Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
Z przodu masz dziurkę do blokowania (chyba fi 4mm), a odkręcasz od tyłu imbusem bodajże 8 mm. Jakich śrubek, z tego co pamiętam napinacz przykręcony jest jedną długą śrubą fi 8mm.
Dziś w końcu zabrałem się za wymianę łożysk w rolce i napinaczu. Odkręciłem prawą poduszkę /koło rozrządu/ by dostać się śruby mocującej rolkę pośrednią - fatalny dostęp, bardzo mało miejsca. Ułatwia pracę wyjęcie z mocowań zbiorniczka płynu wspomagania i odsunięcie przewodów. Łożysko wymienione, te stare mocno zużyte. Tak jak radził Marek1977 manewrowałem...
No a np. wymiana teleskopu Napinacza paska Osprzętu w Audi A8 V6 2,5 TDI, albo sprzęgło w Volvo S80 2,5 TD(Trzeba Belkę przednią opuszczać cały silnik na niej jest osadzony i tak stoi sobie bez belki na podnośniku do skrzyń, a nie jest taki lekki... Bez dobrego sprzętu to kicha) Brawo dla inżynierów-księgowych :D
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
Wymiana amortyzatora napinacza paska alternatora
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Kolego Analyzer...... myślenie nie boli...... . Przecież w napinaczu jest sprężyna, wystarczy odpowiednim kluczem nałożonym na łeb śruby ( tej na zdjęciu) i odsunąć rolkę napinacza. Nawet na zdjęciu jest pokazane że można zablokować nawet napinacz w pozycji umożliwiającej zdjęcie i założenie paska. Ps. nie warto zmieniać samej rolki - wszakże nie tylko...
Witam. Podczas jazdy wózkiem widłowym Linde H20 Evo LPG wyświetlił się błąd D203. Wózek obecnie jeździ bardzo wolno, jakby w trybie awaryjnym. Możecie podpowiedzieć, czego może dotyczyć ten błąd? Z góry dziękuję. AI: Czy oprócz błędu D203 pojawiają się jeszcze jakieś inne komunikaty lub objawy (np. kontrolki, dźwięki, problemy z silnikiem)? Pali się...
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Brat posiada tego Galaxy z LPG sekwencją od ok 4 lat. Użytkowany do wożenia rodziny którą ma duża oraz na dojazdy do pracy ok 70km dziennie. Spalanie 13-15 LPG, dobre przyspieszenie jak na takie auto. Najdroższa usterka-wymiana napinacza paska alternatora ~500PLN oryginał. Ogólnie brat zadowolony.
Trzeba ją rozkręcić by się dostać z tyłu bębna. Przy wymianie paska należy też zweryfikować stan napinacza
Witam I tak wymiana elektrohydraulicznego napinacza łańcuch nic nie dała. przy tym wymiana któryś raz świec wymiana czujnika napinacza paska rozrządu problem jak był tak jest samochód jeździ bez zmian
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Te obudowy pasują i od silników om601 2.0 i om602 2.5. Było ich kilka rewizji różniącymi się wzmocnieniami w okolicy napinacza paska. Ostatnia wersja miała numer A6010150601 Wymiana jest bardzo upierdliwa, trzeba opuścić miskę olejową.
tu np w moim Volviaczku: Ja myślałem, że Ty sobie jaja robisz, do tego rozrządu to ja nawet trytek nie używam bo nie ma najmniejszej potrzeby. Zrób rozrząd w-g tej twojej technologii np. w K4M Renaulta Dodano po 2 po co odkręcać koła wałków?? Bo w niektórych rozrządach jest to konieczne, choćby do wyrównania napięcia paska po ustawieniu napinacza
Dzięki za podpowiedź ze sprawdzeniem świecy. Jest ostateczna diagnoza - przeskoczył pasek rozrządu. Wymiana paska + napinacza i jest OK.
wymiana paska wg. dokumentacji : warunki normalne: 120.000 km albo 10 lat trudne warunkami: 90.000 km albo 10 lat Przy wymianie paska wymiana napinacza obowiązkowa . Lubią się zacierać.
Naładowałem aku i poprowadziłem czołg do mechanika. Wymiana paska i napinacza bo to przez niego pasek spadł. Temat rozwiązany.
Zależy ile przejechane. Jeśli to rozrząd na pasek pasek trzeba wymienić. Raz naprężony pasek po odprężeniu nie nadaje się do użycia. Ale zdjęcie rozrządu przy uszczelce to normalne wiec dochodzi koszt paska. Chyba ze konieczne jest wymiana łożyska napinacza i kół. Jak robiłeś u tego mechanika i nie masz mu nic do zarzucenia to dobrze i facet wie co...
Nie założysz paska jak nie puścisz napinacza
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Odchylenie napinacza wystarczy
To co chcesz wymienić pasek czy napinacz?JAK pasek to wystarczy popuścić napinacz np kluczem oczkowym chyba 18.Dobre dojście będzie ale tam od strony nadkola z dołu .Wymiana napinacza też banalna.
Prawdopodobnie napinacz będzie do wymiany zresztą w oplu to standard że przy wymianie paska rozrządu zmienia się również napinacz czasem też pompe wody.
Przestawiony rozrząd, wymiana napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu, paska rozrządu z napinaczami, pompa wody, płyn chłodzący i silniczek chodzi jak nowy koszt 1600PLN i tydzień u mechanika dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Temat do zamknięcia.
Jeżeli się nie znasz do daj sobie spokój z wymianą paska samemu i daj samochód do warsztatu tam Ci w ciągu około 2 godzinek wymienią i pasek i rolkę napinacza , samemu się niepchaj.
Diagnoza mechanika - wymiana koła pasowego, paska oraz rolki napinacza, po wymianie objawy zniknęły.
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
DiZMar bez urazy, ale napisałeś "naciągnij pasek" .Tam nie ma regulacji,paska już nie naciągnie ,bo napinacz jest na sprężynie. Chodzi mi o sam napinacz "łożysko" być może ono piszczy. Nie "łożysko piszczy" tylko słabo napięty pasek ślizga się i piszczy. Bywały napinacze z ręczną regulacją napięcia paska i wystarczyło zmienić położenie kółka napinacza....
Nie ma napinacza. Należy założyć pasek najpierw na koło silnika, a następnie na koło pasowe bębna (mniej więcej na pół obwodu) i przytrzymując go na kole pasowym obracać tymże, aż do "wskoczenia" paska w odpowiednie miejsce - idzie z dużym oporem.
Obejrzałem jakiś film i nie wiem, czy ktoś blokuje napinacz czy jakiś inny element? Blokuje napinacz o ile jest miejsce na blokadę. Czy ten pasek przy zakładaniu musi być jakoś napięty odpowiednim momentem, Zależy od napinacza czy jest automatyczny, czy nie. Jest kilka opcji, a niestety nie napisałeś wystarczająco dużo na temat auta: https://obrazki.elektroda.pl/4919764400_...
Wymiana zajmie maks 30 minut. Klucz i odchylenie napinacza, nałożenie paska i popuszczenie napinacza.
Witam Przymierzam się do zakupu Dafa jak w opicie. Jest to EURO 6 z silnikiem 11 litrowym o mocy 400 koni. Moje pytanie jest takie: przy jakich przebiegach wymieniać oleje, paski napinacze itp? Samochód, który kupuje jest z 2016 roku i ma przejechane 135000 km. Dodam, że samochód przez ponad 2 lata stał na parkingu poleasingowym. Może doradzicie mi...
Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Kurde tak szczerze ja nie mam pojęcia niech się wypowie ktoś kto siedzi w tych silnikach. Chciałbym tak szczerze rozwiązać ta przyczynę spokoju mi już to nie daje... Może pasek z innej firmy zakupić i będzie coś lepiej. Nie wiem już za co się wziasc... ;) Pan panie Waldemarze nic ostatnio nie grzebal przy tym? Kolega tutaj pisał że wymiana paska i napinacza...
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Przyszedł czas na wymiane paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klimą. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych. Nowy pasek identyczny, ten sam numer częsci, taka sama długość... tyle że nieco grubszy bo nowy Za cholere nie idzie skubańca naciągnąć. Jeśli założe go na wszystkie koła to aby śruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi...
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
wszystko fajnie tylko mały szczegół to nie mój napinacz w tym modelu są montowane dwa rodzaje napinacza w tym moim nie ma takiej wypustki na klucz 16 mm
Tak jest to fabrycznie rozwiązanie. Trzeba na tokarkę wrzucić wirnik i ponownie zaspawać połączenie. Ten model ma dodatkowo dwa napinacze paska oraz dedykowane paski pl, które często się zrywają.
Sprawdz pasek klinowy czy się nie slizga,jesli tak to przy silniku jest napinacz to podciągnij nim ten pasek. Witam. Te pralki nie mają napinacza przy silniku :| tylko i wyłącznie wymiana paska jeżeli się ślizga . Jeżeli sprawdziłeś wszystko to pozostaje moduł ( zimne luty , triak , przekaźniki ,itp .) Pozdrawiam maniek475.
Witam, to zrobiłeś reklamę, jednak jechać na dobrej opinii to podstawa, a teraz z drugiej strony medalu - poprawka ustawień rozrządu wiązała się z wymianą kompletnego rozrządu wpis z 31.03.2010r? - czyli wymiana pompy wody, paska, napinacza, rolki prowadzącej, rolki napinającej, śruby na wale? nie? to znaczy że jeździłeś ileś tam km i dobry mechanik...
Z jego wypowiedzi wynika jasno ze ma tylko rozrząd do wymiany -wymienić i tyle. "wymieniać auto bo brudne -też można". Wymiana rozrządu to wymiana: paska rozrządu, rolki prowadzącej, napinacza i pompy wodnej w Golfie V to coś około 2500PLN do 450PLN za części (pasat podobnie bo silniki takie same w większości). Koszt takiej wymiany to około 300PLN do...
Kończąc temat - wymiana napinacza rozwiązała problem. Robota trochę czasochłonna, opuszczałem silnik, ale dysponując kanałem jak najbardziej wykonalna. Pozdrawiam.
Pacjent :Passat b51.8t 1998r A pytanie brzmi(nieznalazlem odpowiedzi zodnosnie tego silnika) czy mogę wymienić napinacz hydrauliczny na mechaniczny . Czy wszystko pasi. Do 2.0 cxy 1.8 wiem ze się da ale czy przy 1.8t tez można ? Jak to wyglada? Otwory pasują ? Dodano po 31 Dodam tylko ze auto na tym rozrządzie ma zrobione 20tys. Ale minęło 5 lat i obawiam...
Rozrząd dobierasz z katalogu. Robiłeś kiedyś rozrząd ? oprócz paska musisz wymienić napinacze i rolki - w zależności co i jak tam jest.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Witam Okazało się że to rozsypała się rolka napinacza Temat uważam za zamknięty
Nieco pomogła wymiana paska klinowego. Teraz napinacz drga lekko przy dużym obciążeniu. Przy standardowym tzn. światła+dmuchawa jest spokój.
Witam, mam problem z rozrządem Kia Magentis 2.0 CRDi. Nie zgrywają mi się znaki, na starym auto chodziło normalnie. https://obrazki.elektroda.pl/5673732400_... https://obrazki.elektroda.pl/8094553400_... AI: Robiłeś coś przy rozrządzie (wymiana paska, napinacza, demontaż), czy tylko sprawdzałeś znaki? Nic, miałem wymienić,...
Najlepiej we dwóch. Od góry i od dołu jest dojście. Możesz od dołu. Zdejmij osłony na dole i rurę dolot-ic, płasko oczkowa 16, zwalniasz naciąg. Możesz zablokować bolcem i pasek zdjęty. A z drugiej strony to przy takiej sprawie jak wymiana paska pk to po chwili obserwacji napinacza idzie się zorientować jak to zrobić, więc może daj to mechanikowi, sprawa...
Ten prąg jest od rolki napinacza i wcale nie oznacza że to koniec paska. Oczywiście nie namawiam do zaniechania wymiany, ale też nie byłbym zbytnio przewrażliwiony. U mnie taki prąg na paskach był praktycznie po 1000km od zmiany. Wpisz w google rolka napinacza rozrządu to będziesz wiedział o co chodzi.
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Nie odpalił by z tak przestawioną pompą, więc raczej źle na wałek rozrządu patrzyłeś. I punkcik dla Ciebie. :] Rozrząd poskładany, odpalił pięknie i pracuje równo. Regeneracja alternatora, wymiana łożyska w sprężarce klimy, napinacza, rolki prowadzącej, paska i przy okazji jeszcze kilku drobiazgów w upragniona cisza. Pozdrawiam
Na 100 % wymieniasz pasek i rolkę napinacza. Pompę wymienić dobrze bo zazwyczaj niedroga a późniejszy dostęp utrudniony. Stan uszczelniaczy widać jak zdejmiesz pasek i osłony, jak będą ślady "olejowego brudu" to wymień. Kół przy pierwszej zmianie nigdy nie wymieniałem bo nie było potrzeby - nie zużyły się jeszcze. Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za pomoc, jak zawsze forum elektroda jest super pomocnym miejscem. Problem rozwiązany i powodem usterki z ciśnieniem oleju było tak jak pisaliście. Zapchany smog w pompie olejowej oraz sparciały pasek pompy olejowej. Do tego wymienili mi cały rozrząd (pasek, rolki, napinacze, pompe). ostatnia wymiana miała miejsce 80 tys. km temu,...
Proponowałbym przełożyć wszystko skoro w nowym są węższe koła. Rozrząd cały też do przełożenia. Pasek musi pasować do szerokości koła. W silnikach 1.6HDI były owalne i okrągłe koła pasowe (te z których czyta czujnik) - każde koło ma inny typ napinacza choć z wyglądu jest taki sam. Przekładaj wszystko chyba że chcesz mieć później problemy. Przy zmianie...
Witam Ja zanim kupiłem swojego sharana oglądałem kilka aut. W jednej alhambrze się tak działo, właściciel twierdził, że jeszcze w tym samym dniu jest umówiony na wymianę napinacza paska wielorowkowego bo mechanior stwierdził że to jego wina. jak go ręcznie dopychał (napinał pasek) to to ustępowało. pompa pewnie dawała za małe ciśnienie bo pasek się...
Zestaw pasuje do silnika, już nawet sprawdzałem trzy razy żeby mieć pewność. Przed wymianą oryginalny napinacz po zdjęciu osłony też nie zgrywał się ze szczerbinką, był trochę poluzowany, stąd ta wymiana. A nowego zestawu nie da się napiąć żeby zgrywaly się znaki, tak jak na filmie. Dodaję zdjęcie rozrządu przed wymianą https://obrazki.elektroda.pl/7576289300_...
ad. 1. Jeśli pasek ma nadrukowane strzałki to tak ad. 2. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubę/śruby (nie pamiętam czy tylko jedną) i cofnąć go na tyle żeby założyć pasek i dokręcić śrubę żeby sprężyna rolki nie odepchała, po założeniu paska poluźnić śrubę, przekręcić wałem w prawo - napięcie paska ustala sprężyna napinacza i dokręcić śrubę.
wiec co powinienem zrobić? byłem u mechanika który stwierdził że pasek i rolkę od napinacza trzeba wymienić ale po waszych opiniach sam już nie wiem :-) a nie chciałbym żeby po wymianie było to samo.
Procedura jest taka sama jak dla nowego typu napinacza. Montujesz wszystko, luzujesz śrubę, cofasz wał o 60 stopni, dokręcasz śrubę 38 Nm.
nie ma napinacza automatycznego.Musisz poluzować pompę kluczem 12 lub 14 i zluzowac ją wkładając kwadrat 1/2 cala w otwór przy pompie.Opis dotyczy silnika isuzu.
Problemem okazał się simmering na wałku rozrządu, po prostu podczas wymiany "podwinął się", wymiana na kolejny rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim za wskazówki. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z wymianą paska klinowego/wielorowkowego w Ford Ka 2 2010r. Jest tam pasek na napinaczu automatycznym/samonapinającym. Zbytnio nie wiem jak sie tam dostać. Od góry jest jakby błotnik, oddzielający pasek od przewodów od klimatyzacji. Od dołu jestem w stanie odkręcić nadkole, ale nie mogę wyciągnąć plastiku zasłaniającego koło pasowe....
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Wymiana "łapy" alternatora.
Witam Chciałem powiedzieć Wam że mój problem niestety występuje dalej :( Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. W napinaczu był uszkodzony amortyzator. Po wyjęciu napinacza amortyzator można było składać normalnie ręką bez większej siły (chodził sam). Niestety wymiana napinacza nie przyniosła oczekiwanego efektu. Następnie wymieniłem...
Ja nie kombinuję, zakładam zawsze to co było. Jak był hydrauliczny to zakładam hydrauliczny. Nie wiem czemu masz tam ciasno, normalnie nie ma problemu z założeniem paska jeśli blokada napinacza jest na miejscu. Bo jest? Nie wyciągnąłeś jej przypadkowo? Możesz ewentualnie wykręcić tą małą rolkę prowadzącą na czas wkładania paska, ale niew wiem czy ci...
Ogólnie sprawdzić jak wyglądają paski sprawdź czy napinacze rolki nie piszcza ,sprzęgło w aucie dość wytrzymale czasem problemy z łożyskiem oporowym potrafi się rozlecieć.
Po pierwsze to w tym silniku jest 20 zaworów, po 5 na cylinder, na pewno się pogięły Po drugie zobacz jaki masz napinacz paska rozrządu, jak stara wersja ze sprężyną w środku, to czeka cię wymiana na hydrauliczny, co za tym idzie inna rolka i pasek dłuższy o 1 ząbek (starej wersji napinacza i rolki już nie produkują) Reasumując: będzie drogo
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
W obecnych czasach każdy ma taki sam dylemat ale zrozum jedno ,że wydane piniądze teraz będą mniejsze od tych gdy nastąpi zerwanie paska z winy zatarcia się napinacza :!::idea: ,ale skoro podajesz że ma taki przebieg myśle że jest orginalny i warto w niego zainwestować ,sugeruje najpierw podjechać do znajomego mechanika żeby najpierw posłuchał jak pracuje...
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
witam zalezy czy orginalny czy nie . ale musisz wiedziec ze zwymiana paska rozrzadu wiaze sie rowniez wymiana napinaczy i lozysk w serwisie zaplacisz za to ok 300 zl
Sprawdź paski napinacze piastę wiska olej skrzynia most zalecana wymiana po 450 tys . Dodano po 1 Sprawdź kabelek od rozrusznika lubia padac Dodano po 13 Sprzęgło wytrzymuje około 900tys problem w automacie jest wysprzeglik jeśli woda w układzie pneumatycznym.
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
Klekotanie zaworów lub czegoś innego(?) podczas dodawania gazu słyszalne wewnątrz samochodu. Silnik po wymianie uszczelek i regeneracji głowicy, wymiana oleju, rozrządu, płynów, świec, paska napinacza. Przy stałych obrotach w czasie jazdy silnik jest cichy, prawie go nie słychać.
Jeśli dla ciebie wymiana napinacza to demolka rozrządu, to już podziękujemy panu. Swoją drogą ciekawe jak wymieniłeś łożyska alternatora.
Jest istotny flamaster,jeśli napinane było na zablokowanym górnym kole,a na fasolkach nie luzowano śrub ( domyślam sie po flamastrze) to taki może być efekt. Drugi temat-czy wymiana była na całkowicie zimnym silniku-tu może leżeć przyczyna.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
podczas wymiany paska rozrządu nie mogą nastąpić żadne usterki elektryczne, ten układ sterowania zaworami jest wyłącznie mechaniczny. Lecz jak wspomniałęś posiadasz w aucie sterowanie poprzez komputer, a to oznacza iż każdą najmniejszą naprawę należy mu wpisać i ją odznaczyć. szanujący się warsztat posiada prgramy do tego typu rejestracji. dla tego...
1.Wał ustawiamy na OT 2.Po zdjęciu pokrywy wałek rozrządu wkładamy blokadę np klucz 14 płaski 3.Pompę wtryskową np wiertło tak żeby nie było za dużo luzu 4.Wszystkie punkty masz ustawione dopiero odkręcasz rolkę napinacza paska rozrządu. 5.Przy wymianie paska doradzałbym wymianę rolki napinacza. Przyjemnej pracy.
Jeżeli wymieniłeś rolkę napinacza to nic nie da ponieważ sam napinacz będzie uszkodzony i tak będzie skakał. A koło pasowe sprawdź dokładnie czy guma się w środku nie rozwulkanizowała.
Jeżeli są luzy to w grę wchodzi wymiana całego napinacza ? Tak. Hmm... ale co silnik pochodzi chwilę i luzy znikają ? Nie, pasek się nagrzewa... Psiknij jakimś plakiem po wierzchu paska i jeśli przestanie piszczeć, to wymieniaj napinacz.
1.3 jest na pasku, ale z tego co udało mi się ustalić rozrząd jest bezkolizyjny (przynajmniej w 2105 był ale 1.3 w 2107 ma większą moc, więc nie wiem)... czyli oszczędzając - wymienia się jak się urwie ;) Nie oszczędzając - na pewno zaraz po zakupie. Wymiana w/g zaleceń producenta paska (zapewne co ok 90 tys. km) wraz z rolką napinacza.
W TSI 1.2 i 1.4 co 210 tys. Łańcuch kontrola napinacza W 1.4 na pasek co 60tys. W pozostałych co 90tys. Pasek kontrola co 30tys. Dokładniej wyjaśnione na stronie CONTI.
A masz ściągacz do łożysk? Jak nie to po ściągnięciu raczej się nie będą nadawać do ponownego montażu - to po pierwsze. Po drugie chcesz zaoszczędzić 20 zł, żeby "zaraz" rozbierać silnik i wymieniać łożyska bo będą np wyły. A po trzecie taka naprawa silnika to naprawa główna i bezwzględnie wymienia się łożyska. Masz auto? Podobna sytuacja jest przy...
Jeszcze raz, niestety oczyszczenie nitek z paska i osi silnika nie pomogło, dalej mam te same komunikaty. Na moje oko pasek jest rozciągnięty (pomimo opuszczenia napinacza) i nie ma już swoich właściwości. Widać i słychać że drukarka po włączeniu robi krótki obrót silniczkiem i paskiem, Myślisz że wymiana może rozwiązać problem ? Poproszę o namiar na...
W takim razie, co będzie powodem tego dudnienia, chrobotania. Może mieć wpływ na to wymiana tego koła pasowego, paska oraz jednej rolki w stosunku do napinacza?, bo wiem ze powinno się wymienić wszystko za jednym razem. Czy po prostu mechanik cos źle zrobił choć zwróciłem mu uwagę na dwie sprawy na ten odgłos tłumaczył, że to wywołuje falowanie obrotów...
Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.
Witam. Od kilku dni na zimnym silniku słyszałem tępe stukanie, dziś zaglądam pod maskę a tam siłownik napinacza sobie swobodnie lata ( pękło górne mocowanie) Gdy przyjrzałem się dokładniej to widać że blok silnika drga jak szalony właśnie z lewej strony, tam gdzie jest ten cały napinacz. Pewnie sama wymiana napinacza nic nie pomoże bo od drgań znów...
wymieniłem sensor airbag przy środkowym pasie niema w ogóle żadnego kabelka błąd " VAG 1213 zapalnik napinacza paska. Sterownik był dopasowany do zupełnie innego wyposażenia samochodu. Podaj numery a najlepiej zdjęcia naklejek "starego" i "nowego" sterownika.
wymiana paska napinacza wymiana rolki napinacza paska rolka napinacza paska
kondensatory 1000uf kondensator rozruchowy mastercook koszt naprawa telewizor samsung
tmc2209 prądy zapieczony korek
Czujnik położenia wału w Polonezie 1.9 Diesel - podłączenie i diagnostyka Podłączenie obrotomierza w Polonezie 1.9 diesel