Sam kiedyś wymieniałem łożysko wałka i uszczelniacze w Fiacie 125 i Polonezie. Nie było żadnego wycia. tak jak pisze kolega owik według niektórych dopompowanie opony będzie wymagało tytułu przynajmniej mgr.
Wył jak w polonezie.
a jak mam go wyregulować? most do tej pory nie wyje tylko łożyska w nim szumią
witam jak sie nie mylę totryb atakujacy w 60-siatce jest przykręcane a w 330 jest razem z wałkiem tak w 360 jest prztykręcane Po wyjęciu mechanizmu różnicowego nie bedzie żadnego problemu z wyjęciem wałka atakującego i wymiany łożysk na tym wałku ale nie obędzie się bez ściągania pokrywy skrzyni
Witam! Mam problem z wyjącą skrzynią biegów i myślę nad wymianą łożysk mechanizmu różnicowego. Wie ktoś może czy są tam jakieś ukryte sztuczki ? Trzeba tam jakiś luz wałka atakującego ostawiać czy coś ? Czy po prostu, zdjąć półosie, obie flasze przegubów, zdjąć dekielek i wyjąć od tak mechanizm różnicowy? Łożysko od wałka atakującego raczej nie będę...
Jeszcze sprawdź to łożysko podporowe wału. One też lubiły padać. Nic do tego nie ma, przy nieuderzonym wale te łożyska były wieczne, tak samo przy sprawnych krzyżakach. Konstrukcja mostu ma to do siebie, że to musi zacząć wyć - obudowa przenosząc ciężar samochodu ulega deformacji, na skutek czego zmienia się napięcie łozysk kosza satelitów, powodując...
Z mojego doświadczenia wynika że suchy most nigdy nie wyje. Dopiero taki co sie z niego z przodu leje. Jest to spowodowane za dużym luzem na łożyskach na wałku atakującym. Wałek rusza się na boki i powoduje wybicie uszczelniacza. Z powodu tego luzu słychać też specyficzny dźwięk -zwany "wyciem". Trzeba by powymieniać te dwa łożyska stożkowe, uszczelniacz...
Bez wymiany tulei rozprężnej to w ogóle nie ma sensu. Będzie wyć, jeśli nie od razu, to po niedługim czasie. Ślad współpracy zębów tez jest zły - wałek atakujący wchodzi za głęboko i za bardzo jest odsunięty od koła talerzowego, zęby już widać wypracowane. Nie myślałeś żeby poszukać dobrego mostu? Bo finalnie i tak będziesz musiał.
Czyli jeżeli wymienię docisk, tarczę i łożysko jest nadzieja, że będzie wszystko ok? (docisk mam nowy, sprzęgło też (niestety z zwykłego fiata, ale jest nowe), łożysko załatwię. Łożyska były robione na wakacje, przeguby sprawdzone (lewy został wymieniony, choć jeszcze troszkę by pojeździł, ale co tam) Półosie są w dobrym stanie, mechanizm różnicowy...
Wałek atakujący i koło talerzowe są zawsze fabrycznie dobierane w pary.Sama wymiana wałka jest wyrzuceniem pieniędzy i zniszczeniem prawie całej przekładni głównej. Miałem z niejedną taką przekładnią do czynienia i z doświadczenia przypuszczam, że samemu wałkowi nic się nie stało ( to bardzo twardy materiał i nawet jak zmieli resztki łożyska to dalej...
Przy prawidłowym montażu, pasowały będą obydwa - i ten oblany gumą i ten metalowy. Problem leży gdzie indziej - FSO zalecało wymianę tulei rozprężnej pomiędzy łożyskami stożkowymi wałka atakującego po każdorazowym odkręceniu nakrętki tegoż wałka, dla zachowania prawidłowego ich luzu. Ogólnie jeśli z mostu nie kapie, a tylko się poci, to lepiej tego...
wałka atakującego wymiana łożyska wałka wymiana wałka
hamulce polonez czerwona dioda pilot jonizator plazmowy
mikrokomputer cobra1 dezamet żelazko
Koparka Volvo EC180D zgasła i nie odpala - diagnostyka Błąd P1187 po wymianie podkładek wtrysków