Witam, Mam podobny problem jak kolega więc nie będę zakładać drugiego tematu. U mnie sprawa wygląda następująco. Silnik C-360 po remoncie maks tydzień lekko sobie pykał na delikatnych obrotach ale zaniepokoił mnie dym. Sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że spuściłem 20l oleju z ropą. Mechanik doradził wymianę pompy zasilającej więc wymieniłem,...
no to chyba znalazła się przyczyna httxxxxxxxxxxxxxxxxx czekam na wymianę 3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.
Witam. Mam problem z golfem. W samochodzie w silniku zaczęło przybywać oleju(wyciekało paliwo, płynu chłodniczego nie ubyło) i strasznie dymił. Zaprowadziłem go do mechanika, mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi. Wiec zaczął szukać dalej ale trochę im się schodziło z diagnoza...
Fusy z których wywróżyłem info o pojeździe mówią mi, że to 2.2 diesel. Z braniem oleju i dymieniem na czarno to bzdura. Olej spala się na niebiesko-biało. Wg Twojego opisu strzelam, że rozrząd "błaga na kolanach" o wymianę.
Jak nie chcesz sprzedawać auta, to warto naprawiać to co się ma, ale jak wyżej pisali u MECHANIKA a nie papraka. Za śradni słupek dasz 1500-1800. Za tyle masz nowy wał panewki i uszczelkę głowicy. Silnik i tak trzeba wyjąć, więc niewiele więcej pracy żeby rozebrać go i zweryfikować. Osprzęt jest całkowicie zbędny- szkoda kasy. Rozrząd i olej i tak trzeba...
Witam po wymianie pierścieni na tłokach silnik pracuje tylko na 1 tłok. Robiłem z tatą wymianę filtrów oleju, zamieniliśmy wtryskiwacze miejscami i nic, cały czas ten sam tłok chodzi (1 od rozrządu). Przed wymianą pierścieni dymił na czarno bo brał olej a teraz na biało (śnieżno biało) i chodzi tylko na 1 cylinder i nie ma mocy. Odkręcaliśmy od pompy...
Witam wszystkich Posiadam peugeot'a 206 1.9D który przepala olej w proporcji 1l oleju na 200km. Problemy zaczęły się w momencie gdy w serwisie dolali mi oleju do silników benzynowych. Samochód zaczoł dymić i przy odpalaniu nie równo pracować. Na zimnym silniku mam wrażenie że nie pali da jeden cylinder (wyrywa silnik z ramy, nie równo pracuje). Wymiana...
Ślad honu zawsze zostaje,pytanie tylko czy wszędzie. Ja homuję jak trzeba,a przeważnie trzeba. Współczesne auta maja bardzo cienkie pierścienie i bardzo słabo sprężynujące,są doszczelniane gazami w rowku.Z tego powodu nie zużywają tak gładzi jak kiedyś,gdzie jeden pierścień był stalowy pozostałe żeliwne i na dodatek olejowy ze sprężyną rozpierającą...
Witam, pojawił mi się problem w mercedesie 914, silnik 6.0 l bez tubiny. Z dnia na dzień zaczęło mi dymić spod korka oleju, zwykłym dymem spalinowym. Silnik bezproblemowo odpala nawet w tęgie mrozy, nie ma świec żarowych ani płomieniowej, silnik jest w bardzo dobrej kondycji i nigdy nie było z nim problemów (chcę tu zaznaczyć, że silnik jest dobry a...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Z tym, że ja jak pisałem na początku wtryski 3 razy zmieniałem . 2 razy używane i niczego to nie zmieniło i w końcu sprawdzenie w Bosch i niby lały to oddałem do regeneracji. Po założeniu nowych (regenerowanych) niczego to nie zmieniło. Dlatego jestem tak sceptycznie nastawiony do tezy, że to wtryski są winne. 3 różne komplety i ten sam problem.Te używane...
obydwa węże odmy zostały założone nowe. Podjęto decyzję o założeniu pierścieni do nowego silnika oraz wymianę prowadnic zaworowych ??????? Nic na razie nie mówię ale przecież mechanik mówi że ma rację... Dziwne to wszystko jest jakieś ale to chyba za głęboko się dobierają a na koniec będzie że to jakaś duperełka.
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Dymić jeszcze będzie do puki nie wypali oleju z tłumika. A gaśnięcie to już inna sprawa. Trzeba poszukać w parametrach.
Trochę tego obawiam się a może i więcej. Przy stanie licznika 103 tys km miałem awarię paska rozrządu, spotkanie zaworów z tłokami (niby lekkie ale zawsze), regenerację głowicy. Regeneracja w specjalizowanym warsztacie z zastosowaniem nowych zaworów i uszczelnień. Dotychczas nie zauważałem żadnych anomalii. Oleju w zasadzie silnik nie zużywa. Z racji,...
bez przesady, to nie pomylonez, w Oplach te śruby wydechu się bez problemu odrkęcają, nawet takie zgnite, wtedy wbijam nasadkę 12 zamiast 13 i też się odkręca, jedne się odkręcają nakrętki, inne się wykręcają całe szpilki, ale jeszcze żadnej nie urwałem, oczywiście to trzeba z wyczuciem odkręcać, jak się ześlizguje to nie ciągnąć jak głupi aż się obmieli...
na początek kup sobie Ceratec Liqui Moly i nalej, nie wiem jakim cudem to działa, ale działa, sprawdzone na Zafirze 1.8 ecotec które to silniki też uwielbiają żreć olej i dymić, żre DUUUUUŻO mniej i w zasadzie prawie nie dymi, także polecam :)
Nigdy chyba nie przestanie mnie zaskakiwać poziom druciarstwa. Jak już myślisz, że dużo widziałeś, wchodzisz na elkę i bum - czacha dymi od nowa.
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
olej przedostaje się do komory Tam jest ciśnienie i by dmuchało odmą jak turbo dmucha. Prędzej olej idzie na wydech i dymi. Pojeździj zobacz czy oleju ubywa, może to ON dymi.
Witam. Auto to jak w temacie A6 2.5 V6 TDI 150 BHP.Wymieniłem turbinę ponieważ poprzednia zaczęła brać olej i dymić.Po wymianie na drugą przejechane było ok. 150 km i to samo a nawet gorzej bo aż olej ciekł z wydechów.Ok wymieniłem na następną z kolei już trzecią i to samo ,cieknący olej z wydechu.Czy w tych silnikach jest jakiś problem z tymi turbinami...
VW ma 504/507 a wcześniej serię 505.01 Opel ma Dexos i Dexos2 itd... Czy w przypadku tak archaicznej konstrukcji silnika Suzuki, nie ma jakiś kosmicznych norm oleju? Każdy 10W40 API SG lub wyższa norma API będzie OK? Wstępna ocena dostępnych informacji Zauważyłeś, że nowoczesne samochody, takie jak Volkswagen czy Opel, mają specyficzne, zaawansowane...
Witam problem dość ciekawy, auto to : Daf xf 2001r 430 KM Euro 3 a polega na tym że auto koszmarnie mocno dymi i przerywa tak jak by się dławiło w zakresie obrotów 1200 do 1500. Na niskich raczej nie ma problemu a przy wyższych przedziera i przestaje dymić. A teraz od początku: Silnik kulał na jeden cylinder okazało się że jest wytarty wałek,więc remont...
Możliwość jest, tylko po co? Przestań słuchać bajek o zaworach, jakie tu co niektórzy opowiadają i szukaj sprawnego silnika - ten nadaje się na złom, z racji nieopłacalność remontu zgodnie z technologią naprawy. Wymiana pierścieni również nic nie da -zbędny wydatek.
Ten olej jednak nie jest normalny. Na ciepłym silniku czasami wygląda prawie normalnie. Proszę o szybką odpowiedź, co robić, bo silnik na zimnym już tak klekocze, brzydko pracuje, że strach nim jeździć. I dziwny zapach spalin, zwłaszcza na rozgrzanym silniku, jak się wyjdzie na zewnątrz, dymić specjalnie nie dymi.
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
Dzięki odpowiedniemu specjaliście też dałem się naciągnąć na wymianę głowicy podczas gdy puściła uszczelka. Ale twój przypadek niepokojący. Nie jest niczym niezwykłym pękanie głowic w silnikach wysokoprężnych. Więc może u ciebie także to się zdarzyło. Tylko, że to mozna stwierdzić po zdjęciu głowicy. Inna przyczyna to pęknięcie lub korozja tulei cylindrowej...
Witam. Od niedawna (od połowy pazdziernika) jestem właścicielka golfa IV 1.6 SR z 1999 r. Za raz po kupnie wymieniłam rozrząd oleje filtry i myslalam ze bedzie ok. I sie zaczęło najpierw problemy z climatronikiem. Wymieniłam czujnik silnika czy cos takiego który fiksowal i wlaczal i wyłączał klime i od razu ja napełniłam. I niby wszystko bylo ok. Ale...
Najlepszy pomysł to wywalić to na złom. Silnik chodził bez oleju lub został przegrzany, nic nie da wymiana pierścieni, tylko niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Przybyło "oleju silnikowego" :/
Witam w trakcie jazdy samochód stracił moc i zaczą dymić, z okolic głowicy słychać stukanie. Silnik zachowuje się jakby pracował na 3 cylindrach. Dojechałem do najbliższej wioski 25 km ale tu nie ma warsztatu.. Przed wyjazdem zmienilem rozrzad i olej. Zmieniane tez byly dzwigienki zaworowe, bo kilkaset kilometrow wczesniej przeskoczyl mi rozrzad. Po...
Długo masz to auto, czy to była pierwsza wymiana oleju "za Twojej kadencji", bo jeśli tak to pewnie przed wymianą oleju był zalany samym moto-doktorem ;)
Samochód na monowtrysku, zadbany o autentycznym przebiegu 138 tys km, po niedawnej wymianie filtrów, świec , przewodów i aparatu zapłonowego na nowe. Przebieg po wymianie kpl rozrządu 32 tys km. Silnik pracuje równo, ssawka się prawidłowo odłącza po nagrzaniu. Objawy negatywne to: spalanie benzyny ponad 10 l /100 km, po krótkim nagrzaniu dymi w kolorze...
Witam. Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię...
Chwila, moment. Lepkość to jedno, normy to drugie, skład i technologia trzecie, zdolnosc do mycia silnika i odkładania nagaru czwarte. 1. Zwykle, o ile nie zawsze, jest jakiś zakres lepkości który dobiera się zarówno do silnika, jak do klimatu i sposoby eksploatacji. 5W50 lub 10W60 to do upalania się nadaje, więc darujmy sobie. W naszym klimacie jest...
Może przed wymianą naleciało oleju i teraz się wypala...
Witam. Mój samochód: Fiat Brava z 1997 roku, z silnikiem 1.4 12V. Auto zużywało zbyt wiele oleju - ok 0.8l na 1000 km. Większość mechaników nawet nie chce słyszeć o tym silniku, a inni od razu śpiewają >1500 zł za remont silnika. Cena śmieszna, bo już niewiele drożej można kupić takie auto, więc naprawa zupełnie nieopłacalna. Zdecydowałem się na samą...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
Mam tzn jeszcze nie mam ale już do mnie jedzie :Asta Ściągacz do sprężyn zaworowych A-EVS3 (Miałem sam taki sciagacz zrobić ale niestety trochę mało czasu mam ostatnio) oraz szczypce do gumek. Widziałem film na yt jak w podobnym silniku była przeprowadzona taka wymiana i właśnie ktoś sugerował że zamiast pęsety lepszy magnes mały. Magnes mały teleskopowy...
Olej dociera wszędzie, odkręcałem pokrywkę tą od ustawiania luzu zaworów i po odpaleniu tryska jak głupi, ubytek poprzednio był przez słabe pierścienie i olej się po prostu spalał bo kopcił i przez moje niedopilnowanie go zbrakło. I teraz jak bym nie jechał to i tak się grzeje i to mocno bo pomimo słabej pogody i wiatru czuć ciepło na nogach a jak postoi...
Witam. Temat dotyczy kosiarki z silnikiem B&S 3,5 Classic. Zakupiona w czerwcu br. na giełdzie 320zł z napędem działająca bez zastrzeżeń. Facet sprowadza z Niemiec itd. Chciałem nówkę Brigssa z Castoramy, ale jednak trochę żal mi było jej na dużą trawę jaką miałem i nie ogarnięcie na działce. Do czasu problemu przed moim wyjazdem tzn przed połową lipca...
Witam, mam problem z tym silnikiem :/ Mianowicie od wtorku po robieniu płukanki silnika przy zmianie oleju zaczął mi mocno dymić na siwo i brać olej ( ok 0.5 L na 500 km ) Możesz powiedzieć jaki był powód płukania?
1) Kontrola regulacji dozownika, na zabieraku linki na dozowniku są znaczniki, musi się w nich mieścić. 2) Kontrola linki dozownika, potrafi się powiesić i na wolnych dać za dużo oleju, później wypala w wydechu. 3) Kolor świecy? Najlepiej zdjęcie 4) Nie ubywa oleju w skrzyni? Jeśli tak to simmering od strony sprzęgła. 5) a właściwie po pierwsze - na...
Witam mam taki mały problem z samochodem. kupiłem własnie Xantie która jeździła na oleju mineralnym a później został zmieniony na pełny syntetyk. Gośc nie wiele sie znał na samochodach i zalał taki olej po jakiś 3 tysiącach zaczęła strasznie dymić i sygnalizować wszystkimi kontrolkami. po zakupie Zmieniłem olej na mineralny i przestała dymić ale brak...
Mój silnik też brał ogrom oleju i wymiana pierścieni pomogła bo nie dymi jak wcześniej, tu jest mój temat z tą kosiarką i da to Ci parę wskazówek jak to mniej więcej wygląda http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... Co do nowych kosiarek to prawda jest taka jak się zapłaci przyzwoitą cenę to i ta kosiarka jest lepiej wykonana a nie że co nowe...
hellfireCC dokładnie zapaliła mi się zółta kontrolka po czym jeszcze 10 km na niej pojechałem bo nie było innego wyjścia No to spoko - to jest dopiero niski poziom oleju i jeżeli ten nie ucieka w jakimś straszliwym tempie, to spokojnie można jeszcze dojechać, kupić litra i wtedy dolać :) zauważyłem na razie by olej wsysało a w większości jeżdżę teraz...
Witam. Posiadam Seata Alhambrę 1.9 tdi 115. Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem turbinę w moim Seacie. Po tej wymianie i po przejechaniu 2 tyś kilometrów auto przy lekkim przyśpieszeniu zaczęło dymić na czarno, pojawił się wyciek z intelculera( taki mi się wydaję), a do tego zaczął znikać olej. Napiszcie mi proszę czy te objawy to zbliżający się koniec...
Kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem w audi B3 - biało-niebieski piekący w gardle dym aż trudno było z tyłu auta oddychać - dodatkowo brał dużo oleju. Przyczyna - wadliwe uszczelniacze na popychaczach. Po wymianie przestał dymić i jakby nabrał dodatkowej mocy.
Płynu już nie wywala, chodzi równiutko. Dym biały ale śmierdzi olejem. Ponowna próba co2 nic nie wykazała. I jeszcze jeden objaw - po odkręceniu korka oleju zaczyna konkretnie dymić z wydechu.
Dymienie i wyciek oleju z odmy, jest oznaką przedmuchów do komory korbowej. Silnik jest już w stanie agonalnym. Wymiana pierścieni, w tak zużytym silniku jest ryzykowna, w większości przypadków tylko pogarsza sprawę, ponieważ cylinder jest wytarty owalnie. Dymienie z tłumika, to oznaka spalania oleju. Czas chyba rozejrzeć się, za innym silnikiem.
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Auto mam od 3 tygodni, Kupione od mechanik z Citroena z Gdańska. Oglądane, było suche...!Wszystko było cacy. Istotnie do mechanika żadnego jeszcze nie jechałem poza Norauto w Bielsku - aby spuścili mi olej. Był co prawda u mechaniora w Gdańsku dzień przed wyjazdem na szybkiej wymianie oleju, klocków i tarcz hamulcowych bo to od razu zalecił sprzedający....
Teraz to chyba raczej wymiana silnika a nie turba, skoro auto zgasło.
ciśnienia nie sprawdzałem ale przez uszczelniacze może tyle oleju brać? Tam jeszcze były swiece padniete ale wymieniłem..bo przed wymianą na zimnym silniku przy zapalaniu strasznie kopcil...
Witam, problem wygląda następująco, mam golfa z 2008r 1.9 tdi silnik bxe, przebieg 210 000 km. Ostatnio wymieniałem w nim sprzęgło, rozrząd, wszystkie filtry i olej. Po wymianie przejechałem około 1800 km (większość po autostradzie średnia prędkość około 120-130 km/h) potem samochód stał przez 3 dni. Po tym czasie chciałem odpalić rano samochód (temperatura...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Mam XP z 2006 roku, auto posiada silnik 1.6 HDI (bez FAP i bez dwumasy). Auto ma stan licznika 195 tysięcy, czyli przez dwa lata zrobiłem nim 15 tysięcy. Niewiele. Celowo piszę: stan licznika, nie "przebieg". Nie zdziwiłbym się, gdyby przebieg był znacznie większy, bo książka serwisowa ma powyrywane strony (sic!). Jeżdżę nim już dwa lata. Jest w nim...
Jak jest zimny prawie dymu nie widać żadnego , nawet jak stoi rozgrzeje się trochę , dymu nie widać, przejade te 50km, tak 100-130, ruszyłem ze świateł patrzę w lusterku smok niebieski , myślę ładnie komuś dymi, następne światła już stałem sam.. a tu jedynka szybsze ruszenie a tu smok niebieski mnie goni i zapach spalonego oleju tak mi się wydaje, wcześniej...
Witam. Auto jak w temacie. Kupione 2 dni temu za 400zł. Właściciel zapowiedział mi, że do wymiany jest uszczelka pod głowicą, ale można tak jeździć tylko trzeba pamiętać by co jakiś czas dolać płynu chłodniczego bo dostaje się on do cylindrów i jest spalany. Po zakupie auta zajrzałem do zbiorniczka i fakt było sucho, a na ściankach sporo tłustej mazi......
To normalne jesli objawy zanikają po rozgrzaniu, zimny silnik nie spala poprawnie oleju, często z przyczyny zimnego oleju i niewłaściwej pracy zaworów, hydropopychaczy. Zmartwieniem jest niebieski. Wymiana w terminie oleju i własciwe jego parametry są bezcenne.
Więc tak po wymianie turbiny wszystko wyczyściłem i na pewno nie było tam oleju. jeszcze sprawdzę to ciśnienie na cylindrach jak będzie ok to zostają tylko te uszczelniacze , właśnie jak jest zimny to po przegazowaniu poleci lekki czarny dymek a jak się rozgrzewa to zaczyna bardziej dymić na biało/błękitno. Pierwszy raz mam coś takiego.Z korka nie kopci...
Witam .A czy kolega sprawdził po wymianie czujnika teperatury oleju czy też wyskakuje ten błąd?
Dymi na biało z chyba poświatą "niebieską". Zapach hmmm... chyba raczej olej. Świece sprawdzałem to w oleju. Zastanawia mnie to czy przy takim ciśnieniu tak może dymić , zwłaszcza po odpaleniu? W sensie czy to są na pewno pierścionki, czy jednak źle wymienione uszczelniacze. Mechanik jest znajomym, więc nie chcę na głupka wyjść.
Piotrek, upg padla raz w 2020r. Glowica byla na 100%planowana i sprawdzana. Zapomnialem dopisac, ze po ostatniej wymianie wtryskow, oleju itd. po przejechaniu 70km samochod dymi na bialo jak smok. Nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny. Dodatkowo, przed wymiana oleju bylo pelno szlamu na korku wlewu oleju. Panowie, jesli okaże sie ze glowica/tuleja...
Auto brało cały czas olej, z Tym ze myślałem wcześniej że to wina uszczelniaczy. tak jak już napisałem uszczelniacze wymieniałem. problem pozostał. czyli najprawdopodobniej pierścienie do wymiany tak?! heh czyli spowrotem trzeba liczyć się z kosztami wymiany uszczelki pod glowicą, bo chyba tej nie ma sensu wkładać. Jeszcze dodam że kiedyś przed wymianą...
Sprawdzimy wszystko u mechanika, najpierw kompresje i jeśli wyjdzie OK to zrobimy synchronizacje kąta wałka. Jeśli to nie pomoże to musimy dalej szukać. Problem jest w tym, że poprzedni właściciel jeździł na ropie rolniczej, mógł trochę po prostu po zapychać lub po prostu trochę rozprężyć kompresję. Więc wtedy czeka mnie prawie cały remont silnika....
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem jak dotąd szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2003r. 3 tygodnie temu auto trafiło do "polecanego" warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowicą gdyż wystąpiły 2 znane zapewne objawy typu wurzucanie płynu poprzez zawór chłodnicy i jeden (jeden!!) epizod polegający na podniesieniu się temperatury silnika w czerwone...
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
Kompresja jest ok była sprawdzana , przy wymianie wtryskiwaczy musiałem sciagac głowice bo jeden wtrysk nie chcial wyjsc , przy okazji sprawdzenie szczelnosci, planowanie ,ustawienie zaworów, wymiana uszczelniaczy, tłoki były jak nowe, poza tym auto nie bierze grama oleju, nie dymi, zawór sterujący wymieniłem niestety to samo....
można przejśc na półsyntetyk ale: 1-silnik powinien być w dobrej kondycji, czyli nie dymić i nie brać dużych lub większych ilosci oleju -widoczne ubytki na bagnecie po przejechaniu 1-2 tys km 2.trzeba obowiązkowo wymienić filtr oleju,wraz ze zmianą oleju. Tak naprawdę filtr zmieniać sie powinno przy każdej zmianie oleju,podobno niektórzy tego nie robią...
Rozumiem wszystko, sęk w tym, że zaraz pow wymianie membrany i oleju (czyli dziś) kosiarka pracowała normalnie, skosiłem dwa pasy na równym terenie, bez żadnych kamieni itp, wszystko było ok, nagle kosiarka zacząłem dymić na czarno i pracować nierówno, zupełnie jak przed wymianą membrany, a więc chyba nóż się nie zmienił, czy też wał się nie skrzywił...
Witam posiadam samochód Ford fiest 1.4 benzyna 1990r. Jak do tej pory samochód spisywał się świetnie silniczek pracował dobrze. Ale wystąpił taki problem że silnik po uruchomieniu pracował nie równo. Na 4 cylinder nie palił (kabel WN był nie sprawny) Wymieniłem wszystkie 4 kable i przy okazji świece. Teraz odpala ale dymi się niemiłosiernie (siwy dym...
1. Akumulator. Musisz wiedzieć że akumulator im mniejszy tym mniej trwały i nie bardzo jest jak to przeskoczyć. Na starym akumulatorze powinieneś mieć symbol. Kup po prostu taki sam. Dziś nawet kwasowe akumulatory są szczelnie zamknięte. Nie polecam akumulatorów marki WM - potrafią paść same z siebie. I najważniejsze - na zimę nie zostaw akumulatora...
Niestety, chyba załatwiłem tę kosiarkę na dobre. Zrobiłem jej "mały przegląd" - wymiana oleju, czyszczenie gaźnika, filtra powietrza, odmy, oczyszczenie silnika z zewnątrz. Po tym wszystkim nawet zachowywała się lepiej, co prawda przy większym obciążeniu spaliny robiły się lekko błękitne ("siwy" dym), ale już tak się nie przegrzewała i można było dłużej...
To że wymienia się parami rzeczy takie jak łańcuch i zębatkę to wiem - nawet w rowerze 😁. Głupie w sumie że sam się nie skapnalem. No niestety, nie doczytałem. Dokupie komplet i wymienię jeszcze raz komplet. Co do odpalania to motorek kupiłem bez akumulatora i przyznam szczerze że większość czasu jeżdżę bez akumulatora który odstawiłem w domu...
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
Przed wymianą pierścieni bardzo mocno brał olej i dymił na fioletowo oraz czuć było wyraźnie zapach palonego leju. Cały kolektor ssący był zaklejony olejem a wydech był czarny. Po wymianie pierścieni nie bierze już oleju i w ogóle nie dymi ani nie czuć żadnego zapachu. Pierścienie olejowe były całkowicie "wyjechane".
A więc tak. Mechanik dłubał,dłubał i oto jego wnioski: 1)Samochód ma już ponad 200tys i może trochę dymić 2) Dolał płyn oczyszczający shella co zmiejszyło troche dymienie 3) Wymienił świece na BOSHa i wszystkie filtry 4) Można by wymieniać sprężarkę ale nie jest to niezbędne 5) NAJLEPSZE:) - " dopóki jeździ to do mnie nie przyjeżdżaj" Prawda jest taka...
To ja dodam coś od siebie. Jakiś czas temu Tesla Model S miał gwarancje 200tyś km lub 8 lat na baterie( teraz nie wiem bo nie zagłębiałem się w ten temat już jakiś czas). Licząc 5l/100km autem spalinowym przy 200tyś km trzeba wypuścić w powietrze ok 10000l benzyny lub co gorzej ropy. Do tego wymiana oleju dajmy na to co 20tys (longlife) w ilości 5l...
Witam Palnik riello RG 0.R w kotle Biasi 22 kW. Problem był następujący z czasem coraz gorzej odpalał tj. za drugim razem albo nawet za trzecim ale to już z wielkim hukiem. Z czasem doszło straszna dymienie i sadza w kotłowni. Pierwsze co zdejmujemy palnik i zgodnie z instrukcją producenta Riello (ogólnodostępne online pdf) rozbieramy flansze płomienia,...
Witam. Autko ostatnie pół roku jeździło na krótkich dystansach, ale żadnych problemów nie było do momentu dłuższej trasy. Po przejechaniu około 70km nagle sam zwiększył obroty i zaczął dymić na biało. Kierująca przestraszyła się, zatrzymała i wyłączyła, po chwili już nie odpalił, laweta i do domu. Po sprawdzaniu okazało się, że w silniku jest 10 litrów...
Witam. Kia Ceed 1.6 crdi - taki sam silnik jak w Hyundai i30. Po rozgrzaniu auto dymi - czuć nieprzepalone paliwo . Po jeździe jak autem stanę to dymi z 5-10 minut. Potem przestaje i już nie dymi. Jadąc znowu rozgrzewając silnik a raczej wydech - znowu dymi. Wymieniono czujniki temperatury spalin 2 sztuki - bo wskazywały błędnie. Po tej operacji bez...
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
[quote="sawczyn"]niewydaje mi sie zeby byla sprawdzana ta kompresja. moglbys rozwinac sie czemu to ma sluzyc?[ Uszczelka pod głowicą była uszkodzona z jakiegoś powodu, najprawdopodobniej przegrzanie silnika, więc oprócz niej, mógł zapiec się , lub nawet pęknąć pierścień tłokowy, w związku z tym część mieszanki zassanej do tłoka zamiast wykonać pracę...
Witam wszystkich, Jak w temacie przymierzam się do wymiany obecnego silnika (x16szr 1,6 8v 1 punkt z lpg 2 gen 322 tys KM) z powodu dużego brania oleju (przy przebiegu 500-600 KM na tydzień zjada ponad 0,5L). Ostatnio wymienione dla pewności (choć pewności mój mechanik nie miał że to pomoże) pierścienie, uszczelniacze i wszystkie po drodze uszczelki....
Majsterek jak w takim przypadku ma się sprawa do pierscieni i tłoków? Jest ryzyko że mogą być przytarte?. Autem od momentu wymiany panewek głównych zrobiłem ok.400 kilometrów , silnik oleju nie bierze nie dymi wszystko wydaje się by ok. .
faktycznie, niejasno napisałem. Suszarka na poz.1. wlacza dmuchawe i lekko grzeje. I tak może chodzić parę min. albo lepiej, nie sprawdzałem Gdy przelączę na poz.2. - grzanie "1" po 2 minutach zaczyna dymić z grzałek i się wyłącza z nawiewem. Podobnie na poz.3. grzanie "2" i po 2 minutach wyłącza. Po ostygnięciu czasem nie włącza nawiewu i nic nie działa....
Czy na pewno dymi na biało? Silnik przy poborze oleju powinien dymić na niebiesko (jasno niebiesko), oraz powinno być czuć przepalony olej. Problem może polegać na tym że silnik zużył się za bardzo i sama wymiana pierścieni nie pomoże za wiele. Jeżeli tuleja silnika jest zbyt wypracowana robi się tzw "jajko" nie jest już okrągła i pierścienie nie mogą...
Witam, mam problem z moją Laguną II z silnikiem 1.9 Dci. Auto przy przekroczeniu ok 2.8 tyś obr. zaczyna potwornie dymić na czarno tak że dosłownie drogi za mną nie widać tylko czarny dym. Dodam że w aucie została zregenerowana 1.5 roku temu turbina i głowica. Po odkręceniu węży prowadzących do turbiny zauważyłem że jest w nich mnóstwo oleju. Po przeczyszczeniu...
Jutro będę wiedział ile chcą za regenerację. Używane są po 120-200 funtów za komplet. Takie 3 pytania mi jeszcze przyszły do głowy. 1. Czy w moim przypadku test przelewowy pozwoli dojść które wtryski nadają się do wymiany? 2. Czy w przypadku lejących wtrysków samochód nie powinien dymić na czarno? 3. Czy w przypadku niesprawnej/zużytej pompy CR może...
AI: Jaki typ świecy zapłonowej jest używany i w jakim jest stanie? nie wiem jaka jest ta sama co była przy zakupie AI: Jakiego paliwa używasz i czy jest ono świeże? benzyna 95 zalałem miesiąc temu Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza danych od użytkownika: - Użytkownik nie zna typu świecy zapłonowej w swoim pojeździe; jest to ta sama świeca,...
Długo szukałem ale mojego problemu nigdzie nie znalazłem. Podczas długiego powrotu mój Pasek 19tdi 139km AVF zaczął ostro dymić na biało, kolor może być szary ponieważ było -20 C udało dojechać się do domciu ok 4km i dolałem po tym ok 1litr oleju. Po odpaleniu i odkręceniu wlewu oleju bardzo mocne syknięcie jak również po wyjęciu bagnetu. Dodam, że...
Wcześniej co było wlane ? Mineral ? Co to za środek ? Czy po tym środku zalecają inne czynnośći > wymiana filtra i oleju > była przed czy po ? Czyli gdy chemia pomogła, to co dalej ?
Odpowiem na własnym przykładzie.Mam ten silnik w Polo ( przebieg 157 tyś) i nic nie ubywa pomiędzy wymianami oleju. W pierwszym poście napisałeś, że po 500 km olej był czarny. To w każdym dieslu jest normalne.Po za tym silnik spalający takie ilości( 270 km/ 350 ml) oleju po prostu MUSI dymić i dziwne, że Twój tego nie robi.
Szukam informacji jak wymienić uszczelnicze zawrów w mazdzie 6 silnik 2.3 l (166 KM). Czy do tego trzeba demontować głowicę? mazda 6 2003 silnik L3 2.3 l 166 KM Mam taką mazdę z gazem, kupiłem ją gdy miała 132 tkm, obecnie ma 200 tkm Niestety, od kilku tygodni dymi na niebiesko przy rozruchu (na ciepło nie dymi), no i bierze sporo oleju.
Witam. Nie tak dawno zakładałem na temat forum, że auto dymi na biało a we wlewie oleju zbiera się biała maź. Okazało się, że to jednak nie była Uszczelka Pod Głowicą, tylko uszczelka pod kolektorem ssącym. Po jej wymianie auto przestało dymić, a płynu chłodniczego nie ubywa. Powstały natomiast nowe problemy. Otóż rano na zimnym silniku auto odpala...
No proszę Cię, jeździć z za niskim ciśnieniem? W tych silnikach był problem z napędem pompy oleju - zostało to zweryfikowane i naprawione? Wał został pomierzony przed wymianą panewek? Dla mnie to tykająca bomba naprawiona po łepkach...
NO nad odmą tez sie zastanawiam tym bardziej że przed wymianą turbiny wszystko było w oleju tzn przewody intercooler itd... płyn chłodniczy trzyma stan
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
dymić wymian dymić wymian turbina wymian oleju skrzynia
odzysk danych nokia pralka blokada polar obliczenia przekroju kabla
bixenon schemat bixenon schemat
Kolory przewodów zasilania i sterowania w Renault Koleos 2011 Schemat podłączenia wideodomofonu EURA VDA-49A5