Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika, luzy to być może inna usterka. Zdejmij pasek napędowy o zakręć bębnem, sprawdź pod kątem luzów wzdłużnych i poprzecznych, silnik trzeba wymontować wyjąć szczotki i najlepiej wrzucić to foto szczotek i silnika z uwzględnieniem komutatora (google).
Podważ wkrętakami po obu stronach lub puknij w oś wirnika po drugiej stronie. Wcześniej wyjmij szczotki bo będą blokować.
wyjmij silnik sprawdź szczotki >>>>wyjmij moduł sprawdź luty
Wyjmij szczotki, na końcach szczotkotrzymaczy masz blaszki, ktore nalezy delikatnie zdjąć. Jak szczotki maja ok 1cm, to można założyc że są jeszcze długie, a wtedy pozostaje druga opcja :)
Jeśli tylko nie iskrzy nadmiernie, bo delikatne iskrzenie na szczotkach to prawidłowość, to wszystko jest w porządku. Ponieważ masz go na stole, to możesz wyjąć szczotki i sprawdzić ręką, czy lekko się obraca, bo może jest zbyt mocno , albo po skosie skręcony i wtedy będzie obracał się, ale z zauważalnym oporem.
Witam - to jest silnik szczotkowy , proszę wyjąć szczotki wtedy silnik zostanie rozłączony . Teraz można pomierzyć rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami silnika oraz szczotkotrzyma czami . Dodano po 1 Czyli zostaną nam uzwojenia stojana .
Witam, Szczotek nie sprawdza się na oko :D , przecież to tylko 4 wkręty. Proponuje odkręcić te wkręty i wyjąć szczotki to się okaże czy są ok. a jeśli dobrze pamiętam E22 oznacza uszkodzony triak.
Wyjmij szczotki i sprawdź multimetrem czy na szczotkotrzymaczach masz 230V jeśli nie to czy napięcie jest na wyjściu z włącznika jeśli tak to uszkodzony zapewne stojan jeśli napięcia nie ma to sprawdź czy masz napięcie na wejściu włącznika jeśli tak to uszkodzony jest włącznik jeśli nie to uszkodzony jest sznur zasilający.
Szczotki o tej długości już są zużyte i wymagają wymiany. Wyjmij szczotki i zmierz ich szerokość i grubość a prawdopodobnie uda się coś dobrać: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Szczotki...
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
Najpierw wyjmij, wysuń szczotki, później możesz po odkręceniu tych śrub próbować oddzielić poszczególne części. Uważaj na przewody, żeby ich nie pourywać.
przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa. Wiec tu szukasz przerwy.Turbine już i tak zdjąłeś, więc możesz rozebrać silnik lub wyjąć same szczotki jeśli się da.Przewody urywają się najczęściej przy samych końcach.
Problem rozwiązany - wyjąłem szczotki (były OK) i obracając silnikiem, wyczyściłem spirytusem styki komutatora (i same szczotki też) - i silnik ożył.
Problem rozwiązany - wyjąłem szczotki (były OK) i obracając silnikiem wyczyściłem spirytusem styki komutatora (i same szczotki też) - i silnik ożył.
Problem rozwiązany - wyjąłem szczotki (były OK) i obracając silnikiem, wyczyściłem spirytusem styki komutatora (i same szczotki też) - i silnik ożył.
Problem rozwiązany - wyjąłem szczotki (były OK) i obracając silnikiem, wyczyściłem spirytusem styki komutatora (i same szczotki też) - i silnik ożył. Dziękuję za podpowiedź.
Czy od strony komutatora masz łebki śrub mocujących stojan ? Wyjmij szczotki , rozkręć stojan i złap wirnik w imadło.
stwierdził że cewki wyschły pewnie Boże, widzisz i nie grzmisz. Wyjął te szczotki ? Silnik jakby "nie łączył", może wirnik poleciał, ale trzeba by podłączyć silnik poza pralką.
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Mogą być szczotki, wyjmij silnik i sprawdź ich długość.
Czasem pył ze szczotek zrobi "zwarcie" między szczotką a obudową. Typowo bije wtedy wyłącznik różnico-prądowy. Wystarczy wymontować silnik wyjąć szczotki oczyścić (może przy okazji wymienić) i oczyścić obudowę silnika w miejscu zapylenia od szczotek.
Szkoda ,że nie napisałeś typu pełnego pralki... https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni...
Wyjąłem szczotki u mnie są te proste. Ale pytanie czy ta tulejka jest do kupienia ? Bo jest luz na niej jeśli tak to jakie wymiary powinna mieć ? https://obrazki.elektroda.pl/1180947000_...
Miernik nastawiony na 2000 ohm Przykładam końcówki na blaszki szczotek w gniazdach i pokazuje 004 Czy mam wyjąć szczotki i wtedy zmierzyć na gnieździe?
Być może przyda się info dla kogoś w przyszłości. Znajomy nie przyznał się, że próbował na własną rękę coś działać z robotem – wyjął szczotki i włożył je na odwrót (szczotki mają trapezowe ścięcie i jak się je wsadzi niepoprawną stroną, nie dotykają komutatora). Oczywiście sprawdzałem to, ale wsadzałem je tak samo, jak wyjąłem, nie brałem pod uwagę,...
Zabezpieczenia są montowane wewnątrz szczotki i niewidoczne dotąd aż nie zadziałają. Wyjmij szczotki z prowadnic i sprawdź czy od strony komutatora nie wysunął się z którejś plastikowy "dzyndzelek".
A co ze szczotkami na silniku może się zawiesiły wyjmij szczotki i przeczyść prowadzenie
Mam pilarkę Macalister MSCS1500, chyba poszły szczotki, chociaż dobrze wyglądają. Dlatego że pilarka pracuje, jednak zaczęło buczeć ze szczotek oraz lecą iskry. Wyjąłem te szczotki, ale wygląda jakby były na stałe. Czy ktoś wie, jak je wymienić? Zdj. w załączniku Wymiar szczotki też.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Jeżeli końce uzwojeń są łączone na sztywno ze szczotko-trzymaczami to pozostaje tylko podłączyć omomierz do tych wyprowadzeń i sprawdzić. Wyjmij szczotki i wirnik i zrób pomiary. Podaj wskazania. http://obrazki.elektroda.pl/6361924500_1...
Szczotko trzymacz masz zamocowany jedną śrubką do alternatora. Jak odkręcisz i go wyjmiesz będziesz widział czy szczotki nie są krótkie ,lub się zawiesiły.
Witam, Dziś wyjąłem szczotki i chyba wszystko jasne. Ta z dwoma kabelkami starła się tak, że z otworu w środkowej części wysunęło się coś w rodzaju tłoczka na sprężynce. Domyślam się że jest to właśnie owy bezpiecznik. Pozdrawiam vper
Wyjmij szczotki na silniku jazdy i przedmuchaj cały wewnątrz.
Tak jak się sprawdza regulator w Punto, bo pewnie z tego to wyjąłeś. Szczotki to też długie są.
Według instrukcji serwisowej jak najbardziej. Jednakowoż po odlutowaniu dwóch przewodów od szczotkotrzymacza i odkręceniu śrubki możesz wyjąć szczotkę i coś dopasować. Szczotki oryginalnej jako tako nie dostaniesz, ale można kupić np. do zelmerowskiego silnika 309 (jest troche wyższa od normalnej zelmerowskiej) i przelutować przewody z nich wychodzące....
Warto go zdemontować, wyjąć szczotki, przedmuchać sprzężonym powietrzem i sprawdzić jak pracuje bez szczotek a wtedy powinien gładko i cicho się kręcić.
Witam . tak Ci doradzają żebyś się wykosztował i narobił a to nie zawsze tak jest pisałem sprawdzić silnik ale to nie zawsze trzeba wyjmować ,szczotki napewno trzeba wyjąć bo na zdjęciu to słabo widać a tym bardziej jak są długie sprawdzić .Jak sprawdziśz szczotki to włącz silnik na pusto .
W pierwszej kolejności sprawdż połączenie silnika tj.kostkę nastepnie szczotki które trzeba wyjąć i zobaczyć jakiej długości są.
Wyjmij szczotki to będziesz widział czy są krótkie, czy się zawiesiły w szczotkotrzymaczu. Dźwięk może sugerować na źle dolegające szczotki, słaby kontakt z komutatorem.
Wyjmij stare i idź do sklepu AGD, na pewno coś dobiorą, zwykle zelmerowskie są uniwersalne :) 1.5cm to nie jest znowu tak malo. Wyjmij szczotki, odetnij miedzianą linkę i trochę rozciągnij sprężynki, jak iskrzenie nie ustanie, uszkodzony jest wirnik.
Wyjmij szczotki zrób zdjęcie i dodaj jako załącznik.
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
Przypuszczam, że należy wyjąć szczotki (o nie blokuje się łożysko wirnika) gdyż zapewne wirnik jest ciasno montowany w łożysku metalowej obudowy. Wirnik zostanie w metalowej obudowie z przekładnią.
Pralka ariston margherita AL846TX Jak wyjąć szczotki węglowe z metalowych prowadnic? Z góry dziękuję za poradę.
mam dokładnie to samo może jakaś podpowiedź Czyli jaka? Wyjąłeś szczotki?
Na ile mi wiadomo szczotki i szczotkotrzymacze przy Samsungach są takie same jak wszędzie indziej, czyli normalne, wymienialne itp. W nowszych modelach Eco Bubble są oczywiście 'Digital' Invertery, ale to raczej nie ten przypadek. Jeśli zerkniemy sobie tu: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to...
Mam już urządzenie i udało mi się wyjąć szczotki, dzięki czemu mogę określić ich wymiar. Niestety wcześniej ktoś zbyt wąskim śrubokrętem "zmasakrował" koreczki i pozostał z nich mak... ledwie udało się wyjąć szczotki. O ile na rynku pewnie coś dopasuję, to co z koreczkami ? Może docisnąć blaszaną płytkę szczotki jakimś cienkim pręcikiem posmarowanym...
Wyjmij szczotki, zmierz i kupuj według rozmiaru.
Jak to sprawdzić , wyjąłem szczotki . na przełączniku obroty lewe to jest przejście miedzy dwoma stykami , a w prawo te pozostałe dwa styki się stykają . A od komutatora przejścia nie ma
Według mnie kończą się szczotki lub wirnik. Wyjmij szczotki zobacz jaka mają długość. Najlepiej daj zdjęcie. Dobrze by było byś podłączył pod amperomierz i zobaczył jaki ma pobór prądu.
Wyjmij szczotki i zobacz czy nie mają ogranicznika. Jeżeli mają to wytnij i kup jak najszybciej nowe.
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Wyjmij szczotki - jeśli mają poniżej 2 cm długości to wymień. Pozdrawiam
Regulator napięcia na 75% szczotki na 15%. Wyjmiesz szczotki i poznasz prawdę.
Sprawdź szczotki, prawdopodobnie szcztoki mają bezpiecznik w środku który odpycha szczotkę od komutatora. Jak nie wyjmiesz szczotki to się nie przekonasz. Pozdrawiam.
Jeżeli wyjmiesz szczotki z prowadnic, to kto wie, może ruszy, ale może też blokować się w skrzynce. Nawet normalnie montowana, mała roleta potrafi się zacinać przy opuszczaniu, właśnie przez te szczotki. Można też pomyśleć o jakimś mechanizmie ciągnącym pancerz - na zasadzie miarki zwijanej, czy pasów bezpieczeństwa w samochodzie.
wyjąłem szczotki i widze ze na końcach są jakby przysmolone .. spieczone ... przypalone ... czy to o czymś świadzy?
Wyjąłem szczotki, faktycznie to już chyba ich końcówka bo został 1cm, jutro pojadę kupić i dam znać. Dziękuję za podpowiedź
Spróbuj najpierw zajrzeć do silnika ,trzeba wyjąć szczotki i wydmuchać sprężonym powietrzem pył ze zużytych szczotek,zarówno z komutatora jak i z tachoprądnicy,najczęściej to pomaga....
że praktyka czyni mistrza, To prawda, ale sama praktyka bez teorii to człowiek robi tylko nie wie co i dlaczego. Odwrotnie to samo. Przecież można dorosłego szympansa nauczyć naprawiać alternatory w ciągu 3 godzin. Jak nie mostek to regulator albo uzwojenie, a jak dalej źle to regenerowany alternator z półki. Po miesiącu szympans będzie mistrzem w...
Tak to wina szczotek , jak jeszcze trochę poczekasz zniszczysz silnik (komutator) wyjmij szczotki z nimi do sklepu i kup nowe
Fakt, w nowej maszynie iskrzenie jeśli już, to powinno być minimalne. Ale iskrzenie a iskrzenie to różnica. Wyjmij szczotki, zamień, sprawdź. Będzie wiadomo coś więcej. Pozdrawiam.
Silnik musisz włączyć, nie ma innego wyjścia, żeby zobaczyć czy jest uszkodzony. Przed podłączeniem wyjmij szczotki i dokładnie osusz razem z całym silnikiem. Jeżeli odkurzacz pracował jeszcze trochę jak był zalany to podejrzewam że uszkodził się wirnik, a to równoznaczne z wymianą odkurzacza. Uszkodzony wirnik rozpoznasz po czarnych uzwojeniach lub...
Na fabrycznych szczotkach działała bardzo dlugo, ale w pewnym momencie zaczęła słabnąć i śmierdzieć i w końcu stanęła. Wyjąłem szczotki, były starte do zera prawie. Myśląc sobie że to ich wina kupiłem nowe, piła odżyła ale i tak śmierdziała przy cięciu. Kilkanaście cięć i się skończyły znowu szczotki jak widać na zdj.
Wyjmij szczotki z silnika i idź do sklepu z częściami AGD. Powinni coś dopasować, ewentualnie będziesz musiał podlutować linki do końcówek konektorowych.
Jak rozbierzesz rozrusznik, to sam zobaczysz. Zresztą w tym samochodzie wystarczy wyjąć szczotki, a bendix nie będzie pracował. Jak nigdy nie rozbierałeś rozrusznika to będzie ci ciężko to zrozumieć. Obejrzyj to: http://www.bendiks.rzeszow.pl/rozrusznik...
Prawdopodobnie zawieszają Ci się szczotki na alternatorze. Mogą byc już za krótkie lub na pierścieniach wirnika masz wyrobione rowki. Wyjmij szczotki to bedziesz widział co jest.
Zobacz załączniki, szczególnie ten ze stroną 46. Sprawdź szczotki w silniku. Wyjmij z plastikowej osłony płytkę sterownika i sprawdź czy nie ma zimnych lutów na wyprowadzeniach przekaźników które znajdują się pod blachą radiatora triaka.
Moglo sie cos uszkodzic przy tym jak szczotki sie wykonczyly ? Jezeli Napięcie do silnika dochodzi a silnik nie pracuje, to zapewne tak. Rozbierz go jeszcze raz i wszystko dokładnie sprawdź. Wyjmij szczotki i lekko je zeszlifuj.
Łożyska usłyszysz już na pewno przy najmniejszych obrotach. Dodatkowo mogą mieć luz, lub wydawać się suche. Możesz wyjąć szczotki i zobaczyć ręcznie jak zachowują się łożyska, jeżeli ok to musisz czekać na dotarcie szczotek, chociaż w zależności od ich typu może to trwać długo. pozdrawiam
Zrobiłem kolejne podejście do expresu, wygląda na to, że tak ja przypuszczałem problemem jest młynek. Dostałem się do silnika młynka i pokręciłem nim aby wirnik zmienił położenie, akurat nie miałem kawy w nim, ale młynek zakręcił, 3 diody nie zapaliły się na czerwono, jak nasypałem kawy znowu wyskoczyły 3 czerwone lampki, próbując robić to samo, czyli...
1. Jeszcze raz sprawdź układ hydrostatu (czysty?) i hydrostat (styki?) 2. Wyjmij szczotki silnikowe. Nie są za krótkie? 3. Moduł. Sprawdź wszystkie złączki. Przeczyść styki prądowe. Przypuszczam że będą koloru czarno-brązowego. Kondensatory też mogą wymagać już wymiany bo tracą swoje parametry
Nie demontuj wirnika, wyjmij szczotki i sprawdź odporności na sąsiadujących wycinkach. 1-2,2-3,3-4,..,24-1. na którymś z nich zapewne nie będzie przejścia.
Podziękowania dla "nares"...wyjąłem szczotki, wyczyściłem, przesmarowałem i od rana pralka lata jak wsciekła...tylko zrobiła się głośniejsza, zwłaszcza przy wirowaniu...szczotki bardziej dociskają i przez to bardziej hałasują? Wymieniać już na nowe? Jakieś sugestie? To nie łożysko!!!
ale nie jestem pewny, czy po wyjęciu szczotek i włożeniu nowych, nie pojawi się błąd Nie bój, nie pojawi się. Ten dziadek nie miał jeszcze funkcji blokady elektroniki.
Najpierw rozbierz i sprawdź części, łożyska lecz jeśli brakuje Ci doświadczenia to rozważ oddanie do serwisu. Do łożysk potrzebny ściągacz odklejacz a resztę powinna nie stwarzać problemów. Pierwsze to sprawdź łożyska na wirniku tylko najpierw wyjmij szczotki. Jesli chodzi o części to tu masz centralny serwis gdzie części mozesz kupić: https://www.erpatech.pl/serwis
Szczotki oraz pasek sprawdzałem i są ok Takie to było sprawdzenie. Trzeba wyjąć szczotki na bank są krótkie po 5 latach intensywnego użytkowania a może tylko któraś się zawiesiła. Przedmuchać silnik porządnie sprężonym powietrzem oczywiście na zewnątrz mieszkania bo będziesz kominiarzem i nie używaj pralki bo może dojść do uszko9dzenia silnika a to...
Witam. Wyjmij szczotki, sprawdź ich długość. Zrób dokładne zdjęcie komutatora - na fotkach wygląda na to, że jest bardzo duże wyżłobienie od szczotek i kolor segmentów wskazuję na spore iskrzenie już w czasie pracy w pralce. Bardzo prawdopodobne, że do wymiany wirnik. Korzystniejsze może okazać się kupno całego używanego silnika. Pozdrawiam ;) Zmierz...
Silniki komutatorowe mają to do siebie że "terkoczą". Silnik działający w kierunku w którym wiruje będzie działał ciszej, a odwrotnie głośniej z powodu innego dotarcia szczotek. Ewentualnie możesz wyjąć szczotki i sprawdzić stan łożysk. Same szczotki też nie mogą być krótsze niż 1 cm. pozdrawiam
sprawdż czy szczotka przy końcu nie ma zgrubień-jeślitak to spróbuj ją podczyścić,ale najprawdopodobniej masz zanieczyszczny lub lekko zdeformowany szczotkotrzymacz,może też być za krótk szczotka.Jeśli nie mozna wyjąć szczotki poprzez odgięcie blaszki i wyciągnięcie jej aby to wszystko sprawdzić trzeba rozebrać silnik.
Wymontuj ten silnik , wyjmij szczotki i zobacz dokładnie komutator czy czasami nie podniosła się jakaś lamelka . Czy aby napewno dobrze włożyłeś szczotki ? (skos szczotek ). Na filmie nie widać żadnego iskrzenia , a dzwięk podobny do dzwięku łuku elektrycznego .
Rozłączylem wiązke przewodów na silniku przeczyściłem , zastosowałem WD 40, wyjąłem szczotki przeczyściłem, choć wyglądały na nowe poskladalem do kupy i pralka pierze bez problemu. Mam nadzieję, że teraz będzie dobrze. Dzięki za sugestie./ Pozdrowienia.:D
Pralka już działa, po wyjęciu silnika, rozruszałem zastane szczotki i ponownie założyłem silnik. Po uruchomieniu silnik działa i bęben się obraca. Tak czy inaczej muszę wymienić szczotki na nowe, bo te są już na wykończeniu. Dziękuję za pomoc. Jeszcze tylko jedno pytanie, jak wyjąć szczotki ze szczotkotrzymacza, aby nic nie uszkodzić. Pytam ponieważ...
u mnie jest to nie możliwe . Wygląda na to ,że łożysko tylne u ciebie skleiło się w obudowie, jeśli postępując zgodnie z filmem, wyjąłeś szczotki i nie możesz wysunąć wirnika. Spróbuj ostukać obudowę młotkiem, lub uderzając nią o kant stołu, oczywiście tak, by nie pękła. Samo odkręcenie nakrętki wspomnianej w #2, może udać się, gdybyś zablokował wirnik...
Zdemontuj silnik z pralki i w pierwszej kolejności sprawdź szczotki węglowe bo raczej ich już nie będzie. Po wyjęciu szczotek zobaczysz jak pracuje silnik kręcąc wirnikiem dynamicznie dłonią: https://youtu.be/KHA6VFrzAL0
Autor chce go prawdopodobnie uruchomić. Ja mnie pamięć niemało stojan to 1-4 szczotki 2-3, pradniczka 5-6 wyjmij szczotki i multimetr w ręce na pradniczce będziesz miał dużo większą opornosc. Szczotki przedzwonisz A wyprowadzenia stojana to już tylko formalność. Beda miały o około 2ohmy więcej od szczotek. I wygląda mi to na silnik od bosha ladowanego...
Na początku bardzo przepraszam zapomniałem napisać diagnozę, otóż sprawdziłem to na co kolega mnie naprowadził, niektóre styki były wilgotne i ośniedziały, pralka jednak działała tylko przez 6 prań, po następnych oględzinach wyjąłem szczotki były znacząco starte. Wymienię je i po problemie.
Wlasnie wyjąłem szczotki, ale wyglądały ok.. Poskręcałem wszystko do kupy i nagle zaczęło działać.. Kontrolka swieci, gasnie na wlaczonym silniku, a na zaciskach akumulatora jest 14,3 V przy wlaczonym silniku. Ciekawe, na jak długo.. Maluch to dziwne auto :)
Witam wszystkich. Otrzymałem od znajomego w.w. odkurzacz któremu skończyły się szczotki. Znajomy go rozebrał i wyjął szczotki na wzór w celu kupienia nowych. Z braku czasu i chęci szczotek nigdy nie kupił a nawet zgubił te zużyte. Chciałbym naprawić teraz odkurzacz ale nie wiem jakie szczotki kupić. Czy mogą być jakiekolwiek byle by pasowały czy do...
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Witam mam problem z ... chyba ze szczotkami w alternatorze ale nie jestem do końca pewny, kiedy jadę to czasami przy hamowaniu lub na nierównościach gasną mi wszystkie lampeczki na desce rozdzielczej i zaświeca się kontrolka od ładowania akumulatora. Próbowałem wyjąć szczotki ale po odkręceniu śróbek mocujących regulator na alternatorze to całość nie...
Żeby wyjąć wirnik trzeba jeszcze odkręcić te cztery śrubki które są na trzecim zdjęciu widoczne. Dodano po 2 Tylko najpierw wyjmij sobie szczotki.
Cześć Wszystkim Zwracam się do Was z prośbą w sprawie pralki. Otóż w sobotę silnik odmówił posłuszeństwa i wyświetlił błąd E08. Wykręciłem silnik, wyjąłem szczotki, zdecydowanie miały już dosyć. Wczoraj założyłem nowe, silnik ożył, no ale.... nie ma siły obrócić bębna z praniem. Na pusto kręci, ale przy wirowaniu już nie wyrabia, próbuje się rozpędzić,...
Witajcie. Posiadam mikser Zelmer. Problem polega na tym , że pojawiło sie iskrzenie i troszkę smrodu. Rozebrałem go i okazuje się, że iskrzy na szczotkach czyli w miejscu styku szczotek z komutatorem. Wyjąłem szczotki, są jeszcze bardzo dobre mają z 1,5cm. Rozciągnąłem nieco sprężynkę pod nimi aby mocniej pchały szczotkę do wałka. Nie pomogło, a komutator...
Da radę wyjąć te szczotki nie demontując silnika? Raczej ciężko... (bez klucza). Pozdrawiam.
Wyjmij szczotki i przeczyść je, pewnie tradycyjnie jedna się zawiesiła. Gdy to jednak bęzie poprawne to może siadł regulator (pod warunkiem, że wirnik ma opór i wynosi on około 4,4 omy), gdyż on daje masę na wirnik, a co za tym idzie i na lampkę kontrolną (może być spalona też sama żarówka).
Mam taki przypadek, że pompa abs raz działa raz nie. Już sprawdziłem, że winne problemu są szczotki w silniku pompy ABS. Po prostu się skończyły. Teraz mam pytanie, czy ten silnik w jakiś sposób można wyjąc i wymienić szczotki? Mam druga pompę z tym samym uszkodzeniem i mogę na niej experymentować. Chcę zapytać czy komuś udało się rozebrać i złożyć...
A czy nie wyciąga sie całego wirnika z założoną turbinką. Spróbuj podważyć plastikową kierownice pod turbinką i zobacz czy taki zespól nie wyskoczy, w wielu silnikach nierozbieralnych tak miałem. Dodano po 1 Ps. Najpierw wyjmij szczotki.
sprawdzić szczotki silnika I tego się trzymaj zdjąłem blat i tył pralki i uzyskałem dostęp do silnika. Czy muszę zdjąć bok pralki by wyjąć szczotki z silnika? Jeśli tak to jak zdemontować bok bo oglądam ramę i ściany i się pogubiłem. Jak zdjąłeś tył pralki to odkręć jedną śrubę mocującą silnik, odepnij kostkę zasilającą + przewód uziemienia i masz...
wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza wyjąć fotele
zmywarka bosch schemat aluprof sterować dekoder cyfrowy telewizji kablowej
ws301s schemat schemat bezpieczników jumper
Reset systemów po wyjęciu akumulatora - bagażnik i szyba nie działają Spadek prędkości internetu w zależności od pory dnia