Jest to typowa usterka w Polonezach - moduł pada. Przyczyn ciężko się doszukać - może być wina cewki, przewodów lub zdejmowania fajek ze świec przy pracującym silniku (nie wolno tego robić). Z reguły jednak wymiana (niestety drogiego) modułu rozwiązuje problem.
Trzeba sprawdzić który garnek dokładnie nie pali, czy po ciemku pod maską przy całym osprzęcie zapłonu widać np przeskoki iskry do masy (skoro mówisz że czasem działa czasem nie to może raz iskra daje na mase przez uszkodzoną izolację np kabla WN, styku WN, wtyczki WN, obudowy cewki, a innym razem idzie jak trzeba przez świecę), zaciski świec trzeba...
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
Witam,myślę że zakłócenia od cewki to powodują,rada wymiana licznika lub ekranowanie przewodów.Było na ten temat parę stron wcześniej. Teraz napiszę co bolało mój silnik.Jak pisałem wcześniej,zimny pali 5km i kicha (pedały).Wykręcam świecę przykładam do głowicy iskra jest. Zapaliłem w pomieszczeniu (zakładam na tłumik wężyk na zewnątrz zeby się nie...
Witam. Od dwóch dni próbuje rozwiązać problem z brakiem iskry w gpr 50, zmieniłem świece ale bez skutku. Wie ktoś może jaką rezystancje powinien mieć impulsator i jak ją zmierzyć? Byłbym wdzięczny też za inne podpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
Witam, mam problem, skuter kymco agility 50, po wymianie cylindra i ustawieniu zaworów odpalił na chwilę zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia (elektrycznie/na kopa/wymiana świec na nowe pomimo że iskra była) poddałem się. Po pół roku wróciłem do zagadnienia. Próby odpalenia elektrycznie nie dawały sukcesu, po kilkunastu kopach się udało. Skuterek...
jak sprawdzić cewkę kosiarki lub piły spalinowej brak iskry w możliwie prosty sposób.Po ustawieniu przerwy między cewką a magnetem i wymianie kilku nowych świec sprawdzeniu masy.wciąż brak iskry a nie mam drugiej cewki na podmianę,
Czy poradziłbym sobie z wymiana świec, czy to jest trudne zadanie, no bo w końcu, tylko gwint, odkręcić, przykręcić, ale co ze szczelnością?? Trzeba to jakoś uszczelnić?? W końcu chyba durze tempratury, dorze ciśnienie, czy wystarczy po prostu odkręcić stare, i przykręcić nowe??
Wymiana cewek nic nie pomoże jeśli nie ma zasilania do nich ze sterownika. Sterownik tego auta jest dosyć wrażliwy. Sprawdzałeś czy idzie ci iskra ze wszystkich świec? Nic o tym nie piszesz. Wyjmij wszystkie świece, połóż je na silniku i podłącz je do tych cewek (wcześniej łącząc gwint każdej ze świec z masą silnika), kręć rozrusznikiem a ktoś niech...
Witam Widać zależność od temperatury. Może warto spróbować podmienić cewkę zapłonową ? Jest ona odpowiedzialna za wytwarzanie iskry i możliwe że w wyższej temperaturze ujawnia się jakaś usterka. Świec bym nie zmieniał, bo silnik powinien poprawnie pracować na takiej zalecanej przez producenta. Więc jeśli nie pracuje to wymiana na lepszą raczej nie pomoże.
Posiadam Lanosa 1.5 16v + LPG. Silnik w pewnym momencie zaczął pracować bardzo nieregularnie. Zaczął się trząść i stracił moc. Ciężko go było wkręcić na obroty. Na gazie chodził tak samo. W tej chwili nawet odpalić nie chce. Chciałem wymienić świece i wykręcając każdą, zauważyłem, że na gwincie i elektrodzie jest olej. Świec nie zalewa od góry. Wymiana...
Oryginalnie do silnika BVS143 Tecumseh zaleca stosowanie świecy Champion RJ17LM. Ponieważ nie można znaleźć odpowiednika Iskry dla tej świecy, znalazłem odpowiednik Iskry dla świecy Champion RJ19LM, zalecanej przez Briggsa, ale w Tecumsehu też zdającej egzamin. Jest to świeca Iskra FS50KR. Twoja świeca Iskra F95PS ma gwint dłuższy (12,7 mm wobec 9,5...
Załóż nowe świece mogą być nawet iskry , zmniejsz przerwę na elektrodach do 0,8mm , ale jeżeli na świecach które masz są czarne pionowe kreski to niestety ale musisz wymienić także kable
Może przewody wysokiego napięcia ? u kumpla w E30 z motorem 2.0 po zimie też wystąpił ten problem. Pomogła wymiana świec i kabli.
10,5 Bara to trochę mało. Czy mechanik przy pomiarze ciśnienia sprężania wykręcił wszystkie świece z silnika? Czy mechanik wyciągnął przekaźnik od sterownika DME oraz od pompy paliwa ? Przekaźniki należy wyciągnąc aby odłączyc zasilanie pompy i sterownika, jeśli nie wynik pomiaru będzie zawyżony o ciśnienie wtrysku paliwa. Dodatkowo przy wykonaniu pomiaru...
moduł sprawdziłem jest oki bezpieczniki tez ok.. Ciekawe jak? Spodziewałeś się krateru jak po wybuchu Minutmena? Dodano po 25 gdyż każda część wymieniana bez potrzeby powoduje że samochód ma więcej sprawnych nowych części czyli teoretycznie dłużej posłuży. Jest coś w tym jednak. Następnym krokiem może być wymiana zawieszenia.
pisałem tysiące razy świecenie przewodów nie swiadczy o ich uszkodzeniu. przewody sprawdza się testerem napięć zapłonowych albo wizualnie czy nie ma białych plam na ich długości( w dzien po jasnemu) które świadzczą o przebiciu. Dobry przewód nawet beru ma prawo w nocy świecić, nie mogą pojawiać się igły czy też skoki iskry do masy ale to nie ma nic...
skoro na benzynie ok, to dlaczego grzebałeś przy świecach, cewkach, i przewodach. Bezmyślne takie zagrania. Skoro na benzynie ok, to sprawy z WN beda ok. Raczej sprawa tyczy się regulacji gazu. Zbyt bogato lub zbyt ubogo. Nie zgadzam się z kolegą że wymiana przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych przez użytkownika była działaniem bezmyślnym...
To ja wam podam ciekawostkę bo jeździłem na świecach Iskry trzyelektrodowych przez 6 lat tylko i wyłącznie na LPG(nawet zapalanie na gazie) i zrobiłem 70 tys. i ich nie zmieniałem ale nie ze względu na oszczędności tylko że nigdy nie miałem z nimi problemu. Auto sprzedałem z tymi świecami i pewnie jeszcze na nich jeździ. Nie wiem od czego to zależne...
Rozumiem, że rozdzielacz jest zespolony z cewką. Skoro kłopoty zaczęły się przy dużej wilgotności powietrza to ja stawiam na przewody ale twierdzisz, że je wymieniłeś i są sprawne na 100%. Więc pozostaje rozdzielacz w Twoim przypadku zespolony z cewką jak zakładam. Tańszym rozwiązaniem będzie wymienić świece jak już wspominałem, może wtedy objawy ustąpią....
Moich zmagań ciąg dalszy.Zmieniłem dla pewności fajkę, przewód od fajki styki popsikałem środkiem do odśniedziania.Nie pomogło.W akcie desperacji rozebrałem jeszcze raz gażnik okazało sie że jedna komora pływaka nabrała benzyny.Przy okazji idąc za radą wygotowałem gażnik w occie i zmieniłem pływak.Odpaliłem lecz motor dalej przerywał na dużym gazie.Wpadłem...
Kupiłem funkiel nówkę tego samego typu i opór wynosi 275Ω. Jaka jest różnica?? Otóż nowy niesamowicie przyciągnął mi przypadkowo śrubokręt, stary ledwo. Po zamontowaniu iskra na wszystkich czterech garach i powiem, że dużo silniejsza. Po wkręceniu świec odpalił od razu z niesamowitą zadymą – tak był już zalany. Z tego wszystkiego mam w zapasie...
Czujnik halla w aparacie umarł.
Mieszanka gazu z powietrzem stawia dla iskry większy opór jak mieszanka powietrza z paliwem, jeśli jest niedomaganie w układzie WN to najszybciej ujawnią się na LPG, świece, jeśli nie świece to zespół cewek. Na gazie można ustawić 10-20% mniejszą przerwę jak zalecana "serwisowa" do danego auta. Wymiana świec też częściej jak na Pb, gaz jest kapryśny...
popieram wypowiedz Mol i Itek strzały są zwiazane głównie z zanikami iskry , moze to byc spowodowane starymi swiecami ,uszkodzonymi przewodami wysokiego napięcia, lecz jesli nie pomaga wymiana świec i przewodow , moze byc uszkodzony czujnik połozenia wał ewentualnie trafo wysokiego napiecia , przyczyna moze tez byc zbyt uboga mieszanka, lub wypalone...
Ja wczoraj u siebie sprawdzałem i na wszystkie cewki napięcie dochodzi(sprawdzane miernikiem i żaróweczką) a i tak jak by nie chodził na jednym cylindrze tylko na gazie! Zostaje mi sprawdzenie świec i cewek zapłonowych, może defekt tkwi tam, ale czy może być tak że na benzynie praktycznie chodzi idealnie a po przełączeniu na gaz nagle jak traktor?...
Witam mam problem. Moja renia ostatnio czasami nie chce odpalić. Po sprawdzeniu świec wygląda na to że są zalane, czyli nie daje iskry. Po odpięciu kabla WN z cewki do kopułki sprawa wygląda tak po uruchomieniu rozrusznika jest jeden przeskok iskry i później nic i dopiero po puszczeniu kluczyka drugi przeskok iskry. Cewka daje tylko dwa razy iskrę....
postaram sie po kolei odpowiedzieć na Twoje pytania. 1). Cewka powinna być oryginalna. Zamiana, którą proponujesz nie ma specjalnego sensu. 2) sprawa pomiarów. Oczywiście, że jest inna metoda. Śrubokręt jest to dosyć niedokładny sposób mierzenia. Do tego celu służy specjalny mikrometr zegarowy wkręcany zamiast świecy i mierzący z dokładnością 0,01mm....
może. czytałem też o odwrotnym działaniu. tzn na gazie dobrze, na pb przerywa. choć to była wina przewodów WN lub świec wtedy. ale to w komplecie działa. a że gaz ma często swoje fochy co do jakości iskry to tak. druga sprawa to ecm pb sterujących cewką/ami. w przypadkach mojej marki /innych nie śledzę/ były usterki komputera polegające na braku iskry...
Witam. Mam problem z swoim Bravo, mianowicie nie mam iskry na jednym z czterech "bolców" cewki. Po sprawdzeniu świec i przewodów doszedłem do wniosku, że to właśnie cewka jest uszkodzona (zresztą mechanik po konsultacji też tak stwierdził). Załatwiłem sobie cewkę ze szrotu i chcę ją dzisiaj wymienić. I tu moje pytanie: czy po wymianie tej cewki konieczne...
ad1. Co do wymiany świec to możesz się jeszcze wstrzymać bo są jeszcze młode a jak będziesz już wymieniał to każdy będzie zachwalał to czym handluje lub to co fabrycznie zakładają , ja się na tym przjechałem bo mam audi 100 i producent upiera się na świece boscha które kupiłem i autko cienko chodziło jakby nie paliło na jeden gar , a po podjęciu decyzji...
Zaznaczam już któryś raz, że na lpg jest ciężki przeskok iskry w cylindrze stąd strzały szarpania itd.NGK też potrafi dać d.. Kup przewody sentechu, ułóż tak żeby nie dotykały metalowych elementów.Zaś świece nie żadne jedno elektrodowe tylko takie jak podaje producęt mogą być odpowiedniki NGK.Od świec padają najpierw przewody potem cewka,a że ktoś...
Lanos 2002 ( przebieg 225tys ) 1.6 DOHC gaz fabryczny bedini, od nowości mój. Po 40 tys. zaczął strzelać i rozleciała się obudowa filtru powietrza. Po wymianie przewodów WN i świec na polskie ISKRY GAZ problem zniknął. Na tych świecach jeździł do tej pory!!! Zamontowałem też przekaźnik odłączania pompy paliwa. Po 120 tys. była wymiana parownika. Od...
Wykręć świecę, wsadz patyczek i ustal GPZ tłoka i porównaj go z pojawieniem sie iskry na świecy.
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Witam Aż na tyle nie jestem zorientowany w instalacji CC ale chyba przed cewką jest jeszcze jakiś moduł zapłonu może to on podaje "złe" impulsy do cewki i dlatego ulega ona uszkodzeniu??? Warto byłoby go zamienić (pożyczyć od kogoś na próbe) i zobaczyć co się wtedy będzie działo oczywiście po zmianie tej uszkodzonej cewki. Pozdrawiam
Przeczytaj post wyżej.
Pin na kole zamachowym był ułamany
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
zdemontuj cewki podłącz świece na zewnątrz i zakręć rozrusznikiem, obserwój czy masz iskrę na świecach
Na razie to odkręciłeś zaślepkę zaworek trzeba nacisnąć. Jak śmierdzi benzyna z wydechu to nie ma iskry. Lub nie w tym miejscu co trzeba. Rozrząd na pasek.
Wymiana na lepszą świece
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Przewód albo świeca albo cewka się odkręciła, chyba że koło magnesowe stoi. To trzeba dobrze pociągnąć żeby zobaczyć iskrę.
Może jest już czas na wymianę świec ... iskra pójść musi, jak nie przez świece to gdzie indzie. Jak świece ok. To wymień cewki.
Wymiana przewodu WN i fajki, oraz garść świec na wymianę bo może któraś trafi się dobra, to nie droga do usunięcia przyczyny. Jeszcze raz powtarzam. Zmierz długość świecy.
Przewodów WN nie wymieniłeś?
Wymiana świecy rozwiązało problem
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
fabia wymiana świec sharan wymiana świec wymiana świec astra
łożysko electrolux ograniczyć dostęp internetu pralka filtr przeciwzakłóceniowy polar
ładowanie akumulatora lifepo4 ładowanie akumulatora lifepo4
Specyfikacja diody C30Coh - jak zidentyfikować? Problem z odtwarzaniem muzyki w Astrze J GTC 2014