Dziękuję Wojtek, no to ogień. ;)
Czy one same wrócą na swoje miejsce? To jak już tak się boisz to po wyjęciu tłoka zaznacz sobie w jakiej pozycji były zamki poszczególnych pierścieni i potem załóż je tak samo.
jeśli z zaworami to nie jest dwu suw ,to przypuszczam że cylinder jest odkręcany i wtedy nieduży nadlew korpusu nie pozwala na wyjęcia tłoka dołem
Akurat w tym krupsie uszczelki tłoka można przesmarować bez demontażu obudowy po wyjęciu pojemnika na fusy; na upartego to i wymienić też by dało radę :).
Pierścienie na pewno do wymiany a więcej to dopiero po wyjęciu tłoka się okaże.
J...........Prawdę mówiąc to po wyjęciu tłoka z cylindra pierścienie były luźne,.............,ale tam naprawdę nic takiego nie ma żeby tego samemu nie naprawić ,więc się nie poddaję. Po wyjęciu z tłoka to są i powinny być lużne ,powiem więcej bardzo luźne .:D ..i nie poddawaj się , tłok posuwając się w dół zassysa powietrze z otworu ssawnego zamykanego...
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
Dziura to u mnie była, ale spokojnie dało radę dojechać. Czy nie wykręcać świecy może zależeć od tego czy kolega jest pewny tego oleju. Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy. Dziwi mnie po prostu że zarzuca po takich dużych dystansach, nie od razu. Mój...
No i głowica już zdjęta, Tak jak przypuszczałem 3 tłok zatrzymuje sie jakieś 3 mm poniżej krawędzi tuleji, jutro miska w dół i zobaczymy co tam słychać, Czy mogę założyć tłok z tymi samymi pierścieniami?? są prawie nowe bo przejechały jakieś 2500km a spotkałem sie z opinią że powinno sie je zmieniać po każdym wyjęciu tłoka
No ale jeśli ściągnę tylko głowicę to jak wybiję swożeń. Dlaczego chcesz ogóle wybijać sworzeń tłoka. Do wymiany pierścieni nie jest to konieczne a w ogóle można to zrobić dopiero po wyjęciu tłoka. Opisujesz swój problem w kilku rożnych tematach na forum, czy nie wystarczy w jednym.
Witam, Ta naprawa zaczyna mnie przerastać :) Po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone, ale zobaczymy, czekam na nowe. Natomiast zaskoczyła mnie powierzchnia łączenia korbowodów. Wygląda to jakby fabrycznie był odlew, a potem ktoś młotkiem je przepoławiał. Jestem w szoku, czy tak to jest fabrycznie ? Nie chciało mi się wierzyć, więc odkręciłem...
Volvo XC90 2.4 D5 2004 Silnik zgasł podczas jazdy (laweta). Po próbach odpowietrzenia, w końcu odpalił, ale z metalicznym odgłosem i nie na wszystkie tłoki. Rozrząd sprawdzony, po stopniowym odpinaniu wtrysków wyszło, że awaria na pierwszym cylindrze (jak się okazało, brak kompresji). Po demontażu głowicy okazało się, że uszczerbany jest tłok na około...
Ucho nie jest całością jest wkręcone w tłoczysko i zabezpieczone śrubką taką samą jak nakrętka (widoczna na zdjęciu). Śruba zabezpieczająca nakrętkę jest całą widoczne jest nacięcie na wkrętak. Olej wyleci tylko z siłownika. Przed wyjęciem tłoczyska poluzuj przewody będzie łatwiej go wyjąć
Nic nie ma tanio i od ręki, chcesz dowiedzieć się którędy silnik pije olej to pierwsza leci z silnika głowica, po takim czasie i przebiegu uszczelniacze zaworów są na bank stwardniałe, poza tym głowica będzie się kwalifikować do roboty. Po zdjęciu głowicy widać kondycję gładzi cylindra a stąd już niedaleko do zdjęcia miski i wyjęcia tłoka i masz kondycję...
Witam. Posiadam ekspres Delonghi Dinamica ECAM 353.75.B. Czyściłem zaparzacz i w pewnym momencie po rozkręceniu i wyjęciu tłoka wypadła taka mała uszczelka. Nigdzie nie mogę jej dopasować ani znaleźć informacji skąd ona jest. Czy ktoś może jest w stanie poratować? https://obrazki.elektroda.pl/2827154200_... https://obrazki.elektroda.pl/4525264700_...
Pompa zdjeta chodzi prawidłowo nie zacina się superol cc... A czy jest nowa raczej nie Jeszcze wyjąłbym tłoki żeby upewnić się czy nie ma śladów na nich, bo z oszczędności gość mógł dać jakiś badziew co spuchł na gorąco. Więcej pomysłów nie mam.
Wnętrze czyli tłok bo o nim wcześńiej napisałeś, rozumiem że z cylindrem sobie poradziłeś a tłok -zakładasz maksymalne ciśnienie sprężania i liczysz siły działające na denko tłoka i pręt (na wyboczenie) Dla mnie problem stanowiłby dobór uszczelnienia a dokładnie jego obliczenie, rozbierałem pompkę w zeszłym roku bo nie dawała wystarczającego ciśnienia...
dzwięk bardziej w kabinie niż na zewnątrz słychać, ciężko zlokalizować dokłądnie miejsce pukania, może jest jakiś prosty patent żeby stwierdzić czy to panewki czy popychacze?
Panowie wyjaśniło się, dzisiaj rozebrałem kosę i okazało się, że tłok został przytarty i zapiekły się pierścienie z jednej strony, dlatego nie było sprężania takiego jak powinno być, paliwo nie zostawało sprężone tylko przelatywało tym bokiem do komory wału! Naprawa polegałą na wyjęciu tłoka i wystukaniu zapieczonych pierścieni. Potem trzeba było przeszlifować...
Nie znam metod ale na szybko jedną wymyślę. Musisz zdjąć misę olejową. Zatykasz wszystkie połączenia wodne (węże) i albo przykręcasz głowice albo robisz płytę z gumową uszczelką zamiast głowic i oczywiście przykręcasz. W jeden z węży dajesz 1-1,5 atmosfery ciśnienia ze sprężarki i szukasz gdzie syczy. Jeśli chodzi o pęknięte tuleje to poza miską trzeba...
Witam, Wyjmuje sie komplet, tuleja z tlokiem. Po co chcesz to robic? Jesli silnik ma mniej niz 300 000km nie ma po co tam zagladac. Pozdrawiam, Georges
Nie boję się wyjęcia tłoka, tylko, że jest on dopasowany do cylindra razem z pierścieniami. Ale i tak muszę najpierw mieć do dyspozycji mikrometr i średnicówkę. Nie wierzę tej suwmiarce. Tłok niby ma 76,40 (wymieniłem baterię na nowe w suwmiarce), ale z kolei cylinder u samej góry, gdzie nie dochodzi tłok podaje wartość 76,31 co jest raczej niemożliwe....
EQ.9 s300 TI923309RW/02 użytkowany od trzech lat. Średnio 7 kaw/dzień roboczy. Wcześniej dwukrotnie (co rok) pękła konstrukcja modułu zaparzania (śruba lub korpus). Ostatnio podczas fazy parzenia zsunął się koniec przewodu gumowego z króćca cylindra. Rozebrałem częściowo moduł, ale nie zlokalizowałem przyczyny. Odkręcone „sitko” po wyjęciu...
To raczej uszczelnienie z wymaną tuleji (na jaką?) a nie remont silnika. Nic o tłokach, pierścieniach bo wystarczy wyjąć tłoki i je wrzucić z powrotem aby byla różnica w ustawieniu pierścień/cylinder.
Korbowód z łożyskiem zakupiłem. Teraz mam problem z wyjęciem sworznia z tłoka. Na schemacie widać, że z jednej strony powinien być pierścień osadczy ale ja tu nie widzę takiego pierścienia. Sworzeń lekko się przesuwa w kierunku osi w jedną i drugą stronę ale nie mogę go wybić.Też wygląda na plastikowy. Może ktoś doradzi jak to połączenie rozmontować?
Wszystko ładnie opisane i każdy czepia się pierścieni, ale dlaczego przed remontem działo się to samo tego nikt nie jest w stanie wytłumaczyć i po wyjęciu tłoka pierścienie nie były zapieczone a też tą świece zalewał i tego nie rozumię i nikt na tym forum nie jest widzę w stanie tego wytłumaczyć tylko rozbierać silnik, a pytam się po co jak wymienione...
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
Raport z naprawy Odkręciłem głowice (3 śruby na imbus) oraz opaskę by zdjąć jeden wąż po zdjęciu ukazały mi się tłoki teoretycznie wymiany potrzebowała uszczelka która znajduje się w tulei mosiężnej{12) wsadzonej w prowadnice tłoków{7} niestety nie wiedziałem jak jest zamocowana ta tuleja wiec spuściłem olej i odkręciłem tą prowadnice (2 śruby{8} )....
Wiadomo, to beema, mojemu kumplowi to nawet po wyjęciu tłoków paliła. A może chodzi o taki przypadek - https://obrazki.elektroda.pl/3636335400_...
dzieki ale już po kłopocie
Żadne grubsze uszczelki. Stoczyć tłoki i po problemie. Z tym piłowaniem to rzeczywiście druciarstwo. Głowica zdjęta, teraz wystarczy zdjąć miskę, wyjąć tłoki, do tokarza i montować. Ale najpierw zmierzyć ile wystają, żeby było wiadomo ile stoczyć.
Czy miałeś jeż naprawiany sterownik pompy lub całą pompę??? Jeżeli nie to sprawdz dolną parę przewodów wychodzących ze sterownika które idą do dolnego elektrozaworu przestawiacza kąta wtrysku. Kruszeje tam izolacja i mogą się stykać razem. Jeżeli okablowanie jest ok no to wyjęcie pompy i wymiana tłoka.
Hey :D . A potrafisz wyjąć tłoki z cylindrów/bloku silnika ? :cunning:
Jak zatarty to by się wał nie obracał,jutro wyjmę tłoki
Dzięki o to chodziło. Mnie zastanawiało jak to jest skoro jest uszczelniacz a się nie zaciera? A czy tak jak u mnie było b. mało oleju to coś mogło się stać prowadnicą, ale nie teoretycznie bo to wiem, ale czy ktoś ma w tym zakresie praktykę? Pytanie chciałbym ponowić. Chcę sprawdzić gładzie cylindrów, ale tak jak piszecie że pierścienie dopasowują...
Trzeba zacząć od zdjęcia i weryfikacji głowicy. Jak będzie zdjęta i okaże się, że zawory są szczelne (w co wątpię sądząc po minimalnym wzroście kompresji po próbie olejowej) to pozostaje demontaż miski olejowej, odkręcenie korbowodów i wyjęcie tłoków
Tłoki mogły tak przywalić w zawory, że zmiażdżyło rowki i zakleszczyło w nich pierścienie, bez wyjęcia tłoków to tylko gdybanie
Śnieżynka dziękuję Ci bardzo za cenne informacje, co do tego co było przyczyną iż nie dało się ruszyć wirnikiem to po wyjęciu pierwszego tłoka z drugim był mały problem, otóż złapało korbowód na wale, używałem WD-40 i delikatnie próbowałem ruszyć wirnikiem, poszło i drugi tłok wyjąłem (od wewnątrz na korbowodzie była mała "zadra"). Ale jak już piszę...
Ech takiej odpowiedzi się bałem... :/ W praktyce taka metoda "rozwiązania" problemu z olejem stosowałem w bardziej wyeksploatowanych silnikach samochodów (i wiele taki przypadków widziałem że fabryka zalecała jakiś olej np 10W a ktoś jeździł na 15W więc nie bez powodu) i wiązało się to tylko z głośniejszą pracą samo-regulatorów hydraulicznych. Tutaj...
Jeśli głowica ok to wyjąć tłoki i pomierzyć cylindry i tłoki tylko nie suwmiarką:) za przedmuchy głowicy nie odpowiadają wbrew nazwie uszczelniacze zaworowe:) pozdr
Rozbierz rzaparzacz wyjmij z niego tlok umyj dokladnie uszczelki tekie duze czerwone. Nasmaruj smarem do kontaktu z zywnoscia lub wazelina. Jesli bedzie po zlozeniu lekko sie rekami rozsuwal komunikat powinien zniknac.
cześć, mam 2 sprawy w tym temacie: 1) często psuje mi się główna uszczelka tłoka - nawet oryginalna wytrzymuje ok. 2 miesiące - po wyjęciu jest jakby nieco większa od niezużytej. Czy to może być jakieś uszkodzenie samego tłoka? Staram się ją zawsze smarować przy myciu (chociaż nie przy każdym). 2) Dzisiaj znowu padła uszczelka (tłok ją przesunął i rozciągnął)...
Jeśli auto RÓWNO chodzi to nie ma co się zagłębiać, to stare już auto bez mocy. Bez wyjęcia tłoków nic nie wskórasz praktycznie. Możesz ewentualnie wlać nafty lub specyfik na noc lub dwie na tłoki. (Najlepiej by tłok był na górze). Być może puszczą pierścienie i się poprawi. Po zabiegu olej do wymiany. Przejedź się po zalaniu tłoków sam po autostradzie...
Trochę się trudnię mechaniką ale nigdy tak nie sprawdzałem szczelności pierścieni. Lepiej trzeba było zrobić przy pomiarze ciśnienia sprężania dodatkową próbę olejową. ale to historia bi wynika z tekstu że głowicę masz ściągniętą. Jeżeli z na gładzi cylindrowei nie ma rys to jedyną opcją jest wyjęcie miski olejowej i tłoka. Przecież to będzie ok 1 godz...
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
Najlepsza ocena bez rozbiórki, to ciśnieniomierz Też nie do końca, są przypadki że ciśnienie jak trzeba a olej pije przez zalepione nagarem pierścienie olejowe.. Jak już czapka w górze to najlepiej wyjąć tłoki i organoleptycznie sprawdzić co i jak
Zdejmij jeszcze raz głowicę , wyjmij tłoki,wymień pierścienie i ciesz się z jazdy.
A może mała podpowiedz jak zaczać ?ale dlaczego strzeliła ? Przeskoczył prawdopodobnie pasek zębaty i zawór spotkał się z tłokiem... Wyjmij kawałki starej dżwigienki i podsuwaj pod wałek nową - czasem trzeba przycisnąć wkrętakiem trzonek zaworu.
Nie da rady w żadnym silniku tak wyjąć tłoka chyba że czegoś nie wiem.
Trzeba było zrobić próbę. olejową, zanim zwaliłeś głowicę. Nie musiałbyś teraz pytać, a i tak nikt nie powie, jeśli nie wyjmiesz tłoków, po wyjęciu, ja bym wymienił w ciemno. Zużycie cylindra też ma wpływ.
Po pierwsze, czy błąd G40 występuje na pracującym silniku ?, bo, że na zgaszonym to normalne 2. To jest ten silnik z plastikowym, "zawiniętym" nad pokrywę zaworów kolektorem ssącym ?, jeśli tak, to trzeba wyjąć tłoki i oczyścić pierścienie olejowe z nagaru, który je zablokował
A no można tyle że trzeba jeszcze miske zwalić, korby odkręcić i wyjąć tłoki
Powinny być przesunięte względem siebie,mam akurat wyjęte tłoki z takim pierścieniem i fabrycznie łączenia pierscienia olejowego są przesuniete o ok.30 stopni względem siebie.
jak wyjmiesz tlok i zdejmiesz pierscienie to wtedy mozesz zmierzyc luz, jak tlok jest w silniku to nie da sie zmierzyc
Masz w 2 linku napisane: sprężarka otwarta. Na rysunku widać coś na dole tłoka, ale głowy nie dam, że to pierścień. Wyjmij tłoki dołem i sprawdź.
Pompa nowa - pisałem na samym początku. Wyjęliśmy tłoki i wymieniliśmy pierścienie. Jak w/w nie pomoże to nie wiem co to może być... Trzymajcie kciuki.
Ja wczoraj ściagłem głowice i okazało się że w 1 i 3 głowicy końcówka wtrysku jest osadzona zbyt wysoko i końcówka zamiast rozpylać paliwo bezpośrednio nad tłokiem w tej komorze to leje po głowicy. Być może tu będzie problem. Dzisiaj zakładam inna głowice bo po założeniu wtrysków wszystkie końcówki wystaja tak jak powinne . Nie będę wkładał podkładek...
Witam, Czy ustaliłeś już jakie łożyska - mam instrukcje - kupiona w necie - podaję *łożysko walcowe wału 20/47/12 - nr rysunku/norma NJ204 **łożysko korbowodu 15/35/11 - nr 6202 ***łożysko walcowe wał/sprzęgło 45/85/19 - nr NJ209 ****simmering uszczelniający wału A45/85/10 Jak rozebrałeś wał aby wyjąć tłoki? Proszę o info na priv t.ulejczyk(at)interia.pl...
Jakaś przyczyna była ,że pompa się zatarła. Może olej gdzieś nie dochodził do tłoków. Jak uda ci się wyjąć tłoki to możesz je trochę podpolerować albo delikatnie przejechać tokarką jak masz dostęp. Jak to zda egzamin to dla pewności nalej nowego oleju i zobacz czy nie ma wycieku oleju. Sprawdź uzwojenie pompy bo może ma zwarcie i przez to wybiło bezpiecznik.
Mówię o głowicy ale nie mieszamy i zawozimy czapkę do odpowiedniego zakładu. Jak masz głowice zdjęta to przecież już nie problem zdjąć miskę odkręcić stopy i wyjąć tłoki w górę w celu sprawdzenia pierścieni na tlokach.
Musisz ściągnąc głowicę oddać do regeneracji, zdjąć miskę wyjąć tłoki wymienić pierścienie i będziesz miał silnik na następne kilka ładnych lat. Na pewno łącznie wyjdzie Cię taniej niż ciągłe dolewanie oleju po 20 zeta za litr co 1000 km...
remont takiego silnika jest nieopłacalny,kup lepiej na szrocie używany wtedy będzie taniej.A no i żeby wymienić pierścienie nie wystarczy tylko zdjąć głowicy,trzeba też zdjąć misę olejową,odkręcić korbowód i wyjąć tłoki.
Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
Uszczelniacze tulei są prawdopodobnie winne twojej usterce. Tam puszcza wode do oleju. Czeka cię zwalenie głowic, misy olejowej odkręcenie korbowodów wyjęcie tłoków potem tulei i weryfikacja co tam piszczy. Albo uszczelniacze tulei albo wżery w bloku. Roboty w pytę. Można zdjąć misę na początek nalać wody i patrzeć od spodu z której tulei woda się leje...
Co by nie mówić to mielismy regulować gaz a zboczyliśmy na zapłon i zawory,pewnie za chwile ktoś spyta jak wyjać tłoki przez rure wydechowa i znajdzie się taki co będzie miał na to sposób.Rzeczywiście czas kończyć.
T5 pokaż mi gdzie tak pisze że wymienił uszczelke pod głowica lub gdzie pisze że głowica została splanowana? Odpiszę ci za kolegę. Zakładamy że skoro wymieniał pierścienie to nie zrobił tego przez tłumik tylko wyjął tłoki przez takie cztery dziury widoczne dość wyraźnie po zdjęciu głowicy. Można również założyć że nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi...
koleś kit, też mi się wydaje, że jednak to pierścienie, ale chciałbym mieć pewność żeby 3 raz silnika nie rozbierać. Coś jest na rzeczy, bo tak jak pisałem są mocno zaciśnięte na tłoku, nie rozszerzyły się po wyjęciu tłoków z cylindra chyba w ogóle, są niemal na równi z płaszczyzną tłoka i nie mają prawie żadnego luzu - taka sytuacja jest na 3 tłokach,...
Aby dostać się do sworzni, to i tak trzeba wyjąć cały wał. A po co wyjmować wał? Przecież sworznie łączą tłok z korbowodem i wystarczy wyjąć tłoki z korbowodami. Zrzuć miskę i obejrzyj panewki na korbach. Jak jest duży luz, to tłok może stukać w głowicę i dźwięk jest podobny do popychacza.
Witam. Przystąpiłem do naprawy swojego kompresora OMA B-5900 z 2010r. Po rozkręceniu (wyjęciu tłoków itd.) okazało się, że mam do wymiany mały tłok (55 cm), korbowód, panewki. Standardowo komplet uszczelek oraz pierścienie na obu tłokach. Kompresor kupiony w firmie Kupczyk. Po zapytaniu o części, okazało się że są dostępne, ale ich koszt to blisko 1...
do kapitalki to brakuje jeszcze pierścieni i panewek chyba że są dobre to mogą zostać stare jeszcze jedna uwaga jeśli się nie mylę to w tym silniku po zderzeniu z zaworami pierścienie uszczelniające mogą być zakleszczone bo rowek jest blisko denka i lubi się zaklepać więc trza by było wyjąć tłoki żeby sprawdzić ale jeśli chcesz mieć kapitalkę to pierścionki...
Wróżę, że jednak bez wyjęcia i czyszczenia zacisków się nie obejdzie. VAG-owskie zaciski aluminiowe korodują (utleniają się) w miejscach osadzania gumek, zarówno uszczelniających jak i przeciwpyłowych, co powoduje wypychanie tych gum i blokowanie tłoczka . Do tego dochodzi korozja powierzchni tłoka. Jak się człowiek uprze to wkręci ten tłoczek do końca...
kolego bogdanw64. Odradzał bym przekładki na"pałę" koszy z innej skrzyni biegów. Nie tędy droga. Ważne są jeszcze inne rzeczy takie jak np. grubość panewek ( te kółeczka na koszu forward ), szczelność pierścieni na wałkach i pompie itd. Często taka wymiana jest na krótką metę, albo autko nie chce jeździć. Sądzę że tutaj zgodzi się ze mną kolega Romuald....
Głowica zdjęta po raz czwarty.Przed demontażem mierzyłem ciśnienie i wyszło po 12 na wszystkich trzech cylindrach.Po wyjęciu tłoków okazało się że pierścienie olejowe są zapieczone i stoją w miejscu.I teraz pytanie czy jest to skutek czy przyczyna brania oleju? Jeśli przyczyna to dlaczego przy takim przebiegu przy normalnej eksploatacji zapiekły się...
Po odkręceniu głowicy tak to wygląda, jutro wyjmę tłoki dzisiaj już nie starczyło czasu na więcej: https://obrazki.elektroda.pl/8081781800_... https://obrazki.elektroda.pl/6511766800_... https://obrazki.elektroda.pl/6773270800_... https://obrazki.elektroda.pl/1563364400_... https://obrazki.elektroda.pl/6134927600_...
Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku. Taa, bo klient na pewno nie zauważy ze silnik będzie znacznie słabszy i głośniejszy po jego wyjęciu. To co wyleciało z rury to pewnie właśnie fragmenty katalizatora a nie tłoka.
Może ceramizer? Siedzi mi w pamięci, ale materiału dziadostwo nie naspawa, więc może być tylko strata kasy... Spróbuj tego co napisał (at)andrzej20001 Olej pije po półtora tysiąca kilometrów. Ile pije? Jak wystarczająco dużo, to już bym się nie bał, że może zacznie więcej. W ostatnim swoim silniku, po wyjęciu tłoków, mogłem wsadzić je ponownie, pierścienie...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Pierścienie może już się wyeksploatowały, skoro tylko na zimnym silniku. Też myślałem że to mogą być pierścienie. Ale jak to sprawdzić bez rozbierania silnika? Chodzi o to, że jak się wyjmie tłoki i z jednego z nich się zrobi "kwiatek" to zostaje kupienie nowych tłoków i szlif a wtedy koszta są ogromne...
Mechanik twierdzi że oglądał pierścienie i na pewno są dobre Jak już miał tłoka/tłoki na wierzchu to profilaktycznie trza se było wymienić... Nie wspominając już, że pierścieni nie trzeba oglądać zęby stwierdzić że są zużyte... Fajny mechanik zdjął głowicę, wyjął tłoka, pooglądał, nic nie stwierdził i złożył z powrotem :lol:
Musisz zdjąć głowiczke, odkręcić korby i wyjąć z tłokami, odkręcić i zdjąć koło zębate, wysunąć wałek. I tu zostaje wałek z łożyskiem. Potrzebujesz specjalny klucz, żeby odkręcić śrubę pod którą jest łożysko. Owa śruba jest napędem pompy. Najłatwiej dorobić taki klucz ze starej pompy.
Proszę wyczyścić sitko tłoka górnego. Najlepiej wyjąć tłok i sitko do namoczenia w proszku wodą do czyszczenia kolb lub manualnie, lub coś przytkane w obwodzie. Czy podczas nalewania kawy unosi stopniowo tłok prasujący?
W życiu to nie jest hs 18 . To jest starszy typ sprężarki jelcza oznaczany był jakoś 440 coś tam dalej .Widać po nakrętkach na głowicy od zaworów ssących . W hs 18 zawory są wkręcane od strony tłoka a tylko w jelczu są na głowicy nakętkami mocowane . Dodano po 2 Po 150 zł sprzedasz za sztukę . Pytanie w jakim są stanie . Jeśli były jeżdżone do końca...
Pompa pod pedałem to jedno jest jeszcze albo wysprzęglik centralny w korpusie skrzyni albo montowany na niej u góry. Jak on cieknie albo ma uszkodzone uszczelnienia tłoka to objawy podobne. Jak to nie pomoże to niestety skrzynia do wyjęcia i obejrzenia łapa sprzęgła i docisk.
Witam! Jesli punkty sie nie pokrywaja nalezy bezwzglednie zdjac kola i sprawdzic wszystkie kliny.Pozdrawiam.Stefan. Dodano po 1 Witam! "Mam podobną usterkę w Volvo ale u mnie jeden tłok jest 2 mm niżej niż pozostałe." -albo ma kolega problem z panewka albo tlok jest z innej grupy.Tak czy inaczej bezwzglednie wyjac tlok i korbowod w celu sprawdzenia.W...
Z opisu wynika, że siłownik tłoka nie działa, trzeba zdemontować i sprawdzić czy nie wypadł górny pierścień "segera" lub może przerdzewiał w wyniku nieszczelności uszczelki siłownika. Po odkręceniu pokrywy siłownika i wyjęciu białego tłoczka pierścień segera powinien być widoczny, normalnie jest pod tłokiem. Jeśli wypadł tłok będzie się opuszczać na...
Witam robię remont generalny fordowskiego silnika v6, mam jednak pewne wątpliwości, z tego co się dowiedziałem w tym silniku sworzeń jest tzw pływający. Ale z tego co wiem na zimnym tłoku nie powinno być możliwości przesunąć go palcami od segera do segera? Wyjęcie go z tłoka nie jest możliwe trzeba by go było wybijać jednak w miejscu gdzie jest osadzony...
Witam.Posiadam almerke jak w temacie przebieg 146000 i przymierzam się do wymiany rozrządu ale że bieże mi olej 0.6l na 200km,a większą częśc silnika będe miał rozebraną to chcę zdjac głowicę oddac do regeneracji,wyjac tłoki i wymienic pierścienie i tu mam pytanie jakiej firmy polecacie słyszałem coś o pierścieniach z łodzi i ewentualnie na co jeszcze...
Witaj! Nie piszesz z jakiego powodu zmieniasz uszczelkę. Jeśli uszczelka przedmuchała od strony wody i wydmuchała przez wydech to tylko bym założył nową i nic nie robił.Ale jeśli poszła do oleju to w tym przypadku mogą być zapieczone pierścienie i w tym przypadku trzeba odkręcić miskę,wyjąć tłoki a jak się wyciągnie tłoki to i nowe pierścienie a może...
w Uno to standard, nawet o tym zapomniałem, tam są takie "maluchowe" manszety półosi i one też zwykle ciekną, też w Unie żonki tak było, i też ta skrzynia działała :) oczywiście wszystko jak to w Fiacie... miało resurs do 100tyś... orginalny silnik 1.0 Fire wytrzymał 70 parę tyś (kupiłem po zmarłym dziadku jak uno miało 65tyś) i po niecałych 10tys wydmuchnął...
Witam, na początek musisz wyjąć i umyć zaparzacz, można dodatkowo wymienić uszczelkę tłoka. Dzieje się tak od początku użytkowania? Ilość ml. wykonanej kawy jest zgodna? Jeśli nie, to gdzieś mamy nieszczelność.
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Range engagement system.Sprubuj zrobić kalibrację i zobacz który tłok szwankuje.Generalnie trzeba pewnie wyjąć płytę z tłokami i popatrzeć co jest nie tak,może widla złamana
Uszczelka pod głowice ok 150zl, planowanie głowicy ok 150-200 i to jest samo zdjęcie głowicy, wyciągnięcie tłoków i korbowodów nie wiąże się z wymianami choć jeśli je wyciągniesz pasowało by wymienić pierścienie, nie wiem ile kosztują do twojego silnika ale napewno ponad 200zl, na koniec olej + filtr 150zl Do tego dodaj robotę. Jednym słowem jeśli chcesz...
Zdjąć osłonę gumową z tylnej części, wykręcić śruby ustalające tłoki, wyjąć tłok sekcji kół przednich, wyjąć pozostałe elementy ( w razie problemów można przyłożyć do otworów wylotowych przewód ze sprężonym powietrzem i wypchnąć w ten sposób) https://obrazki.elektroda.pl/6540551400_... https://obrazki.elektroda.pl/5227650000_...
Trzeba czymś energicznie obrócić wał. Korba(?) Jeśli głowica nie odskoczy - to masz poważny problem. Spróbuj rozebrać silnik od "dupy strony". Jak wyjmiesz wał i tłoki (jak wyjmiesz) - zobaczysz co są warte tuleje i wtedy podejmiesz decyzję jak je oddzielić od głowicy. Duży młotek(?)
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
Jednak wyjmę tłoki na 2 i 3 cylindrze, bo mi to nie da spokoju a i tak już silnik jest rozgrzebany. Chciałem jak zawsze gdy ściągam głowicę dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze zaworów i ustawić luz na zaworach. Jednak tu nie ma podkładek ani na szklankach ani pod nimi, czyżby luz regulowało się wymianą szklanek. Jeżeli tak to pewnie będzie kosztowna...
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Dobry wieczór, chciałbym zapytać, czy ktoś tutaj może podsunąć konkretny pomysł na rozwiązanie problemu? Jak już pisałem wcześniej wymieniłem przepływomierz i nic to nie dało, teraz zainwestowałem w komplet uszczelnień i je wymieniłem, ale nadal ten sam błąd nr 5. Teraz w ogóle najczęściej pojawia się ten sam błąd po zapaleniu 4 czerwonych diod, a tym...
Dzisiaj dopiero zabrałem sie za wyjmowanie tłoków oraz wyciąganie tulei z bloku. Z wyjęciem tłoków był większy problem niż z wyjęciem tulei. PĘKNIĘCIE które jest między tulejami ciągnie sie od samej góry do dołu. Jest też w tym miejscu znajdują się oringi które są na tulei . Podobno można takie pęknięcie zaspawać stosując migmag. Co o tym Panowie sądzicie???...
strzałka tłoka stihl tłoka rysunek tłoka
scania panel ogrzewania żarówka sonoff sprawdzić magnetron
siemens sid803a ładowarka action
Czy spawarka 20-300A działa z gniazdka domowego? Adaptacja zamiennika przetwornicy w Oplu Insignia AFL