Witam. Jeżdżę Saabem 9-5 3.0tid z 2001r. Ostatnio zaczął dymić z pod auta. Dowiedziałem się, że to świeca od webasto się spaliła. Mechanik po oględzinach stwierdził, że żeby ją wymienić, trzeba by było dużo rozebrać tzn. skrzynię biegów + układ kierowniczy. Czy ktoś wie coś na ten temat? Czy to prawda? Bo wydaje mi się, że to było bez sensu.
Dla ciekawych tematu skończyło się w warsztacie nasz mechanik zajrzał do webasta wypalone palenisko i wymiana świecy webasto śmiga jak nowe. Naprawa to 180zł. za palenisko plus świeca nie wiem dokładnie ile ale groszowa sprawa. Dla przykładu kolega pojechał do serwisu webasto wymiana paleniska i świecy koszt to 800zł- do 1000zł. Z tego co wynikło rozmawiałem...
Nie kupiłem tego samochodu więc post trzeba zamknąć
Chyba kupię sobię taki ładny nowy na AL https://a.aliexpress.com/_mPLQ0B4
Wymiana świecy żarowej na nową rozwiązało problem.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
witam .kolego SCICHOSZ miałem taki sam objaw pomogła wymiana świecy ,jak śruby puszczą da się wymienić bez wyjmowania piecyka .Ja musiałem rozwiercać sama wymiana bardzo prosta .
czy pompka probuje podawac paliwo? przed wymiana sterownika sprawdz zasilanie czy w momencie startu nie spada za duzo, warto przyczepic sie tez czujnika plomienia
Tu się nie trzeba znać na Mercedesach - tylko na dogrzewaczach. Ktoś coś powiedział a ty już lecisz wymieniać? A jak to nie będzie to? To będziesz wymieniał następne elementy? A może webasto jest tylko zablokowane i wystarczy je odblokować komputerem? W ten sposób to wszystko wymienisz, a dogrzewacz dalej nie będzie działał! Webasto to nie tylko świeca...
Odczytaj kody błędow ATA- na desce przyciski, oczywiście w trakcie pracy webasta. Webasto czasem wymaga przeglądu- zawalone sitko świecy, zatykające się sitko pompki, kłaki na piórach dmuchawy, zawalone kanały wlot/wylot. czasem silnik, łożyska, szczotki. Airtronikach to w zasadzie naprawa silnika jest niemożliwa, tylko wymiana. Bywają kłopoty w trasie...
trzeba zdemontować urządzenie i sprawdzić uszczelki, u mnie było to samo i wymiana uszczelek rozwiązała problem a świeca grzeje tylko przy starcie
Pytanie dot, Webasta Thermo Top Z/C typ 98570B z Rover75. Udało mi się je uruchomić na stole, ale po chwili przerwało pracę. Podłączyłem pod diagnozę WTT i wywala błąd przerwa świecy=czujnika płomienia. Po wykasowaniu błędu więcej już nie odpaliło. Zmierzyłem oporność-na zimnej świecy jest 1ohm i w miarę nagrzewania zapalniczką idzie do 1.5ohm. Podmieniłem...
wymiana sita i świecy pomogły. Koszt 400zł:)
przed wymianą świecy webasto odpalało chodziło i gasło a teraz po wymianie świecy i poprawieniu płytki nie zapala??
Mam taki problem, przy odpaleniu Webasto strasznie dymi, później już jest OK. Wymieniłem sitko, ale nie pomogło. Czy wymiana świecy pomoże?
Zacznik od najprostrzych rzeczy , zasilanie , świeca..... I pochwal sie w czym to siedzi.
Jedno wolne migniecie to brak rozruchu. Nie zapala webasto. Czytałem ze był zakładany sztyft zamiennik. To ze po podaniu napięcia 12V sztyft się rozgrzewa mocno to nie znaczy ze jest sprawny. Sterownik nie podaje pełnego 12V do rozgrzania świecy. Sztyft i palnik tylko oryginalne, wtedy będzie palić
Koszt sterownika używanego to około 750zł. Naprawa zaczyna się OD 200zł. Średnio 400-500 - musisz się z tym liczyć. Świecę lub kołek da się kupić osobno, tylko trzeba troszkę poszukać (mówię o nowej, bo z używanymi nie ma problemu). Wymiana całego palnika jest zbędna jeżeli nie doszło do jego mechanicznego lub termicznego uszkodzenia.
Właśnie, w taki zakres wchodzi wymiana paleniska.
witam, piec to termo top v nr na piecu to 1k0 815 065 L, Sterownik ma nr 1K0 815 071 M webasto rozebrane na części pierwsze, świeca żarowa po podłączeniu pod aku rozgrzewa się, na mierniku w temp pokojowej w stanie zimnym ma 0,6 Ohma, piec przy recznym odpalaniu z 011BS raz startuje raz nie, jak nie może wystartować to wyrzuca błąd 01412 - Świeca żarowa...
No przeważnie tam siedzi i podejrzewam, że cię to nie ominie bo tam też siedzi termistor, a to przez niego webasto może nie wystartować. Kiedyś miałem podobny przypadek tylko w ciężarowym Mercedesie i wymiana termistora pomogła. Dodano po 11 Jak się już dokopiesz do tego to sprawdź również świecę płomieniową, bo jeżeli ona jest uwalona to też nie wystartuje.
dokładnie jak poprzednik odpisał: - najpierw sczytać i skasować błędy - jeżeli błedy przegrzania to najprawdopodobniej pompka (zazwyczaj pomaga wymiana szczotek) -jeżeli błędy w uruchomieniu to zazwyczaj świeca, sitko, pompka paliwa
Kolego naprawiałem takie eberki wiele razy szczególnie ze stajni vw sharan czy alhambra a nawet galaxy to jest jedno i to samo diabelstwo ma to każde z tych aut ale niestety działa ono w może 10 % w\w bo bez przerwy sie psują jest to najbardziej awaryjna część tych pojazdów na początku drogi czy diagnostyki owego urządzenia zrób tak nr 1 przekręć zapłon...
Skoro twierdzisz, że mokre lepsze to może coś polecisz dobrego ? Głównie jest dwóch producentów Webasto i Eberspacher. Ja miałem do czynienie tylko z Webasto Termo Top C i był to świadomy wybór, ze względu na dostępność softu, ogólną dostępność wiedzy i brak celowych działań producenta utrudniających życie. Do dużych silników, potrzebujesz piec o mocy...
D5WZ wychodziły też wersje bez siatki na świecy. Najważniejsza jest czystość tej siatki co pokazałeś na zdjęciu, Też miałem podobny problem co ty piec uruchamiał się za drugim lub trzecim razem a przy tym strzelał i kopcił. Czyszczenie sitka i komory spalania oraz wymiana uszczelki która na pewno też cię czeka rozwiązała problem.
Co do oporu nie mam pojęcia.... Laikiem jestem. A świeca raczej nie grzeje to co mi się udało wstrzymać do środka ropki to wyciekło wydechem. Dodano po 3 Przed tą wymiana podzespołów zachowywał się webasto identycznie, dodam iż było na sprawdzeniu u fachowców w tej branży i twierdzili że chodzi grzeje tylko paliwa nie podaje. Ja osobiście ani przed...
Myślę ze masz nadal problem z instalacją el. w samochodzie. Wymiana akumulatora rok temu rozwiązała problem na jakiś czas. Pomierz napięcie na aku i piecu w czasie jego rozruchu -pewnie wyłącza się z zabezpieczenia podnapięciowego. Zegar modułowy podałby jaki błąd występuje. W czasie startu pieca jest największe obciążenie ( załączenie nawiewu przy...
Witam, Zacznij od podłączenia woltomierza do czujnika płomienia (piny D7,D8 w sterowniku) na zimno powinno być ok 10-14V jak załączysz to włącz stoper by zmierzyć czas stopu całego cyklu. obserwuj woltomierz napięcie powinno spadać wraz z upływem czasu do wartości ok. 1V gdy to nie nastąpi przy pierwszym starcie to czekaj na pełne wyłączenie się webasta...
Witam nie chce zakładać nowego tematu ponieważ mam podobny problem. posiadam Vito 2000r. 2.2 cdi 112 głównym problemem jest brak grzania świec. mam wymienione wszystkie na nowe instalacje tez i przekaznik jest nowy i dalej kicha tj. kontrolka świec świeci cały czas w porze letniej gasną po około 1 sekundzie i od razu zapalają sie juz na stałe teraz...
więc po dzisiejszych testach przy włączonych światłach, halogenach, ogrzewaniu tylnej szyby i dmuchawie na maksa (świece już nie grzały i webasto też nie, klima wyłączona) jest 12,1V na wolnych obrotach. pobór prądu to ok 50A. elektryk stwierdził że focusy mają za słabe alternatory i zawsze wymiana na 120A załatwia sprawę. co do obrotów to problem,...
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Świece żarowe rozłączają się. Taka sytuacja w tym samochodzie jest od 6 lat - co 2 lata wymiana akumulatora . Jeśli nie rozłączał by świec to raczej już były by spalone. Na samym początku było jeszcze gorzej ( ładowanie 12,8v ), bo ktoś nie dokręcił przewodu od ładowania w puszce głównej...
widze że z tematu zapalania przeszliśmy do opału więc co do grzałek są montowane w niektórych markach fabrycznie w miejsce zaślepek są to grzałki na 220v niewiem jakiej mocy, mają gwint zeby je wkręcić jak się poszuka dobrze to do każdego auta można coś założyć, nowsze bryki mają webasto z sterownikiem który możemy programować na daną godzine i dzień...
eber ma drozsze czesci wrazie naprawy ale sa mozliwosci regeneracji silnikow pompki paliwa itd i koszty o polowe mniejsze wtedy natomiast webasto ma tansze czesci .... hmm wiesz w eberze jak dbac o takiego d1lc wymieniasz sito raz na sezon ( okolo 90zl z wymiana biora ) to smiga czasami swiece ... a webasto jakbym mial polecic to Air Top 2000 ale zwykly...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Ja się nie znalazłem z takową informacją nigdzie. Szczelina musi być na tyle szeroka co by swobodnie paliwo mogło być rozrzucane na parownik w komorze.... Jeśli palisz przepracowanym olejem, radze jej nie zmniejszać bo jeśli nie podniesiesz temp spalania poprzez np podniesienie temp powietrza zasysanego to sadza szybciej ci ją zalepi;) Odległość rurki...
Wymiana impulsatora, połączenie przewodów 2z3 i 4z"-" też daje ten sam efekt, pluje przy włączeniu i pompka nie pompuje... Może tutaj coś źle podłączyłem, ma może ktoś zdjęcie dla porównania? https://obrazki.elektroda.pl/4968289400_... Znalazłem! Zamieniony był przewód żółty z zielonym, pompka działa, przestała natomiast działać świeca......
wymiana świecy sterownik świecy webasto napięcie świecy webasto
rozruch transformatora wiena mostek amica wymiana pompy
suszarka elektrolux philips az1830
Lokalizacja modułu komfortu w Jeep Grand Cherokee 2012 Schemat zapłonu Citroën Jumpy 1.6i benzyna 2000