Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Akuratnie regeneruję pompy i wcale nie jest to takie drogie jak nie trzeba dorabiać wału. Wirników nie trzeba nowych, jedynie uszczelki, dławnicę (sznur). Do Andrychowskiej trzeba dorobić tulejkę od strony ssącej. Bez sprzęgła czasami pierścień ślizgowy.
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Koszt szczotek to jakieś pięć złotych, a wymiana 10 minut. Ale jeszcze warto sprawdzić jak tam się ma pierścień ślizgowy.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Jak to się stało, że podczas naprawy pękł wam wał korbowy? Typ skrzyni biegów nie ma znaczenia. Silnik o identycznym...
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Nie łudź się że wymiana regulatora coś zmieni jeżeli występowało migotanie kontrolek to skończone szczotki i pierścienie ślizgowe alternator należy wymontować i konkretnie naprawić pomimo złego dostępu , migotanie może być również spowodowane słabymi diodami.P
Po pierwsze rozbierz silnik i looknij na PMCAC10.4630 - pierścień kompensujący, taka pofalowana podkładka. Po drugie siłowniki ze starych dobrych czasów, remoncik mały z wymianą łożysk, ślizgowych też, myciem, i smarowaniem, wymiana kondensatorów, ew piaskowanie i malowanie proszkowe ( kolor można zmienić ;) ).
To są pierścienie ślizgowe, a nie komutator. Co nie zmienia faktu, że do wymiany
Nie znajdziesz w tym urządzeniu żadnego łożyska kulkowego.Cała obudowa przez która przechodzi oś wycieraczki jest łożyskiem ślizgowym ( Niektóre typy miały wprasowaną koszulkę z metalu kolorowego np,brąz) od miejsca zamocowania ramienia wycieraczki uszczelniona oringiem, inne miejsca obrotu to łożyska ślizgowe wykonane z teflonu a koronka którą widzisz...
Witam, Pierwszy raz wziąłem się za wymianę łożysk w pralce z klejonym/zgrzewanym zbiornikiem. Konkretnie jest to pralka Indesit MTWC 71252 W PL 869991588420. Przy okazji podaję dla potomnych wymiary zastanego ułożyskowania: Simmering/uszczelnienie: 30x52x8.5/10.5 Łożysko wew.: 6205 Łożysko zew.: 6204 Po wyciągnięciu bębna z tylnej kadzi/wanny/zbiornika,...
Ja mam podobny efekt w 126p. Wymiana regulatora w moim przypadku nic nie dała. myślę że pierścienie ślizgowe po prostu nie są idealnie okrągłe jak sugeruje jeden z przedmówców. Jednak z takimi objawami jeżdżę już ponad 2 lata i akumulatorek mam zawsze doładowany :)
Chodzi o to co na foto. Krótko-czy podczas naprawy (wymiana pierścieni, szczotek) zakładacie je czy wywalacie w kosz? http://obrazki.elektroda.pl/5439028200_1...
No to Ci powiem, że miałem właśnie taki przypadek w U 4512, alternator A-115. Nie był czyszczony kilka lat. Żeby w ogóle dało się go rozebrać musiał się przez dobę w benzynie moczyć, po czym okazało się, że nie ma już warstwy miedzi na pierścieniach ślizgowych. Stojan i prostownik na szczęście przeżyły. Wymiana wirnika załatwiła sprawę.
W niektórych zakładach auto-elektro mają na wymianę-ok.30 pln sama część.Można też przetoczyć(ja tak zrobiłem u siebie),ale u ciebie tylko wymiana pieścieni,albo kupić wirnik ze szrotu(może być problem-sprzedają chyba cały alt.)skalkuluj co się bardziej opłaca,powodzenia.
Tuleja była w dobrym stanie, umyłem ją i nie była pocharatana. Fakt, nie zrobiłem zdjęcia, ale teraz to już po fakcie... :) Pozdrawiam Pierścień ślizgowy simmeringu (tuleja) nie musiał być pocharatany, wystarczy że był porysowany przez fragmenty uszkodzonego łożyska ale jeżeli rys nie było to możesz mieć nadzieję że będzie ok
Znalazłem na allegro taki agregacik za 550zł: https://allegro.pl/oferta/agregat-pradot... I widzę że tutaj przynajmniej mechanicznie jest w miarę przyzwoicie. Tzn prądnica jest tak zamocowana że idzie ją wymontować i zamontować gdzieś indziej. Prądnica z uzwojeniem aluminiowym, przód i przednie łożyskowanie...
Sprawdź szczotki i pierścienie ślizgowe w tym tygodniu przerabialem taki temat we fieście 1.8D. Piescienie nie mogą mieć owalizacji. U mnie toczenie i wymiana szczotek pomogla,
Witam Porządna naprawa z nowym wałem, łożyskami ślizgowymi, pierścieniami, kompletem uszczelek i innymi tego typu częściami w solidnym warsztacie ponad 11tyś. To ostatni mi znany koszt.
Zużycie szczotek do tego stopnia, że wiszą na linkach, lub zużyte pierscienie ślizgowe. Jeśli pierścienie są zużyte w dość znacznym stopniu, to wymiana wirnika, są firmy które wymieniają same pierścienie koszt do 40 PLN w porównaniu z nowym wirnikiem jest opłacalne. Przetaczanie w takim przypadku jest mało efektowne, po takim zabigu zostaje cieńka warstwa...
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora http://obrazki.elektroda.pl/5839765000_1... i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Tak. Dokładniej to daje grubszy film olejowy. Tylko jest jedno ale - w przypadku ciasno spasowanych, niewyeksploatowanych silników, spadną osiągi lub wzrośnie spalanie, jeszcze jak mają delikatne pierścienie to zacznie palić olej (nie zgarnie zbyt grubej warstwy). Nie wiem też, czy nie można w ten sposób uszkodzić pierścieni ale tu 100% nie dam. P....
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
Głupoty ci pisze. Masz do wymiany szczotki. A jak pecha masz trochę więcej to i pierścienie ślizgowe. . Nie wiem kolego na czym opierasz tok swojego myślenia, ale wypadało by najpierw zdiagnozować usterkę, a następnie usunąć jej przyczynę. Wymiana elementów alternatora bez wstępnych, szczegółowych pomiarów napięcia oraz spadków napięć (alternator -...
Witam brak ładowania w Lagunie 2001r 1,9 dci wymieniłem nowy regulator napięcia nadal brak ładowania mam pytanie czy napięcie na tym cienkim przewodzie co idzie do alternatora powinno być cały czas i jaka powinna być rezystancja na pierścieniach ślizgowych i czy faktycznie jeśli pierścienie będą zabrudzone to też może być przyczyną braku ładowania dodam...
W maszynie do szycia -Łuczniku 785 wykryłem duży ( ok 2mm) luz poosiowy na wałku górnym, który powoduję, że zębatki na fotkach są zazębione w "połowie" lub całkowicie, zależnie od przesunięcia wałka. Maszyna w ogóle ciężko i głośno ostatnio pracowała, ale przy samarowaniu odkryłem ów luz i rozerwaną połówkę plastikowego pierścienia ślizgowego-dystansowego,...
(at)chisel A może byś tak zastanowił się nad sobą i poszedł doradzać gdzie indziej? Przy braku masy, silnik by albo nie odpalał, albo głupiała by elektryka - gasnące światła itp. Żaden chiński zamiennik w cenie 30-50 zł do alternatora Bosch nie pożyje długo. Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że...
Koledzy ratujcie! Jestem {nie} szczęśliwym posiadaczem maszyny produkcji DDR, która mnie ciągle na siłę uszczęśliwia - psuje się.... Przystąpiwszy do sezonu 2009 zobaczyłem, iż po rozruchu maszyny „strzelają " akumulatory. Instalacja elektryczna składa się z 2 akumulatorów połączonych szeregowo po 180 AH 12v każdy, polski alternator 6-cio diodowy...
A nie da się wymienić pierścieni ślizgowych?
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
Albo też zaadoptuj pierścień slizgowy ze starej do nowej.
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
To jest NORMALNE jeśli chodzi o wklejenie uszczelki To jest tak oczywiste że tego nie pisałem To co napisałem jest zgodne inst.SERWISOWĄ Firmy ARDO Wymienia się cały zestaw,poza uszczelka łożyskowania jeśli oczywiście nie jest uszkodzona Poza tym proszę spojrzeć na pierścień ślizowy ten stary zawsze jest wyślizgane miejsce starego v-ringu a nowy jest...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator. Tak z resztą mają to katalogowane :) Alternator to...
Jak naprawić lub wyregulować rowerJak naprawić rower REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba poprawić. Jest to czynność dużo prostsza od zmagań...
pierścień ślizgowy pierścień ślizgowy sygnał alternator valeo pierścień ślizgowy
wentylatora mercedesa fronius licznik energii spawarka normy
hulajnoga elektryczna falownik zabezpieczenie róznicówka
Lokalizacja bezpiecznika w klimatyzatorze Blaupunkt Moby Blue Gdzie znaleźć starą sprężarkę US-4?