Myślisz że firmy z branży nie znały zalet napędu elektrycznego oni dobrze wiedzieli że ta zmiana to dla nich to pogrom a przynajmniej spore przetasowania w zyskach. Zobacz co branża straci skrzynia biegów - 80% oleje - 90% filtry -95% układ wydechowy - 100% a to duża kasa recykling spalin katalizatory DPFy układ hamulcowy -60% Oznacza to znaczna redukcję...
Wszystko przebiega standardowo. Z tyłu są tarczo-bębny - elektryczny ręczny zaciąga szczęki więc klocki wymieniasz bez problemu.
Nie ściskaj żadnych węży. Mechanicy tak robią ale to powoduje jednak niszczenie przewodów gumowych. W grupie VAG robi się odpowietrzanie przez program diagnostyczny - Ja osobiście jeszcze nigdy go nie używałem. Robię jak opisujesz z pilnowaniem żeby płynu nowego nie zabrakło w zbiorniczku. I nigdy jeszcze nie było problemu. Mała uwaga. Ale obstawiam...
Ad. 1. 4.75mm mozesz miedziana, ja polecalbym stalowa. Miedz sie lepiej uklada i zarobic koncowki na niej latwiej. 2. Chyba tylko 4. Nie wpowinno byc wiecej aczkolwiek to zalezy od konstrukcji zawiszenia/hamulcow 3. Ja pracowalem na takiej i chwalilem sobie. Radzila sobie ze stala tez. https://obrazki.elektroda.pl/3543023900_...
Jężeli to bedą okładziny to tak.
Witam. Swoje lata już to ma. Więc może być ciężko. Jest opcja że to się urwie podczas odkręcania. Dobrze by było jak byś się zaopatrzył w klucz oczkowy-otwarty do przewodów hamulcowych. Ale widzę że pozbywasz się starych przewodów więc jest opcja przeciąć ten giętki i wtedy nałożyć klucz oczkowy ale taki mocno pasowny. Jest opcja że się jednak zniszczy...
Palnik lub lekko zruszyc mlotowiertarka ?
http://www.motoneo.pl/t/czesci/z1/ATE_03...
Zmierzone suwmiarką wychodzi bardzo dobrze Tzn. skąd to stwierdzenie masz dane co do grubości jeżeli są w wymiarze to załóż klocki i w drogę . Jeżeli nie są równo starte lub uszkodzone głębokie rysy do wymiany na nowe lub do wyrównania przy zachowaniu grubości wymaganej .
klucz nasadowy Torx, ale nie wiem jaki 18, solidny a nie jakiś z marketu bo śruby będzie ciężko ruszyć. Potrzebny też przyrząd do wkręcania tłoczków w zaciskach. Zaciski też bardzo często wymagają regeneracji więc zaoszczędzisz sobie sporo czasu, nerwów i będzie zrobione jak należy jak pojedziesz z tym do warsztatu.
Możesz odłączyć akumulator możesz go też nie odłączyć.
Fot 1 wybijasz jeden bolec i wyjmujesz sprężynę (blaszkę) - wybijasz drugi bolec Fot 2 rozpychasz klocki przyrządem lub np. śrubokrętami (musisz je zluzować - cofnąć tłoczki) Fot 3 wyjmujesz klocki przyrządem jak na foto lub innym narzędziem (śrubokrętem , bolcem , itp)
Wymontuj skrzynię z autka i prace zacznij od 20:25 minuty na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=3DprhBpY...
No i masz, a jak mnie kopało to pomogła wymiana szczęk hamulcowych {wymiana była zamierzona ale efekt już nie}.
Od 1,5 roku jeżdżę tą B4 i w sumie jest to bardzo fajny, w miarę komfortowy samochód. W zasadzie Audi to jedyna sensowna propozycja wśród starszych aut. Moje ma 25 lat i obecnie już nic mu poważniejszego nie dolega. Co najwyżej sprzęgło będzie do zrobienia, bo już tarcza szczęka przy puszczaniu pedału. W planach remont głowicy- przy okazji wymiany pasków....
Wymieniłem pompe abs jak radził mechanik, nie pomogło jednak gdy zmieniałem servo moją uwagę przykół zanieczyszczony płyn tak jakby silikon czarny. Wyczyściłem servo wlałem nowy płyn hamulcowy odpowietrzyłem i pomogło bez żadnych wymian części by pomogło.
Nie. Pompę zostaw w spokoju. Klamka/pedał ma być w pozycji "jak najmniej wciśniętej". Kiedy strzykawką od dołu będziesz podawał płyn, to nie ma bata żeby ci w końcu górą nie wyszedł. Naturalnie trzeba poluźnić kalamitkę w zacisku, bo inaczej to płynu nie wtłoczysz. Do tego otwórz zbiorniczek płynu hamulcowego (by powietrze miało gdzie uchodzić).
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
TAK, a z czasem się zapowietrzy i będzie się nawet grzało koło. Coś nie miał czasu, albo nie chciało mu się rozwiercić odpowietrznika, wykręcić reszty z niego i zamontować nowy odpowietrznik, jakby faktycznie się urwał. Poszukaj warsztatu gdzie mają grzałkę elektryczną do śrub i tam wymień odpowietrznik wraz z odpowietrzaniem tego koła albo całego układu.
Tylko jak tą procedurę przeprowadzić. W jakim bloku. Bo nie wiem czy coś źle robię czy czy mój komp się do tego nie nadaje.
Witaj! Oryginalnie przewody hamulcowe nie są łączone zwykłymi złączkami nigdzie. No chyba, że ktoś już coś grzebał. Poprowadzone są od pompy do tylnego korektora siły hamowania, i od niego do elastycznych przewodów hamulcowych. Masz możliwość pożyczyć od kogoś zarabiarke do przewodów? Jeśli tak to kupujesz przewód hamulcowy, końcówki, dwa złącza, zarabiasz,...
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
Z której strony z prawej czy lewej? Jesli z lewej to niestety trzeba odkręcić całą pochwę. Jeśli z prawej można nie odkręcać. Trzeba się trochę pogimnastykować i da się to zrobić po odkręceniu dekla blokady mechanizmu różnicowego.
witam w aso renault maja zryte łby tarcze wymienia sie bez łożysk jezeli chcesz to podam Ci kontakt (PRIV) do dobrej firmy która sprzedaje niemieckie tarcze hamulcowe + klocki w dobrych cenach pozdro T
wystarczy wyprostować I tyle w temacie, tylko zwrócić uwagę aby o nic nie tarła.
Witam. W moim A6 C6 sa do wymiany zaciski hamulcowe na tylnej osi. Wydaja dziwne dzwieki podczas zaciagania recznego. Zdecydowalem sie na ich wymiane, ale ze oryginalne sa strasznie drogie, rozgladam sie za jakimis zamiennikami. Czy warto pchac sie w takie cos czy tylko ori. Jak tak, to czy ktos moze polecic jakas marke ? Czy po prostu wybrac najtansze...
Wymiana wszystkich filtrów i oleju około 150 zł (oczywiście za robotę). Nawet jak będziesz robił drogo ale dobrze to klientów będziesz miał. Co z tego że ktoś robi za pół ceny ale partoli robotę lub jest brudasem.
Zobacz czy nie masz daty przy tej kontrolce. X1 ma w menu okresową wymianę płynu hamulcowego.
Matiz 2000r, w/g instrukcji obsługi powinienem wymienić płyn hamulcowy. Będzie to robił mechanik. Czy standardowo powinno się przy okazji wymianu płynu hamulcowego coś wymienić poza płynem? Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna? Autko z ABS-em??
Jak mają iść te wypustki?
Odpowietrzniki drożne :). Od nich zacząłem i nawet na wszelki wypadek założyłem nowe (stare) :). Nowe w sensie że nie używane a stare bo pochodzą jeszcze zza czasów kiedy produkowali C 360 :) (at)ftp_kowal co masz na myślisz pisząc luz? Chodzi Ci o luz między sworzniem dociskowym a tłoczyskiem w pompie gdy pedał jest w pozycji jałowej? No właśnie problem...
przede wszystkim są odporne na korozję. A słyszał kolega o czymś takim jak korozja elektrochemiczna? Miedz skoroduje szybciej niż zwykła rurka. Co do przeglądu to zapomnij. Od listopada weszły nowe przepisy gdzie jest bardzo duży nacisk na układ hamulcowy.
Cześć, Pytanie może dla wielu z Was wyda się banalne ale przyznam że pierwszy raz będę robił taki układ. Nie dotyczy on co prawda samochodu lecz wózka widłowego ale mechanika to mechanika. Układ hamulcowy bardzo prosty. Pedał, pompka i 2 cylinderki które rozpierają szczeki. Odpowietrzniki oczywiście znajdują się przy cylinderkach ale jest też dodatkowy...
wymiana okładziń hamulcowych powinna usunąć błąd. DTI i DTH nie chcę straszyć ale 120-150tyś km i robisz pompe wtryskową. Może lepiej pomyśleć o innym dieslu..
Płyn hamulcowy DOT4 ma tą ciekawą właściwość, że nowy jest przeźroczysty, a z biegiem lat staje się czarny. Dwa przypadki w motocyklach które nie miały wymienianego płynu od nowości, tj. powyżej 10 lat. W pierwszym doszło do blokowania się hamulca podczas jazdy. Płyn hamulcowy zaczął się krystalizować. W drugim hamulec działał ogólnie jak hamulec bębnowy,...
Raczej pompa cieknie.
BełkotGPT... Rozumiem że zawór do jednoobwodowego układu hamulców pneumatycznych przyczepy? Jak zwykle problemem w pneumatyce jest korozja wywołana sprężonym powietrzem z wilgocią — zżera sprężyny stalowe i niszczy powierzchnie aluminiowe (gładzie po których przesuwają się tłoki gumowe). Do sprawdzenia uszczelka zamykająca dopływ powietrza do przyczepy....
Trzeba testerem ruszyć. Są jeszcze nietypowe klucze do tylnych zacisków.
I ile wziąć za taką czynność Jak już robisz na czarno, to przynajmniej nie zadawaj takich pytań. A zbiornik ja opuszczam i nowy przewód prowadzę dokładnie tak jak stary.
Komputer musisz podłączyć, musisz wycofać tylne zaciski komputerem a po montażu nowych musisz zrobić kalibracje tylnych zacisków. Słyszałem że są kombinatorzy co cofają tłoczki z zewnętrznego akumulatora ale różnie się to może skończyć.
Każda rozbiórka hydrauliki= odpowietrzanie. Proszę moderatora o odpowiednią reakcję na posty kolegi złowrogi_boncur
Dostaniesz węze elastyczne bez problemu. Korektor służy do rozłożenia siły hamowania na tylną oś. Ciśnienie wzrasta wraz z obciązeniem tyłu auta. Jeżeli wyeliminujesz go to moze się stać tak, ż w pierwszej kolejnosci zablokuje Ci tył. Wiadomo że tył jest lżejszy od przodu. Tak jak miał mój (mądry) kolega w C15.
Jeśli chodzi o odpowietrzanie odpowietrzamy wprzytkie i zaczynamy od tago koła co jest najdalej pąpki czyli najczęściej jest to prawe tył następnie lewe tył późnoej prawe przód i ostatnie lewe przód. A kolega z wymianą płynu jak najbardziej ma racje ponieważ jezeli płyn mamy ten sam bardzo długo to zaczyna być w nim dużo H2O dzięki temu mogą nam korodować...
Renult Cip AutoCom CDP Bosch KTS musi to odczytać. Jedź do normalnego mechanika niech to podłączy od oczyta.
pafcio86 Znajduję się czujnik z tyłu za zaciskiem hamulcowym musisz go wpiąć z dwóch stron ale to robi się z wymianą okładzin hamulcowych musisz kupić okładziny hamulcowe oraz czujniki i możesz zlecić mechanikowi lub naprawić sam. Świeci się dlatego że są już zużyte okładziny jak i też mogą być zużyte same czujniki mógł sam się rozszczelnić lub mieć...
Zestaw do zarobienia to sobie kupisz za około 100zł Wystarczy taki co w opisie ma Praska do zarabiania końcówek Uchwyt do przewodów hamulcowych Ściski do zarabiania końcówek zwykłych - odgiętych o kąt 90 st.; otwartych - typ F; i podwójnych - typ E; metryczne: 3/16" , 1/4" , 5/16" , 3.8" , 1/2" ; ściski calowe: 1/4" • 1/2" Do tego potrzebny jest...
Panowie, czy przed wymianą klocków hamulcowych itd. pompa ABS-u była sprawna, bo jeśli tak, to w niewłaściwy sposób odpowietrzono hamulce. Układ hamulcowy z ABS-em wymaga nieco innego sposobu odpowietrzania - na forum znajdują się szczegółowe opisy i filmiki.
Najpóźniej po pierwszym usłyszeniu innego (dziwnego) dźwięku przy hamowaniu. Tak praktycznie to wygląda.
witam tarcze standart plus klocki ferodo i wystarczy to auto nie osiąga jakiś zastrzaszających predkości więc taki kpl zupełnie wystarczy wymiana jest całkiem prosta wystarczy dobrze obejrzeć mocowanie zacisku pozdro T
Płyn hamulcowy należy stosować taki jaki jest przewidziany przez producenta układu hamulcowego. Wymiana płynu na "wyższy" może w skrajnych przxypadkach spowodować "rozwalenie" układu. Płyn DOT 5.1 może zawierać związki, które wpłyną destrukcyjnie na niektóre elementy układu hamulcowego - np. na uszczelki lub przewody elastyczne. Na przerabiane "na lepsze"...
wymian klocek hamulcowy siłownik hamulcowy przewód hamulcowy
zewnętrzny źródło dźwięk kontrolka cordoba tl494 schemat wzmacniacz
Sterowniki do starszych głośników Logitech - jak je znaleźć? Siemens DHT210 – brak grzania wody mimo napięcia na grzałkach, diagnostyka 3-fazowego podgrzewacza