Wieksza wydajnosc pradowa? wymienic alternator na inny
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Sprwdzales jak duze sa spadki ?? Jaki alternator ?? Jaki akumulator ?? Wszystko na 100% sprawne , szczegolnie wydajnosc alternatora ?? Kable pod maska tez wymieniuone ?? Kable masdz grube ale czy miedziane ?? A ze gra i jestes zadowolony to podstawa ;)
hmmm nie rozumiesz mojej wypowiedzi... to ile aku ma Ah oznacza jego pojemnośc a nie wydajność prądową. Innymi słowy jesli twoj zestaw audio nie pobiera wiecej prądu niz wydajnosc alternatora to nie ma sensu zmieniac na wyzszą pojemnosc aku, nie bedzie zadnej roznicy jesli opor wewnetrzny bedzie taki sam
12V to napięcie znamionowe. 100A to znamionowa wydajność prądowa tyle że przy 14V. Z alternatora da się pociągnąć trochę więcej. Tyle że współczesne alternatory nie są konstruowane do max mocy ciągłej przez długi czas. A sprawność alternatora to jakieś 50% więc żeby wziąć z niego kilowat trzeba włożyć dwa.....
Nie podana jest wydajnosc kompresora.Wedlug mnie jest to za maly agregat do wykonania ukladu chlodzacego w samochodzie.Trzeba wiedziec, ze agregaty w samochodach pobieraja okolo 2KW, a wydajnosc alternatora wacha sie w granicach 1KW.Widac z tego, ze moc jest o polowe za mala do wykonania prawdziwego ukladu.Nie widze sensu najpierw produkowac prad, a...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
Witam serdecznie po bardzo dlugiej,niesamowicie zapracowanej przerwie :) Mam dylemat,a mianowicie,dwie skrzynie po 100 llitrow, strojenie wedflug winisd w okolicach 50Hz glosniki to CarPowery 15 cali Sonic.Dwa monoblocki Sinuslive Sla 1500. Zastanawia mnie fakt,ze przy otwartych drzwiach auta,uzyskuje wiekszy SPL niz przy szczelnie zamknietym autku,wniosek...skrzynie...
Rozumiem ze chcialbys zwiekszyc wydajnosc pradowa alternatora, bez zmniejszenia wartosci napiecia w instalacji. Wniosek stad taki ze musialaby zostac zwiekszona moc oddawana(czy tez wytwarzana) przez alternator. Z tego co pamietam ze szkoly sredniej, to jest to niemozliwe bez zwiekszenia powierzchni pola przekroju stojana, poniewaz alternator jest maszyna...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
BO jak dodają kiper to powinni dodać alternator. A jak wydoi akumulator na zgaszonym silniku to ja nie chcę być wzywany do wypychania autka w błocie i szlamie i zapalania go na kable.
No wlasnie 6x wieksza wydajnosc generatora, ale alternatory moga wytwarzac moc na zasilanie 9.5 generatora; jesli dobrze rozumuje. Bo jak narazie silniczek nimi pieknie obraca :) Cyba, ze pojawil sie blad w moim rozumowaniu,
Do takiego zestawu wzmacniaczy nie potrzebujesz wymieniac akumulatora. Co najwyżej na nowy jesli ten juz utracil swoja pojemnosc. HPB-1502 nie ma 500RMS/4Ohm lecz poniżej 400RMS/4Ohm. Napisz jakie masz auto ? sadzac po pojemnosci akumulatora to alternator ma wydajnosc pradowa w granichach 55-70A. 70A x 13,8V = 966W. Taka jest max wydajnosc pradowa alternatora...
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
z pewnego zrodla wiem ze ma te 130W przy 4R przy 14.4v, co do roznicy to mamy 270W przy 8R a nie przy 4R... wiec moc bedzie wieksza przy 4ohm... tylko wlasnie nie wiem jak jest z nim... czy on pracuje w mostku czy nie? nie wiem w kazdym razie wiem ze to zadziala na wiekszosc monoblockow np http://allegro.pl/item127102898_profesjo...
Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś szczotkotrzymacze z regulatorami. no wiec tak, dowiedziałem...
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
Twoje koło magnesowe ma teraz niewłaściwą ilość biegunów, dlatego nie uzyskujesz praktycznie żadnego napięcia z alternatora. Magnesy mają taką szerokość, że uzyskujesz 20 biegunów z czterema "przerwami". Musisz rozmieścić równo 12 magnesów które nie mogą się bezpośrednio stykać ze sobą. Jeszcze jedno o czym zapomniałem. Nie widziałem jeszcze kół z neodymami...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Czy zamiast tego 60Ah 640A mogę sobie wrzucić 'coś mocniejszego'? Oczywiście, że tak. czy autko nie będzie miało problemu z naładowaniem czegoś innego niż to co miałem do tej pory W żadnym wypadku. Wydajność alternatora jest wielokrotnie większa, niż potrzeby nawet wielkiego akumulatora.
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
Można wyposażyć auto w urządzenie o wyższym maksymalnym prądzie zamiast 60 amper dać 90 amper tylko jaki to ma cel. Bardziej obciąży to silnik. A skad obciazenie na silnik jest takie jakie obciazenie alternatora x2. Ale jest mega plus takiego rozwiazania wieksza wydajnosc pradowa na wolnych obrotach!
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Hey,przeprasza,ze dopiero teraz sie odzywam.Ale dlugo odreagowywalem po porazce :) chyba z 4 miejsce na rowni z dwoma pionkami 30cm. Moje Sonic 15 byly kazdy osobno spiety w 1 ohm i kazde podlaczone pod osobny monoblock z zapasem mocy minimum 1000W rms przy 1 ohmie. Kable 50mm2, bezpieczniki lacznie 300A , kondzior dla zasady 1 F (wiem ,ze to za malo)...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Prąd (wartość skuteczna)z jednego uzwojenia to około połowa całego prądu jaki alternator 3-fazowy oddaje za prostownikiem ps. Sówmiarka nie pokazuje przekroju w mm² tylko φ
Jeśli jedna sztuka to 120W to mamy 10amperów prądu na jedną lampę. Jaki ciągnik? Jakie napięcie? Wydajność alternatora?
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Naładuj aku prostownikiem przez noc.Duży akumulator i "głodny" do tego chyba to dizel i grzeją świece albo dogrzewanie to i napięcie w minutę nie podskoczy do 14V. Jeszcze opcja że alternator nie ma wydajności ale to na później.
Witam. Alternator- przypuszczam ze bedziesz mial za male obroty. Pradnica- słaba wydajnosc. W szukaj wpisz "elektrownia wiatrowa" piszą tam na ten temat wiele postów Pozdrawiam.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Cały problem niezrozumienia , tematu wynika ztego ze poruszany sie w zakresie napiecia 1,8V i pradach rzedu 120A czasem wiecej. Minimalne spadki spadki robia usterki w układzie . Alternator tez pracuje w tym zakresie regulacji. Do tego žle zaprojektiwwne juz w fanryce instalacje . Wydajnosc prądowa niestety jest ograniczona poprzez indukcyjnosc stojana...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
najpierw zwróć uwagę na wydajność alternatora
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem.
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Czy wymieniono diody w alternatorze? Może usterka jednej z diod, powoduje brak pełnej wydajności alternatora. Poprawiłem pisownię Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
Ale z drugiej strony dzisiejsze marketowe kable rozruchowe mają znikomy przekrój i on niweluje wydajność alternatora. A ogólnie przy paleniu na kable dobrze jest z 2 minuty podładować akumulator padnięty- poprzez kable r. i potem palić -a nie od razu.
Zastanawiam sie nad zamontowaniem drugiego dodatkowego alternatora w Felicii 1,3. Standardowy ma wydajnosc 70A przy 14V co daje ok 1kW mocy. Przewidywany sprzet bedzie pobierac ok 1700W wiec trzeba zainstalowac lepsze czyli dodatkowe zrodlo energii. I tutaj pojawia sie pytanie: Czy ten drugi alternator moze byc podlaczony rownolegle do pierwszego i...
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Aku mam naładowane (prostownikiem). Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora to wymiana aku raczej tu nic nie pomoże.
Widać źe szczotki wymieniane ? Może jakieś lipne zalożone? Spotkalem się pare razy z takimi. że odkladalo się na nich ZNACZNE napięcie.
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
To czy sprzęgiełko jest czy nie ma zależy też od wydajności alternatora.
Witam! Zasilacz buforowy dla akumulatora bezobsługowego powinien dawać 2,3V na ogniwo, czyli 13,8V dla akumulatora 12V. W trybie buforowym prąd jaki daje zasilacz jest "wymuszony" stanem akumulatora, jeśli obciążalność zasilacza będzie znacznie większa, niż 0,5A to nic się nie stanie, akumulator "weźmie" tylko tyle - ile potrzebuje dla podtrzymania...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
To standardowe zachowanie nowych "inteligentnych" systemów zarządzania energią. Kiedy system "stwierdzi", że akumulator jest wystarczająco naładowany, obniża wydajność alternatora, tak by tylko podtrzymywał napięcie. To nie jest tak, że całkowicie odłącza alternator, ale obniża napięcie do 13,8 V lub nawet mniej. Ładuje podczas hamowania silnikiem....
Witam, robie stanowisko w szkole, podlaczenie silnika 3-fazowego, ladowanie, obciazenie itp. Chce dolaczyc do tego pradnice lub alternator na pasku klinowym w celu obciazenia silnika 3-fazowego. Alternator ma zbyt duza wydajnosc zeby go obciazyc, co myslicie o pradnicy i z jakiego samochodu bylaby najlepsza? Zalezy mi na tym aby pradnica/alternator...
Niktorzy mowia ze 1F od 500rms a ja slyszalem ze 0,5F - 500rms a 1F przy 1kW. Tez mi sie wydawalo ze nie potrzebny kondensator ale lepiej zawsze spytac tego co wie z doswiadczenia. Tym bardziej ze jest to nissan primera z 92r to i wydajnosc pradowa na przewodach (tych z alternatora do aku, masowych) pewnie jest juz mniejsza:/
Docelowo przekaznik ma zalaczac drugi przekaznik z cewka 72Ω ktory odpowiada za przeplyw pradu rzedu 50A, a dokladniej to potrzebuje wykonac uklad zasilania podgrzewacza wody w ukladzie chlodzaceym w samochodzie, ktory zalaczy sie po podaniu napiecia przez alternator, zabezpieczony termostatem 50oC, wiec napiecie w tym ukladzie opozniajacym nie...
Ale jak gramy na postoju np 500W to po kilku minutach napięcie na akumulatorze spada do 10-11V. Czasami warto podczas grania włączyć klime , podniesie to obroty i wydajność alternatora. Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Chyba, że...
Nie twierdzę że tylko to, ale wszystko razem, tj. świece, wspomaganie, światła, ładowanie tid. dlatego obecnie wydajność alternatorów 120 A to teraz standard, żeby nie powiedzieć minimum.
Ciekawe uwagi ,lecz zawsze mi sie zdawalo,ze samowzbudne w samochodach były pradnice one startowaly bez pomocy akumulatora dlatego zawsze był problem kiepskiego ladowania podczas niskich obrotow silnika - dlatego wymyslili alternatory aby osiagnac wieksza wydajnosc zaczynajac od niskich obrotow silnika. Pozdrawiam Mirek
Jakieś wyjaśnienie techniczne? Wydajność alternatora. Tyle w temacie. Jakieś potwierdzenie obalenia "mitu"?
to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. i myślałem że ten zapas wynosi w najgorszym razie 120W bo tyle daje to gniazdo Co ma wspólnego gniazdo z wydajnością alternatora? Chodziło mi o to że jak chce z samochodu dawcy zasilić bez konsekwencji drugi rozładowany samochód to alternator dawcy musi mieć zapas mocy. Przecież awaryjny rozruch głównie pobiera...
Piszesz bzdury. No i dalej brniesz. Dodatkowo posiadam samochód z takim silnikiem (bez turbiny) i wiem jak się zachowuje w nim komputer jak wykryje błąd krytyczny. No i oprócz tego że posiadasz taki samochód, to już wszystkie rozumki pozjadałeś? Wentylatory są włączane w dwu przypadkach - w pierwszym, kiedy silnikowi jest faktycznie zbyt ciepło, a...
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Naładuje akumulator całkowicie i po ilu km/ minutach to nastąpi Odpowiedzi na to pytanie nie otrzymasz. Zależy to od bardzo wielu czynników. M,in. 1.Pojemności akumulatora. 2.Wydajności alternatora. 3.Mocy podłączonych odbiorników w samochodzie. 4.Ustawienia regulatora napięcia alternatora. 5,Stanu naładowania początkowego akumulatora. 6.Stanu technicznego...
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Ale brak jest podstawowych chociaż danych o pojeździe zasilającym: silnik, alternator itd. Wówczas nawet można podać wykres wydajności alternatora w zależności od obrotów.
NIE! wskaźnik od wytwarzanego prądu. Jak rozumiem, ma to być amperomierz? Nie można, bo zrobi się zwarcie! Amperomierz dajemy w opisane na forach sposoby (bo jest mierzenie wydajności alternatora, poboru chwilowego przez pojazd czy bilansu akumulatora).
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie...
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
To zmierz jeszcze rezystancję żarówek i będziesz mógł wyliczyć prąd z prawa Ohma. . Od kiedy żarówki są elementami liniowymi. Rezystancja żarówki silnie zależy od temperatury włókna. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy napięć między prostownikiem a akumulatorem. Jeśli nie przesadzisz z napięciem to i z prądem nie przesadzisz. W samochodach...
NO a jaki masz akumulator i alternator?? Aku ma chyba cos ok 36Ah...? a altek ajka ma wydajnosc pradową?
czy istnieje jakiś czynnik, który mógł spowodować obie usterki? Tak, stały i baaardzo duży pobór prądu przez samochód = ciągła praca alternatora przy pełnej jego wydajności.
No dobra a alternator ktory generuje pelna moc (load=100%) przez kilka minut ma prawo sie tak nagrzac zeby parzyl? Mam na mysli pelna wydajnosc pradowa (120A). Jeszcze mysle nad pozyczeniem amperomierza cegowego zeby sprawdzic jakie prady plyna w instalacji.
Jak znajdziesz taki który będzie pasował mechanicznie, to możesz włożyć alternator o większej wydajności prądowej.
Tylko nie rozumiem po co włączasz obciążenie na wolnych obrotach musisz podnieść obroty aby nastąpiła pełna wydajność alternatora i jego maksymalne chłodzenie.P
CzyLI wychodzi z tego wszystkiego ze lepiej jest kupic drugi NAJLEPIEJ IDENTYCZNY AKU(wychodzi to wtedy pewniej i taniej co do kondenatora). Tylko właśnie sprawa z ładowaniem takiego dodatkowego aku w bagazniku, bo alternator patrzylem pod maska ma wydajnosc 70A. I niestety montaz wiekszego czy nawet drugiego alternatora nie wchodzi w rachube ze wzgledu...
archi25! Tu masz link: http://wat3.ely.pg.gda.pl/maszyny/miuews... na str. 4 jest wykres zależności wydajności alternatora od obrotów.
Witam. Akumulatory żelowe ładuje się stałym napięciem - z ograniczeniem początkowego prądu. W miarę ładowania prąd spada. Akumulatory " tradycyjne " - stałym prądem. Tak więc i krzywa ładowania jest nieco inna. Pozdrawiam. W samochodzie masz stałe napięcie 14,4 , ogranicznikiem prądu jest tylko wydajność alternatora, daleko tam do stałego prądu. Chociaż...
Vin na poczcie. Co do błędu to tylko tyle: DTC920F Napotkalem się na temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy. A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona.. Ale ładowanie miernikiem...
Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V To już coś nie halo. Masz złą przekładnię silnik-alternator, a przez to brak wydajności prądowej alternatora. Obroty altka powinny być powyżej 3 tys, tu masz przekładnię zmniejszającą obroty (mniejsze koło na silniku a większe na alternatorze.
Odpowiadam na pytanie, jak z pralki i alternatora chcę zrobić wiatrak? Normalnie idziesz na złomowisko sprzedajesz pralkę i alternator, następnie idziesz do sklepu z wiatrakami i kupujesz wiatrak.
Nie napisałeś podstawowego parametru, czyli wydajności alternatora. Załóżmy, że jest 120A, co daje moc ok. 1700W. Uwzględnij sprawność przetwornicy, następnie odejmij prąd pobierany przez osprzęt silnika. A na koniec weź pod uwagę, że alternator nie osiąga znamionowej wydajności na biegu jałowym. Jak byś nie liczył, to nie wydoli.
Przy ograniczonej wydajności alternatora można dać mniejszej mocy żarówki. Są dostępne Chińskie żarówki H3 o mocy 10 i 25W. Co znacznie zmniejszy pobór prądu przy niezbyt dużej utracie jasności w stosunku do pełnej mocy 55W.
wydajnosc paneli kompresor wydajnosc przetwornica wydajnosc
głowica mosfet zakuwanie przewodów lodówka whirlpool niska temperatura
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Wpływ zużytych świec na elektrykę w Opel Insignia 1.8 benzyna Electrolux suszarka - czynnik chłodniczy 300g R290