Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
..że nie wspomnę o zatartych łożyskach...
czy oprócz każdorazowego "przygazowania" silnika po uruchomieniu coś może ulec uszkodzeniu w tym alternatorze? Trudno stwierdzić to zdalnie, ale sprawny alternator zwykle tak się nie zachowuje. Lepiej więc wymienić na w pełni sprawny (szczególnie, że masz taką możliwość), niż zastanawiać się czy "padnie" lub kiedy coś tam "padnie". ...jak samemu wymontować...
Bez przesady wychodzi bez zdejmowania zderzaka wystarczy Się pobawić. Rolka prowadząca pasek musisz odkręcić bo pod nią śroba od alternatora jest. Dobra zacznij od tej chwile jak już masz odkręcony alternator i przewody. Sama czynność wyciągnięcia nas interesuje.
Nikt nie pomoże takie tutaj majstry są
Witam. Mam problem ponieważ nie moge wymontować alternatora z Renault megane scenic I silnik 1.6i 8v. alternator jest zamontowany od tyłu nie wiem jak go wyciągnąć ponieważ zerwała się śrubka od naciągania i musze przegwintować czy ktoś wie jak go wyciągnąć najprostszym sposobem?
Przecież napisałem- w górę! W dół nie pości rama podsilnikowa, chyba, że sobie ją popuścisz. Mam taką na placu, w piątek będzie rwany alternator, może filmik skręcić i na YT wrzucić? Klucz 16 oczkowy porządny żebyś miał.
Kontrolka od ładowania zasilana jest w taki sposób, że z jednej strony przychodzi plus po stacyjce zasilający całą deskę, a z drugiej przychodzi plus w momencie gdy alternator się pobudzi i zacznie ładować. Kiedy po obu stronach są plusy to kontrolka gaśnie. W Twoim przypadku ginie zasilanie od strony stacyjki, dlatego gaśnie cała deska a kontrolka...
To już musisz sam zdecydować co łatwiej zrobić czy wyciągnąć klimatyzację czy półoś , na dodatek nie piszesz jaki silnik ale obstawiam że diesel.P
możliwe że tak jak kolega Basista994 sugeruje tylko trzeba zadać sobie pytanie czy przypadkiem paliwo nie wróciło z powrotem do zbiornika. Tak jak ktoś sugerował Plak w interculer i powinien zagadać
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Usiłuję wymontować alternator i nie mogę sobie dać rady. Książka, która traktuje o naprawie Golfów III, pisze o 2-ch śrubach mocujących 10 od dołu i 11 od góry. http://s018.radikal.ru/i501/1302/e5/ade0... Mimo odkręcenia śrub, podważając łyżką (do opon) udało mi się drgnąć alternatorem o 3-4 stopnie (obrót), co widać na poniższym zdjęciu. Wyraźnie...
Witam, muszę wymontować alternator z samochodu. Lepiej odłączyć przewody vacuum czy odkręcić pompę od alternatora (3 śrubki krzyżak). W jaki sposób odłączyć przewód widoczny na zdjęciu? Czy po ponownym montażu alternatora zastosowanie opasek ślimakowych będzie pewne?
Słuchaj kolego to nie złośliwość ponieważ temat wiele razy poruszany gdyby to były szczotki objawy by były wcześniej natomiast wg opisu pogody jechałeś na dużym obciążeniu więc przewiduje uszkodzenie głównych diod. Aby wymienić musiałbyś mieć całą płytę prostowniczą po drugie musiałbyś to umieć zamontować ponieważ jest to zgrzewane a po trzecie jeżeli...
Witam Nie wiem dokładnie jak zamocowany jest alternator w twoim samochodzie ale demontaż powinieneś zacząć od odpięcia klemy z akumulatora aby przy wyciąganiu nie zrobić zwarcia. Następnie odpinać (odkręcić) przewody od alternatora, poluzować alternator ściągnąć pasek, odkręcić i wyjąć. W sumie z alternatorem nie ma większych problemów przy wyciąganiu....
Można wymieniać, ale to robota psu na buty. Tam są diody o średnicy 1/2 cala i od bidy można założyć nawet z poloneza/malucha (ruskie diody D-204), pamiętając o tym, że są dwa wykonania, z katodą bądź anodą na obudowie (napis czarny bądź czerwony). Ale jak piszę cała robota psu na buty, bo trzeba wymontować jedną z płyt radiatora. To zaś wymaga rozcięcia...
Po pierwszym poście stwierdzam że wiedzy technicznej brak nie ma ładowania, ale mam vcdsa. Więc jak chociaż potrafi wymontować alternator to niech to zrobi ją na komuś do roboty.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Wiertarka jest do wiercenia Chyba naprawdę nie wiesz ile czasu potrzeba żeby zamontować i wymontować alternator w stilo. Chciałbym mieć najpierw pewność że alternator działa na stole. Ale ok, rano go przykręcę i jak nie będzie działał to się odezwę.
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
czy można wymienić szczotki bez wyjmowanie alternatora? bo z tego co tam patrzyłem to koszmar:/ chyba trzeba półoś wyjmować aby wymontować alternator czy się mylę? ma ktoś może doświadczenie w tej naprawie?
Na pewno da się wymienić same szczotki, tylko najlepiej wymontować cały alternator.
Dzisiaj udało mi się zsunąć pasek i wymontować regulator, ale całego alternatora nie udało się wyciągnąć, gdyż musiałbym odłączyć rurkę od pompy wspomagania kierownicy i prawdopodobnie wąż od klimy (inna opcja to odpiłowanie przedniej belki). Zrobiłem tak, poluzowałem śrubę od rolki napinacza (13-ka) - nie jestem pewien, czy jest to konieczne. Potem...
rozumiem ze mostek należy wymontować tak ?
Witam Opisuję problem z jakim walczy mój kolega mechanik (posiada warsztat i wyposażenie diagnostyczne, zwrócił się do mnie elektronika ) , a zagadka dość specyficzna: Audi A6 -C5 1999r. silnik 1,8 Turbo ANB , 150 .000km przebieg. Uszkodzona była pompa powietrza wtórnego (zwarcie ,spalony bezpiecznik 40A) Wstawił nową pompę, nowy przekaźnik pompy ,...
Sprawdź przewody i kostki,mocowanie na alternatorze regulatora napięcia,szczotki i komutatory(powierzchnie na wirniku,gdzie pracują szczotki),bo jak już są powycierane,to może kontrolka pulsować,a najlepiej wymontować alternator i dać do sprawdzenia,bo może się okazać,że też któraś dioda kończy żywot,lub zwarcie na uzwojeniach.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Trzeba wymontować alternator i go rozebrać. W tylnej części obudowy są duże i małe diody. Od wzbudzenia są małe.
Najlepiej poszukać podobny alternator na szrocie i wymontować z niego cały mostek - będzie najtaniej.
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
przodu nie odsuwaj, śruba nocująca wisco jest w zagłębieniu z tyłu wspornika aluminiowego za alternatorem (głęboko schowana - poszukaj a znajdziesz ją), do jej odkręcenia raczej alternator trzeba wymontować
Ja radzę wymontować alternator i przetestować na stole probierczym.Test wszystko pokaże o sprawności alternatora.
Aku ma 12,4 v, po zaplonie ,,Zapłonietym" :D Silnik pracuje ? dzisiaj uruchomiłem silnik i odpiąłem aku i zgasł, a pamietam dawniej nie gasł, podejrzewam alternator, pozdrawiam Słusznie podejrzewasz, tylko odłączanie akumulatora przy pracujacym silniku jest najprostszą metodą prowadzącą do zniszczenia elektroniki auta. Wymontować alternator i zawieźć...
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
Najprosciej to wymontować alternator lub sam regulator który jest zespolony często ze szczotkami. Bądź sam szczotkotrzymacz.
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
czy mogę sprawdzić to domowym sposobem Domowym sposobem możesz wymontować alternator z samochodu i w zależności od Twoich umiejętności albo go rozmontować i weryfikować uszkodzenia i ew. naprawiać albo wymontowany zawieźć do regeneracji. czy opłaca się to naprawiać czy wymienić alternator Odpowiedź na to pytanie dopiero gdy zrobisz to, co opisałem...
Ja mam pytanie jak wymontować alternator z Brava 1.9JTD. Wygląda że trzeba silnik podnosić do góry bo nie ma nigdzie takiego otworu żeby wyszedl. Może przerabial ktoś ten temat proszę o pomoc.
Rozumiem.Czyli dobrze zrobilem ,że kazałem znajomemu wymontować alternator i dopiero wtedy przyjść z nim do mnie.Dziękuję.Błażej-przez pomyłkę kliknąłem Ci "pomógł":( Ech!
Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze. pozdrawiam
Czy da radę jakoś wymontować alternator bez ściągania pompy wspomagania która znajduje się nad nim bo imo od boku nie da się ściągnąć. Jeżeli trzeba zdemontować pompę to czy da się to zrobić bez wycieku płynu?
Jest możliwość wyprowadzenia z alternatora przewodu na obrotomierza.Należy wymontować alternator i rozebrać .Czy w kostce łaczącej alternator z instalacją ,po stronie instalacji też są 3-piny.
Wymontować alternator i wymienić częśc taką jak ta w zalaczniku:
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
Wymontować alternator i go naprawić Dość tego, lock
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Nie łudź się że wymiana regulatora coś zmieni jeżeli występowało migotanie kontrolek to skończone szczotki i pierścienie ślizgowe alternator należy wymontować i konkretnie naprawić pomimo złego dostępu , migotanie może być również spowodowane słabymi diodami.P
Dziękuję za wnikliwe wyjaśnienia :). Chciałbym Cię jeszcze o coś dopytać: 1. Wiesz może jak skasować luz wzdłużny ?. Ma ok. 0,5-0,8 mm. 2. Jak wymontować alternator ? Tam nie ma miejsca, żeby go wyciągnąć.
Po co się bawić w żaróweczki i kombinować skoro właściciel samochodu nie jest w tym temacie obeznany. Najprościej dla każdego człowiek wymontować alternator i sprawdzić diody indywidualnie. A wnioskuję to z tego że taki jest objaw spalenia się diod. I wiele razy do nas do warsztatu przyjeżdżał ktoś z podobnymi objawami. A odnośnie LEDów w desce rozdzielczej...
Kolego alternator zakłóca ,tego typu odtwarzacz jest bardzo czuły. Radziłbym wymontować alternator i zawieść do elektryka w celu wymiany pierścieni i szczotek .Jak to zrobisz wszystko będzie OK pozdrawiam
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Dzięki za podpowiedź. Trzeba będzie wymontować altka i oddać do sprawdzenia. Ori ruskie jeszcze w PL dostępne nówki od ręki, także nie będzie z tym problemu.
I co z tego, że mechaniczny? Jeśli usterka leży w alternatorze, to podmienianie regulatorów nic nie da. Trzeba wymontować alternator i zrobić mu przegląd: diody, uzwojenia, pierścienie ślizgowe, przy okazji łożyska... Wtedy sprawdzić i dopasować regulator, jeśli nie można dostać oryginalnego.
Regulator z firmy Elmot RNc-12. Nie pozostaje mi nic innego jak spedzić troche czasu na mrozie wymontować alternator i dokładnie go obejrzeć
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Panowie /panie :sm15: / na jałowych obrotach alternator robi ok 1500obr/min. zakładając owal i niedociskanie szczotek powinno się zaobserwować miganie świateł z taką częstotliwością :sm16: . Konia z rzędem temu, który zauważy miganie LED-a przy zasilaniu taką częstotliwością nie mówiąc o żarówkach. W każdymbądź razie należy wymontować alternator i pomierzyć...
Jak mogę sprawdzić czy twornik prawidłowo się obraca. Wymontować alternator i próbować nim obracać? Dodatkowym problemem jest to, że alt jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Czy po rozłożeniu go na częsci nie będzie problemu z jego ponownym złożeniem?
Jeżeli nie jest pęknięta obudowa, to należy alternator wymontować i sprawdzić stojan oraz diody. Oczywiście, że pęknięcie alternatora nie jest jedyną usterką w tym alternatorze. Pozdrawiam.
mowisz ze alternator też.grrr no cóż jak trzeba to trzeba.a co z płynem??spuścić go przed odkręceniem czy tak jak ktoś napisał przy odkręceniu śrub sam wyleci i pozniej tylko uzupełnić braki
Bez zapłonu jest 12,2 V po uruchomieniu 12,8 V a alternator wyjąć to najpierw silnik trzeba wymontować także najpier pytam się czy ktoś miał coś takiego na tapecie. Pokazuje się błąd 00907 po wybraniu adresu 09 Centr. zespoł. elektrycz.
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Masz rację, niektórzy mimo iż chcieliby pomóc nie potrafią, bo mają okropny interfejs komunikacyjny - nie da się tych bzdetów czytać! Taki osobnik, musi przy każdej możliwej sytuacji udowadniać swoją wyższość nad świętami Bożego Narodzenia. Zauważasz to tak samo, jak większość normalnie funkcjonujących osób które czytają elektrodę. Co do meritum. Generalnie...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Jestem zainteresowany uzyskaniem pomocy co i jak zrobić aby samemu wymontować alternator w audi a6 2,5tdi V . A tu na forum rozwineła się dyskusja na temat ile kosztuje prowadzenie warsztatu i że za 5 godzin 200zł to mało! Ale jesli mechanik zna sie na robocie i ma robotę ( bo nie jest drogi) to w cięgu miesiąca trochę naskłada. Bo jak przychodzi do...
Witam Zostalem zmuszony wymontować alternator.Po zdjęciu wirnika rzuciła się w oczy zawieszona szczotka w szczotkotrzymaczu i to był powód braku ładowania i nie świecenia kontrolki.Oczywiście przy okazji alternator przeszedł gruntowne czyszczenie i mycie.Dla czystego sumienia sprawdziłem diody i połączenia (ale mi się rymneło! ) Dzięki za sugestje i...
Alternator trzeba wymontować i sprawdzić na stole, ciężko powiedzieć co padło. Dmuchawa nie ma nic wspólnego.
Okazuje się, iż jest tam tylko jeden pin, niestety jest na nim potencjał +12v bardzo malej wydajności, tak na zgaszonym jak i zapalonym samochodzie. Miernik pokazuje napięcie, "neonówka" sprowadza to już do zera. Napięcie ładowania jest na poziomie 14.1V jednak ładowanie zaczyna się po przynajmniej jednokrotnym podniesieniu obrotów ok 1000+-. Czy ktoś...
Witam. Alternator wymontować i wymienić uszkodzoną diodę wzbudzenia(lub cały mostek prostowniczy).
Tu bliźniaczy temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W trzecim poście jak poradziłem sobie 13 lat temu. Jeśli podłaczenia są dobre i jesteś pewny regulatora, to tak jak radzi przedmówca kol. andrzej20001 miernik do reki i szukaj. Możesz wymontować szczotkotrzymacz i dajac plusa na małą zarówkę (2-4W) dotknąć drugim przewodem do pierściemi....
Witam, Spędziłem nad robotą całą noc (dosłownie). Niestety auto jest już wykonane 'po nowemu' i żeby wymontować alternator musiałem wyjąć chłodnicę (na szczęście była do wymiany). Niestety po zamontowaniu innego alternatora dzieje się dokładnie to samo. Obserwacje dodatkowe: 1. Po podłączeniu zacisku B+ alternator zaczyna się grzać jak diabli w takim...
po minucie nie idzie dotknąć Alternator na stół probierczy - myślę, że takiego nie posiadasz - pozostaje elektryk samochodowy. Samodzielnie możesz wymontować i zamontować alternator z samochodu - będzie taniej. To jest jedyna metoda na eliminację takich usterek, które mogą spowodować pożar samochodu.
Tu z alternatorem nie jest taka prosta podpowiedz to trzeba wymontować sprawdzić na stole probierczym i wszystko wyjdzie
Witam, posiadam auto Seata Ibizę IV (6j) 1,6TDI. Potrzebuję w nim wymienić alternator, wymiana szła dobrze, lecz natrafiłem na problem z wyjęciem alternatora. Wszystko już porozkręcałem, alternator był luźny, i po prostu nie mam jak go wyjąc, nawet odkręciłem poduszkę silnika, i próbowałem podnieś silnik ale dalej jest za mało miejsca na wyjęcie go....
Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
Witam,najlepiej je wymontować i mierzyć spadki napięć przy obciążeniu prądem ok.10 A .Pomiar omomierzem na sucho często nic nie daje.
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
Stary był sprawdzony i stwierdzono uszkodzenie wirnika... aku odłączyłem po wyłączeniu silnika ( aż takim amatorem nie jestem:-)) natomiast prąd ładowania podaje 14V . Chciałem się dowiedzieć co dalej z tym zrobić? czy wymontować ten alternator i dać do pomiarów czy przyczyna leży w uszkodzonej instalacji. Z tego co wiem Punto nie grzeszy jakością instalacji....
Witam Mam nowo zakupiony samochód Clio II 1.4 16V z 2000 roku. Podejrzewam, że zaraz po uruchomieniu silnika akumulator nie jest doładowywany. Wygląda to tak: odpalam wyjeżdżam sobie spokojnie z osiedla, po chwili zapala się kontrolka poduszek powietrznych, po chwili ABS i przygasają światła drogowe. Oczywiście po zgaszeniu silnika już nie odpalę. Ale...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
koledzy szkoda pisania na bank alternator trzeba wymontować i zmierzyć prostownik na początek rzażenie na wysokich obrotach może wskazywać na przebicie na uzwojeniu lub poprostu krótkie szczotki wymiana regulatora w tym alternatorze bez demontarzu to bajka
Nie bardzo siedzę w temacie elektryki samochodowej. Regulator ładowania, gdzie on jest. Powinien być w alternatorze? Czy niekoniecznie? Po czym poznać że ma wewnątrz czy na zewnątrz? Trudny dostęp i nie mogę dokładnie go obejrzeć. Ale widziałem kiedyś alternator ze szczotko-trzymaczem i regulatorem ładowania. Ale ten zespół można było wymontować bez...
Żeby dostać się do diod niestety lepiej jest wymontować cały alternator. Można próbować dostać się do niego po zdjęciu tylnego pasa. Alternator zawiera 9-diodowy mostek przylutowany do uzwojeń twornika. Bez odlutowania sprawdzenie diod nie jest możliwe. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję w kierunku przewodzenia. Uszkodzenia...
Więc tak. Skoro jest jak piszesz t najprawdopodobniej sprzęgło jest do wymiany, I teraz tak, musisz wymontować alternator (dużo łatwiej póżniej) i zakupić, pożyczyć, lub podjechać do kogoś, kto posiada specjalny klucz "ala torx" i do tego pneumat (klucz pneumatyczny) i odkręcasz kółko w lewo (normalny gwint, podczas pracy silnika sam się dokręca). Odkręcasz...
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
Jeśli chodzi o napięcie ładowania to przy wolnych obrotach powinnno wynosić 13,5 do 15V, spadek do 12V to norma przy maksymalnym obciążeniu, Alternator ma wtedy minimalny wydatek prądowy i prąd jest pobierany z akumulatora. Maksymalny prąd ładowania powinien być przy około 3000 - 3500 obr/min - jest to zależne od przełożenie alternatora. Z praktyki...
To nie szczotki, tylko raczej upalony regulator lub nawet diody. W tym przypadku zalecałbym wymontowanie alternatora i zaniesienie go do elektryka do sprawdzenia. Bo sam się na tym nie znasz i nie zdziałasz zbyt wiele. A koszty sprzwdzenia i diagnozy, to 10 - 20 zł.
wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód U siebie nie maiłem skąd wymontować plastiku i dałem w koszulce termo kurczliwej Jak będziesz dokładał to kup diody 3A lub 5A bo 1A bardzo się palą[zmieniałem 2 razy aż wreszcie włożyłem mocniejsze]
To teraz takie szybkie pytanie czy orientujecie się gdzie w Lublinie (okolice) można znaleźć jakiś auto złom gdzieś, gdzie by można było wymontować taki alternator. ew. w jakim przedziale cenowym oscylują takie alternatory. no i skąd ta pewność że to alternator zepsuty, jak pisałem, czasami kontrolka ładowania się nie świeci tuż po załączonym zapłonie,...
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Witam. Wymiana to nic trudnego ok.3godziny. Potrzebne części : 1 alternator od malucha (może być ze złomu, tylko sprawny) 2Obudowa turbiny chłodzącej (wymaga usunięcia 2 śrób mocowania prądnicy) 3koło pasowe od prądnicy obrucić o180 stopni 4Regulator prądnicy można wymontować 5D+ i konrolkę ładowania podłączyć do altwrnatora 6 podłączyć przewód masowy...
Na to wychodzi bo jak mówię wszystko jest ok - każda linia i element a alternator się nie wzbudza. Jako że sam pozbawiłem się gwarancji - montaż w warsztacie elektromechanicznym - (:( - pytanie co się mogło zepsuć i dlaczego ? Biorąc pod uwagę że kontrolka się nie świeci. Regulator ? Ale dlaczego ? Test był ok - odpalam - mam 14,5V ładowania - dałem...
Najlepiej sprawdzić przy jakim napięciu regulator odłącza napięcie na wirnik. W tym celu najlepiej podłączyć żarówkę 12V np.21W między szczotki regulatora i podać mu zasilanie,(najlepiej z regulowanego zasilacza) między masę a zacisk D+. Gdy płynnie będziemy zwiększać napięcie zasilania będzie można zaobserwować przy jakim napięciu odcina on prąd na...
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
jeszcze nie zaglądałem tam, ale byłem dzisiaj u elektryka który potwierdził że prawdopodobnie może to być albo dioda albo element elektroniczny. Musiałby wymontować konsole wskaźników i przekazać do elektronika. Stwierdził prawidłową pracę alternatora oraz to że zwierają się styki na kontrolkę, tak więc zespół alternatora i regulatora są w porządku....
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
Aleksander_01 dzwoniłem do firny regenerującej alternatory i tam mi podali kwotę 350zł za naprawę uzwojenia Strumien swiadomosc... samochód masz uszkodzoną maskę, lampę i błotnik nic więcej. Instalacja el jest cała nipper wczoraj tak zrobiłem wziałem jeden z kabli rozruchowych i jeden koniec przypialem do + w alternatorze a drugi do żarówki i do + w...
Ta jedna szczotka regulatora jest dość krótka. Warto sprawdzić czy ma szansę dotykać pierścienia. Jeżeli tak a rowki w pierścieniach nie są zbyt głębokie (max na moje to 1,5 mm) to trzeba sprawdzić diody. Jak to zrobić ?[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/t... jest to opisane. Na pewno aby to dobrze zrobić trzeba wymontować mostek,...
naprawa wymontować alternator wymontować bluetooth wymontować potencjometr
płynność grach falownik v1000 instrukcja sherman
buderus czujnik klucz zawory kulowe
Blokada sygnału płomienia w kotłach i piecach gazowych: przyczyny i diagnostyka Światło przeciwmgielne nie działa w Golfie 4 - przyczyny i rozwiązania