, co niektorzy bawia sie w jej naprawe ale ze wzgledu na sposob jej wykonania ciezko sie do niej dobrac i prawidłowo naprawic mozna dostac uzywke i to najbardziej polecana opcja ze wzgledu na koszty to przykład http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... ale sa tez inne zrodła
komputer zresetujesz odłączjąc klemę "+" na ok. 30 min. wtedy skasują się błędy ale jeżeli któryś z czujników jest uszkodzony bład pojawi sie ponownie. Dodam tylko iż to jest wada fabryczna tych samochdów spotkałem się już parę razy i nawet wymiana czujników nie dała efektu (po jakiś czasie problem pojawiał się ponownie).
jesli masz body komouter i kodydostepu to bez problemu jesli tylko sama centralke to śmietnik pamięć immo jest w centralce
sterownik nie sterował wtryskami PB
po pierwsze i najważniejsze, nim kupisz nowy element sprawdź najpierw stary!!!!!!!!!!!!!!!!!! pompa paliwa podpiać na szytwno do 12V i się przekonasz czy chodzi bo ja usłyszysz jeśli jest ok, potem sprawdź czy nie ma gdzieś zaworu zamkniętego na przewodzie benzynowym, najgorsze to zapieczony wtrysk, wtedy tylko wymiana;/
Centrala wtrysku uszkodzona, da się naprawić.
A co kolego jeszcze robiłeś? i czy coś jeszcze robiłeś ,sprawdzałeś? Pozdrawiam! Świeci się kontrolka od wtrysku?
Mam następujący problem w Punto I 1997r na sterowniku IAW-8F odczytano błędy programem CDIF, skasowano, ale niestety wróciły, mimo ogólnej sprawności podzespołów. Auto ma LPG i według diagnosty prawdopodobnie rozjechały się mapy wtrysku. Jak to naprawić? Czy czeka mnie wymiana sterownika?
myslisz ze wtrysk caly czas leje ? A jezli tak to tylko wymiana na nowy ?
Nie myślałeś nad naprawą tego uszkodzonego. Z opisu domyślam się , że wysiadło sterowanie wtryskami?
Jak montujemy nową - czystą centralkę wtrysku, to wystarczy włączyć zapłon i po bólu - centralka immo wysyła kod do wtrysku i nic nie trzeba programować.
Witam ! Dziękuje bardzo za wyjaśnienia. Robiłem wcześniej kontrole wtrysku w warsztacie autroyzowanym fiata na ,,komputerze" - nic nie wyszło zę z wtryskiem jest cos nie tak, sonda lambda tez ok! Pozdrawiam.
Cześć, mam Grande Punto 2006 1.3 JTD 90 km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8 L/100 km, od około miesiąca spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3 L/100 km. Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą być powody zwiększonego spalania? (at)ElektrodaBot
Podłącz pod diagnoskop. To cykanie (prócz zaworów ale one by klepały) może być spowodowane wtryskiwaczem (lub kilkoma wtryskiwaczami gdyż nadal nie podałeś typu zasilania silnika pojedynczy wtrysk czy wielopunkt). Jeśli przy większym obciążeniu brakuje mocy i przerywa to poddaj kontroli ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku.Manometrem badanie u mechanika...
Niestety to była awaria wtrysku. Przy niskich obrotach chodził równo przy zejściu z wysokich silnik się telepał przez chwilę, aż nie wydmuchał nadmiaru paliwa. Wymiana wtrysku (500pln) i chodzi jak rakieta. Nie polecam serwisu Feu-Vert - chcieli mi wszystko inne powymieniać, mimo czujności i tak zostawiłem u nich 450 PLN i nic nie pomogli.
Sądzę że wtryski to dobry trop, a waldemary wymień ac-w01, i kalibracje musisz zrobić.
Winny nieprawidłowej pracy były wtryskiwacze gdyż auto posiada gaz, na drugim i czwartym cylindrze praktycznie nie pracowały, przytarty silniczek krokowy, który czasem potrafił zadziałać. Dopiero wymiana zespołu przepustnicy czyszczenie ultradzwiękami wtrysków dało możliwość wczytania koła fonicznego, i ustawienia wolnych obrotów.
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Ja się wypowiem co do Fiatów - szukasz za dużych oszczędności i potem za to płacisz. Wymiana kabli i świec co 3 miesiące to ewidentnie jakiś problem (zapewne tania i zużyta instalacja LPG w aucie z wtryskiem MPI), ja przez 5 lat użytkowania tego auta wymieniłem świece po zakupie i kable zapłonowe po 4 latach eksploatacji (bo były ulewy, powódź i w Katowicach...
Problemem były chyba zawory które przepuszczały gaz w kolektor przez co kichał, kupiłem inny silnik za 450 zł z wtryskiem i czujnikami więc taniej mnie to wyszło niż kupno poszczególnych pierdółek i wymiana metodą prób i błędów. Dziękuje wszystkim za pomoc
sprawdzany byl na gutmanie. Odpaliłem na Plaku i sprawdziłem przelewy nabiło praktycznie po tyle samo od każdego wtrysku, wiec chyba wtryski sa ok. Teraz tylko wymiana filtr paliwa zostala i sprawdzenie pompki wstepnej. Postaram sie jeszcze pozyczyc regulator cisnienia paliwa i podmienić. Chcialbym sie jeszcze dowiedziec czy pompa w zbiorniku jest potrzebna...
mialem podobny problem z punto 2 komp. wykazal blad ceki ,,a,, tyle tylko ze nie byla to cewka zaplonowa a w sterowiku wtrysku po wymianie sterownika po problemie
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
SC i CC z silnikiem 1100 (ten z paskiem rozrządu) był na wtrysku wielopunktowym. CC z tym silnkiem miał nazwę sporting. Jeżeli jest jednopunkt,co prawdopodobnie z Punto 55. Jeżeli łapie muła to podstawowe czynności-ciśnienie paliwa,drożny wydech,ewentualnie podglądnąć jak tam z MAP'em
przyczyn moze byc wiele. trzeba zaczac od sprawdzenia czy nie ma lewego powietrza zwlaszcza na podstawie wtrysku. zawory przeregulowac. sprawdzic pochlaniacz par paliwa, ustawienie rozrządu styki na ecu jak i samo ecu. mialem kiedys przypadek ze ECU (IAW 8F) szalalo i pozostala tylko wymiana. aLE najpierw sprawdz to co wyzej.
Sterownik jest raz na zawsze zaprogramowany i nic się do niego nie wgrywa... program to się może stracić w 20 letnim ECU. Od rozłączania też nic się nie popsuje, a jeśli się już popsuje to raczej w grę wchodzi tylko wymiana ECU. Jeśli była wersja bez tego czujnika, to i ECU miało program bez tego czujnika... chyba, że mechanik uszkodził ECU i założył...
Nie masz centralnego zamka? Sterownik wtrysku też coś tam pobiera, nawet w stanie głębokiego uśpienia. Ładowanie masz słabe i tyle, też miałem taki problem, przy identycznym ładowaniu. Wymiana, a właściwie dołożenie, kabla między alternatorem a akumulatorem go rozwiązało. Ale jeśli na alternatorze masz 13,95V to albo się "kończy" albo problem z masą,...
witam problem dalej się nie rozwiązał sprawdziłem i auto nie dostaje 2 paliw naraz, ale strasznie wzbogaca sobie mieszankę, przy temperaturze silnika 80 stopni czas wtrysku waha się 7-9 ms. wstawiłem drugą nową sonde ale nic to nie zmieniło dalej auto zachowuje się tak samo nawet po odpięciu centralki gazowej. Na Exminer'ze pokazuje totalne głupoty...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
Dobra zdiagnozowałem problem. Uszkodzony był opornik 0,1Ω w ECU. Wymiana rozwiązała problem braku iskry ale za to pojawił się nowy problem. Wtrysk leje paliwo zaraz po przekręceniu kluczyka. Powodem tego okazała sie awaria układu scalonego (chyba tak to sie nazywa :)) L9150 znajdującego sie też w ECU. Teraz tego poszukuję ale myślę ze bedzie to...
Witam. Robiłem ostatnio w swoim Kropku analizę spalin. Samochód wcześniej miał problemy z błędem P0420, wymiana kabli, świec, wtrysku, luzy na zaworach, regenerowana głowica... Spalanie kropka na trasie jest rewelacyjne i przy dłuższych trasach oscyluje w granicach 5l/100. Po mieście wartość ta wzrasta dwukrotnie i wynosi ok. 10l/100km przy dobrej pogodzie...
Punto I 1.2v8 75km. Silnik bezkolizyjny można sobie kupić pasek rozrządu na zapas i wymienić na trasie jak się urwie oczywiście jak ktoś jest spryciarz. Wymiana książkowa co 4 lata lub 120 tyś nigdy tyle paski nie wytrzymują do 90 tyś max rolki nie trzeba ruszać jak nie ma luzu i jest cicha i pompa jest sucha nie cieknie. Nie ma na pasku znakami co...
WITAM OD 15 LAT ZAJMUJĘ SIĘ FIATAMI UNO , PUNTO I TE NOWSZE TEŹ , POWIEDZMY SOBIE SZCZERZE, KAZDY FIAT TO INDYWIDUALISTA I SKORO WSZYSTKO GRA A CAŁY CZAS PALI ZA DUZOP TO SĄ 3 POWODY: 1.(GAŹNIK) JEST EGZEMPLAŻEM FELERNYM FABRYCZNIE , ZALECAM SPRZEDAŻ GDYŻ WYMIANA LUB REMONTY SILNIKA SA KOSZTOWNE 2. FELERNY GAŹNIK , FABRYCZNY , KUPIĆ NOWY LUB REGULOWAĆ...
Witam Jestem posiadaczem Punto 1,2 16V. Od 3 lat ze względu na koszt dojazdu do pracy (200 km dziennie) jeżdżę na gazie. Muszę stwierdzić, że nie ma lepszego paliwa jak gaz. Auto lepiej pracuje na gazie niż na benzynie. Na wolnych obrotach nie słychać prawie wogóle silnika, zero wibracji. Miałem przejściowe problemy, wystrzały w kolektor ssący. Nic...
Punto 1.8 HGT 2001 rok, Faza3. Do instalacji nie mialem zastrzezen latem, ale jak tylko przyszla jesien i nizsze temperatury, to zaczely sie problemy. gasniecie na zimnym, podnoszenie temp. przelaczania do poziomu 43 stopni, szarpanie przy przelaczaniu na gaz. po 5tys. km wymieniono wtryski, ale problem wrocil po kilkuset km. wczoraj wymieniono mi wtryskiwacze...
Czy może w tym pomóc wymiana wtrysku.Czy wystarczy podłączyć komputer i wykasować błędy.
Ja bym nie był taki pewny że silnik jest ok ,mój ojciec ma stare tdi 92r powiem ci że to muł i klekot ale co do palenia to jak aku jest ok to jest -20 st podchodzę do niego świecę grzeje tylko raz półtora obrotu i silnik chodzi ,niema mowy o kręceniu kilka razy, trach i to bez marudzenia aż dziw że taki dziadziuś tak pali , twój na pompowtryskach to...
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu...
Szanowni koledzy. Od dłuzszego czasu borykam się z problemami przy jeździe i odpalaniu na benzynie głównie gdy jest zimno lub duża wilgoć. Występują problemy z odpalaniem, jak odpali to trzęsie silnikiem i od razu gaśnie lub gdy chwile postoi i uda się utrzymać wyższe obroty, to z kolei po krótkim czasie podczas jazdy przy gwałtowniejszym dodawaniu...
może sonda ,albo lewe powietrze .pozdrawiam Nigdy w życiu :P te auta nie sa tak czułe na uszkodzenie sondy czy lewe powietrze. Co do tematu, proponowałbym sprawdzenie potencjometra położenia przepustnicy przed wymianą silniczka.
A co na to sterownik ECU? I co to są ustawienia wzorowe? Budując instalację LPG dostosowuje się reduktor i dysze wtryskiwaczy do mocy silnika, a potem kalibruje się sterownik. Kalibracja polega na ustawieniu wstępnym mnożnika czasu wtrysków a potem kalibracji w różnych warunkach drogowych. Obserwuje się, czy sterownik w danych warunkach jazdy próbuje...
Przerabiałem to w tym samochodzie, wina leżała w sterowniku silnika, naprawa 250 zł. Wcześniej robiłem już wszystko, wymiana świec, wiązek, kabli, cewek, a nawet zamieniałem miejscami wtryski. Zero poprawy, Zawsze błąd P0351 zwarcie na masę 1 cewki. Dzwoniłem do gościa z Tych co specjalizuje się w regeneracji i sprzedaży nowych sterowników, ale ceny...
Witam Parownik Tarterini. Sterownik TEC99 EVOLUTION + AEB426. Jest też emulator wtrysków. Przed nieszczęsną naprawą wszystko działało jak należy. Teraz jest tak sobie. Wyjmowany był silnik z powodu cieknięcia oleju. Po tym okazało się że gaz w ogóle nie działał - brak masy na jednym z przewodów (wyglądało że jest ok ale nie było). Pociągnąłem nowy bezpośrednio...
Może i ja się nie znam na mechanice samochodowej dobrze ale jestem przekonany że żadna elektronika ani sterownik nie jest odpowiedzialny za dostawanie się benzyny do oleju w silniku.To są dwa odrębne układy i lepiej poszukaj dziury w tłoku. Podobnie wpływ miski olejowej na elektronikę, też temat dyskusyjny bo miska to raptem kawałek metalu na kilkunastu...
To zwykła naprawa pozakupowa. Kupiłem go 2 miesiące temu. Nie mam sentymentu, po prostu nie stać mnie na utrzymywanie i naprawy młodszych samochodów, które w 90% przypadków nadają się na złom tuż po zjeździe z taśmy produkcyjnej. Na razie na części (markowe) wydałem około 2000zl, liczę, że jeszcze 2000 mnie czeka a za auto dałem 2000. Nie ma dziur,...
Golf ma dobrą opinię, niestety głównie wśród złodziei (tzn. jest bardzo chętnie kradziony)... nieporównywalnie droższy w stosunku do Bravy. Duży silnik = duże składki OC, zwłaszcza jeśli masz <25lat. Diesel na "trasy" rzędu 15-20km to nieporozumienie. Poza tym stereotypy też robią swoje, nie chciałbym jeździć czymś, na co wołają "dres-wagen". Nie...
Nie jestem przeciwnikiem LPG, źle mnie rozumiesz, ale sprawne auto za te pieniądze to rzeczywiście trzeba trafić auto po jakimś dziadku, a takie auto raczej nie ma założonego LPG. Jestem natomiast przeciwnikiem smrodzących szrotów na drogach, już mniejsza o to czy z LPG czy bez, choć te z LPG (szroty rzecz jasna a nie sprawne samochody z odpowiednio...
ale przed wymianą tego ogólnie nie było , dopiero po wymianie świec taki objaw , a jak będzie uwalony wtrysk to go będzie słychać ?
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Kolego wldk. Pewnie już ten temat olałeś (tunning uno - kto by pomyślał??) Lecz jeżeli nie to mam dla ciebie szczęśliwą wiadomość. Piterek i marek nie mają tutaj racji. Nie gniewajcie się chłopaki. Silnik z Uno 1.0 ma potężne możliwości - szczególnie dla amatorów bez dużej kasy i bez dwóch lewych rąk. A gaźnik jest tutaj twoim sprzymierzeńcem (wtrysk...
chevrolet aveo t250 lub t255 (1,2) , chevrolet spark t300 (obojętnie jaki silnik) lub chevrolet cruze hb 1,8 - wszystkie lubią lpg i są w miarę bezawaryjne. części tanie i niekoniecznie potrzebne ;) sam mam aveo t255 1,2 84km i pomimo nalatania 170kkm miałem tylko jedną poważną awarię (remont głowicy- koszt 1200zł- winny przytkany wtrysk gazu) i kilka...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
Witam Posiadam fiata punto 1.2 mono wtrysk + lpg. Problem polega na fakcie iż jeżeli użytkuje samochód w normalnym miejskim cyklu (do 50 km i gaszę) wszystko jest ok bez względu na to czy gorący czy zimny. Problem pojawia się po przejechaniu 100 i więcej km, jak jest ciepły to pali na dotyk, jak wystygnie np: rano z rozrusznika nie odpali. Można kręcić...
wymiana wtrysku kontrolka wtrysku punto emulator wtrysku punto
bosch zmywarka hałas klapka megane discman wyłącza
lutownica arduino lutownica arduino
Przeróbka klapy elektrycznej na manualną w Oplu Vectra C kombi Naprawa ekspresu DeLonghi EN355 - porady i wskazówki