Jeżeli wypada ci jak to napisałeś konik z popychacza to dlatego że zaciera się i powstaje tak duży luz że popychacz wyskakuje . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów , odkręcić dwie nakrętki M8 , podnieść klawiaturę , zdjąć pierścień segera z końca osi i zsunąć poszczególne elementy . Wyczyścić otwory przedmuchać i poskładać , zamontować do silnika , wyregulować...
Wydaje mi się,ze popychacz byś słyszał,gdyby było coś nie tak-to raczej zawory.Zrób głowicę jak mówią chłopaki i będziesz jeździł.
Czemu też wystąpiła taka usterka Na mój um, coś nie tak jest ze smarowaniem. Powierzchnie krzywek wałków rozrządu wyglądają jakby pracowały na sucho i jakby cały czas miały kontakt z popychaczami. Wg mnie wałek rozrządu też jest do wymiany, ale to też nie wszystko. Najprawdopodobniej do roboty będzie też trzeci wałek rozrządu, odpowiedzialny za stopień...
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
strona212 , opisałem Ci wszystko dokładnie krok po kroku w PW: "Cześć, to proste. Odkręcasz te 3 śruby zasłaniające małą zębatkę w silniku- tą od łańcucha. Ze środka zębatki wystaje Ci metalowy pręcik- popychacz. Wyjmujesz go. Z wystającej strony powinien być półokrągły z drugiej płaski. Za tym pręcikiem w środku kanału na niego powinna być kulka,...
Wychodzi że wypada zapłon 3 i 4 zmień cewki z 1 i 2 potem weryfikacja ciśnienia paliwa i ten popychacz pompy wysokiego ciśnienia.
No widzisz - nie do końca zwykły. Dwa których linki podałeś są 3-pozycyjne (chyba HY12-9-3) a potrzebny jest monostabilny (HY-12-9). Zwykły, zwykły. Podałem przykłady i miejsca gdzie szukać. Wierz mi, że da się to bez problemu znaleźć, ale przecież ja nie będę tego robił bo ani nie mam tego w ręku żeby popatrzeć dokładnie i porównywać, ani nie jest...
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Witam. U mnie wystąpił w/w błąd na 3 cylindrze. Okazało się wina popychacza. Naprawione, działa.
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
Wygląda to tak jakby jakiś popychacz hydrauliczny na 4-tym garze niedomagał dopóki się olej trochę nie rozgrzeje .
Zacznij od naciągnięcia linki hamulca, to częsty objaw w tych kosiarkach. Klin jest stalowy i trzeba naprawdę nieźle przywalić żeby go ścięło. No i zajrzy do gaźnika, tam lubi zrobić się osad który przytyka dysze główną. Sprawdź jeszcze czy sprężanie jest co obrót czy co drugi obrót, powinno być co drugi obrót. Kilka przypadków miałem że się rozpinał...
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
Jezeli chcesz dla znienawidzonej tesciowej, to doskonaly wybor ;) Szczegolnie z tym silnikiem. Znam więcej przypadków gdzie ten silnik w ogóle nie zepsuł się od nowości. Wypadające popychacze to tylko znam z bajek internetowych...
Będziesz musiał zdemontować pierwszy pasek rozrządu bo to jest pokrywa zespolona z wałkami. Uważaj na dźwigienki popychaczy jak będziesz zakładać z powrotem
mam jeszcze jedno pytanko czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?:
Na pewno powodem nie było przechylenie traktorka, pierścień był już luźny wcześniej. Pewnie został "wyklepany" przez zawór ze zbyt dużym luzem. Możesz go zabezpieczyć przed wypadaniem w sposób pokazany na rysunku. Zawór trzeba dotrzeć i potem ustawić odpowiedni luz pomiędzy trzonkiem a popychaczem. http://obrazki.elektroda.pl/8703079900_1...
Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały. Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku. Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
W starszej wersji zakładano zmieniano koło pasowe wału swojego czasu kosztowało prawie 900 zł - pewnie cena poszła w dół ale szukał bym oryginału lub bardzo dobrego zamiennika. Luz na sworzniu tlokowym był sprawdzony? On też może ci stukac. Nie ma wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze? Koło zmiennych faz rozrządu 100% sprawne piszesz używane.
To numery że sterownika https://obrazki.elektroda.pl/2421567600_... Skasowały się luzu w silniku z hydraulicznymi popychaczami? Skąd w takim razie 13 bar ciśnienia sprężania podczas pomiarów?
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
EGR też sprawdzałeś? Przecież nie ma cudów, jako że to silnik najprymitywniejszy ze wszystkich - rodem z kutrów rybackich... Wymiana silnika to zawsze ostateczność. Silnik z Granda jest dosłownie taki sam, więc nie powinieneś odczuć żadnej różnicy w stosunku do wcześniejszego silnika w momencie, gdy był sprawny. PS. sprawdź stan "nowego" silnika (w...
Jutro podam dokładny opis błędu i parametry. Kliny sprawdzone i jest ok. A zastanawiają mnie popychacze. Kilka miękkich a kilka twardych. Ale czy to mogłaby być przyczyną wypadania zapłonow?
Chciałem się podzielić rozwiązaniem problemu otóż finalnie udało znaleźć się przyczynę wypadania zapłonów oraz nierównej pracy silnika. Otóż w silniku był zamontowany niewłaściwy wałek rozrządu od silnika AEX o pojemności 1.4, który różni się kształtem krzywki oraz kątem zamykania zaworu wylotowego. Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER...
Moja rada jest taka sprawdz jak chodzi silownik bez popychaczy jesli wysterowuje go centralka i chodzi ok to problem lezy w mechanice czasem male odchylenie popychacza przez zle zalozony silownik powoduje ze ciezko zaczynaja chodzic.Polecalbym rozkrecic mocowanie i zobaczyc jak wypada prowadzenie popychaczy najlepiej jak sa ustawione w jednej linii...
Jak nie ma ciśnienia oleju to nie pracują poprawnie popychacze hydrauliczne i mogą się nie otwierać zawory.
Z tego co wiem to jest na łańcuchu,i właśnie to było robione, bo wypadały laski popychaczy jak był zimny.teraz jest juz dobrze tylko własnie ciężko pali.Póżniej juz chodzi normalnie jak zapali.Zmieniałem też pompe wtryskową i turbo,płukany był silnik teraz jest nowy olej i filter.zostało tylko to odpalanie.dzieki ta klawiature to sprawdze bo juz mam...
Kompresję można sprawdzić bez manometru, a nawet bez odpalania silnika, jesli chodzi tylko o porównanie ciśnienia poszczególnych cylindrów. Wypadania zapłonów nie było ?
Wytarty wałek rozrządu nie słychać podczas pracy silnika głuchego dzwieku w filtrze powietrza ?? lub wytarty popychacz zaworowy
od pomiaru ciśnienia sprężania mechanik powinien zacząć przed wymiwaną popychaczy. jak wypadał jeden z cylindrów to najczęściej uszkodzona świeca, gorzej cewka. jaki mechanik tak pewnie założył rozrząd i teraz muli ci auto. Najpierw niech ktoś kumaty ustawi rozrząd, potem pomierz ciśnienie. jak niewielki przstawienie było to może jeszcze silnik będzie...
wymień olej i sprawdz ciśnienie oleju prawdopodobnie jest za duże i wiadomo olej ciepły ciśnienie spada i popychacz się domyka
Problem ze szklankami miały starsze silniki np RFN, 136 KM. Faktycznie zaraz po uruchomieniu pracowały jak sieczkarnia, nierówno, ale stukot nie był duży, zwłaszcza jak ktoś zalał 10W40. Te 140KM podobno już miały poprawione popychacze, co nie oznacza, że nie mogły się zepsuć.
Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER i silnik pracuje równomiernie jak nowy. Ważna rzecz zużycie wałka rozrządu nie od strony krzywki tylko od strony przeciwnej powoduje przy hydraulicznych popychaczach wtłoczenie większej ilości oleju do szklanek popychaczy co powoduje niedomykanie zaworów i nierówną pracę silnika tzw. wypadanie zapłonu.
Nie pisałes nic o jakie błędy chodziło pewnie o wypadanie zapłonów , a przyczyną pewnie były popychacze hydrauliczne lub za ciasne prowadnice zaworów .Pochwal się ile zapłaciłeś.
No takie lekkie wypadanie zapłonów ma.A co stuka to dalej nie wiadomo może popychacz.Ale takie odsłuchiwanie przez głośniki nic nie da.Ciśnienie sprężania sprawdź na początek.Widzę że przepustnicę masz po tuningu.
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Przecież to jest osłona termiczna kata i ona nie jest połączona z wydechem :) , nic nie pękło. Wypadanie załonu w ew10 najczęściej spowodowane popychaczami. Ew podsysa powietrze gdzieś.
Więc jak wyobrażasz sobie dalszą diagnostykę? Jest możliwość że nie domykają się zawory, ale to trzeba by sprawdzić w takim razie poprzez rozbiórkę i podmianę popychaczy na początek.
Po regeneracji popychaczy jest słyszalny w początkowym okresie pracy lekki dźwięk -stuki ciche-pracy popychaczy hydro . Znaczy, ze ciekna i nalezy je wymienic, bo cos uszkodziles podczas "regeneracji".
Witam. Mam poważną usterkę w Oplu Meriva 2005 1.6 16v z16xe. Mianowicie silnik nie pali na pierwszym cylindrze. Do tej pory sprawdzona cewka (ok.), podmieniony wtryskiwacz i napięcie na przewodzie (ok.), nowe świece, również sterownik znajdujący się na silniku, wprawdzie używany, ale na gwarancji i podaje napięcie na wtryskiwacz jak również na cewkę...
Wypadało by jeszcze sprawdzić z jaką siłą ten tłok trzeba wciskać przy danym sposobie przeniesienia napędu na tłok a to zależy także od gęstości tego co będziesz tą strzykawką podawał a potem przeliczyć to na moment obrotowy potrzebny do napędu zwijaka. Pewnie też przy napędzie trzeba będzie uwzględnić eleastyczność tej "nici" przenoszącej napęd na...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
Witam. Regulację zaworów w tym silniku przeprowadza się prawdopodobnie tak jak w starszej wersji Ti-VCT wymieniając popychacze (lub jak kto woli szklanki) na inne o odpowiedniej grubości by ustalić w ten sposób odpowiednie luzy. Czasochłonna to robota gdyż należy demontować przy tym wałki rozrządu... A jak wyglądają STFT i LTFT dla bank1 i bank2 po...
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
Otwórz obudowę filtra powietrza i zobacz czy na przepustnicy i filtrze powietrza nie ma oleju, zwróć uwagę na pracę silnika na wolnych obrotach, czy nie wypadają zapłony i czy nie klepią popychacze.
Ciśnienie sprawdzałem między cylindrami 1 i 4 oraz 1 i 3. Wynosi ono 13,5 bara do atmosferycznego i różnice między wymienionymi max 0,5 bara. Bez wskazania na szczególne osłabienie pierwszego cylindra. Świece wymienione na 2 komplet. Wtryskiwacze sprawdzone na stole i zamienione miejscami. Usterka zostaje na cylindrze, a nie idzie za wtryskiwaczem....
Ja kiedyś kupiłem który miał przejechane ponad 450.000km ale wypadały laski popychaczy. Poprzedni właściciel przestraszył się że już silnik do wymiany i sprzedał tanio ale problemem było zalanie silnika kiepskim olejem. Po kilkakrotnym wypadnięciu dolali jeszcze moto doktora bo myśleli że jak będzie jeszcze gęsty olej to nie wypadną a efekt był odwrotny...
wypada cylinder popychacz rurka wypada wypada blaszka
indukcyjna samsung kopułka tytanowa magnetofon kasety
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Whirlpool AKZ, AKP – wariujące pokrętło temperatury i zegara, enkoder, zimne luty, naprawa Triak w zmywarce Amica – objawy, diagnostyka, zamienniki BT136-600, BTA12-600, T410-600B