No to dokonałem samodzielnej wymiany chłodnicy klimatyzacji zwanej skraplaczem oraz jak się okazało później wymieniłem także chłodnicę cieczy chłodzącej czyli powszechnie zwanej chłodnicy wody. Opiszę jak to wyglądało u mnie w renault clio 1.4 16V rok 2000. Mój silnik jest duży, osprzęt jest bardzo upakowany i jest ciasno. Trzeba robić troszkę inaczej...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
A chłodnice masz zespoloną (2 do kupy 2 w 1)? jeśli jest osobna a klima jest ci (i będzie zbędna) kup nową samą do silnika za używki czasem krzyczą więcej niż nowe a ona jest mała auto stare więc i koszt mniejszy. A alu lubi się utleniać rozszczelniać chłodnica stara może być zasyfiała w środku a oszczędzisz z 20zł.
Jeszcze jedno będe wymieniał płyn chłodniczy (będe czyścił specialnym środkiem do czyszczenia) i termostat i w jakiej kolejności co robić ? chodzi mi o najpierw wlanie środka , wymiana termostatu i nowy płyn na końcu ?
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Sprawa niezbyt skomplikowana,otwórz ogrzewanie (ustaw na ciepłe),odepnij dolny wąż z chłodnicy i tyle. Jak spłynie,zapnij wąż z powrotem,nalej płynu,odpal i niech chodzi,jak się odpowietrzy dolej między min a max i tyle Czy Ty wiesz co piszesz?? Raportowałem Twój post, ale widzę wracasz jak bumerang...
No wiadomo ze to nie chodzi o sam odczyt bledow, w koncu to mechanik musi posiadac do tego odpowiedni sprzet. Ja mysle ze on robil odczyty. To nie byl az taki byle jaki zaklad samochodowy. Z reszta samochod ten byl juz chyba u 7 mechaników. Nikt nie wie co poradzić, jedyna nadzieją będzie jeszcze zostawienie samochodu u jednego znajomego mechanika Hmm...
Oczywiście, że standardową procedurą jest odciągnięcie czynnika z układu w celu ponownego jego użycia. Każdy serwis klimatyzacji Ci to zrobi za nieduże pieniądze. Oszczędzasz swój portfel i środowisko. Takie postępowanie ma swoje źródło w zasadach serwisowania przemysłowych układów chłodniczych i stało się popularne w samochodówce od czasu sporego wzrostu...
Cześć, Jakiś czas temu chłodnica strasznie zaczęła pić płyn. Okazało się że poszła jakaś uszczelka pod głowicą i płyn leciał do silnika. Po oddaniu do warsztatu okazało się jeszcze że również głowica jest uszkodzona. Niestety sklep zamówił złą głowicę, a nowa będzie dopiero w poniedziałek, a mechanik w niedziele wyjeżdża przez co najprawdopodobniej...
Siema mam zamiar wziąć się za wymianę płynu chłodniczego w Reni. Silnik 1.6 16v 107 KM oznaczenie k4M rok 2002. I teraz chcę się utwierdzić w przekonaniu czy dobrze się do tego zabieram, bo czytałem trochę na forach i każdy ma swoje metody wymiany. Oto sposób w jaki chce to zrobić: 1 Na zimnym silniku odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, ustawiam...
Kolego gigabajt1024 bardzo wylewny jesteś, a może uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz czemu się tak dzieje, że szron na rurkach się pojawia?? Dodano po 16 Normalnie procedura przebiega jak w innych autach czyli jeden raz( czerwony przewód czyli HP na duży zawór umieszczony na rurce LP) Ja robiłem dwa bo osuszacz na początku pokrywał się cienką warstwą...
Dodano po 11 [quote="the_driver"] G-lader to fajny pomysl, jednak moim zdaniem technicznie trudniejszy do rozwiazania. Lepiej bedzie postarac się uturbic silnik. Ze wzgledu na budowe tloka w F7P, moim zdaniem, konieczna bedzie ich wymiana na kute, np Wiseco, Ross. Problem ze smarowniem przeplywowym turbiny juz masz rozwiazanybo masz chlodnice pelnoprzeplywowa...
Witam posiadam renault clio 2001rok i chciałbym wymienić płyn chłodniczy i ty proszę o instrukcje jak spuścić stary i jak odpowietrzyć układ
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Dzień dobry. Zauważyłem ostatnio, że autko dłużej się nagrzewa, temperaturę na szczęście trzyma ale widać, że się nie domyka. Mowa o Clio III 1.2 16v. Potrzebuje się doradzić co do zakupu oraz poprawnego odpowietrzenia. Czy warto kupić zamienniki takie jak Vernet? Niektórzy piszą, że oni produkują OE, a jest dwa razy tańszy niż oryginał. Druga sprawa,...
Witam wszystkich! Przychodzę z problemem odpowietrzenia układu chłodzenia w Renault Master 2 2.5dci 2010r. Problemem polega na tym, iż gdzieś w układzie musi tworzyć się bańka powietrza jakby gdzieś płyn nie dochodził robiłem test na UPG wynik negatywny sprawdzona chłodniczka egr "jest sprawna" mechanicy rozkładają ręce nie mają pojęcia o co chodzi...
Witam Wszystkich! Mam zamiar wymieniać termostat w moim Renault Megane 2. Po wymianie rozrządu odpowietrzyłem układ chłodzenia i spod korka odpowietrznika kapie mi płyn chłodniczy, kupiłem nowy termostat i nie chcę żeby to się powtórzyło na nowym termostacie. Mogę po prostu ten układ chłodzenia odpowietrzyć wykręcając (nie całkiem ) odpowietrznik też...
Czesc wszystkim, mam maly w sumie to dosc duzy problem z chlodnica w mojej lagunie. Przecieka troszke i zdecydowalem sie kupic nowa. Problem w tym ze laguna stoi u mechanika ok 60 km ode mnie a ja ciagle pracuje i nie mam nawet kiedy podjechac sprawdzic osobiscie. Zalezy mi na czasie. Wiec nie mam wymiarow konkretnych z mojej starej chlodnicy a na stronach...
Witam, posiadam Renault Master III, 2,3dci chłodnię, postanowiłem dołożyć 2gą sprężarkę i uruchomić fabryczną klimę. wszystko prawie o, tylko kupiłem wąż od chłodnicy do sprężarki od wersji po liftowej a tam jest inna kostka prostokątna na 3 kable, a ja w aucie mam okrągłą też na 3 kable. Pytanie jest jak podłączyć te kable w nowej kostce, jest jakaś...
Renault 19 93r 1.8 90KM F3P 704/706. Szukam węża co idzie od głowicy i rozdziela się do kolektora ssącego, nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Może zna ktoś jakiś katalog czy coś gdzie mógłbym znaleźć nr OE lub jakiegoś zamiennika? Ewentualnie jakby ktoś miał z demontażu jakiś nie sparciały... http://obrazki.elektroda.net/41_12866161...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
chciałbym się dowiedzieć czy i jeśli to możliwe jak zamienić wentylację/nawiew z dodatkową klima na opcję z climatronikiem. Innymi słowy opcję z pokrętłami na opcję z elektronicznymi przełącznikami. Jakie elementy musiał bym wymienić a jakie mógłbym pominąć.
Witam, mam mały problem z moim autem, odnośnie chodzi o to, że mój Master nie trzyma temperatury, kupiłem w serwisie nowy termostat, i chciałem go sobie sam wymienić, ale okazało się, że to nie jest takie proste jak myślałem, znajduje się on mniej więce na środku z tyłu silnika, tuż przy ściance "grodziowej" MOJE PYTANIE BRZMI: Czy naprawdę jest go...
Witam pilnie poszukuję manuala z wymiany nagrzewnicy do reno clio 2 2001r. z góry dziękuję za materiały.
Problem polega na tym iż nie mam ciepłego powietrza, wymieniony został termostat ponieważ przypuszczałem że to jego wina, no ale nie pomogło, wieć może to nagrzewnica. jak ja wymienic, wiem ze trzeba zdjąć całą deske rozdzielcza, ale tylko i to wystarczy zeby ja wymienic czy tylko mi sie tak wydaje. Przewody ktore ida do nagrzewnicy są ciepłe, mechanik...
wymiana sprężarki klimatyzacji i chłodnicy
Wnetylator chłodnicy przestał się włączać więc go wymieniłem ale to nic nie dało. Następnie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego ale dalej to samo. Wkoncu zadzwoniłem do mechanika a ten mi powiedział że mam spróbować z wymianą rezystora chłodnicy.
99% zawory - wymian ( 2 szt) plus olej plus czyszczenie sterownika plus demontaż i płukanie chłodnicy.
W moim scenicu ubywało w podobnym tempie, a co zauważyłem, ze miałem wilgotną chłodnicę na dole. Wymiana chłodnicy na inną załatwiła sprawę.
Cała deska rozdzielcza nie działa licznik światła ogrzewanie ciepłe i zimne wspomaganie kierownicy wentylator chłodnicy prawie wszystko
Znajdę go pod kierownicą, tam gdzie bezpieczniki? Jeśli tak wiesz może który to? Idzie to w jakiś sposób "kontrolować" żeby nie zdejmować klemy? Czy konieczna wymiana?
Będziesz musiał jechać do tych podejrzanych naciągaczy niestety, bo sam bez narzędzi i specyficznej wiedzy w tym zakresie nie zrobisz nic. Pompowanie powietrza do układu, nawet pustego, jest szczytem głupoty- tym sposobem aplikujesz wilgoć do oleju kompresora- który musi zostać wymieniony (olej). Szczelność sprawdza się suchym azotem. Im szybciej wymienisz...
a wiecie ile może kosztuje wymiana chłodnicy u mechanika?lepiej kupić nową czy poszukać używanej ale sprawnej?
Tego filtra nie odkręcasz tylko wyciągasz rozłączając elastyczną rurę przy chłodnicy. Rozrusznik możesz wyciągnąć odkręcając katalizator. Też masz dostęp, ale Tobie się nie chce.
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym właścicielem auta. Problem polega na tym, że ubywa płynu chodzącego ok 200 ml na 100 km i przedostaje się on do oleju silnikowego- obecność dużych ilości "masła" w przewodzie odmy silnika foto poniżej, oraz dosyć mocne...
Na tym forum zawsze musi się znaleźć taki filozof jak Ty To nie filozofia tylko szacunek dla dobrej roboty. To że wymieniłeś sam chłodnicę to się chwali i tu masz plus. Dalej to już dużo bardziej łatwa praca....ale wymaga troszku specjalistycznych narzędzi aby robota była dobrze zrobiona, dlatego że to technika a nie filozofia. Powinno to wyglądać...
Ok,doszedłem o co chodziło. Po przekręceniu kluczyka zamiast rozrusznika włączał się wentylator chłodnicy. Były zamienione piny w jednej kostce w UPC. Po zamienieniu tak jak powinno być auto zaczęło odpalać z kluczyka. Tak na przyszłość w UPC nie ma immobilisera,można normalnie je wymieniać bez programowania.
Niestety poza czujnikiem jedno pinowym w głowicy nie ma innych. Od wentylatorów czujnik jest na dole chłodnicy. Jest jeszcze czujnik dwupinowy ale on jest na wężu który idzie ze zbiorniczka wyrównawczego i doprowadza płyn do układu.
Witam serdecznie, Mam bardzo podobny problem, w kwietniu kupiłam Renault Megane Coach 1.6 z popsutym nawiewem, oddalam go do warsztatu wymieniono nagrzewnicę, nawiew chodził tak jak powinien, tak samo ciepłym jak i zimnym powietrzem, po jakimś czasie płukałam chłodnice z braku płynu użyłam wody- Grzało bez rewelacji na dzień dobry ale gdy silnik się...
Cześć, w silniku 2,5 DCi G9U 754 rocznik 2005 ucieka mi płyn chłodnicy i do tego jest masło pod korkiem wlewu oleju. Zbiorniczek wyrównawczy czysty, ciśnienia w układzie nie ma, silnik nie dymi. Ostatnio odpowietrzyłem układ, zalałem płyn na maxa i tak samochód stał tydzień i nic nie ubyło, potem przejechałem 20km a w zbiorniczku pusto. Gdzie poza UPG...
Witam ponownie kolegów. Zaczynam kolejny etap maratonu remontu klimatyzacji w Renault Clio II 1.4 16V rok 2000. Wymieniałem już uszczelnienia, poszła chłodnica, wymieniłem chłodnicę, teraz szlag trafił kompresor. Kompresor rozszczelnił sie na obudowie. Uszczelki gdzieś kupię ale nie wiem czym i jak odkręcić kompresor od silnika. Chodzi mi o dokładnie...
Witam wszystkich posiadaczy renault clio 1.2 rocznik 1992 i proszę o pomoc. Posiadam wyżej wymienione auto, wymieniłem termostat i płyn (ok 3 miesiące temu) oraz nagrzewnicę (przedwczoraj). Chłodnica gorąca jak cholera, termostat gorący jak cholera, wszystkie przewody i węże tak samo gorące a w samochodzie -10 stopni po przejechaniu 30 km!!! O co chodzi?...
witam od niedawna posiadam renault scenic 1997r bez klimy z silnikiem 1,6 na zwykłym gazie. Kupiłem go niby z wydmuchaną uszczelką pod głowicą, gdyż gotowało wodę. Więc za wiele do niego nie patrzyłem tylko od razu wziąłem się za wymianę uszczelki. Wymieniłem, dałem głowice do planowania (głowica w 100% dobra. gdyż też sprawdzałem), założyłem nową uszczelkę...
pisząc wymiennik masz na mysli chłodnice czy nagrzewnice? Dodano po 8 no a wymiana termostatu na wyzszą temp i tak nie pomoze poniewaz muj termostat i tak sie nie otwiera bo silnik nie moze dojsc do tej temperatury.
Witam, Dzisiaj w moim Renault Scenic 1.9 dci 102km z 2001 r. wyciekł płyn chłodzący, namierzyłem wyciek i znajduje się on w miejscu zaznaczonym na zdjęciu (zrobione z góry od przodu). Od góry prowadzi wąż do dolnego wejścia zbiornika płynu, lewe górne prowadzi nad filtr oleju (prawdopodobnie do chłodniczki oleju), prawe odejście do chłodnicy, lewe prawdopodobnie...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
Sprawa zakończona. Winne były: 1. Wentylator się nie włączał - spalony przekaźnik. 2. Brak napięcia na presostacie (po odłączeniu za małe 8.8.V) - winny sterownik, a w nim układ włączający sprzęgło sprężarki. Pomogła wymian sterownika, bo była tańsza od naprawy. 3. Dalsze nie działanie klimy, było spowodowane za niskim ciśnieniem czynnika chłodzącego,...
Witam wszytkich, jak zwykle stara laga nowe problemy. A mianowicie nie moge uruchomić silnika w mojej lagunie. Rano gdy ją zapaliłem wszystko było oki, przejechałem jakieś 5 km zgasiłem poszedłem do sklepu, wracam przekręcam kluczyk i tu zaczęły się dziwne rzeczy coś jakby strzeliło pod maską i brak reakcji rozrusznika, najpierw pomyślałem że może klema...
Do wiosny jeszcze z miesiąc więc warto odświeżyć temat. Masz zamuloną nagrzewnicę. Wyjścia są trzy: 1.Wymienić nagrzewnicę 2. Wyjąć nagrzewnicę rozebrać i przeczyścić (jeśli nie jest zakamieniona na amen) 3. Przeczyścić bez wyjmowania nagrzewnicy. Jak masz czas to zrób najpierw tak: Spuść płyn z chłodnicy, na dole jest taki wąż który trzeba zdjąć, aby...
najpewniejszym rozwiazaniem jst wymiana bo srodki pluczace niewiele daja. kiedys jeden z klientow mowil ze za slabo grzeje i ktos doradzil mu zeby wlal srodek do plukania. niestety bez rezultatu. i wtedy ktos podsuna mu genialna rade wlej ocet co tez zrobil. jezdzil tak pol dnia i zalal woda. ogrzewanie nadal bylo slabe ale po tygodniu padla chlodnica,...
Witam. Poszukuję schematu instalacji klimatyzacji Renault Koleos 1, rok prod. 2009, pojemność 2,0 diesel. (at)ElektrodaBot AI: Czy chodzi o schemat elektryczny, mechaniczny, czy oba schematy instalacji... Bezpośrednia odpowiedź • Kompletnego, fabrycznego rysunku mechanicznego (layout + routing przewodów) nie ma w domenie publicznej – znajduje się w...
Po 2 latach użytkowania Citroena C5 III 2.0 benzyna (przejechaniu ok 60 tys. km) uważam auto za godne polecenia. Z większych napraw jakie mnie spotkały (nie licząc standardowych: hamulców, amortyzatorów, itp) to wymiana wentylatora chłodnicy - koszt 700 zł (jedyny zamiennik - bo później tylko oryginał za 1100) i regeneracja maglownicy (regeneracja +...
Witam. Posiadam kangoo II z 2008r. 1.5 dci dziś rano po próbie otworzenia auta pilotem zapalił się światła drogowe i postojowe do tego po chwili uruchami się wentylator chłodnicy. Po włożeniu kluczyka do stacyjki zegary i kontrolki zaczęły wariować poczym wszystko zgasło i już nic nie działało ale światła nadal świeciły. Po próbie ładowania akumulatora...
witam. Jestem posiadaczem auta.Renault Scenic 2 1.9 dci 120km. Auto w zeszłym Miesiącu przeszło mały remont,regeneracja turbo,wymiana uszczelki pod kolektorem,wymiana uszczelki pod miską olejową i porządki w instalacji.Dla wygody wyciągnąłem silnik aby mieć do wszystkiego lepszy dostęp po zrobieniu wszystkiego po zalaniu oleju i po podłączeniu całej...
Witam po wymianie chłodnicy egr oraz pompki elektrycznej pod lampą i podłużnicy po rozgrzaniu wyskakuje błąd jednostka pompy elektrycznej nie działa . Gdzie szukać przyczyną cosię dzieje Sprawa dot... Krótka odpowiedź Błąd DTC 102896 (Renault: DF1028, sub-kod 96 – „Electric water pump unit – not controlled / open circuit”) pojawia się, gdy sterownik...
Witam mam pytanko i prośbę o pomoc może ktoś coś wymyśli bo ja sam już się pogubiłem. Mam renault megane scenic 1,6 8v rocznik 97 w lutym tego roku założyłem gaz i autko nadal chodziło bez problemu, pewnego razu po przejechaniu już 5000km auto zaczęło szarpać i straciło moc okazało się że uszczelka pod głowicą (autko ma przejechane 248tys) wiec zaprowadziłem...
Sprawdź podepne się pod temat ja już walczę z tym dobry rok brak mocy jedzie jakby ciągnął przyczepę z kamieniami do stówki nie więcej, byłem zmuszony wymienić silnik między czasie po awaria wycieku płyny poszła uszczelka pod głowicą przebieg 600t . Na postoju jak przytrzymiesz na obrotach klamocze przebiera i zaczyna dymić , pozmieniałem turbo małe...
Miałem Cinquecento, za wymianę całego układu hamulcowego, czyli rurki stałe, wężyki gumowe, tarcze klocki, szczęki okładziny i inne duperele dałem mniej niż 1000zł, wiem że to wartość auta, ale myślę, że dbanie o stan techniczny powinno być na pierwszym miejscu. Wolałbym kupić drugiego cieniasa niż inwestować taką sumę. Słyszałem też wiele różnych...
Cześć, Scenic II 2.0 16V 135km - mój problem polega na tym, że auto podczas jazy (przejechany odcinek ok 100km) wyłączyło się "choinka na desce" pojawiły się komunikaty o uszkodzeniu hamulca postojowego, błąd ciśnienia oleju, błąd ładowania i jeszcze wiele innych. Wentylatory zaczęły pracować na najwyższym biegu wcisnąłem start/stop wentylatory zwolniły...
Jest dużo postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego przypadku, ewentualnie nie ma tam podanego odpowiedniego rozwiązania mojej usterki. Posiadam twingo 1994 r. W lato ogrzewanie nie sprawia problemów. Gorzej jak temperatura otoczenia spadnie poniżej 5 st. C. Ogrzewanie przy sile nawiewu ustawionej w pozycji 1 jest wystarczające, jak zacznę...
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
chłodnica renault chłodnica wymiana wymiana chłodnica
montaż przegub kontrolka zmywarka lutownica scalonych
oled65 matryca elektryczny schemat instalacji skutera
Podłączenie subwoofera do tylnego akumulatora w samochodzie Renault Captur – komunikat „Usterka elektryczna / ZAGROŻENIE”, przyczyny, akcje serwisowe, diagnostyka