W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
System EGI jest skonstruowany że jak się włączy światła,zwiększa się wypełnienie impulsu na zaworze IACV,stąd zwiększenie prędkości obrotowej biegu jalowego. Wycie jest spowodowane albo uszkodzeniem stojanu,albo uszkodzeniem prostownika głównego.
Jakies odczyty? Alternator ładuje? Zanim zaczniesz zadawać dalsze pytania, zacznij naprawiać coś a potem sie zobaczy
Panowie, wytłumaczcie mi, skąd alternatory maja taką wydajnośc pradową? Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 A tutaj... Przykład na fotografii-drut mierzony...
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Mogłeś też naruszyć konstrukcje uzwojenia. Przy "luźnych" drutach uzwojenia ma prawo wydawać taki wyjący odgłos przy obciążeniu. Kwestia jakości dzisiejszych łożysk tez jest ważna. Te tanie szybko padaja. Łożyska klasy C3?
Niestety się nie zgodzę. Jako że mam hybrydę + w rodzinie jeszcze 4 stwierdzam że w żadnym z nich nie ma ani alternatora ani rozrusznika. To że jest coś innego co spełnia te funkcje - nie znaczy że rozrusznik czy alternator są obecne. Silnik spalinowy nie jest uruchamiany przez rozruszniki tylko przez obracający się silnik elektryczny - poprzez odpowiednie...
A tak w ogóle to zaczyna sie od odkłócenia całego auta a konkretniej zapłonu ( kondensator ), cewka, kable zapłonowe, alternator (szczotki, komutator + kondesator) A zamiast pakowania filtrów i oddzielania mas proponuję spluwanie przez lewe ramie , jest skuteczniejsze i nie psuje dzwięku. SławeK
Wymień ten alternator na inny - będzie najtaniej
Witam, nie napisałeś jaki silnik. Jeśli masz TDI sprawdzałeś sprzęgiełko alternatora ?
Jak najbardziej.
Nie świszczy przypadkiem alternator.
Może jakiś pasek (alternator lub jeśli jest to wspomaganie).
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam Założyłem CB Inteka 110 i jakąś tam antenkę miałem problem z wyjącym alternatorem, silnikiem dmuchawy i silniczkiem wycieraczek zakupiłem kondensatory taje jak były montowane w maluchach przy prądownicy i pozakładałem przy każdym z silniczków natomiast jednostkę napędową dobrze zmasowałem i moje problemy zniknęły. Kilku moich znajomych powieliło...
6203 ZZ i 6201 ZZ
Wycie alternatora w CBradiu - to pierwsza oznaka że alternator należy natychmiast oddać do naprawy , bo i tak lada dzień się rozsypie - oby nie w dalekiej trasie...
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Pierwszy pomiar masa alternatora - B+ (wyj. na aku) drugi pomiar masa alternatora - D+ (wyj. na kontrolkę)
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
To zależy ile przewodów dochodzi do alternatora, jak dwa to musisz wyjąc alternator i sprawdzić czy diody są dobre a w szczegulności te małe od wzbudzenia, jak do alternatora dochodzi więcej przewodów to musisz na samym początku sprawdzić osprzęt przy alternatorze a jak to nic nie da wyjąć alternator. Pozdrawiam
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj pomaga. Raz zdarzylo sie tak ze alternator odezwal...
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
To wycie to może być łożysko alternatora do wymiany. Przyczyną braku mocy - przyczyn może być wiele. Mogą być związane z układem paliwowym i elektrycznym. Któryś układ trzeba wyeliminować pierwszy, może to być np. elektryczny. Sprawdź czy przewody wysokiego napięcia nie mają przebicia. Zaczęły się chłodne i wilgotne poranki i takie objawy mogą mieć...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
hmm a przypomnialo mi sie takie cos ze kiedys musialem jechac z odlaczonym akumulatorem (odpalilem i odlaczylem) jechalem jakies 3 km z predkoscia max 50km/h z oswieconymi swiatlami mijania i wlaczona dmuchawa....czy to moglo by miec jakis zwiazek ze gdzies wtedy np. powstalo uszkodzenie (z powodu przepalenia instalacji np. poprzez "nieobciazony" alternator)...
Na następnego Boscha. Zauważ że ani cudów ani zjawisk nadprzyrodzonych nie ma, więc jeśli nie ma innych anomalii typu słyszalne wycie czy dymienie z altka, to pozostaje element regulacyjny, czyli jak wyżej. Bo kontrolka oczywiście działa prawidłowo?
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Oglądałem 3 razy i słychać lekkie wycie i klekot. Możliwe że łożyska w altku są do wymiany i już wyją. Możesz rzucić pasek, i zakręcić altkiem. Jak się odezwie, to demontaż i do regeneracji.
Alternator, tak miałem w golfie
Łożyska alternatora
Dawno już nie robiłem takiego silnika, z tego co widze są dostępne zestawy naprawcze na allegro. można sprawdzić jeszcze alternator, np. zdjąć pasek klinowy i wtedy posłuchać, ewentualnie skożystać z ucha jakiegoś doświadczonego mechanika. :-)
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Ja bym koledze oddał sprawny alternator 87A bez regulatora, a regulator pasowało by dopasować taki z wejściem Sense. WTedy przy 3000 obr było by oddawane 50A. I alternator by nie wył.
Jak dla mnie to wyją uzwojenia przeciążonego alternatora, może akumulator jest do bani, sprawdzałeś pod tym kątem? Napięcia, prądy, inny aku?
Witam posiadam Opla Vectre A 95e 1.8i . Mianowicie pytanie jak wyjąc szpilke utrzymującą alternator (Tą od dołu).?
w alfie benzynowej nie jest prostą rzeczą wyjąc rozrusznik lub alternator ...szczególnie w domowych warunkach , nie pytaj zkąd to wiem :) A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
paski zostały sciągnięte i dalej wyje jak wył . :)
Witam Panów!! Dzięki za wspomnienia! Jak to było pięknie jak omawiany przez was motor "załatwił" mnie i to bez mydła!! W środku nocy ni stąd ni zowąd zdechł. Pod górkę. NA gazie. Po przełączeniu na benzynkę udało mi się cofnąć kawałek, w zabudowania wjechać. Naturalnie bez świateł. Okazało się że fiknął właśnie regulator i szukaj wiatru w polu, kontrolka...
W końcu wyciągnąłem alternator bo łożysko wyło, nic na wirniku nie zobaczyłem, ale poprawiłem luty uzwojenia do ślizgów. narazie działa dobrze
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
sprawdziłem miernikiem ile v trafia do żarówki i tak lampa lewa przy wył silniku 11.70V przy wł 13.82V lampa prawa przy wył silniku 11,74V przy wł 13,90V i sprawdziłem od razu ładowanie alternatora przy wył silniku na akumulatorze było 12.61V przy włączonym 14.21V żarówki Philips H7 X-tremeVision +100% 12V 55W lampy są bardzo czyste szkła że tak powiem...
Sprawdz ładowanie miernikiem przy akumulatorze jak nie będzie to sprawdz bezpośrednio z alternatora podepnij sie jednym stykiem do masy a drugim do wyj. z altrnatora
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam Zużyte łożyska w alternatorze wyją, możliwości są dwie - zeskosowane mocowanie alternatora, koła pasowe wału, altka i pompy wodnej nie są w linii, zużyte...
Stetoskop i osłuchać silnik. Trafiłem raz na łożyska alternatora do a-klasy które po pół roku wyły gorzej jak przed wymianą.
Ale pasek tkwi na swoim miejscu, nie ślizga? Alternator wydaje jakieś dźwięki typu wycie/przeciągłe buczenie? Nie robi się nadzwyczaj ciepły?
http://lmgtfy.com/?q=oznaczenia+wyj%C5%9... I życie stało się prostsze, a forum mniej zaśmiecone powielanymi pytaniami...
albo na przekaźniku szyby ogrzewanej albo kontrolka ładowania czyli złącze licznika (to pewne miejsce) na przekaźniku szyby sprawdź bo były 2 rodzaje i jeden miał napięcie z alternatora a drugi na wył szyby (czasowy)
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
dzi ękuję wszystkim za odzew. Uszkodzona była dioda w prostowniku. Zanim to wszystko nastapiło alternator podejrzanie wył, wymienione były łożyska ale nie pomogło. Wycie ustapiło jak zaświeciły się kontrolki i wysuadło ładowanie. W serwisie (niestety tam musiałem się udać z wymianą modułu prostownika) dowiedziałem się że to zawodzenie alternatora działo...
Alternator nie wydaje dziwnych dźwięków? Szum, jęczenie, wycie? Napinacz ma dostateczną siłę naciągu? Oprócz tego co wymieniłeś, pasek zostawiłeś stary? Jak tak, to dokup go i wymień.
wyjący rozrząd wyjący silnik wyjący odkurzacz
kierunkowskaz podtrzymanie silvercrest odkurzacz telefon ramka zdjęcia
Ekspres Philips LatteGo - świecą wszystkie diody, brak kawy Jak wyłączyć alarm w sterowniku Luksus Eko Pod?