W Tonero 50 pompy wody na oczy nie widziałem, więc nie wiem, czy tam jest jakiś odpowietrznik, a płyn wymieniałem ze trzy razy i nigdy nie było problemów z zapowietrzeniem... A w Tonero 50 siedzi nic innego jak nie 4Y. Ogólnie Toyota w manualu instruuje, by przy wymianie czy uzupełnianiu płynu chłodzenia rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewu płynu,...
Gratulacje! Foty pokaż. Też mnie kusi jeszcze taka zabawka.
Metodą płukania uprzednio odsysając co jest w zbiorniczku.. Licz jakieś 4x więcej płynu niż puste napełnienie.
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Nie ma proporcji, a do wymiany masz tylne cylinderki.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
TAK, a z czasem się zapowietrzy i będzie się nawet grzało koło. Coś nie miał czasu, albo nie chciało mu się rozwiercić odpowietrznika, wykręcić reszty z niego i zamontować nowy odpowietrznik, jakby faktycznie się urwał. Poszukaj warsztatu gdzie mają grzałkę elektryczną do śrub i tam wymień odpowietrznik wraz z odpowietrzaniem tego koła albo całego układu.
rozpinasz waż przy chłodnicy na dole nagrzewnica jest przed termostatem wiec nie zleci cały płyn
Wyciągnij stary płyn ze zbiornika , zdemontuj przelew i zaślep otwór w zbiorniczku . przelew do innego pojemnika , dolać płynu do zbiorniczka i odpalić auto / najlepiej robić w dwie osoby/ dolewać płynu do zbiorniczka . Układ się przepłucze i jak poleci z przelewu czysty płyn to koniec zabawy , zamontować przelew , dolać do stanu .
Dokładnie Przy czym 4 może trzeba będzie powtórzyć jak ubędzie płynu.
W dyskusjach była wzmianka iż wymiana płynu wycisza stuki oraz by nie stosować strokate płynu VW lecz ATE DOT 4 SL.6 o ile to prawda. Zalecana wymiana płynu przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy a w przypadku eksplantacji w górach lub z przyczepką interwał skracamy.
Wykopałem tylko takie coś co by miało sens,kiedyś miałem przypadek z autobusem scanii na zabudowie irizar sprzęgło szarpało wymiana płynu w siłowniku znacznie poprawiła pracę.
Wymiana płynu nie jest problematyczna jeśli odpowietrzniki się odkręcają.
Cześć, Pytanie może dla wielu z Was wyda się banalne ale przyznam że pierwszy raz będę robił taki układ. Nie dotyczy on co prawda samochodu lecz wózka widłowego ale mechanika to mechanika. Układ hamulcowy bardzo prosty. Pedał, pompka i 2 cylinderki które rozpierają szczeki. Odpowietrzniki oczywiście znajdują się przy cylinderkach ale jest też dodatkowy...
Zaciski ci skorodują a tłoczek jak się nie zakleszczy to będzie płyn przepuszczał i cała tarcza razem z klockami zardzewieje. Sprzęgło hydrauliczne też masz na płynie a nie na oleju jak większość sądzi.
Wymienia się. W robocie stosowany jest Elf Speedmatic Czy wiesz jaki może być max poziom oleju w robocie? W zbiorniczku mam tylko zaznaczony poziom min, a max niestety nie ma.
poleciało gorące przez około 30sekund i zaraz letnie Czyli zakamieniona nagrzewnica. Są różne metody udrażniania, najskuteczniejsza to wymiana na nową, najtańsza to kwasek cytrynowy i jeżdżenie. Niektóre nagrzewnice całkiem ładnie puszczają po kwasku. Oczywiście po udrożnieniu wymiana płynu na nowy.
Masz Lexusa NX300H (H - to Hybryd). W tych skrzyniach olej można zmienić dopiero przy powyżej 100000 km. ale nie dynamicznie. W skrzyni nie ma pompy oleju jak w skrzyniach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, gdzie obieg oleju jest wymuszony/obiegowy. Jest pompa oleju ale do smarowania elementów wykonawczych, ona nie wymusi obiegu. Jest to skrzynia eCVT....
Witaj, Z góry przepraszam za brak pl liter ale ich nie posiadam angielski windows. Tak naprawdę, to nie ma w tym nic trudnego: Odkręcasz elementy, które będą utrudniały dostęp do króćca, czyli przewód filtra powietrza, pisze to z głowy ostatnio wymieniałem taki króciec w 2.0, następnie podstawiasz pod spod auta coś, do czego złapiesz płyn chłodniczy,...
Próbuj i opisz efekty. Przepłukanie układu i wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
Wszystko opisane jest w instrukcji obsługi auta. Temat ociera się o Kosz.
Gdzie wycieka ten olej? Z pod rurki czy obudowy?
Bez przesady. Pojemność układu chłodzącego Verso to 6,5 l, więc tylko niewielka część pozostanie w bloku. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o zalecanym płynie Toyoty/Hondy, poczytaj (szczególnie #4): [url=http://www.accordklubpolska.pl/inde...
Sprawa niezbyt skomplikowana,otwórz ogrzewanie (ustaw na ciepłe),odepnij dolny wąż z chłodnicy i tyle. Jak spłynie,zapnij wąż z powrotem,nalej płynu,odpal i niech chodzi,jak się odpowietrzy dolej między min a max i tyle Czy Ty wiesz co piszesz?? Raportowałem Twój post, ale widzę wracasz jak bumerang...
Zależy od wielkości tarcz i klocków średnia dobrej jakości to ok 250zl za tarcze przód 1 sztuka, klocki przod 150-200, tył tarcze szt. 150-200, klocki 100-150, Tylne zaciski chińskie ok 220-300zl (nie polecam często są wadliwe i brak te ręcznego, lepiej zregenerować stare orginalne jeżeli są w dobrym stanie) za lepszy ate czy TRW to napewno 350w górę,...
Pompę można zregenerować we własnym zakresie. Komplet uszczelek to wydatek paru złotych. Poza tym wymiana płynu(można ustalić jego stan za pomocą testera) i odpowietrzenie całości.
A ten termometr wskazuje temp w chłodnicy czy w silniku płynu? Mierzy temperaturę przy silniku.
Ja mam taką metodę, że 3-4 tygodnie przed terminem przeglądu jadę na stacje diagnostyczną gdzie sprawdzają zawieszenie , hamulce , ew. wycieki, stan blacharski spodu i notuję co jest do zrobienia. Co roku jesienią , trzeba czy nie, jest wizyta u mechanika na przegląd przedzimowy dla sprawdzenia stanu technicznego silnika i ew. wymiana płynów eksploatacyjnych....
No zdejmij chłopie ten wąż.... Poza tym w żadnym aucie w 100% płynu nie spuścisz.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Jak auto na gwarancji to pozostaje wyłącznie pompowanie kół w ASO. Wymiana płynu do spryskiwaczy również. V.
A takie pytanie, czy ta płukanka może zrobić jakieś spustoszenie w silniku? Uszczelki nie posieka? Skoro płukałeś wodą zdemineralizowaną, to nie. Tyle że dodatkowo rozcieńczony wodą płyn chłodniczy, może mieć znacząco podniesioną temperaturę krzepnięcia. Należałoby zmierzyć temperaturę krzepnięcia płynu refraktometrem, lub gęstość areometrem, i jeśli...
Postanowiłem że uszczuplę portfel o 20 zł i dałem na warsztat, można powiedzieć że 4 browary nie moje ale za to jest zrobione dobrze :) dzięki za odpowiedzi :)
Każda metoda jest dobra jeśli prowadzi do zamierzonego efektu, czyli nowego płynu w układzie, bez powietrza. Golf4 to nie rakieta kosmiczna, możesz pedałować, pompować albo wyciągać płyn pod ciśnieniem. Ciśnieniowa najbezpieczniejsza pod tym względem że nie opróżni ci zbiorniczka przy odpowietrzaniu. Bo Golfa4 to akurat nie dotyczy, ale są auta z dzielonym...
http://obrazki.elektroda.net/83_12657572... Szukajcie, a znajdziecie ;) Pisałem, to zależy od Twoich chęci!!!
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
nie lepiej było po prostu kupić gotowy płyn do chłodnic aio? lub koncentrat
Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą
Dzięki za pomoc :) Temat zamknięty.
Nie. Bez sensu takie rozwiązanie.
Praca pomopy ucichla po dolaniu płynu alebu tak za pół roku wymieniam olej więc i płyn też już wymienię na nowy. Dziękuję wszystkim za porady. Zamykam temat. Dodano po 57 Pomoc przez użytkowników forum.
Dzięki za instrukcję. Co do płynu to chyba tylko DOT 4 bo takie oznaczenie mam na korku zbiorniczka płynu i taki tez płyn znajduje dla tego modelu w wyszukiwarkach hurtowni
Najlepiej zacząć od demontażu filtra oleju - olej spłynie do miski. Nie odpalać przed pracą 2-3h. Dodano po 55 I kup pierburga ma komplet uszczelek włącznie z tymi od podstawy/bloku.
Wymiana płynów.
płyn chłodzący co dwa lata olej do wspomagania 60 do 100 tys. Częściej nic nie szkodzi. Np auto wykonuje duże przebiegi. Ile km robisz rocznie - przeciętnie? Są to wartości średnie. To nie apteka.
W moim Audiku jest podobny objaw tzn. gdy skrece koła maksymalnie w lewo lub w prawo słychac jakies niewielkie syczenie. Tez myslalem ze cos jest nie tak. Ale moj kumpel odebral niedawno z salonu nowego Lanosa i jest tak samo wiec chyba tak juz musi byc.
Skrzynie są dość czułe na jakość oleju. Kiedy ostatnia wymiana płynu?
Nie było potrzeby wymiany płynu.
Nie wymienia się. Pozostałe zagadnienia zostały już opisane na forum.
Ewentualnie grawitacujnie tylko czasu więcej potrzeba.Odkręć korek od płynu hamulcowego,poluzuj wszystkie odpoietrzniki i czekaj dolewając płyn do zbiorniczka.
Płyn hamulcowy należy stosować taki jaki jest przewidziany przez producenta układu hamulcowego. Wymiana płynu na "wyższy" może w skrajnych przxypadkach spowodować "rozwalenie" układu. Płyn DOT 5.1 może zawierać związki, które wpłyną destrukcyjnie na niektóre elementy układu hamulcowego - np. na uszczelki lub przewody elastyczne. Na przerabiane "na lepsze"...
Pierwsza metoda polega w zasadzie na przepłukaniu układu ze starego płynu za pomocą płynu nowego. Jest ona o tyle łatwa, że nie wymaga wymontowywania żadnych części, ani nawet schodzenia pod podwozie auta. Wystarczy odkręcić zbiorniczek z płynem do układu wspomagania, wypompować jego zawartość za pomocą strzykawki z nasadzonym na jej zakończenie wężykiem,...
Załącz i sprawdź na czy cały parownik się zaszrania? Zapewne jest tam jeszcze wentylator, który ma pracować po spełnieniu określonych warunków. Czy ten osad lub parownik są tłuste?
No jest, wymień.
Zrób test na obecność spalin w płynie chłodniczym.
Powinien być ???
Niebieski trzeba przez chleb lać by barwnik został w chlebie bo dysze się zapchają w spryskiwaczach.
Witam. Rok temu kupiłem Golfa VI, 1,6 MPI. Samochód kupiłem od handlarza, który importował go z Niemiec. Ponieważ auto miało książkę serwisową, a w niej ostatni przegląd sprzed 3 miesięcy nic w nim nie robiłem. Przecież po zakupie auta z nieznanego źródła podstawą jest wymiana płynów eksploatacyjnych i filtrów i co najmniej sprawdzenie jeżeli nie wymiana...
Nie wolno dopuścić by układ się zapowietrzył, bo będzie problem z odpowietrzeniem. Wymieniając płyn kontroluj poziom w zbiorniczku. Odpowietrzyć się da tak jak w modelu bez ABS.
Odkręcasz/popusczasz przewody od maglownicy i kręcisz kierownicą najlepiej na podniesionym przodzie ( lżej ) od oporu do oporu,aż przestanie wypływać olej. Silnik zgaszony, ze zbiornika przewodem.Świeżym olejem płuczesz . Zbiornik można zdjąć i umyć że szlamu w benzynie extrakcyjnej.
Prawdopodobnie jest uszkodzony termostat.
Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? To w końcu elektryczne czy elektrohydraulicze?
Witam. W najbliższym czasie zamierzam wymienić płyn hamulcowy w clio. Clio III posiada ABS oraz ESP, kiedyś wymieniałem płyn hamulcowy w starej corsie, która nie posiadała żadnego systemu z Clio. Czy wymianę płynu zrobić na załączonym silniku czy nie? Dziękuję i pozdrawiam.
Reszta została w bloku. https://www.youtube.com/watch?v=OGaOYeEL...
Moim zdaniem wymiana płynów jest tylko zbiegiem okoliczności, i nie ma nic wspólnego z zachowywaniem się silnika po tej czynności.
Jeden i ten sam zbiorniczek płynu do hamulców i sprzęgła. Czasem leci z wyjścia do pompki sprzęgła, nigdy spod gumek pompki. Gumki dostepne z całym zestawem naprawczym pompy.
Wymiana płynu hamulcowego. Czy można wymienić płyn hamulcowy w taki sam sposób jak układu wspomagania żeby się nie zapowietrzyl?
Sezon zimowy właściwie już obowiązuje to moze taki wątek się przyda. Muszę wymienić płyn chłodzący i może ktoś to robił i wie gdzie jest zawór spustowy w tym modelu auta?? Ewentualnie czy jest potem potrzeba jakiegoś odpowietrzania ukłądu i też gdzie takowy odpowietrznik się znajduje??
Lewe nadkole z przodu odkręć.
Nie. Pompę zostaw w spokoju. Klamka/pedał ma być w pozycji "jak najmniej wciśniętej". Kiedy strzykawką od dołu będziesz podawał płyn, to nie ma bata żeby ci w końcu górą nie wyszedł. Naturalnie trzeba poluźnić kalamitkę w zacisku, bo inaczej to płynu nie wtłoczysz. Do tego otwórz zbiorniczek płynu hamulcowego (by powietrze miało gdzie uchodzić).
Poduszka/poduszki silnika
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Zaaplikowałem proszek we własnym escorcie. Nie uszczelnił wycieku bo jak się okazało później ciekła pompa wody pod rozrządem. Za to skończyło się ogrzewanie. Wymiana płynu, płukanie nic nie dawało. 20st mrozu a ja biegałem z wężem i przebijałem nagrzewnicę ciśnieniem wody bo ogrzewania normalnie nie było. Pomagało na 3-4 dni i znów coraz słabiej grzało....
Jeśli chodzi o odpowietrzanie odpowietrzamy wprzytkie i zaczynamy od tago koła co jest najdalej pąpki czyli najczęściej jest to prawe tył następnie lewe tył późnoej prawe przód i ostatnie lewe przód. A kolega z wymianą płynu jak najbardziej ma racje ponieważ jezeli płyn mamy ten sam bardzo długo to zaczyna być w nim dużo H2O dzięki temu mogą nam korodować...
Ja nie raz robię tak - wsypuję kilka kwasków cytrynowych do zbiorniczka wyrównawczego i klient jeździ jakiś czas. Po odetkaniu oczywiście wymiana płynu. Skuteczność około 50 %. Ostatnio tak zrobiłem w corolli i jest git.
Płyny i inne materiały eksploatacyjne wymieniamy wg spacyfikacji producenta samochodu. Przykład - dla Kia wymiana płynu chłodniczego zalecana jest co 200 tys km, płynu hamulcowego max co 5 lat. To są tylko zalecenia i awarii raczej nie wyeliminują. Jaką masz pewność że za 500 km nie siądzie wtrysk, pompa paliwa, sterownik ? Jeździj i nie zawracaj sobie...
Nabijają te gruszki u magików od zawiasu citroena . W Fordzie Scorpio ten sam system . Pomaga świeży płyn albo wymiana całego modułu .... ostatecznie zamiana na servo podciśnieniowe bo tych modułów już mało sprawnych zostało .
Pojeździj parę km dotrą się klocki , zaciski luźno chodziły przeczyszczone dobrze tak samo piasta pod tarcza? Wymiana płynu tutaj nie pomoże.
Jeśli to silnik 1.6CVH to jest on w aluminiowej cześci przykręconej do głowicy przy aparacie zapłonowym. Trzeba odkrecić 3 śruby. Końcówki węży najlepiej podnieść powyżej lustra cieczy, powinno przestać cieknąć.
Dostaniesz węze elastyczne bez problemu. Korektor służy do rozłożenia siły hamowania na tylną oś. Ciśnienie wzrasta wraz z obciązeniem tyłu auta. Jeżeli wyeliminujesz go to moze się stać tak, ż w pierwszej kolejnosci zablokuje Ci tył. Wiadomo że tył jest lżejszy od przodu. Tak jak miał mój (mądry) kolega w C15.
Wymienia się tak samo jak w opisie
Jaka marka jaki samochód jaki silnik to podstawa!
Wymiana płynu i reset inspekcji. Jak przejechałeś datę to "z ręki" nie skasujesz. Trza na kompa podjechać.
Sposób z odsysaniem jest do bani! :cry: Zawsze przecież mnóstwo, i to tego najbardziej pracującego płynu zostanie w przewodach, pompach i zaciskach (a w zaciskach jest najważniejszy!). Tylko wymiana poprzez spuszczenie. Płyn jest każdy dobry, byle spełniał normę. Dedykowane przez producenta marki materiałów eksploatacyjnych to tylko większe koszty.
Do sprawdzenia siłownik sprzęgła (hydrauliczny) ,sprzęgło , wymiana płynu i ponowna adaptacja punktu styku sprzęgła ..
...Podejrzewałem uszczelkę teraz mam pewność . Tylko dlaczego żaden tester tego nie wykrywa ? Dobrze podejrzewasz. U mojego Brata w takim samym silniku podobnie było.
Parapet do wyjęcia tak i tak.
Włącznik ciśnieniowy wspomagania, siedzi nakręcony na rurce i uszczelniony oringiem olejoodpornym
Raczej pompa cieknie.
Czyli nic z tym nie robić ? Objaw jest taki sam, czy jest zgaszony czy pracuje, w zbiorniczku od czasu do czasu dzieją się cuda. Wiatrak załącza się na chwilę i zaraz się wyłącza - nigdy się nie załączył na 2 bieg lub 3 tylko delikatnie się kręci od czasu do czasu. Czy wymiana płynu może coś zmienić ? Auto mam od 2 tygodni i nie mam pojęcia czym to...
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Trzeba skorzystać z komputera diagnostycznego, ponieważ nie ma czujnika poziomu płynu eolys tylko jest obliczany matematycznie na podstawie np . otwierania wlewu paliwa . Koszt samej usługi w autoryzowanym serwisie w Szczecinie to 200 zł - wymiana płynu + programowanie . Nie wiem za co zapłaciłeś te 500 zł :) A jeśli chodzi o dodatkową butelkę to nie...
Wymiana płynu i dokładne odpowietrzenie
jakiś inny pomysł? Zostaje wymiana płynu. http://www.google.pl/search?q=+lava+lamp...
Kup plyn do vw,skoda
Wiesz 8 lat i bez serwisu? Przecież wymiana płynu następuje co jakiś czas, a nie że jest wieczny. Wezwałeś ekipę do naprawy, a nie na regularny serwis, więc awarię usunęli. Wina niestety po twojej stronie.
Wymiana czujnika wału korbowego.
Wymiana pękniętej głowicy
witam swiece wymiana przy 20000km ale to zalezy tez w jakich warunkach eksploatowano auto płyn we wspomaganiu wymiana co 60000km lub co 3 lata ale nalezy to zrobic dokładnie potrzeba troche benzyny ekstrakcyjnej i sprezonego powietrza pozdro T
Zaśniedziały elektrody czujnika poziomu płynu w zbiorniczku. Doraźnie można dolać płynu ,część niezaśniedziała elektrody czujnika zacznie mieć kontakt z płynem i problem ustąpi. Docelowo albo trzeba je oczyścić (jak jest dostęp można delikatnie zeskrobać ) jak nie ma wymiana zbiorniczka na nowy z nowym czujnikiem.
wymiana płyn renault wymiana płyn hamulcowy płyn hamulcowy wymiana
tranzystor bc337 ciśnienie układ chłodzenia volvo silnika
bateria wylewka 17mb130p firmware
Czujnik temperatury spalin W212 2.2 CDI uszkodzony Mercedes W212 2.2 CDI - Kod P2080, Czujnik EGT