybia , odkrecic ramie ktore mocowane jest bezposrednio do silniczka i obrocic...
A jednak masz uszkodzony silnik wycieraczek! Napewno uszkodzony jest jeden ze styków pod metalową nitowaną przykrywką silniczka. Wystarczy rozwiercić nity, naprawić styk (dolutowac blaszkę np. od starego przekażnika),wyczyścić dokładnie powierzchnie po której się :D ślizga, potem już tylko nawiercić dziurki zamiast nitów, gwintowanko i działa jak nowy!:D
Może też byc to wyłącznik krańcowy w silniku wycieraczek. Regulator czasowy wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników "R2"
Korbowód ustaw dobrze i po kłopocie.
Zacznij od najorostrzej czynności, czyli smarowania wałka np. olejem silnikowym. Jeśli to nie pomoże to zdemontuj cały napęd wycieraczki, rozbierz go na części, przeczyść, nasmaruj i złóż w całość. Powinno pomóc. IMHO usterka mechaniczna, nie na to forum.
Przekaźnik wycieraczek lub krańcówka.
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
Witam, temat stary ale komuś mała podpowiedź się może przydać. W silniczkach wycieraczek montowanych w Traficach, ulega wygięciu lub wyłamaniu styk informujący moduł zarządzający ster.wycieraczek o ich położeniu.Moduł w tym wypadku wył. wycieraczki po kilkunastu sekundach. Można"uzdrowić" styk lub w momencie jego urwania zastosować przekaźnik. Chętnym...
Nie wiem jak ją można sprawdzić, jak pisałem miałem podobny problem, tyle że w innym samochodzie. Wycieraczki zatrzymywały się gdzie im się podobało, i nie zawsze szło je załączyć, natomiast wszystko inne działało bez zarzutów. Pojechałem do mechanika i okazało się że trzeba było oddać manetką przy kierownicy do regeneracji. Regeneracja na pewno wychodzi...
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Krańcówka w silniczku kaput.
Przestawiła się dźwignia(ta krótka) na osi napędowej silnika wycieraczek. Jak wycieraczki zatrzymają się, poluzuj nakrętkę mocującą dźwignię do osi silnika, zjedź wycieraczkami w dół szyby i dokręć nakrętkę. Może być, że wycieraczki przymarzły do szyby i ścięło wielowpust na dźwigni lub osi silnika, wtedy tylko wymiana uszkodzonego elementu.
WITAM, czy udało się rozwiązać problem? Jaka była przyczyna jeśli się udało i koszty naprawy Mam taki sam problem, nie działają mi wgl przednie wycieraczki. Pozdrawiam.
Witam. Ja dla odmiany sprawdziłbym czy nic ci się nie obraca. tj. czy dobrze poskręcałeś wszystko montując nowy silniczcek. A i może nie potrzebnie się rozpisuje ale ciegła zakładane na silnik muszą być w takiej samej pozycji jak były na starym. Nie da sie tego wyprostować przez pózniejsze ustawienie wycieraczek na wielowypuście. Wynikiem takiego prostowania...
Sprawdź jeszcze zasilanie na silniku wycieraczek . Czy wycieraczki zatrzymują się w przypadkowych miejscach czy zawsze w tym samym miejscu? / czy cykl zaczyna się i kończy w tym samym miejscu /
Było wiele razy ,typowa usterka krańcówki w silniczku.P
Witam Problem Twoich wycieraczek polega na złym ustawieniu mechanizmu napędzającego wycieraczki.Aby usterkę tą zlikwidować zdejmij z osi silnika wycieraczek dzwignie mechanizmu,a następnie uruchom wycieraczki na ułamek sekundy tak by silnik owych wycieraczek poprzez swój układ styków powrócił samoczynnie do pozycji wyjściowej.Następnie załóż ponownie...
witam, A czy wiecie za co odpowiadają inne przekaźniki? Dokłądnie potrzebuje dowiedzieć się który odpowiada za wentylator chłodnicy w kangurku bez klimatyzacji.
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
Schematów muszę poszukać bo Seicento nie mam od ponad roku więc nie pamiętam nigdzie je miałem. Ze swojej strony to poderzyj jaką masz wersję spryskiwaczy. A z silnikiem od wycieraczek o coś kojarzę że były właśnie wersje z 2 bądź 3 prędkościami i u mnie był zmieniany silnik albo manetki, nie pamiętam już. Dodano po 12 Dobra znalazłem schematy. Strona...
... i na koniec jeszcze dodać przekaźnik.. ;)
przed ingerencją w elektrykę sprawdź czy nie zacierają się trzpienie ramion i przeguby mechanizmu napędowego
sprawdzić wsystkie bezpieczniki,powrót i praca przerywana ma osobny
Prawdopodobnie uszkodzony silniczek Możliwe zużyte ślizgacze na stykach przekładni.[/quote] Da się coś z tym zrobić czy pozostaje wymiana kompletnego silniczka wycieraczek?
Witam. Posiadam Fiata seicento i pojawił się problem z wycieraczkami tzn. Zaczęły dziwnie działać, wychodzą poza szybę i się blokują oraz nie wracają do pozycji 0. Został wymieniony silniczek oraz cały mechanizm wycieraczki, mimo to wycieraczki nie wracają do pozycji 0 zatrzymują się w połowie szyby. Czy może to być spowodowane awaria przełącznika??
Witam, mam identyczny problem, wymieniłem VIC ale problem jest prawie ze identyczny może trochę dłużej się wycieraczki włączają ale nie wracają do punktu zero Czy autor tematu poradził sobie z problemem ? Pozdrawiam
Właśnie niedawno miałem to rozebrane i wygląda, że mechanicznie w podszybiu jest ok. Wymieniłem te plastiki i teraz nie ma żadnych luzów. Problem jest gdzieś dalej, tylko nie wiem gdzie. Może coś w silniku wycieraczek się zepsuło, albo jakiś element elektryczny?
a jakaś fotka co dokładnie mam rozebrać??
Przełóż ramie na silniku i po sprawie.
Problem rozwiązałem. Zdjąłem obicie tylnej klapy i dostałem się do mechanizmu wycieraczki. Wymontowałem cały mechanizm. Po analizie podobnych tematów choć dotyczących innych modeli doszedłem do wniosku, że przyczyną będzie prawdopodobnie zardzewienie trzpienia w tulei przenoszącej ruch z mechanizmu napędowego na wycieraczkę. Nie ma raczej możliwości...
Wymieniłem już przekaźnik i silniczek wycieraczek i nie pomogło
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Witam mam taki problem w ww lagunie. Wszystko działa ok gdy jakis program jest włączony. Gdy jednak wyłacze działanie wycieraczek a one jeszcze pracuja to koncza ruch w róznych pozycjach. Np gdy włącze spryskiwanie szyby to wycieraczki poruszaja sie chwile a potem koncza nie na dole tylko w innym miejscu. tak samo w trybie przerywanym. wracaja ładnie...
witam, po opisie jaki podałeś to jest wina przekaźnika lub styków,pozdrawiam
Cześć, mam problem z wycieraczkami w Peugeot 207, 1.4 HDI. Po uruchomieniu wycieraczek zatrzymują się losowo w różnych miejscach. Na każdym z trybów "przelatują" 4 razy po szybie i zatrzymują się gdzie chcą. Działają tylko jak znowu je przełączę, nie włączają się ponownie same. Proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną i co mam sprawdzić. Nie jestem...
Nie będą. Ja nie mówię o ramionach które ruszają wycieraczkami tylko o tej małej dźwigni na silniku. Zobacz na film. Ona jest źle ustawiona. Popatrz i pomyśl co będzie jak będzie przestawiona o 45 stopni. Dokładnie to samo co u Ciebie. Jak przestawisz ramiona na wałkach to wtedy będą jeździły poza szybę. Przełożenie pozycji tej małej dźwigni zmieni...
Wycieraczki zamiast zatrzymywać się na dole zatrzymuję się na połowie szyby.
podobny temat był już poruszony http://www.elektroda.pl/rtvforum/fiat-un...
A4B5 2000r - po przełączeniu przełącznika do pozycji "stop": wycieraczki stają tak gdzie powinny, albo wykonują kilka (np. 10) wahnięć i zatrzymują się w dowolnym miejscu. Najgorsze, że dzieje się tak przy uruchamianiu samochodu kiedy nie pada: wycieraczki przetrą kilka razy suche i zakurzone szyby!!! Czy ktoś z Państwa miał takie problemy? Jak jest...
Po włączeniu I i II biegu, wycieraczki dochodzą do pozycji skrajnej i zatrzymują się. Więc wydawało mi się, że winą jest brak napięcia na powrocie. Lecz po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu wycieraczki wracają na pozycję zero i po ponownym starcie zatrzymują się w pozycji skrajnej. III bieg działa, lecz jeśli chcemy wyłączyć wycieraczki bądź...
Za ciężko mechanizm pracuje i silnik się przegrzewa, w silniku jest zabezpieczenie termiczne które zabezpiecza przed spaleniem uzwojenia. Standart w tym aucie, zatarły sie ośki ramion. Rozbierz wyczyśc nasmaruj i ustaw prawidłowo na wieloklinie tam gdzie się odkręciło
Drugą możliwą przyczyną jest to, że brakuje stałego zasilania do silnika.
Panowie, autor ma problem z zatrzymującymi się wycieraczkami w każdym punkcie szyby, tylko nie tam gdzie trzeba(ja to tak rozumiem) poza tym felerem wsio jest ok. Dokładnie tak.
Ja miałem dokładnie tak jak piszą koledzy - zabrudzone styki ślizgowe.
Wymienić silnik wycieraczek, albo naprawić stycznik w nim się znajdujący. pozdr
piszesz że sprawdziłeś połączenia przewodów w przelotkach gumowych klapy kufra 90% uszkodzeń to właśnie przerwane przewody w owych przelotkach, polecam sprawdzenie szczotek silnika wycieraczki (informacja zaczerpnięta z książki obsługi golfa).
Podejrzewam, że masz za długie pióra albo zacierają się cięgła wycieraczek. Pozdrawiam.
Powodem tego, że wycieraczki nie wracają ,a tylko zatrzymują się na środku szyby jest wyłącznik krańcowy. 1.wyciagnij silnik. 2.odkręć platstikową osłone (czarny plastik) 3.w środku zobaczysz wiazke przewodów będa polutowane i bedzie mniej więcej coś takiego |,| jest to wlaśnie wyłącznik ktancowy sa do tych bocznych blaszek dolutowane przewody niestety...
Witam, mialem ten sam problem, do dzis :) Postanowilem wymontowac i rozebrac mechanizm wycieraczek. Ponizej kolorem czerwonym zaznaczone sa nity, ktore trzeba usunac, a strzalki pokazuja sruby (torx T10) http://obrazki.elektroda.net/74_12642667... Otwarty mechanizm wyglada jak ponizej. Widac tam wytarta jedna ze szczotek: http://obrazki.elektroda.net/31_12642667...
Nie jest ok. Ponieważ ten trzeci przewód odpowiada za powrót wycieraczki we właściwe miejsce.
Na zacisku 3 musze być napięcie. Sprawdź przewód od silnika do bloku sterującego. Dodano po 7 Ale ze względu na to że wycieraczki przod też zatrzymuje się w dowolnym miejscu obawiam się że problem w body komputer /bsi.
Pierwszy bieg-masz na myśli czasowe sterowanie?
Zatarte osie ramion wycieraczek!!
:arrow: scalak4 nie pracuje. Wycieraczki po przełaczeniu przełacznikiem zespolonym w pozycje"O" zatrzymują sie w danym momecie tzn. nie schodzą do pozycji wyjsciowej a oprócz tego po przełaczeniu przełacznika zespolonego na I bieg (czasowki) wycieraczki zatrzymują sie z niewiadomych dla mnie przyczyn w połowie szyby. Bieg II wycieraczek jest OK.
Zafira B - wycieraczka tylna na powrocie zatrzymuje się i buczy silniczek tej wycieraczki, przy "pomocy ręką " wraca
Nie wiem czy mam przekaźnik zapytam się mojego szwagra mechanika niech zobaczy wiem że narazie sprawdzalismy czy na kostce do silniczka są napięcia no i jest tylko na 3 biegu na reszcie nie ma wcale. Mam jeszcze pytanie dotyczące migającej kontrolki oleju co to oznacza przejachałem 360 km i sprawdzałem stan oleju jest oki. Jak rozebrałem zegary to właśnie...
rozleciał się mechanizm wycieraczek
Od niedawna jestem właścicielem takiego. Nie działają mi dobrze wycieraczki tzn. zatrzymują mi się w miejscu gdzie je wyłacze a nie na końcu, nie działa włącznik czasowy być może że jedno z drugim ma coś wspólnego. Już patrzyłem że do złączki silnika wycieraczki dochodzą cztery przewody a ze złączki w stronę silnika tylko dwa, czy na pozostałych dwóch...
wycieraczki przednie chodza tylko na drugim i trzecim biegu gałki przy kierownicy a na 1 nie chcą, ale to jeszcze nie problem, istotniejsze jest to ze gdy chodzą to jest wszystko OK, ale jesli sie zatrzyma wycieraczki (gałka na zero) to zawsze zatrzymuja sie w polowie szyby lub gdy wylaczy sie silnik to tez zawsze są na środku szyby, pewnie skopał sie...
problem lezal po stronie bsi , kilka miksow z kostkami na bsi i wycieraczki ruszyly
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
Wystarczyło na maksymalnych obrotach żeby pochodziły przez pewien czas i działają już normalnie
Witam..mam podobny problem w Captiva i nie wiem jak za to sie zabrac...wycieraczki działają tylko na 3 biegu i nie zasuwaja jak powinny czasami zadziała 2 bieg i zatrzymują się gdzie chca...czy ktos mial taki przypadek?
Uszkodzony tranzystor hamujący modułu SAM.
Witam Wycieraczki zatrzymują się w połowie ale pracują dobrze Pytanie gdzie znajduje się przekaźnik pracy wycieraczek i jak się do niego dostać A może przeskoczył wieloklin silnika? Dziękuje za pomoc
Najpierw trzeba sprawdzić czy ginie zasilanie silnika wycieraczek bo może on kończy żywot. Proponuję rozebrać podszybie, wkłuć się we wtyczkę silnika jakąś kontrolką i włączyć wycieraczki. Jak się autor boi o szybę to można polewać wodą. Czy wycieraczki zatrzymują się na dole czy gdziekolwiek na szybie jak przestają działać?
W takim bądź razie problem będzie siedział w silniku wycieraczek. Jest tam taki styk w środku który podaje masę by wycieraczki zatrzymywały się zawsze w tym samym miejscu. Najwidoczniej masa pojawia się tam cały czas przez co silnik działa już w momencie przekręcenia stacyjki.
Wyczyść styki nad manetką.P
Pewnie przymarzły, uszkodzony silnik/ krańcówka, czasówka, szczotka/.P
Witam. Mam problem z przednimi wycieraczkami w punto 2. Tzn po ich włączeniu zatrzymują się na środku szyby. Nie wracają do dolnego położenia. Co jest powodem tej sytuacji i czy jest możliwość naprawy. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Uszkodzony przekaźnik w sterowniku wycieraczek-wypalony styk hamowania wirnika. Klasyczny 30A przekaźnik Siemensa. Tylko nie pytaj co to jest ten przekaźnik, gdzie to się znajduje, i jak to naprawić. Dostałeś wystarczającą pomoc.
[quote="maciej1966"Wycieraczki zatrzymują się w każdej pozycji jak wyłączy się manetkę bo 3 bieg nie ma czasówki .[/quote] To spowodowane jest albo brakiem napięcia podtrzymującego albo uszkodzonymi zestykami silniczka. Czyli dalej wróżymy, teraz fusy pokazały jakiś moduł, mgła, dużo mgły.
Na krańcówce 20000 i 20501 jest prąd 31000 masa okj na pozycji 1 i 2 na 20301 i 20300 brak zasilania Dodano po 1 Na pozycji 3 jest zasilanie na 20310 i 20300 Dodano po 31 Na 20000 jest stały prąd na 20501 podczas pracy na 3 biegu jest zasilanie w momencie gdy wraca na pozycje startową wyłącza się zasilane . Pomimo tego w gdy manetka jest w pozycji 0...
W silniczku jest styk hamujący, jeśli przestaje łączyć (hamować silnik w "dolnym" położeniu ramion wycieraków) - tak właśnie się dzieje. Sprawa znana z prawie każdego rodzaju pojazdu.
Witam! Mam problem z FSO 125P ('90). W moim samochodzie podczas pracy przerywanej wycieraczki zatrzymują się często na środku szyby lub na jej brzegu. Po wyłączeniu z pracy ciągłej nie wracają do pozycji początkowej, zatrzymują się w momencie gdy je wyłączę. Sprawdziłem poprawność połączeń zgodnie ze schematem, dorobiłem dodatkową masę na silniku, próbowałem...
Mam problem z wycieraczkami przednimi. Zatrzymują się w połowie. Który przekaźnik za to odpowiada, bez spryskiwaczy reflektorów, z czujnikiem deszczu, 377?. Krańcówka w zamku maski jest ok, mechanizm też. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna.
Witam Kolegów na forum. Otóż w mojej Corsie czas wycieraczek nie ma stałego cyklu tylko wycieraczki zatrzymują się w różnych miejscach. Co steruje czasem wycieraczek, silniczek czy przekaźnik? Jeżeli przekaźnik to gdzie on się znajduje? Pozdrawiam.
Czy wycieraczka zatrzymuje się w krańcowej pozycji czy w przypadkowej?
Czasami naprawiam manetkę gdy nie ma czasówek, ale wydaje mi się że wycieraczki zatrzymują się poprawnie z usterką manetki. Podaję Ci poniżej jak powinna łączyć manetka mierząc przejścia na wypiętej wtyczce. Położenie 0 - wtedy żaden pin nie ma przejścia Położenie czasowe - pin 1 - 13 Położenie 1 - pin 2 - 13 Położenie 2 - pin 3 - 10 Spryskiwacz - pin...
Witam, problem dotyczy Renaulta Mastera z 2006r, w którym nie działa spryskiwacz, oraz pierwszy bieg wycieraczek, który nie ma trybu przerywanego. Manetka była sprawdzana i jest dobra, w module UCH słychać "pykanie" podczas trybu przerywanego, jednak nie przekłada się to na pracę, wycieraczki zatrzymują się kiedy chcą. Co robić ? Pomocy!
Witam żeby nie tworzyć bałaganu podepnę Sie pod temat Mianowicie miąłem podobny problem z wycieraczkami jak kolega który założył temat po wymianie za nowy silnik i cięgna problem pozostał ten sam ! wycieraczki same w sobie działają ale na pierwszych dwóch biegach nie zatrzymują Sie w położeniu 0 tylko gdzieś na środku szyby co może być tego przyczyn...
Witam Ja sprawdziłbym najpierw w mechaniźmie silnika pierścienie oraz styki poruszające się po pierścieniach. Jeden ze styków może być wypalony i utrudniać rozpoczęcie cyklu (to niestety wymaga dużo zachodu związanego z wyjęciem silnika-miałem bravę 97r.). Ponadto sprawdziłbym przy wyłączonym silniku oraz włączonych wycieraczkach czy słychać po zaprzestaniu...
Wyciągałem ten duży środkowy przekażnik w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika,a zarówno przerywana praca wycieraczki ,jak i ciągła na spryskiwaczu nie ulegała zmianie
witam Mam problem z pierwszym biegiem wycieraczek w mojej skodzie felicji. Sprawa wygląda tak: po wł wycieraczek na pierwszy bieg nic się nie dzieje, ale już 2 i 3 działają. Jeśli tylko chce np. z 2 biegu wrócić na 1 wycieraczki zatrzymują się na środku szyby (nie wracają ). Czekam na jakieś podpowiedzi i z góry dziękuje.
Witam kolegów mam taki problem z Oplem Astrą h przednie wycieraczki zatrzymują się podczas pracy albo mocno zwalniają tak że aż drgają sprawdziłem mechanizm ok chodzi lekko jeszcze go trochę przesmarowałem silniczek ok podmieniłem nawet z innego auta i to samo bezpieczniki ok może to być wina przekaźnika? Czy może coś w manetce nie tak czy może ten...
Prawdopodobnie problem sterownika który znajduję się w silniku wycieraczek.
Dwa bezpieczniki do wycieraczek? Ciekawe... :) Gratuluje wiedzy.
Teraz złożyłem to do kupy i jest tak: po włączeniu wycieraczka robi jedno pełne przejście, wraca do pozycji początkowej i koniec. Żeby zrobiła następne trzeba recznie przesunąc troche zębatkę, wtedy znowu zaskakuje na raz. Te dwa kabelki przekładałem ale wtedy nie działa wogóle pozdrawiam
są 4 tryby do góry -jeden cykl ( wycieraczki działają -nie zatrzymują się w pozycji) w dół 3 -krótsza przerwa-całkowity brak działania -dłuższa przerwa -całkowity brak działania -bez przerwy ( wycieraczki działają -nie zatrzymują się w pozycji)
Akurat Twój problem może być inny, ja odpowiadałem autorowi tematu. Jemu wycieraczki zatrzymują się tylko na środku, wtedy trzeba ustawić mechanizm i dokręcić go. U ciebie problem może być np z krańcówką, coś zardzewiało, coś się obluzowało. Stawiałbym na problem bardziej elektryczny.
Chyba jednak nie, skoro chcesz żeby wycieraczka zatrzymywała się w pozycji spoczynkowej , znaczy, że teraz się nie zatrzymuje. A to jest dlatego, że podłączyłeś pod zły przewód.
Jeśli wycieraczka zatrzymuje sie na środku lub jeśli wszystkie zasilania są, a nie chodzi to trzeba sprawdzić "konfigurację" clipem
Dodam jeszcze ze po wylaczeniu wycieraczka nie wraca na dol tylko zatrzymuje sie w tym miejscu kiedy wylacze jej dzialanie . To dodatkowy argument przemawiający za awarią przekaźnika.
zmieniłem silniczek wycieraczek i przełacznik i dalej to samo.brak czasowego trybu pracy i kiedy wylacze pozostale tryby pracy to wycieraczki zatrzymują sie od razu nie wracaja na swoje miejsce same
Jeśli silnik wycieraczki zatrzymuje się w dowolnym miejscu to przawdopodobie iest uszkodzony wyłącznik krańcowy.Proponowałbym wymontować silnik i sprawdzić oraz oczyścić styki w silniku.Oczywiście mogą też być za krotkie szczotki.Często też takie awarie występują wtedy,gdy wycieraczki zostaną włączone,kiedy ich pióra są przymarznięte do szyby.Wówczas...
Czujnik odpada więc zostaje przekaźnik.
O budowie wycieraczek to kiedy indziej, chciał kolega pomocy a filozofuje. Mogę podpowiedzieć tylko, że w przypadku braku plusa po zapłonie wycieraczki zatrzymywały by się w przypadkowym miejscu
peugeot wycieraczki zatrzymują renault wycieraczki zatrzymują wycieraczki zatrzymują środku
monoblok astra hotbird dobry wzmacniacz 2x80w kosiarka listwowa
ładowarka dewalt dcb115 schemat zaślepka zmywarka whirlpool
Przeciek w trójniku jednocalowym po wymianie głowicy Audi A3 8L 1.6 BFQ - Błąd P1171 Czujnik G188