jak już sam naprawiasz to wymień to i tamto i sprawdz jeszcze łożysko ten koszt chyba cię nie powali a będziesz miał spokój z alternatorem a tak za mięsiąc będziesz pisał że znowu nie ładuje powodzenia
najlepiej z regulatorem kupic caly zestaw ok60zl
Wymień szczotki w alternatorze. A w rozruszniku rzeczywiście tulejki mogą być przyczyną.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Witam. Wymień szczotki w alternatorze, posprawdzaj przewody WN, może to też być elektryczna pompa paliwa. Pomóc może też założenie na w/w urządzenia kondensatorów odsprzęgających. Czasem pomaga przewleczenie przewodów zasilających radio przez pierścionek ferrytowy. Musisz pokombinować.
Po coś wymieniał regulator? Wymień szczotki w wstaw stary.
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Szczotki JSX-42. Sciąga się to "nadbudówkę" z prowadnicy szczotki, podważasz śrubokrętem. Regulator odkręć.
rozrząd nie ma nic z tym wspólnego wymień szczotki na prądnicy albo na alternatorze zalezy co masz moze pomoze a jak nie to szukaj zwarcia nainstalacji
miałem ten sam problem gwizdało w radyjku i gwizdało na filtry i kondensatorki wydałem kupę szmalu i pewien srary krótkofalowiec powiedział "wymień szczotki i łozyska na alternatorze a potem pogadamy" . nie gadaliśmy ale nie wiem co to pisk w radyjku
Wymień szczotki.
Typowy Valeo żaden cud. are3054. I nie psują się. SzSzkoda pieniedzy Dokładnie, wyjmij go i tylko wymień szczotki. Zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe.
Nie musisz wyciagać alternatora, tylko wykręć regulator jest na dwóch śrubkach i wymień szczotki bo to najprawdopodobniej wina braku ładowania.Pozdr.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Najlepiej będzie jak wymienisz pasek wieloklinowy. Pasek slizgając się powoduje takie anomalia jak piszczenie i skakanie obrotów (w silnikach diesla, gdzie napęd obrotomierza brany jest z alternatora.
Wymontuj alternator , sprawdź szczotki - ewentualnie wymień, przy okazji zweryfikuj łożyska.Jeśli to jest Ok to prawdopodobnie wina regulatora lub przerw w okablowaniu.
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Lepiej wymień cały regulator napięcia - na alledrogo ze trzy dychy kosztuje. Szczotki ciężko wymienić.Jak je odłączysz od tych blaszek to same wyskoczą. Jak źle zlutujesz to za chwile znów będziesz rozbierać alternator. Oryginalnie są chyba zgrzewane. A w sumie to wygląda że są jeszcze sprawne.
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje.
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
Albo odkręć sam regulator ze szczotkami i wymień szczotki zazwyczaj są zużyte Odłączyć akumulator i odkręcić przewody z alternatora i plastikową osłonę i tam masz regulator .
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Jak jest sterowany COM-em to wymontuj regulator i wymień szczotki o oznaczeniu svx7.
Kolega nie napisał jaki ma alternator, więc moze byc taniej jeśli się okaże że to stary Bosch. Diody to na pewno nie. Wyjmij altka, obejżyj szczotki i pierścienie ślizgowe, wymień regler ze szczotkami,a lbo same szczotki powinno być gitara.
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Witam. Wymontowałem alternator, wymieniłem szczotki i łożysko ale nadal się błąd pali! Proszę o pomoc gdzie szukać awari. email: nowwak(małpa)wp.pl lub gg 1418539 Z góry dzięki za pomoc
Witam. Przez wymianę szczotek mam rozumieć, że same szczotki Jeśli tak to wymień cały regulator napięcia.
Kolego wymień cały szczotkotrzymacz w alternatorze i będzie po problemie.Po prostu szczotki się zużyły.Trochę ci współczuje bo to gówniana robota.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Jak dla mnie to winny moze być regulator . To on sprawia ze przy wyższej prędkości obrotowej utrzymuje sie stałe napięcie w sieci . Hm na myśl przychodzą mi dwa rozwiązania . 1 Sprawdź czy przypadkiem nie wieszaja sie szczotki w alternatorze albo czy sie nie skończyły . 2 Jeśli to nie szczotki to wymień regulator napięcia (koszt ok 20-30 zł oczywiście...
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
uwalisz wtedy wszystkie diody wzbudzenia takim opornikiem i wtedy kontrolka już ci wcale nie zgaśnie. wymień szczotki jeżeli zużyte a jeżeli nie to regulator i zapomnij o sprawie.
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
hej, Zapala mi się kontrolka ładowania w A170.. przez chwilę czasami nie ma wspomagania. Pewnie alternator. Autko jest z 2003 r. czy wymienię szczotki bez wyciągania alternatora? cy ktoś miał podobne objawy? z góry dziekuję...
Witam, Walczyłem dziś i wymieniłem szczotki alternatora. Niestety dalej to samo. Objawy: Kontrolka ładowania świeci po wyjęciu kluczyków - rozłączam szybkozłączkę alternatora to gaśnie (zamiast odłączenia aku). Jak włączam zapłon gaśnie kontrolka ładowania, a świeci tylko kontrolka świec, aż się nie nagrzeje, auto odpala normalnie. Ładowanie 26V zamiast...
dzięki... w tym alternatorze niema szczotko-trzymacza, nie wiesz czy wystarczy wymienić tylko szczotki?????????????
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
no to sprawdź szczotki, zobacz czy wirnik nie ma przerwy, pierścienie itd. zrób cały przegląd alternatora wymień co uszkodzone i musi być dobrze a koszt będzie mniejszy niż kupić inny ze szrotu który nie wiadomo czy dobry a swoją drogą to myślałem że wymieniłeś na nowy
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Witam Co do alternatora to zobacz jak wyg. szczotki i ewentualnie wymień na nowe.Można troche obroty silnika podreg. Jeśli masz kiepskie światła na i to na przekaźnikach to podstaw inne i sprawdz jeśli to nie pomoże to trza będzie zrobić rekonstrukcję lub wymienić inst. od świateł.Prawdopodobnie poprawienie styków powinno trochę zaradzić Pozdrawiam
Wymieniłem szczotki w alternatorze i jak narazie jest wszystko ok... Dziękuję Wszystkim za pomoc i zamykam temat.
Panowie, wymieniłem szczotki alternatora, klocki hamulcowe przednie, opony i felgi, amory przednie, pompkę paliwa, pasek alternatora, kable od akumulatora. Tykać tyka już dawno, pierw myślałem, że to może coś z oponami - wymieniłem, potem, że z klockami - wymieniłem, następnie amory- okazało się że uszkodzony był jeden a drugi przeciekał - wymieniłem,...
Miałem podobny problem z tym zasilaniem. Mianowicie szczotki w alternatorze trza było wymienić. Radze jeśli dojedziesz jechać na warsztat żeby ładowanie sprawdzili. koszt ok 10zł. w razie czego trza wymienić szczotki albo alternator. Odnośnie kręcenia kierownicą sprawdziłbym poziom płynu do wspomagania i samą pompkę
Dzis byłem ze znajomym po samochód, żeby mi go przyholował pod dom z miejsca gdzie ostatnio odmówił mi posłuszeństwa. Samochód bez problemu uruchomił się po podłączeniu kabli rozruchowych z drugiego samochodu. Dlatego raczej eliminuję jako przyczynę tych wszystkich problemów rozrusznik. Po uruchomieniu samochodu zacząłem nim jechać ale po kilku kilometrach...
Mostki w tych alternatorach sie nie uszkadzają. Temat usuwam, to dział elektryka i elektronika, czyli dla tych którzy sami, własnoręcznie mierzą się z problemem.
W takim układzie widzę, że nie znajdę tu pomocy. Zostaje wizyta u elektryka samochodowego, który alternator wymontuje i odda do specjalizowanego warsztatu (chyba ze starczy szczotki wymienić).
Może być z winy regulatora. Jaką masz żarówkę w kontrolce ładowania? Jeżeli 12V/2W, to wymień na 12V/4W, powinno być lepiej. Jak działało wzbudzenie na starym regulatorze? Jeżeli lepiej , to możesz wymienić szczotki w starym i jego zamontować. Ten obecny regulator może być tanią podróbką.
Witm wymień szczotki w alterntorze, wiem ze to śmiesznie brzmi ale miałem dokładnie te same objawy, i przyczyna to własnie szczotki w alternatorze
czy można wymienić szczotki bez wyjmowanie alternatora? bo z tego co tam patrzyłem to koszmar:/ chyba trzeba półoś wyjmować aby wymontować alternator czy się mylę? ma ktoś może doświadczenie w tej naprawie?
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Miesiąc czasu a jeszcze nie wyciągnąłeś tego altka ? Wyjmij sprawdz wirnik ,szczotki,mostek. Jak są ok wymień regulator. 2 godziny i po robocie bez jojczenia.
Sandamiano, powinieneś wiedzieć, że w cdti zawsze padał mostek prostowniczy. Cóż, uroda fiatowskiego silnika. Zadne szczotki. Ale i tak on sam sobie go nie wymieni.
chyba ostatecznie wymienie szczotki, bo nigdzie nie moge dostać tego szczotkotrzymacza i spróbuje go zreperować żywicą. ew zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenie jak dobrać inny/ większy alternator 80/90A do mojego mocowania?
Zrób wycieczkę na szrot i kup drugi alternator. Jeżeli okaże się że pracuje prawidłowo wymień regulator w nim bądź szczotki na nowe. Lepszej opcji nie widzę na chwilę obecną. Może być uwalony stojan, diody, bądź wirnik - naprawa jest nie opłacalna, a tam możesz dopasować altka o większej mocy niż masz - nie zaszkodzi :)
Światła mi nie przygasają ale podczas jazdy ostatnio zapaliła mi się kontrolka od ładowania tak na 1-2s potem zgasła. Miałem dokładnie taki sam przypadek w samochodzie marki Fiat Uno. Dokładnie tak samo i był winny regulator napięcia alternatora. Była to taka mała kosteczka ze szczotkami która była wsadzona w alternator i przykręcona kilkoma śrubami....
Są na min 2 rowki od szczotek głębokości ok. 2-3 mm Od razu wymień te pierścienie, bo tam jest najwyżej 2 mm miedzi i pewnie szczotki ślizgają się już po izolacji.
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Czesc kolego. Masz morze jakas wskazówke jak zlikwidowac ten spadek napiecia? Sprawdziłem dzis szczotki w alternatorze i nie sa one za bogate wiec je wymienie morze cos pomoga. Jak to nie pomorze to spróbóje wymienic alternator a ty jak myslisz
Czyli to co podejżewałem,takie ladowanie bylo zaraz po wymianie regulatora, teraz nie ładuje tylko zwiera. Do wymiany diody i regulator też? Szczotki też chyba wymienie przy okazji.
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Strasznie szybko się rozładował (30 km),skoro szczotki zużyte,to nad czym się zastanawiasz? Koszt regulatora nie jest w końcu tak wysoki w poldku żeby na tym oszczędzać wymień go. Jeśli diody masz sprawne zamontuj nowy regulator i sprawdź ładowanie i tyle
Sprawdź zasilanie alternatora po stacyjce - cienki kabelek o ile pamiętam niebieski. Bywa, że potrafi się naderwać. W jakim stanie są szczotki w alternatorze, możesz je sprawdzić odkręcając jedną śrubkę, a w przypadku zbyt krótkich wymień. Może być też uszkodzona któraś z diod, ale aby to sprawdzić trzeba wymontować altka" i badać oddzielnie każdą diodę....
Dzięki miałeś rację przewody były trochę zaśniedziały wyczyściłem też klemy na akumulatorze i wymieniłem szczotki w alternatorze, teraz ładnie pali.:D Temat zamykam. To nie jest mechanika! Przenoszę.
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Przemierzyłem, ładowania brak EDIT: Szczotki alternatora. Wymienione. Alternator jak nowy
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
filtr ANL mam właczony, radio stroiłem. Mase mam, w alternatorze szczotki wymienione na nowe, nawet odłączyłem na chwile alternator ale dalej szumy bardzo duże
najlepeij zlec toelektrykowi wymieni lozyska, pierscienie slizgowe (bo one prawdopodobnie daja oznaki o sobie) szczotki i bedzie smigal. Elektrycy tez ludzie i musza zarobic
Zawsze szczotki można wymienić.
Cześć, nie mogłem znaleźć podobnego tematu w necie. Otóż ostatnio podczas jazdy zgasł mi samochód i już więcej go nie odpaliłem. Po odholowaniu sprawdziłem akumulator i jest on wyładowany. Zanim zgasł silnik nie było ładowania, dlatego właśnie chce wymienić szczotki w alternatorze, tylko nie wiem jak go wymontować, czy udać się na kanał i od dołu go...
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Trzeba by coś pomierzyć. Z zadanych pytań można wywnioskować że nie masz o tym zielonego pojęcia więc kup używany alternator za stówkę i wymień lub zaprowadź auto do mechanika bo inaczej temat będzie się ciągną tydzień. Możliwe że się szczotki kończą. Kontrolka ładowania jest po kontrolce ciśnienia oleju drugą najważniejszą kontrolką więc nie oczekuj...
ftp.kowal diody w obudowie każdą oddzielnie sprawdziłem a diody na takim "księżycu" odłączyłem co można było i bez wylutowywania . Szczotki wymienione .
A więc mam maluszka 98r elx, kupiłem go 3 tygodnie temu po 2 tygodniach zapaliła się kontrolka ładowania i pali się do dziś. Wymieniłem szczotki w alternatorze,kupiłem akumulator, sprawdziłem połączenia i kabelki wszystko przeczyściłem i spryskałem WD 40. Mierzyłem napięcie na klemach nie przekracza 12,50V. Dziś mam zamiar zabrać się za wymiane regulatora...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Cześć Koledzy .Mam pytanie w moim 126p wymieniłem ostatnio szczotki alternatora bo malec ostatnio miał problemy z zapalaniem .Kiedy zrobiłem pomiar napięcia między masą a zaciskiem 30 miernik wskazał mi napięcie 14.85 V a po załączeniu świateł 14.6 v .Mimo tak wysokiego ładowania maluszek opornie kręci rano.Czy to napięcie nie jest za wysokie ? Czy...
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:) Skoro zapaliła się przy obracaniu wirnikiem to znaczy że szczotki nie kontaktują (prawdopodobnie są zużyte i za krótkie) Odkręć dwa wkręty, wyjmij szczotkotrzymacz i wymień szczotki. Zwróć uwagę na stan...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Szczotki to tam się nie ścierały, a nawet gdyby, to sam sobie ich nie wymieni, bo kłaki zgrzane są do aluminiowych płaskowników. Często padał regulator, trzeba go sprawdzić na stole, bo nowy jest drogi-ponad 120zł.
Problem rozwiązany,wytargałem skrzynie na zewnątrz(każdy kto to robił to wie że roboty bardzo dużo.Nawiasem mówiąc to nie wiem kto to auto konstruował.) i moim oczom ukazał się pęknięty na pół docisk.Dodatkowo dwumasa przegrzana i sprzęgło też.Kupiłem cały zestaw bez łożyska oporowego za 50zł używkę w idealnym stanie i od miesiąca cieszę się bezproblemową...
szczotki alternatora rozrusznik wymieni szczotki wymieni szczotki rozruszniku
monitor audio subwoofer bezpiecznik zasilacza komputera renault megane instrukcja obsługi
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Jak usunąć zapach pleśni z ekspresu Dolce Gusto? Parametry diody z dwoma niebieskimi paskami