Witam zapraszam do dyskusji i opinii, mam zamiar oddać Insignie A 2.0 cdti A20DTH, 196 tys przejechane, na wymianę uszczelki smoka, wymianę kolektora dolotowego, nowy już bez klap, chciałbym aby mechanik profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł, jeśli nie to dlaczego? Jakiej firmy panewki kupić w razie czego....
Witam. Nadszedł moment, w którym muszę wymienić uszczelkę pod głowicą. Jeśli będzie widać przedmuch, głowica idzie tylko do planowania. Auto będzie robił mechanik ale części kupuję ja, więc chciałbym Was się poradzić co przydało by się od razu wymienić oprócz tej uszczelki pod głowicę i uszczelek kolektorów. Wiem, że powinno się wymieniać od razu śruby...
Witam Wymiana czujnika T1 na nowy pomogła i kolektory działają. Kabel czujnika jak i sam czujnik został uszkodzony wisząc niepodpięty w samej obudowie Kolektora. Przy okazji wymieniona została również obudowa czujnika na obudowę czujnika z odpowietrznikiem Nr kat. 44.01.01, a w stary otwór obudowy został wkręcony korek zaślepiający Nr kat. 43.01.00...
W tym silniku należy zrobić tak: wymiana świec, przy okazji wymieniamy koniecznie uszczelki na kolektorze dolotowym (takie zielone), jak to nie pomaga to czyścimy przepustnicę. To powinno już pomoc i rozwiązać problem w większość przypadków. Jeśli nie, to możemy wymienić kable, sprawdzić sondę lambda i wymienić cewkę. Ja przy zmianie świec zawsze wymieniam...
Witam, jestem właśnie po wymianie uszczelek pod kolektorem ssącym. Pomogło to w 95%. Silnik pracuje o wiele lepiej, ale nie jest to praca idealna. Pamiętam, że na przeglądzie komputer pokazywał błąd sondy lambda. Czy to może mieć wpływ na pracę silnika czy powoli trzeba szykować się na wymianę? Drugi temat jest bardziej poważny i priorytetowy, ponieważ...
Można jakoś sprawdzić szczelność uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy? Widać mokre trzonki po zdjęciu kolektora. Przy takim spalaniu oleju to może w ogóle zapomnieli je włożyć.
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Właśnie tylne bębny nie są ciepłe i hamują bo sprawdzałem. Tylko słuchajcie mi sie przód grzeje nie mocno ale grzeje sie nawet na prostej. Więc zrób kompletny remont przodu i nie zapomnij o wymianie płynu hamulcowego w całym układzie. Kompletny czyli wyjęcie cylinderków, czyszczenie zacisku, wymiana uszczelek,czyszczenie prowadnic itd. Tu nie ma co...
Od stycznia 2019 po remoncie góry silnika borykam się z problem z moją A3. Silnik przeszedł generalny remont góry silnika, wymieniono: wałek rozrządu, popychacze, panewki wałka, rozrząd, uszczelki na pompowtryskach, uszczelkę głowice, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelkę kolektora wydechowego, uszczelkę kolektora ssącego, uszczelkę pompy wacum, uszczelkę...
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Witam. Otóż w maju 2012, czyli 9 miesięcy temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Niestety teraz jest taka sytuacja że od strony rozrządu z tyłu silnika pociło się. Więc tydzień temu postanowiłem dokręcić głowicę. Dokręciłem śrubę od strony kolektora dolotowego dosłownie 2 mm (musiałem na klucz założyć przedłużkę i dobrze się zaprzeć). A chcąc dokręcić...
Czy przy wymianie uszczelki pod kolektorem w Chryslerze Voyager 2,8 CRD 2005 konieczne jest wyjęcie silnika? Przecież tam nie ma dojścia.
Witam .Mam pytanie: jak wymienić uszczelkę pod kolektorem wydechowym w vicie 108 2,3 D 97r.Czy by to zrobić trzeba wyjmować silnik?A może jest jakiś sposób by uniknąć wyjmowania.Czym prysnąć szpilki by ich nie pourywać?Za każdą radę będę ogromnie wdzięczny.Pozdrawiam.
Witam, jestem nowy i nie wiem czy poprawnie zakładam nowy temat, plis nie hejtujcie mnie. A więc posiadam Forda Transita 2.5 diesla z turbina o mocy prawdopodobnie 90 koni z 1996 roku, zauważyłem ze z pod kolektora ssacego jest wyciek oleju (pewnie turbo do wymiany) i tu pada pytanie - czy chcąc odkręcić kolektor ssący przy fordzie będę zmuszony zdemontować...
Witam wszytkich. Awaria Ģłowicy silnika KIA Sorento 2.5 CRDI 140 KM 2004r. 1. objawy - na zimnym silniku biały dym z wydechu o charakterystycznym lekkim zapachu glikolu ustępujący po nagrzaniu silnika. - Ubytek płynu chłodniczego - Pojawienie się płynu w układzie chłodniczki EGR oraz co za tym idzie w kolektorze dolotowym. - Pojawienie się płynu...
Zdecydowałem się na wymianę razem z uszczelką pod głowicą. Zakupiłem uszczelkę firmy Glaser, zimmering wałka rozrządu, uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy, uszczelkę pod pokrywę zaworów, komplet nowych śrub. Olej i płyn chłodniczy mają 50km także je zleje a po naprawie wleje ponownie. Mechanik, któremu jednak to zlecam podczas naprawy zdecyduje...
Wymiana samej uszczelki kolektora ssącego nie jest zbyt skomplikowana. Klucz 13 i 8 to wszystkie narzędzia jakie potrzebujesz. Musisz odkręcić siedem nakrętek mocujących kolektor i prawdopodobnie poluzować wspornik bagnetu do kontroli poziomu oleju. Mnie to zajeło nieco ponad godzinkę, a robiłem to pierwszy raz i to bez żadnych "pomocy naukowych"
Długość szpilek do przykręcania głowicy, jeżeli ich nie masz zamiaru wymieniać, uszczelniacze na wałki jeżeli się pocą, nowe uszczelki pod kolektory, świece jeżeli maja spory przebieg, uszczelka pod klawiature
Więc musisz pozdejmować dekle,kolektory ssący i wydech, następnie odkręcić klawiature, odkręcić głowice , i tutaj ci powiem że orginalnie nie ma uszczelki pod głowicą w t25 czy ltz ,można dokupić miedziany pierścionek i założyć i powinno chodzić , a ja ci radze zawieść te głowice do dobrego tokarza lub zakładu bo trzeba je wyrównać tzn przetoczyć, przy...
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
Napisze kolejność dokładnie po kolei ,bo trochę namieszałem ,daruje sobie kolektory ,listwę wtryskową,listwę świec , przewody , rozrząd i resztę. 1) zdjąłem osłonę głowicy 2) spuściłem płyn z chłodnicy 3) odkręciłem głowice 4) spuściłem olej w takiej kolejności Zorbie jak radziłeś wleje stary olej tylko przeposzczę go przez jakieś sito , odpalę na parę...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Tak, te właśnie 6 śrub. Odkręcić przewody paliwowe. Zmieniłem i jest poprawa. Dzięki Tomek - przekazuję pkt-y. Niestety pojawił się kolejny problem: przedmuch na uszczelce ostatniej głowicy. Czy wymiana jednej uszczelki nastręczy sporo roboty? M.in. czy wystarczy odkręcić kolektor ssący/wydechowy tylko na ostatniej głowicy? Teraz już wiem, że ostatni...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Witam szanownych kolegów. Odpuściłem remont silnika ze względu na wysokie koszty niektórych elementów np. Okazało się ,że trzeba tulejować dwa cylindry ponieważ powstały wżery po płynie gaśniczym a koszt jednej tulei to około 300zł x 2. Następnie pierścienie na wszystkie tłoki to około 600zł firmy angielskiej( już nie pamiętam jakiej) Do tego uszczelki...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
z doswiadczenia to dodam ze oprocz glowicy mozesz miec pekniety blok- najczesciej peka w w okolicy 9 sruby glowcy, czyli prawy tylny bok patrzac od przodu samochodu- idzie tam blisko siebie kanal wodny z olejowym i blok jest b.cienki=>lubi peknac! sama wymiana uszczelki pod glowica nie jest trudna ani zbyt pracochlonna! czasem wystarczy 2h! potrzebne...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
Teraz nie pamiętam jak jest dokładnie w vito ale każda turbina jet dodatkowo mocowana do bloku silnika , zazwyczj wystarczy odkręcić 2 , 3 śrubki i powinna dać się odsunąć z kolektorem.
Ok. Skłaniam się do Twojej opcji, ale tylko pod jednym względem - remont słaby. Druga opcja panewki - chinatown z CER plus moja sugestia dla szlifierza aby spasowł ciasno...a docierałem delikatnie - ale uwaga, poprzednio też nie miałem ciśnienia na 2-gim, a pomiary gładzi cylindrów wskazywały, że są problemy ze zużyciem 4tego tłoka, 0,2mm poniżej normy....
Sprawdzałem już w ten sposób (zatykając ręką), ale zatykałem wlot powietrza do filtra i silnik gaśnie. Nie mam doświadczenia, żeby stwierdzić czy nie dzieje się to za wolno. Co do kolektora wydechowego, sprawdzę jutro przed wymianą uszczelek. Pozdrawiam
scania r420 2005r czy wie ktoś jakimi momentami przykrecać kolektor ssący i wydechowy??? czy dokrwcanie na wyczucie
Z tego co zauważyłem to rozkręcenie głowicy w s900 maksymalnie powinno zająć 1h. DUżo wężyków, kolektor wydechowy, płyn chłodniczy. Tak racja. Ale chodziło mi o samo odkręcenie, głowicy, monowtrysk, pokrywy zaworów itp. - 1h. Układ chłodzenia wydłuży pracę, masz rację. Kolektor wydechowy z tego co widzę na zdjęciu to tylko 3 śruby. Elementy z głowicy...
Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu. Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą....
Czyli taki arkusz byłby odpowiedni ? oraz uszczelki pod kolektory
ja w Astrze F nigdy nic nie resetowałem czyszcząc silniczek krokowy/wymieniając go czy wymieniając całą przepustnicę a nawet i cały silnik :) sprawdź czy czegoś nie spartoliłeś, widziałem różne cuda np w jednej z moich Astr ktoś założył silniczek krokowy na odwrót!! nie wiem jak to zrobił bo on odwrotnie nie pasuje, ale był odwrotnie i aż uszy powyginane...
Boxer 2.2HDI 131hp 2013r, po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelnieniu głowicy, wymianie uszczelek na kolektorze dolotowym i EGR. Auto odebrane po naprawie nie przyspiesza tak jak wcześniej. Ciężko pod górę wjechać bez redukcji, mowa tu o małych wzniesieniach. Wcześniej na autostradzie spokojnie 140-150 (załadowanym około 700kg) można było lecieć,...
w tej Astrze pierwszej to ten silnik a w zasadzie skrzynia redukowała biegi tak, że działało to dość losowo niestety, teraz wymienił bym TPS, ale wtedy nie wiedziałem o tym, i ona jak czasem jak się gazu dało to zredukowała i szła jak wściekła a czasem nic się za bardzo nie działo, przez co ja nie bardzo lubiłem nią jeździć, ale żonka to jeździ spokojnie...
Tak myślałem, tylko czy jest tam pomiędzy kolektorem a przepustnicą jakaś uszczelka, którą "trzeba mieć", czy jest to spasowane bez uszczelki? Pierwsze wrażenie trochę przerażało skomplikowaniem, ale widzę że chyba nie będzie tak trudno zrobić tą operację. Niema to jak pożądne stare samochody, np. w Dacii 1310P (ktorą miałem) zdjąć pokrywę to tylko...
Od niedawna jestem posiadaczem Clio 1.2 8v. Ostatnio pojawił się problem. Podczas jazdy zdarza się, że silnik nie ma mocy, dusi się i dławi. Obroty wtedy falują a jazda jest utrudniona a wręcz czasami (przy większych wzniesieniach) nie możliwa. Dodam że autko po zakupie z racji na kiepski stan przewodów zapłonowych dostało nowa cewkę zapłonową wraz...
podmieniałem żeby zobaczyć czy to może wina świec. Ale po co, skoro tam są dwie świece obok siebie w kolektorze ssącym?
Witam pacjent citroen c5 2.2hdi 2002rok na biegu jalowym przy dodaniu gazu i w momencie schodzenia z obrotow słuchać "syyy" gdzies z tyłu silnika. Wymieniałem turbine ze względu ze byl duzy luz poosiowy wymieniłem przy okazji uszczelke turbo/kolektor,kolektor/glowica,egr nowy + uszczelka, kolektor planowany był bo byl krzywy. Rura filter turbo wyglada...
Widzisz najgorsze jest to, że przed wymiana na FOS silniczek nie kopcił prawie nic, tylko jak zimny to tam taki biały dymek leciał, a teraz na FOS to kopci na biało. Jak zimny to prawie nic a nic, jak sie tylko rozgrzeje to zaczyna kopcić, na początku to wogole za sobą zostawiał chmurę dymu, ale trzeba było dysze troszkę ustawić. Czy może być przyczyną...
Ponieważ spalanie mam 14-15l LPG na sekwencji :| I rzęsie budą na wolnych obrotach ~700RPM ;/ Po wymianie ECU silnik jak by troszkę lepiej się wkręcał na obroty. Po zostawieniu na noc bez aku. Chodzi nierówno jak chodził. Wymieniałem, bedź sprawdzałem już: przewody, świece, uszczelkę pod kolektorem ssącym, zlikwidowałem przecieki, przepławkę sprawdziłem,...
taki mały offtop: Może zarzucę starym filmikiem na którym widać falowanie. Widać na nim że sonda nie pokazuje napięcia. Aktualnie odczyt sondy jest i wygląda to dobrze na kompie a obroty potrafią się czasem zwiesić na 1500 albo wyżej . Jak będę miał czas nagram nowy film. sprawdzone parametry wszystkich czujników , dodam że w czasie jazdy jest ok czy...
Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele. Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna...
wymiana uszczelki pomoglo darfur5 mial racje
Ok. Dzieki panowie za pomoc. Dam znać jak mi poszło. Narazie zbierałem info.. teraz sobie pozamawiam rozrząd, uszczelki do kolektorów, paski i będę się zabirał za robotę.
Pytałem też o coś. Nie przeszedł testu szczelności Był nieszczelny na wylocie ze zbiornika, wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Dzięki za rady, może jutro to ogarnę, załatwię kompresor i odpowietrzę układ.
Więc dzieje się...:-) Zaczynam po kolei części i koszty. Wymiana trwa i podam szczegóły transplantacji: - silnik z Astry F 1998r. - 1000zł - wymiana sprzęła - 240zł nowe - oryginalna skrzynia biegów nie pasuje - 300zł używana do TC4EE1 - poduszka silnika - 50zł nowa - rura kolektorowa+uszczelka - 200zł nowa Do tego kompletny rozrząd, płyny, filtry...i...
Masz tam człowieku jak BYK napisane, że oryginalna skrzynia nie pasuje! "...Więc dzieje się... Zaczynam po kolei części i koszty. Wymiana trwa i podam szczegóły transplantacji: - silnik z Astry F 1998r. - 1000zł - wymiana sprzęła - 240zł nowe - oryginalna skrzynia biegów nie pasuje - 300zł używana do TC4EE1 - poduszka silnika - 50zł nowa - rura kolektorowa+uszczelka...
Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie)....
Wita. Jak w temacie, zabieram się do wymiany uszczelek w moim A4 B6 1.6 ALZ. Jeśli ktoś może, to prosił bym bardzo o napisanie jak się do tego zabrać? Czyli na co zwrócić uwagę przy wykręcaniu kolektora a najlepiej krok po kroku, co najpierw odkręcać? Będę wdzięczny jeśli ktoś napisze mi nr katalogowy uszczelki czy uszczelek.
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Przed odkręceniem gaźnika Aisan należy trochę spościć plynu chłodzącego.Przerobka jest prosta jeżeli masz kolektor ssący od Webera lub FOS,ten kolektor ma 4 szpilki i podstawę plastikową.Musisz dorobić mocowanie linki gazu.Czujnik temperatury przy Aisanie jest wkręcony w kolektor jak założysz inny kolektor to musisz odkręcić ten czujnik i przełożyć...
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
wszystko ok,tylko dlaczego sa uklady z grzejnikow w pionie i nikt nie narzeka? narazie to jest tylko twoja opinia,moze ktos jeszcze sie wypowie.. odnosnie uszczelki okiennej to przy wysokiej temperaturze kolektora moze z czasem sparciec i niebedziesz wiedzial kiedy namoknie ci ocieplenie welna wiemy jak chlonie wode,chyba bedziesz mial wiecej roboty,wydzieranie...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Witam teściu posiada forda escort mk 7 z silnikiem 1.3 jednopunktowy wtrysk. Rozrząd na łańcuszku wałek rozrządu i cała reszta poniżej głowicy. Po wymianie uszczelki pod głowicą nie chce odpalać.(odpala na zaciąg pochodzi i gasnie) Podczas wymiany uszczelki zdemontowane były tylko całe kolektory i głowica. brak wycieków płynu i oleju zaznaczam ze przed...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Witam, mam pytanie odnośnie Polarisa Predatora 500, mam wyciek oleju z przodu silnika, nigdzie nie widać skąd się poci a olej jest, jutro postaram się dodać zdj, wyciek jest z przodu na dole silnika, czy to normalne? Mam jeszcze pytanie, mechanik powiedział że mam do wymiany rozrząd i go naciągnął, ale powiedział że może przeskoczyć (ostatnio już mi...
Witam! Dowiedziałem się o następujących rzeczach: Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
Napisane był ... schodzi się... skoro się to znaczy, że coś z czymś i to mnie zmyliło. Lepiej dopytać, niż udawać, że się wie o co idzie. napompowaniem - czyli albo problem po stronie ssącej - podbita miska, zatkany smok, albo tłoczącej - zatkany filtr, otwarty zawór przelewowy itd, niekoniecznie musi to być wina panewek. Owszem nie koniecznie, ale...
Witam. Dziś miałem czas przejrzeć ją znowu. Więc tak, uszczelki kolektora ssącego ok. Nieszczelna uszczelka komory pływaka (prawdopodobnie odkształcona kopułka komory) - nie działa pompka. Po wymianie uszczelki na nową (nadwymiarową) pompka pompuje, kosiarka pali lekko na zimnym silniku za raz. Po godzinie pracy (równomierna praca, normalna moc silnika)...
Pacjentowi z tytułu trzeba wymienić silnik lub poddać go naprawie. Nie wytrzymał pasek rozrządu i zawory połamały dźwigienki, dodatkowo ujawnione zostało pęknięcie głowicy. Pomysł 1: podmienić silnik na sprawny, wymienić rozrząd. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu silnika, jakieś wskazówki co do wymiany (np. wymiana oleju po x km po swapie)? Pomysł...
Witam! Szanowny przyjacielu. Na wstępie proponował bym,żeby to zrobił fachowiec ponieważ zdjęcie głowicy będzie się wiązało z odkręceniem kolektora wydechowego gdzie urywają się szpilki.Dalej do odkręcenia głowicy potrzebne odpowiednie klucze a przy dokręceniu klucz dynamometryczny. Dalej przy wymianie zaworu potrzebny frez by przefrezować gniazdo....
Jedyny problem z tym że na necie ciężko znaleźć firmę piasty więc pewnie jak nie podają nazwy producenta to trzeba sobie je odpuscić Dodano po 34 A i jeszcze jedno pytanko z innej beczki kompletnie . Jeśli chodzi o zawór EGR i jego czyszczenie czy wystarczy odkręcić 3 śruby i odpowiednio potem założyć tą uszczelkę by go wyczyścić czy to dużo trudniejsza...
Bo może koślawo chodzić od nierównej kompresji , w tdi pd potrafi wytrzeć się krzywka wałka że szklankę zje kolektor kolorowy potrafi być zabity na amen syfem . Plus wiejska technologia która radośnie zawitała do tych silników i nie wiadomo co tam i od czego siedzi po mity typu planujesz głowice to uszczelka grubsza.
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem, więc katalizator nic do niego nie ma. Kolektor może być pęknięty, lub mieć wydmuchaną uszczelkę między nim, a głowicą... ale przyczyna może być zgoła inna. Problem może leżeć w układzie zasilania paliwem.
Z zawyżonymi obrotami na biegu jałowym i przy przełączaniu biegów miałem identyczny przypadek. pomogła wymiana uszczelki m-dzy kolektorem ssącym a szprycą-wessało ją k.... do kolektora i idostawał lewego powietrza. Silnik krokowy sobie nie radził ( zamknął dokładnie zawór dodatkowego powietrza- ale to niewiele dało-powietrze dostawało się przez uszkodzoną...
Panie i Panowie. CEED 1,6 CRDI. Padła fabryczna turbina (360 tyś). Nowa (regenerowana) została założona. Działa sprawnie ale wyje. Krótki rys: 1. Pierwsza turbina regenerowana, została założona i po zdiagnozowaniu wycia, została wymieniona na inną regenrowaną (i tak 4 razy). 2. Wymiana to : WYmiana wszystkich uszczelek od kolektora wydechowego aż do...
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
Jak śmierdzi spalinami to stawiam na nieszczelność układu wydechowego, choć patrząc z drugiej strony nie miały by się raczej jak dostać do kanału. Proponuję sprawdzić drożnośc śrubek z dziurkami co spaliny w przypadku nieszczelności uszczelki pod głowicą wywalają spaliny na zewnątrz. Wymiana uszczelek pod kolektorami to koszt 5 zł i zabawa z 30min....
Witam. Poprawnym rozwiązaniem jest wymiana gumowej uszczelki pod kolektorem ssącym jeśli jest tylko ona zużyta. A jak się to robi w praktyce to czytamy( obcinanie kolektora jakieś uszczelniacze itp.) Sam demontaż kolektora jest trochę ciężki na silniku zabudowanym w tym samochodzie. Trzeba się pocieszyć nie ma samochodu w którym wszystko idealnie się...
Przemo chodzi o to czy np. rozrząd należy wymnienić na nowy skoro ten ma około 20 tyś ... ew co mogło spowodować to przeskoczenie .. bo auto normalnie odpalone po czasie zgasło i tyle no i czy ta cena nie za wysoka .... oto co niby musi zrobić .. Witam przesyłam zakres napraw laguny demontaż i montaż głowicy naprawa głowicy czyli plnowanie wymiana zaworów...
witam. Jestem posiadaczem auta.Renault Scenic 2 1.9 dci 120km. Auto w zeszłym Miesiącu przeszło mały remont,regeneracja turbo,wymiana uszczelki pod kolektorem,wymiana uszczelki pod miską olejową i porządki w instalacji.Dla wygody wyciągnąłem silnik aby mieć do wszystkiego lepszy dostęp po zrobieniu wszystkiego po zalaniu oleju i po podłączeniu całej...
Witam wszystkich żądnych wiedzy i nauki :) dziś byłem na warsztacie u pana kazia, regulacja obrotów, zapłon, wymiana uszczelki pod kolektorem, kabli WN, Świec + pewne spostrzeżenia :/ A mianowicie wygląda na to, że ustawienie zapłonu względem punktów, jest nie możliwe :/ gdyż są różne ciśnienia na garach :( jak mierzyłem, ok miesiąc temu [11, 10.8,...
Kolego mariuszstromecki: Czy możesz napisać czy rozwiązałeś problem z nierównymi/spadającymi obrotami? Ja mam podobny, jeśli nie identyczny, problem i już walczę z nim od kilku ładnych miesięcy. Posiadam Mazdę 626 '99 1.8 100PS + LPG (Stag 300). Rzeczy, które już wyeliminowałem przez poprawki i wymiany: przewody wysokiego napięcia (wymiana na nowe japońskie),...
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
Będąc już na czwartym biegu, to ile miałeś w tym samym czasie obrotów silnika?. Domyślam się, że w tym czasie zmieniłeś na ręczne zmiany biegów, bo inaczej nie byłoby pewne na jakim biegu jedziesz. A więc pytanie: Czy obroty silnika były dużo wyższe niż powinno, dla przykładu: Jadę sobie 80 km h, a obroty silnika na zegara 4 tys. (Opisz dokładnie)...
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
Wymiana uszczelek pod kolektorem plus czyszczenie i adaptacja przepustnicy-standard w tym silniku.Blad 515 to najczęściej „lewe powietrze”w kolektorze odlotowym
Fiat tempra 91' 1,6 gaźnik weber 32/34, moduł DIGIPLEX2 (1cewka). Opis kilku usterek ktore udalo sie usunąc. 1. zgasły zegary - należy poprawić masy w komorze silnika po stronie kierowcy na podlużnicy jest kilka kabli ktore po pewnym czasnie traca masę, u mnie znowu zaswiecily po wyczyszczeniu. 2. nierowne wolne obroty zachowuje sie jakby nie palił...
przepustnica jest ze 101 km a nie 75km ale nowa i na niej da się jako tako jeździć na podmienianej 75km i 101km wyskakiwały błędy przepustnicy a teraz ich brak poza opisanym powyżej EPC który nie daje zapisu jako błąd przed wymianą uszczelek w kolektorze ssącym było przekroczenie ciśnienia o którym pisałem wyżej teraz nie ma nic fakt jest na LPG a 10000...
Aktualizacja. Po przestaniu 7 dni u mechanika (napisałbym, którego ale wolę nie bo lubię życie bez pozwów jak i proste zęby) stwierdził on, że wszystko sprawdzone i widzi problem tylko w silniczku krokowym (tym zaworze co już przyszedł na szczęście do mnie). Swoją drogą ciężko było napisać to zdanie bez kilku wyzwisk w jego stronę. Tak wszystko było...
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Witam po wymianie uszczelek wtryskow i uszczelki kolektora sacego wraz z wymianą filtra paliwa. Świec i kabli zapłonowych plus gumy zapłonowe od 2 cewek. Podczas wymiany wydmuchalem układ paliwowy i wyczyscilem kolektor. Auto nie równo pracuje na benzynie i gaśnie nie reaguje na gaz. Odpowietrzylem go na rurkach paliwowych. Trzyma 5 -7 tys obrotów lub...
Witam. Przez weekend zrobiłem mały remont silnika w alfie. Wymiana oleju, rozrusznika, świec, kabli, filtra oleju, uszczelek pod kolektorem. Wczoraj odpaliłem samochód, pochodziła z 5minut i nagle zgasła bez żadnego parskania, falowania itp. Próbowałem ją odpalić lecz bez skutku. Pojechałem na stacje po benzynę, wlałem do alfy i nadal nic. Nawet nie...
Witam. Poszukuję jakiejś rozpiski albo schematu elektrycznego instalacji silnika w chrysler 300m 2.7 99r, w której będzie zawarty info o podłączeniu czujników silnika. Robiłem wymianę uszczelek pod głowicami i była konieczność rozpięcia 3/4 elektryki silnika. Po złożeniu nie mam iskry na świecach. Podejrzewam mój błąd w podłączeniu czujników na kolektorze....
To też możliwe, w przypadku klientów ze zleceniami typu "panie, coś mi tu stuka"... Ja na ogół jadę do warsztatu z konkretnym zleceniem, jak na przykład ostatnio - wymiana łańcucha rozrządu plus sprawdzenie i regulacja luzów. Wiadomo, że dojdzie uszczelka pod pokrywę wałków, może mechanik stwierdzi przedmuchy na uszczelce kolektora... I tym podobne...
Witam. Około 4tygodni temu sam wymieniłem uszczelkę. Wszystkie potrzebne narzędzia miałem, oryginalna uszczelka po głowice i kolektor to koszt 36zł! Problem ustał, wszystko działa jak powinno. Pozdrawiam. Ja kolektora nie odkręcałem, odkręciłem tylko wężyki, głowica, kolektor, gaźnik został. Przyznasz sam, że wymiana uszczelki nie była skomplikowana....
Cześć, dziś odpisał mi mechanik w kwestii zakresu i kosztu diagnostyki: Podstawowa czynność od której należy rozpocząć sprawdzanie samochodu to: diagnostyka komputerowa silnika oraz kontrola kompresji z jednoczesną kontrolą stanu świec zapłonowych (z wymianą świec). Czynność ta wiąże się z koniecznością demontażu kolektora dolotowego. Przy ponownym...