Czujnik zostaw w spokoju - odłącz wtyczkę która będzie wyżej i wyjmij zwrotnice razem z czujnikiem. Końcówkę drążka wybij bijąc młotkiem w stronę zwrotnicy.
ADS LX800. Jeśli kupisz wystarczy wyjąć zwrotnice i podpiąc kolumny pod ADS'a a na nim sobie ustawisz częstotliwość cięcia dolnego pasma. Po za tematem lepiej stosować cięcie aktywne niż pasywne w kolumnach basowych. Pozdrawiam. House System.
Te Twoje to będzie wersja na eksport. Znaczek "3M3" oraz angielskie opisy na przodzie więc pewnie nazywały się oficjalnie "Tento". Najprościej będzie wyjąć zwrotnice z Twoich kolumn i porównać ze schematem na tamtej stronie. Wystarczą same wartości kondensatorów i (jak się da) odczytać opór rezystorów. Optycznie widzę że głośniki raczej masz oryginalne....
zalecany kontakt z serwisem A serwis wymieni kompletny moduł pobierając ok. 1000zl :-( Najprawdopodobniej uszkodzony triak sterujący silnikiem zwrotnicy wody. Wyjmij moduł, sprawdź triaki i przewody połączeniowe do zwrotnicy oraz samą zwrotnicę.
Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania . Pytanie. Jak wyjąłeś amortyzator ze zwrotnicy .?
Spróbuj wyjąć całą zwrotnicę i sprawdź wzrokiem czy nie widac nic niepokojącego.
Tylko tweeter słychać. No cóż, spróbuję wyjąć zwrotnicę.
Może przesadziłeś z głośnością. Głośniki zdaje się mają dwa bezpieczniki na zwrotnicy. Wyjmij zwrotnicę i sprawdź.
Nie chce martwic, ale wyglądają na samoróbki, wyjmij zwrotnice i daj foto.
Jak jakieś wartościowe te koło to można z całą zwrotnicą wyjąć i pod prasę, albo poświęcić łożysko i z samą piastą wyrwać. Jak felga alu, to współczuję. Bodaj z felgami Opla są takie kabarety Jak kupiłem swojego Passata to miał założone Oplowskie alu, trochę huczało przy zdejmowaniu. :)
Własnie już się do tego nastawiam. Mam jeszcze jedno pytanie - aby wyjąć skrzynie trzeba wyjąć całą półoś (ze zwrotnicy) czy wystarczy wyjąć sworzeń ze zwrotnicy i odciągnąć całą zwrotnicę, aby wyszła ze skrzyni?
Wyjąć zwrotnicę, wypuścić przewód do niskotonowego oddzielnie, a do średnich i wysokich oddzielnie. W zależności od oporności wieży szeregowo lub równolegle...
Zadzwonię dziś do elektryka. Jak podłączy, to nie będę wrzucał zdjęć. Wyjęliśmy zwrotnice. Zwrotnica Tonsil Altus 300 + terminal z kolumny. Schemat podłączenia. Może komuś się przyda.
Jak są krzykliwe to wyjmij zwrotnice i przystosuj je do swoich potrzeb kwestia dźwięku jaki i skąd podajesz w ten sposób można powiedzieć o każdym zestawie głośnikowym ze jest zły a te głośniki maja ogromny potencjał. Co do Patriotyzmu to zauważ ze większość narodów świata dba o swój wizerunek i swojego państwa większość Polaków zachowuje się odwrotnie...
Na zdjęciach nic nie widać ciekawego. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyjąć zwrotnicę i sprawdzić rezystory (te zielone) i kondensatory. Możliwe że któryś z elementów jest uszkodzony, przerwa zwarcie itp. Wymiana jednego elementu będzie mniej problematyczna niż szukanie całej zwrotnicy.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Moim zdaniem padł ci kondensator na zwrotniach. Istnieje jeszcze jedna możliwość tuba od głośnika wysoko-tonowego jest zbyt mocno przykręcona lecz wątpie lub też coś się stało na zwrotnicach oprócz kondensatorów. Wyjmij zwrotnice i popatrz dobrze.:D
Szczerze mówiąc nie wiem czy to jest w odwodzie tweetera, nie mam jak tego sprawdzić bo nie mam narzędzi, żeby wyjąć całą zwrotnicę, myślę, że jutro będę w stanie to rozebrać i przejrzeć ścieżki. Ale chyba tak, ten najbliższy kabel widoczny na zdjęciu który jest przylutowany od dołu płytki idzie do drivera.
A teleskop to na przyszłość nie wyjmować ze zwrotnicy tylko wyjąć ze zwrotnicą.Bo większość śpeców tak nie robi.Potem zwrotnice są skatowane od młota bo nie wiedzą jak to wyjąć .No chyba że wymieniasz amortyzator.
Szczerze powiedziawszy, to myślałem, że przegub zewnętrzny jest już odkręcony. I do tej operacji chyba nawet musi.
Dziękuję za podpowiedzi. Wyjąłem zwrotnicę zamontowaną za głośnikiem średniotonowym. Okazało się, że jedna z nóg kondensatora jest oderwana od lutu. Może jakiś zimny lut. Po przylutowaniu kolumny grają jak nowe. Mój wzmacniacz to amplituner Denon DRA-500AE 2x95W. Patrząc na schemat tych kolumn wydaje mi się trochę dziwne, że z winy jednego kondensatora...
No ta. Łatwiej powiedzieć trudniej zrobić. Nie za bardzo jest jak wyjąć tę zwrotnicę, przednia ścianka jest przyklejona. Pozatym nie wiedziałbym co i jak konkretnie powinienem sprawdzić. W życiu tego nie robiłem. pozdrawiam
Wina acrobata: http://obrazki.elektroda.pl/3926950600_1... Wyjmij tranzystory, i zobacz jak się zachowa driver.
Musisz wyjąć zwrotnicę na wierzch. Czyli wykręcić głośnik duży tam w środku będzie płytka z cewkami i kondensatorami to jest zwrotnica. Podepnij się drugim głośnikiem równolegle do tamtego i zobacz czy zachowuje się tak samo jak ten co przerywa. Jeżeli nie czyli tamten nadal przerywa a ten drugi nie przerywa to głośnik do naprawy(wymiana wkładki wysokotonowej,...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Witam, Posiadam Altus 150 100% oryginalne. Problem jest tego rodzaju ,że głośnik wysoko tonowy w lewej kolumnie nie gra. Wyjąłem zwrotnicę poprawiłem lutowania i zaczęły grać wysokie tony lecz dużo ciszej niż w prawej kolumnie. Gdwt jest na pewno sprawny bo w 2 kolumnie gra normalnie. Jak naprawić zwrotnicę. Nie działa tylko głośnik wysoko tonowy pozostałe...
Odkręć kratę odstaw na bok, wez odpowiedni śrubokręt i lekko odkręcaj wkręty na tym plastikowym panelu....bla bla to chyba potrafisz co? Jak już zdemontujesz ten panel z głośnikami to odlutuj kable od średnio tonowego ewentualnie od drivera, chyba że są wsuwki to zadanie masz ułatwione. Pod jakikolwiek wzmacniacz nawet pod wieże podepnij ten teoretycznie...
Możesz opisać jak nie grają w ogóle nie wydobywają dźwięku ?Może to wina zwrotnic najlepiej sprawdź czy po podłączeniu głośników każdego z osoba w ogóle nie grają jeśli nie grają to albo kupisz nowe albo kupisz zestaw do regeneracji gdzie będą cewki ale jak się na tym nie znasz to lepiej kup nowe głośniki a stare sprzedaj na allegro.Jednak jak głośniki...
Kolumny to stary klasyk: Tonsil ZG25C Stary złom, chwalony przez ludzi znajdujących się w obecnie średnim wieku, którzy mieli w/w kolumny i im podobne i sobie chwalili, bo nic innego nie było wtedy możliwe do kupienia, a same kolumny grają bardzo słabo, płasko, mają mocno podbite niskie i wysokie częstotliwości przez co sprawiają wrażenie głośniejszych,...
Wymieniając zwrotnicę niestety.
Zapewne trzeba zdjąć ten plastik naokoło, uszkodzone może być cokolwiek chociaż pewnie zamiast zwrotnicy an wysokim tonie robi tylko elektrolit. Skoro obudowa jest tak "spasowana" to może by woofery wyjąć i wpakować w osobną skrzynię?
Ten crossover służy do podziału pasma pomiędzy driverem a wooferem w paczce szerokopasmowej. z opcjonalnym wyjściem na subwoofer. Nie da się go podłączyć w konfiguracji dwie satelity + dwa basy. Do tego należało by wykorzystać ich model [url=http://artproaudio.com/art_products... CX310. W twoim wypadku najlepiej będzie zmienić...
To co mogłoby być przyczyną uszkodzenia zwrotnicy? Parę miesięcy temu był robiony przegląd i nie było żadnych luzów. Nikt tez codziennie zanim wsiądzie do samochodu nie patrzy czy czasami sworzeń się nie obluzowal. A jak wypadnie podczas jazdy to może być katastrofa na drodze. Byla włożona śruba M10. Po włożeniu śruby jak oryginalna Forda sworzeń również...
Cena za komplet na obydwie strony - wszystkie elementy. Końcówki drążków można założyć z kompletu ale za długo nie wytrzymają (chyba, że już teraz robią je lepiej). Zbieżność obowiązkowo. Przy wymianie najlepiej jest wyjąć całą zwrotnicę więc można i przeguby i łożyska zmienić za jednym zamachem - jak jest taka potrzeba.
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
A jak wyjąłeś?
Jeżeli chcesz wyjąć skrzynię to nie koniecznie trzeba demontować przy tym przeguby. Wystarczy rozmontować sworznie zwrotnic i wyjąć półosie ze skrzyni. A tak przy okazji to po co wyciągasz skrzynię, chyba nie po to by wymienić docisk lub tarczę? Bo te rzeczy wymienia się bez jej wyjmowania.
Witam. Na szrocie niestety czujniki nie dają się wyjąć ze zwrotnic, rdza tak przyłapała że urywają się. Mieli tylko dwa takie samochody i niestety kicha....🙁 W serwisie jeden czujnik ponad 400 zł. Klient klęknął.... Żeby było pewne, że oryginalne czujniki będą ok, to można by spróbować. Sam nie wiem co dalej robić. Myślałem o przełożeniu na...
Z doświadczenia wiem, że nie można bezkarnie zmieniać tłumienia gdwk, spowoduje to utratę zgodności faz przy podziale. Dla każdego nowego tłumienia trzeba korygować zgodność faz, np. przez drobne zmiany inkucyjności w filtrze gdwk. Dodatkowo zastosowanie innego gdwk o innej chakteryatyce (nawet minimalne innej), przekreśla możliwość otrzymania zgodnych...
Kurcze, że też nie zwróciłem uwagi na wahacze. Będę musiał teraz je przyrównać do siebie. Nie wydaje mi się aby przyczyną były amortyzatory, w końcu ich zadanie to tłumienie, trzymanie zawieszenia, bardziej sprężyny, no ale one nie były wymieniane. Jeśli chodzi o zbieżność, to nic przy układzie kierowniczym nie robiłem, dystans przy końcówkach drążków...
Dokładnie tak jak kolega Konart napisał. Problemem mogą być kable połączeniwe i/lub przełącznik zwrotnicy jak i sama zwrotnica. Jak wyjmiesz głośnik niskotonowy będziesz miał więcej miejsca żeby dostać sie do środka. Sprawdż czy zwrotnica jest sprawna. Możesz ewentualnie podpiąć "gwizdka" bez przełacznika.
Jeżeli jesteś pewny że do sekcji A wzmacniacza podłączyłeś tor wysoko tonowy a do sekcji B tor nisko tonowy i gra nie tak jak powinno to przyjrzałbym się połączeniom terminali > zwrotnice w kolumnach. Ale jeśli są to nowe kolumny to było by to bardzo dziwne. Blaszki wyjąłeś z terminali w kolumnach?
Tak właśnie czytałem, jak szukałem po Internecie, że to Tonsilowe kolumny i że mają tonsilowe głośniki ze zmienionymi symbolami. Czekam, aż ktoś się wypowie, bo na pewno ktoś kiedyś miał do czynienia z takimi głośnikami. Tak sądziłem, że nie obejdzie się bez wyjęcia zwrotnicy, by nie włożyć głośników, które mogą coś lub siebie uszkodzić.
niestety w tych peugeotach ciężka sprawa (w porównaniu do innych marek) generalnie z podnosnikiem nie ma problemu :P ja podstawiam kobyłke pod końcówke i wybijam sworzeń wahacza bo wahacz jest tak zbudowany ze bez użycia bardzo długiej rury albo tak jak ja kobyłki pod końcówkę w celu ściśnięcia spręzyny nie da rady wysunąć sworznia ale najwygodniej...
Czujnik udaje się wyjąć w całości chyba 1 na 10... W moich fiatach udało mi się wyjąć w całości jeden czujnik, a próbowałem wyjmować trzy razy przy wymianie łożysk przednich. Łożysko ze zwrotnicy wyciska się w stronę czujnika, więc trzeba go wyjąć najpierw...
Oporny ten kombajn , napisz jeszcze to co na pewno sprawdzałeś gdyż niektórzy więcej piszą niż robią co do orbitrola to są dwa rodzaje stary typ z płetwą i nowy na frez z regulacją od dołu stary typ nie pamiętam . Sprawdz zwrotnice [wyjmij ośki i sprawdz łożyska oporowe może ślizga się na kamieniach ]
Te kolumny są można powiedzieć ,, za duże'' do takiego pomieszczenia, dlatego bas będzie dudniący, stłumiony gdyż nie ma się gdzie poprawnie rozejść. Zapewne jak otworzysz drzwi to więcej go będzie w korytarzu czy też w pokoju obok. Te kolumny dobrze czują się w około 20 m2 a nawet i więcej. Myślę że wytłumienie dużo nie wniesie ale nic nie zaszkodzi...
Aa, bo robisz to w terenie gdzieś. Odkrec przegub przy skrzyni i przy kole, odkrec łącznik stabilizatora i wyjmiesz półoś bez ściągania sworznia że zwrotnicy.
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Cześć. Zaciera się stworzeń - tuleja. Kilka razy nawiercałem i wkręcałem kalamitkę - uprzedzam, tylko w jednym aucie wytrzymało rok, może chwilę dłużej. Możesz odłączyć drążki i spróbować pokręcić samą zwrotnicą - u nas przeważnie strzelała lewa strona. Bardzo przyjemna naprawa jak uda Ci się wyjąć sworznie górny i dolny?. Wyślij nr VIN - postaram się...
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Przywalić młotkiem w ucho zwrotnicy
Gorzej jest z tymi nowymi bo trzeba zmniejszać litraż żeby nie dudniły i membrany nie latały jak flaga na wietrze W starych altusach też membrany GDN latają jak flaga na wietrze. Efektem źle zestrojonej obudowy jest to, że im głośniej gramy, tym bardziej membrana lata i tym mniej basu jest. Strasznie głupie wrażenie - robisz głośniej na wzmacniaczu,...
W takim razie po co tłumić tubę skoro i tak podbijasz na wzmacniaczu. Wcześniej pisałeś, że pomiary robisz na 0, więc tym się sugerowałem. Pomiary robię na wyzerowanych ustawieniach. Tylko podczas słuchania muzyki, oglądania filmów podbijam wysokie +6dB, basy +6dB, delikatnie wycinam mid poprzez loudness -4dB Jak pisałem zmiana rezystora lub jego usunięcie...
Witam, posiadam kolumny LDM P215, jednak poprzedni właściciel zdecydował, że lepiej będzie wyjąć z nich zwrotnice, to chciałbym teraz naprawić. W kolumnach siedzą oryginalne głośniki, czyli niskotonowy Celestion K15T-200 8 Ohm, oraz gwizdek GDWT 12-19 8 Ohm, zarówno gwizdek jak i niskotonowiec mają 200 W mocy. Jak dobrać do nich zwrotnicę? Głośnik niskotonowy...
Świetny pomysł, nie wpadłbym na to! Ale powiedz mi jeszcze proszę czy obecny filtr bądź zwrotnice z subwoofera zostawić czy wyjąć (nie pamiętam czego użyłem) ?
Piasta siedzi w zwrotnicy. A jak mnie pamięć nie myli to amortyzator jest wciśnięty w zwrotnice. Czyli cała nóżkę musisz wyciągnąć.
Podaj konkretnie model głośnika wysokotonowego, i podaj z jakiego źródła masz tę cewke( czy orginalną czy jakiś zamiennik) Dodano po 2 [quote="Micharlito" Poza tym jak dojść do zwrotnicy jak wszytsko jak zabite i wogle ??[/quote] Musisz wyjąć głośnik, wtedy dostaniesz się do zwrotnicy.
Zdaje się, że ta wieżyczka ma zwrotnicę aktywną i osobno wyprowadzona jest sekcja nisko (czerwony + czarny) oraz wysokotonowa (niebieski + szary). Nie podłączaj obu par kabli do kolumny, jeśli nie będą wyjęte zwory (blaszki) z terminali kolumn - widzę na 1 zdjęciu, że tak właśnie zrobiłeś. Odkręć zaciski kabli w kolumnach, wyjmij blaszki i dopiero wtedy...
A jak taką żarówke wlutować w płytkę ze zwrotnicą? Da się ją jakoś wyjąć z oprawki?
Wyjmij wytłumienie, zostaw tylko na tylnej ściance. Zobacz efekt. Sprawdź zwrotnicę, może dłubana. Sprawdź podłączenie głośników może źle podłączone.
Słuchaj przyczyną tego jest to, że wyjąłeś te głośniki, to nie wiesz, ze zwrotnic nie można podłączać bez głośników? Wówczas w zakresie średniotonowych masz wzbudnik! Tesla ma około 5W mocy pisza 150W ale wiecej jak 75W kolumny bym im nie dawał. jeszcze jak to jest pierwsza lepsza zwrotnica to nic dziwnego.
A, jak wygląda sprawa z wytlumieniem wewnątrz kolumny? Zostawiasz oryginalne, czy dasz coś nowego? ... W twoim 1 poście, jest jest fotka zwrotnicy i wnętrza kolumny. Ono jest puste. Wyjąłeś filc lub watę szklaną w foli ?
Ponawiam pytanie, jeśli wyjmę zwrotnicę, wymienię piastę z łożyskiem skręcę wszystko z powrotem, to czy muszę jechać później na zbieżność? Może ktoś z fachowców odpowiedzieć?
czyli mam rozebrac cala kolumne, wyjac zwrotnice i przylutowac wszytsko na nowo? (raz w zyciu mialem lutownice w rekach :P) chyba bede musial jakiegos elektronika zaprosic... Wiecie moze jaki to mniej wiecej bedzie koszt?
Na początek odkurzyć i wyczyścić kolumny. :-) Jeśli midbasy grają cicho, to może być jakiś problem z cewkami czy układem magnetycznym ew zwrotnicą, choć niekoniecznie. Wciskając delikatnie membranę sprawdź czy porusza się swobodnie i bezgłośnie, czy jednak coś (cewka) ociera, czy w ogóle nie da się wcisnąć. Musiał byś się zaopatrzyć choćby w najtańszy...
Z którymi masz problem? Tylne czy przednie? Możesz podłączyć zwykłe kolumny domowe, ale najlepiej z pominięciem zwrotnicy. Co do alarmu to czasem wystarczy wyjąć bezpieczniki albo odpiąć centralkę, jak instalator był leniwy i nie podłączył obwodu odcięcia albo jest odcięcie pasywne.
wyjmij zwrote i zrob zdjecie z obu stron.
Wzmacniacz jest napewno sprawny bo sprawdzałem pod innymi kolumnami Dodano po 2 Witam dzisiaj wyjąłem wszystkie głośniki i pod zwrotnice podłączyłem same Bassy i dalej to samo . Co dalej robić , myśle ze to wina cewki ale jak to sprawdzić .
Jaki kondensator zastosować? 4.7uF, 3.3uF czy jakiś inny? Należy zastosować kondensator o takiej pojemności jak był oryginalny. Napięcie pracy co najmniej takie jak oryginał miał (tu może być więcej, ale bez przesady - większe napięcie to większy koszt). Kolega Włodzimierz Wojtiuk podał Ci źródło pozyskania dobrych kondensatorów - kolumna jakią masz...
ŚREDNIE TONY: Ze zwrotnicy wyjąłem rezystor i wstawiłem w jego miejsce zworkę. Cewkę 0,5mH sprzed GDM'a wymieniłem na 0,22mH (koszt z przesyłką z Polinku to ok. 30zł). Zmieniłem tym samym podział średnich tonów, górną granicę podniosłem i tym samym odsłuch stał się bardziej spójny z GDWK. Teraz średnie są wysunięte w przód, ale nie ordynarnie. Poprawiło...
kiedyś wymieniałem godzina roboty. jak uszczelniacz wyciągałem to wkręciłem w niego dwa drewno wkręty i raz dwa go udało się wyjąć ciężko chodząca kierownica czasami jest od zwrotnic a czasami jak się zakłada zbyt szerokie opony... z takimi przypadkami tez się spotkałem...
Odchylisz zwrotnicę z McPhersonem bez odkręcenia nakrętki mocującej przegub do piasty?
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.Półoś ma swoją długość a odległość miedzy skrzynią a zwrotnicą nie pozwoli na to żeby to wyjąć. Ale znam ludzi którzy wymieniają łożysko w przednim kole bez rozpinania niczego. Może to ci sami :D
No to trochę lipa, bo ciężko Ci będzie dostać orginalny głośnik. Sprawdź wszystkie luty, może coś w zwrotnicy się oderwało. Najlepiej, to wyjmij głośnik i na sucho go podłącz do wzmacniacza. jeżeli to głośnik jest popsuty, to potem pomyślimy.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
Napisać z czego choćby ta zwrotnica została wyjęta.
UHF Telkom -Telmor DIGITAL Bierna Oczywiście musze włączyć zasilanie anteny w DVB-T2 Skoro masz antenę bierną, to oczywiście musisz wyłączyć zasilanie tej anteny. Zwora w torze UHF w zwrotnicy powinna być wyjęta. Masz jakiś wzmacniacz w tej instalacji?
witam, może sie myle ,ale swego czasu stosowali toto do zabezpieczania wieloklina na półosi ,spotkałem sie z tym w audi80, chyba że skleroza i cos poplatałem ale jako łodzianinowi z urodzenia to wybacz :D , pozdrawiam Może i to do tego być, z racji tego że w mojej fabii niemożliwe jest wyjęcie przegubu z piasty - nawet po podkręceniu tej nakrętki ze...
Ok. Wyjmij mały głośnik i kubek w którym pracuje, na odwrocie tego kubka jest zwrotnica, zrób jej zdjęcie i zamieść, wtedy po kolorach kabelków powiem ci co gdzie podłączyć, lub zweryfikujemy poprawność połączeń.
Jak zwrotnica ma owal to widać na łożysku jak się je wyjmie ze zwrotnicy po zewnętrznej stronie.
Wyjmij tweeter i zobacz czy do niego nie jest przymocowany kondensatorek .
https://obrazki.elektroda.pl/7663852100_... https://obrazki.elektroda.pl/6822331600_... HGS Altus 75 (nie Tonsil, tylko eksportowy HGS) Potrzebuję informacji, czy w tej konstrukcji (teoretycznie klon Tonsil Altus 75, ale z innym wysokotonowym) stosowano osłonę średniotonowego, jak na zdjęciu. Potrzebuję to info, bo...
Miała być wymiana łożyska/końcówki drążka/sworznia ale w trakcie roboty zauważyłem uszkodzoną manszetę i stąd konieczność demontażu przegubu. PS. A może masz i rację brandy-p, ale to poniekąd świeże i zadbane auto (moje) i myślałem że wszystko ładnie wyjdzie. PS2. W imadle to samo. Nic nie idzie, boję się że rozwalę. Popróbuję jeszcze, niemniej dzięki...
Cześć. Mam problem jak wyżej, w jednej z kolumn w głośniku wysoko-tonowym słychać trzeszczenie głośniejsze od samego materiału audio, szczególnie dobrze słychać jak na equalizerze ściszy się pozostałe pasmo. Nie jest to wina głośnika ani wzmacniacza, zamieniałem głośniki między kolumnami i na dwóch wzmacniaczach to samo. Po wyjęciu zwrotnicy zauważyłem...
No on miał drugą ale spalił zwrotnicę, nie zna się na tym to wyjął najbardziej warty dla niego głośnik (tony niskie) a reszta poszła do kosza, jak to usłyszałem to pomyślałem że po prostu uduszę. On nie jest świadom tej marki, dla niego chińskie głośniki 500w są lepsze niż polskie 100w...
Dziękuję Ci za konkretne wskazówki. Zaglądałem na zdjęcia skrzyń w necie i miałem nadzieję że może to tylko tulejki ustalające :-? Za nic nie mogłem dostrzec tych śrub w gąszczu kabli. Dodatkowo u mnie jest sporo dodatkowych wiązek elektrycznych i węży od ogrzewania/ chłodzenia paki. To przerobiony ambulans (Gifa) Czyli reasumując teraz czeka mnie praca...
Nie mogłem więcej czekać na odpowiedź, więc wyjąłem z kolum głośnik basowy i wymontowałem zwrotnicę (filtry głośnikowe), przerobiłem wejścia tak aby z jednego były dwa: wysokotonowe i średnio/niskotonowe. Regulacja na filtrach jest ok, głośnik basowy zamontowałem. Sprzęt wieża Technics SU-CH7 i kolumny Mildton 80 W. Teraz odsłuch jest dobry. Pozdrawiam...
A więc tak. Podłączyłem zwrotnice pod przewody od woofera. Zmostkowałem w niej + z + i - z -, tak aby mogły grać i tweeter i midbass. Potem z output dałem przewodu wlasnie do tych glosnikow. I co się okazało? Głośniki grały, ale żadnych basów. Sprawdziłem więc w 101% czy przewody są odpowiednio połączone i wszystko było w porządku. W którymś momencie,...
Utwór to np. "Katie Melua - Piece by piece",ale jest ich całe mutum. Ja myśle jednak, że to nie moze być wina utworów. Z trudem (zwrotnicy nie dało się wyjąć, wszystko jest klejone, także przednia płyta) wymontowałem dzisiaj kondensatory. Z tego co wyczytałem to są to MIFLEX MKSE-011 4,7 Pojemność - mikro albo piko Farada(nei moge rozczytać), 250V....
Wybaczcie archeologię, ale postanowiłem pomóc :) Zwrotnica pochodzi w 90% z kolumn Tonsil ZgC 80-5-599. Siedziały w nich 2x GDN 20/40 4R, GDM 10/60 i GDWK 9/40 albo 9/80, nie pamiętam. Dorwałem takie jakiś czas temu pod wersją eksportową - HifiVox, lecz obudowy były w strasznym stanie. Wyjąłem co się dało [czyli zwrotnicę] i dziś wziąłem się za jej...
Najprawdopodobniej wymienię kondy na foliowce, w sekcji wysokotonowej (Jantzen/Audyn) najniższa półka cenowa. Przy okazji elektrolity na elektrolity dla pozostałych sekcji (foliowce są dużo droższe, a mogą nic nie wnieść), ponieważ gdy wyjmę zwrotnice to za te kilka zł warto wymienić. Wymiana na: Elna Silmic II lub Nichicon Muse KZ.... Pytanie..Czy...
ZG 25 c ? Jeśli tak to masz. Patrz tylko na czarne kreski. Podłącz tak jak narysowałem. Takie połączenia są w oryginalnej zwrotnicy, wyjętej przed chwilą z kolumny. Między wyprowadzeniem cewki a + GDWK powinna być zworka, ona pewnie jest z tyłu, ale sprawdź. edit Faktycznie. Zapomniałem że ZG25c miały 4 różne zwrotnice, na laminacie, desce, płytce uniwersalnej...
Ostatecznie - możesz spróbować i ją pozostawić jak była (podłączona w szereg z niskim) i sprawdzić efekt. Cały czas ta cewka była tam podłączona, dla porównania musiałbym ją odlutować i dopiero sprawdzić, ale wydaje mi się, że na ta chwile kiedy ta cewka jest podłączona, nie jest źle. W sumie dopiero teraz się dowiedziałem ze boshmann to lipa. Ogólnie...
No, przy głośniejszym słuchaniu paliło cewkę w głośniku wysokotonowym. Za każdym razem, więc wyjąłem GDN-a i zauważyłem że strasznie okopcona jest właśnie ta cewka 0,5 mH na zwrotnicy. Wywaliłem ją i o dziwo teraz wszystko jest OK :)
Najlepiej wyjąć sprawny głośnik (z działającej kolumny) i zmierzyć dokładnie. A co do kolumny, wstaw może kilka zdjęć i coś dobierzemy. Przyda się też zdjęcie zwrotnicy.
Wg autodaty w Corsie D jak najbardziej jest możliwość regulacji kąta pochylenia, właśnie na łączeniu amortyzatora ze zwrotnicą. https://obrazki.elektroda.pl/9107461700_... Co do wspomagania, wystarczy wyjąć bezpiecznik i się przejechać.
Przejrzyj jeszcze projekty Troels Glavsena (jest link na dole w przeglądzie) oraz konstrukcje Visatona. Jedne i drugie są świetnie opisane i oparte na dobrych głośnikach. Jeśli zdecydujesz się na DIY to poświęć dzień lub dwa na przejrzenie działów gotowych konstrukcji tu na forum i na diyaudio.pl. Użytkownicy obeznani z tematem zwykle bezlitośnie wygarniają...
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
kupiłem skrzynię z tego linku olx za 900zł, bo niestety nic tańszego nie udało mi się znaleźć :( , założyłem nowy wysprzęglik (orginał aso 130zł) samo sprzęgło było widać niedawno wymieniane (Valeo), tarcza gruba, gość z regeneracji sprzęgieł powiedział, że niema sensu wymieniać okładzin więc założyłem z powrotem. Puki co działa wszystko jak należy,...
zamontować zwrotnicę sprzedam zwrotnicę zaprojektuję zwrotnicę
schemat instalacja elektryczny honda uszczelka reduktor uszkodzony zasilacz corsair
pralko suszarka samsung pralko suszarka samsung
Grubość termopadu do Lenovo Ideapad 3 14ADA05 Radio Ford 6000 CD nie włącza się - bezpiecznik?