To chyba to https://obrazki.elektroda.pl/6654331900_...
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
25 Nm potem 3 razy po 60°.
Ja dysponuję takimi danymi jak na screenie, zweryfikuj je jeszcze w innych żródłach. 1248620 1248621 Była jeszcze uwaga, aby sprawdzić czy śruby są 122Nm, jeśli nie, wymienić.
Sprzęgło nie ma nic do uszczelki pod głowica chyba że wymienili cały silnik. :D
U mnie identyczna sytuacja. Zatarł się po przejechaniu 400km , rocznik 2014 , 6600 motogodzin , przebieg 185tys. Czy ktoś zna przyczynę ?
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Może się przyda
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Uszczelka pod głowice grubość taka jak była.
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
1:50nm 2:90° 3:90°
Silnik Nissan H20-ll, moc 35kw, model wózka PDO1A18PQ, zasilany gazem fabrycznie zakładanym, pojemność 2,0 litra, gaźnik. Mam tylko takie dane. Dodano po 3 Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.
Po samym odkręceniu głowicy i wymianie uszczelki rozrządu nie trzeba ustawiać.
Kiedyś w zafirze wymieniałem sprzęgło to musiałem odkręcać parownik i rurki miedziane bo wszystko było na ramie którą trzeba wymontować.Ostatnio wymiana uszczelki pod głowicą w vektrze b ,taki kibel był w kablach że gaziarz dostał odemnie wiele długich i krótkich.Dobrze że nie słyszał.
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
U mnie 1000zl plus minus 200. A na dodatek wszystkie uszczelki i KPL rozrządu. Przy takiej robocie mogę dać gwarancję.
Ruszyliśmy kolejny krok do przodu i chcieliśmy zdjąć pokrywę rozrządu z tymi 'wygryzieniami', po to by sprawdzić czy przechodą 'na wylot'. Niestety, osłonę możemy zdjąć w tym silniku tylko, jeśli mamy podnośnik (trzyma ją wał korbowy). Czy metalowa żywica epoksydowa lub ołów jest opcją do załatania tych wygryzień? Druga opcja to po prostu udać się do...
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Link 1 FAI.
W tym silniku jest jedna grubość uszczelki. Wymiana śrub niekonieczna.
Pokaż tą kartkę...
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
A leci para z wydechu jak sie silnik zagrzeje? to kolego masz głowice do zdjecia i wymiana uszczelki oraz sprawdzenie głowicy czy nie jest pęknieta.
Myślę że różnica w cenie pomiędzy używką a nową nie będzie aż tak wielka , a wiadomo nowa to nowa , odpadnie ci choćby planowanie. Natomiast jesli chodzi o kąt wtrysku to jest na elektrodzie dokładna instrukcja w pdf.
Witam, udało się bez wyciągania silnika, bez problemów poza wyjęciem wtryskiwaczy nad którymi mechanik spędził prawie tydzień, udało sie jednak na spokojnie i delikatnie wyszły wszystkie ale ściągacze musieliśmy dorabiać. reszta standardowo. dzięki pozdrawiam
Nie. Napinacz masz u góry , znak na kole pasowym , rozrząd chyba wiesz jak ustawić.
Łańcuchy wytrzymują ok 200 tyś km. Pompa wody, olej to minimum przy robieniu głowicy. Rozrząd jeśli ma więcej niż połowę czasookresu wymiany. Nie jest to naciaganie tylko i tak będzie to rozbierane przy robieniu glowicy. Za to powinno być taniej niż suma normalnych cen wymiany rozrządu i robienia głowicy osobne bo sporo roboty będzie wspolna.
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Źle wykonana robota lub pęknięcie na bloku silnika lub głowicy.
Wiedziałem o tej wadzie, ale założyłem, że skoro silnik jest nowy to spokojnie 100 tys zrobie. Silnik Toyoty po 66 tys i wymiana uszczelki pod głowicą, śmieszne to aż.
Witam. Temat rozwiązany, wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Pozatykane kanały przez uszczelniacz do chłodnic, nigdy nie wlewajcie tego syfu.
na tym drugim łatwo można sie pomylic
Wymiana uszczelki pod głowicą
Musisz kupić blokady i tyle. Nie przeskoczysz. Wyjmujesz ślizgi, blokujesz napinacz przez zaślepki przodu głowicy i łańcuch górny zostaje. Ale czarno to widzę jak takie pytania zadajesz.
>musisz a przynajmniej by wypadalo a dlaczego? wystryczy pomierzyc jej plaszczyzne, jesli bedzie OK to po co planowac?? dla samego planowania??? W tych samochodach uszczelka nie odstaje sama od głowicy (o ile seryjna) tylko trzeba żmudnie ją zdzierać po kawałeczku - przy czym łatwo o porysowanie głowicy. Szlifowanie głowicy możliwie jak najmniejsze...
Głowica po planowaniu, miałem składać ale przypomniał mi się test na szczelności zaworów przy użyciu nafty, jeden zawór przepuszcza od razu, reszta trzyma od godziny. Ktoś mi powie który kanał olejowy w bloku jest kanałem zasilającym głowicy?
Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w mojej felici tylko nie do końca wiem jak wyjąć rozrząd aby go nie zruszyć ? Prosiłbym o opisanie jak zdjąć pasek rozrządu . Z góry dziękuje za pomoc :)
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
To wypnij parownik z układu wodnego.
Jeżeli chodzi o mnie to mam schemat i widzę jak jest namieszane z tymi znakami ale nie jest to aż tak dramatyzujące
Czy może ktoś wie jak rozebrać obudowę. Udało mi się zdjąć dolny element /069/ i to koniec :( A jak zdjąć - rozmontować górny element obudowy /081/ i zdemontować również 071 ??? Może ktoś wie ? Każde wskazówki mile widziane :) Pozdrawiam.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
sprawdz czujnik oleju i zmien mechanika
http://obrazki.elektroda.pl/3289437900_1... Na wale odkręcasz tylko 4 imbusy i zdejmujesz koło pasowe, nie ruszaj środkowej śruby ! Po zdjęciu kopułki palec ma być skierowany na kreskę na obudowie aparatu
W jaki sposób dokręcałeś głowicę?
Nie wiem skąd to sutkanie, ale ja miałem dokładnie takie same objawy. A zaczęło się u mnie od tego, ze auto zaczęło szarpac, wymieniłem świece i bylo ok ale po przejechaniu około 40 km zaczęło cos stukać i auto zgasło, gdy odpalilem auto bylo bez mocy i bylo słychać głośny stukot silnika, jakos dokulalem się do domu ale olej wlasciwie cały "zniknąl"...
No niestety 250 pln to za malo....nawet jak mechanik popracuje spolecznie..... Nowy olej do silnika.... płyn chłodzący.... uszczelki do silnika.... sprawdzenie głowicy (płaskość) w warsztacie naprawy głowic i ew planowanie i co za tym idzie całkowita rozbiórka głowicy.....Powodzenia.
Ja jestem zwolennikiem naprawy a nie wymiany silnika, bo wiesz co masz. Jednak na taką wymianę nie ma co żałować czy oszczędzać choćby na srubach do głowicy czy szlifie zaworów bo to pozorne oszczednosci
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Poprzednia wymiana uszczelki była z powodu wydmuchania? Była wtedy planowana głowica? Jeśli się tylko poci to myślę, że nie ma sensu planować głowicy (zakładając, że po ewentualnym wydmuchaniu poprzedniej uszczelki było to robione, jeśli zaś poprzednia była wydmuchana a nie było planowania to trzeba) ale to tylko moje zdanie, niech się wypowie ktoś...
Silnik yanmar
Wymiana uszczelki pod głowicą lekiem na wszelkie zło :) A układ paliwowy w ogóle był sprawdzany? Filtry wymienione? Pompa nie ma obawień? Czy wtryskiwacze dobrze i równo podają paliwo?
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
No może jakieś zdjęcie? Jak stara, znaczy PRL - standardowa armatura - to owszem są 2 podstawowe rodzaje głowic - ze śrubką, albo nakrętką do przykręcenia pokrętła. No chyba, że bardzo stara z lat 50/60 z głowicami takimi jak w zaworach przelotowych i porcelanowym pokrętłem, to jeszcze inne. A próbowałeś naprawy - wykręcić głowicę, wymienić oringi i...
Jutro postaram się wrzucić.
Masz maź w zbiorniczku, ubywa Ci płynu a nic nie piszesz o tym by wzrastał poziom oleju. Skoro olej dostaje się do zbiorniczka to powinno być też odwrotnie. Tutaj turbina dostaje olej i chłodzenie z silnika więc problemem może być turbina - takie moje zdanie alem oczywiście mogę się mylić. Zacznij od pomiaru ciśnienia na tłokach. Jeżeli płyn dostawałby...
Eeee tam. Nowa generacja silników, więc i uszczelki są nowe. Kiedyś uszczelka miała wyrównać niedoskonałości płaszczyzn bloku i głowicy. Teraz i jedna i druga płaszczyzna maja mieć odchyłkę max 0,05mm - więc i niepodatna na osiadanie uszczelka z miękkiego metalu znajduje tu zastosowanie. Jest znacznie odporniejsza na wypalenie.
Wymiana uszczelki pod głowicą, problem znikł. Znikł również problem gaśnięcia zimnego silnika na mrozie po wysprzęgleniu. Pozdrawiam
Podepnę się do tematu mnie też czeka wymiana uszczelki pod głowica 1.4 ABD proszę o przesłanie na mzetz91(at)interia.pl
Witam! Problem rozwiązała dopiero wymiana uszczelki pod głowicą, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Witam, Czy podczas wymiany uszczelniaczy popychaczy potrzebna jest wymiana uszczelki pod głowicą? Czy rozkręcenie i wymiana sama w sobie jest trudna ?
Jak moge u siebie zdiagnozować czy wymiana uszczelki pod głowicą pomoże ? :)
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
Sama wymiana uszczelki pod głowicą, nie ma się nijak do zużycia paliwa. Istotne jest to z jakiego powodu została wymieniona i co oprócz niej się jeszcze mogło stać. Mierzyłeś kompresję na cylindrach? Czy po złożeniu silnika była przeprowadzana regulacja instalacji?
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
Wymiana uszczelki pod głowicą. Wymiana przesuwki i koła V biegu.
Silnik rozebrany, zawory wydechowe 1 i 3 cylindra są popękane (zwłaszcza 3 i to bardzo), widać w nich szpary i dziury patrząc pod światło. Dziwne że to jeszcze jeździło w miarę normalnie. Części zamówione, zobaczymy co dalej, po złożeniu. PS. W planach - wymiana wszystkich wydechowych + dotarcie, wymiana uszczelki głowicy i złożenie.
Wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Oczywiście planowanie itp. Pozdrawiam.
Problemem okazała się uszkodzona uszczelka pod głowicą. Dodano po 33 Wymiana uszczelki pod głowicą.
Miałem podobny przypadek ale w lagunie okazało się że lampka sygnalizowała uszkodzenie głowicy a konkretnie wydmuchana była uszczelka pod głowica. Wymiana uszczelki i planowanie głowicy pomogło.
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Na 80% uszczelka pod głowicą.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Zauważyłem wyciek płynu chłodzącego. Odstawiłem auto do mechanika. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Wymiana uszczelki ,planowanie głowicy, wymiana rozrządu komplet z pompą. Poskładali i po 4 dniach ubyło 1 litr plynu. Dolałem bo mechanik stwierdził że może było zapowietrzone. Dwa dni później to samo. Co dwa dni dolewam...
Witam .Mechanik zrobił test na obecność spalin w płynie i wyszedł pozytywnie.Czyli uszczelka do roboty.Zdarzyło mi się go trochę przegrzać wskutek wycieku płynu z pompy.Przebieg 170 tys km.Silnik chodzi równo na gazie i na benzynie, nic nie "dzwoni",zawsze pali z pierwszego, na pewno bierze mało oleju, problem jest natomiast z dynamiką jazdy,trzeba...
Witam poszukuję opisu ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy w scanii v8 silnik dc1602, poszukuję również wartości momentów dokręcania śrub głowicy pilnie tego potrzebuje bo w najbliższym czasie czeka mnie wymiana uszczelek pod głowicą. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.:D
pewnie smok
Czeka cię coś więcej niż kolejna wymiana uszczelki pod głowicą , planowanie lub wymiana głowicy , planowanie bloku a może też być coś innego .
Witam, wymiana uszczelki pod głowicą rozwiązała problem. Pozdrawiam.
Uszczelnić. Wymiana uszczelki pod głowicą pomoże.
Witam czy komuś udało się rozwiązać problem ? Mam identyczne objawy silnik na zimnym pracuje cicho na ciepłym klekocze ... Przed wymiana rozrządu i uszczelki pod głowicą wydaje się że silnik pracował normalnie Olej 10W40 Elf Evolution 700 Sti wymienione wszystkie świece.
czy wymiana uszczelki miedzy gaznik a cylinder i wymiana pod głowicą i dołozenie uszczelki pod tłumik zmieni cos ?
Problem rozwiązany pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.
wymiana uszczelki pod głowica
A może głowica. Miałem tak kiedyś w silniku benzynowym, że było wszystko idealnie, nie kopcił itd, wszystko super, a po rozgrzaniu oleju tracił moc, pluł olejem i wręcz go zżerał. Zrobiłem głowicę, wymiana uszczelek, + wymiana pierścieni, i chodził jak nowy. Olej jak jest cieply, jest rzadszy i latwiej o ucdieczkę w ubytkach na częściach silnika. Ubytki...
wymiana uszczelki głowicy polonez renault wymiana uszczelki głowicy uszczelki głowicy dokręcanie
zdjąć koło pasowe ariston komin poziomowanie lodówki
Inicjalizacja zewnętrznego dysku SSD przez USB-C Lokalizacja bezpiecznika w SilverCrest Monsieur Cuisine Plus SKMK 1200 A1