Filtr mam Filtrona i wymieniany jakieś 3-4tys km temu. Wymień to coś na markowy o których pisałem wyżej i sprawdź co się stanie z konsumpcją oleju. Przy okazji demontażu pokrywy, dobrze by było wyczyścić odmę która jest w pokrywie zaworów.
Masz kolego zapchaną odmę. Wyczyść to porządnie, w zimnie to zamarza i skutkiem jest zatarty silnik.
Zatkana odma powoduje co najwyżej wywalenie simmeringów na zewnątrz, nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju Trzeba wyjąć pompę wydłubać zaślepkę i wyczyścić zawór przelewowy
Najpierw odkręć i wyczyść odmę silnika. https://obrazki.elektroda.pl/9073850400_...
Zmierz ciśnienie oleju manometrem i wtedy zobaczysz, nie zapomnij też wyczyścić odmy jak jeździsz na krótkich dystansach.
Wyczyść odmę razem z "puszką". Sprawdź uszczelkę pokrywy i simmering wałka rozrządu.
Z tyłu silnika jest separator mgły olejowej (odma) trzeba go wyczyścić z tzw. masła. Swoją drogą to była zmora tego odgazowania skrzyni korbowej zwłaszcza jak są robione krótkie trasy , rozwiązaniem było pakiet Skandynawski gdzie wzdłuż odmy była grzałka. Było sporo patentów w stylu DIY .
mialem podobny problem w czasie mrozu, spowodowane było to pojawieniem sie emulsji (szary glut) w odmie która dostaje sie do gaźnika, Podczas mrozu substancja ta zamarza i samochód nie chce odpalić. Proponuje spróbować samostartem lub PLAK;iem do tapicerki. Później wyczyścić odmę albo wybrać sie w dłuższą trasę.
Tak szczotki dotykają komutatora sprężynki mocno je dość mocno dociskają. Dzięki za radę spróbuję jutro wyczyścić może faktycznie pomoże :) DJ ANNUS w sumie tak nie sprawdzałem to jutro przetestuję i dam Ci znać dzięki za pomysł
Czyli wnioskuje że jak wyczyszczę odmę a nie zmienię oleju to to "zbędna robota"?? Tylko właśnie bagnet nie był wysunięty.... czy możliwe żeby olej wyciekł przy niewysuniętym bagnecie?
Cewka i kable nowe ( miesiąc temu kupione),kopułkę i palec wymienię i sprawdzę. Odma wyczyszczona trochę syfu było. Auto dalej nie wchodzi na obroty jak dam gazu od razu gaśnie. Jak pochodzi chwilę bardzo się grzeje. Dzięki za rady proszę o więcej.
To wypnij wężyk odmy z dolotu i wyczyść dolot z oleju a po przebiegu rzędu 500 km sprawdź czy ponownie pojawia się olej - jeśli odmę będziesz miał wypiętą, dolot wcześniej całkowicie wyczyszczony i nadal olej będzie się pojawiał to masz znak, że turbo przepuszcza ale wcześniej musisz dokładnie wymyć dolot z oleju po odmie.
Nie absolutnie płynu nie ubywa jest czysty w zbiorniku też nic nie pływa ani nie wypycha pod korkiem. Miałem juZ kiedyś doczynienia z uszczelką pod głowicą i wiem jakie były objawy. Z takim ów masłem też miałem doczynienia w golfie 3 i na korku było masło i odma mi się zapychała . W polo irytujące jest to że jak się odma przypcha to kontrola od oleju...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Wiem tylko tyle że to model silnika z wkładem olejowym i kompresorem kodu silnika nie znam rocznikowo koło 2008roku Dodano po 2 Sprawdziłem występuje u mnie zawor zwrotny ale nigdzie nie jest przypchany wyczyściłem go dobrze pracuje na sprężynach i dalej beż zmian czy idzie odpalic beż tego zaworka i sprawdzić czy w 100% on jest zepsuty?
Witam mam taki problem - jak odpalam zimny silnik (bez żadnych problemów) to wszystko jest pięknie - pracuje równo, wchodzi na obroty, ładnie przyspiesza, rozgrzewa się do normalnej temperatury. Miodzio. Jak go zgaszę i odpale to silnik chodzi równiutko na wolnych ale jak dodam gazu to dławi się i robi wszystko żeby nie zgasnąć. Tak jest tylko po odpaleniu...
Mam ibize 1.4 MPI z 2001 od nowości, przejechane ponad 200000tyś. Praktycznie żadnych problemów, tanie części. Nie mam problemów z rdzą. Problemy: Zamarzającą odma zimą (jak się nie czyści miski), wówczas auto pluje olejem przez bagnet. Przy wymianie oleju powinno się wyczyścić miske olejową oraz smok bo też lubi zamarznąć i można zatrzeć silnik. Zacierają...
miałem podobny przypadek u kolegi, zgłosił na warsztat falowanie obrotów (no może mu nie gasnął), wyczyścili mu przepustnicę i z hasłem "po czasie przestanie" wypuścili w świat, po tygodniu wrócił z tym samym, odpięli klemę akumulatora z myślą że zaadoptuje się sam, jak trzeci ras przyjechał z tym samym rzekli że "nie zawracaj Pan głowy" pojechał do...
Wymieniony został palec z kopułką (BERU), kable zapłonowe (BERU), świece zapłonowe (NGK V-Line 22), wyczyszczona została odma z żółtej mazi, a silnik nadal przerywa. Wczoraj sprawdziłem błędy, nic niepokojącego. Dziś podmieniłem cewkę zapłonową z innego VW i objawy nie ustąpiły. Sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości. Co jeszcze może mu dolegać,...
witam ssanie działa, wyczyściłem dzisiaj taki plastikowy pojemnik co jest podłączony do tej rury co odma wychodzi była w nim woda i może jak zamarzła to coś chrzaniło zobaczymy wieczorkiem jak będzie się zachowywał jak będę wracał z pracy. A dlaczego ta woda tam się zbiera, czasami czyściłem odme bo też jej dużo tam jest w tym wężu. I zobacze może ten...
Witam, mam pewien problem w Golfie IV 1.4 16v mianowicie, samochod szarpał w zakresie 2-3 tys obrotów, ostatnio musiałem zmienić uszczelke pod głowicą olej w zbiorniczku płynu chłodzącego, przy wymianie tej uszczelki przy okazji zaprzyjaźniony zakład zrobił mi: 1. wymiana uszczelki pod głowicą i wszystkie jakie było trzeba plus od odmy komplet. 2. wyjeta...
Dziękuję za odzew. Jak sprawdzić czy silnik nie jest nadmiernie zużyty? Najszybszym i najprostrzym sposobem to sprawdzenie kompresji na silniku zimnym a następnie na rozgrzanym. Gęsto często już sama kompresja bardzo dużo mówi o silniku. W tym silniku kompresja powinna wynosić minimum 12bar - przy 11barach zaczynają się problemy z odpalaniem. Warto...
Wyczyściłem odme zamarzła ta puszka wypłukałem wszystko gorącą wodą później wrzątkiem wyleciało mnóstwo glutów. Przy okazji znalzłem dziurę gdzie mógł ciągnąć lewe powietrze. Miskę olejową podgrzałem elektryczną kuchenką turystyczną :) Po odpaleniu wszystko jest ok silnik zagrzałem. Robię krótkie odcinki na LPG. Na przyszłość pewnie będę musiał co jakiś...
Odświeżam temat, Zajchu jak rozwiązałeś swój problem ? mam taki sam silnik jak kolega Zajchu 1,6 16V 77KW (105PS) oznaczenie AZD bez gazu w VW Golf IV, obroty czasami falują w zakresie 560 - 820 na ciepłym silniku na biegu jałowym oraz niekiedy wywala błąd 16555 - zbyt uboga mieszanka oraz 17586 - podgrzewana sonda lambda wyjście przerwa błąd sporadyczny,...
Witam. Silnik grupy Volkswagen o symbolu 1F 97 rok. Ten silnik był montowany w Golfach, Seatach, Caddy i innych. http://obrazki.elektroda.net/49_12809472... Gdzie ten silnik ma jakieś odpowietrzenie? Bo chodzi o to że jest zarzygany olejem. Wyczyściłem, wyropowałem, wysuszyłem obserwuję co dzień i olej jest: - po uszczelką klawiatury, - we...
Co zostało zrobione: -Wymieniono przepustnicę (związane z innym problemem) -Wyczyszczona odma -Wymienione wszystkie filtry-w tym od LPG -Podpięcie pod Vag- brak błędów -Wymiana czujnika położenia wału -Wymieniony przekaźnik pompy paliwa (w tej wersji 409 ) -Sprawdzenie iskry ( jest ) -Słychać pracę pompy paliwa -Sprawdzono odcinając gaz- bez rezultatu...
Szczotka druciana i jedziesz. OK,jest też lekko zaolejony...czego użyć zeby nie zniszczyć uzwojeń?ropy,benzyny ekstrakcyjnej czy czegoś innego? Benzyna ekstrakcyjna może być, nie reaguje z emalią na uzwojeniach ale po jej użyciu niech alternator leży parę godzin w słońcu, bo jak w środku będą opary i się zapali od iskry to może być różnie. :D Ropą...
Witam przychodzę do was z pytaniem o co może chodzić ale najpierw opiszę całą sytuację. Golf został sprowadzony z Niemiec przyjechał na kołach już na 3 cylindrach został zrobiony remont kapitalny przeze mnie pod okiem mechanika. Tłoki były dobre więc zostały stare nowe pierścienie dół silnika tzn smok wyczyszczony dokładnie misa tak samo wał jak nowy...
Wiesz patologią jesteś Ty . Przez takie druty wszystko się pierd....... zamiast fachowej naprawy i długich przebiegów w spokoju. Ale mi chodzi o to że zamiast napisać idź do sklepu i kup ładowarkę to nieeee kup akumulatr za 250zł sztuka. Co do patologi to ci dam przykłady: -koleś miał problem z smarowaniem bo kontrolka oleju się świeciła. Dodał że...
Złącze elektryczne przepustnicy jest pod wężem odmy z którego zaciekał olej na wtyczkę. Wyczyszczenie odmy oraz gniazda i wtyczki przepustnicy jak na razie rozwiązało problem. Dzięki.
kolego powodem tego wycieku jest na 100% odma. mam ten sam problem w swoim golfie. musisz ja wyjac i wyczyscic. i bedzie dobrze.
Witam. Posiadam golfa 3 od listopada jest to rocznik 96 ze wspomaganiem .czytałem na forum już podobne tematy na temat mojego problemu lecz nie znalazłem rozwiązania . A mianowicie : odpalam samochód obroty automatycznie wskakuja na 3 tyś przekazuje ibnormalnie trzyma 900-1000 ale to jak samochód postój kilka godzin albo noc. Ale to w sumie mały problem...
Czy aby napewno tylko kody migowe? pełny wtrysk paliwa, digifant, jeszcze odnośnie mojego problemu, przy odpaleniu zimnego silnika około 1000 obrotów, dopuki silnik zimny samochód przyśpiesza prawidłowo i ma moc, gdy silnik sie troszke zrobi ciepły samochód staje sie słabszy i juz tak nie przyśpiesza, mierzyłem sonde lambda miernikiem i napiecie wynosi...
Postanowiłem sprawdzić też chyba? odmę, piszę chyba bo tak się domyślam, że to ona. Ogólnie taka "gruszka" do której idą wężyki podciśnienia, wąż do pokrywy silnika i jeden gruby wąż do silnika. Ogólnie cała odma była zalana olejem z benzyną, natomiast w samej odmie tej puszcze było pełno kawałków plastiku, być może blokowały przepływ. Wszystkie plastiki...
Witam auto jak w temacie i dodam że proszę o radę, każdego kto miał styczność z niżej opisaną przyczyną. Kolega ma zamiar kupić takie auto, za przyzwoite pieniądze, a auto po dokładnych oględzinach wydaje się być w oryginale, minus to taki że sprzedają go tacy z lekka picerzy, którzy silnik lekko wyczyścili "Trakiem".Wczoraj oglądaliśmy to auto, auto...
ten zawór ma działać w jedną stronę ? bo tam u mnie jest pełno oleju i syfu mleczno olejowego ,po wymianie na nowy olej i wyczyszczeniu wszystkiego po 30 km znowu jest syf
Witam serdecznie, zacznę od początku, kupiłem miesiąc temu Golfa 3 1.4 97r. Joker z 3 letnią instalacją LPG. Autko jak dla mnie super, bo mało pali gazu, a różnica w mocy na gazie, a benzynie była praktycznie nie odczuwalna. Dokładnie 4 dni temu, po odpaleniu samochodu (odpala na benzynie i automatycznie przełącza na gaz) nic się nie zmieniło, jadąc...
Witam mam problem z Golfem II 1.3 NZ 90r produkcji. Początkowo były takie objawy : -Silnik zimny samochód odpala , chodzi na podwyższonych obrotach ( ssanie ) schodzi do 950obr/min i przez chwilę chodzi normalnie , potem obroty spadają niżej , że prawie gaśnie - pracuje tak chwilę i obroty wchodzą na 950obr/min znów chodzi chwilę ok i ponownie spadają...
Nie wiem czy dobrze to robię,ale chciałbym odświeżyć temat. Jestem 66 letnim majsterkowiczem :) Mam Polo II 1,3 1989r(silnik NZ)pełen wtrysk pośredni. Objawy-zimny pali na dotyk.Ciepły zalewa świece.Czarne. Wymienione na nowe .Swiece .Sonda Lambda .Czujnik temp.wody. .Nowy zbiornik paliwa. Naprawiona (chyba odma,ta grucha z wezami od bloku na dole)...
Witam posiadam golfa 2 z silnikiem 1.3 NZ benz/gaz.Od niedawna miałem problemy z tym aby samochód chodził na gazie tzn przełaczał sie szybko i bezproblemowo ale gdy silnik zostawał obciazony np dynamicznym ruszaniem lub w momencie zmiany biegów w samochodzie samoczynnie odlaczał sie gaz i musiałem jezdzic na benzynie.Tak było kilka dni.Dzisiaj juz wgl...
Witam, samochód jak w temacie przy którym już ręce opadają, od pewnego czasu zaczął szarpać na wolnych obrotach raz mocniej raz słabiej jak zimny to mocniej na rozgrzanym stwierdzam lekką poprawę ale dalej przerywa, sterownik nie raportuje żadnych błędów, zmieniłam rozrząd na nowy, bez rezultatów, wyczyszczony egr, przepustnica (adaptacje itd) i nic...
wyczyścić mikroprzełącznik wyczyścić presostat wyczyścić przekaźnik
objaw katalizator element powierzchniowy szczotka druciana
płytki betonowe mikrokomputer cobra1
Płukanie silnika naftą - czy to bezpieczne? Jak rozebrać szlifierkę kątową Luna - instrukcja krok po kroku