będzie działać poprawnie bez dodatkowych rezystorów
Wymienione zostały wszystkie tranzystory IGBT w mostku 3F wraz z sterowaniem. Możesz to pokazać na foto bez radiatora?
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Przecież pisał, że wymiana tacho rozwiązała problem. A od kiedy wymiana tacho jest równoznaczna z poprawieniem lutów na płytce?
Dzięki za sugestie, ale Ci napisałem, jak rozwiązałem problem. Brak styku na wtyczce do modułu 4 czerwone kabelki wchodzące do modułu od dołu zmywarki wymiana tacho. Dzięki za pomoc zamykam temat. pozdr :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam. Wymiana tacho na zwykly licznik wiaze sie rowniez z wymiana czujnika na skrzyni biegow.Jedna kostka ma cztery przewody"B" i ona wprowadza sygnal z czujnika do tacha ale ten czujnik nie nadaje sie do zwyklego licznika.
Po wejściu w diagnostykę pokazuje kod błędu E52. Możliwa jest wymiana tacho? Tylko nie mogę go znaleźć. Jeszcze jak wszedłem w test elektryczny to pokazało kod błędu EF4 (ale węże i sitka sprawdzone, ciśnienie raczej dobre więc nie wiem skąd ten błąd). Prosiłbym o pomoc co dalej mam robić, a przede wszystkim gdzie znajduje się tachogenerator.
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Czyli wymiana tacho pomogła. Gdzie jest termostat? I dlaczego w takim razie na 30' grzeje, a na pozostałych nie? Hydrozagadka...
Takie same objawy miałem w zmywarce Electrolux ESF 66710. Wymiana cewki tacho rozwiązała problem definitywnie.
Tacho ma sensor czteroprzewodowy, natomiast zwykły licznik ma zwykły, dwuprzewodowy sensor indukcyjny. Podpięty do wtyczki nr. 1 licznika, pin 11 to masa, pin 2 to sygnał.
Generalnie żeby to zrobić to grzebanie we wsadzie licznika czyli Vag tacho albo bezpośrednio z pamięci licznika.
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
Jeśli nie posiadasz pinów do liczników to tym co masz nie dasz rady. Wtedy Vag Tacho lub inny byś odczytał piny.
Jeszcze tylko prosze kogos o potwierdzenie kodu bledu (miganie diod 800 i 600) dzieki wielki narazie za natychmiastowa pomoc. Zgadza się, ten błąd oznacza brak sygnału tacho. Czyli szczotki, tacho itp.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Cześć, No to słabo trafiłeś z tym regenerowanym tacho bez D8. Ten pin to standardowy sygnał "prędkości pojazdu" właśnie dla takich urządzeń jak Telma. Bez tego impulsu Telma po prostu "nie wie", że autobus jedzie i dlatego się nie załączy – to takie zabezpieczenie. Odradzam kombinowanie z podłączaniem pod inne piny (np. B6/B7). To są często inne rodzaje...
Dzięki Wszystkim za pomoc.... W końcu zmywarka działa:) Wymiana cewki tacho pomogła . Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
Winne jest prawdopodobnie tacho lub przetarte przewody pod drzwiczkami.
Cewka tachogeneratora 372205506 kupiona za 20 zł załatwiła sprawę. Poprzednia diagnoza specjalisty: wymiana pompy za 610 zł + robocizna czyniła taką naprawę praktycznie nieopłacalną...
Wymiana cewki tacho rozwiązała problem. Niestety producent nie udostępnia takich części dlatego trzeba było ratować się częścią z odzysku :) Dzięki za konsultacje.
Moduł zalany galaretką. Tego tylko brakowało. To nic nie pomogę. Chyba że profilaktyczna wymiana przekażników. Obwód tacho pod galaretką nic nie widać. Może jakiś specjalista się odezwie i pomoże?
To żebyś podoginal nóżki od przekaźników w skrzynce z bezpiecznikami, i/ lub czy posiadasz np. Belgijski maut jest podłączony w gniazdo zapalniczki czy masz podłączonego np pod przekaźnik? Czy masz ? Urządzenia pomiarowo - komunikacyjne z kierowcą - są podpięte pod tacho? W wolnej wtyczce np brązowa czy pod któryś z przewodów. Np. Czy kabel do urzadzenia...
Czy takie łożysko też można wymienić Można, tylko jak jest tam na końcu magnes(tacho),(nie wiem jaki to silnik), to już będzie trudniej.
Chodzi mi tylko o to, czy montaż "używki" jest możliwy Jak najbardziej. Znajomy, który serwis tacho prowadzi często wymienia.
Witam Jeżeli kolego nadal masz problem z grzaniem wody, to u mnie pomogła wymiana cewki (tacho) zamontowanej na pompie. Powinna mieć rezystancję około 90 omów. Cewka kontroluje dla sterownika czy pracuje pompa i generuje ok. 6V.
Witam, Mam problem z pralką Candy G04 1272D-16S. Wyświetla mi się błąd Er08 - bęben pralki stoi w miejscu. Wydaje mi się, że przyczyną jest tachogenerator, był serwisant, który potwierdził diagnozę, z tym, że powiedział, że jest on wymienialny z całym silnikiem. Pralka ma dodatkowe ubezpieczenie do 5 lat, ale boję, się, że koszty naprawy (wymiana silnika)...
Słuchaj, o ile mnie pamięć nie myli miałem ten sam błąd. Problem rozwiązało wizyta w serwisie tacho, i wymiana trybiku od napędu podstawy zegara. To chyba błąd zawieszania się zegara. Bodajże 100 zeta.
Tak jak pisałem wcześniej, wszystko sprawdzone było wcześniej, łącznie z wymianą tacho i obu czujników. Wymiana AGS na samym-samym końcu. Tak czy inaczej usterkę udało mi się usunąć, mam teraz sprawny kompletny AGS do sprzedania.
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
witam serdecznie wszystkich i proszę o sugestie co może być przyczyną. Jestem posiadaczem pralki z Niemiec lavamat 14810, PNC 914601600/01 wałczę z tą pralką już drugi dzień . dwa dni temu żona oświadczyła że pralka nie wiruje , rozkręciłem, sprawdziłem filtr wszelkie przewody podciśnienia, hydrostat wszystko co można ,sprawdziłem szczotki silnika ,...
Temat do zamknięcia. Wiąże się to z wymiana licznika,czujnika w skrzyni i wyprogramowaniwm tacho z komputera
Silnik nie posiada magnesów. Jest to silnik trójfazowy z uzwojeniami połączonymi w trójkąt, a czwarte uzwojenie to tacho. Wymiana zasilacza silnika ożywiła pralkę. Dziękuję ludziom co mieli chęć pomoc. Rozumiem tez ze nieraz trudno doradzić gdy sie czegoś nie widzi. Z drugiej strony są osoby co mogłyby pomoc, a prowadza dialog o niczym. Kiedyś ta stronka...
Pozwoliłem sobie otworzyć temat ponieważ po kilku myciach problem powrócił i zmywarka znowu grzała tylko w programie 30 min. Tam gdzie wskazał Adam17 w poście: peter falk (za fachowe wsparcie na privie) i Adam17 .
wymiana zmywarki
Jeszcze nie spotkałem się z takim uszkodzeniem jak spalona prądniczka to i cały sterownik powinien być spalony
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
W serwisie tacho mówią, że symulator nie załatwia sprawy, zalecają wymianę zegarów - to nie pomogło. W serwisie forda nic nie wiedzą wymiana zegarów nic nie wniesie po podłączeniu od razu będzie to samo,bo BCM tym rządzi ,emulator to chyba tylko prędkość zacznie wskazywać o ile wcześniej nie było po odpięciu tachografu. Na początek zmiana konfiguracji...
Niestety to jest powiązane z licznikiem i konieczna będzie wymiana licznika na taki bez tacho. Przeczytaj art 3 i 13 561, rozp 3821 i utd dokładnie. Jeżeli jest adnotacja w dokumentach że było tacho w pojeździe - musisz uzyskać wpis iż urządzenie zostało zdemontowane bo inaczej byle krawężnik nie znający przepisów zabierze ci dowód - choć nie ma absolutnie...
błąd 423 --> Błąd w komunikacji danych kodowanych (nadajnik kodowany) lub przerwa w sygnale (nadajnika 4PIN), lub odłączenie nadajnika wymiana takiego impulsatora jest dość kosztowna ale cena hurtowa tego impulsatora KITAS jest około 350zł a ile liczą serwisy sami się dowiecie :D hehe za darmo nikt tam nie będzie skakał a nie wspomnę już że trzeba potem...
Tacho sprawne, wymiana modułu pomogła. Nieobciązony silnik z nowym modułem zachowuje się poprawnie.
Pomijam całkowicie elektronikę tacho. A stan oleju w skrzyni ktoś sprawdził? Jeśli na czujniku osadzają się opiłki to skrzynia do roboty, w najlepszym wypadku wymiana oleju. Przy przyklejonych opiłkach do czujnika nie ma siły by tacho dobrze działało.
Taki kondensator do folii najłatwiej byłoby przylutować transformatorową lutownicą, Dwie ręce wystarczą. W jednej kondensator, wdrugiej lutownica z cyną na grocie. Przez lata w ten sposób lutowałem elementy tej wielkości, jak i dużo mniejsze (smd jak i transoptory szczelinowe, mikrowyłączniki) transformatorówką na taśmach w tachografach szufladowych...
Czyli łożysko od strony tacho zostało stare ?
Te objawy ze strony silnika to nie jest wirowanie tylko utrata kontroli na obrotami silnika , po uszkodzenie toru prądnicy tacho, najczęście jako skutek zalania przez wodę złącza silnika. Jeśli dotarło do procka a chyba tak się stało to jest po sterowniku.
By zwiększyć zainteresowanie tematem chciałem nagrać film pokazujący mruganie diod o którym pisałem wyżej i ogólnie jak pralka chodzi. Zamontowałem silnik jednak przy włączaniu (kilkukrotnym) zadziałał wyłącznik różnicowoprądowy. Nie mam pojęcia czemu zadziałał. Po wyjęciu silnika i ponownym zamontowaniu za pierwszym razem zadziałała różnicówka, ale...
Wymiana jest owszem możliwa sam wymieniałem już te tachografy, w miejsce oryginalnego tacho idzie prędkościomierz specjalny pod tą deskę a tacho rozmiaru radia 1DIN w wolną kieszeń i po sprawie tak w skrócie :) Serwisuję tachografy i wiem że z tym modelem zawsze są kłopoty jak to bywa zazwyczaj w czymś stworzonym pod konkretną markę czyli MB Pozdrawiam...
Okazało się że w tachografie padła bateria ... Tylko wymiana tacha wchodziła w grę...
Rozumiem. Wiem że 0 wpisuje sie przed PINem ale skoro jest ono na końcu pięciocyfrowej liczby a mam 4 miejsca na wpisanie to zero zostawiłem. Jutro rano będę próbował dalej i dam znać.
Suszarka AEG 8000 Series. Niestety nie ma tabliczki znamionowa, ale problem jest jasny i dla fachowców nie będzie problemu. Duży hałas w działaniu silnika i mam nadzieję. Czy to można jeszcze ogarnąć, ten magnes. W tacho pralek coś można zrobić, ale to wirnik. Diagnoza moja - wymiana silnika.
Czyli masz uszkodzoną wiązkę, która biegnie od tacho do modułu lub sam moduł sterujący.
Wyrywasz mieszek lewarka zmiany biegów - pod spodem jest śrubka. Wyrywasz uchwyt na papier (od góry jest zatrzask który trzeba nacisnąć) pod spodem jest śrubka. Dwie śrubki są w dolnej kieszeni przeznaczonej na tacho. Wykręcasz je i wyrywasz cały panel. Resztę śrubek teraz będziesz widział. Więcej inicjatywy kolego - to stare auto o prostej konstrukcji...
Od tego zacznij. dlatego zacznę od zakupu nowego czujnika "brudnej wody" Jeśli to nie pomoże, to czeka Ciebie wymiana modułu :)
Może też być coś z magnesem w tacho.
Do dodania nowych zegarów potrzebujesz pin ,sciągniesz go przy pomocy kabelka VAG-Tacho .
To jest super dziwoląg! Ile byś nie podłączył płyt RMA130, pralka za kazdym razem zachowuje się inaczej (silnik). Nie wiem dlaczego?. Z reguły pomaga jego wymiana (nic z tematu tacho). Pozdrawiam. PS.Znowu mam taką na tapecie....I znów wałkowanie...
Trzeba udać się do elektronika ogarnie w 5 min,bez żadnych emulatorów. Owszem, ale nie każdy i nie w 5 min. I z oryginalnego przetwornika nie pójdzie bo jest kodowany. Więc wymiana przetwornika. No chyba że się podepnie do ABSu. Ale i tak później musi być dopasowana stała samochodu do licznika. I tego nie zrobi. A każdy serwis bez najmniejszego problemu...
Ja zawsze drżę w tym typie na taką diagnozę, a tutaj tym mi pachnie: wymiana modułu . Tacho (magnes), to nigdy nie pęka, ani nie "wylata", cewka, to musiałaby się spalić, a triak, to raz na dwa tysiące... :D Strata czasu na domniemania, o ile powyższe są OK. Po prostu pada procesor, ale o reanimacji jego nic mi nie wiadomo...
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Wiem, ale cena jest conajmniej z byka. Wartość używanego silnika to 100-150 zł tak realnie. Jak pisałem, ża 350zł usługowo robią mi remont kapitalny, przezwojenie wirnika, nowe łożyska, nowe szczotki, naprawa tacho.
A samo tacho sprawdziłeś?
Iveco to ja nie znam, ale wujek G pokazuje, że najprawdopodobniej powinien w tym aucie być tachograf. Jeżeli tak, to trzeba go po prostu skalibrować. Jeżeli tacho nie ma - to wymiana czujnika nic nie da. Czujnik po prostu liczy impulsy i nie zmienia ich ilości. Zmiana skrzyni nie skutkuje zmianą wskazań szybkościomierza, bo czujnik jest zazwyczaj (zwłaszcza...
WYMIENILEM LICZNIK POTEM UCH I STEROWNIK SILNIKAI DALEJ BRAK PRZEBIEGU KILOMETROW CHYBA NIE POTRZEBNIE WLACZYLEM ZAPLON PRZED WYMIANA STEROWNIKA Z UCH I STALO SIE JAK GENEK NAPISAL DOPISALO UCH DO LICZNIKA Dodano po 1 W modelu Master II nie ma możliwości wyrzucenia tacho przy pomocy CLIPa. W UCH istnieje komenda odnośnie tachografu ale można ją zastosować...
Ten do kupienia powinien pasować. Elektronika na poziomie z lat 2010 powinna to tolerować. Nie czyta mocy, prądu, a czyta ruchy prądniczki tacho.
Witam wszystkich. Niedawno kupiłem Renault Mastera 2,8 z 99r., który miał straszną rozpierduche w instalacji(ktoś po malowaniu nie dopilnował składania) po zrobieniu wszystkiego pozostał mi problem licznika, który to przystosowany jest do tacho(którego nie ma) i niestety nie działa, dodam że tacha najprawdopodobniej nigdy nie było, a licznik został...
Wtyczka czerwona jest do MFD Immo3-do kodowania tylko nowa pastylka ID 48 plus oczywiście piny...do tego potrzebny jest VCDS...zwykły vag-tacho ma problem z kodowaniem kanału 50 czyli immo Masz na olx 1J0 920 842A w rozsądnych $ O wyświetlacz się nie martw-wymiana jest stosunkowo prosta(dla kogoś kto trzymał lutownicę w ręce)a cena nowego na Ali...press...
...czyli wymiana rezystorów w obwodzie tacho nie ma sensu-w kilku przypadkach pomogła.Wymiana silnika w 11 letniej pralce....nie wiem czy jest ekonomicznie opłacalne.. Dodano po 7 Lamele komutatora silnika są wypalone. Na słuch to weź. ...lamele nie są wypalone ani wytarte...szczotki około 2 centymetry.Pralka chociaż wiekowa nie była specjalnie "katowana"
Witam, Jakiś czas temu zakupiłem VW LT35 rocznik 1999 silnik 2.5 TDI 102KM Mamy trzy auta marki VW LT35 1998r. Podczas wymiany licznika z TACHO na bez tachografu pomyślałem, że porównam kolory kabli w kostce czarnej podłączanej pod licznik w drugim samochodzie VW LT, moim wielkim zdziwieniem było po otwarciu deski rozdzielczej,że podłączenie prędkościomierza...
Witam bardzo dziękuje za przydatne podpowiedzi, 1. Na pisałem że na tachografie wyświetla się błąd jakiegoś kabla bo nie pamiętam dokładnie jaki był komunikat,a nie za każdym razem po przekręceniu kluczyka wyświetla się on.. 2.Nie bardzo wiem gdzie znajdę dokładne oznaczenie skrzyni,jest ona 6 biegowa z połówkami . 3.Nie mam pojęcia co to GMS,COO..??...
najprawdopodobniej masz problem z impulsatorem, będziesz musiał podjechać do serwisu racji zeby i zrobili sparowanie, a jak to nie pomoże czeka cię wymiana impulsatora. Sprawdź jeszcze wtyczkę od impulsatora Nowy jesteś więc się nie czepiam, ale na przyszłość patrz na daty postów....
do tego muszę wymontować silnik ?? Wywaliłem pralkę "na plecki" i patrzę do czego idzie ta para (czerwonych przewodów) sprawdziłem co to za połączenie rysunek - może się wyznasz - to stojan czy tacho?
Mam podobne objawy ze zmywarką electroluxa. Podobno czasem psocić potrafi tacho.
sprawdź także rezystancję tacho, oraz sam konensator.
Zakładasz deskę od modelu ze zwykłym licznikiem i po problemie. Masz do wyboru 2 opcje zwykły licznik (taki jak był montowany w passatach) lub podobny już do Golfa 4 z niebieskim podświetlaniem. Tylko ten od Golfa musi być bez CAN czyli 919 bez immo. I kilka przeróbek w instalacji licznika (w zależności jaki masz rocznik tego T4) Pozdrawiam Repa Robiłeś...
Renault też ma. Nabić powietrza do odbicia zaworu APM. Powoli naciskać hamulec, chwilę przytrzymać i powoli puszczać. Zgasić samochód i odczekać chwilę, aż zgaśnie tacho. O to chodzi?
Witam Sprawdż ciągłość przewodów wychodzacych z silnika(liczę,że sprawdziłeś silnik czy obwód jest zamknięty oraz prądniczkę tacho?)Pozdrawiam.
Czy przy średniej "sprawności technicznej" można to tacho osobno rozłożyć, sprawdzić i potem złożyć :D ? Tacho należy wymienić. Muszę zmartwić Cię jednym że nie występuje ono jako część zamienna, pozostaje wymiana na używkę.
ja ostatnio mialem taka sama sytuacje jak opisales powyzej tyle ze w DAF CF i pomogla wymiana zaworu zabezpieczajacego
Potrzebujesz kabelka Vag com do adaptacji immo(sprawdz czy kabelek ktory masz obsługuje Vag Com )oraz Vag Tacho do zczytania kodu pin jak rownież do korekcji przebiegu.Najwiecej pracy jest przy zakładania manetki- trzeba ściągać kierownicę ,wymiana zegarów to odkrecenie dwóch srubek torx.Moim zdaniem posiadając podstawowe narzędzia i z pomocą forum...
Silnik posiada dwie pary wyprowadzeń ze stojana, z których wychodzi po jednym przewodzie z zacisku. Wydaje się że początki i końce wyprowadzeń są zmostkowane, sprawdzano miernikiem mają przejście. Cele w komutatorze również mają przejście 0.8ohm. Dwa przewody od cewki tacho mają ciagłość.
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Tutaj trochę masz. F07 raczej jednoznacznie mówi o silniku a nie o grzałce. Nie jestem pewien czy silniki inwertorowe mają jeszcze tacho? Prędkość obrotowa wynika raczej z częstotliwości wyjściowej inwertera (?) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam wszystkich serdecznie. Potrzebuję Waszej pomocy, być może ktoś już spotkał się z podobnym problemem. Mianowicie od jakiegoś czasu mam problem w swoim Atego 815 z prędkościomierzem, który potrafi okresowo się wyłączać i włączać w losowych momentach - potrafi w czasie jazdy wskazywać zero lub podskakiwać w irracjonalny sposób, co ciekawe na wyłączonym...
prawdopodobnie cewka tacho przy silniku sprawdź jej oporność oraz styki
Witam Kolegę i dziękuję za chęć pomocy i już sprawdzam... Jednak już wcześniej widziałam tą prezentację - bardzo czytelnie wykonana. Niestety - jak tylko pokrętłem ruszę w lewo na 15, 14 - czy przytrzymuję palcem „start”, czy nie przytrzymuję - to i tak pulsuje P02 (świecą te dwa Ledy i pralka obraca lewo-prawo-niby wirowanie - nie wylewając...
Zamów sobie vag tacho 5.0 za 19 USD z alli. Powinien wyciągnąć z edc15 ? Pin lub z zegarów.
Niestety wymiana kondensatora nic nie dała... :cry: A który to tyrystor od sterownia silnikiem :?:
Ja akurat nigdy z Audi wogóle z grupą VW nie miałem problemu . Podobnie kolego Grala jak pewnie i ty . Z tym Autkiem akurat Vag tacho powinien sobie poradzić .
Może opisz co zrobiłeś dokładnie, że doszło do uszkodzenia. Objawy wskazują że uszkodzeniu mógł ulec EC (SuperIO) odpowiada m. in. za odczyt temperatur. Mogłeś go uszkodzić podając zbyt duże napięcie na pin tacho lub PWM złącza wentylatora.
Normalnie przekładasz, sygnał tacho jest doprowadzony do układu dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, więc nic nie trzeba dokładać
Kolejny wieczór spędzony przy mojej ulubionej pralce. Zaczęło się od spalonej kostki przy silniku, po jej wymianie silnik chodzi tylko na wysokich obrotach. Dwa zwęglone rezystory + wymiana triaka = to samo. Pralka wyświetla komunikat, że silnik nie działa. Przyjrzałem się uważniej tacho i okazuje się że jest przerwa. I teraz pojawia się pytanie czy...
wymiana samego wyświetlacza widać jest mozliwa ,ale dośc skomplikowana i jest ryzyko że może coś pojsc nie tak,chyba zdecyduje sie na zakup Tacho ,czy ten bedzie dobry ? http://www.allegro.pl/item227029240_najl...
ja podlaczalem tak samo i nie dziala.A zamienialem licznik na tacho z obrotomierzem.Jesli ktos zna przyczyne prosze o info.dziekuje.
czy jest możliwe żeby uszkodziła się ona w taki sposób żeby spalić programator? Jak najbardziej. Wystarczy trochę wody i moduł sfajczony. Dasz radę to naprawić (wymiana cewki prądniczki oraz rezystorów wejściowych w obwodzie tacho na module). Powodzenia. PS. Foto modułu jak najbardziej mile widziane :)
Witam. Dzieki waszej pomocy udało się :) Po przeanalizowaniu wszystkiego wyszło na to, że uszkodzona była cewka na tacho - to było przyczyną braku obrotów bębna. Wymiana kondensatora c1 i triaka rozwiązało problem braku wirowania. Między czasie wymieniłem jeszcze fartuch na nowy i grzałkę, bo była porządnie zakamieniała. Pralka jak nowa :). Jeszcze...
Dziękuję. Chyba założę nowy wątek, ale może pomożesz jeszcze tutaj? Jaki sprzęt kupić to tego typu zadań, czyli odczyt/zapis flash, adaptacje licznika z innego auta itp. Mały budżet tak do 1000zl. Jest tego sporo, carprog, VAG-tacho, digiprog 3, UPA..
Witam Trzeba podstawić sprawny moduł ELP160 dla testów, albo na module sprawdzić całe sterowanie silnika. A ta pralka trafiła jako martwa, czy na to uszkodzenie, co kolega opisuje? Jeszcze jedna rzecz: włącz samo wirowanie, też się resetuje i przygasa? Podstawiłeś cały sprawny silnik z tacho, tak? Tu jest film, można też w trybie serwisowym przetestować...
Obrotomierz na 'tacho-boosterze' zrobionym z cewki przekaźnika działa, ale tak jak przypuszczałem, tranzystor się grzeje. Wymiana elementów na płytce obrotomierza wg przepisu z pdf wyleczyła sprawę - wystarczyło w sumie tylko zmienić opornik wejściowy z 30k na 22k.
Problem rozwiązany, pralka wróciła do żywych. Problemem okazał się triak, po wymianie wszystko działa, na razie sprawdzone na jednym praniu+odwirowani, ale jest OK. Gdyby ktoś szukał modelu triaka do ww. modelu (i zapewne nie tylko do tego) to z tego co udało się odczytać jest BTB 15. Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc a w szczególności koledze...
Dzięki wszystkim za pomoc. PIN wyciągnąłem kabelkiem Vag Tacho. Z małymi problemami ale dokodowałem klucze i wszystko działa jak należy. Szczególnie dziękuję Hans30 za pomoc przez telefon, praktycznie prowadził mnie "za rękę" :-)
wymiana cewki tacho prądniczka tacho wymiana electrolux wymiana tacho
toshiba power saver kompresor akumulator nawigacja widzieć satelit
reset konto google samsung jakie napiecie pompie paliwa
Silnik wentylatora pompy ciepła Atlantic 8 kW: diagnostyka i naprawa Chiński wzmacniacz estradowy svdioDue 800 - testy i opinie