Już Ci odpowiedziano. Jest to fizycznie możliwe, natomiast niezgodne z kanonami mechaniki i najprawdopodobniej i tak zakończy się wymianą uszczelki pod głowicą.
Wypadało by dać pod głowicą nową uszczelkę, gdyż poprzednia-stara będzie już zgnieciona i nie uszczelni tak samo jak nowa. Poza tym jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz w jakim jest stanie uszczelka pod nią.
Przecież do roboty głowicy zdejmował aparat. Nie jest przypadkiem słabszy jak przed naprawą? Pisałem już o kącie.
no i to juz jest jakas informacja. kopci na niebiesko = bierze olej. kopci na biało = do komory spalania dostaje sie płyn chłodniczy. zapewne wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie glowicy załatwi prablem :)
Przepraszam za odkopanie. okazało sie ze uszczelka pod głowicą między 3 i 4 cylindrem sie przepaliła i podczas zapłonu w 3 cylindrze cisnienie dotarło do 4 i w efekcie wygiął się zawór, wymiana uszczelki, planowanie głowicy, do tego wymiana 2 dzwigienek zaworowych i oczywiscie zaworu i corsa smigała, mam nadzieję że komuś się przyda moja odpowiedź.
Ponowna wymiana uszczelki pokrywy rozrządu załatwiła sprawę w 100%.
Jeżeli będą to sprawne korbowody to wystarczy je tylko założyć jak należy tzn. nie założyć odwrotnie, będzie trzeba na nowo dobrać grubość uszczelki pod głowicę bo to może ulec zmianie. A dlaczego się one pogięły? Może wał należałoby sprawdzić
Śruby głowicy: nowe; Stopień 1 - 20nm St2 - 40nm St3 - 60 stopni kątowych St4 - 13 stopni St5 - 60 stopni St6 - 13 stopni Świeca żarowa 18nm bez past. Najważniejsze w tym silniku jest sprawdzenie lub wymiana tulei wtryskiwaczy bo potrafią być dziurawe i puszczają ciśnienie do układu chłodzenia!
Nie zawsze jest nalot, wszystko zależy w którym miejscu leje spod uszczelki. Głowicę rzadko się wymienia :) i nawet o tym nie myśl. Jednak wymieniając uszczelkę robi się przeważnie zabieg "planowania głowicy" żeby nowa uszczelka dokładnie dolegała. Czasem mechanicy idą na skróty i tego nie robią - zastrzeż sobie żeby to zostało wykonane. Później kup...
Głowice z reguły mają wgłębienia które wskazują do jakiego momentu należy je planować.Oddając głowicę do szlifierni masz wykonaną pełną obsługę czyli demontaż zaworów, planowanie,sprawdzanie szczelności,szlifowanie i docieranie zaworów,wymiana uszczelniaczy itd. Po odebraniu zakładasz uszczelkę ,składasz i po sprawie. Ja tak robię i nigdy nie mam problemu...
Jestem przekonany, że skoro bierze Ci płyn chłodniczy to uszczelka pod głowicą poszła. Dodatkowo wskazuje na to, że płyn nigdzie nie cieknie oraz masełko pod korkiem. Objaw nr.1 też na to wskazuje. To masełko to po prostu płyn chłodniczy zmieszany z olejem który znajduje się normalnie tam gdzie znajduje się olej. Odpowiadając na pytanie 4 auto nie ma...
Cześć Od dwóch lat mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 80km i już nie wiem co dalej z tym robić dlatego piszę tutaj, może ktoś będzie miał jakiś pomysł/wskazówke. Historia usterek: 1. koniec roku 2019 – wymienione bebny i hamulce z tyłu 2. koniec lata 2020 – wymieniony pasek klinowy z napinaczem 3. jesienia 2020r padła mi uszczelka...
A właśnie moja wina zwlekalelem z wymiana nie myślałem że tak szybko strzeli. Rozrzad kupiłem kompletny z zebatkami okolo 500zl teraz muszę glowice dac do zrobienia no i pewnie komplet uszczelek i też nie jest tani Dodano po 3 I chyba trzeba pierścienie wymienić bo będzie brał olej jak góra będzie zrobiona prawda to? Pół prawda/pół nie prawda. Zależy...
Ogólnie to u mnie silnik już jest w kiepskim stanie (bierze olej) to dolałem uszczelniacza do chłodnic i śmigam tak już ponad 22 tysiące kilometrów. Wymiana uszczelki pod głowicą żeby to zrobić dobrze w tym silniku jest kosztowna, gdyż dochodzą uszczelki rozrządu itp, a u mnie przydałoby się zrobić generalny remont silnika z uszczelnieniem cylindrów...
Na początek cześć wszystkim. Mam dość spory problem. Padła mi uszczelka pod głowicą w Opel Corsa D 1.2 rok 2008. Zrobiłem test CO2. Auto można powiedzieć normalnie jeździło tylko się troszkę gotowało ;) Jako że miałem drugi silnik ( z auta po wypadku) to postanowiłem po prostu przełożyć silnik. Zrzuciłem stary silnik. Założyłem drugi. Cały osprzęt(...
Witam Serdecznie Problem dotyczy Corsy B 1.2 benzyna 1995 rok Auto jest mocno wyeksploatowane - 237 tys km. Wszelkie naprawy były przeprowadzane jedynie w chwili awarii. Do tej pory samochód dziennie pokonywał trasę Gliwice-Tychy przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra benzyny 95. Jakiś czas temu zapaliła się kontrola akumulatora, auto trafiło do...
ale po co zakładasz temat jak nie chcesz uszczelnić silnika i wymienić oleju na właściwy? Nie ja założyłem temat. Nigdzie nie napisałem że nie chcę uszczelnić silnika wręcz podałem kiedy były wymieniane uszczelki prócz tej od głowicy: - przy 186tyś. km wymiana rozrządu bez kół zębatych i wszystkich uszczelek, czyszczenie zaworu EGR Również temat ze...
Odczytaj kody błędów (co powoduje zapalenie się kontrolki check engine) - jeżeli masz możliwość to podjedź pod kogoś, kto podepnie komputer. Jeżeli nie - to na własne ryzyko: http://forum.opel24.com/topic/26000-kody... Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. Bez tego to jest gdybanie. Obstawiam 2 typy -...
Awaryjność. Przebieg 160tys. W tym samochodzie psuje się wszytko po kolei. W przeciągu zeszłego roku zostały przeprowadzone naprawy i wymiany: pasek rozrządu, napinacz, rolki, uszczelka pod głowicą, prostowanie zaworów(efekt pękniętego paska), alternator, lampy przednie(popękane uchwyty), całe zawieszenie(2000zł), tarcze, klocki, płyn hamulcowy, świece,...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
jeśli martwisz się o wydatki na części to wybierz szmeldzwagena Golf trzeciej generacji mam takiego żona jeździ po mieści silniczek 1.8 zagazowany komfort może nie za tęgi ale części taniutkie dużo jest ich na rynku ostatnio robiłem remoncik silnika wymiana uszczelki pod głowicą uszczelniaczy koszt wszystkiego 400 zł wraz z rozrządem pompą wody olejem...
Ja zawsze daje silikon ale trzeba oczyścić i odtłuścić benzyną klejone powierzchnie. Pamiętaj też że miskę trzeba dokręcać jak głowice od środka bo czasami ktoś załapie najpierw na końcach i skręcając resztę może sie powyginać.
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
Witam wszystkich ekspertów! Od dwóch tygodni usiłuję znaleźć instrukcję wymiany nagrzewnicy w Corsie C z silnikiem Y17DT. Nie znalazłem konkretnego i jednoznacznego opisu, tylko ogólniki, bądź rozwinięte, lecz nie doprowadzone do finału wątki. Zaznaczę, że wszystko przy samochodach od dłuższego czasu naprawiam sam: wymiany rozrzadów, tuleje zawieszenia,...
Cześć, Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie. Obecnie auto jest po: - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej, - kapitalnym remoncie głowicy, - wyrównaniu powierzchni bloku, - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka), - trzykrotnym montażu i ustawieniu...
Działanie zaworu EGR oparte jest głównie o ekologie, uszkodzenie zaworu nie powoduje niemożności uruchomienia silnika przeważnie kończy się to nie stabilną pracą silnika, lub dławienie w zakresie jakichś obrotów no i oczywiście błędem. Też się nad tym zastanawiałem w końcu tylko cześć spalin jest cofana do komory spalania i przy startowaniu powinien...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Witam! Zacząłem nowy wątek gdyż nie idzie mi szukanie poszczególnych wiadomości... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie..-->..jak w temacie posiadam samochód marki Opel Corsa B z silnikiem diesla 1.5D z 1993r. Autko ma nakulane 170tys. Jest bardzo poczciwe i świetnie się sprawowało przez ostatnie 3 lata jak go posiadam. Nie zepsuło się absolutnie NIC! Bardzo...
Witam wszystkich. Od pól roku jestem posiadaczem Opla Corsy C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM, rocznik 2004. Przebieg 130 000 km. Ostatnią większą naprawą była wymiana uszczelki pod głowicą z powodu "zaciągnięcia" oleju do zbiornika płynu chłodzącego(samochód był holowany do mechanika gdyż nie był zdolny do jazdy). Autko także ostatnio miało regenerowaną turbinę...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Trochę z własnego doświadczenia „taxi”: 5 lat jeździłem mercedesem 124 silnik 2,5 Di żółty po niemieckiej taxi 400 tys km , gdy sprzedawałem maił 900tys spalał zawsze ok. 7,5-8 l ON, nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa, zawsze mi „sugerował” co należy wymienić z kilkudniowym wyprzedzeniem, nie zdarzyło mi się abym nie mógł następnego...
Witam posiadam od niedawna corse b silnik 1.4 z 1996 roku. Po wymianie rozrządu zaczęła palić 10l na 100km. Przed wymianą paliła 6l. Dodam odrazu że świece są nowe założone, filtr powietrza, termostat, uszczelka pod głowicą, olej tez zmieniony. Wiec w czym problem?
Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40),...
Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że czytałem już chyba wszystkie tematy związane z tym tematem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Do rzeczy: pacjent to corsa B 1.4 8V 60 KM. Problemem jest szarpanie. Wymieniana była uszczelka pod głowicą, ale problem był długo przed wymianą. Podczas jazdy bez gazu szarpie, robi kangury. Jak już...
corsa wymiana uszczelka wymiana uszczelka głowica uszczelka głowica wymiana
nadajniki tmobile pralka whirlpool bęben ociera czujnik biegu wstecznego
oscyloskop hantek oscyloskop hantek
Magnetofon Sony, Technics, Grundig – wciąga taśmę, przyczyny: rolka, capstan, paski, idler Panasonic SA-HT845 – kabel zasilający i systemowy, typy, zamienniki, K1HA25HA0001