Nie zawsze jest nalot, wszystko zależy w którym miejscu leje spod uszczelki. Głowicę rzadko się wymienia :) i nawet o tym nie myśl. Jednak wymieniając uszczelkę robi się przeważnie zabieg "planowania głowicy" żeby nowa uszczelka dokładnie dolegała. Czasem mechanicy idą na skróty i tego nie robią - zastrzeż sobie żeby to zostało wykonane. Później kup...
Jestem przekonany, że skoro bierze Ci płyn chłodniczy to uszczelka pod głowicą poszła. Dodatkowo wskazuje na to, że płyn nigdzie nie cieknie oraz masełko pod korkiem. Objaw nr.1 też na to wskazuje. To masełko to po prostu płyn chłodniczy zmieszany z olejem który znajduje się normalnie tam gdzie znajduje się olej. Odpowiadając na pytanie 4 auto nie ma...
Już Ci odpowiedziano. Jest to fizycznie możliwe, natomiast niezgodne z kanonami mechaniki i najprawdopodobniej i tak zakończy się wymianą uszczelki pod głowicą.
Ja zawsze daje silikon ale trzeba oczyścić i odtłuścić benzyną klejone powierzchnie. Pamiętaj też że miskę trzeba dokręcać jak głowice od środka bo czasami ktoś załapie najpierw na końcach i skręcając resztę może sie powyginać.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą, nie ma się nijak do zużycia paliwa. Istotne jest to z jakiego powodu została wymieniona i co oprócz niej się jeszcze mogło stać. Mierzyłeś kompresję na cylindrach? Czy po złożeniu silnika była przeprowadzana regulacja instalacji?
Wypadało by dać pod głowicą nową uszczelkę, gdyż poprzednia-stara będzie już zgnieciona i nie uszczelni tak samo jak nowa. Poza tym jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz w jakim jest stanie uszczelka pod nią.
Głowice z reguły mają wgłębienia które wskazują do jakiego momentu należy je planować.Oddając głowicę do szlifierni masz wykonaną pełną obsługę czyli demontaż zaworów, planowanie,sprawdzanie szczelności,szlifowanie i docieranie zaworów,wymiana uszczelniaczy itd. Po odebraniu zakładasz uszczelkę ,składasz i po sprawie. Ja tak robię i nigdy nie mam problemu...
Głowiczka dokręcona prawidłowo ( momenty dokręcania i kolejność) czy tak jak wydawało się że będzie dobrze?
Witam, wczoraj zauważyłem poważny wyciek oleju z pod pokrywy zaworów przy mojej Corsie 1,4 16v X14XE. Chciałbym ją wymienić ale nie jestem pewien czy w tym rodzaju silnika uszczelka składa się z dwóch części czy też jest w całości.Dzisiaj bym kupił ale sprzedawca nie buł zbytnio zdecydowany,i wolałem nie ryzykować. Proszę o pomoc.
Witam, jaka powinna być (ew. która jest lepsza) uszczelka pod pokrywe zaworów w samochodzie Corsa 1.5D 95r , gumowa czy korkowa ?
Dobry wieczór, poszukuję informacji dla tej pacjentki odnośnie: kolejność dokręcania śrub moment obrotowy końcowy kąt dokręcania Ewentualnie czy na oryginalną uszczelkę dodawać w któryś miejscach sylikon. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc/ PS instrukcja serwisowa też byłaby mile widziana :)
Mam pytanie- czy aby wymienić ten uszczelniacz ( od strony chłodnicy ) konieczny jest demontaż silnika. Pozdrawiam.
Polonez CARO 1,6GLE 1995 silnik CB . Uszczelniacz tylny wału korbowego według instrukcji ma wymiary 80x100x10. Standardowo w sklepach Auto-Moto można kupić CORTECO 12011299 (B1SLRS) - najtańszy, z dolnej półki. Jest to uszczelniacz z 'gołą' metalową ramką/obwódką/brzegiem nie pokrytą masą uszczelniającą. W sklepach bardziej specjalizowanych typu Inter-Cars,...
Witam. Nadszedł moment, w którym muszę wymienić uszczelkę pod głowicą. Jeśli będzie widać przedmuch, głowica idzie tylko do planowania. Auto będzie robił mechanik ale części kupuję ja, więc chciałbym Was się poradzić co przydało by się od razu wymienić oprócz tej uszczelki pod głowicę i uszczelek kolektorów. Wiem, że powinno się wymieniać od razu śruby...
Czy przy zmianie pompy wody w Corsie B 1.0 jest niezbędne: 1. Odłączenie akumulatora 2. Spuszczenie płynu chłodniczego 3. Posmarowanie miejsc styku uszczelki pompy jakimś preparatem uszczelniającym 4. Wymiana gumowej uszczelki termostatu
Witam mam Opla Corse B silnik 1.2 rok 95 i mam taki problem jak wymienić filtr pyłkowy (kabinowy) i gdzie się on znajduje. No i drugi problem ogrzewanie tylnej szyby niedziała włanczam i nic sie nie dzieje szyba dalej jest zamrożona.Proszę o doradę jak by rozwiązać ten problem.Z góry za wszystko dziękuje.
Witam. Na początek chciałbym się dowiedzieć, jak nazywa się część zaznaczona na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/3686639100_1... Następnie proszę o odpowiedź, ile w przybliżeniu może kosztować wymiana tego elementu, ponieważ pękł on w miejscu mocowania osłony rozrządu. Proszę o szybką odpowiedź. pozdrawiam mkulik
Ponowna wymiana uszczelki pokrywy rozrządu załatwiła sprawę w 100%.
Przepraszam za odkopanie. okazało sie ze uszczelka pod głowicą między 3 i 4 cylindrem sie przepaliła i podczas zapłonu w 3 cylindrze cisnienie dotarło do 4 i w efekcie wygiął się zawór, wymiana uszczelki, planowanie głowicy, do tego wymiana 2 dzwigienek zaworowych i oczywiscie zaworu i corsa smigała, mam nadzieję że komuś się przyda moja odpowiedź.
no i to juz jest jakas informacja. kopci na niebiesko = bierze olej. kopci na biało = do komory spalania dostaje sie płyn chłodniczy. zapewne wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie glowicy załatwi prablem :)
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
Śruby głowicy: nowe; Stopień 1 - 20nm St2 - 40nm St3 - 60 stopni kątowych St4 - 13 stopni St5 - 60 stopni St6 - 13 stopni Świeca żarowa 18nm bez past. Najważniejsze w tym silniku jest sprawdzenie lub wymiana tulei wtryskiwaczy bo potrafią być dziurawe i puszczają ciśnienie do układu chłodzenia!
Jeżeli będą to sprawne korbowody to wystarczy je tylko założyć jak należy tzn. nie założyć odwrotnie, będzie trzeba na nowo dobrać grubość uszczelki pod głowicę bo to może ulec zmianie. A dlaczego się one pogięły? Może wał należałoby sprawdzić
Ten temat to chyba jakiś żart. Podoba mi się podejście "warsztatu", może przeniosę coś na mój grunt. Podjeżdża klient na wymianę spalonych żarówek, ja wymieniam, robię jazdę próbną no i ...jeb spotkanie z drzewem. Panie za żarówki płacisz pan xxx, a zderzak, błotnik to se pan wyklep u jakiegoś blacharza, no i dobrze pan dobierz lakier. Naprawdę zajebiaszczy...
Witam posiadam od niedawna corse b silnik 1.4 z 1996 roku. Po wymianie rozrządu zaczęła palić 10l na 100km. Przed wymianą paliła 6l. Dodam odrazu że świece są nowe założone, filtr powietrza, termostat, uszczelka pod głowicą, olej tez zmieniony. Wiec w czym problem?
A właśnie moja wina zwlekalelem z wymiana nie myślałem że tak szybko strzeli. Rozrzad kupiłem kompletny z zebatkami okolo 500zl teraz muszę glowice dac do zrobienia no i pewnie komplet uszczelek i też nie jest tani Dodano po 3 I chyba trzeba pierścienie wymienić bo będzie brał olej jak góra będzie zrobiona prawda to? Pół prawda/pół nie prawda. Zależy...
Cześć Od dwóch lat mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 80km i już nie wiem co dalej z tym robić dlatego piszę tutaj, może ktoś będzie miał jakiś pomysł/wskazówke. Historia usterek: 1. koniec roku 2019 – wymienione bebny i hamulce z tyłu 2. koniec lata 2020 – wymieniony pasek klinowy z napinaczem 3. jesienia 2020r padła mi uszczelka...
Na początek cześć wszystkim. Mam dość spory problem. Padła mi uszczelka pod głowicą w Opel Corsa D 1.2 rok 2008. Zrobiłem test CO2. Auto można powiedzieć normalnie jeździło tylko się troszkę gotowało ;) Jako że miałem drugi silnik ( z auta po wypadku) to postanowiłem po prostu przełożyć silnik. Zrzuciłem stary silnik. Założyłem drugi. Cały osprzęt(...
Ogólnie to u mnie silnik już jest w kiepskim stanie (bierze olej) to dolałem uszczelniacza do chłodnic i śmigam tak już ponad 22 tysiące kilometrów. Wymiana uszczelki pod głowicą żeby to zrobić dobrze w tym silniku jest kosztowna, gdyż dochodzą uszczelki rozrządu itp, a u mnie przydałoby się zrobić generalny remont silnika z uszczelnieniem cylindrów...
a czy da sie to tak sprawdzic?? nie wiedzialem. Dzis wymienilem olej, zeby dokladnie zobaczyc ten stary i wiecie co tam bylo?! olej ten wyglada jak taki muł z bagna!! masakra pierwszy raz sie spotkalem z takim czyms... to chyba jednak bedzie ta uszczelka pod glowica...tylko, ze auto nie dymi i płyn chlodniczy ze zbiorniczka raczej nie wycieka. czy jak...
Jeśli jest to napinacz, to czy jest to problem, którym powinienem się na ten moment martwić? Ogólnie to i tak planowałem wymianę rozrządu z pompą w przyszłym roku. Jest to mój pierwszy samochód i wolę o niego dbać, mimo, że już ma swoje lata. A co do Meganki, to rzeczywiście mój tato miał Renoult i silnik brzmiał dokładnie tak, jak w Corsie. Okazało...
ale po co zakładasz temat jak nie chcesz uszczelnić silnika i wymienić oleju na właściwy? Nie ja założyłem temat. Nigdzie nie napisałem że nie chcę uszczelnić silnika wręcz podałem kiedy były wymieniane uszczelki prócz tej od głowicy: - przy 186tyś. km wymiana rozrządu bez kół zębatych i wszystkich uszczelek, czyszczenie zaworu EGR Również temat ze...
No więc problem rozwiązany. Kolega mrc_mrc podesłał mi podpowiedź na priv, jak się okazało w pełni trafioną. Otóż winną okazała się uszczelka pod głowicą. Przepuszczała niewielkie ilości płynu do 4 gara, więc po postoju, zanim płyn zgromadzony w cylindrze nie odparował, silnik pracował na 3 gary. Łatwy sposób na sprawdzenie: za każdym razem po zatrzymaniu...
Witam Serdecznie Problem dotyczy Corsy B 1.2 benzyna 1995 rok Auto jest mocno wyeksploatowane - 237 tys km. Wszelkie naprawy były przeprowadzane jedynie w chwili awarii. Do tej pory samochód dziennie pokonywał trasę Gliwice-Tychy przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra benzyny 95. Jakiś czas temu zapaliła się kontrola akumulatora, auto trafiło do...
Odczytaj kody błędów (co powoduje zapalenie się kontrolki check engine) - jeżeli masz możliwość to podjedź pod kogoś, kto podepnie komputer. Jeżeli nie - to na własne ryzyko: http://forum.opel24.com/topic/26000-kody... Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. Bez tego to jest gdybanie. Obstawiam 2 typy -...
Awaryjność. Przebieg 160tys. W tym samochodzie psuje się wszytko po kolei. W przeciągu zeszłego roku zostały przeprowadzone naprawy i wymiany: pasek rozrządu, napinacz, rolki, uszczelka pod głowicą, prostowanie zaworów(efekt pękniętego paska), alternator, lampy przednie(popękane uchwyty), całe zawieszenie(2000zł), tarcze, klocki, płyn hamulcowy, świece,...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
jeśli martwisz się o wydatki na części to wybierz szmeldzwagena Golf trzeciej generacji mam takiego żona jeździ po mieści silniczek 1.8 zagazowany komfort może nie za tęgi ale części taniutkie dużo jest ich na rynku ostatnio robiłem remoncik silnika wymiana uszczelki pod głowicą uszczelniaczy koszt wszystkiego 400 zł wraz z rozrządem pompą wody olejem...
Witajcie, Mam problem, który od kilku dni spędza mi sen z powiek. Ale od początku. Wymieniłem w Opelku głowicę (oczywiście na używaną). Po wymianie okazało się, że nowa głowica ma otwór na EGR. Stara nie miała i w związku z tym pozostał mi niezaślepiony otwór. Auto chodziło trochę jak po tuningu :). Nadszedł czas na wymianę kolektora ssącego. Też z...
Witam, zbliża mi się wymiana oleju w samochodzie który kupiłem rok temu wymieniana była ustrzelka pod glowica i zalewany nowy olej tylko niemam pojecia nawet jaki bo nie zostala zawieszona karteczka jestem za granica nie chce oddawac do serwisu bo drogi koszt i wolalbym sam to zrobic tylko teraz zapytanie jaki olej znalazlem " Engine Oil SHELL Helix...
Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że czytałem już chyba wszystkie tematy związane z tym tematem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie... Do rzeczy: pacjent to corsa B 1.4 8V 60 KM. Problemem jest szarpanie. Wymieniana była uszczelka pod głowicą, ale problem był długo przed wymianą. Podczas jazdy bez gazu szarpie, robi kangury. Jak już...
Cześć, Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie. Obecnie auto jest po: - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej, - kapitalnym remoncie głowicy, - wyrównaniu powierzchni bloku, - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka), - trzykrotnym montażu i ustawieniu...
No mógłby dać znać, hehe. Właśnie się zorientowałem że mam w CorsieC 2001rok silnik Z10XEP, bynajmniej po obudowie przepustnicy (gazu sobie pod maską manualnie nie dodam i z KW wychodzi prawie te 60KM, nie wiem w jakim miejscu jest oznaczenie silnika). Silnik brak ciśnienia na jednym cylindrze, tłok w nim pracuje, reszta w normie, z opisu bardziej zorientowanych...
witam W odpowiedzi na pytania. Proszku żadnego do płynu nie wsypywałem. samochód mi nie odpalał na luzie dopiero po wciśnieciu gazu chodził ale tylko na wysokich obrotach z wciśniętym pedałem gazu. Mam wątpliwości co do wymiany tej uszczelki pod głowicą. Ten mechanik mi ją pokazywał i była przepalona, ( o ile była to moja uszczelka). Za całość zapłaciłem...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Nie aktualizowałem tematu (założyłem inny). Mój wpis z początku grudnia: "Zrobiłem wczoraj w trase ok. 500km. Gdy byłem mniej więcej w połowie trasy pojawila mi sie kontrolka "check engine". Po ok 1 minucie, kontrolka ta zaczęła mrugać a silnik stracił moc - przestał przyśpieszać a gdy się zatrzymałem i odpaliłem silnik ten zaczął bardzo nierówno pracować...
Witam wszystkich ekspertów! Od dwóch tygodni usiłuję znaleźć instrukcję wymiany nagrzewnicy w Corsie C z silnikiem Y17DT. Nie znalazłem konkretnego i jednoznacznego opisu, tylko ogólniki, bądź rozwinięte, lecz nie doprowadzone do finału wątki. Zaznaczę, że wszystko przy samochodach od dłuższego czasu naprawiam sam: wymiany rozrzadów, tuleje zawieszenia,...
Działanie zaworu EGR oparte jest głównie o ekologie, uszkodzenie zaworu nie powoduje niemożności uruchomienia silnika przeważnie kończy się to nie stabilną pracą silnika, lub dławienie w zakresie jakichś obrotów no i oczywiście błędem. Też się nad tym zastanawiałem w końcu tylko cześć spalin jest cofana do komory spalania i przy startowaniu powinien...
Witam! Zacząłem nowy wątek gdyż nie idzie mi szukanie poszczególnych wiadomości... Prosiłbym o pomoc. A mianowicie..-->..jak w temacie posiadam samochód marki Opel Corsa B z silnikiem diesla 1.5D z 1993r. Autko ma nakulane 170tys. Jest bardzo poczciwe i świetnie się sprawowało przez ostatnie 3 lata jak go posiadam. Nie zepsuło się absolutnie NIC! Bardzo...
Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Witam wszystkich. Od pól roku jestem posiadaczem Opla Corsy C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM, rocznik 2004. Przebieg 130 000 km. Ostatnią większą naprawą była wymiana uszczelki pod głowicą z powodu "zaciągnięcia" oleju do zbiornika płynu chłodzącego(samochód był holowany do mechanika gdyż nie był zdolny do jazdy). Autko także ostatnio miało regenerowaną turbinę...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
Trochę z własnego doświadczenia „taxi”: 5 lat jeździłem mercedesem 124 silnik 2,5 Di żółty po niemieckiej taxi 400 tys km , gdy sprzedawałem maił 900tys spalał zawsze ok. 7,5-8 l ON, nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa, zawsze mi „sugerował” co należy wymienić z kilkudniowym wyprzedzeniem, nie zdarzyło mi się abym nie mógł następnego...
jezeli ubywa ci plynu to masz wydmuchana uszczelke pod glowica konieczna wymiana pozdrawiam
nie moge odpalic auta niby wszystko ok ale nie pali :( Czyli nic nie jest ok. Po pierwsze to do przejrzenia rozrząd - nie wiem czy w tym silniku da się zamienić między sobą koła napędowe wałków, po drugie zobacz czy iskra wypada we właściwym momencie na danym cylindrze. Wtryskiwacze pracują?
Dwie rzeczy albo pompa wodna daje o sobie znac i chyba uszkodzona masz uszczelke pod glowica. Pompy w oplach to jest slaby punkt dlatego producent zaleca ich wymiane wraz z wymiana paska rozrzadu. Na pewno musisz cos z tym zrobic bo jazda w tym stanie oznazca tylko jedno - nowy silnik. Pozdrawiam.
nie jestem w stanie ustalić przyczyny tego co sie stało w mojej corsie, bylem u mechanika i również nie wie co, wiec zalecił wymiane termostatu i wiatraka i nawet uszczelki pod głowicą (chyba chce mnie na kasę naciagnać) ale nie mozliwe ze wszystko na raz poszło... mam nadzieje, ze są tu ludzie którzy mieli do czynienia z tak osobliwym problemem w swojej...
Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40),...
corsa wymiana uszczelka uszczelka głowica wymiana wymiana uszczelka głowica
nawigacji becker narzędzia ogrodnicze mostek bc337
radia samochodowe bazar zasilacz abasco
Ariston – środek do czyszczenia wymiennika aluminiowo-krzemowego, SOTIN 240, KAMIX FS, Alu/Si Cleaner 6SN7 – optymalny punkt pracy dla dynamiki sygnału audio, parametry, ustawienia, THD