NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik. Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda...
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
Nie zabardzo można sie poparzyć o kolektor bo sonda jest zamocowana w katalizatorze, najlepiej wsunąć się pod autko.
próbowałem.kabelki obcięte i oczko weszło)i tyle w temacie.nie pójdzie bo nie da się klucza przekręcić bo miejsca brak.dlatego pytam jak to robicie panowie)))).a nurek to nie od nurkowania niestety chociaz pewnie kiedys spróbuje))ciekawy wątek to chyba tylko z tego powodu,ze silnik akl w octaviach nie jest bezawaryjny niestety o czym dowiedzialem sie...
Można jeszcze spróbować wymienić, zamienić kabel wysokiego napięcia wraz z fajką. Najczęściej takie kable zbudowane są z grafitu (substancja przewodząca w samym przewodzie) A na dodatek w fajce może być jeszcze rezystor. A wszystko to po to aby cały układ generował jak najmniej zakłóceń. Ja proponuję, aby te wszystkie oporności zignorować, po prostu...
Nokia 3310 nie działa. Bateria działa (sprawdzone w innym telefonie) telefon dziwnie bzyczy po przyłożeniu ucha. (at)ElektrodaBot Dodano po 37 : Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – “Bzyczenie” w klasycznej Nokii 3310 najczęściej oznacza, że układ zasilania (CCONT/UEM – potocznie N400) próbuje wystartować, ale natrafia na zwarcie lub przeciążenie w...
Świeca wymieniona - a przerwa ustawiana właściwie? ,nowa nie znaczy sprawna (trzeba wykręcić )
Przekładka jest jak najbardziej możliwa.Oto,co trzeba zamienić: linka ssania (aisan ma dużo dłuższą, starą linkę można skrócić z pancerzem) linka gazu ( inny kąt wygięcia prowadzenia linki) termostat (aisanowy ma 3 króćce, fosowy i weberowy tylko 2) trójnik wody (trzeba wykręcić zawór dwudrożny a na jego miejsce wstawić czujnik temperatury-wykręcony...
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Skoro masz wszystko a nie pali wykręć sondę i spróbuj odpalić.
Podłącze się pod temat, mam zapieczoną sondę lambda w kolektorze i przez różnego rodzaju próby jej odkręcenia objechałem ją i klucze 22 ślizgają się. Porcelanowo-blaszana końcówka odłamała się i został sam gwint z główką. Czy powinienem ściąć główkę i resztę gwintu wykręcić jakimś wykrętakiem? Sonda w środku ma otwór więc coś bym tam wkręcił. Dostęp...
odłączyć wtyczkę od sondy wykręcić starą wkręcić nową i to wszystko co trzeba zrobić Pozdrawiam
ale sonda jest przed katalizatorem i nie musisz jej ruszac.chyba ze jest jeszcze i druga(jak w SCORPIO) ale nie sa wkrecane bezposrednio w katalizator wiec wytnij katalizator i wstaw nowy a sond nie ruszaj w ogole. Wstawiam katalizator oryginalny ,a co zatym idzie muszę wykręcić sondę. Oryginalny wstawia się tak jak zwykły tłumik, a sonda umieszczona...
Czesc! No i stało się: pękł mi na szwie katalizator w CC 704. Co prawda mam drugi używany, ale za cholerę nie moge odkręcić ani śrub przy kolektorze (strasznie zapieczone) ani sondy lambda. Może znacie jakiś sposób, jak poodkręcac te śruby, może jest jakiś specyfik do tego? A i jak wykręcić sondę lambada z katalizatora, czy tam jest tylko jedna naketka...
To może być uszkodzenie sondy Lambda. Być może działa prawidłowo tylko w pewnym zakresie i dlatego silnik nie spala jeszcze zbyt dużo paliwa. Na gazie lambda jest odcinana więc silnik pracuje prawidłowo. A sprawdzić czy sonda działa możesz w prosty sposób woltomierzem. Np. igłą nakłuj przewód w sondzie, a drugi kabel od woltomierza podłącz do masy....
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Witam podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat tego błędu w silniku AZQ. Na liczniku co jakiś czas zapalał się "chek engine". Przy aucie było czuć mocne spaliny. Próbowałem zaślepić EGR ale to nic nie dało. Dochodził jeszcze jego błąd :( Wymieniona została druga sonda za katalizatorem. W końcu udało mi się upolować w dobrej cenie 200 PLN katalizator...
Witam, Kupiłem synowi samochód i póki co nie da się wykręcić zapieczonej starej sondy żeby sprawdzić (a jest zepsuta). Do tego należy kupić nową, ale nie wiadomo, jaka winna być średnica. Chodzi o sondę lambda 1-przewodową. Wiem, że generalnie takie sondy mają średnicę gwintu albo 18 mm, albo 12 mm. Czy ktoś mógłby mnie oświecić, w jakiej średnicy gwintu...
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
Poluzuj katalizator. Albo wykręć pierwszą sondę i go odpal bez niej.
nie, jest ona używana chodzi o to że mam pomysł aby wywalić ta sondę która otrzymałem i wstawić moją starą i zobaczyć ile będzie paliło przy tej mojej starej bo po co mam płacić za coś co być może mam sprawne. Poza tym jak miałem dziurawy róg to sonda mogła dostawać głupawki dobrze rozumiem ? Dobrze rozumiesz. Sonda może została dlatego wymieniona...
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
Z parametrów ok, słuchaj, jeżeli jesteś pewien mechaniki ( że trzyma ręczny) to przegoń ją, wykręć sondę i przez otwór zobacz czy nie żarzy się wkład katalizatora. W tych żeliwiokach często się zapychał. Do sondy dostęp cymesik. No i czy gaz dziala w całym zakresie, mógł się pancerz przesunąć.
Wykręć jeszcze sondę i zobacz czy będzie silniejszy bez niej.
Wiesz nie obraż się ale lepiej bedzie jesli nie bedziesz naprawiał swojego samochodu sam, bo widzę że nie masz nawet podstawowej wiedzy w dziedzinie. I najprawdopodobniej nie podołasz z naprawą a jeszcze mocniej zepsujesz i tym samym narazisz się na większe koszty. Dlaczego obroty falują i silnik przygasa najszybciej dowiesz się podłączając samochód...
II generacja Elpigaz: Hevelius http://wwwn.elpigaz.com/?p=/pl/menu/4/6/... Już sam nie wiem jak to powinno być podłączone pewno prawda jest taka że sonda jest OK a układ gazowniczy skopany i próbują mnie jakoś wykręcić przez dziwne próby podłączeń!!!
To jeśli masz go od nowości i nie robiłeś nic w nim to najprawdopodobniej Sonda Lambda jest brudna bądź uszkodzona. Należy ją wykręcić i sprawdzić w jakim jest stanie. A co do przepustnicy to z nią obchodź się bardzo osrożnie. Jeśli się boisz samemu to robić to udaj się do servisu. Dodano po 6 Albo silniczek krokowy od obrotów sie zacina.
Witam. Pomocy bo mi sie pomysły skończyły i już brak sił. Mam golfika 3 1.6 AFT 101km (+LPG STAG4) 97' variant. Padła mi sonda lambda, a więc podczas jej wymiany musiałem wykręcić kolektor wydechowy bo wszystkie inne śruby były tak zapieczone ze normalnie sie nie dało, przez co musiałem wymontować kolektor ssący żeby dostać sie do wydechowego- wiadomo...
Cewka jak najbardziej może po nagrzaniu dawać takie objawy , ja bym podejrzewał wtryski lub nieszczelny dolot wtedy samochód spada z obrotów i gaśnie . SONDA nie będzie tu winna, żeby sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie musisz wykręcić zaworek ciśnienia na końcu listwy wtryskowej i podłączyć w to miejsce manometr .
Z tego co piszesz to mam wrażenie, że może chodzić o ciśnienie gazu, gdyż skoro chodzi na niskich obrotach a gaśnie na wysokich to by się zgadzało. Wydaje mi się mocno, że to jest instalacja na mono wtrysk tak też można ją ustawić ręcznie w zależności czy masz register czy silnik krokowy. Jeżeli masz registra (śruba na wężu z reduktora do miksera) to...
Mnie tu coś nie pasuje. Szkoda ze nie masz sondy afr super zabawka do wydumek. Zrob tak, odłączy aktuator i zastąp registrem. Zamknięjbypass wolnych rpm na reduktorze, register wykrecony na max by nie tłumil dawki, napięcie membrany wkręcaj tak długo az mieszanka zubozeje w tych 1800 rpm po czym wzbogac o pol obrotu, wkrec silnik na 3500rpm i zacznij...
Witam, ostatnimi czasy zmagam się z błędem P1405 czyli niestety EGR. Sam egr został wymieniony na zamiennik i poprawa pojawiła się w taki sposób że, jezeli się nagrzeje i ruszam ze świateł to auto już nie gaśnie jak to było z poprzednim zaworem. Teraz problem pojawia się gdy auto się nagrzeje, chwile pojeżdżę po czym parę razy szarpnie autem i wyrzuca...
Może tak jak pisze kolega przepływomierz, ciśnienie paliwa, ja dodam sonda lambda(może go zalewa) napisz jak ze spalaniem ile na 100 jak masz możliwość to jedź na analizator spalin. O świecach nie wspominam, możesz wykręcić i porównać czy mają w miarę ten sam kolor (nalotu). Pozdrawiam
Hehe dobre, co to za gazownik jak każdy ma sam sobie ustawiać. Jeśli sonda działa to powinien umieć to wykorzystać. Pokrętło na wężu masz do wysokich obrotów a na parowniku prawdopodobnie jest drugie do wolnych obrotów. Możesz wkręcać tą śrubę na wężu aż poczujesz spadek mocy i wtedy ją trochę wykręcić żeby nie była za uboga mieszanka.
Kolego robokop przyczyną gaśnięcia był jeden przerwany kabel na wiązce attuatora . Po przylutowaniu krokowy chodzi tak jak powinien tj. jego otwarcie pokrywa się z liczbą kroków w programie oraz nie zamyka się samoczynnie. Teraz chciałbym prosić o pomoc w regulacji. Mianowicie sonda na wolnych obrotach wskazuje mi za bogatą mieszankę. Śrubę kanału obejściowego...
Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda (odpowiadającej jakby nie patrzeć za skład mieszanki więc możliwe, że dlatego tracisz moc) Od kiedy to w tym silniku jest sonda lambda? Tu problem z EGR polega na zacinaniu się i blokowaniu zaworu (wskutek mechanicznego zużycia uszczelnień i/lub korozji), jak już się zepsuje to nic z tym nie zrobisz...
Pozostaje tylko lub aż tylko wykręcić starą sondę Jeżeli by nie chciała iść na zimno - nie ciągnij kluczem tylko takie energiczne szarpnięcie - wręcz uderzenie młotkiem w klucz. To zagrzej auto i po zgaszeniu polej okolice sondy wodą i zaraz kręć (lej sam element sonda/gwint) - uważaj żeby się nie poparzyć. Dobrze spasowanym kluczem oczkowym - wiem...
Nie dam rady ustawić na sonde. Na 3000 obr jest napięcie ~0,7, zakręcałem więc pomału register i dochodzę do granicy gdzie jest stałe 0,7 lub ruch milimetr w prawo i wartości się zmieniają 0,1- 0,4 - 0,8, dalsze zakręcenie to już wartości 0,0x. Jest napięcie 0,7V włącza się wentylator, a napięcie spada na 0,02V... Sonda niesprawna czy miernik głupieje?...
z błędów wynika, że może też być sonda do wymiany Przeciwnie, z błędów wynika że prawdopodobnie jest sprawna. Tak to jest regulator ciśnienia paliwa. Nie to nie jest przewód paliwowy. Sprawdź lepiej czy masz w ogóle iskrę. Jak nie wlałeś do zbiornika co najmniej 10l paliwa to nawet nic nie kombinuj. A mógłbyś mi (lub ktokolwiek) opisać ten wężyk paliwowy...
Witam! Jako, że to mój pierwszy post to proszę o wyrozumiałość. Mam problem odnośnie w/w auta jakim jest polo 1.0 na monowtrysku. Auto pali w mieście 12-14L LPG. Jakiekolwiek regulacje zwiększają tylko spalanie (reguluję sam). Cała historia wzięła się od tego, że dziewczyna kupiła takie auto. Miało założoną już instalację gazową w roku 2006. W skład...
Panowie jest duży problem. Dzisiaj wymieniłem reduktor ( za radą kilką gazowników), zadowolony jadę na jazdę próbną a tu ZONK. Dalej mam ten objaw utraty mocy, nie mogę wykręcić więcej niż 3000 obr. Odpuszczam na chwilę pedał gazu i moc wraca, a po chwili znowu brak. Zauważyłem, że trochę wzrosło spalanie i ostatnio gdy następuje to zadławienie i redukuje...
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
To była karkołomna sprawa z tą sondą. Wpierw należało wykręcić świecę i zwiększyć odstęp elektrod (choć nie zawsze). Nastepnie sondę wpinało się pomiędzy świecę a kabel WN nań nachodzący.
Zobacz sam że masz praktycznie takie same wykresy 1 i 2 sondy. Wykręć 1 i sprawdź kamerką czy jest katalizator. Po co wymieniałeś sondy?
Witam, sprawdź czy katalizator nie zapchany, jak sonda przed katalizatorem to wykręć i zobacz czy tak samo będzie.
Może wystarczy wykręcić sondę ? Jak pójdzie.
Na sam początek proponuje wykręcić śrubę obok sondy i zobaczyć czy po jej wykręceniu auto zapala i normalnie wchodzi na obroty. Ostre danie w gaz mogło cos przytkać w wydechu. Tak wg mnie wynika z opisu zachowania silnika. Dalej bym szukał co mogłeś zrobić przy wymianie uszczelki np. przycięcie jakiegoś przewodu itp. A co do zaparcia zaworów to wymieniając...
sonda lambda wykręcić wykręcić rozrusznik wykręcić wkładka
ekran folia aluminiowy bluetooth kolumna telefon zrzut ekran
philips 55pus7334 radia makita
Renault Scenic II dCi szarpie, traci moc, czarny dym, nie odpala – typowe usterki i diagnostyka Fiat Ducato nie wkręca się na obroty - przyczyny i rozwiązania