No to dokonałem samodzielnej wymiany chłodnicy klimatyzacji zwanej skraplaczem oraz jak się okazało później wymieniłem także chłodnicę cieczy chłodzącej czyli powszechnie zwanej chłodnicy wody. Opiszę jak to wyglądało u mnie w renault clio 1.4 16V rok 2000. Mój silnik jest duży, osprzęt jest bardzo upakowany i jest ciasno. Trzeba robić troszkę inaczej...
W moim scenicu ubywało w podobnym tempie, a co zauważyłem, ze miałem wilgotną chłodnicę na dole. Wymiana chłodnicy na inną załatwiła sprawę.
Kolego fizycznie wszystko jest możliwe jak to mówią - polak potrafi , ale myślę że jak byś poszukał po szrotach to za nie wielkie pieniądze byś taką chłodnicę znalazł.
Wnetylator chłodnicy przestał się włączać więc go wymieniłem ale to nic nie dało. Następnie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego ale dalej to samo. Wkoncu zadzwoniłem do mechanika a ten mi powiedział że mam spróbować z wymianą rezystora chłodnicy.
Maras003 gadaja głupoty i tyle. nie słuchaj tych bredni. Wymiana dynamiczna oleju polega ( tak w skrócie ) na wyminie oleju w całej skrzyni biegów wraz z konwerterem. Takiej wymiany można dokonać tylko w samochodach które nie mają chłodnicy oleju przykręcanej bezpośrednio do skrzyni biegów, tylko po za skrzynią przy chłodnicy silnika na przodzie samochodu....
Oczywiście, że standardową procedurą jest odciągnięcie czynnika z układu w celu ponownego jego użycia. Każdy serwis klimatyzacji Ci to zrobi za nieduże pieniądze. Oszczędzasz swój portfel i środowisko. Takie postępowanie ma swoje źródło w zasadach serwisowania przemysłowych układów chłodniczych i stało się popularne w samochodówce od czasu sporego wzrostu...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Na tym forum zawsze musi się znaleźć taki filozof jak Ty To nie filozofia tylko szacunek dla dobrej roboty. To że wymieniłeś sam chłodnicę to się chwali i tu masz plus. Dalej to już dużo bardziej łatwa praca....ale wymaga troszku specjalistycznych narzędzi aby robota była dobrze zrobiona, dlatego że to technika a nie filozofia. Powinno to wyglądać...
Cześć, w silniku 2,5 DCi G9U 754 rocznik 2005 ucieka mi płyn chłodnicy i do tego jest masło pod korkiem wlewu oleju. Zbiorniczek wyrównawczy czysty, ciśnienia w układzie nie ma, silnik nie dymi. Ostatnio odpowietrzyłem układ, zalałem płyn na maxa i tak samochód stał tydzień i nic nie ubyło, potem przejechałem 20km a w zbiorniczku pusto. Gdzie poza UPG...
No wiadomo ze to nie chodzi o sam odczyt bledow, w koncu to mechanik musi posiadac do tego odpowiedni sprzet. Ja mysle ze on robil odczyty. To nie byl az taki byle jaki zaklad samochodowy. Z reszta samochod ten byl juz chyba u 7 mechaników. Nikt nie wie co poradzić, jedyna nadzieją będzie jeszcze zostawienie samochodu u jednego znajomego mechanika Hmm...
Witam ponownie kolegów. Zaczynam kolejny etap maratonu remontu klimatyzacji w Renault Clio II 1.4 16V rok 2000. Wymieniałem już uszczelnienia, poszła chłodnica, wymieniłem chłodnicę, teraz szlag trafił kompresor. Kompresor rozszczelnił sie na obudowie. Uszczelki gdzieś kupię ale nie wiem czym i jak odkręcić kompresor od silnika. Chodzi mi o dokładnie...
Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym właścicielem auta. Problem polega na tym, że ubywa płynu chodzącego ok 200 ml na 100 km i przedostaje się on do oleju silnikowego- obecność dużych ilości "masła" w przewodzie odmy silnika foto poniżej, oraz dosyć mocne...
Cześć, Jakiś czas temu chłodnica strasznie zaczęła pić płyn. Okazało się że poszła jakaś uszczelka pod głowicą i płyn leciał do silnika. Po oddaniu do warsztatu okazało się jeszcze że również głowica jest uszkodzona. Niestety sklep zamówił złą głowicę, a nowa będzie dopiero w poniedziałek, a mechanik w niedziele wyjeżdża przez co najprawdopodobniej...
Cała deska rozdzielcza nie działa licznik światła ogrzewanie ciepłe i zimne wspomaganie kierownicy wentylator chłodnicy prawie wszystko
pisząc wymiennik masz na mysli chłodnice czy nagrzewnice? Dodano po 8 no a wymiana termostatu na wyzszą temp i tak nie pomoze poniewaz muj termostat i tak sie nie otwiera bo silnik nie moze dojsc do tej temperatury.
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Znajdę go pod kierownicą, tam gdzie bezpieczniki? Jeśli tak wiesz może który to? Idzie to w jakiś sposób "kontrolować" żeby nie zdejmować klemy? Czy konieczna wymiana?
Jeszcze jedno będe wymieniał płyn chłodniczy (będe czyścił specialnym środkiem do czyszczenia) i termostat i w jakiej kolejności co robić ? chodzi mi o najpierw wlanie środka , wymiana termostatu i nowy płyn na końcu ?
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
a wiecie ile może kosztuje wymiana chłodnicy u mechanika?lepiej kupić nową czy poszukać używanej ale sprawnej?
witam. Jestem posiadaczem auta.Renault Scenic 2 1.9 dci 120km. Auto w zeszłym Miesiącu przeszło mały remont,regeneracja turbo,wymiana uszczelki pod kolektorem,wymiana uszczelki pod miską olejową i porządki w instalacji.Dla wygody wyciągnąłem silnik aby mieć do wszystkiego lepszy dostęp po zrobieniu wszystkiego po zalaniu oleju i po podłączeniu całej...
Ja będąc uczciwym, zrobił bym to za 300-400zł. Robocizna:próba szczelności, wymiana chłodnicy, próba szczelności i wymiana oleju w sprężarce, suszenie i załadowanie czynnika.
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Dodano po 11 [quote="the_driver"] G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa...
Tego filtra nie odkręcasz tylko wyciągasz rozłączając elastyczną rurę przy chłodnicy. Rozrusznik możesz wyciągnąć odkręcając katalizator. Też masz dostęp, ale Tobie się nie chce.
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Sprawa niezbyt skomplikowana,otwórz ogrzewanie (ustaw na ciepłe),odepnij dolny wąż z chłodnicy i tyle. Jak spłynie,zapnij wąż z powrotem,nalej płynu,odpal i niech chodzi,jak się odpowietrzy dolej między min a max i tyle Czy Ty wiesz co piszesz?? Raportowałem Twój post, ale widzę wracasz jak bumerang...
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Niestety poza czujnikiem jedno pinowym w głowicy nie ma innych. Od wentylatorów czujnik jest na dole chłodnicy. Jest jeszcze czujnik dwupinowy ale on jest na wężu który idzie ze zbiorniczka wyrównawczego i doprowadza płyn do układu.
czy wymiana pompy załatwi problem? wymiana pompy nie załatwiła problemu, nadal znika płyn tylko teraz nie wiem gdzie przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy oraz olej na 10w40 wraz z filtrem (nie wiem jaki był wcześniej, auto kupione miesiąc temu). Po wymianie dmucha z korka oleju oraz bagnetu (biały dymek). Silnik jest bardzo mocny i raczej nie bierze...
Wymiana filtra i sprawdzenie czy dywaniki nie są wilgotne lub mokre. Podczas rozgrzanego silnika sprawdzić czy nie wycieka płyn chłodniczy z nagrzewnicy?
Mikropęknięcie w głowicy, może się ujawnić dopiero po jej zagrzaniu. Walczyłem tak kiedyś z głowicą w MB-100D. Niby próby nic nie wykazywały a po jej założeniu i zagrzaniu silnika, płynu chłodniczego ubywało. Wymiana głowicy rozwiązała problem. Pozdrawiam.
Teraz zauważyłem że kolejny raz płyn chłodniczy ucieka w tym samym miejscu co zawsze jak miałem wydmuchaną uszczelkę. Może to herezja, ale ja bym się dokładnie przyjrzał temu miejscu, a konkretnie powierzchni bloku/głowicy w zetknięcia się z uszczelką, czy nie ma tak jakiegoś mikropęknięcia, od którego się to zaczyna.
Witam wszytkich, jak zwykle stara laga nowe problemy. A mianowicie nie moge uruchomić silnika w mojej lagunie. Rano gdy ją zapaliłem wszystko było oki, przejechałem jakieś 5 km zgasiłem poszedłem do sklepu, wracam przekręcam kluczyk i tu zaczęły się dziwne rzeczy coś jakby strzeliło pod maską i brak reakcji rozrusznika, najpierw pomyślałem że może klema...
Witam. Posiadam Renault Kangoo 1.4 2002 rok. Problem to szybko znikający płyn chłodniczy, a co za tym idzie to silnik się grzeje. Mocny biały dym z rury wydechowej. Brak spadku mocy. Samochód jak zimny to zapali, a jak ciepły to trzeba zapchać. Tal myślę, że to uszczelka głowicy. Proszę o pomoc czy są jakieś jeszcze inne możliwości i jeżeli ktoś wie...
Czyszczenie ewentualna wymiana nagrzewnicy nie skutkuje naprawą usterki znikającego płynu chłodniczego a to że z środkowych wlotów leci chłodniejsze powietrze może być skutkiem nieszczelności rurek doprowadzających powietrze od obudowy nagrzewnicy po rozgałęzienia na poszczególne wloty powietrza w desce rozdzielczej. To nie konie cznie nieszczelność,...
Witam. W moim Renault Megane 1.6 8V 98r. 75km cieknie płyn chłodniczy prawdopodobnie z pompy tak mocno że po wlaniu w 15 minut płyn jest na ziemi. Teraz mam pytanie co muszę wymienić od razu przy samochodzie. Pompę wody, rozrząd, pasek? Znalazłem na allegro taki zestaw allegr o.pl/skf-rozrzad-renault-scenic-i-megane... i bardzo...
Co do błędu EBS kolega HADŻI myślę że wyczerpał temat całkowicie. Natomiast wracając do kwestii płynu chłodniczego, to spotkałem Premium dxi gdzie poziom płynu podnosił się w momencie załączenia sprężarki powietrza. Po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w pneumatyce i rozłączeniu kompresora płyn wracał do normalnego poziomu i tak cyklicznie proces...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
4tys to może faktycznie trochę dużo ale 2k raczej szykuj. Niedawno po zakupie 207 1.4hdi, w którym przy zakupie nie wyszło nic do zrobienia zestaw startowy czyli olej millers (160zł) + filtr oleju, filtr paliwa, kabinowy, powietrza + rozrząd z pompą (480zł) + nowy płyn chłodniczy + profilaktycznie jak już zwalone i tak to wymiana uszczelniaczy (80zł)...
He, a Ty się nie dasz przekonać. Będzie bąbelkowało jak to mówisz jak zrobiłeś otwarty układ. A weź sprawdź ile wody masz w tym płynie, niedługo to się zrobi galareta.:D Każdy kiepski płyn ciemnieje w trakcie użytkowania. Może masz rację, że mnie trudno przekonać, ale .. w poldku nie bąbelkowało, w corolli nie bąbelkuje, w takich samych warunkach na...
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem. No ja mam manuala więc nie wiem czy to tak powinna być, nie mam porównania jak taki sam zdrowy silnik powinien chodzić. Jak byłem...
Witam serdecznie. Może ktoś będzie w stanie mi pomoc. Mam renault clio 2 1,2 60 KM. Od pewnego czasu mam problem z gazem to znaczy gaśnie na niskich obrotach, a na wyższych obrotach chodzi nie równo. jest to stara instalacja holenderska elpigaz założona w 2004 roku. Mi wskazuje to na parownik (ponoć ze ten parownik ma w sobie przepływomierz czy coś...
to, że jest to koniec żywota skrzyni słyszał niedługi czas po zakupie. żeby przybliżyć problem postaram się krótko opisać historię pojazdu. to moj pierwszy automat. auto kupione w sierpniu 2010 r. od polaka - umowa na niemca. podczas oględzin auta kontrolka już się paliła. sprzedający stwierdził, że potrzebna jest wymian oleju a tym samym spuścił z...
Kolego gigabajt1024 bardzo wylewny jesteś, a może uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz czemu się tak dzieje, że szron na rurkach się pojawia?? Dodano po 16 Normalnie procedura przebiega jak w innych autach czyli jeden raz( czerwony przewód czyli HP na duży zawór umieszczony na rurce LP) Ja robiłem dwa bo osuszacz na początku pokrywał się cienką warstwą...
chłodnica renault chłodnica wymiana wymiana chłodnica
wymiana łożyska oporowego lm358 histereza z18xe wymiana silnika
kolektor słoneczny ciśnieniowy eeprom dumps
Przerzucenie limitu z dziennej na nocną taryfę w liczniku energii Jak podłączyć adapter do Harman Kardon AVR 260?