Aj, to wbiła co się tuleja odległościowa w nadlewkę. Puknij w niego od tyłu tak żeby tuleja się wsunęła, po nią ma być podkładka stalowa.
Szczotki JSX-42. Sciąga się to "nadbudówkę" z prowadnicy szczotki, podważasz śrubokrętem. Regulator odkręć.
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi http://obrazki.elektroda.net/50_12674699... http://obrazki.elektroda.net/52_12674699...
w tym roczniku to raczej zwykła szajba , ja stawiam na pasek,co do szczotek to wyjmij regulator i zobaczysz szczotki a przy okazji zuzycie pierscieni typuje że bedzie dość znaczne przynajmniej jednego
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Witam, musze wymienić szczotki w alternatorze z tytułowego auta. Niestety nie wiem na co patrzeć jeśli chodzi o ich parametry a w aucie jest zrobione car audio i to prądożerne więc nie chciałbym kupować szczotek które będą badziewiem i będę je musiał szybko zmieniać. Dodaje zdjęcie naklejki z alternatora. Z góry dzięki za pomoc. :P https://obrazki.elektroda.pl/7172979900_...
mam banalne pytanie - muszę wymienić szczotki w alternatorze mojego starawego escorta. Tylko że fabrycznie ich przewody są zgrzane do blaszek w regulatorze. i teraz pytanko czy mogę nowe szczotki (przewody) po prostu przylutować do tych blaszek ?- nie mam zgrzewarki - pozdrawiam :) :)
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej: http://www.allegro.pl/item924573772_regu...
Witam wszystkich. Proszę o wskazówki czy w maździe 626 2ltr16V z 1995r. jest możliwość wyjęcia szczotek w alternatorze bez konieczności wyjmowania całego alternatora? Bo chyba dobrze rozumiem, jeżeli kontrolka od akumulatora na desce rozdz. auta raz świeci a raz nie lub trochę ,,mży" to oznacza koniec szczotek w alternatorze? Tylko niechciałbym demontować...
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
ostatnio coraz bardziej zaczynaja mi mrugac swiatla na mierniku sa to nagle spadki i wzrosty napiecia niewielkie ale wszystko miga czy to znak ze trzeba wymienic szczotki w alternatorze? help
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Witam. Mam pytanko odnośnie wymiany sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze Mercedesa A-klasa. Kupiłem odpowiedni klucz ale jakoś nie mogę tego ruszyć. Boję się przedobrzyć siłowo co by nie uszkodzić czegoś. Czy do tego potrzeba tak dużej siły czy może tam jest lewy gwint a może coś więcej o czym nie wiem?
Panowie Koledzy, ratunku Problem: Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu...
Jak zamienić dwa akumulatory w ciągniku c330 na jeden 12 v. ?: Jake nowy akumulator by musiał mieć parametry?: Czy trzeba w tym przypadku wymienić prądnice na alternator i czy może być alternator samochodowy ?:
Witam! Od jakiegoś czasu niekiedy był słyszalny alternator w mojim MB, chodź inni nie zauważali hałasu ja rozpoznawalem skąd dochodzi. Kilka dni temu wyrzuciło mi chcecka, alternator/akumulator nie mierząc nawat ładowania wczoraj wyciągnąłem alternator, następuje go rozkreciłem, tak jak podejrzewałem łożyska są wyeksplatowane, a to tego komutator jest...
Witam, dziś wymieniałem alterantor w Oplu Astrze z delco remy na bosch - używany z allegro (120 zł). Stworzyłem filmik ze zdjęć i wrzuciłem na allegro, najważniejsze urywki są, pod filmem pełny opis jak krok po kroku zrobić samemu, każdy da sobie radę wg tego opisu i wszystko robić można z góry, bez wchodzenia pod samochód. http://www.youtube.com/watch?v=JDcHPM9vD...
Witam myślę że nie chodzi o alternator tylko zawieszają się szczotki w rozruszniku ,a stukając w alternator w jakiś sposób przenosi się to na rozrusznik który to najpierw trzeba przejrzeć /wymienić szczotki / wracając do pytania - w alternatorze też się da wymienić szczotki ale w większości są one wraz z regulatorem napięcia .
Dzień dobry, Zakupiłem i wymieniłem alternator na regenerowany Valeo. W starym, jak się okazało, szczotki były na wykończeniu. Nowy alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje, mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze i na klemach akumulatora. Po lekkim podniesieniu obrotów (1200-1300) ładowanie jest i wynosi 14,4 V i jest stabilne także na...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Jednak w alternatorze trzeba wymienić szczotki . Po włączeniu szyby przedniej ,świateł i climatronika (bez włączonej klimatyzacji) spada poniżej 12 V nawet na wysokich obrotach . Akumulator zmierzony do 15 V i wszystko dobrze trzyma ,pojemność też jest duża . Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Miałem podobny problem z tym zasilaniem. Mianowicie szczotki w alternatorze trza było wymienić. Radze jeśli dojedziesz jechać na warsztat żeby ładowanie sprawdzili. koszt ok 10zł. w razie czego trza wymienić szczotki albo alternator. Odnośnie kręcenia kierownicą sprawdziłbym poziom płynu do wspomagania i samą pompkę
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Szczotki trzeba było wymienić w alternatorze
Witam mam problem prawdopodobnie skończyły mi się szczotki w alternatorze tylko nie wiem jak je wymienić ponieważ z drugiej strony alternatora znajduje się vacu pompa proszę o pomoc jakaś podpowiedź jak to wymienić regulator wraz ze szczątkami już kupiłem
Witam Alternatror od twojej polówki dopasujesz od golfa 2, bo to jest to samo. żeby wymienić szczotki w alternatorze musisz go niestety wydrzeć z samochodu.po wyjęciu bez problemu poznasz regulator poniewarz będzie widoczny.napisane tam będzie:14,4V.szczotki wymienia się dosyć ciężko:( musisz stare wylutować pożądną lutownicą. aha i uważaj na sprężyny...
A u mnie wystarczyło wymienić szczotki razem z regulatorem napiecia w alternatorze i jest juz spoko!Koszto to około 30-35 złotych
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
jak napiecie było by ok to by sie nie paliły żarówki ... Moim zdaniem należy wymienić regulator i szczotki w alternatorze . Regulator może dawać napiecie ok ale czasem generuje sie pik pradowy i powoduje to szpilke o wyższym napięciu która pali żarówki ...
Mam problem kiedy wymieniłem szczotki (razem z regulatorem firmy cargo) w alternatorze i podłączyłem go akumulator staną w ogniu ledwo co go zgasiłem. Musiałem potem wymienić kable i sprubowałem jeszcze raz. Bez alternatora wszystko gra ale jak tylko podłącze alternator nawet ze starym regulatorem jest spięcie i iskrzy akumulator. Sprawdziłem kable...
zblokowane czyli : zintegrowane, zespolone, etc...... czyli produkowane jako jeden w zasadzie nierozbieralny podzespół ... da sie szczotki wymienić ale nie jest to łatwe. Uwaga co do paska klinowego bardzo trafna Dodano po 5 sprostowanie !!! pisałem o alternatorze Magneti Marelli ..... nie pamietam jakie szczotki ma Zelmot .... co nie zmienia postaci...
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
Dzis byłem ze znajomym po samochód, żeby mi go przyholował pod dom z miejsca gdzie ostatnio odmówił mi posłuszeństwa. Samochód bez problemu uruchomił się po podłączeniu kabli rozruchowych z drugiego samochodu. Dlatego raczej eliminuję jako przyczynę tych wszystkich problemów rozrusznik. Po uruchomieniu samochodu zacząłem nim jechać ale po kilku kilometrach...
Na pewno mam słaby alternator, wymieniłem w nim diody ale nadal ładuje 13,1V - nie wiem czy jeszcze można coś z nim zrobić? Skoro ciągnie 0,12A powiedzmy od 20 do 8 rano co daje 12h, to pociągnie łącznie 17Wh. Czy to wystarczy aby rozładować akumulator przez te 12 godzin? No i jak jakieś rady są co do alternatora to poprosze. Dodam tylko, że te 0,12A...
Chciałem odświeżyć ten temat. Mam Astrę 1.8 v8 identyczny licznik i identyczne zachowanie się kontrolek jak u przedmówcy. Wymieniany kabelek od masy, wymieniany regulator, wymieniane szczotki w alternatorze i NIC. Ładowanie niby jest super (mówimy o napięciu). Proszę pomóżcie bo już nie mam zielonego pojęcia co może być. Mam taką sugestię, nie wiem...
najlepiej z regulatorem kupic caly zestaw ok60zl
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Witam. Wymontowałem alternator, wymieniłem szczotki i łożysko ale nadal się błąd pali! Proszę o pomoc gdzie szukać awari. email: nowwak(małpa)wp.pl lub gg 1418539 Z góry dzięki za pomoc
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
hej, Zapala mi się kontrolka ładowania w A170.. przez chwilę czasami nie ma wspomagania. Pewnie alternator. Autko jest z 2003 r. czy wymienię szczotki bez wyciągania alternatora? cy ktoś miał podobne objawy? z góry dziekuję...
Mam Alana 19 i Lemma AT900 zamontowanego na stałe na dachu Seicento. Słychać minimalnie (pomijalnie) silnik. Słyszę za to inne samochody stojące pod światłami. Trzeba przyjrzeć się układowi elektrycznemu, który może iskrzyć. Czy nie czas wymienić szczotki w alternatorze? A może przewody zapłonowe świecą w ciemności snopami iskier - widziałem coś takiego...
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
A jakie są objawy tego uszkodzenia?Może coś bliżej?Czy to jakieś dziwne dzwięki czy poprostu przestał ładować bez ostrzeżenia?
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
dzięki... w tym alternatorze niema szczotko-trzymacza, nie wiesz czy wystarczy wymienić tylko szczotki?????????????
Jeżeli kontrolki mrugają tzn , ze musisz wymienić szczotki w alternatorze, albo naciągnąć pasek alternatora. Jeżeli kontrolka gaśnie tzn że alternator jest w porządku.
Jeszcze raz wyjaśnię: rozpołowiłem alternator, odkręciłem szczotki i wymieniłem tylne łożysko, skręciłem do kupy, ręką wirnik się obraca, o nic nie haczy, szczotki oczywiście na miejscu, alternator wraca do Skody, bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, zastanawiam się o co chodzi? Mam nadzieję, że wyjaśniłem...
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
szczotki alternatorze wymienić łożyska alternatorze wymienić szczotki alternatora
łączyć szeregowy równoległa brama force schemat instalacji vectra
ubiquiti unifi unifi konfiguracja
Uprawnienia do przeniesienia licznika energii Układ miękkiego startu dla żarówek LED: rozwiązania i porady