Najpierw zatankuj paliwo
Gaźnik do rozkręcenia i czyszczenia,powinna śmigać dalej.
Nie miałem uszczelki nowej pod cylinder a stara jest pouszkadzana. Przy tej czynności uszczelki wymienia się bez względu na stan starej a zwłaszcza uszkodzonej. Jeżeli uszkodzona uszczelka pod głowicą to może być powodem. Czy jest iskra oraz paliwo?
Uszkodzona cewka WN, kosa nie pali. Gaśnie na wysokich obrotach, brak paliwa. Gaznik do naprawy.
Filtr paliwa znajduje się przy zbiorniku paliwa. Przy wymianie trzeba zlikwidować ciśnienie w instalacji paliwowej. Podnieść poduszkę tylnego siedzenia, rozłączyć złącze instalacji elektrycznej pompy, i uruchomić silnik. Po zgaśnięciu silnika uruchomić na kilka sekund rozrusznik i rozłączyć przewody paliwowe pompy. Patrząc od tyłu samochodu filtr znajduje...
Też spotkałem się z opinią, że silniki produkowane w Anglii są trwalsze, gdyż są wykonane z większą dokładnością. Mogę to potwierdzić, gdyż mam 2 znajomych, którzy mają c-360 3P i MF255, aczkolwiek MF też boryka się z problemami, ale już nie silnikowymi tylko hamulcowymi. Jeśli miałbym wybierać na Twoim miejscu zostawiając C-330 to wybrałbym C-360....
Co do teorii to w systemie wtryskowym (czy to gazu czy benzyny) chodzi o utrzymanie stałego ciśnienia paliwa względem kolektora, żeby na powiedzmy 1ms wtrysku zawsze poleciała przewidywalna ilość paliwa. Zakładając że atmosferyczne to zero, na jałowym masz tam jakieś -0,8bara w kolektorze i jak dasz but-opór i zrobi się tam atmosferyczne to mniej więcej...
Silnik to 4-ro suwowa 50-ka. Wymiana oleju, świeże paliwo i kilka obrotów wału z zamkniętym paliwem, wyłączonym zapłonem i wykręconą świecą. Jak będzie zatarty to go nie ruszysz, jak będzie przytarty to nie będzie miał kompresji i będzie brał olej (choć jeszcze zależy gdzie się zatarł).
Poluzować przewód paliwowy zasilający. Delikatnie. Wyciekające paliwo wytrzeć szmatą. Pierścień zobaczysz na miejscu, nie ma sensu wrzucać zdjęcia, bo widać go od razu. Potrzebne szczypce do segerów.
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Dokładnie to co napisałeś. Określ ile ciepła potrzebujesz, jekie elementy będzie obejmowała instalacja - grzejniki, ogrzewanie podłogowe, cwu, jakie parametry musi mieś woda grzewcza (temperatura zasilania i powrotu), jakie paliwo, jakie sterowanie?
Odkręć świecę, cofnij linką zapłonową tłok do tyłu (żeby zrobić miejsce w komorze), wlej strzykawka trochę paliwa, wkręć świecę i spróbuj odpalić. Często takie wymuszenie pomaga. Skontroluj także czy iskra jest prawidłowa. Jak nie pomoże to trzeba wyczyścić gaźnik. Dodano po 1 Spróbuj także odpalić bez filtra powierza. Może jest nasiąknięty i nie przepuszcza...
Na początek wymiana paliwa i przynajmniej wyczyszczenie i wygrzanie świecy
Pięć sekund w guglu i masz: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Nie znam dokładnie tego silnika, ale widzę po fotkach znalezionych w sieci, że pompa niskiego ciśnienia jest razem z pompą w.c.
Pozwoliłem sobie oczyścić wątek.
Co do trudnosci z odpaleniem po paru dniach mialem ten sam problem. Nie trzymaja zaworki w pompce paliwa i schodzi paliwo z przewodów. Wymiana pompki rozwiązała problem. cena nowej ok 50zł
Nie pamiętam czy to dotyczyło MZ-tek, ale po tak długim staniu simeringi na wale traciły sprężystość i tłok nie zasysał paliwa ze skrzyni. To że po kielichu pod świecę pracuje oznacza że nie masz paliwa. Czeka cię wymiana uszczelniaczy na wale.
Ja zacząłbym od sprawdzenia luzów zaworowych, a także sprawdziłbym układ zasilania w paliwo + czyszczenie/ wymiana filtrów paliwa.
Witam spróbuj pomóc mu Plakiem dozując do kolektora ssącego.
Wymiana czujnika paliwa powinna pomóc.
Witam Ja z takim samym błędem miałem uszkodzony sterownik, sprawdź jeszcze instalacje czy po drodze coś nie jest uszkodzone. Pozdrawiam
6mm Ale partyzantka 🤣
U mnie był bez oznaczenia literowego, prawdopodobnie A. Miałem jednak okazję do wglądu w serwisową instrukcję i widziałem, że impulsy przy wyłączaniu są ok 60V, więc A może być łatwo przebity. Ja osobiście zamontowałbym BDX53C (100V).
Wymiana filtra paliwa. Kontrola ciśnienia czy pompa paliwa wydajna, ciśnienie na listwie paliwowej. Czyszczenie Map Sensor. Czyszczenie przepustnicy i jej kontrola + węże dolotowe. Potrzebne nie potrzebne czas na przegląd konserwacyjny.
Iskra jest? Paliwo na wtryskach jest? Impulsy na wtryskach są?
Znajduje się po prawej stronie podwozia -na wysokości drzwi tylnych prawych. http://volvoforum.pl/topics17/v70-2006-d...
Chodziło mi o model silnika, ale to już nieważne. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika paliwa, no i oczywiście, czyszczenie gaźnika. Tym bardziej, że paliwo było w zbiorniku całą zimę. Wymiana świecy na nową, większość problemów z zapłonem w kosiarkach, to właśnie uszkodzona świeca.
Nawet jeśli pompa tłoczy paliwo, to gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia to silnik nie odpali. Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa manometrem, powinno być min 3bar. Jeśli nie dysponujesz manometrem to można spróbować odłączyć przewód powrotu paliwa z listwy wtryskiwaczy, podstawić jakąś butelkę i zobaczyć czy regulator ciśnienia upuszcza nadmiar...
Są dwie możliwości. 1. W rozpylaczu, elemencie zaznaczonym na miniaturce pierwszego filmiku, znajduje się zaworek zwrotny w postaci krążka z czarnej gumy lub przeźroczystego materiału wciśniętego w wylot rozpylacza. Nie jest on szczelny, dlatego przy zasysaniu primerem zaciąga lewe powietrze które jest widoczne w primerze i wężykach wylotowych z gaźnika....
Dodam jeszcze od siebie, że tamten problem nie skończył się na wymianie membran w gaźniku. Znajomy oddał kosę do innego specjalisty. Okazało się że pompka paliwa (primer) była nieszczelna, przez co gaźnik dostawał paliwo z powietrzem. Wymiana pompki na inną - używaną i nieoryginalną pomogła. Nowa oryginalna pompka kosztowała 30 zł.
Witam. Na wstępie z uwagi na mój pierwszy post chciałem wszystkich pozdrowić i prosić o poradę. Pytania poprę zdjęciami więc nie powinno być problemu, że się inaczej zrozumiemy. Sprawa wygląda następująco. Mam starą instalację otwartą, grawitacyjną, ze zbiornikiem wyrównawczym w najwyższym punkcie. Wymieniam piec na paliwo stałe i przy okazji wywalam...
Pompa może zostać, jednak należałoby sobie zadać pytanie dlaczego wtryski "padły", bo jeśli pompa się rozlatuje, to niestety, ale należałoby ją wymienić i bezwzględnie wypłukać cały układ zasilania paliwem, włącznie ze zbiornikiem paliwa.
Masz taką siatkę drobną w zbiorniku. Wymienna raczej z całym koszem pompy paliwa w zbiorniku.
Sprawdź przewody do zbiornika zdąża się ze od ocierania ramy jest lekkie pęknięcie Zmieniłeś oczywiście dwa filtry - nie tylko ten wstępny?😆 Zobacz czy nie kapie paliwo z prawej strony na wysokości łączenia bloku ze skrzynia biegow
Kolego, jeżeli twój golf zapala po długim kręceniu a jak już załapie to działa "normalnie" to według mnie masz problem z zapowietrzaniem układu paliwowego, na dzień dobry powinieneś uruchomić auto dać mu chwilę popracować zgasić je i uważnie posłuchać czy w okolicy filtra paliwa nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Najczęściej przyczyną zapowietrzania...
Układ bez powrotu (RLFS) nie jest żadną nowinką. Regulator ciśnienia w zbiorniku, filtr paliwa również. Nie wiem jak w tym francuzie ale niektórzy producenci nie przewidywali wymiany, nie było samych wkładów. W razie konieczności - kompletna pompa. Pozdrawiam.
Tylko pamiętaj że jak rozgrzejesz silnik paliwo na powrocie za pomp tandem będzie miało 70-90 max 95 C (prawie tyle co temp. płynu chłodniczego).
To mu zapodaj paliwo bezpośrednio z jakiejś bańki/kanistra i zobacz co w tedy... Chodzi mi o to, żebyś ominął przewód ssący paliwo do pompy.
Tu masz manual online wymiany filtra paliwa strona 38-39 http://www.scribd.com/doc/38726658/Toyot...
W aucie zmienia się wyposażenie i silniki ale zbiorniki paliwa są zawsze takie same.
Do wymiany regeneracji pompa paliwa. Oraz wymiana filtra paliwa jeżeli takowy jest.
Witam. Z tego co napisałeś myślę że w zbiorniku nagromadziło się dużo wody. Woda normalnie nie miesza się z benzyną.Możesz to sprawdzić wlewając do buteleczki trochę wody i trochę benzyny.Woda ma większy ciężar właściwy i zawsze jest przy dnie zbiornika skąd jest zasysana.Dolewając troszeczkę denaturatu np. 200 gram na pół zbiornika nastąpi połączenie...
Wyzej ma napisane ze w ta pompa nie wymaga adaptacji immo,a odpowietrzyc najlepiej założ na powrotny wąż przewód od wysysarki i przetłoczysz paliwo
Czy ktoś może potwierdzić kiedy się pompuje pompką ręczna to coraz ciężej idzie i w końcu staje pompka przy filtrze tak jak w innych ciężarowych.U mnie paliwo przy pompowaniu przelewa się na przelew w zbiorniku.
Obejrzyj dokładnie czy nie jest dodatkowo mocowany boczną opaską ? Od dołu ten filtr ma plastikową śrubę, którą okresowo powinno się lekko odkręcać aby wypuścić ewentualną wodę. Może ona haczy o obudowę? Może uda Ci się dłoń tam włożyć i "wymacać" co jest grane ?
A jak podajesz tego plaka? Pozdr. J
Oto i rysunek z opisem od zbiornika do filtru: http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-...
proszę sprawdzić wężyk pobierający paliwo jeśli jest uszkodzony nie pobiera odpowiedniej ilości paliwa do biegu wysokiego, koszt nowego wężyka ok 7 zł wymiana nie kłopotliwa należy tylko wylać paliwo ze zbiorniczka, inaczej podczas wciskania uszczelki w obudowę będzie tryskać paliwo
Pomogła wymiana pompki paliwa.
Co 70-80 tysięcy kilometrów, tak jest zalecane.
Przy niskim poziomie paliwa pompa paliwowa z paliwem zasysa tzw."lewe" powietrze. Rozwiązaniem jest niedopuszczanie do niskiego poziomu paliwa lub wymiana ssaka paliwa który zapewne ma dziury.
Tam chyba nie ma pompy paliwa. Gruszka przy filtrze paliwa twarda? Sprawdź czy paliwo nie ucieka przez przelew wtryskiwacza.
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Tak wygląda właściwa. https://obrazki.elektroda.pl/5684008500_...
Przemyślałem sprawę i myślę że to trochę kompresi bomblowalo( podkładka pod wtryskiwaczem lub lużny wtryskiwacz), jak by była nieszczelności w układzie paliwowym to wypłynęło by paliwo.
Wężyk paliwowy - może być powrotny, albo zasilający do listwy paliwowej. Wymienić na odcinku na którym się wymienia. Od listwy do jakiejś złączki dać nowy przewód gumowy. Niektóre rzeczy trzeba będzie odkręcić. Nic nie sprawdziłeś, a na tacy chce wszystko.
Pompka dozująca paliwo była była uszkodzona, po zamrożeniu dawała zamało paliwa. Wymiana załatwiła sprawę. Zamykam temat.
No bo tam zwykła guma nie powinna być stosowana. Jedynie paliwo-odporna albo korek.
Zalej pompę paliwem samodzielnie, wtedy nabierze szczelności i zaciągnie paliwo z baku.
Mi w dwóch pandach z lpg to cofało się paliwo po nocy. Lepiej odpalały jak miły 3/4 paliwa w zbiorniku.W pierwszej wymiana pompy załatwiła sprawę i autko poszło do sprzedania. Druga mojej żony wymiana pompy i padła takie same objawy .Ciśnienie dobre a nie trzyma po nocy. Założyłem zaworek zwrotny do paliwa i wyłącznik pompy z wyłącznikiem czasowym.Trzy...
To auto ma jedynie sitko przy pompie paliwa - wymiana tylko w przypadku wymiany pompy paliwa.
Miałem to samo, wymiana wtrysków pomogła. Stare zamiast rozpylać paliwo lały pojedyńczym strumieniem. Po umyciu wtrysków w myjce ultradzwiękowej toche pomogło ale najlepiej wymienić. A jak zwala Ci wężyk od pompy to warto sprawdzić regulator ciśnienia na listwie. Ja kupiłem całość wtryski z listwą i regulatorem za 100 zł na szrocie i jest ok. Wtryskiwacze...
Przykro mi, ale ubiłeś sterownik wtrysku. W cylindrach jest już tyle benzyny, że rozrusznik nie może przekręcić wałem (pracująca non stop pompa paliwa + otwarte wtryskiwacze) Pozostaje wymiana sterownika oraz trzeba wykręcić świece i kręcić kluczem za śrubę wału tak, aby silnik "wypluł" paliwo (nie rób tego rozrusznikiem ! )
Z doświadczenia wiem że wymiana nic ci nie da i dalej będzie palił podobnie. Przyczyna tkwi najczęściej z brakiem paliwa w pompie (paliwo cofa się i pompa musi go zassać zanim odpali). Zła kondycja pompy wstępnej lub całej pompy wtryskowej. Słaba kompresja. Wtryski o słabym rozpyleniu (lekko lejące).
A hmm, tam są świece i pośredni wtrysk? Chodzi mi o to coś ułatwiające rozruch gdzie jest świeca i na to dostaje się paliwo.
Witam wymiana świec, dobre paliwo załatwiło sprawę. Jestem pewien, że winą było spalanie stukowe pojawia się tylko pytanie czy to wina świec czy paliwa. Problem rozwiązany od paru dobrych dni nic się nie dzieje a przejechałem już ok 300km więc już mam nadzieję problem się nie powtórzy. Za pomoc dzięki!!!Update Wymiana świec i dobre paliwo problem rozwiązany.
Wymiana uszczelniaczy na wtryskach rozwiązała problem.
Kup depresator do paliwa diesla np. Shella, dostępny na stacjach benzynowych lub w sklepach z częściami zamiennymi. Obniża on temperaturę wytrącania się parafiny ,lej dobre paliwo np. Vervę. Oczywiście wcześniej czyszczenie zbiornika i wymiana filtrów.
Witam.Jak wymienić pompkę paliwową w silniku Deutz F3L2011. Powód wymiany jest taki że zauważyłem że paliwo, wycieka z góry pompki, problem jest już jaki czas, jednak maszyna chodzi bez problemu,tyle że zalana jest paliwem od tej pompki. Może nie jest potrzebna wymiana tylko jakaś naprawa? Dodaje zdjęcie podglądowe. https://obrazki.elektroda.pl/9776623200_...
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Jak jeździsz i dbasz tak masz. Ten silnik zrobi drugie tyle. I tego co napisał kolega wyżej trzymaj się i szanuj ten silnik bo drugie tyle zrobi. Wogóle pytanie bez sensu. Te silniki o które się dba, częsta wymiana oleju, paliwo z dobrych stacji benzynowych i nie rajdowa jazda zrobią spokojnie z 500tyś.
Witam. Posiadam kocioł olejowy Buderus G115, muszę wymienić cały korpus filtra. Czy po odkręceniu całego filtra paliwo cofnie się do zbiornika? Jak to wymienić, by później nie bawić się z odpowietrzaniem palnika? Zdjęcie filtra poniżej. Pozdrawiam
Kiedyś w takiej pile u mojego ojca zerwał się klin na magnecie i też podawało paliwo i była iskra - tylko nie w tym momencie co powinna. Wymiana klina i odpowiednie ustawienie magneta sprawę załatwiła.
Cofa się paliwo
paliwo zchodzi do zbiornika:) wymiana pompki bądz kup zawór na przewód podający paliwo :)
Moja żona zrobiła przypadkowo taką mieszankę na stacji paliw. Punto 1.2 dymiło jak parowóz, na zimnym silniku falowanie, brak mocy i straszny smród. Czyszczenie zbiornika paliwa, wymiana filtra, świeże paliwo i 1h jazdy w trasie na wysokich obrotach, żeby "odtłuścić katalizator i resztę wydechu...
Wypiąłeś ten kondensator z cewki? Paliwo jest w gaźniku, wyregulowany tak jak pisałem wcześniej to silnik musi odpalić. A jak nie to sprawdzić kompresje w cylindrach.
Możesz uszkodzić. Olej napędowy oprócz zasilania silnika w paliwo ma jeszcze dwa zadania. Pierwsze to chłodzenie układu, a drugie to smarowanie. W momencie gdy układ ma powietrze nie jest chłodzony ani smarowany, efekt? Zarżnięta pompa. Zalewanie filtra też nie jest wskazane, bo ropa nigdy czysta nie jest. Najbezpieczniejsza forma wymiany filtra, to...
To czemu śmierdzi ci paliwem z wydechu, jak wszystko masz w porządku?
Gdzieś jest nieszczelność w układzie zasilania paliwem. Najczęściej zapowietrza się na odstojniku, ale do sprawdzenia jest wszystko od zbiornika do pompy wtryskowej.
Agregat też wymaga regularnej obsługi - wymiany oleju, przepalanie, wymiana paliwa na świeże Agregat można zagazować i podawać paliwo z butli 11kg lub sieci. A żeby było bardziej preppersko: można podawać Holzgas.
Gdy PD kopci na szaro zaraz po odpalaniu gdy dłużej stoi. To wina za ten stan jest w układzie paliwowym. Po prostu paliwo zeszło trochę i zanim tandem nabije prawidłowe ciśnienie mija kilka obrotów a w tym czasie pompki są nie napłnione prawidłowo paliwem. Żeby był ideał to nowa tandem gniazda głowicy do weryfikacji nowe uszczelnienia pompek i tandemu...
O jaką pompę ci chodzi? Jeli jest to 2.0 DTI to tam w baku nie ma żadnej pompy. W tym modelu jest pompa VP44 i ona sama zasysa paliwo.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa - tylko wymiana.
Wcześniej pisałeś, że na ciepło gdy nie chciał gadać podałeś paliwo ze strzykawki i odpalił tak? Znaczyłoby to, że to jednak paliwo nie dochodzi... Skoro wymiana świec nie pomogła a iskra jest dobra po zgaśnięciu, to coś z paliwem chyba...
Proponowałbym sprawdzić rozrusznik. Zbyt wolno kręci lub/i pobiera zbyt duży prąd przy rozruchu, skoro na prostowniku z boosterem odpala normalnie.
Wymiana filtra paliwa i pompki.
Z dozownika oleju do mieszanki cieknie? To mógł się zatrzeć, ten układ musi być szczelny i ogółem jest kaprysny. A kaprys w jego wypadku kończy się wymianą tłoka i cylindra. Ja z niego nie korzystam nigdy w każdym motocyklu. W pierwszej kolejności należy sprawdzić co się z nim dokładnie dzieje. Pomiar kompresji wiele by wyjaśnił ale nie zakładał bym...
Tylko nie reguluj na słuch, bo taki magik w poprzedniej Audi80 - B3 jak to ruszył to już ani nie palił ekonomicznie i nie pracował jak trzeba. Dawno sprzedałem to auto. Myślę, że to zrobisz (trochę cierpliwości i serca). Powodzenia życzę
Witam . Błąd sugeruje usterkę w układzie wtryskowym . Sprawdź ciśnienie na listwie . Oczywiście najpierw wymiana filtra paliwa .No i koniecznie sprawdzić przelewy czy nie ma wycieków .
Wiadomo...im mniej pod maską, tym mniej potencjalnych problemów ;) Silniki z Common Rail charakteryzują się wyższą kulturą pracy i większą mocą a także dynamiką przy niższym spalaniu. Minusami tego systemu jest wysoka podatność na uszkodzenia w wyniku zasilania paliwem niskiej jakości (stąd ważna jest regularna wymiana filtra paliwa, NAWET co 10-15...
Witam, zwracam się do Państwa. Otóż zaczęło coś dawać paliwem spod maski. Otworzyłem i okazało się, że pękł wężyk (załączone zdjęcie, link) i pytanie, czy jest opcja wymiany tylko tej części pojedynczej przewodu, który ma jakieś 0,5 m–1 m, dokładnie wygląda jak ten, tylko on do marki Peugeot: https://sklep.vanking.pl/pl/products/ft0...
Mi się wydaje że nie tylko aspekt czujnika położenia, to są pompy tłoczkowe wiec jest potrzeba synchronizacji z wtryskiwaczami by na listwie nie dochodziło do dużych spadków i wzrostu ciśnienia i niepotrzebnego działania zaworu ciśnienia. Listwa nie ma akumulatora ciśnienia jak i paliwo jest nie ściśliwe.
Jak sobie "odpocznie" ok. 3-5 min, to zapali. Raczej nie jest to wina paliwa, bo na gazie jest to samo. W momencie, kiedy zdechnie warto sprawdzić, czy ma iskrę, oraz czy dochodzi paliwo. Obstawiam, że ginie iskra poprzez uszkodzony czujnik.
Kosiarka to model MESKO Z164/4, tak na tabliczce pisało. Dodam że w tym zbiorniczku gaźnika to paliwo jest bo pod nim jest taki guziczek i jak się naciśnie to leci benzyna. Oto fotki kosiarki: https://obrazki.elektroda.pl/2386157400_... https://obrazki.elektroda.pl/8271812100_... https://obrazki.elektroda.pl/4858615300_...
Wymiana filtru paliwa - co 30 000 km lub co 2 lata, sprawdzenie pompy - pomiar ciśnienia i wydatku.
Pozwolę się dołączyć do tematu.Scenic 1.9 dti F9Q 734.Objawy nie chciał palić po dłuższym postoju.Trzeba było go męczyć kilka razy. Usterki: glówną przyczyną była pęknięta sprężynka na zaworku zwrotnym jak na foto kilka postów wyżej-wymiana na nowy, układ zasilania paliwem łapał powietrze na filtrze paliwa-wymiana oringów na złączkach filtra (widoczne...
Nie chciał wchodzić w obroty. Ale palił. Więc przyczyną jest nowy gaźnik. Może trzeba go wyregulować. Paliwo w nim (gaźniku) jest?
w Perkinsie nie ma zaworków zwrotnych i paliwo się nie cofa.
wymiana zbiornik paliwo wymiana czujnik paliwo wymiana gruszka paliwo
thunderbird konfiguracja skrzynia crunch arduino przycisk funkcji
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Podłączenie kolumn Schneider 90 LS do mini jack Wymiana bębna wizyjnego w magnetowidzie - krok po kroku