i znowu to samo... czuje pod noga ze raz ta moc jest a raz nie... jestem na hamowni i znow to samo czyli srodkowy wykres... 70 koni ;-( czasami samochod zaczyna jezdzic tak jak powinien a za chwile nic nie robiac nawet go nie gaszac jest lipa... Nie wiem czy moc wraca do nominalnej ale jestem przekonany ze raz jest duzo lepiej a raz gorzej.
Witam.Poszukuje zewnętrznej charakterystyki silnika np z mercedesa w124 obojętnie jaki silnik , seryjnego nowego silnika , nie po modyfikacjach itp.Chodzi mi generalnie o wykres.
Witaj. Wg tego co widzę jest to wykres chiptuningu wykonanego poprzez zmianę oprogramowania co zwiększyło liczbę KW do 114 jak gwarantuje autor dokumentu. Aby sprawdzić poprawność ile jeszcze kucy w nim drzemie umów się na najbliższą hamownię i tam otrzymasz wykres obecnej mocy. Pozdrawiam
Żeby coś powiedzieć trzeba logi dynamiczne auta a nie wykres z hamowni. Zloguj auto maf/map/ wysterowanie zaworu turbo względem ciśnienia/ i to wszystko względem o obrotów.. A wtedy ktoś już będzie mógł coś powiedzieć. Swoją drogą słabi tunerzy skoro mają problem żeby rozwiązać taką usterkę....
Witam:) Zwracam się do kolegów i koleżanek:) z takim małym problemikiem:) Otóż potrzebuję do zaliczenia przedmiotu na studiach wykres mocy dowolnej turbosprężarki. Sęk w tym że z tego co widzę (bo już trochę sam szukałem;)) w internecie tego nigdzie nie ma:( Jest cała masa wykresów z hamowni niestety ja potrzebuję wykresu samej turbiny (wykres mocy...
Witam. Mogę prosić o ocenę wykresu z hamowni czy aby na pewno jest wszystko ok? Nie znam się za bardzo na tym, ale 126KM nie jest to trochę za mało? :-) Tłumaczą się, że nie dostaje paliwa a spalanie 7-8l Z góry dzięki.
Cześć wszystkim! Od wielu lat interesuję się motoryzacją a od kilku lat również tuningiem samochodów. Ze względu na moje wyształcenie i pracę (Informatyka) oraz inne zainteresowania (Elektronika) szczególnie zainteresowałem się strojeniem sterowników silników spalinowych ECU (Tzw. chiptuning) Eksperymentuje raczej na swoich samochodach, czasami grzebie...
Witam, jakiś czas temu walczyłem z przycięciami podczas przyspieszania. Była pęknięta rura między Intercoolerem a turbo. Wymieniona - brak poprawy. Pojechałem dziś na hamownię. Przebieg wygląda tak: Wyczuwalne podczas przyspieszania są te dwa wahnięcia widoczne na wykresie - przy 2300 RPM i 2700RPM. Irytujące, ale nie jest tak, że auto staje w miejscu...
Witam wszystkich.Jestem początkującym mechanikiem motocyklowym i chodzi mi od dłuższego czasu po głowie pomysł na zbudowanie hamowni pod motocykle(te słabsze czyli max 25-30 KM). O ile wykonanie części mechanicznej mam już przemyślane i nie nastręcza większych trudności,to na oprogramowanie nie mam ciągle kompleksowego pomysłu. Konstrukcja mechaniczna...
Witam Was serdecznie. Jako inżynierkę robię hamownie silników rakietowych do której wykorzystałem kuchenną wagę. Z wzmacniacza operacyjnego wbudowanego w oryginalny układ pobieram napięcie zależne od obciążenia w granicach 2.22 do 2.9 V i teraz pojawia się mój problem. Postanowiłem wykorzystać tl072 żeby zmniejszyć napięcie wyjściowe do 0 V tak aby...
Sam myślę waśnie o takiej hamowni od jakiegoś czasu w szczególności takie na której dało by się wyregulować i z hamować sam silnik. Nie jest to proste zagadnienie bo też się przekopywałem przez tony bez sensownych wypowiedzi. Wydaje mi się że mechanicznie nie jest to skomplikowane podstawa to metalowy walec osadzony na 2 łożyskach wyposażony w czujnik...
(at)kwok ogólnie Twój pomysł mi się podoba. Dosyć dobrze znam to rozwiązanie do obciążania silników do pomiarów, Ty podałeś gotowe urządzenie które może przeżyć wydaje mi się wiele, w okazyjnej cenie. Rozumiem, że cewki zasilane są z 12V. Daje to 2kW mocy a to niedużo. Dodatkowo bezwładność całości jest bardzo duży więc elektronika będzie mogła kluczować...
Czy znasz POWERDYN? Cytat jednego z forów:" ...nie problem jest pobranie i nagranie sygnału, a programy, które go później obrabiają i interpretują, a zwłaszcza po zmianie jednostek na metryczne potrafią cuda na kiju wyjść. dwa najpopularniejsze programy to homedyno i streetdyno. w jednym i drugim są pewne niescisłości w podawaniu danych, które muszą...
Ja powiem tylko tyle. W pracy mam do dyspozycji hamownie inercyjną i tam jest tylko badane przyśpieszenie kół, a po dokonaniu pomiaru ustalam przełożenie tak aby koniec wykresu (w RPM) odpowiadał odcince w samochodzie. Przed pomiarem zaznaczam tylko czy to jest bena/turbo czy diesel/turbo czy też motocykl. I nie potrzebuje wklepywać przełożeń, promieni...
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie dają silniczki o których pewnie myślisz, trzeba chyba dać...
Witam, napisałem temat w tym dziale, ponieważ nie mogłem go dopasować do żadnego innego, a mikrokontroler AVR może być wykorzystany w tym projekcie. A więc do rzeczy. O co chodzi? Od dłuższego czasu przymierzam się do wykonania hamowni elektronicznej do silników rakietowych. Hamownia miała by za zadanie odczytywać zmiany ciągu silnika zapisywać je w...
Witam, najpierw informacja i zarazem prośba do moderatorów: postanowiłem otworzyć nowy temat o hamowni do silników rakietowych, ponieważ po przeczytaniu starego nie znalazłem w nim praktycznie żadnych informacji na ten temat. Zaśmiecony jest niepotrzebnnymi wypowiedziami na temat nauki programowania. Dlatego stary topic, bardzo proszę o usunięcie. A...
W sytuacji jak się jedzie w teren na testy, takie ustawienie (pionowe) jest najlepsze. Gdybym mógł sobie zrobić betonowy fundament i mocowanie na śruby, może bawił bym się w poziome mocowanie. A żartów nie ma. Parę lat temu na skutek zerwania się silnika z hamowni zginął 32 letni dr astronomii, jeden z liderów krakowskiej grupy rakieciarzy - KGR. Silnik...
Może najpierw powiem do czego mi taka "hamownia" potrzebna. Gdy np. spawam tłumik liczony do silnika 2T no przydałoby się porównanie z gróbsza parametrów tego set'u, sprawdzenie w jakim przedziale prędkości obrotowej jest rezonans, jaka jest różnica mocy przy założeniu np. 5 różnych tłumików, albo przy innych cylindrach, tłokach, gaźnikach, membranie...
Witam odwiedziłem wczoraj zakład z VAGiem , diagnostyka sterowników VW Disel EDC 16U34 ,i wyskoczyły 3 błędy: 1 Przerywacz spalin cylinder 1. 2-3 Czujnik obrotów tylni prawy, lewy. Wymieniłem też listwę prądową do pompowtryskiwaczy. Ponieważ pod dużym obciążeniem bardzo rzucało silnikiem (włączenie kliny,wentylatora,itp. ). Podłączyliśmy VAGa pod listwę...
Witam Muszę zrobić zadanie domowe, potrzebuję: - charakterystykę zewnętrzną silnika (wykres z hamowni silnikowej) - przepływ powietrza (tunel aerodynamiczny) - przełożenia na poszczególnych biegach. Oczywiście to wszystko dla ROVER 414 1.4 16V 103 KM Z góry dzięki Pozdrawiam
W sumie to nie wiadomo jak excel robi te swoje wykresy aproksymacyjne, bo na pewno pokazywany wielomian nie pasuje do wykresu. Może tylko jego początek? No dokładne, nie wiadomo niestety. Spróbuję poszukać informacje na ten temat. No i muszę przypomnieć sobie jak w ogóle się aproksykowalo "ręcznie" to wtedy mógłbym ręcznie obliczyć i porównać. "Moje"...
Czujniki stosowane do takich celów kosztują po klika tys. PLN. Do tego wzmacniacz pomiarowy za drugie tyle, karta pomiarowa do PC. Enkoder na wał sprężarki itd. To nie zabawki dla każdego. Jeżeli Ci to potrzebne to musisz wyłożyć mnóstwo pieniędzy. Do jednorazowej przygody to skontaktuj się z uczelnią techniczną na, której mają hamownię silnikową. Tam...
ponoć normalnie wygląda to tak: 1. Diagnostyka silnika. 2. Pomiar mocy na hamowni podwoziowej. 3. Weryfikacja czy samochód nadaje się do: -chiptuningu -naprawy (chiptuning w późniejszym terminie) -złomowania 4. Odczytanie mapy ze sterownika. 5. Indywidualna zmiana oprogramowania uwzględniająca: preferencje użytkownika, stan silnika oraz podzespołów,...
Oryginalny silnik poloneza to juz calkiem przezytek. Natomiast 1.4 tez nie grzeszy mlodoscia. Tak wogole to jest bardzo delikatny silnik. Tak jak juz tu pisasano, tuning tego silnika to nie jest prosta sprawa (zreszta jak kazdego). Potrzebne jest bardzo duze doswiadczenie i wiedza no i przede wszystkim mocne zaplecze techniczne. Tu masz rację. Ciężko...
Witam. Przepraszam za reakcje, ale mnie rozbawiłeś. ....Działanie silników każdy zna. No nie każdy. Patrząc na to co napisałeś to stwierdzam, że Ty na pewno NIE. Diesel opiera się na samozapłonie oleju napędowego (sprężanie na które woda jest odporna) więc jaki sens jest dokładanie wody do tego układu??? . Nie prawda. w silniku diesla występuje samozapłon,...
Gazownik miał racje nikt ci nie zagwarantuje, że jakikolwiek element układu zapłonowego nie spowoduje strzału począwszy od świec kończąc na cewce. Dla porównania poszukaj w Google ile traci auto z wstawioną zwykła instalacja mocy ostatnio oglądałem taki wykres z hamowni.
bardzo mały wzrost mocy. Wystarczy poszukać na forum, już był taki temat i tam podano 4 wykresy z hamowni. W każdym przypadku mocy było mniej w praktycznie całym zakresie. Dlaczego myślicie że jak się za coś zapłaci to musi być jakikolwiek przyrost, choćby najmniejszy. To przekonanie jest 100% błędne w przypadku strumienic itp.
Witam! Mogę Wam zaoferować chip tuning w Omedze z 2.5 TD w modelach ze sterownikami o końcówkach 427 i 428. Na dniach będę miał wykres z hamowni. Na 1, 2 i początku 3 biegu samochód traci przyczepność podczas gwałtownego przyspieszania. Program jest napisany przeze mnie metodą prób i błędów stroiłem program pod kątem wyeliminowania efektu turbo dziury,...
Witam serdecznie .Potrzebuję w Łodzi zrobić chiptuning z silnika 1.6HDI 92konie .Kogo polecicie? Chodzi oczywiście o w miarę rozsądną cenę i oczywiście dobrze wykonaną pracę .Konieczne jest abym otrzymał wykres z hamowni.
Witajcie. Sprawa dotyczy silnika w Nissan X-trail rok produkcji 2002, diesel 2,2 , 114 km, silnik T30. Silnik stracił moc. Turbina załącza się tylko w zakresie 2500-3000 obrotów. A powinna od 2100 i powyżej 3000 powinno być podtrzymanie, którego nie ma. Mam wykres z hamowni. Zapalił się CHECK. Po zapaleniu CHECKA auto może się wykręcać maksymalnie do...
Zalaczam wykres z hamowni. Cos jest na pewno nie tak.
STawiam na pompe,ale termostat tez mozna sprawdzic.CO do kata...ufff pytam sie po co kombinowac?A jak juz chcesz wywalic kata bo padl to sprzedaj bebechy tego ,doluz i kup drugi.Co do strumienicy to ..........kup ,kup najlepiej ta najtansza,a z [pewnoscia bedziesz mial z 20KM wiecej heheheh.Pytanie czy chcesz zrobic cos jak prowizorke albo porzadnie.Strumienica...
ale w zależności od jej konstrukcji, rozmiarów itd. ciśnienie zapewniające odpowiednie doładowanie osiąga dopiero od pewnych obrotów. No... będę uparty - po to stosuje sie system wastegate i VGT Nie musisz być uparty... westgate to jedno, a wpakuje ogromną turbinę do niskiej pojemności to zobaczysz jak to działa ;) najlepiej widać to na wykresach z...
Ja jakos osobiscie nie podejmuje sie wypwoiedzi czy gaz przedluza zywotnoec nowego silnika nigdy nie prowadzilem zadnych badan tego i nie mam dostepu do zadnych przeprowadzonych a raczej nie chcialbym sie opierac na subiektywnych stwierdzeniach kilku uzytkownikow gdyz sa one nie poprate zadnymi dowodami a kazdy z uzytkownikow ma niedosc ze inny samochod...
Co do mulenia to się źle wyraziłem. Jak przyspieszam dynamicznie to jest wszystko w porządku ale jak jadę sobie spokojnie ok. 80km/h i chcę mocniej przyspieszyć to silnik nie ma zbytnio ochoty się wkręcać. Programowany był na hamowni i różnica w maksymalnej mocy (5KM) i momencie (7Nm) jest więc prawie nie odczuwalna. Na wykresie z hamowni widać, że...
Bezpiecznie będzie przyrost o 20% to jest seria AJM czy AUY ma około 120 KM i 285nm zrobić te 140 i 350NM, zakładając że będziesz jeździł tak jak jeździsz, nie katując auta, spalanie SPADNIE. Skutki uboczne to szybsze zużycie turbosprężarki, koła dwumasowego i układu przeniesienia napędu. W mojej okolicy koszt z hamownią około 800zł. Na pw podeśle Ci...
Kolega widzę żartowniś, komuś kto w każdym poście podkreśla, że chce jak najtaniej, polecać 1.8T lub 2.8 V6, bo do czas do setki niski. Oba te silniki palą dużo, jeżdżą jak każdy inny z tą mocą i pojemnością (mam w jednym ze swoich samochodów wolnossące 1.8, pali mniej niż 1.8T a przyspiesza do setki równie chętnie), jednak dla kogoś, kto obawia się...
Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli? Dodano po 3 W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez...
Mam wykres z hamowni po zrobieniu chipa, mam teraz natomiast wyniki robione z aplikacji Perfexpert na tym samym telefonie androida. Robiłem jeszcze też tą aplikacją też około rok temu w tamte lato i wyniki były jak te zaraz po chipie, więc musiało się coś "spierdzielić" faktycznie przez ten rok . Zresztą czuję, że to nie to co było wtedy - brakuje prawie...
llabor ja juz kiedys slyszalem o turbodyne ale nigdy nie widzialem wykresu z autka z zamontowanym takim urzadzeniem a jedyny wykres ktory by mnie przekonal to wykres samochodu urzytkownika i to zrobiony przez tego urzytkownika a nie przez sprzedawce (magnetyzery tez podobno daja 5kM) Pozatym nie chodzi tylko o cisnienie a takze o wydajnosc takiego urzadzenia...
Witam Mam taki nietypowy problem związany z analiza wykresów z hamowni podwoziowej. Czy jest sposób, aby wykres zapisany jako jpg zapisać w programie, który pokazuje jego funkcje lub szczegółowe dane tego wykresu, aby móc go w innym programie od nowa zbudować. Mam kilka takich wykresów w jpg na różnych stronach i muszę zrzucić to na jeden w celach porównawczych...
witam autko: Megane Coupe 2.0 16V 1996r. planuje założyć gaz sekwencje po rozdzwaniałem sie po firmach montujących instalacje w okolicy i ceny kształtują się następująco: 3000zł jakaś POLSKA nie pamiętaj teraz nazwy ale nie BRC 3200-3500 instalacja BRC 4000 Landirenze jaka instalację byście założyli na moim miejscu mam mętlik w głowie bo ten za 3000zł...
Na temat tuningu proponuję poczytać stronę Pana Jacka Chojnackiego a w szczególności dział "Filozofia" i "Testy" jest tam sporo wykresów z hamowni aut poddanych rozmaitym modyfikacjom, między innymi strumienice, sportowe filtry itd. Wrzucam linki TESTY FILOZOFIA Dodano po 12 Stumienica zamiast katalizatora
Do powyższego prawda, np. dla silnika FIRE 1.0 optymalne byłyby obroty na poziomie 3000-3300rpm, przy 1500rpm nie osiągnie pewnie nawet połowy mocy znamionowej (33kW). Niestety nie mogę nigdzie znaleźć wykresów mocy i moment dla tego silnika. Wykres z hamowni (nie do końca seryjnego) FIRE 1.2 MPI:
Witam, Problem dotyczy wibracji tylko podczas jazdy a dokładnie podczas przyspieszania. Jest to zależne od obrotów silnika w przedziale od około 1800 do 2200-2300. Wibracja nie ma związku z prędkością samochodu. Drgania nie są mocne ale wyczuwalne delikatnie na kierownicy ale też na podłodze i w ogóle na przodzie samochodu. Wraz z wibracją daje się...
Szczerze - nie kombinuj. Ciesz się użytkowaniem naprawdę dobrej, pancernej wręcz jednostki. Chiptuning w niedoładowanym 1.6 nie da Ci nic, co byś mógł odczuć rzeczywiście podczas użytkowania, bo chyba nie zależy Ci na tym by się podniecać, że kreska na wykresie z hamowni podniosła się o 1 mm w górę wykresu. Pamiętaj, że lepsze wrogiem dobrego. A ten...
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
Tak się zastanawiam nad tym plikiem, bo też jeżdżę F16, tyle że średnio mi się podoba wgrywanie do ECU programu o którym nic nie wiem, także fajnie gdyby autor postu zamieścił opis zmian jakie wprowadza ten program, albo przynajmniej pomiar parametrów silnika(najlepiej wykres z hamowni) z programem oryginalnym i zmienionym...
... mysle że wsad do poloneza nie kosztuje majątku Wsad do Poloneza kosztuje tyle ile do każdego innego auta wolnossącego. Efekty są małe - na wykresie z hamowni widać tylko o ok. 8-10Nm wyższy przebieg momentu, mocy przybywa rzędu 4-5KM, czasami nawet tego nie można osiągnąć pozdrawiam
Ja już Ci napisałem - korekta kanałów dolot/wydech w głowicy, modyfikacja układu dolotowego - policzenie i wykonanie oraz montaż filtra w korzystniejszym miejscu, modyfikacja układu wydechowego, chiptuning (dostosowanie dawki paliwa oraz kąta wyprzedzenia zapłonu do parametrów silnika po modyfikacjach mechanicznych), generalnie w granicach 15 - 20 KM...
czytajac to wszystko przypomina mi sie pewien koles ktory pisal na forum tuningowym o swojej "stjuningowanej" hondzie v-tec dohc i bog wie co jesce tam bylo; jak to podniosl moc o 50 i wiecej km polerujac same kanaly dolotowe i wylotowe, planujac glowice. oczywiscie nie mial zadnego wykresu z hamowni ( akurat sie gdzies zapodzial - pies "moze wszamał...
To zależy bo jeżeli odcinkę przesuniemy wyżej a silnik ma elektroniczne ograniczenie prędkości wtedy prędkość vmax wzrośnie. Oglądnij sobie wykresy z hamowni, jak będzie zrobiony chip oraz przebieg momentu obrotowego zależy od wiedzy tunera.
Witam szanownych kolegów!!! Widzę, że już są jakieś wypowiedzi niedowiarków, nie jestem bajkopisarzem i nie zamierzam nim być. Jak ktoś chce niech nie wierzy ale po 89' roku to paliwo lotnicze przywozili nam cysterną do zbiornika o poj. 1800litrów, ogrzewaliśmy tym cały zakład. To były czasy! Niestety to się skończyło! Bardzo mi teraz brakuje tej nafty...
Rurka przelotowa jest bez sensu bo tracisz dół obrotów i jest głośno. A masz jakiś wykres z hamowni, czy twierdzisz tak na podstawie parcia na kręgosłup
podepnę się pod temat. Mianowicie. Mam daleko nieodbiegający problem od tego. Mam Vento 2.8 vr6 z 1993 roku, hamowałem go 3 razy i raz podpinałem pod kompa. Pierwszy wykres z hamowni mnie przeraził bo było tylko 131KM i 202Nm na rozgrzanym silniku. Natomiast pół roku później na zimnym silniku robiłem pomiar gdzie wyszło 165KM i 245Mn kolejny trzeci...
Witam wszystkich użytkowników Omegas. Z racji doświadczenia, chciałbym odnieść się do gaśnięcia w/w instalacji. Wtryskiwacze MED, jako jedyne na rynku (przynajmniej taka jest moja wiedza) realizują peak and hold, czyli upraszczając - są w stanie najszybciej podać paliwo na rynku. Liniowość osiągają na poziomie 1 MS czyli realnie nie ma silnika, którego...
Kolego tą moc to tak na oko oceniłeś ? Mam wykres za hamowni i nie wiem czemu ale wieżę mu bardziej niż tobie... Tuning ABT jest znany z jakości Moc ocenilem na podstawie : -wartosci zadane w mapach -uklad wtryskowy w seryjnym AHU nie jest w stanie dostarczyc fizycznie tyle paliwa zeby osiagnac wartosc ponad 130 PS... nie wiem co masz za wykres [moze...
Założyć przewody Janmor do samochodu to jak nasikać do baku i jechać...Ludzie to najgorsze przewody świata!! u mnie nowe na benzynie chodzić nie chcą, moge pokazać wykres z hamowni jak przebiega moment obrotowy na kablach NGK a jak na janmor. Byście się zdziwili...
A jest możliwe że jest na tym 115km?, na wykresie z hamowni widać jak zmieniła się krzywa, szkoda że nie zeskanowałem tego papierka :/, jak kolega wróci to zeskanuje i wrzucę. Kurdę on zapłacił za tuning 400 euro. Z rezystorem na pompie też zwiększa się ciśnienie doładowania??
Mam na myśli dziesiątki wykresów z hamowni, a nie odczucia na podstawie efektu placebo.
Skąd masz takie informacje że emulator odbiera moc? Masz może jakiś wykres z hamowni? Ja mam zupełnie inne informacje. Znam człowieka który tuningował avensisa 2.2d-cat i właśnie to filtr cząstek stałych według tunera, nie pozwalał mu na przekroszenie granicy 200 koni mechanicznych. Gdy usunął filtr (emulator) moc nieznacznie wzrosła (w granicach błędu...
Wykres z hamowni wygląda na wiarygodny (nie photoshopowy) więc może warto zaryzykować i wydać te 150zł ;D w deklaracje + 30KM nie wierzę ale te 14KM to coś jest jednak ( przy silniku 1.3 16V 75 KM) te dodatkowe koniki pomogą w lepszych czasach na ćwiartke ;P
Witam. Poszukuje kogos kto mi przerobi cały soft w golfie pod modyfikacje mechaniczne. Silnik ahf, sterownik prawdopodobnie 028 906 021(musze jeszcze sprawdzic czy napewno). Mody mechaniczne to Turbo od ARL, wtryski Fratelli 216 oraz pełen przelot. Przed modami miałem wgranego gotowca na którym jezdze do dzis. Chodzi mi o znaczny wzrost mocy. w tej...
No kolego nie dane mi było sie tego dowiedziec... Autko takie juz sciagnalem z niemiec.... Ale mam wykresy z hamowni gdzie pokazuje 178KM
Osoby które tą modyfikację wykonały, zyskiwały min. kilkanaście koni. Wykresy z hamowni poproszę :) Jest coś takiego jak chip-tuning i z tego co czytałem to daje DOKŁADNIE to samo, co ten rezystor Coś słabo czytałeś... Poza tym, odpuść sobie ten czip-rezystor :D :D :D :D A wszyscy, który tu wejdą: nie warto czytać zacytowanego tekstu, chyba, że ktoś...
Ten typ tak ma, zobacz na wykres z hamowni seryjnego ABF-a do 2500obr ma tylko 50KM i najmniejszy moment obrotowy. Zabawa zaczyna się powyżej 3000obr Pozdrawiam użytkowników ABF-a
EGR jest realizowany poprzez zmienne fazy rozrządu na obu wałkach w tym silniku. Wygląda to w ten sposób, że część spalin wtłaczana jest z powrotem do kolektora dolotowego (recyrkulacja) a reszta do wylotowego (dzięki szerokiemu zakresowi w jakim może być przestawiany wałek dolotowy). Nie ma tutaj dodatkowego elementu itp. który mógłby niedomagać. Tu...
Gdybym nie czul ironii to polecił bym spojrzeć na wykres z hamowni, czy jest sens kręcić wysoko turbodiesla w patrolu? Nie lepiej zmienić wcześniej bieg? Ale mogę tylko się uśmiechnąć. Nareszcie jakis konkret. Wreszcie bede mogl poprawic martwe punkty przyspieszen w moim Patrolu, bez ingerencji w komputerek. Zdaza mu sie przy wysokich obrotach i podwyzszonych...
Ciekawa dyskusja... Troszkę namieszaliście, popatrzcie na wykresy z hamowni, jak wyglądają krzywe momentu i mocy. Moment obrotowy, wpływa bezpośrednio na przyspieszenie auta, moc silnika wpływa na maksymalne prędkości osiągane przez to auto. Dlatego auta seryjne stroi się pod moment obrotowy, z dwóch powodów. Auto porusza się w cyklu mieszanym, często...
Może czipowany. Zrozum, że nie każdy silnik kiedy kręci się do 6500 obr to do tej ilości ma max moment i moc, bo już przy 6000 obr czuć, że nie idzie. Tak samo jak diesel, kręci się do 5000 obr a i tak już przy ponad 4300 moment maleje, popatrz sobie na wykresy z hamowni, można znaleźć na google grafika. Do tego dochodzą opory wiatru, oporów stawianych...
Cześć, przeszukałem już chyba wszelkie czeluści internetu więc zawitałem w końcu tu ;) Jakieś 3 miesiące temu oddałem do regeneracji turbinkę ponieważ na wylocie do IC pokazał się olej (nie przestała działać- - zrobiłem to prewencyjnie). Odebrał założyłem to samo, więc gwarancja( drugi raz założona to samo). Jako że nie chciałem podejmować 3 próby pojechałem...
To jakie są te gazy odpowiednio dla TD a V6? V6 otwiera drugi dolot dopiero przy 3500rpm więc nie wiem jak to policzyć. Kolego odwiedz racingforum , zobacz wykresy z hamowni poczytaj co i jak i za ile zastanów się jak byś chciał żeby ci autko jeździło z turbiną. Mocny dół, góra , drag. A to tylko początek, na dzień dobry większe wtryski , pompa paliwa,...
Zlecę modyfikację map zczytanych z komputera samochodu VW polo 1.6 ALM 1999r. Do dyspozycji mam wykres z hamowni jeśli to pomoże w podciąganiu KM i Nm. Oferty prosze kierować na PW
Witam, mam pytanie odnośnie mojego BMW E39 530dA z 2003 roku silnik M57D30 ECU DDE4.0 chyba EDC15 ale nie jestem pewien auto było poprzednio tuningowane przez lokalnego tunera HLM Bromsgrove w UK przez poprzedniego właściciela (mojego kolegę, bez fakury :/) wygląda na to ze nie fachowo ponieważ nie działał tempomat i skrzynia nie działała poprawnie...
Masz na myśli jakiś środek z STP lub Motul? Testował ktoś coś...? Tak. Gdzieś widziałem wykresy z hamowni przed kuracją i po, różnica była jakiś pięciu horsów...
RMS.pl serio potrzebujesz wykresów z hamowni aby stwierdzic ze Porsche z silnikiem od malucha bedzie mialo gorsze osiagi niż większość aut na drogach? Gdyby ten wzmacniacz miał jakiekolwiek wyróżniające się parametry producent sam zadbałby aby nam to udowodnic stosownym protokołem z niezależnych pomiarów który to przekonałby znacznie więcej klientów...
Witam, mam problem odnośnie trybu awaryjnego. Silnik 2.0 130KM przebieg ok 193k, auto po chipie i usunięciu DFP w Kreatorze Mocy w Warszawie. Podczas jazdy potrafi wpaść w tryb awaryjny i jedzie jak stara skoda, brak mocy lecz zdarza się, że podczas jazdy wyjdzie z tego trybu i zaczyna jechać normalnie. Na komputerze żadnego błędu nie ma u mechanika,...
Cześć, twardo walczę z złomplem. Do tej pory: - turbosprężarka nie posiada luzów, podciśnienie zmodyfikowane (silikonowe wężyki + dołożony akumulator pneumatyczny jak w gulfach) - kolektor ssący zregenerowany (wywalone klapy zawirowań powietrza) - EGR zaślepiony od strony wydechu i strony dolotu i wyłączony w sterowniku - Przepływomierz wymieniony (ale...
Witam. Jakiś czas temu zakupiłem lagunę 3 2,0DCI 150KM Krótko po zakupie sprzęgło wpadło w podłogę. Diagnoza- uszkodzony wysprzeglik (wyciek płynu na łączeniu skrzyni i silnika) Mechanik po rozebraniu uznał że uszkodzony też dwumas i wymienił właściwie cały układ sprzęgła czyli: -dwumas -sprzęgło -wysprzęglik -pompę sprzęgła Od wymiany zrobiłem ok...
I to sie zgadza, bo na 94 i 86 Oktan - Junak M 07 mial odpowiednio : 9 / 11 KM na 94 i ok. 10 / 12 KM - na 86, to dosc trudno wylapac roznice - widac to tylko na wykresach z hamowni : na 94 Okt. - osiaga ok. 4100 / 4200 obr./min., a na 86 Okt. - ok. 4400 / 4500 i odpowiednio 'moc' od 9 - do 12 KM... Ja sie jeszcze 'zalapalem na LO 78' w latach 70-tych...
Pokaż wykres z hamowni . Te modyfikacje kosztują 2x tyle co to auto. A tu pytanie o diwajs za dwie flaszki.
Generalnie to historia jest taka. Kupiłem autko w komisie. Po zakupie oddałem do ASO Ford w Pile. Tam zrobili rozrząd wymienili olej i hamulce. Odebrałem auto i jeździłem około 2 miesięcy. Samochód po całej nocy stania miał problemy z odpaleniem, uruchamiał się i gasł trzeba było na gazie nogę trzymać by popracował z 2 minuty po czym już chodził dobrze....
Planuję otworzenie działalności usługowej, której głównym nastawieniem bedzie chiptuning polegający na tescie na hamowni, zgraniu programu, wyslaniu go do firmy zajmujacej sie modyfikowaniem ECU a nastepnie wgranie do auta i ponowny test na hamowni. Wydaje mi się to mało realny cykl - zestrojenie auta zajęłoby kilka tygodni. Zmiany trzeba wprowadzać...
Kolego kachel1 , miałem to posłać na PW, ale trafiłem na ten temat i umieszczam to tu, bo myślę że więcej osób to przeczyta i mnie ewentualnie skrytykuje, a przy okazji i ja się coś nowego dowiem. Nie wiem coś poczarował w ustawieniach i co może być przyczyną obecnej bolączki. Jakoś tak się składało, że nie miałem czasu pogrzebać przy samochodzie, ale...
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
Wszystko zależy od hamowni. Jeśli to był np. Rototest to masz podaną moc na kołach. Producent podaje z reguły moc na silniku stąd też może być brak tych 70KM. Jeżeli jesteś pewny, że jest to moc silnika to znaczy, że Twój układ napędowy niedomaga. Powodów może być wiele, począwszy od złej jakości paliwa, poprzez cofanie zapłonu po uszkodzenia układu...
Jeśli ktoś jest w stanie podać mi jakieś przybliżone parametry ustawienia dla Mojego auta Vectra B 1,8poj. 116KM X18XEV Wyczytałem, że reguluje się na zasadzie prób i błędów, bo każde auto pracuje inaczej na tych samych ustawieniach Ale na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę Nie wiem jaką masz wersję oprogramowania kompa gazowego, ale jak...
Zaczniemy od matematyki czyli moment jest równy mocy silnika podzielonej przez obroty. Jak to rozumieć ? Przy stałej mocy jeżeli zwiększysz obroty to moment silnika zmaleje, czyli łatwiej go zatrzymasz lub zmniejszysz jego obroty. Wszystko się zgadza, tylko nie mogę zrozumieć dlaczego wykres momentu jest funkcją zmienną (ale nie liniowo). Podajemy...
Ja mam corollę zagazowaną Prins'em od nowości, aktualny przebieg to 116 kkm. Check zapalł mi się wcześniej sporadycznie, ale jaki był kod tego nie wiem, bo zanim dojechałem do ASO (samochód na gwarancji), to check gasł a w historii było czysto. Po 85 kkm zaczął sie zapalać co 300 do 700, a kilka razy nawet po 1200 km od skasowania i tak jest do dzisiaj....
Witam, instalacja świeża, zakładana u gazowników, którzy gazowali mi m52b25 i xsarę 2.0 ew10j4 i do tej pory bez najmniejszych problemów, e36 przelatała ponad 80kkm bez problemowo. W maju założyłem do e46M54b30(automat) sekwencję BRC self sequent 56 i po krótkim czasie zapalił się check, auto jeździło niby normalnie choć wydawało się lekko przymulone,...
wiesz co napisze Tobie ta prace . Przynajmniej nie bedziesz plótł bzdur na forum. Co to za Polibuda co nie ma wychowanek pojecia jak sie do tematu zabrac . Jak poszedlem naPoli byłem zielony jak wyszedłem byłem inż. z krwi i kości. 1) rzecz Ucz się facet. Zrób algortym. Zrob schemat układu. Zrób stosowne obliczennia. Zrób doświadczenie. Porównaj zestawienia...
Witam ponownie. Będąc w przekonaniu, że moja Xasra nie ma mocy, byłem dzisiaj na hamowni. Odczyt maksymalnej moc mnie zaskoczył... i na benzynie i na LPG. Dziwi mnie tylko fakt, że tej mocy w ogóle nie czuć :( Może któryś z kolegów powie mi coś więcej patrząc na ten wykres. Pozdrawiam
Problem z brakiem mocy od dołu został rozwiązany. Po zaślepieniu EGR ruszanie jest zdecydowanie łatwiejsze. Okazało się, że EGR nie domykał się w 8%. Płukanie, czyszczenie nie pomogło. Zaślepienie załatwiło sprawę. Zanim jednak do tego doszedłem, wykonałem szereg kolejnych czynności, między innymi pomiar mocy na hamowni. Wykres sprzed zaślepienia EGR....
Kolego zilnik. Uważam że posłużyłeś się złym przykładem. Ten silnik był tak kiepski, że każde ulepszenie okazywało się rewelacją. Proporcji mocy i masy jednak nie da się przeskoczyć, więc motor ten nie nadaje się do niczego i także z tego powodu nie warto o nim mówić. Użyłem przykładu z polskojęzycznej literatury do którego są łatwo dostępne dane w...
- prędkość obrotowa i położenie wału korbowego, - obciążenie silnika mierzona jako ciśnienie w kolektorze lub natężenie przepływu powietrza, - temperatura silnika (do korekty dla zimnego silnika), - napięcie akumulatora (do prawidłowego obliczenia czasu ładowania cewki). Jedna z tych 4 wartości wystarczy. Konkretnie prędkość obrotowa silnika, krzywa...
mnożnik końcowy 0.8 - zubożamy wtrysk LPG, a przy OL ma być bogato - więc nie rozumiem będę czytał/szukał dalej. Psooya: Tego tłumaczyć się nie podejmuję - przemyśl od czego zależy dawka LPG. To oznacza, że czas wtrysku benzyny x mnożnik = czas wtrysku gazu. I przy mnożniku równym 0,8 gazu ma być wystarczająco dużo dla silnika. Kształt krzywej mnożnika...
Temperatury OK. Co do ruszania z 3000rpm z powolnym puszczaniem sprzęgła - nie zalecane, zabijesz je w końcu. Lepiej wbij 1dynkę tocząc się i rusz z kopyta, normalnie operując sprzęgłem. Jednak skrzynia też nie do końca będzie z tego zadowolona. Ale lepsze to niż półsprzęgło na obrotach... Obroty do jazdy, najlepsze w zakresie maxymalnego momentu obrotowego....
(at)falowniki.com Zgoda, że w literaturze są odpowiednie dane i wykresy. Jednakże ja miałem okazję widzieć jedynie zależności dla stałego napięcia zasilania. Falownik natomiast poza częstotliwością napięcia zasilającego silnik reguluje również napięciem, w przypad, dlatego pytam o literaturę uzwględniającą zmianę tego parametru. Jeśli to nie problem...
wybierasz sobie rowna droge , moze byc pochyla , wybierasz bieg np 2 , rozpedzasz sie tam od minimalnej predkosci dla tego biegu do konca obrotow , jak wiadomo memnt jest w ruznych obrotach inny dlatego np przy 100nm przyspieszenie bedzie dawalo przeciazenie powiedzmy 0,01g przy 200 nm bedzie dwa razy wiekrze (pomijam straty w napedzie i opory powietrza...