Od stony dolnej i strony paska pk.
Wyjecie alternatora pomogło na tydzień Wszystkie rzeczy które wymieniłeś są dobre. problem się powtórzył w czasie jazdy wyskoczył komunikat brak ładowania akumulatorów błąd 1E po zjechaniu napięcie spadło 19.5 i już nie odpalał po zmianie akumulatorów napięcie wzrosło 24.6 odpala ale nadal nie ładuje dodatkowo poduszki nie chcą się wypoziomować
Oglądałem 3 razy i słychać lekkie wycie i klekot. Możliwe że łożyska w altku są do wymiany i już wyją. Możesz rzucić pasek, i zakręcić altkiem. Jak się odezwie, to demontaż i do regeneracji.
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź. Wiem co to jest. Regulator wymienię tylko wyjecie alternatora to jakieś 2 godziny roboty bo dostęp praktycznie zerowy. Lekko alternator nie ma bo jest tuż pod kolektorem wydechowym czyli małe piekło jeżeli chodzi o temperaturę. Najdziwniejsze to, że występowanie usterki ma 100%...
Ciekawy temat Jeżeli regenerować to : 1) w warsztacie specjalizującym się w regeneracji który ma dobre opinie i fachowców, 2) regenerować oryginalnymi częściami 3) żądać jakiegoś papieru na regeneracje Włożenie i wyjecie alternatora niech dokona warsztat który regeneruje ,bo nieraz jak samemu się założy i coś jest nie tak to mogą nie chcieć uwzględnić...
Ja tez tak mialem okazalo sie na poczatku ze mam spalone diody prostownicze a potem ze caly stojan mam spalony :( kosztowalo mnie to 300 zl a wszystko dzieki pewnym panom ktorzy spawali mi auto bez zdjecia klem z akumulatora. Ps. wyjecie alternatora to 5 minum wiec sie nie boj wykrecasz 2 sruby i tyle a jak go zdejmiesz to na stole sobie go ladnie rozlozysz.
Łożyska kupisz bez problemu, a wyjecie starych to może być różnie.
Jeżeli po wymianie reggulatora dalej pali sie lampka , na śrubie jest napięcie to nic innego nie pozostaje tylko wyjecie i naprawa alternatora.
Witam, Mam problem z moją Astrą F po wjechaniu w kałużę, czego niestety nie dało się uniknąć. Mam wrażenie, że alternator wyje. Do tego cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora, która po dodaniu gazu świeci coraz mocniej. Światła też po dodaniu gazu świecą mocniej. Czasami w trakcie jazdy zapala się dodatkowa kontrolka poduszki. Po odpięciu...
Witam. mam problem z ładowaniem w voyku 98 3,8l ,mianowicie po uruchomieniu zapala sie kontrolka ładowania i abs i wskażniki obrotomierza , temeratury,poziomu paliwa oraz predkosciomierz nie działaja.Po przejechaniu kilku km zaczynają przerywać a nawet chwilowo jest ok ale ładowanie i abs palą się dalej. Sprawdziłem ładowanie i wynosi ono 18v. Wydawało...
człowieku, tak może wyć alternator, pompa wody, pompa wspomagania, sprzęło spręzarki klimatyzacji, rolki paska rozrządu i czort wie co jeszcze. Do jasnej Anielki, może przysłuchasz się gdzie wyje, i co wyje?
paski zostały sciągnięte i dalej wyje jak wył . :)
Miejsca zwarć są bardzo ważne zwłaszcza dla alternatora. W jednym maluchu po zwarciu alternator zaczął wyć jak jakieś turbo. Ładował normalnie i nikt nie potrafił powiedzieć dlaczego on tak wyje. Do dzisiaj nie wiem.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Alterntor bosch czy Valeo??
skorzystałem z rady i odkręciłem gruby czerwony przewód od alternatora i ku mojemu zdziwieniu nie grzeje sie a pozatym pracuje normalnie a gdy go podłączam z powrotem aż silink przygasa i zaczyna wyć alternator oczywiście grzeje się natychmiastowo co to oznacza??? j Dodano po 2 łożyska wydają się ok prfzy próbie kręcenia ręką obraca się lekko i bez...
Przecież nikt nie każe ci jeździć ze zdjętym paskiem, chodzi tylko o zdjęcie na okres posłuchania silnika bez pracy pompy, alternatora, pompy wsp, napinacza.
Ogólnie samochód normalnie chodzi, tylko ten alternator wyje, nie wiedzieć czemu. W drugiej takiej samej Corsie nawet dźwięku nie wydaje. Dodano po 2 Nic się nie zmienia, odpalam samochód, alternator wyje troszkę mniej, jak odpalę klimę i światła, zaczyna głośniej. Po wciśnięciu sprzęgła na biegu, kiedy jadę i obroty spadną na te 900, nadal jest to...
Tak jak kolega wyżej napisał alternator do sprawdzenia, a w czasie pracy waha się napięcie. Alternator składa się z wielu części jeśli któraś się zepsuła/zużyła to się ją wymienia.
Knock ma wąskie pasmo - co Tobie z informacji że będziesz słyszał jakiś tam hałas? Co do nasłuchiwania panewek, to stetoskop jest średni - już na pierwszy "rzut ucha" słychać co w silniku grzechoce -czy to panewki, czy sworzeń, czy tok obijający się w cylindrze. Ale za to niezastąpiony do szybkiej oceny co to wyje czy alternator, czy waterpump, czy...
Ja bym koledze oddał sprawny alternator 87A bez regulatora, a regulator pasowało by dopasować taki z wejściem Sense. WTedy przy 3000 obr było by oddawane 50A. I alternator by nie wył.
Waha się 7,5-10V.
Nie wiem co pomoże w diagnozie WD40, ale to tylko elektroda, więc można sie spodziewać cudacznych porad. Równie dobrze może wyć stojan.
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
Witam posiadam taki problem iż nie wiem jak wymontować alternator ze smarta fortwo nie ma miejsca na jego wyjecie pojemność silnika to 600cm3 turbo moje pytanie co trzeba zdemontować żeby wyjąć ten alternator .Świeci się kontrolka od ładowania mierzyłem miernikiem na akumulatorze to przy odpalonym jest 11.95 volt i się praktycznie nie zmienia wina leży...
W końcu wyciągnąłem alternator bo łożysko wyło, nic na wirniku nie zobaczyłem, ale poprawiłem luty uzwojenia do ślizgów. narazie działa dobrze
Ja mysle ze poprostu mostek prostowniczy jest spalony i robi zwarcie To ze wymieniles szczotke to dobrze ale wyciag spowrotem alternator i sprawdz diody
olel, masz cichy zakaz pisana w tym dziale bo po prostu nie wiesz nic na temat tego o czym piszesz. Mówiąc krótko jesteś lamer. Raz-gdyby było coś nie tak z wirnikiem to lampka by nie gasła. Dwa-gdyby było coś nie tak ze stojanem to lampka też nie zgaśnie lub będzie przyżarzać. Alternator będzie wył i będzie się grzał. W żadnym alternatorze nigdy nie...
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
7812 to nie prostownik a STABILIZATOR pradu stalego i tutaj ma prawidlowo dzialac gdzie napiecie waha sie w instalacji samochodowej w zaleznosci od obciazenia alternatora. No trochę Kolega za dużo oczekuje od tego elementu. Przede wszystkim to głównie stabilizator napięcia. Można go wprawdzie połączyć jako stabilizator prądu ale tu nie o tym mówimy....
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja. Było mierzone bezpośrednio na śrubie alternatora i róznica tylko 0,1V max 0,2 o czym pisałem w wcześniejszym poście (..) i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V chyba nie doczytane :D
teraz alternator jest wyjety, ale wczesniej ta srube odkrecałem i przykrecałem, więc chyba można to wykluczyć. Alternator nie grzeje sie i nie wyje
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
albo na przekaźniku szyby ogrzewanej albo kontrolka ładowania czyli złącze licznika (to pewne miejsce) na przekaźniku szyby sprawdź bo były 2 rodzaje i jeden miał napięcie z alternatora a drugi na wył szyby (czasowy)
Jak bedzie zwarta to wiadome, że stojan musi wyć.
Do odzyskania pzez aku energi jednego rozruchu staczy 1-2 minuta pracy silnika. Przecież to 2 sekundy z poborem ok 300A. A altek może dać min 50A .Chyba że kręcicie po 10 sekund...I macie wyje...ane alternatory co ledwie zipią. Kiedyś jeździłem tak przez miesiąc gasząc po 0,5-1km raz za razem ze 300 razy i aku miał cały cza 12,6v.Dawno temu jeszcze...
sprawdziłem miernikiem ile v trafia do żarówki i tak lampa lewa przy wył silniku 11.70V przy wł 13.82V lampa prawa przy wył silniku 11,74V przy wł 13,90V i sprawdziłem od razu ładowanie alternatora przy wył silniku na akumulatorze było 12.61V przy włączonym 14.21V żarówki Philips H7 X-tremeVision +100% 12V 55W lampy są bardzo czyste szkła że tak powiem...
Miałem na myśli prądnica 7,5kW potrzebuje moment obrotowy 90Nm. Z powodu pisałem o hamowni. Alternator 24V 60A podano pod przetwornice samochodowe 1000W 24V pod żarówkę 800W brało prądu 40A i wyło ten zestaw cały mój. Silnik dc 180V 1500W 2500obr.min i alternator celma. Spadały obroty do wycia silnika i alternatora. Stąd doświadczenia robiłem i wiem...
Wygląda na zwarcie w stojanie.Alternator wyje,mam rozumieć?
Ok, będę dzisiaj wykręcał alternator i sprawdzał go dokładnie Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Dodano po 5 Witam ponownie Odłączyłem od alternatora kable i sprawdziłem prąd multimetrem na akumulatorze i na alternatorze - akumulator waha się w okolicach 12.5 natomiast na odłączonym alternatorze przy włączonym silniku oscyluje od 0.2 do 0.3 przy dobrym...
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
Problem leży nie w wielkości alternatora, chyba że posiadasz jakieś dodatkowe odbiorniki prądu. Podaj w jakim zakresie waha się napięcie na aku.
W pracy raz sprawdzałem z kolegą alternator od wózka widłowego (12V więcej danych brak). Wkręciliśmy go w solidne imadło i napędzaliśmy sprężonym powietrzem kierując strumień na wentylatorek na kole pasowym. Efekt był taki że alternator bez obciążenia wszedł na takie obroty że łożyska się zatarły po jakiejś minucie, po prostu tak jak by je wysuszyło....
Witam posiadam Renault Master mam problem z łożyskami alternatora. Po wymianie w Bendiksie padły po 10tyś km. Wymieniłem na nowe francuskie i zaczynają wyć. Problem jest w łożysku 6202 tylko to wyje. Proszę o poradę jakiej firmy łożysko zamontować ,jakie są najlepsze do alternatora. Oryginalne wytrzymały 350tyś km ale nie wiem co tam śiedziało.
Witam wszystkich. Posiadam auto volvo FH 440 km rok 2008 rama B499661 Proszę o pomoc ponieważ już sam nie wiem co jest. Napięcie ładowania na alternatorze waha się w przedziale od 27,9 do 28,1 na zaciskach B+ i D+. A napięcie ładowania na akumulatorze to 25V oczywiście nie jest stałe tylko waha się o 0,1 do 0,2 V. Wymieniłem na inne akumulatory i dalej...
Łożyska zaczynają wyć, w szczególności rano to słychać gdy auto jest zimne.
pytanie-czy przy wył stacyjce jest nap na regulatorze? jesli nie to samowzbudny
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
Jak mamy Ci powiedzieć co wyje? Może alternator, kończą się łożyska, a może właśnie wspomaganie. Post całkowicie bez sensu. Zamiast pisać pokręć alternatorem, posłuchaj...
Nom troche wył ale nie tak bardzo
No przepraszam - kolega nie pyta co jest uszkodzone bo np: "nie ładuje" tylko wyraznie jakie lozyska kupic... Alternator sie rozbiera, lozyska wyciaga i idzie z nimi do sklepu np. "prema" i daja ci na wzor. Jak kolega ma jakies konkretne pytania dotyczace elektryki w alternatorze a nie wymiany lozysk to zapraszam do dysusji...
Witam koledzy mam problem ze scanią r a mianowicie po uruchomieniu silnika ładowanie alternatora waha się po miedzy 28,10 a 28,30.I gdy osiągnie 28,20 wyłącza światła drogowe,halogeny i światła cofania przekażnik nr.19 wymieniony trzeci od lewej bezpieczniki sprawdzone.Czy rzeczywiście vis jest tak czuły i wyłącza światła przy 28,20v dodam że alternator...
Akumulator się zdążył pewnie już wyp*****lić... skoro masz już sprawny alternator, to włóż jakiś inny akumulator (pożycz nawet od kogoś, np od jakiegoś znajomego mechanika) i wypróbuj jazde na dłuższych odcinkach. Jeżeli problem zniknie to wymienisz aku na nowy i będzie git. pozdro
Benzynowy 2.0 ale wyje na 101% alternator. Tylko co i dlaczego. Dodam gazu i zanika, ma to związek widać z naładowaniem aku.
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce (kluczyka). Jeżeli podejrzewasz alternator, to...
Nie pracuje jeden cylinder, wyje albo alternator albo któraś rolka. zasadniczo - do podmiany cewka zapłonowa na początek - dostępna na każdym złomowisku. Chociaż jeśli ma to LPG, to ja bym ciśnienie sprawdził.
A alternatory wcale super trwałe nie są - żywotność z reguły zawiera sie pomiędzy 100 a 200 tys. km - albo łozyska zaczynają wyć, albo szczotki sie kończą. Z moich obserwacji np Valeo traci szczotki przy około 220-250 tys km. Nabijasz nowe szczotki i dalej jazda.
I tez masz alternator oznaczony 14 V ? Ale to nie tylko w Astrze tak mam wczoraj patrzylem w mojej lagunie ako nowe, alternator nowy i tez nie wyciaga wiecej jak 13.9 V no niby w normie bo od 13.9 do 14.5 V podobno norma
Sprzęgiełko to nie łożysko, łożysko siedzi w środku alternatora, a wyć może wiele rzeczy od rolek paska osprzętu przez wspomniane łożyska po rolki na rozrządzie i pompę lub kompresor klimy, na początek zrzuć pasek i odpal bez, będzie wstępna diagnoza, potem poszukamy dalej. pozdr
dzi ękuję wszystkim za odzew. Uszkodzona była dioda w prostowniku. Zanim to wszystko nastapiło alternator podejrzanie wył, wymienione były łożyska ale nie pomogło. Wycie ustapiło jak zaświeciły się kontrolki i wysuadło ładowanie. W serwisie (niestety tam musiałem się udać z wymianą modułu prostownika) dowiedziałem się że to zawodzenie alternatora działo...
Regulator składa sie z zespołem cewek i styków przełączanych. Wymieniłem alternator na nowy bo w starym padły diody, i nadal napięcie waha sie w granicach 11,8 do 12, 4V co jest grane...
Do tego służą defektoskopy - wyć może wszystko, od zatartej pompy wody, do alternatora ( w sensie łożysk). Tak samo rolki napinające obydwu pasków.
Alternator wyje ,szumi , bo pewnie przeleciałeś plusowym przewodem o wirnik alternatora i prąd przeszedł przez łożyska uszkadzając je ,lepiej wymienić na nowe .
Klima jest Ale jakiś czas temu zdjąłem pasek pk czyli alternator i sprężarka nie chodziły A jak wyło tak wyło,wiem że mechanik napiął ręcznie rolkę A potem dopiero zdjął zabezpieczenie.Moze jest za mocno napięty?
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Przeczytaj temat moc 2000W ty piszesz o 700-800. A teraz jeszcze raz przeczytaj to co ty napisałeś A to co autor. Autor napisał że chce zastosować silnik Honda, nie wiadomo jaki. A ty wyskoczyłeś że masz gx160 czyli 4 kW silnik no i taki pociągnie 700-800W alternator u autora nie wiedząc jaki ma silnik. Trzeba było napisać że ty masz taki i u ciebie...
witam chcialbym sie podpiac pod temat poniewaz nie moge zalozyc nowego, moj problem jest nastepujacy: padl mi wlasnie regulator napiecia w ww motocyklu i pewien fachowiec wspomnial, ze mogl to spowodowac uszkodzony alternator i w kilka sekund zrobi to z kolejnym, jako jedyny pewny sposob sprawdzenia alternatora podal wyjecie go i sprawdzenie na przebicie...
Wyjecie i naprawa jak masz klamoty to 3h. Pisanie i medrkowanie nic nie da. Szkoda akumulatora który się zasiarcza
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
Cześć. Poszukuję sposobu na znalezienie jakiegoś wydajniejszego źródła prądu w astrze. Obecny alternator Bosch 140A nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania. Zamontowałem sobie nagrzewnicę quickheat i zaczął się problem przysiadania napięcia. Pierwotnie, wg. VIN alternator ma te 100A, więc wymieniłem, bo dla quickheat to stanowczo za mało. Dwa lata...
Na zacisku + alternatora na wolnych obrotach jest 14,15...14,18V (waha się), a na wsuwce regulatora 14,26...14,29V.
Czy to z alternatora czy z akumulatora to wszystko jedno - są połączone ze sobą na stałe bez względu na położenie wył. zapłonu. Skłaniałbym się nawet na połaczenie bliżej akumulatora - mniejsze wahania napięcia, biorąc pod uwagę spadki napięcia na przewodach alternator - akumulator.
Dzięki kumpel ! Potwierdziłeś mi że miałem dobry plan na jutro zanim coś zamówie,chce dodać że tą rolke było słychać dosyć długo,jeździłem do 140 max ,ale tym razem mi się spieszyło 170/180 przez 40 km.i pierwszy przystanek i każde zejście z obrotów na wolne mocne stukanie do 10 sekund,i do tego cisza przestało wyć,noc była dojechałem na 8 voltach ,więc...
Generalnie to jest tak M - wył zapł. B - akumulator G - masa S - stycznik rozrusznika L - alternator Ale róznie to bywa z tymi stacyjkami.
Stacyjka nie była sprawdzana, sprawdzę to. Natomiast pasek napędza chyba silnik - dopiero po rozłączeniu akumulatora przestaje pracować. Przed wymianą alternatora pasek się sam kręcił, po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki nadal samochód chodził. Gotował się akumulator, samochód wył, wszystkie wskaźniki świeciły. Po wymianie alternatora na jeden dzień...
Witam. Mam ostatnio pewien problem z alternatorem (valeo). Gdy silnik jest zgaszony wszystko jest ok, natomiast gdy odpale i alternator zacznie pracować całe oświetlenie zaczyna delikatnie pulsować. Brak kontrolki ladowania nawet przy zgaszonym silniku, Ładowanie w normie, z obciążeniem waha się 14,30 - 14,35. Mam uszkodzony regulator czy prostownik.
Witam, mam do zaproponowania ciekawy pomysł na stół do sprawdzania alternatorów. Wykorzystujemy kompletny stół wraz z silnikiem i sprzęgłem od maszyny do szycia np. minerva - można je kupić np. na allegro już od 200zł. Co przez to zyskujemy: - bardzo stabilny z bardzo mocnym blatem stół - napęd z paskiem klinowym z płynną regulacją obrotów za pomocą...
Radio odpada, na innym jeszcze gorzej. wzmak też nie, inny tak samo. Kable gca też nie, bo jak podpinam pod high input prosto z wyjśc głośnikowych tak samo buczy. nie wiem, moze to wina kabli? mam taką konfigurację: prawy próg: prawy kabel głośnikowy do półki, kable rca ekranowane z "remote" lewy próg: + z aku (10mm) z bezpiecznikiem, lewy kabel głośnikowy...
Po prostu załączanie jej powodują dołki i drgania i dokładnie tak samo wyłączanie. Climatronik terenowy, "dołkowy", czy sam włączasz wcześniej klimę, tylko ona robi co chce? Bo same, to chyba się nie aktywują, włączają? Trzeba jakiś przycisk nadusić w tym celu? Raczej skupiłbym się na elektryce, jak dwie wtyczki, to może jedna do sprzęgiełka, a druga...
A jak napięcia wyglądają w czasie normalnej jazdy? Tego nie sprawdzałem dziś postaram się sprawdzić. Dodano po 3 Podczas jazdy napięcie waha się między 13,5 do 13,8V. Podpięcie masy z okolic alternatora nie zmienia ładowania. Powiedzcie czy regenerowane alternatory z popularnego serwisu aukcyjnego za około 200 zł są warte zakupu? Czy w Pandzie z klimatyzacją...
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Jej ja nie wiem po co wam takie brzęczki czy inne rzeczy jeśli można zrobić tak żeby po uruchomieniu silnika światła się same zapalały a po jego zgaszeniu się wyłączały wystarczy wpiąć przekaźnik w obwód włącznika świateł a jego zasilanie podpiąć z jednej strony do masy a drugi u mnie mam podpięte pod plus na stacyjce po przekręceniu na zapłon ale myślę...
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
Wyje/buczy/nadmiernie się grzeje? Po mojemu zwarcie miedzyfazowe lub międzyzwojowe.
Właśnie ściągnęłam pasek i odpaliłem silnik nastała cisza. Następnie sprawdziłem sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze jest OK. Zobaczcie filmik ze sprzęgłem na kompresorze. Jestem pewny na 99% że to będzie to. Pewnie gdy klima jest wył. sprzegiełko jest rozprzężone i przez ten luz słychać charakterystyczny "klekot" a kiedy wł. klime sprzęgiełko...
Mistrzu, może wyje nie wspomaganie a alternator? Wspomaganie tam jest elektrohydrauliczne, bo widzę, że nie wszyscy to wiedzą
wszystko ładnie pięknie ale czy ktoś pomyślał o ty żeby dać kondensator 1F do tego wzmacniacza i nie obawiać się tym ze padnie aku (wyginają się cele) lub alternator. Kondensator naprawdę dużo daje i szybko się zwraca ja się "mocno gra" a co do słuchania głośno muzy na postoju (wył silnik) hmmm można sobie odpowiedzieć samemu :D
Nie w tym rzecz, a w tym: Mostek pomierzyłem. Taki jak na rysunku właśnie wymontowałem i założyłem odpowiedni. Izolacje i wszystko ok. Mało tego. Na tym białym mostku, gdzie uzwojenia były w gwiazdę też tak samo wyło z tym samym co teraz mam regulatorem. Czyli wszystko jedno - trójkąt, gwiazda - ciągle wyje.
Podpiąłem masę bezpośrednio do kasty, efektu brak. Nigdy nie sprawdzałem działania alternatora, wklejam fotki konkretnie od 323F, czy możesz mi emeryt napisać jak i co do czego podczepić żeby sprawdzić alternator? Wykonałem także pomiary akumulatora na wył i wł silniku, na włączonym na aku jest równe 14V, natomiast na wyłączonym 12,1V. http://obrazki.elektroda.pl/7245451800_1...
Żorż, obciąż dowolny alternator takim prądem i zobacz jak się nagrzeje. Grzanie wynika z rezystancji własnej uzwojeń. Alternator obciążył mocą ponad 900W (14 x 65) w sytuacji, kiedy praca urządzenia wentylacyjnego była niewystarczająca. Prąd maxymalny tego alternatora to bodaj 80A przy 7000 obr/min wirnika. Dmucha wtedy jak mały odkurzaczyk. Wracając...
Jest to ten sam alternator napięcie 12V to tzw napięcie znamionowe a napięcie w czasie pracy wynosi 14V i waha się w granicach 0,2V to znaczy, że w czasie pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora wynosić może 13,8............ do 14,2V i te wartości są prawidłowe. A co do kupna alternatora to może taniej jest dać go do regeneracji jeżeli sobie nie radzisz...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
hmm , to zdjecie ze strony carpower.com.pl i pisze że było 145db chyba sonic pod 700rms tyle nie wyciaga, bo pod 1 ohm to raczej mało realne pod 2 prędzej.
A grzeje się, wyje?
Też obstawiam diody ale mam też kontakt z człowiekiem naprawiającym zawodowo alternatory i jutro do niego jadę. Ma stół i może to sprawdzić pod obciążeniem je nie mam jak chyba ze wymienię. Ale.... jak tylko odepnie się sterowanie to wszystko wraca do normy. Silnik nie faluje...jak jest podpięty do testera regulatorów też nie waha obrotami. Dlatego...
https://filmy.elektroda.pl/74_1684061052... Udało się przerobić instalację na alternator :) jeszcze muszę dopasować regulator bo obecny przy wysokich obrotach na wyjściu daje 16V momentami. https://obrazki.elektroda.pl/1615687500_... Światła świecą jednostajnie bez migania. Czyli zamierzony efekt zrealizowany :) Po przekręceniu stacyjki...
W moim samochodzie napięcie ładowania waha się od 13,9 do 14,2V w zależności od obciążenia alternatora innymi odbiornikami prądu. Gdzieś ktoś miał samochód, modelu już nie podam, z realnym ładowaniem 13,8 - 14 V. Nigdy nie potrzebował prostownika.
Nie, alternator nie wyje a lampka nie mruga ani nie żarzy się. Zapala się na chwilę przy odpalaniu po czym gaśnie.
wyjecie radia wyjecie silnika wyjecie procka
update retry bezpiecznik awaryjnych rozszerzyć wolumin
serwis sprzęt medyczny zmywarka amica
Centrala Beninca Heady - Monitorowanie Stanu Bramy Pękające naczynka w dłoniach - diagnostyka i przyczyny