samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-) Pozdrawiam Niekoniecznie ,jak wspomniał kol.invector częstym grzechem jest naprawa lub wymiana rozrusznika bez wymiany tulei, z wiadomym skutkiem
Te od 2006r. A co powiecie o wymianie żarówek w smarcie. A wymiana rozrusznika?
przecież rozrusznik w tym samochodzie jest oryginalny ...więć przeróbki -aby byl mocniejszy są zbyteczne- poprostu przeprowadzić konserwacje ukladu rozruchowego-nic wiecej -pisałem o tym wczesniej wymiana szczotek -tulei nie zaszkodzi
Obstawiam rozrusznik. Prawdopodobnie tuleje wirnika są wybite i powodują bicie. Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. Regeneracja rozrusznika lub wymiana i problem powinien zniknąć. Jak trochę mechanikujesz to wyjmij rozrusznik i go rozkręć, lub daj komuś, kto już to robił. Tuleje najczęściej wybijają się przez zbyt długie kręcenie rozrusznikiem,...
Witajcie. Mam problem z rozrusznikiem. W momencie odpalania, słychać tylko pyknięcie a rozrusznik nie kręci. Na krótko tzn. po podpięciu minusa i plusa z dodatkowego aku. działa-kręci i odpala. Mój mechanik był pewien, że to bendix, więc oddał cały rozrusznik do regeneracji (wymiana automatu, tulei i bendixu). Niestety, problem pozostał. Gdzie szukać...
Jeśli tego typu historie , o których piszesz , dzieją sie przy niskich temperaturach , to jak będzie cieplej proponuję po demontażu rozrusznika zerknąć na wieniec koła zamachowego,może być źle nabity i będzie to rzutowało na rozrusznik , stal na mrozie się kurczy i luzy mogą być mniejsze , ewentualnie sprawdziłbym tuleje rozrusznika .
jeżeli odpala wtedy, kiedy dostaje więcej prądu (drugi akumulator) to jest sprawa prądu przy rozruchu. rozrusznik pobiera bardzo dużo prądu. Jeżeli wymiana przewodów nic nie pomoże to wykręć rozrusznik i zobacz czy na tulejach nie ma luzów. koszt naprawy (we własnym zakresie) to do ok. 50 pln zależy ile ma tulei.
Dwie rzeczy: rozrusznik a dokładnie szczotki (jeśli fiolet to wymiana) i tuleje oraz wtryski i pompa - masz wydruk ze sprawdzenia czy tylko na przelewy sprawdzane?
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Masz rozumieć, że trzeba wyjąć Rozrusznik i rozebrać w celu weryfikacji. Nie wiadomo ile da wymiana samego elekromagnesu, bo nie wiadomo w jakim stanie jest reszta. Najlepiej oddaj go do warsztatu który naprawia rozruszniki. Sprawdzą tam wszystko, szczotki, tuleje, uzwojenia i będziesz miał gwarancje
To wszystko co było robione Wym. Łączników stabilizatora Wym. Amortyzatorów przód Wym. Klocków hamulcowych Wym. Tarczy hamulcowej Wym. Szczęk hamulcowych tył Centralny zamek Uszczelnienie silnika z demontażem głowicy Regeneracja rozrusznika Wym. Uszczelniacza wału Wymiana termostatu Wymiana paska napędu tuleje
panowie prosze o pomoc!!! od 2 tygodni walcze z rozrusznikiem, wymiana szczotkotrzymacza, elektromagnesu rozwiazala problem... ale po wmontowaniu w blok rozrusznik nie chcial kreci, wiec wykrecilem go poglowkowalem i wymienilem tuleje w bloku skrzyni, ale nie ukrywam ze z braku odpowiedznich narzedzi odpicowalem fuszerke, i nie wiem czy ma ona byc w...
Możesz mieć uszkodzony zespół sprzęgający przez co nie chce zazębić się z wałem korbowym.Przy rozruszniku jest elektromagnez, gdy przylożysz napiecie wciągnie on zespół sprzęgający i powinien zostać zazębiony z kołem zamachowym. naprawa tego to wymiana zespołu sprzegającego bądz kasowanie luzu (odstępu ) przez wymianę tulei bądz podkładkami.A jeszcze...
A niby jak na odległość i bez pomiarów można to oceniać? Ale skoro tenże rozrusznik trwa na posterunku 22 roki, to chyba należy się jakaś konserwacja. Pytanie w jakich okolicznościach funkcjonujemy. Można się domyślać, że szczotki i tuleje zużyte, ale musi ocenić weryfikator. Zakup niby prostszy, ale też trzeba dokonać wymiany i nie wiemy czy osoba...
wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK, chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika...
W rozruszniku szczotki potrafią zrobić się fioletowe oraz pojawa się luz na tulejach (zwłaszcza dużej w głowicy). Jeśli aku jest oK, czyli na cieplym na siłe kręcić do odpalenia to najlepiej regeneracja rozrusznika(200-300zł) + korekta dawki(300-500zł). Ew wymiana aku+rozrusznik.
Tak jak wcześniej wspomniano MAŁO wiemy o problemie. Jeśli przy odpalaniu przygasają kontrolki to znak że: - jest słaby akumulator - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika - są zaśniedziałe styki w szczotkoczymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkoczymacza na nowy b/ roznitowanie szczotkoczymacza,...
Jeśli przy odpalaniu przygasają kontrolki to znak że: - jest słaby akumulator - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika - są zaśniedziałe styki w szczotkoczymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkoczymacza na nowy b/ roznitowanie szczotkoczymacza, wyczyszczenie miejsc nitowań i ponowne nitowanie...
Czy na zimnym silniku odpala OK. Jeśli tak, to przyczyn niedomagań rozrusznika może być kilka np: - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika (przy zimnym silniku też by były problemy) - są zaśniedziałe styki w szczotkotrzymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkotrzymacza na nowy b/ roznitowanie...
Czujnik już podmieniony, teraz zabieram się za rozrusznik. Niestety, tuleja od strony szczotek jajowata. :( Patrząc, że to 20 lat, to nie ma się co zastanawiać i raczej zakupić nowy. Koszt 260 zł, ale chyba spokojnie kolejne 20 lat podziała.
Podaję przykład - wymiana tulei, sworzeń na belce jest zużyty, zakładasz tuleję ORYGINALNĄ - która ze względu na zużycie sworznia/śruby już jest luźna. Mechanik ma do dyspozycji zrobić tak (uzdatnić) lub wymienić CAŁĄ belkę. Pomyśl trochę. Albo oddaj do ASO - zrobią na OK. To ja bym kupił oryginalną belkę i tyle, ja w to auto wiele rzeczy wysokiej...
chodzi o to, że silniki ALH fabrycznie miały ustawione zbyt male dawki startowe do uruchamiania ciepłego silnika z uwagi na ochronę dwumasowego koła zamachowego; problem nie występuje przy sprawnym akumulatorze i rozruszniku ale wystarczy kilka lat eksploatacji jak w miarę upływu czasu akumulator straci swoją pojemność lub tuleje rozrusznika zaczną...
Kompresja 25 jest słaba, praktycznie pogranicze wartości kwalifikujące silnik do remontu. Jeśli na tulejach miałeś/masz progi to wymiana samych pierścieni jest bez sensu, bo teraz pewnie się to tam tłucze, a jeszcze dochodzą wyrobione owale na tulejach. Pewnie nic nie porobiłeś traktorem, który nie pali na dwa gary, ale zapewne będzie brał olej i ma...
Co do sprzęgła, to jak kolega wyżej, rozrusznik masz pewnie R-5 w jego miejsce nie włożysz R11-inne mocowanie oraz inne"uzębienie" bendixu i wieńca.Konieczna wymiana obudowy sprzęgła i koła zamachowego z wieńcem bądź samego wieńca ale tego nie wiem.Na allegro widziałem zamienniki R5 z reduktorem- 2,8 kW ,także wstawiasz i nie kombinujesz. Wałek generalnie...
W aucie, które tak długo stało istnieje spore ryzyko rozsypania się wszelkich elementów gumowo-metalowych i uszczelniaczy. W zasadzie to na "dzień dobry" należałoby wymienić tuleje wahaczy i elastyczne przewody hamulcowe (i obowiązkowo płyn hamulcowy), skontrolować osłony przegubów, stan sztywnych przewodów hamulcowych, gumowych węży układu chłodzenia...
Do d... z takim elektrykiem co to wierzy maszynie a nie widzi że elektrolit ma zaniżoną gęstość. Albo kiedyś elektrolit sie wylał i dolano wody, albo - co bardziej prawdopodobne - część kwasu siedzi sobie teraz w siarczanie ołowiu na płytach, bo akumulator długo stał nienaładowany. Elektrolit w starym aku prawie zawsze jest brązowy, masa z płyt plusowych...
Jeśli nie odpala z bańki, to układ paliwowy możesz wykluczyć, a przyczyną kłopotów jest prawdopodobnie pompka wstępna. Podłącz przewód przezroczysty do pompy wtryskowej, a jego drugi koniec włóż do pojemnika z paliwem stojącego na ziemi i pokręć rozrusznikiem. Pompka powinna zaciągnąć paliwo, dobrze jak ktoś będzie kręcił rozrusznikiem, a ty patrz,...
Dlaczego?Bawiłem sie w takie rzeczy.Głowica splanowana tak ze rozrusznik ledwo to kręcił (kompresja)-silnik nie robił dużego przebiegu-urywało wał na czopie od strony koła zamachowego.(wał w 120 jest lany -żeliwny,nie kuty jak np w polonezie)Dalej-wyrywało sruby głowicy.Tak że splanowanie głowycy odpada.Zwiększenie pojemności-wymiana tulei-w 120 nie...
witam.wymienialemuszczelki na kolektorze ktore niemaja nic do rzeczy z rozrusznikiem i potem rozrusznik tak jakby sie zawolno zaczal krecic i niechcial uruchomic silnika przed wymiana auto zapalalo czasami jednak zdarzalo sie ze go jakby zatrzymywalo przy starcie pocykalem troche az sie zrobily cieple kable i zaskakiwal .po tym wymontowalem rozrusznik...
Koledzy, ja też przerabiam podobny temat na dieslu mamy. Po sprawdzeniu i wymianie wszystkiego, co wydawało mi się przyczyną (filtry, świece żarowe, przewody doprowadzające, uszczelnienia, pomiar kompresji, wymiana akumulatora..) doznałem załamania. Auto paliło jak przedtem i dostawało drgawek. :idea: Przyczyny, które stanowiły sedno problemu: - nieodpowiedni...
Też kupiłem podobnego Golfa (rocznik 2001). Teoretycznie auto było zadbane ale przed zakupem poprosiłem znajomego mechanika o przegląd i wyszło kilka rzeczy (n.p. stuknięty i lakierowany błotnik). Z powodu tych wykrytych drobiazgów sprzedawca obniżył cenę o 2000 zł. No właśnie tylko ja też brałem mechanika z prośbą o sprawdzenie i już tak dokładny...
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
witam, w momencie jak przekręcisz kluczyk i nie odpala sprawdź czy przygasają wskaźniki w aucie - jeżeli tak to może zawieszać się wirnik rozrusznika na skutek zuzycia tulei - miałem tak w Brava. Czasowo pomoże Ci puknięcie w obudowę rozrusznika, usuniecie usterki tylko poprzez wymianę tulejek. U mnie było to przy około 86k km - należy wówczas sprawdzić...
Może temat niezbyt aktualny, ale myślę, że wciąż jeszcze świeży - mogę cokolwiek napisać, bo akurat jestem posiadaczką Galaxy. Wcześniej miałam VW Golfa i kupiłam go ze względu właśnie na znaczek VW - jak już ktoś napisał, opinia, że VW są bezawaryjne jest dość przereklamowana - ciągle miałam jakieś drobne usterki, większych Golf też mi nie szczędził....
witam.kolego najprawdopodobniej jest to wina wytartych tulei w rozruszniku. Musisz wyjąć rozrusznik, rozebrać go i z jednej i drugiej strony masz dwie miedziane tulejki. Trzeba je wyciągnąć i wymienić na nowe. Koszt to ok. 10zł za dwie sztuki no i oczywiści czas na wymianę. Jak byś rozbierał rozrusznik to pamiętaj aby przed złożeniem na wałek na którego...
Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V. Sprawdzałem tez...
Witam. Szukam czytam i identycznego przypadku na razie na forum nie znalazłem. Problem pojawiał się czasami to znaczy że po paru próbach i majstrowaniu kluczykami, centralnym, w końcu zakręcił aż do dzisiejszego poranka kiedy zrobiła się cisza i nic nie pomagało. Dziś po nocy (autko pod chmurką) przekręcam kluczyk kontrolki ładnie gasną (żadnych nieprawidłowości)...
wymiana tulei wymiana tulei silnika wymiana tulei ursus
schemat zasilacz antenowy virtual floppy drive pompa głębinowa uszkodzona
Opel Insignia A Kombi – nie działa tylna prawa lampa, żarówka, bezpiecznik, BCM Młot wyburzeniowy Bosch Makita Hilti – brak udaru na pełnych obrotach, przyczyny, O-ringi, smarowanie