Witam. Problem rozwiązany. Na płycie głównej jest 4 bezpieczniki w kolorze niebieskim. Jeden najbliżej złącza do którego podłączona jest turbina był uszkodzony. Na ten moment zrobiłem zworę i turbina się włączyła. Więc zostaje wymiana tego zabezpieczenia. Dziękuję za pomoc.
Więc tak... Są 4 piny, na jednym jest 12v, na drugim 5v, na trzecim masa i na czwartym jakieś cząstkowe napięcie pokazuje. Rura pomiędzy turbiną a przepływką wymieniona. Czy może być jeszcze przyczyną sama turbina lub rura miedzy turbiną a intercoolerem?
Witam. Silnik VCM - K70 GU jest do wymiany ( uszkodzony wirnik). Są w sprzedaży silniki do Samsunga itp. czyli uniwersalne , lecz te mają inną turbinę. Cena oryginału duża. Wymiana turbiny ?
Pomiar ciśnienia oleju, wymiana oleju, wymiana rurki zasilającej turbinę olejem.
Wejście analogowe przyjmuje sygnał napięciowy w zakresie 0 - 10V, Jeśli masz czujnik termistorowy, to musisz dla tego czujnika zbudować układ, który będzie przetwarzać jego oporność na napięcie w tym zakresie. Ponadto może być potrzebna linearyzacja. Może się też okazać, że jakakolwiek wymiana czujnika - nawet na ten sam typ - będzie wymagała kalibracji...
U mnie okazało się, iż zapchany był Intercooler. Wyczyszczony Intercooler i auto juz normalnie pracowało :) Innymi słowy "lejąca" turbina zapchała Intercooler, dlatego wymiana turbiny nie pomogła bo auto nadal nie miało czym oddychać.
kolego kris mam ten sam problem w 307 hdi 20 byłem na diagnostyce silnika i zacina się cięgło sterujące turbiną i wymiana elektrozawór sterujący turbiną ile kosztował ten elektrozawór pozdrawiam.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
kolego jak dla mnie to masz problem albo z turbiną, albo ze sterownikiem. jeśli sterownik, to tylko wymiana, jeśli turbina, to spróbuj przeczyścić. A kolega nie stosuje dużych liter? Proszę poprawić.
Chodzi tu o turbinę na osi pompy myjącej ,czy turbiny myjące?. Pompa myjąca jeszcze nie pracuje, gdy lampki się zapalają. Jest jeszcze zbyt mało wody. Dlatego potrzebna była wymiana tej elektroniki (nie turbiny). Wadliwa elektronika. Pozdrawiam. PS. Turbiny, która zlicza ilość dostarczonej wody (na wejściu- przy płaszczu wodnym).
Tył silnika nad turbiną .
Najpierw czyszczenie: komory spalania, palnika, elektrod, wentylatora, zwężki venturiego a turbina na końcu....
Przed turbiną jest MAF. Za turbiną jest MAP. To co kupiłeś to MAP. Błąd który podałeś nie ma nic wspólnego z tym. Sprawdź parametry w programie, czujnika Turbocharger Boost Control Position. Potem zasilania a dopiero potem wymiana . To samo z MAP jak już się upierasz.
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
Bierzesz turbinę do ręki i idziesz do sklepu może gabarytami dobierzesz i większej mocy.
Używany około 200, przewody tak po 50 za sztukę też używane. Od tego zacznij, turbinę dopiero jak to nie pomoże
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Gt28rs średnio sie nadaje do twojego auta :) Przy tej pojemność musiał być coś wsadzić coś z flanszą T3/T4. Powedzmy że na gt28 przy 0,6bara bedziesz miał 200KM a z turbina na większej flanszy przy tym sammym ciśnieniu wyjdzie 250KM (ciśnienie i moc podana dla przykładu nie sugeruj się tym zbytnio:P ) "Tuningowanie" turbin to nie jest dobry pomyśł :)
z zewnatrz rozni sie pompą cr i turbiną takze mozna zamieniac. wewnatrz to jedynie tloki maja dodatkowe kanaly olejowe w denku tloka ale to nie jest problem
A może mieć to związek z upg albo padniętą turbiną, bo dziś w trakcie jazdy zaczął mocno kopcić białym dymem, nawet na postoju, tak że aż chmura się wkoło robi?
W aucie wymieniłem cały dolot od a do z. Egr jest nowy przepływka również. Turbina, dpf i wszystko co związane z turbo jest nowe.
Dwa razy udało mi się rozebrać taki silnik, za każdym w inny sposób: 1. Oprzeć kierownicę powietrza turbiną do góry, wirnikiem w dół na dwóch klockach drewnianych tak, żeby była możliwość wybicia wirnika. Zapunktować oś centrycznie, przygotować duży młotek i pobijak. Podgrzać palnikiem aluminiową tuleję mocno ale szybko, żeby nie nagrzać osi i nie spowodować...
Do odważnych świat należy. Wymiana oleju, filtr oleju, sprawdzenie drożności przewodu ciśnienia oleju do turbo. Zalej olejem turbinę przed montażem. I do dzieła.
Niestety u mnie wymiana kondensatora nc nie dała. Dalej turbina pracuje "zrywami" lub zatrzymuje się przy 80 stopniach. Potem temperatura z braku przepływu rośnie i turbina startuje. To taka "temperatura krytyczna" którą trzeba "wyminąć". Ale co robić dalej nie mam pojęcia. Pozdrawia.
Samej turbiny nie kupisz, możesz coś dobrać od zelmera bo są dostępne. Ale cala turbina z silnikiem to małe koszty 60zl.
Świst jest przeważnie albo dziurawy dolot ,ale biorąc pod uwagę że turbo regenerowane (pewnie chiński środek i regeneracja za 600 -700pln) to raczej słaba jakość wykonywania wirników i luz miedzy wirnikiem a obudową. Jeszcze nie widziałem tanio zregenerowanej turbiny co by nie gwizdała.
Od kiedy turbo pluje pod prad. Luz tutbo sprawdzic 5 minut w tym silniku. nie moze byc wzdluznego luzu, oraz duzego gornego luzu ale jak jest za duzy gorny turbina ma wzdluzny luz. Ale dla jasnosci te gowniane silniki i tak max 160000 i turbo do wymiany. Co do cieknieia ja tam wymieniam oring na nowy i czesto pekaja te uchwyty mocujace wiec zostale...
Wymiana zaworu nic nie dała, kopcenie było spowodowane przytkanym wydechem (tłumik końcowy).
U mnie problem całej tej turbiny to był taki ze wogole niebylo podciśnienia. Wężyki zbutwiale. Wymiana wężyków na nowe naprawiło wszystko
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
Chłopaki mam seata cordobe 1,9 diesla, rok 1995 z silnikiem od golfa III (75KM), czy da rade włożyć silnik od Golfa TDI 94 roku? jakie mogą byc problemy? najbardziej mi chodzi o elektryke od pompy, i co z tą turbiną
Niestety masz rację ;) pomylilem się i wpisalem mk4 sry za mój błąd :). Czyli do wymiana całą turbiną czy tylko moduł sterujący ? I czy wymienić można to samemu ?
Witam Raczej komplecik „czapeczka i berecik” czyli silnik z wentylatorem , bo mało prawdopodobne że dostaniesz sam wentylator / turbinę / . Poza tym zdemontowanie wentylatora z osi tak starego silnika bez uszkodzenia graniczy z cudem .
Miałem podobny przypadek w bmw. Turbo po regeneracji było, wymiana na nowe pomogła. Jak Ci się chce bawić to odepnij ic i podepnij na krótko kolektor z turbiną i tak wykluczysz na 100 %. Raczej nic z wydechem to nie jest.
Czyli wymiana turbiny na mocniejszą. Czy jakiś konkretny parametr? Np. 800 W i 12 V, czy jeszcze większą, żeby te 3 akumulatory ładowała? Podsunąłeś dobry pomysł. Sprawdzę, czy turbina naładuje jeden lub dwa akumulatory.
Odłącz silnik pompy od grzałki i zobacz w jakim jest stanie. Jeżeli turbina lata na boki to wymiana pompy: https://zamienne.com.pl/pl/p/Pompa-myjac... Możesz ewentualnie spróbować tak jeżeli będzie jeszcze możliwość: https://youtu.be/ihF9zlPl3rg Tutaj cena pompy u producenta: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Czyli zostaje wymiana falownika ? Jak polecacie?
Wymieniony czujnik poziomu oleju..... i wszystko ok.... czyli nie mam po 100 km info na desce "sprawdz olej" oraz turbina przy około 110-120 km/h na autostradzie nie przechodzi w tryb awaryjny... jednak czujnik oleju jest powiazany z turbina..... :) pozostaje wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego ale to przy okazji..... bo dostęp bardzo trudny...
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Tak w skrócie, ten zaworek jest po to by ECU "wyhamowało" turbinę, jeśli masz baypass, to by znaczyło że ECU nic nie może "zrobić" i powinien ci samochód co chwilę wchodzić w tryb awaryjny lub porozrywa ci doloty.... Albo napisz o co co chodzi, albo znaczy to, że się nie znasz i oddaj do warsztatu celem naprawy....
Cześć. Sprawdziłeś turbinę wentylatora? Może wystarczy oczyścić wnętrze turbiny i łopatki wentylatora?
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
Pytanie jak się do tego zabrać? Jeśli ten odkurzacz ma taki sam silnik jak i inne (na przykład LG lub elektrolux) to jeśli jesteś początkującym to możesz uszkodzić zarówno uszkodzenia stojana jak i również wirnika. Największa trudność jednak tkwi w tym aby odkręcić turbinę od pozostałej części silnika gdyż jest zamocowana na 8-10 śrubkach na śrubkofkręt...
Wszyscy wszędzie piszą że jest to jednorazówka. Bo tak jest; na osi wirnika założona turbina potem podkładka i oś rozklepana. Najlepiej odkurzać do końca, a jak silnik padnie, to wymiana silnika lub odkurzacza.
Pierwsza sprawa to diagnostyka a nie wymiana "na pałę". Zobacz w ogóle cz dolot jest szczelny. Zaczynając od przepływomierza przez turbinę aż do kolektorów i bloku silnika.
Witam. Co racja to racja. Padło turbo i wygnało olej do kolektora ssącego. Jak auto pali to nic się więcej nie stało. Wymień turbinę i będzie spoko. Myślę że sama wymiana turbiny na taką jak w 110KM ze zmienną geometrią nic ci nie da. Trzeba będzie jeszcze podjechać do tuningowca. Sama turbina też jest trochę inaczej sterowana. Bo w 90 KM steruje ciśnieniem...
Oleju ubywa dość znacznie, zrobiłem około 3500km i ze stanu pełnego zrobiło się pół. Olej wycieka na taką plastykową "półkę" na dole przy chłodnicy. Dużo jeżdżę po autostradach ze znaczną prędkością, po mieście tego ubytku nie było tak widać. Mechanik powiedział że wymiana turbiny ratuje sytuację.
Witam. Jestem kompletnym laikiem, więc proszę wybaczyć terminologie. Opiszę sprawę krótko, choć mógłbym złożyć z tego co się do tej pory wydarzyło, nie małą epopeję. Grudzień 2014r.: Padła turbina. Serwisował go autoryzowany serwis WIKAR Nowy Targ. Wymieniona turbina, wszystkie wężyki, silnik płukany. Rachunek na 7700PLN. Wrzesień 2015r.: Padła turbina....
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
Żeby większa turbina dobrze wstawała, to musi też dostać odpowiednią ilość spalin. Akurat ten silnik bardzo łatwo da się podkręcić bez wymiany czegokolwiek, wymiana końcówek i przeróbka sekcji spowoduje konieczność zabawy we strojenie N146, a sama wymiana turbo niewiele przyniesie bez tego.
wymiana softu w ecu silnika,jeśli jest nowsza wersja tylko servis
" a co z turbiną, to zobaczymy - wersja minimum to wymiana generatora na taki, który będzie dostosowany do rozmiarów łopat (wtedy jeszcze budżet się zwiększy, bo sprzedam obecny generator, co pomoże sfinansować te dwa dodatkowe panele), wersja maksimum to wymiana całej turbin" Wydawało się, że zrozumiałeś iż turbina twoja nie ma najmniejszego sensu...
Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas diagnozy, jeśli nie znajdzie żadnego błędu? Czy zatarte kierownice = regeneracja lub wymiana turbiny? Pozdrawiam
W Golfie z 97r. i silnikiem 1.9TDI 110PS zaczyna siadać turbina. Auto ma przebieg niecałe 220tyś. udokumentowane. Już szukam turbiny i mam dla was pytanie: Czy można założyć jakąś większą turbinę od innego TDI lub jakiejś firmy która produkuje turbiny do tuningu TDI. Proszę o podanie konkretnej firmy i modelu. I czy poza wymianą turbiny koniecznę są...
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Nie można demontować niesprawniej turbiny. To tak jakbyś zdemontował jeden tłok z korbowodem i zaślepił gniazda od zaworów po ich uprzednim demontażu. W tym Escorcie jest prawdopodobnie turbina Garret T2. Myślę, że taka turbina po regeneracji tzn. wymiana wirników wałka i uszczelniaczy na fabrycznie nowe kosztuje ok 1000 zł. Można się też pokusić o...
Witam Przy jakich przebiegach wymieniacie turbiny ? Czy w przypadku silnika 510 KM turbina będzie wcześniej do wymiany?
Kupione od Turków w Berlinie jako 3 letnie, to rozwiązuje sprawę. Zresztą, jak czytam posty to ludzie mieli takie same problemy, a mechanicy wymieniali części, ale nie likwidowali przyczyn, czyli lania paliwa do miski olejowej. Turbina pada jako pierwsza, a jej wymiana nic nie daje, bo i tak padnie. Później jedzie wałek rozrządu i reszta, jak nie zdiagnozuje...
Witam, chciał bym się podpiąć ze swoim problemem bo jest bardzo podobny, a mianowicie poziom oleju wzrasta podczas jednej trasy (poziom na bagnecie trzy krotnie wyższy od max), uszkodzeniu ulega pompa i turbina( już 3 raz). Od początku.... Pacjent to hyundai i40 1,7 crdi 2013r Oddałem auto do mechanika ze względu na stuki w silniku, zalecił wymianę...
A to co jest nie intercooler w Reno Thalia . ? http://obrazki.elektroda.pl/9842308500_1... Dodano po 2 Ciągnie olej do kolektora a potem kopci jeśli turbina była naprawiana na pewno jest wszędzie olej który jest zaciągany przez turbinę do kolektora ssącego .
Udało się coś naprawić, ale raczej przez podmianę taśmy czy wyświetlacza. O ile w V6 czy V7 wymiana zwartych tranzystorów MOSFET powodowała uruchomienie turbiny, to w V11 wymiana ewidentnie zwartych MOSFET-ów już nie. Doszedłem do wniosku, że może tak jak blokują się baterie, tak po jakimś uszkodzeniu blokują się także płytka turbiny. A do tego trzeba...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Ok tak zrobimy dam znać co i jak Dodano po 11 Ale to też dziwne bo na wiosnę był robiony remont silnika wymiana rozrzadu koplet , turbina tmregenerowana , nowa pompa paliwa , i jeździł normalnie tak mi się wydawala , ale na jesień już awaria, . Nie ma siły. Szczerze to zwariowałem
fakt z tym pluciem - źle się wyraziłem hahaha turbinę która jest nieszczelna aczkolwiek jeśli chodzi o jej wydajność jest ok można zregenerować i ja uważam to za najlepsze wyjście bo wymiana na inną używkę?... nigdy nie wiadomo co zamontujesz chyba że nie szkoda ci kasy na nową to wymień na nową a potem ją szanuj (na jednej turbinie bez remontu można...
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Proponuję odłączyć odme do innego naczynia by sprawdzić czy puszcza odma czy turbina Umyj przewody dolotowe z oleju
Czy ilości w minutę w próbkach dwóch pierwszych wtryskiwaczy takie jak : 25 ml 16 ml są w porządku? czy te wtryski też są potencjalnie do wymiany/regeneracji?
Witam. Temat rozwiązany. Brak mocy wynikał z braku podciśnienia do sterowania turbina. A strzelanie powodował wtrysk, który się zacinał. Dodano po 1 Wymiana wadliwego wtrysku pomogła. Przywrócenie podciśnienia do sterowania turbina załatwiło brak mocy.
Witam. Po długich próbach wymienionych kilku nie potrzebnych elementach doszliśmy wkońcu do ładu z autkiem. Powodem braku mocy była turbina (która była kupiona Nowa (z jednej z wiodących firm z częściami tylko do aut ciężarowych) jednak okazało się ze była do niczego, dopiero zakupiliśmy nową w Mercedesie, ale to nie wszystko bo gdy padły nam wtryski...
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
Witam, wymieniłem turbinę w Suzuki grand Vitara II, wyczyściłem intercooler z oleju, silnik nie odpala , czy ktoś może poradzić co mam zrobić
ta blaszka musi tam byc, jezeli mimo zalozenia tej blaszki nadal jest luz w obudowie, to nalezy te blaszke wymienic na nowa. jezeli dosyc czesto tobie wysiadaja lozyska, to albo zle je montujesz, albo slabej jakosci lozyska, albo wirnik wraz z turbina ma bardzo mocne bicie (od brudu robi sie niewywazony) zanim wlozysz lozysko do obudowy (aluminiowej,...
(at)martin4323 Przyczyn może być kilka, uszkodzony moduł / turbina / pompa myjąca. Bez pomiarów nic nie ustalisz.
Nie podniesiesz mocy wymiana samego sterownika (no może o pojedyńcze konie) - turbina w dtl ma sporo mniejsze kolo kompresji niż w dti. Padla mi w dti turbina a że miałem kompletny sprawny silnik od dtl w piwnicy wstawiłem DTLową, (najpierw próbowałem zmienić samą obudowę turbiny bo wszyscy na forach piszą że różnią się tylko obudową a tu po rozkręceniu...
Koledzy coś to jest nie tak,skoro auto na doładowanym silnika jedzie gorzej to może jak kolega wcześniej wspominał coś TY pogrzebałeś a może konstruktorom się coś pomyliło i w Twoim samochodzie turbina przeszkadza.Kolego nie ma innego wyjścia podjedz do dobrego warsztatu oczywiście wszystko popodpinaj i na pewno wszystko się wyda może coś z wydechem...
Turbinę kupiłeś czy wirnik? Co do oporu i dokręcenia to sugeruję sprawdzić czy uszczelniacz jest prawidłowo osadzony.
Q5 CGLC dwa lata temu kompletny remont nowe panewki wszystkie kaseta z walkami od nowszego modelu nowa pompa oleju z długim ołówkiem turbina po regeneracji wal i walki rozrządu nominał. I sukces wszystko dobrze ciśnienie pasuje auto na dotarciu 1000 km spokojnej jazdy potem wymiana oleju i filtra. Niestety zaczęło się znowu i to na zimnym silniku i...
Witam padła turbina i olej silnikowy dostał się do układu wlotu powietrza. Wszystko zostało dokładnie wyczyszczone, turbina zmieniona a auto nie chce zapalić. Może ktoś z was miał podobny problem ?
Witam, Mam podobny problem w VW Bora 1.9 tdi 110PS AHF Robiłem już mnóstwo rzeczy i już nie mam pojęcia co jeszcze może być źle... Lista rzeczy, które robiłem : - wyczyszczona turbina, - wymiana zaworka ERG - wymiana pompy próżniowej - sprawdzone wszystkie przewody - wymieniony przeplywomierz Caly czas pokazuje sie blad : roznica regulacji cisnien....
A co na temat silników powiecie, Audi bym brał 1.6 ew 1.9 tdi , 1.8 bym sobie odpuścił , a golfa tylko 1.9 tdi . Dobry wybór ? Diesle to dobry wybór są dynamiczne i mało awaryjne przy zakupie diesla zwróć największą uwage na turbine czy nie świszczy za bardzo jak ci kleknie turbina wymiana to 900 zł regenerowana turbina + olej silnikowy + filtr oleju...
Temat rozwiązany.... A wiec po sprawdzeniu regeneracji turbiny jaka była załozona do silnika okazało się ze regeneracja jest OK. Tak twierdzi firma jaka przeprowadziła regeneracje. Ja stwierdzam że NIE... Bo po zakupie nowej turbiny.. koszt 2100 zł + wymiana silnik pracuje o wiele lepiej nie wchodzi w tzw. tryb awaryjny czyli podczas jazdy nie pada...
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Złap jedną ręką pompę a drugą turbinę i dopiero sprawdzaj. Jeżeli nie będzie luzu to prawdopodobnie padł falownik sterujący pracą pompy.
Trafił do mnie z trasy jak padła jej turbina. Przy okazji trochę było przy niej robione i wymiana oleju itp. Jak przyszło do odpalania to kręciła i dopiero jak kierowce trochę podszedłem to przyznał się ,że musi długo kręcić " ale żebym się nie przejmował bo rozrusznik rozłącza jak za długo" jak on to ujął. Tylko już zakładałem zaworek zwrotny na zasilanie...
Chyba zmniejsza gdy turbina nie daje wystarczająco dużo powietrza a kierowca daje w kitę maksymalnie, np. podczas przyspieszania.
turbina nie chodzi Jak to sobie wyobrażasz żeby niby sprawna mechanicznie turbina miała nie pracować? Nie ma takiej możliwości. Jeśli to są słowa mechanika to świadczy tylko o tym że nie właściwa osoba się za to zabiera. Tylko wymiany, dłubanie a gdzie diagnostyka?
Turbosprężarka Volkswagen Passat 1.9 TDI B5 AHU 90 koni. Moja turbinka przy Passacie nadaje się już do wymiany. na pewno znajdą się osoby które robiły coś takiego co ja mam na myśli zrobić tylko potrzebuję pomocy bo aż tak dużej wiedzy nie mam na ten temat a mianowicie: chciałbym wymienić turbinę w swoim Passacie tak aby podnieść nie jakoś bardzo znacząco...
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Dużo zmienione ale możliwe że niepotrzebnie. Jak dobrze pamiętam masz u siebie pompę indukcyjną? Sprawdź pojemność kondensatora na silniku lub zmień profilaktycznie. Jeżeli czujesz się na siłach sprawdź czy turbina jest czysta, kolejny w kolejce jest zawór rozdzielajacy, Boże się blokować i nie puszczać wody na górę.
Dla świętego spokoju załatw sobie na podmiankę zaworek sterujący turbiną
Miałem podobny problem. Po regeneracji pompy, po kilku tygodniach jazdy check i muł. Podjechałem do ASO (bo miałem bez mała pod domem) - stwierdzili że się soft w sterowniku pompy wysypał. Wgrali nowy, skasowali 90 zł i był spokój. Piszesz że może to ciągle być zawór EGR - sprawdzałaś go / wymieniłeś? To że 2.0 DTI jest zakałą to nie nowina - u mnie...
Sprawa rozwiązana. Przyczyna były kierownice. Wymiana kierownic i pierścienia i auto śmiga.
Właśnie zatarł się. Turbina też się zatarła. Do tego pompa olejowa Dodano po 15 Ktoś nasunął mi taki pomysł. Ale skoro ma być to nie opłacalne to rezygnuje z tego. Dzięki za info
myśle że albo należy wymienić filtr paliwa albo wina leży po stronie turbiny która wrzuca olej do przewodów od zaworu podciśnieniowego. Ja po prostu odłączyłem ten przewód od turbiny i od razu było ok.Jeśli turbina puszcza olej to nie ma sensu wymiana zaworu po krótkim czasie problem wróci. Możliwe jest też że przewód łączący turbine z intercoolerem...
Pomogła wymiana katalizatora :) Teraz jest ok. Dzieki Wszystkim za podpowiedzi.
Odma czyli pokrywa zaworów była wymiana na nową turbina też ale sprawdzę bo może jest jakaś nieszczelność
No widzisz u mnie turbina wymieniona była i było to samo więc odpada.(Poprostu turbina już się skończyła i dlatego była wymiana :) ) Jeżdze tak ponad rok ale jednak jest to uporczywe pod górę czy przy jakiś prędkościach. Mam jeszcze jakieś szarpaczki i drgania na wolnych obrotach jak jadę bez gazu ale to już inny temat. A z tym no hmm dzięki za radę...
Czyli jednak jest coś nie tak z tą moją turbiną? Czy wymiana takich łożysk jest kosztowna? Jakie ciśnienie powinien wskazać ciśnieniomierz podłączony do tego przewodu? A co z tym zaworem bezpieczeństwa o którym pisał kolega zenek1? bo w tej chwili jestem troche skołowany. Z góry dziękuje za pomoc.Pozdrawiam
Turbina bardzo droga nowa jeśli regenerowana to z pewnych firm które zajmują się tym profesjonalnie.
wymiana turbiny turbina wymiana turbina laguna turbina turbosprężarka wymiana
głowica decka oświetlenie kurnika schemat rezystor opornik
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Sonda lambda a jakość paliwa: przyczyny zapalenia kontrolki Skuter 2T kopci na ciepłym silniku - przyczyny i rozwiązania