Według instrukcji serwisowej należy najpierw zdjąć zderzak i przedni pas...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam Orientuje się ktoś może jak podłączyć alternator od Wartburga(stary typ 2-sów).Chodzi mi o zielony kabel który wychodzi z regulatora oraz podwójny konektor (męski) ,bo śruba M6 to wiadomo.Poradziłbym sobie sam ale niema żadnych oznaczeń. Pozdrawiam
Witam, mam taki problem. Ucieka mi 3,2A w instalacji elektrycznej. Po krótkiej diagnozie stwierdziłem, że problemu nie ma gdy odłącze przewód D+ od alternatora. Drogą dedukcji oraz przy pomocy forumowiczów elektrody stwierdziliśmy że to alternator. Zakupilem nowy - dokladnie regenerowany w sprawdzonym serwisie zajmujacym sie profesjonalnie alternatorami...
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Mam zewnętrzne źródło zasilania 15V 60A. Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Wydaje się, że wystarczy podpiąć to źródło pod akumulator i wtedy regulator alternatora odetnie zasilanie stojana "widząc, że nie ma zapotrzebowania na energię" i alternator będzie się kręcił niepobierając energii z silnika...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Witam wszystkich forumowiczów Mam ciągnik Ursus C-355 z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p "+" z akumulatora na masę.Proszę o wyjaśnienie tego podłączenia,czym mam się sugerować,większość użytkowników ciągników Ursus C-360 z alternatorem ma ''-" na masę.Prąd ładowania 15,4V przez to prawdopodobnie często dolewam wodę destylowaną...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Wyjecie alternatora pomogło na tydzień Wszystkie rzeczy które wymieniłeś są dobre. problem się powtórzył w czasie jazdy wyskoczył komunikat brak ładowania akumulatorów błąd 1E po zjechaniu napięcie spadło 19.5 i już nie odpalał po zmianie akumulatorów napięcie wzrosło 24.6 odpala ale nadal nie ładuje dodatkowo poduszki nie chcą się wypoziomować
Łożyska kupisz bez problemu, a wyjecie starych to może być różnie.
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź. Wiem co to jest. Regulator wymienię tylko wyjecie alternatora to jakieś 2 godziny roboty bo dostęp praktycznie zerowy. Lekko alternator nie ma bo jest tuż pod kolektorem wydechowym czyli małe piekło jeżeli chodzi o temperaturę. Najdziwniejsze to, że występowanie usterki ma 100%...
Ciekawy temat Jeżeli regenerować to : 1) w warsztacie specjalizującym się w regeneracji który ma dobre opinie i fachowców, 2) regenerować oryginalnymi częściami 3) żądać jakiegoś papieru na regeneracje Włożenie i wyjecie alternatora niech dokona warsztat który regeneruje ,bo nieraz jak samemu się założy i coś jest nie tak to mogą nie chcieć uwzględnić...
Ja tez tak mialem okazalo sie na poczatku ze mam spalone diody prostownicze a potem ze caly stojan mam spalony :( kosztowalo mnie to 300 zl a wszystko dzieki pewnym panom ktorzy spawali mi auto bez zdjecia klem z akumulatora. Ps. wyjecie alternatora to 5 minum wiec sie nie boj wykrecasz 2 sruby i tyle a jak go zdejmiesz to na stole sobie go ladnie rozlozysz.
Witam. mam problem z ładowaniem w voyku 98 3,8l ,mianowicie po uruchomieniu zapala sie kontrolka ładowania i abs i wskażniki obrotomierza , temeratury,poziomu paliwa oraz predkosciomierz nie działaja.Po przejechaniu kilku km zaczynają przerywać a nawet chwilowo jest ok ale ładowanie i abs palą się dalej. Sprawdziłem ładowanie i wynosi ono 18v. Wydawało...
witam chcialbym sie podpiac pod temat poniewaz nie moge zalozyc nowego, moj problem jest nastepujacy: padl mi wlasnie regulator napiecia w ww motocyklu i pewien fachowiec wspomnial, ze mogl to spowodowac uszkodzony alternator i w kilka sekund zrobi to z kolejnym, jako jedyny pewny sposob sprawdzenia alternatora podal wyjecie go i sprawdzenie na przebicie...
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Przecież nikt nie każe ci jeździć ze zdjętym paskiem, chodzi tylko o zdjęcie na okres posłuchania silnika bez pracy pompy, alternatora, pompy wsp, napinacza.
Witam, Mam problem z moją Astrą F po wjechaniu w kałużę, czego niestety nie dało się uniknąć. Mam wrażenie, że alternator wyje. Do tego cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora, która po dodaniu gazu świeci coraz mocniej. Światła też po dodaniu gazu świecą mocniej. Czasami w trakcie jazdy zapala się dodatkowa kontrolka poduszki. Po odpięciu...
Ogólnie samochód normalnie chodzi, tylko ten alternator wyje, nie wiedzieć czemu. W drugiej takiej samej Corsie nawet dźwięku nie wydaje. Dodano po 2 Nic się nie zmienia, odpalam samochód, alternator wyje troszkę mniej, jak odpalę klimę i światła, zaczyna głośniej. Po wciśnięciu sprzęgła na biegu, kiedy jadę i obroty spadną na te 900, nadal jest to...
Knock ma wąskie pasmo - co Tobie z informacji że będziesz słyszał jakiś tam hałas? Co do nasłuchiwania panewek, to stetoskop jest średni - już na pierwszy "rzut ucha" słychać co w silniku grzechoce -czy to panewki, czy sworzeń, czy tok obijający się w cylindrze. Ale za to niezastąpiony do szybkiej oceny co to wyje czy alternator, czy waterpump, czy...
Wyje/buczy/nadmiernie się grzeje? Po mojemu zwarcie miedzyfazowe lub międzyzwojowe.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
teraz alternator jest wyjety, ale wczesniej ta srube odkrecałem i przykrecałem, więc chyba można to wykluczyć. Alternator nie grzeje sie i nie wyje
Wygląda na zwarcie w stojanie.Alternator wyje,mam rozumieć?
Do odzyskania pzez aku energi jednego rozruchu staczy 1-2 minuta pracy silnika. Przecież to 2 sekundy z poborem ok 300A. A altek może dać min 50A .Chyba że kręcicie po 10 sekund...I macie wyje...ane alternatory co ledwie zipią. Kiedyś jeździłem tak przez miesiąc gasząc po 0,5-1km raz za razem ze 300 razy i aku miał cały cza 12,6v.Dawno temu jeszcze...
Benzynowy 2.0 ale wyje na 101% alternator. Tylko co i dlaczego. Dodam gazu i zanika, ma to związek widać z naładowaniem aku.
Jak mamy Ci powiedzieć co wyje? Może alternator, kończą się łożyska, a może właśnie wspomaganie. Post całkowicie bez sensu. Zamiast pisać pokręć alternatorem, posłuchaj...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Alternator wyje ,szumi , bo pewnie przeleciałeś plusowym przewodem o wirnik alternatora i prąd przeszedł przez łożyska uszkadzając je ,lepiej wymienić na nowe .
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
Nie pracuje jeden cylinder, wyje albo alternator albo któraś rolka. zasadniczo - do podmiany cewka zapłonowa na początek - dostępna na każdym złomowisku. Chociaż jeśli ma to LPG, to ja bym ciśnienie sprawdził.
Jeżeli po wymianie reggulatora dalej pali sie lampka , na śrubie jest napięcie to nic innego nie pozostaje tylko wyjecie i naprawa alternatora.
... jaki problem zdjąć pasek i posłuchać czy dalej wyje?
14.4V bez obciążenia, 14.15V na światłach przy wolnych obrotach, to niech się autor cieszy. Wielu posiadaczy Fiatów chciało by mieć takie ładowanie. Alternatory MM/Denso są jakie są, jak nie pęknie to wyje uzwojenie, jak mechanicznie sprawny to ładowanie w dolnych granicach normy. Taki ich urok... A ty 8850 masz naprawdę wszystko OK z samochodem, pomijając...
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
Mistrzu, może wyje nie wspomaganie a alternator? Wspomaganie tam jest elektrohydrauliczne, bo widzę, że nie wszyscy to wiedzą
A grzeje się, wyje?
Witam, w moim cinquecento 700 od pewnego czasu alternator dziwnie wyje, wraz ze wzrostem obrotow ten dzwiek tez wzrasta. Co moze byc tego powodem, czy to aby nie koniec jego zycia?
Nie, alternator nie wyje a lampka nie mruga ani nie żarzy się. Zapala się na chwilę przy odpalaniu po czym gaśnie.
6303 z przodu, z tyłu zdaje się 6202. Z przodu łozysko zawalcowane, trzeba na tokarce ściąć wywinięcie. Jezeli alternator buczy, wyje to nie łożyska a zła praca stojana ze względu na inną anomalię.
mam jedno pytanie po podłaczeniu do samochodu gra nawet,spoko , ale powłaczeniu silnika wyje mi w głośnikach alternator ,gdzie go wyciszyć ? Można gdzieś mu zapodać kondzioLa do filtrowania?
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Właśnie wruciłem z trasy, coś znowu zaczeło śmierdzeć podniosłem maske do góry dotchnełem alternatora i ku mojemu zdiwnieu, alternator był tak goracy że nie dało sie go dotchnac, ujechałem może jakieś 10 Km, w alternatorze nic nie piszczy tylko wyje.
Uszkodzony stojan łatwo poznać,bo lampka przygasa stopniowo ze wzrostem prędkości obrotowej silnika,no i alternator po prostu wyje.
Miejsca zwarć są bardzo ważne zwłaszcza dla alternatora. W jednym maluchu po zwarciu alternator zaczął wyć jak jakieś turbo. Ładował normalnie i nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego on tak wyje. Do dzisiaj nie wiem.
Przód 6303 tył 6003, ale ja bym się wstrzymał z zakupem, bo jak szumi/wyje/tłucze się to tam będzie inny problem.
Dzisiaj w końcu, po dłuższych poszukiwaniach, dostałem mostek 8-diodowy do mojego alternatora. Nie będę robił reklamy ani antyreklamy konkretnym producentom mostków, ale trzeba jednak uważać, bo sporo mostków opisanych jako 8-diodowe w rzeczywistości są mostkami 6-diodowymi. Na trzy mostki jakie sprawdzałem dwa były 6-diodowe. Wszystkie oczywiście konkretnie...
Witam.To że wentylator pracuje tylko na max to prawdopodobnie padła Ci opornica.Nie wiem co dokładnie rozumiesz przez (wyje) ale sprawdż czy przypadkiem napięcie nie skacze na alternatorze np 12,7-14,2 na jałowym i po dodaniu gazu.
Chłopie, sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso. To typowa usterka JTD, Opli CDTI czy Saaba TiD. No chyba, że świece żarowe prąd żłopią i dlatego się przegrzewa. Ale mostek to tam siada nagminnie. Co do uzwojenia stojana, jak tam ktoś zauważył- może być, ale wtedy alternator charakterystycznie wyje. I nie wiem czego szukasz...
Witam posiadam taki problem iż nie wiem jak wymontować alternator ze smarta fortwo nie ma miejsca na jego wyjecie pojemność silnika to 600cm3 turbo moje pytanie co trzeba zdemontować żeby wyjąć ten alternator .Świeci się kontrolka od ładowania mierzyłem miernikiem na akumulatorze to przy odpalonym jest 11.95 volt i się praktycznie nie zmienia wina leży...
Jakie radio ? Jeśli nie markowe to wszystko jest możliwe. Ale jeśli markowe to masz problem z instalacją antenową ( jeśli wyje tylko przy odbiorze radia) , alternatorem, kablami zapłonowymi lub jeśli masz przetworncą do ksenonów która sieje zakłóceniami. SławeK
Nic tam się nie wyprogramowało bo wspomaganie nie ma żadnej elektroniki, ecm rozpoznaje rozpoczęcia ładowania przez alternator i włącza zasilanie. Jak pompą wyje to elektrycznie jest ok, wymienisz pompę albo oddajesz do regeneracji i działa
Mazda 6 2.2d 163 km 2009 r. Mam takie wycie podczas przyspieszania i na postoju. Mechanik nie wie, co to jest. Alternator i rolka napinacza wymienione, a wyje od strony alternatora. https://filmy.elektroda.pl/61_1732521568...
Wszelkie wężyki do pompki są drożne, nic się nie przytkało ani nie przedziurawiło, jedynie delikatnie się "pocą" podczas pracy alternatora, nic w nich nie wyje i nie stuka. Sam alternator też ładuje nie najgorzej (13,96 V). Podczas pracy silnika słychać szum którejś rolki (alternator, pompa wody lub wspomagania) ale to chyba w miarę normalne. W poszukiwaniu...
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
Witam Mam taki problem coś wyje mi pod maską gdy dodaje gazu wyje głośniej. Po zdjęciu paska wieloklinowego cichnie. Elementy jakie wymieniłem na nowe to pompa wspomagania dwie rolki i pasek. I jak bylo tak jest został jeszcze alternator sprężarka klimatyzacji i koło pasowe ( rolka alternatora jest bez sprzęgła) może miał ktoś taki przypadek proszę...
Witam posiadam Renault Master mam problem z łożyskami alternatora. Po wymianie w Bendiksie padły po 10tyś km. Wymieniłem na nowe francuskie i zaczynają wyć. Problem jest w łożysku 6202 tylko to wyje. Proszę o poradę jakiej firmy łożysko zamontować ,jakie są najlepsze do alternatora. Oryginalne wytrzymały 350tyś km ale nie wiem co tam śiedziało.
wyjecie procka wyjecie silnika wyjecie kasety
flash programatory efekt double derby wywołać positiv
najlepszy wzmacniacz audio temperatura lutownicy
Kod do kluczyka Renault Laguna I - jak uzyskać? Rezystancja anody lampy EL34: wartości i konfiguracje