Jaki silnik masz dokładnie?
Aby wyciągnąć alternator trzeba mieć dostęp od spodu samochodu. Ale skoro Zadałeś takie pytanie to oceniam, że nie poradzisz sobie sam z wyciągnięciem alternatora. Dodano po 1 Aby zacząć demontaż alternatora to, przede wszystkim trzeba odłączyć akumulator
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Vaku trzeba odkręcić.Musisz wyciągnąć alternator ,bo na aucie może być ciężko.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
I zacząć od odłączenia akumulatora.....
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Aby wyciągnąć alternator, musisz poluzować przewody - wiązkę która idzie właśnie do góry pokrywy zaworów - dlaczego? Ponieważ nie wyciągniesz dolnej śruba alternatora - jeżeli nie przesuniesz delikatnie całej wiązki - oczywiście można to zrobić łyżką czy długim wkrętakiem mocno ją naciągnąć -ale możliwe, że coś nie wytrzyma. Sprawdz czy są nowe opaski...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Rozumiesz, trzeba sprawe przemyśleć i wszystko będzie jasne :D
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Za wyciągniecie alternatora w fiacie brava 1.9 td.
Bez wykręcenia wiskozy nie wyciągniesz
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Dziękuję za zainteresowanie tematem i za porady. Ale trzeba będzie wyciągnąć alternator i podłączyć na stole. I sprawdzić, jak zachowuje się pod różnym obciążeniem. Bo przecież alternator jest bezpośrednio połączony z akumulatorem poprzez rozrusznik. Między nimi nie ma żadnych przekaźników ani bezpieczników. Więc chyba zacznę od tego. Plus sprawdzenie...
Jak sprawdzić/ zbadać stan diod ? Gdzieś czytałem o sposobie z zarówka 12V21W Dzisiaj raczej nie bede wyciągnąć alternatora troche robity przy tym jest by go wyjąć
Yyyy, jak się uszarpiesz to wyjdzie i górą.
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Witam. Muszę wymienić łożyska w alternatorze w astrze f z 92 1.4 8v 82KM tylko nie wiem jakie mają być. Na nim znalazłem tylko oznaczenia :706 5x13 2 70A RN firmy denso nie widzę dokładnie ale jest coś XXswn (XX nie wiem co tam jest napisane) wiem tylko ze jest na wąski pasek. Samochód jest w ciągłej eksploatacji więc nie mogę sam sprawdzić jakie łożyska...
Kolego po pierwsze zobacz czy nie masz jakiegoś zamiennika alternatora. Bo to tym pachnie. Po drugie jak wyciągniesz alternator to zobaczysz co i jak.
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Napięcie mierzyłem na wyciągniętej wtyczce do alternatora.
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Zmiana poprawna pierścieńi to 5 min. Najwyżej jeszcze raz wyciągniesz alternator i poprawisz
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
instalacja raczej ok, ale stawiałem na alternator (dopóki nie zauważyłem że kompresor też się załącza przy wyłączonym przycisku AC) bo poprzednio zginęły mi obroty silnika na zegarze, co okazało się uszkodzonym alternatorem. żeby nie było że ktoś coś zepsuł, to sam wyciągnąłem alternator i zawiozłem do naprawy. dlatego początkowo myślałem że elektryk...
Możecie powiedzieć dokładnie jak to zrobić z tą diodą? Ale co ty chcesz grzebać skoro nawet nie wyciągnąłeś alternatora.!!!
Wyciągnąłem alternator na blat i sprawdziłem go za pomocą żarówki, okazało się że rzeczywiście jest to problem alternatora. Zakupiłem nowy mostek tylko jest jeden problem a dokładnie taki, że do mojego alternatora mostki nie są produkowane (zamienniki też) i zamówiłem bardzo podobny z jedną różnicą. Otóż ma on dodatkowe dwa zaciski(?) których w starym...
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Może zgniło uzwojenie, tak czy inaczej musisz wyciągnąć.
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy ktoś z Was spotkał się z koniecznością wpisywania...
Wyciągnąłem alternator jest upalony w jednym miejscu na pewno to była przyczyna słabego ładowania. Czekam na uszczelke i założę inny alternator. Dzięki za pomoc
Jak się da na mrozie wyciągnąć alternator z Peugeota 206 to wymiana termostatu jest rozkoszą - grubiej się ubrać, rękawiczki na ręce i najlepiej bezpośrednio po jeździe (trochę ciepły silnik) i nie trzeba się kłaść pod auto
dzięki, też myślałem o sile odśrodkowej, muszę wyciągnąć alternator. Napiszę co to było.
Dobra mr. JamalBIG pomierzyłeś ładowanie, sam naprawisz, wyciągniesz alternator?
Regulator jest na alternatorze, wypadało by wyciągnąć alternator przejrzeć go, sprawdzić i wymienić co potrzeba.
Dla świętego spokoju wyciągnij alternator i sprawdź go dokładnie (mostek, uzwojenie, wirnik).
Więc Tom pisze aby ladowac możliwie czesto a vodiczka że nie ma sensu... Jak aku nie jest potrzebny to można po rozruchu go poprostu wyciągnąć i alternator nam też wszystko wtedy zasili?
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Chyba łatwiej wyciągnąć alternator niż brudzić się olejem, jednocześnie musisz mieć klucz do filtra.P
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
krzycho123, jakbyś wyciągnął alternator z alfy 156, albo z mondeo 2,5 v6, albo z vectry 2,5v6 to byś nie pytał po co, jeszcze lepsza jest mazda 323 turbo
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Ale jak wyciągniesz alternator co nie jest jakoś trudne to będziesz widział czy złom czy nie. Bo jak masz zryte pierścienie to i tak cię czeka wykręcanie alternatora.
nie nie bity nie był na pewno bo jestem pierwszym właścicielem także wiem czym jeżdzę, spróbuję najpierw tylko poprzez wyciągniecie alternatora:)
A kolego jeśli się robi to? Nie robiłem takiego eksperymentu bo klemy są ok tzn wyglądają ładnie. Wyciągnąłem alternator tylko co w nim wymienić? Regulator?
Właśnie tak się zastanawiałem że może szczotki sie kończą, ale zanim wyciągnę alternator miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? Ale z drugiej strony, na poczatku ładowanie jest ok, zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania?
Problem wygląda tak: Majstrowałem troszkę przy samochodzie. Musiałem wyciągnąć alternator, żeby zamówić nowy. Przed wyciągnięciem alternatora odłączyłem akumulator, który jest z tyłu samochodu. No i zamknąłem klapę... Drzwi i maska są otwarte, niestety nie mogę dostać się do akumulatora bo zamki są elektryczne i nie mogę otworzyć klapy z tyłu. Czy wie...
Kolego sprawdź regulator. Prawdopodobnie sie kończy więc trzeba by wyciągnąć alternator i wymienić. Koszt takiego regulatora około 30-50 złoty
Na B+ powinno być napięcie takie jak na akumulatorze. D+ to napięcie wzbudzenia. Po odpaleniu powinno być bliskie napięciu ładowania. Skoro nie masz jak wyciągnąć alternatora to holuj do fachowca. Bo nie da się naprawić alternatora bez jego wyciągnięcia.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
Wyciągnij alternator i sprawdż mostek prostowniczy Przy takich obciążeniach o jakich piszesz najprawdopodobniej wygrzałeś połączenie na śróbie lub któreś z diód. Nowy mostek to koszt ok 100 zł
Witam. Prosiłbym jeszcze o podrzucenie pomyslu na to jak wyciągnąć alternator bez zbytniego rozbierania. Bo jakos nie moge nic wymyslec, ani dolem ani góra sie nie miesci.
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.
Dziś wyciągnąłem alternator i okazało się, że główną przyczyną braku ładowania było kompletnie zniszczone sprzęgło alternatora (łączenie alternatora ze sprzęgłem). Jak myślicie to tylko zbieg okoliczności? czy warto coś od razu wymienić przed montażem nowego sprzęgła ?
Zwykła żarówka ma za mały prąd żeby stwierdzić czy są diody są dobre po drugie pomiar diod podłączonych razem nie ma sensu. Przy małym prądzie albo przy pomiarze multimetrem są "dobre", pod obciążeniem już nie. W miejscu zaklejonym klejem w alternatorze 9d jest miejsce na wsuwkę wzbudzenia, w alternatorze 6d jest wyjście z gwiazdy pod przekaźnik ładowania....
Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
Trzeb alternator wyciągnąć i sprawdzić.
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
Dzięki. Wolałem się upewnić zanim rozbiorę. O diodzie pomyślałem w szereg pomyślałem i na początku miałem taki zamiar, ale pomyślałem też że oryginalnie jej tam nie ma więc to maskowanie usterki (naprawa objawu nie przyczyny). Dam znać jak wyciągnę alternator.
Dziękuję za odpowiedź,właśnie przeglądając inne posty podobne przypadki mi też na to wygląda bo ściągane miał trochę gratów żeby wyciągnąć alternator i po tym to wszystko,niby posprawdzał to że nie ma żadnej dziury itp. ten trójnik co pęka jest cały. Nie wiem gdzie szukać jakaś podpowiedź?
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
jeśli pod maską sprawdzisz i będzie ok to pozostaje ci wyciągnięcie zestawu, sprawdzenie czy kabelek od alternatora ma przejście, no i zimne luty w zestawie - może zbieg okoliczności ale pare zestawów z b3 trafiło mi się na podobną przypadłość
Więc będę musiał jakoś wyciągnąć alternator i zrobić wyjście "W" chyba że ma ktoś jeszcze podpowiedź czemu nie działa z czujnika wału. Swoją drogą chciałem znaleźć schemat do poloneza trucka plusa gdzie jest orginalnie obrotomierz ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego schematu.
Sprawa wygląda tak, że po naładowaniu akumulatora samochód ożywa. Jest jednak problem z ładowaniem akumulatora w samochodzie, ale co padło - kable, regulator napięcia czy sam alternator lub coś w nim, dowiem się dopiero dziś lub jutro jak wyciągnę alternator (brawa dla gościa, który myslał nad dostępem do niego).
Ja bym tam dał jakąś prądnicę o większej mocy lub kilka alternatorów. Na pewno wyciągnąłbyś z niego ponad 1 kW. Kolego z 1 alternatora wyciągniesz ponad 1kW 14,4 V 70A daje kilowat a jak by zastosował alternator 150A to mógłby mieć niezłą elektrownie w ruchu ciągłym, kosztem drogiego paliwa.
Dzięki za odpowiedź. Niestety nie mam miernika w domu bo mi padł. Już wyciągnąłem alternator bo mnie nerwy brały, że nie wiem co jest grane. A nie wiecie przypadkiem czy muszę mieć jakiś ściągacz ? żebym po odkręceniu srób mógł go rozebrać. Czy moze poprostu zastosować młotek.
O to mi właśnie chodziło, chciałem się dowiedzieć czy jest inna przyczyna braku ładowania, zanim wyciągnę alternator, bo żeby to zrobić to trzeba prawą lampę itp. Ogólnie dużo roboty, ale jutro będę musiał się za to zabrać. Spotkałeś się już z takim czymś, żeby kontrolka nie pokazywała braku ładowania przy uszkodzonych diodach?
Alternatora bym nie chciał wyciągać za bardzo bo jak wiecie jest w trudno dostępnym miejscu i sporo by było roboty żeby go wyciągnąć. Samo wyciągniecie regulatora pochłonęło dość sporo czasu i nerwów. A jak najlepiej by było wyciągnąć alternator? Dołem raczej odpada bo jest tam pompa od klimy i trzeba by pozbyć się odczynnika, a od góry jest bodajże...
zacznij od tego że wyciągnij alternator i z tyłu alternatora za tą czarną plastykową osłonką masz mostek wymontuj go i sprawdź miernikiem diody może się okazać że miernik nie pokaże usterki miałem tak kilka razy. Jeżeli dostaniesz w sklepie same diody to kup i wymień będzie taniej a jak nie to kup nowy mostek
Witam. Miałem ten silnik w Vectrze A i też miałem problemy z alternatorem. U mnie niestety nie wiadomo czemu spalił się stojan z mostkiem prostowniczym i regulatorem napięcia. Po wymianie wszystkiego okazało się, że kontrolka od ładowania nie gaśnie. Przyczyną było brak napięcia do wzbudzania alternatora i spalony przekaźnik ładowania. Dobrym rozwiązaniem...
musisz wyciągnąć alternator,rozłożyć go na czynniki pierwsze,rozlutować stojan od mostka prostowniczego.Zbadać wszystkie diody,9 sztuk czy mają przejście tylko w jedną strone.Zbadać stojan czy nie ma przebicia na masę,zbadać wirnik ,czy ma przejście na pierścieniach i czy nie ma przebicia na masę.No i wtedy zostaje jeszcze sprawdzenie regulatora,powodzenia.
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
Sprawdze to , a jak bede mial jeszcze jakis problem to bede pytać , Dzieki Wielkie :D Dodano po 16 Zrobiłem to ,kabel był wyciągnięty z alternatora , teraz działa , ale spadek prądu jest dalej ...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Chciałbym coś dodać. Możesz nie mieć wyjścia W ale możesz wyciągnąć alternator ( odkręcić koło i ściągnąć nadkole) i w samym alternatorze zdjąć plastikową osłonkę. Pod nią znajdują się trzy przewody i mostek prostowniczy. Podpinasz się pod którykolwiek przewód i robisz wyprowadzenie na zewnątrz. To masz właśnie wyjście W. Ja już swój obrotomierz podpiąłem...
Pierwszy link; mówi że z tego alternatora "wyciągnie" 10kW, bzdura do kwadratu. Silnik gabarytowo to coś 1,5kW. Na drugim trochę lepiej zmontowane bo nawet podnosi całość. Gdyby to było takie proste to już od wielu lat byłoby w masowym użyciu.
Jak wyciągniesz alternator i go posprawdzasz to wszystko się wyjaśni. Zanim zdecydujesz się na kupno drugiego używanego sprawdź czy nie lepiej naprawić stary bo jak włożysz nowe części to na pewno dłużej pochodzi niż używka. Czasami trafią się na używany, który przejechał z 300 000 tys i już końcówka komutatora a wtedy wiadomo też trzeba wymienić do...
Z wyciągnięciem alternatora sobie poradziłem, jednak śrubę od wiatraka zostawiłem i jak narazie zostawiam ją.
Regulator jest nowy oryginał. Alternator mogę wyciągnąć tylko w jaki sposób mam go sprawdzić?
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
ostatnio sprawdzałem i było dobre potem za wysokie 15.5 . wymieniłem regulator napięcia po czym dalej światła mrugają . wyciągnąłem alternator i sprawdziłem diody i są okej więc wsadziłem go z powrotem i nagle światła przestały mrugać ale znowu za niskie ładowanie 11,8 . zrobiłem tez taki trik ze wziąłem jeden kabel rozruchowy podpiąłem do klemy plusowej...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Odkręciłem wszystko ale nie mam sposobu na wyciągnięcie alternatora (nie dysponując kanałem). Do góry raczej nie wyjdzie do dołu przeszkadza sztywny wąż chłodnicy. W jaki sposób wypina się kostkę (tą zieloną z jednym przewodem). ---> trzeba ją ścisnąć od góry Wyjaśniła się sprawa kontrolek i braku zapłonu ---> wystarczyło dokręcić klemy, wcześniej testowałem...
Alternator puścił i wyciągnąłem go... Wielkie Dzięki!
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Tak jestem pewny w 200% wyciągałem go z samochodu w którym ten alternator ładował aż do wyciągnięcia go przez mnie bo samochód poszedł na złom, a Alternator został wyciągnięty z niego. I żeby nie było to jest Japoński Alternator solidnie wykonany.
Słychać zakłócenia przy odtwarzaniu z płyt ponieważ uszkodzenie jest w odtwarzaczu CD. Jak silnik jest zgaszony to alternator nie pracuje więc jakim cudem ma wytwarzać zakłócenia? Dziwne wnioski wyciągnąłeś. To alternator wytwarza zakłócenia a uszkodzone jest CD? Ze zgaszonym silnikiem dziwięk bez zakłóceń na każdym wejściu, więc jednak alternator...
Witajcie, byłem pewny że w mym 1.9 TDi ASV jest alternator 90A i kupiłem oraz założyłem regulator napiecia 90A Bosch. Po męczarniach i wyciągnięciu alternatora ufffff okazało się że to nie te Ampery. Czy w praktyce akumulator będzie niedoładowywany?
Witam ponownie, odnośnie sprawdzenia alternatora co sugeruje kolega to pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to właśnie zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku. Jak napisałem wcześniej nie ma ładowania (12,3V). Chodzi mi jednak o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki, ponieważ ażeby wyciągnąć alternator to się trzeba sporo urobić (kiepski...
wyciągnij kabel z alternatora na obrotke i ok
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
Nierównomierne obroty silnika nie mają wpływu na wysokość napięcia w instalacji. Regulator napięcia gwarantuje jednakową wysokość napięcia w całym zakresie obrotów. Przy takiej usterce warto wyciągnąć alternator i sprawdzić go pod kątem uszkodzeń. Wszystkich uszkodzeń -uzwojenia, diody, szczotki, izolacja... Ja stawiałbym na uszkodzony regulator napiecia,...
Maxymalnie z alternatora w maluchu wyciągniesz 475W(14Vprzy 34A)
wyciągnięcie wtryskiwacza wyciągnięcie wyświetlacza wyciągnięcie grzałki
rozrusznik sterowanie thunderbird konfiguracja avensis funkcja radio
zmywarka bosch czyszczenie płaszcza zmywarka bosch czyszczenie płaszcza
Volkswagen Passat B5 2.0 benzyna 2003 - przyczyny nieodpalania Toshiba TV nie włącza się, świeci czerwona dioda