dla pewności - jest tam poprzeczka żebrowana przylegająca do kolektora ssącego oraz taka rurka. jedno i drugie jest połączone z (jak się domyślam) siłownikiem. czym mam poruszać aby rozruszać klapki? tym wężykiem czy tą zebrowana poprzeczką?
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Wymiana kolektora ssącego
Pracuje jako gazownik i właściwie zgadzam się z tym co powiedział ci ten koleś. Instalacje 2 generacji możesz założyć. Technicznie jest to możliwe. ALE Zwykła instalacja kosztuje różnie (umnie 1700 zł) a u innych dochodzi nawet do 2 tys. Dojdzie wymiana kolektora ssącego na metalowy + 300zł <--- najmniej! masz już 2.300 ... i co? i wydałes pieniądze...
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Napiszę co było zrobione przez nasz warsztat: - wymiana pierścieni - pełna obróbka głowicy łącznie z prowadnicami i zaworami - wymiana kolektora ssącego (używany ale bardzo ładny bez luzów na klapkach) -Egr założony używany ale sprawny - świece nowe bosch - cewka zapłonowa nowa - komputer sinika podmieniony - wtryski drugie używki - wiązka silnika sprawdzona...
Witam spróbuj pomóc mu Plakiem dozując do kolektora ssącego.
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Wymiana uszczelki kolektora ssącego rozwiązała problem.
nie trzeba sprytne klucze troche meczarni i po problemie
Temat zakończony Pomogła wymiana : sondy lambdy , rury ssącej , kolektora ssącego oraz wymiana przepływomierza.
U mnie pomogło zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie go, oraz wymiana map sensora, który jest w kolektorze.
Można (wymiana kolektora ssącego, gaźnik, zamontować elektryczną pompę paliwa do gaźnika bo nie ma na nią miejsca w głowicy i wałek rozrządu nie ma krzywki do mechanicznej pompki, drugi dolot powietrza do gaźnika albo filtr powietrza, mała przeróbka elektryki i wymiana czujnika temperatury - chyba wszystko) więc chyba taniej będzie naprawić to co jest....
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Stefanek jesteś wielki!! Wymiana pompki pomogła ,spaliny w układzie były dlatego że nie posiadałem kolektora ssącego , piecyk zasysał spaliny z tłumika .Teraz po zamontowaniu kolektora powietrze zasysa piecyk z progu i jest ok ,no i wymiana pompki to strzał w w dziesiątkę ,piecyk śmiga aż miło posłuchać .Dzięki za wszystko.
Wymiana samej uszczelki kolektora ssącego nie jest zbyt skomplikowana. Klucz 13 i 8 to wszystkie narzędzia jakie potrzebujesz. Musisz odkręcić siedem nakrętek mocujących kolektor i prawdopodobnie poluzować wspornik bagnetu do kontroli poziomu oleju. Mnie to zajeło nieco ponad godzinkę, a robiłem to pierwszy raz i to bez żadnych "pomocy naukowych"
Witam. Ja proponuję poszukać tematu na a6klub.pl. Prawdopodobnie nawet jest opis jak to zrobić samemu - koszt 30 zł na stronę, a nie zaraz wymieniać cały kolektor ssący. W ASO brak luzem elementów - wymiana kolektora w całości.
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
Pomogło mycie kolektora ssącego i wymiana czujnika ciśnienia.
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Poradzi, jest w sterowniku, trzeba rozkręcić, wymień ten wężyk i nie smęć.
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Samochody, które wymieniasz (nie wiem jak u Volvo), są raczej podatne na korozję. Żona użytkuje Citroena C4 z 2005r , bo się do niego przyzwyczaiła i nie myśli o zmianie na nowszy. Silnik ma 90 KM nie ma DPF- u ani też dwumasy, spala 4,5 do 5l oleju. Samochód sprowadziliśmy z Francji miał przejechane ok. 12 tys. km. Uderzony był w prawy bok i przewrócony...
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
Wymieniłem Czujnik temp cieczy(4 piny), ten obok kolektora ssącego. Wymiana nic nie pomogła..VAG błędów nie pokazał. hmmm.. po odpaleniu silnik troche inaczej chodzi(jakby na 3 gary) ale to przez ok 3sec i juz normalnie ale gdy przestane mu gazowac to gasnie. Czasami nawet jak mu przygazuje to sie zadusza i znowu gasnie. Gdy silnik ciepły wszystko jest...
Opisz sposób w jaki robiłeś adaptację. Sprawdzałeś styk biegu jałowego? Sprawdzałeś nieszczelności kolektora ssącego?
Wielkie dzięki szawert!!!:D Dzięki Tobie zaoszczędziłem ok.400 zł U mnie płyn leciał prawie ciurkiem. Myślałem, że to raczej pompa, ale silnik był mokry od góry. W warsztacie samochodowym stwierdzili, że to kolektor. Na początku proponowali jedynie wymianę kolektora - nowy ok 300 zł + pół dnia roboty. Powiedziałem im, że jest sposób naprawy tej usterki...
Spójrz na zawory w silniku np. FSI, tam zawory są na grubo zalepione, ale nie przez uszkodzone uszczelniacze, ale przez to co niesie ze sobą powietrze z kolektora ssącego (EGR + olej). W dieslach na ten przykład to co odkłada się na kolektorze ssącym odkłada się także na zaworach ssących.
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Szklanka z wodą i sprawdz czy z przewodu podciśnienia reduktora parownika nie wydostaje się gaz jeśli tak to regeneracja lub wymiana reduktora to samo z przewodami wtryskiwaczy do kolektora ssącego.
witam podłączam się do tematu.Mam problem z immo może pomożecie Audi A4 1.8 se 2000 rok, został zgubiony kluczyk z pilotem,problem polega na tym że auto odpala ale włączają się światła awaryjne i nie można ich wyłączyć.Ratuje tylko odłączenie akumulatora. błędy 01370 Załączenie alarmu przez czujnik ruchu wewnątrz pojazdu 01374 Załączenie alarmu przez...
Digifant pada z powodu braku masy na zespole napędowym (dostaje zasilanie odwrotnie podczas próby zapalenia), czyli na dzień dobry do sprawdzenia masa przykręcona do górnej przedniej śruby skręcającej silnik ze skrzynią oraz masy wiązki przykręcone do kolektora ssącego. Sama wymiana tranzystorów mogła nic nie dać, bo po za nimi w digifancie lubi się...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Witam, posiadam Golfa IV 1.4 16V silnik AKQ, badanie pokazało błąd czujnika wału korbowego, ale mechanik stwierdził, że wymiana czujnika wymaga rozebrania "połowy" samochodu, w tym skrzyni biegów, półosiek itd. Nie wiem czy próbuje mnie naciągnąć, dlatego moje pytanie brzmi czy w wersji silnikowej AKQ jest możliwa wymiana czujnika sposobem opisanym...
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
hmm, w głowicy, gdzieś w okolicach kolektora ssącego? Jest do niego bezpośredni dostęp? Czy trzeba coś rozmontowywać?
Sitka nie ma, podejrzewam że wąż juz się zniszczył, najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego separatora oleju wraz z wężami. Dodano po 0 Sitka nie ma, podejrzewam że wąż juz się zniszczył, najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego separatora oleju wraz z wężami.
U mnie rozwiązaniem problemów okazało się wymienienie grubego przewodu gumowego idącego z kolektora ssącego do zbiornika powietrza będącego pod filtrem powietrza, wymiana cewki i zaworu trójdrożnego.
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Witam wszystkich. Trafił mi się Scenic z 2000r z silnikiem 1.6 16v. Problemem jaki był to bardzo wysokie obroty biegu jałowego (1800-2500). Wymiana wszystkich zużytych uszczelnień kolektora ssącego załatwiła problem wysokich obrotów. Powstał natomiast następny problem - brak wolnych obrotów. Gaśnie od razu po odpaleniu, trzeba wcisnąć gaz i trzymać...
Nie jestem do końca pewien jak to jest w samochodzie PEUGET, ale czujnik spalania stukowego powinien być umieszczony w bloku (od zewnątrz). Najczęsciej pomiędzy 2 a 3 cylindrem i po stronie (zapewne) kolektora ssącego. W przypadku czujnika ABS wymiana powinna załatwić problem.
witam !! Zacznę od historii ponieważ z podobną usterką wylądowałem kiedyś w serwisie i niestety nic nie znaleziono a silnik miał dokładnie takie same objawy jak opisujesz. Proponowano mi wymianę komputera trzy razy świece dwie pełne diagnostyki i ??? nic!!! Pojechałem do specjalisty z polecenia, czekałem 2 godz na przyjęcie i he he zapalił papierosa...
Kurdę a jak to sprawdzić? Gdzie się to znajduje ? Kolega takich rzeczy nie wie, a za wymianę rozrządu się bierze. Na kolektorze ssącym.
Witam. Problem wypadania zapłonów związany jest z uszkodzeniem pompy wysokich ciśnień. W pompie wysokich ciśnień uszkadza się uszczelniacz tłoczka pompy paliwa i paliwo przedostaje się do oleju, paliwo z oleju bardzo mocno paruje i przez odmę jak i pierścienie przedostaje się do kolektora ssącego i do komory spalania, dlatego jest zbyt bogata mieszanka,...
Membrana jest naciągnięta, możesz kupić np. tu http://www.bazarek.pl/produkt/0/211801/m... Wyczyść dokładnie sitko, na końcu plastikowej rurki, oraz cały gaźnik, plus wymiana membrany i powinno być OK. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z cylindrem.
Witam wszystkich, od 6 lat posiadam auto Ford Puma 2000 r z benzynowym silnikiem 1.7 ( od zawsze bez LPG). Problem wygląda następująco: czasami auto potrafi odpalić dosłownie na sekundę i zgaśnie. Po wystąpieniu tego defektu aby uruchomić silnik muszę wyłączyć i włączyć zapłon ponownie, wcisnąć pedał gazu do końca i po 2 sekundach kręcenia auto odpala...
Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach. Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
Ważny jest tez węzyk ciśnieniowy podłaczony do mfa ( przetwornik podciśnienia z kolektora ssącego ) Jeśli wystepuje nieszczelnośc to pokazuje głupoty (zawyża) średnie spalanie Pozdrawiam
Wymiana samoregulatorów ( 10sztuk z 24) było miękkie, regeneracja turbiny z racji puszczania oleju na tłoczenie i dalej do intercoolerów i kolektora ssącego pomogła. Samochód nie dymi i odzyskał moc. Oczywiście wymienione zostały 24 dźwigienki oraz 24 samoregulatory. Dziekuję za zainteresowanie, oraz udzielone podpowiedzi.
do kolektora ssącego przykładamy knota z ogniem i palimy. P206, to nie Ursus 325. Nie kompromituj sie takimi "radami".
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
Obsada pompy ma mocowanie na dwóch śrubach w "fasolkowych" otworach. Można przestawić pompę bez wyciągania o kilka stopni. Trzeba tylko przewody paliwowe odkręcić by nie hamowały a po przestawieniu na nowo je dogiąć. Jak to jest pompa z podciśnieniową listwą startową to może nie działa listwa, albo przewód z kolektora ssącego jest gdzieś przetarty.
Jeśli to jest ten model silnika co myślę a z opisu usterki wynika , że tak to w pokrywie zaworów jest zawór który upuszcza ciśnienie ze skrzyni korbowej do kolektora ssącego . U ciebie ten zawór jest uszkodzony , niestety żadnej reperaturki tego zaworu nie spotkałem , więc jedyne wyjście to wymiana całej pokrywy (może być używka byle sprawna) .
Miałem podobnie... kilka wymian czujnika w kolektorze ssącym i nic. Dopiero zmyślny mechanik z innego zakładu zapytał "A czujnik został w komputerze zaktualizowany?" Od tamtego momentu tego problemu nie było.
Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor. witam Miałem ten sam problem w...
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
Witam. Mam problem z odpaleniem auta gdy silnik się nagrzeje. Nie dawno wymieniłem cały silnik. gdyż miałam problem ze spalaniem ( 26L / 100km ) Jedyne co zostało z mojego starego to kolektor ssący wraz z wtryskami. Opis problemu. Gdy silnik jest zimny odpala idealnie i pracuje równo ( nie stukają zawory ) Gdy temperatura wzrośnie do momentu w którym...
Widzę, że problem pojawia się znowu po paru latach. Niestety trzeba się pomęczyć, albo wcześniej odkręcić kolektor ssący. Miałem podobny problem w Vectrze A 1,8 z tym, że wzdłuż kolektora ssącego był przykręcona rura plastikowa i pękła wzdłuż szwa. Ciągłe ubytki płynu - wymiana chłodniczki ogrzewania, wymiana korka naczynia wyrównawczego, wymiana węży...
Miałem podobny problem z escortem z 99r. 1,6 16V obroty schodziły bardzo wolno, czyszczenie silnika krokowego nic nie pomogło konieczna byla wymiana na nowy-po wymianie problem zniknął ,sprowdz jeszcze przewody gumowe dochodzące do kolektora ssącego czy są szczelne, koszt silnika od 250 PLN w góre. Ja dałem 270 na allegro .Pozdrowienia
Tak, te właśnie 6 śrub. Odkręcić przewody paliwowe. Zmieniłem i jest poprawa. Dzięki Tomek - przekazuję pkt-y. Niestety pojawił się kolejny problem: przedmuch na uszczelce ostatniej głowicy. Czy wymiana jednej uszczelki nastręczy sporo roboty? M.in. czy wystarczy odkręcić kolektor ssący/wydechowy tylko na ostatniej głowicy? Teraz już wiem, że ostatni...
Witam muszę wymienić kolektor w swoim aucie. Zamówiłem nowy kompletny z UK i jak się okazało na listwie wtryskowej w nowym kolektorze nie ma zaworu ciśnienia paliwa oraz w samym kolektorze miejsce gdzie w starym jest podłączony wąż do kolektora jest zaślepione. Zastanawiam się czy jak przełożę stara listwę wraz z zaworem (są połączone) i nawierce kolektor,...
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Kiedyś przyjeżdża golfik ze spaloną instalacją gazową. Przyczyna - jeden z wężyków zsunął się z króćca kolektora ssącego, gaz się zapalił i robił swoje. W sumie skończyło się na dużym strachu i smrodzie spalenizny. Wymiana kilku przewodów elektrycznych, wtyczka i jest dobrze do dzisiaj. Już dawno temu klient przyjechał z pod niemieckiej granicy Omegą...
Wymieniłem 1. sony lambda 2. przepustnicę 3. przepływomierz 4. czujnik ciśnienia 5. czujniki na kolektorze ssącym ( par paliwa i ciśnienia kolektora) 6. sprawdziłem działanie zaworu zwrotnego turbina przewód ssący łącznie z wymianą zaworka sterującego 7. świece 8. cewki 8. katalizatory 9. zawór regulacji zmiennych faz rozrządu Kolektor ssący nie zawalony...
Witam Okazało się, że z Danielem blisko siebie mieszkamy :) Jutro robimy moje auto. Padł siłownik podciśnieniowy (taka pompka), która porusza właśnie klapami. Niestety brak zamienników tego ustrojstwa i cena to 490 zł. Do tego uszczelki pod listwe wtrysków, pod kolektor i pod przepustnicę. Razem ok 600 zł. Z tego co mi Daniel tłumaczył (głównie to on...
Miałem podobny problem: Seat Cordoba 1996, Silnik 1.4 AEX Benzyna/Gaz Silnik szarpał podczas jazdy i gasł na benzynie i gazie (uruchamiał się bez problemu) VAG zgłaszał: 1. Czujnik cisnienia ukladu dolotowego 2. Lambda Wymiana czujnika nie pomogła. Wymieniona została praktycznie cała elektryka oraz przepustnica - bez efektu. Stwierdzono rozszczelnienie...
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Ktoś mi powiedział że trzeba wymienić też wiązkę el. silnika bo w tej nie ma niby wyjścia na czujnik ciśnienia doładowania i regulator ciśnienia doładowania. Do komputera podłacza się wężyk od rury dolotowej kolektora ssącego i wydaje mi się że czunik ciśnienia jest w komputerze.
wymiana kompa LPG też nie pomogła, gaśnie dalej, niema więc rady, trzeba pruć wiązkę LPG gdzie łączy się orginalną, a niestety tu do tego trzeba ściągnąć górną część kolektora ssącego, więc niech się zrobi jakaś normalniejsza pogoda... sprawdziłem też przy okazji teorię z filtrami oraz z niełączącym elektrozaworem butli, na pracującym silniku odłączając...
Osiem lat to sporo jak na taki silnik. Możliwe że pierścienie uszczelniające są już zużyte. Wymiana nie gwarantuje poprawy, czasami jest jeszcze gorzej. Sposób założenia sprężynek regulatora, był już opisywany na forum, kilkakrotnie. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, sprawdź membranę, wyczyść sitko na końcu rurki...
Próby będą zrobione z innym mixerem. Sondę wymienię też - to kilka minut specjalnym kluczem i gotowe. Zastanawiałem się kiedyś jak monowtrysk przerobić na sekwencję - samochód będę miał przynajmiej z 5 lat ze względu na mały przebieg i włożone koszta w konserwację wymianę wszystkich przewodów hamulcowych. Jak już to nie chciałbym bawić się w w swapy...
Witam. Kod błędu wskazał przepływomierz. Wymieniliśmy na nowy i znów po dwóch dniach zapaliła się check engine – przepływomierz. Pozdrawiam Witaj, miałem podobny przypadek we fiacie. Examiner pokazał błąd przepływomierza, po wymianie znowu błąd. Okazało się, że była nieszczelność w układzie zasilania powietrzem za przepływomierzem (w stronę kolektora...
Elo, Bujałem się z tymi obrotami ze 2 dni... Przyczyną było ....fałszywe powietrze. Aby to zdiagnozować tj. miejsce zasysania- zastosowałem samostart. Na pracującym silniku trzeba psikać w podejrzane miejsca i obserwować reakcje silnika. U mnie powietrze przedostawało się przez uszczelkę kolektora ssącego na 4 cylindrze. Od góry kolektora i kolektor...
Takie objawy jak podszarpywanie itp na różnych obrotach może powodować nieszczelność uszczelek w kolektorze ssania . Po jakim czasie twardnieją kurczą się i wtedy można szukać przyczyn do usranej śmierci ( np jak przepustnica , instalacja elektryczna czy tez skrzynia biegów ) . Polecam wymianę uszczelek pod kolektorem ssącym wszystkim którzy mają problemy...
Witam. Co racja to racja. Padło turbo i wygnało olej do kolektora ssącego. Jak auto pali to nic się więcej nie stało. Wymień turbinę i będzie spoko. Myślę że sama wymiana turbiny na taką jak w 110KM ze zmienną geometrią nic ci nie da. Trzeba będzie jeszcze podjechać do tuningowca. Sama turbina też jest trochę inaczej sterowana. Bo w 90 KM steruje ciśnieniem...
JeSli dobrze rozumiem to masz instalacje gazową z parownikiem (to taka okrągła puszka ) z doprowadzonum gazem z zaworka i dwoma węzami wodnymi oraz jednym grubymodpływowym gazowym który leci do zaworka proporcjonalnego sterowanego silnikiem krokowym(4 druty) i dalej wąż do palnika pomiędzy filtr powietrza a wlot kolektora ssącego. Całość jest sterowana...
świeca (przerwa 0,7 mm) ustaw 0,25-0,5 mm Oś jak masz nową to zostaw to wszystko. Zakup Wiertło 0,8 mm i rozwierć dysze główną. Rurkę kolektora ssącego dokręć przy cylindrze ewentualnie wymień uszczelkę pod nim, wymień oring pod gaźnikiem, i ma palić.
Witajcie, Mam problem, który od kilku dni spędza mi sen z powiek. Ale od początku. Wymieniłem w Opelku głowicę (oczywiście na używaną). Po wymianie okazało się, że nowa głowica ma otwór na EGR. Stara nie miała i w związku z tym pozostał mi niezaślepiony otwór. Auto chodziło trochę jak po tuningu :). Nadszedł czas na wymianę kolektora ssącego. Też z...
Witam ponownie Auto naprawione. Przyczyną była dziura w kolektorze ssącym. Wymiana kolektora i po sprawie. Pytanie jakie się nasuwa to z jakiej przyczyny zrobiła się dziura w kolektorze, ale to już myślę zostanie tajemnicą :D Nareszcie po miesiącu czasu auto sprawne. Dopiero w czwarty warsztacie udało się! Mechanik wielka klasa, konkretny gość. Polecam!!!
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
Dzisiaj wymieniłem uszczelki między kolektorem a silnikiem, ale niestety żadnej poprawy :( Wyczyściłem wszystkie połączenia, wężyki, wtryski, rurkę od recyrkulacji, przepustnicę. Obejrzałem kolektor od spodu, nie znalazłem żadnych pęknięć czy uszkodzeń. Przy odkręcaniu filtra zruszyłem jedną wkrętkę od gazu i musiałem ją wkleić na nowo. Na obecną chwilę,...
Dodano po 2 quote] A jakimz to cudem ? Fabrycznie najmocniejsza wersja 1,6 miała 87kM, przeróbka wtryska na gażnik jest trudna - wymiana wałka rozrządu, wiercenie dziur pod pompkę paliwa, wymiana kolektorów (przy ssącym może być inny rozstaw szpilek( akurat nie pamiętam przy której wersji wtrysku), podpięcie podciśnienia jest tu akurat najmniejszym...
Układ pochłaniania oparów paliwa jest zamknięty. Filtr połączony jest ze zbiornikiem paliwa i wyrównuje w nim ciśnienie. Opary zasysane są z filtra do kolektora ssącego poprzez elektrozawór i spalane. Jak czujesz zapach paliwa na zewnątrz samochodu to pewnie gdzieś jest nieszczelność. Być może nie otwiera się zawór i nie następuje odsysanie pochłoniętych...
Dzień dobry. Mam zapytanie do kolegi Kusko13gp . Mam MB V-klase 2,8 - czyli silnik VW. Potrzebował bym wsparcia w kwestii podciśnień . Podczas naprawy skrzyni biegów wyciągnęli na warsztacie silnik. Po złożeniu samochodu "do kupy" samochód nie ma połowy mocy na niskich obrotach . Dopiero od 3000 obrotów/min dostaje kopa i jeździ jak za starych czasów....
Witam forumowiczów, Proszę o pomoc czy ktoś z Was miał przypadek błędu zaworu kolektora ssącego? Byłem na diagnostyce auta i gość powiedział mi o błędzie tegoż zaworu. Nowy kosztuje około 600 pln. ale nie ma pewności czy wymiana pomoże. Jeśli przerabialiście podobny temat to proszę o informację.
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam Wymiana nic nie daje ... kłopoty z odpalaniem wynikają z powodu nagromadzonego gazu w przewodach za mikserem (cały układ dodlotowy do kolektora ssącego) niestety jak odpalasz na benzin - tak się stanie jak opisujesz. Jeżeli na gazie - to kwestia tego, że najczęściej sterownik podaje impuls przed zapłonem silnika na mikser w celu podania gazu w...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Witam wszystkich. Mój problem zaczął się ze 2msc temu. Wymienione świece, Egr, przepustnica, cewki, olej, filtry wszystkie i na tą chwilę problem nie zniknął ale z każdą wymiana na dzień, dwa objawy znikały. Samochód szarpie na niskich prędkościach, podczas odpuszczania gazu, czasem podczas dodawania. Na postoju faluje. Przy prędkości >80 drży wszystko...
Zregenerowałem parownik (wymiana zestawu naprawczego - gumy, oringi) i gaz zaczął działać poprawnie. Problemem była sparciała membrana, która już była nieszczelna, przez co gaz przedostawał się do części podciśnieniowego sterowania parownika i wężykiem syczał sobie do kolektora ssącego co powodowało "zagazowywanie" silnika na wolnych obrotach Jeśli...
Sugerowałem (...) sugerowano (...) sugestię (...) Wykonano konkretną diagnostykę ? Sprawdzono parametry bieżące podczas pracy silnika ? w desperacji ASO Masz jakieś konkretne wydruki z testów diagnostycznych ? Oczekujesz kolejnych "sugestii", typu: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana sondy lambda,...
wszystko się zgadza ale tez może to być lewe powietrze (dziurawy wąż) od filtra powietrza do kolektora ssącego auto odpala ale jak dodajesz gazu to się dusi kable wysokiego napięcie objaw pali na jeden gar ale nie dusi się, chyba ze świece to już inna sprawa
wypnij odmę odpowietrzania silnika od kolektora ssącego i zatkaj króciec w kolektorze - z czytaj sondę wartość j.w. Wypiąłem tą odmę i nic się na sondzie nie zmieniło obciążenie silnika spadło z 29% do 22% Wymiana przepływomierza rozwiązała problem Pozdrawiam
kolektora ssącego objawy ciśnienie kolektora ssącego łącznik kolektora ssącego
tworzenie stron internetowych pętla sprzężenia zwrotnego berlingo schemat klimatyzacja
pompa głębinowa pompa głebinowa
Mercedes Sprinter ASSYST – znaczenie klucza i -300 na wskaźnikach serwisowych Projekt maszyny BGA – konstrukcja, sterowanie, profile termiczne, optyka split-vision